abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138978475
quote:
17s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Altijd gezellig zo'n verzameling onrendabelen.
Zei de grootste nazi op dit forum.....
pi_138978851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:22 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Kan je deze later ook onderbouwen? Of anders je excuses aanbieden?
pi_138979076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:22 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij vrij dom bent. En werkloos.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138982697
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De denkfout die jij maakt, Koos, is dat de EU als handelsblok de beste vrijhandelsverdragen voor een willekeurig EU-land af kan sluiten. Dat is te ridicuul voor woorden omdat dat impliceert dat de EU voor Nederland tegelijkertijd het beste handelspakket biedt, tegelijkertijd voor Italie het beste handelspakket biedt, tegelijkertjd voor Spanje het beste handelspakket en tegelijkertijd voor Kroatie het beste handelspakket biedt. Dat is de reden waarom ik tegen het argument "de EU als één handelsblok", zoals jij implicteert, ben omdat de EU onmogelijk voor elk van de 28 variabelen (landen) het beste handelspakket aan kan bieden. Derhalve delft Nederland, van oudsher rijk geworden door met de hele wereld handel te drijven, het onderspit, omdat een handelspakket door een supranationaal orgaan van 28 landen slechts een suboptimaal handelspakket biedt.

Ik pleit niet voor het uitstappen uit de EU, zoals jij wellicht impliceert. Een alternatief zou een kleine handelsunie (Nederland, Duitsland, etc.) kunnen zijn. Ook hier heb je geen optimaal handelspakket voor Nederland, want je moet rekening met de handelsbelangen van de overige unielanden houden, maar het handelspakket is wel meer richting optimaal omdat je enkel met gelijkgestemde economieeen in zo'n handelsunie zit.
Waarom die kleine handelsunie dan niet wat krachtiger maken zonder noemenswaardig aan homogeniteit en daadkracht in te boeten door die paar extra landen erbij te betrekken (UK, Schotland, De, Zw, N, F)?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138982717
quote:
15s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, deze lokte jij toch echt zelf uit, als je iemand onrendbabel noemt dan moet je niet gek opkijken dat hij jou een nazi noemt. ;)
De onrendabelen zijn trouwens in goed gezelschap, zo heeft o.a. Kowloon nu ook aangegeven meer te zien in een alternatief voor de EU, hij weet toch wel het een en ander van economie af gezien de opleiding die hij volgt. Niet dat ik het goedpraat dat je iemand voor nazi uitmaakt maar jouw opmerking valt evenmin goed te praten. Ik vind het bovendien nogal een zwaktebod, iemand die het gelijk aan zijn kant heeft hoeft niet zoiets te doen. Nu moet ik zeggen dat ik bij GV ook vaak een niet ingehouden woede zie wanneer mensen kritisch reageren op de EU.

PS
Kunnen we alsjeblieft eindelijk eens het woord eurofiel door EU-fiel vervangen? ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-04-2014 16:52:41 ]
#NoDAPL
pi_138982854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:20 schreef 729Sinistra het volgende:
Heb op Euronews toch een aantal beelden gezien van Antwerpse havenwerkers die een EU-vod van een paal rukte en besmeurde. Het zal zeker geen Pro-EU manifestatie zijn geweest..

Om het met de woorden van 'Loesje'' te zeggen:

[ afbeelding ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138982888
quote:
Heb op Euronews toch een aantal beelden gezien van Antwerpse havenwerkers die een EU-vod van een paal rukte en besmeurde. Het zal zeker geen Pro-EU manifestatie zijn geweest..

[ afbeelding ]
Auwch, die is raak. ;)
#NoDAPL
  donderdag 17 april 2014 @ 16:53:52 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138982959
quote:
15s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onrendabelen is toch gewoon een ander woord voor Üntermenschen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138983091
quote:

[ afbeelding ]
Maar dat is wel waar een socialer Europa op neerkomt.
pi_138983225
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onrendabelen is toch gewoon een ander woord voor Üntermenschen?
Het is een ander woord waarmee de lagere sociale klasse wordt aangeduid (in Vlaanderen marginalen genoemd, wegens het aan de rand (marge) staan van de samenleving), je zou het inderdaad kunnen vertalen met Üntermenschen.
#NoDAPL
pi_138983265
Onrendabelen en marginalen lijken me niet per se Untermenschen en is gewoon een economisc-sociale term.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 17 april 2014 @ 17:06:29 #212
pi_138983402
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:02 schreef El_Matador het volgende:
Onrendabelen en marginalen lijken me niet per se Untermenschen en is gewoon een economisc-sociale term.
Nou, ik vind van niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_138983945
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, ik vind van niet.
Onrendabelen zijn de profiteurs van de maatschappij. (Tientallen) jaren aan de staatstiet hangen en nooit bijdragen.

Marginalen zijn mensen die niets toe te voegen hebben, velen van hen krijgen juist evenredig veel aandacht. Wilders is er zoeen, net als die domme jihadbaarden die maar de aandacht krijgen voor hun oprispingen.

Untermenschen bestaan in de gedachtegang van Yvonne K.; niet iets om serieus te nemen.

donderdag 17 april 2014 @ 17:28:19 #214
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138984051
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onrendabelen zijn de profiteurs van de maatschappij. (Tientallen) jaren aan de staatstiet hangen en nooit bijdragen.

Marginalen zijn mensen die niets toe te voegen hebben, velen van hen krijgen juist evenredig veel aandacht. Wilders is er zoeen, net als die domme jihadbaarden die maar de aandacht krijgen voor hun oprispingen.

Untermenschen bestaan in de gedachtegang van Yvonne K.; niet iets om serieus te nemen.
Onrendabelen zijn ook de bureaucraten die leven op kosten van de welvaart die wordt bereikt door productie. Zij voegen niet toe maar onttrekken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 17 april 2014 @ 17:28:33 #215
pi_138984056
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onrendabelen zijn de profiteurs van de maatschappij.
Dan is het geen economisc-sociale term
  donderdag 17 april 2014 @ 17:29:10 #216
pi_138984072
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Onrendabelen zijn ook de bureaucraten die leven op kosten van de welvaart die wordt bereikt door productie. Zij voegen niet toe maar onttrekken.
En vergeet bankiers niet.
pi_138984185
Maar goed, laten we het ondwerp van deze draad niet verwaarlozen, het is belangrijk genoeg! ;)
#NoDAPL
pi_138984230
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Natuurlijk, stom, vergeten. _O_

pi_138984255
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan is het geen economisc-sociale term
Ja, ze verbruiken het veel te dure belastinggeld van de vele bijdragers.

donderdag 17 april 2014 @ 17:36:49 #220
pi_138984294
quote:
12s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ze verbruiken het veel te dure belastinggeld van de vele bijdragers.
Dat geld ook voor chronisch zieken.
  donderdag 17 april 2014 @ 17:44:47 #221
pi_138984535
Als je het wilt hebben over "profiteurs" moet je dat woord gebruiken. Je moet niet een ander woord gebruiken met een duidelijke betekenis (zoals onrendabel) en dan zeggen dat je iets anders bedoeld dan wat het woord oorspronkelijk betekend.

Door het woord onrendabel te gebruiken, wek je de indruk dat er groepen mensen zijn die meer kosten dan ze opbrengen, waarmee je automatisch impliceert dat ze minder waard zijn dan anderen, rendabelen. En dan heb je het (ook) over chronisch zieken, gehandicapten en bejaarden, mensen die niet kunnen werken.

Kortom, Üntermenschen.
pi_138984936
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat geld ook voor chronisch zieken.
Die kunnen daar niets aan doen, passieven zou je ze kunnen noemen.

donderdag 17 april 2014 @ 18:06:17 #223
pi_138984985
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die kunnen daar niets aan doen, passieven zou je ze kunnen noemen.
Je kan ze ook gewoon chronisch zieken noemen.
pi_138984998
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Door het woord onrendabel te gebruiken, wek je de indruk dat er groepen mensen zijn die meer kosten dan ze opbrengen,
Precies wat ik wil zeggen ja, die "indruk" is er niet, dat zijn de feiten.

quote:
waarmee je automatisch impliceert dat ze minder waard zijn dan anderen, rendabelen.
:(

Dat zit in JOUW hoofd, niet in het mijne. Ik meet de waarde van mensen niet af aan hun bijdrage aan de maatschappij, maar in hun persoonlijkheid en zorg voor anderen. Op landsschaal zijn ze uiteraard minder waard (economisch gezien) dan rendabelen en daarom spoor ik ze overal aan een bijdrage te leveren aan in de eerste plaats zichzelf en de tweede plaats Nederland door gewoon te gaan werken, als het kan wit en anders zwart.

quote:
En dan heb je het (ook) over chronisch zieken, gehandicapten en bejaarden, mensen die niet kunnen werken.

Kortom, Üntermenschen.
Wonderlijke conclusies trek jij en walgelijke beschuldigingen bovendien. :r

donderdag 17 april 2014 @ 18:15:35 #225
pi_138985183
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies wat ik wil zeggen ja, die "indruk" is er niet, dat zijn de feiten.

[..]

:(

Dat zit in JOUW hoofd, niet in het mijne. Ik meet de waarde van mensen niet af aan hun bijdrage aan de maatschappij, maar in hun persoonlijkheid en zorg voor anderen. Op landsschaal zijn ze uiteraard minder waard (economisch gezien) dan rendabelen en daarom spoor ik ze overal aan een bijdrage te leveren aan in de eerste plaats zichzelf en de tweede plaats Nederland door gewoon te gaan werken, als het kan wit en anders zwart.

[..]

Wonderlijke conclusies trek jij en walgelijke beschuldigingen bovendien. :r
Ik vind het gebruik van het woord "onrendabelen" schandelijk en walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')