Sja, dat is het punt. Ik begrijp jou wel dat je ongeduldig bent, maar dat wil niet zeggen dat je niet -net als ik en 90% van de wereld- steelt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
mja, omdat ik het dan in een file binnenhaal is het stelen
Als ik via een 'amerikaanse ip' ga dan kan ik het gewoon op de site van de tvzender bekijken, en dat zou dan wel toegestaan zijn als ik het goed begrijp.
Wie zegt dat alleen BREIN dat nu mag?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:18 schreef MineraalWater het volgende:
Als ik het zo lees gaat BREIN dus alleen achter uploaders aan (Nou ja BREIN wetende gaan ze vast weer wat vies uithalen) en zegt het hof zelf dat het niet geforceerd kan worden
Waaruit leid jij af dat de uitspraak niet-bindend is?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:15 schreef icloud het volgende:
Waarom is er per direct een verbod van kracht terwijl de uitspraak niet bindend is?
Dat je moet betalen voor je spullen is zo vreemd toch niet?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:31 schreef Odaiba het volgende:
Internet wordt steeds minder leuk en vrij, en we krijgen juist steeds meer te maken met internet...
Even afwachten hè. Ik zie Brein er wel voor aan om op een gegeven moment de consument ook aan te pakken.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Elan het volgende:
Is dit nu de nekslag voor de illegale downloader of zijn er alweer alternatieven?
Bedoel: Kazaa, Napster, blokkade TPB het heeft eigenlijk niets geholpen...
De muziek- en film-industrie hebben geen spullen meer. Hun businessmodel is veroudert. We kunnen direct zaken doen met musici en filmmakers.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat je moet betalen voor je spullen is zo vreemd toch niet?
Politici, geldwolven en nitwits hebben het ontdekt en je ziet direct wat ermee gebeurd.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:31 schreef Odaiba het volgende:
Internet wordt steeds minder leuk en vrij, en we krijgen juist steeds meer te maken met internet...
Hard lachen om stichting Thuiskopiequote:Op donderdag 10 april 2014 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je dat denkt ben je net zo naief als de "Verbod? Wanneer?"- roepers.
Er wordt ergens een berekening aangepast. Het documentje wordt herschreven en voila. Kopieerheffing die wel toegestaan is.
Het gaat niet over spullen, maar computerbestanden wat bestaat uit nullen en enen. Aangezien je die belachelijk veel kan kopiëren, wordt het bestand zelf uiteindelijk waardenloos.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je ervoor betaalt wel.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Legale games en software mogen dus wel worden gedownload?.
Als die computerbestanden vervolgens auteursrechtelijk beschermd zijn kan verspreiding van die kopietjes dus wel tegengegaan worden middels dit verbod.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het gaat niet over spullen, maar computerbestanden wat bestaat uit nullen en enen. Aangezien je die belachelijk veel kan kopiëren, wordt het bestand zelf uiteindelijk waardenloos.
Brein is wel het laatste waar je je druk om moet maken.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Even afwachten hè. Ik zie Brein er wel voor aan om op een gegeven moment de consument ook aan te pakken.
Gaan consumenten wellicht ook doen.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:39 schreef Automatisch het volgende:
Stichting Thuiskopie plaatst zich boven de wet, grote kans dat vele grote bedrijven de jarenlang betaalde heffingen gaan terugvorderen.
Bedankt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:43 schreef Verbal het volgende:
Effective immediately:
http://www.volkskrant.nl/(...)k-Europees-Hof.dhtml
V.
Daar kan ik inderdaad geen goed tegenargument op geven, dus ik geef je gelijk.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
waarom?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:44 schreef Elan het volgende:
Brein is wel het laatste waar je je druk om moet maken.
quote:
quote:Op donderdag 10 april 2014 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wie zegt dat alleen BREIN dat nu mag?
In Duitsland stuurt de entertainmentindustrie gewoon een legertje advocaten op individuele gebruikers af en probeert schikkingen van monsterbedragen overeen te komen. Dat kan dus nu ook gewoon in Nederland als ik het goed heb. Daar heeft BREIN echt geen flikker mee te maken.
Precies dit. Op naar de monocultuur, want das makkelijk verdienen.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:45 schreef Odaiba het volgende:
[..]
. Dit is altijd zonder want dan ben je overgeleverd aan de mainstream, want daar is aan te verdienen.
Wat een drogreden.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk dat gejank van mensen die niet voor content willen betalen
Waar kun je die informatie als gebruiker vinden. Stel ik zie een leuk plaatje op internet en ik wil die op mijn computer opslaan. Hoe weet ik dan of dat plaatje auteursrechtelijk beschermd is.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die computerbestanden vervolgens auteursrechtelijk beschermd zijn kan verspreiding van die kopietjes dus wel tegengegaan worden middels dit verbod.
Vermoeiend dat geblaat van mensen die de grotere gevolgen niet zien.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Mwah, alsof de overgrote meerderheid van de downloaders dat uit altruïstische overwegingen doet. Over drogredenen gesproken.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vermoeiend dat geblaat van mensen die de grotere gevolgen niet zien.
Inderdaad, Kortzichtige mensen...quote:Op donderdag 10 april 2014 14:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vermoeiend dat geblaat van mensen die de grotere gevolgen niet zien.
Ik denk dat je het culturele gevolg nogal onderschat.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah, alsof de overgrote meerderheid van de downloaders dat uit altruïstische overwegingen doet. Over drogredenen gesproken.
V.
Ik onderschat niks. Ik geef alleen mijn inschatting over het motief "beperking van de grotere culturele gevolgen" bij de grote meerderheid der downloaders.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik denk dat je het culturele gevolg nogal onderschat.
Dat is dus kennelijk jouw verantwoording als downloader.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waar kun je die informatie als gebruiker vinden. Stel ik zie een leuk plaatje op internet en ik wil die op mijn computer opslaan. Hoe weet ik dan of dat plaatje auteursrechtelijk beschermd is.
Hoe kunnen ze dan controleren wat de (il)legaliteit van de gedownloade bestanden is als je via SSL het binnenhaalt?quote:
En mag ook niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:59 schreef kapiteintje het volgende:
1 persoon koopt nu de DVD, kopieert het 100x en verkoopt het het aan vrienden en familie. Gevolg: de situatie is feitelijk hetzelfde.
Het is niet het hoofddoel, maar wel een gevolg van de downloadcultuur dat er een enorme diversificatie aan content is. Alles is overal voor iedereen beschikbaar.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik onderschat niks. Ik geef alleen mijn inschatting over het motief "beperking van de grotere culturele gevolgen" bij de grote meerderheid der downloaders.
V.
Nederland was een van de enige landen zonder een dergelijk verbod denk dat je de maatschappelijke en culturele gevolgen overschat.quote:
Nah, het is meer dat de wetgeving rond het internet een beetje gammel is en langzaam wordt gevormd met individuele uitspraken die steeds worden ingehaald door de praktijk. Daardoor krijg je steeds meer onduidelijkheid en grijze gebieden. Ideaal voor advocaten.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
EU recht heeft voorrang op nationaal recht in Nederland.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:00 schreef Verbal het volgende:
Waar ik vooral een vraag bij heb is: hoe kan Teeven dit per direct in laten gaan. Is er al wetgeving waarover is gestemd met als caveat een uitspraak van het EH?
Anders moet de Kamer er nog overheen, dunkt me.
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |