quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:56 schreef stinkie het volgende:
Over mijn lijk dat ik me in laat halen door een BMW.
Ik typ sneller dan dat ik rijquote:Op woensdag 16 april 2014 14:58 schreef stinkie het volgende:
Je had 'm al klaar staan met TT en al he
Dat is dan ook niet zo moeilijk met die Alp van jequote:
Die Alp van mij gaat nog altijd sneller momenteel dan die Bandit van jouquote:Op woensdag 16 april 2014 15:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zo moeilijk met die Alp van je
Ducati banditquote:Op woensdag 16 april 2014 16:54 schreef BlackLining het volgende:
Wel nog een dikke ratel in het blok die ik niet helemaal vertrouwMaar goed, daar komen we ook nog wel uit.
Een ratel in je blok kan nooit goed zijn:quote:Op woensdag 16 april 2014 16:54 schreef BlackLining het volgende:
Wel nog een dikke ratel in het blok die ik niet helemaal vertrouwMaar goed, daar komen we ook nog wel uit.
Het is een echte klassieke Bandit hequote:Op woensdag 16 april 2014 17:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een ratel in je blok kan nooit goed zijn:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er wilde nog iemand kijken, als ie voor de meet kan. Anders voor jou (ging er vanuit dat je niet meer hoefde en hij reageerde als 2e)quote:Op woensdag 16 april 2014 15:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wacht, das natuurlijk de beste diefstalbeveiliging denkbaar. Sold, als ik niet te laat ben.
quote:Op woensdag 16 april 2014 18:40 schreef BlackLining het volgende:
Moet nog redelijk wat afstellen en fatsoeneren dus ik heb het kort gehouden, maar toch weer een kilometertje of 10 gereden
Hurray!quote:Op woensdag 16 april 2014 18:40 schreef BlackLining het volgende:
Ik was alweer bijna vergeten hoe lekker het is om motor te rijden zeg
Moet nog redelijk wat afstellen en fatsoeneren dus ik heb het kort gehouden, maar toch weer een kilometertje of 10 gereden
zijn we op MF?quote:
Dattie z'n koter laat rijden is nog tot daaraantoe, maar dan ook nog in dergelijke kledingquote:
Gelukkig niet.quote:
Dit...quote:Op woensdag 16 april 2014 19:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dattie z'n koter laat rijden is nog tot daaraantoe, maar dan ook nog in dergelijke kleding![]()
Leg dat maar ff uit aan moederlief, als je ten val komt.
Maar vroeger was alles beterquote:Op woensdag 16 april 2014 19:29 schreef KneusTeun het volgende:
Ik weet niet, maar zo ging ik vroeger ook mee op de guzzi.
Kon moeilijk aan me ouders vragen of ze voor die ritjes even paar honderd euro neergooide voor beschermende kleding waar ik in 3 weken uit gegroeid was.
gewoon een beetje bisonkitquote:Op woensdag 16 april 2014 19:40 schreef BlackLining het volgende:
Nou, die prutshazen van CMSNL zijn van plan mijn bestelling op 29 april (!) te verzenden. Twee weken geleden besteld. Gaan we dus niet nog een keer wat halen
En in die bestelling zit een boutje voor bovenop het kleppendeksel. Als dat er niet in zit komt de olie eruit als ik een beetje fatsoenlijk toeren maakDus ik ga morgen maar eens motorzaken bellen of ik er nog snel aan kan komen, anders wordt het toch weer een lastig verhaal zaterdag
Zo moeilijk kan een boutje toch niet zijn? Of zeg ik iets raars?quote:Op woensdag 16 april 2014 19:40 schreef BlackLining het volgende:
Nou, die prutshazen van CMSNL zijn van plan mijn bestelling op 29 april (!) te verzenden. Twee weken geleden besteld. Gaan we dus niet nog een keer wat halen
En in die bestelling zit een boutje voor bovenop het kleppendeksel. Als dat er niet in zit komt de olie eruit als ik een beetje fatsoenlijk toeren maakDus ik ga morgen maar eens motorzaken bellen of ik er nog snel aan kan komen, anders wordt het toch weer een lastig verhaal zaterdag
M7 wel..quote:Op woensdag 16 april 2014 19:48 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan een boutje toch niet zijn? Of zeg ik iets raars?
Het zit in het motorblok he. Ik heb weinig behoefte om daar gewoon een standaard M7 ding in te frotten wat eigenlijk helemaal niet past. Sowieso heb ik gemerkt dat het hard tegenvalt wat er zoal aan M7 op voorraad is. Vorige keer heb ik dat spul moeten importeren uit Hong Kong..quote:Op woensdag 16 april 2014 19:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke ijzerwarenzaak heeft toch wel M7 op voorraad?
Ik neem aan dat het gewoon metrisch draad is, waar je dan enkel op moet letten is de treksterkte. Maarja, je wilt wel zekerheid dat snap ik.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het zit in het motorblok he. Ik heb weinig behoefte om daar gewoon een standaard M7 ding in te frotten wat eigenlijk helemaal niet past. Sowieso heb ik gemerkt dat het hard tegenvalt wat er zoal aan M7 op voorraad is. Vorige keer heb ik dat spul moeten importeren uit Hong Kong..
Als het nou een kuipdeel ofzo was, vooruit. Maar mijn nokkenassen zijn me nét even iets te waardevol.
Ja, en vorm natuurlijk. Of ik moet zo'n ding af gaan zagen.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het gewoon metrisch draad is, waar je dan enkel op moet letten is de treksterkte. Maarja, je wilt wel zekerheid dat snap ik.
Hoe fucked up zou het zijn als nadat je de motor volledig opgeknapt hebt de motor er de brui aan geeft...quote:Op woensdag 16 april 2014 20:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en vorm natuurlijk. Of ik moet zo'n ding af gaan zagen.
Beunen doen we niet aan in het motorblok. Heeft weinig te maken met zekerheid, gewoon met het geen zin hebben in het slopen van dat blok.
Snap dat je niet wilt beunen, maar weet nog wel een ijzerwarenwinkeltje in de regio dat je misschien eens zou kunnen bellen. Hij is bekend met motoren, dus kan je misschien ook zeggen als het niet gaat werken. Ook prima als je het niet vertrouwt hoor, maar misschien een optie om nog te proberen?quote:Op woensdag 16 april 2014 20:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en vorm natuurlijk. Of ik moet zo'n ding af gaan zagen.
Beunen doen we niet aan in het motorblok. Heeft weinig te maken met zekerheid, gewoon met het geen zin hebben in het slopen van dat blok.
wees blij dat je geen spaakwielen hebtquote:Op woensdag 16 april 2014 21:50 schreef Nero22 het volgende:
Ik wilde vandaag even nog het glaswerk schoonmaken op de brommer. Uiteindelijk stond ik mijn velgen schoon te schrobben.
Posertquote:Op woensdag 16 april 2014 21:50 schreef Nero22 het volgende:
Ik wilde vandaag even nog het glaswerk schoonmaken op de brommer. Uiteindelijk stond ik mijn velgen schoon te schrobben.
Breek mij de bek niet los. Hoe Honda ooit heeft kunnen bedenken dat die dingen op die manier vast moeten is mij een raadsel.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:45 schreef Erasmo het volgende:
Vandaag voor het eerst serieus gewerkt aan de DV, kv vervangen. Die kappen, wat een drama om dat te monteren
Ik zat vroeger ook zo op de motor bij mijn vader, maar ik mocht echt niet zelf gas geven en het stuur in mijn uppie vasthouden. Jij ook niet, denk ikquote:Op woensdag 16 april 2014 19:29 schreef KneusTeun het volgende:
Ik weet niet, maar zo ging ik vroeger ook mee op de guzzi.
Kon moeilijk aan me ouders vragen of ze voor die ritjes even paar honderd euro neergooide voor beschermende kleding waar ik in 3 weken uit gegroeid was.
nice!quote:Op donderdag 17 april 2014 10:12 schreef KneusTeun het volgende:
leuk gedaan voor reclame.
En! mooie BMW's
Nee, dat was ik niet. Tijdstip klopt wel maar ik moest naar het uwv(quote:Op donderdag 17 april 2014 10:38 schreef Tunafish het volgende:
Gummiebeer, reed jij toevallig vanmorgen rond 9 uur bij de kruising van de Parkweg en van Heekstraat? Zag daar een blauwe Alp onder 't spoor door tuffen.
Ik zeg toch ook geen sturenquote:Op donderdag 17 april 2014 10:35 schreef KneusTeun het volgende:
nee, maar sturen? met die snelheid heb je behoorlijk wat kracht nodig om alleen te sturen. Jochie kan ook zijn gewicht niet gebruiken. Dus het is volgens mij meer gas geven dan sturen.
Maar misschien dat ik dat verkeerd zie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door BlackLining op 17-04-2014 15:56:13 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
sorry my badquote:Op donderdag 17 april 2014 14:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook geen sturen.
Je ziet de dingen misschien niet verkeerd, maar je leest ze wel verkeerd.
quote:Op donderdag 17 april 2014 15:42 schreef BlackLining het volgende:
Nou, ik heb de oorzaak van het tikken gevondenDat wordt nog een lang verhaal..
Borgmoertje van een klepstoter is pissen. Ligt nu *denk ik* dus onderin het carter
Dat doen we dus ook nooit meer zonder momentsleutel..JeuzesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 april 2014 15:42 schreef BlackLining het volgende:
Nou, ik heb de oorzaak van het tikken gevondenDat wordt nog een lang verhaal..
Borgmoertje van een klepstoter is pissen. Ligt nu *denk ik* dus onderin het carter
Dat doen we dus ook nooit meer zonder momentsleutel..Oei, en daar heb je dus mee gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat gat rechts is de olieafvoer richting carter? dan zou je idd mazzel kunnen hebben. Als dat ding eerst een rondje kop doet heb je een bak ellendeEn die klep, is die nog recht?
Krijg je het carter los zonder het blok te demonteren?De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Daar heb ik een stukkie mee gereden jaquote:Op donderdag 17 april 2014 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oei, en daar heb je dus mee gereden?![]()
![]()
Dat gat rechts is de olieafvoer richting carter? dan zou je idd mazzel kunnen hebben. Als dat ding eerst een rondje kop doet heb je een bak ellendeEn die klep, is die nog recht?
Krijg je het carter los zonder het blok te demonteren?
nieuwerwetse troep heb je niet nodigquote:Op donderdag 17 april 2014 18:24 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb trouwens vandaag de cockpit en koplamp omgeschroefd, werkt allemaal goed, alleen doen mijn display's het nu niet meer, dus bij mij kan de boel ook weer helemaal open
Ik help het je hopen. Als er niks beschadigd is verder is het wel een goed moment voor een straatje staatslotenquote:Op donderdag 17 april 2014 18:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar heb ik een stukkie mee gereden jaHad te merken aan de gasreactie niet het idee dat er iets heel grondig mis was eigenlijk. Niet helemaal zuiver, maar een kwestie van nieuwe bougies en de carbs ff afstellen op de nieuwe uitlaat.
Olieafvoer richting carter zit tussen cilinders 3 en 4, dus op de foto links van de verdwenen klepstoter. Net de motor gecontroleerd op zijn kant gelegd, carterpan open en daar inderdaad het stelboutje gevonden[ afbeelding ]
Nu alleen het borgmoertje nog kwijt. Maar ik weet dus dat een en ander naar beneden gespoeld is. Ik denkt dat het borgmoertje naar de koppeling gegaan is, want dat is het laagste punt boven de carterpan. Die gaan we morgen open schroeven.
Op hoop van zegen
Voor zover ik na kon gaan is de klep nog in orde, hij gaat in ieder geval nog helemaal dicht. Verder kon ik in de kop geen schade vinden dus ik heb goede hoop dat zowel stelbout als borgmoer meteen richting carterpan gespoeld zijn. En vanaf daar is de enige weg terug naar de kop door de oliepomp, en daar zit nog een rooster voor.
Toch ist wel handig om te bepalen wanneer je moet tankenquote:Op donderdag 17 april 2014 18:34 schreef Maegrim het volgende:
[..]
nieuwerwetse troep heb je niet nodig
Mja, morgen even een nieuwe pakking organiseren voor de carterpan. Die is dus wel gesneuveld, maar goed. Als die erop zit gaat gij op zijn andere zij en maak ik de koppeling open. Ik hoop echt dat het borgmoertje daar ligt. Als dat zo is en alles werkt daarna ga ik inderdaad maar eens om die staatsloten jaquote:Op donderdag 17 april 2014 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Als er niks beschadigd is verder is het wel een goed moment voor een straatje staatsloten
[..]
Toch ist wel handig om te bepalen wanneer je moet tanken
stopt de jouwe niet als de benzine op isquote:Op donderdag 17 april 2014 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Als er niks beschadigd is verder is het wel een goed moment voor een straatje staatsloten
[..]
Toch ist wel handig om te bepalen wanneer je moet tanken
Het zou wel gruwelijk zuur zijn als je al dat werk hebt gedaan bij de eerste proefrit je blok aan bonken looptquote:Op donderdag 17 april 2014 18:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, morgen even een nieuwe pakking organiseren voor de carterpan. Die is dus wel gesneuveld, maar goed. Als die erop zit gaat gij op zijn andere zij en maak ik de koppeling open. Ik hoop echt dat het borgmoertje daar ligt. Als dat zo is en alles werkt daarna ga ik inderdaad maar eens om die staatsloten ja
Jep, ben bang van wel, dat moeten we ook zien te voorkomen. Benzinemeter is ook digitaal namelijk, en volgens mij heeft 'ie geen reservestandquote:Op donderdag 17 april 2014 18:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
stopt de jouwe niet als de benzine op is
On a more serious note..quote:NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |