abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141000218
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Ik heb juist toevallig net een boek gelezen met als een van de onderwerpen embryologie.

En een embryo heeft als zodanig niets met een mens te maken. Net als een foetus trouwens.
Dan heb jij ofwel een slecht boek gelezen ofwel de inhoud van dat boek niet begrepen. Een foetus van 3 maanden oud heeft toch echt al veel kenmerken van een mens. Iets anders kan ik er niet van maken aangezien het boek wat ik las voor geneeskunde-opleidingen worden gebruikt. Deskundigen zijn van mening dat de grens in Nederland 2-4 weken te hoog is, beter luister je naar die deskundigen! Die grenzen zijn ooit vastgesteld op basis van de toenmalige inzichten, kennis die sinds die tijd erbij is gekomen heeft doen inzien dat die inzichten niet helemaal klopten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:54:51 #272
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_141000344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heb jij ofwel een slecht boek gelezen ofwel de inhoud van dat boek niet begrepen. Een foetus van 3 maanden oud heeft toch echt al veel kenmerken van een mens. Iets anders kan ik er niet van maken aangezien het boek wat ik las voor geneeskunde-opleidingen worden gebruikt. Deskundigen zijn van mening dat de grens in Nederland 2-4 weken te hoog is, beter luister je naar die deskundigen! Die grenzen zijn ooit vastgesteld op basis van de toenmalige inzichten, kennis die sinds die tijd erbij is gekomen heeft doen inzien dat die inzichten niet helemaal klopten.
Snap niet wat het er überhaupt toe doet. Een embryo is bestemd voor het leven.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:55:19 #273
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141000359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Over de grens zelf heb ik niets gezegd. Mocht er medische consensus zijn en daarop gebaseerd een wetswijziging zie ik geen reden om daar tegen te zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141000393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:54 schreef mlg het volgende:

[..]

Ook als deze ontstaat uit een verkrachting?
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:59:11 #275
294269 mlg
pi_141000540
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een embryo is een embryo. Maar als je het over abortus hebt, dan moet bij verkrachting een embryo verwijderd kunnen worden.
pi_141001180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:54 schreef mlg het volgende:

[..]

Voor de tweede keer, het gaat niet om een embryo, het gaat om embryo's en foetussen. Ook foetussen mogen met abortus worden verwijderd.
#NoDAPL
pi_141001219
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Over de grens zelf heb ik niets gezegd. Mocht er medische consensus zijn en daarop gebaseerd een wetswijziging zie ik geen reden om daar tegen te zijn.
Daar gaat het mij om. De wet die er momenteel is loopt achter op de medische feiten.
#NoDAPL
  donderdag 12 juni 2014 @ 20:16:34 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141001298
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar gaat het mij om. De wet die er momenteel is loopt achter op de medische feiten.
Als dat zo is moeten de medici in actie komen en de politiek laten bewegen om de wet aan te passen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141001321
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is nogal een dilemma.
#NoDAPL
pi_141001352
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als dat zo is moeten de medici in actie komen en de politiek laten bewegen om de wet aan te passen.
Politici trekken zich niet altijd wat aan van de feiten. ;)
Het probleem is dat het gaat om een theoretische mogelijkheid dat ... , het is verdomd moeilijk om het te bewijzen maar het is niet moeilijk om aannemelijk te maken dat als je on the side of caution wil beslissen dat je dan de grens wat verlaagt. Dan sta je al zwakker in de 'onderhandelingen' met politici.
#NoDAPL
pi_141001559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:59 schreef mlg het volgende:

[..]

Een embryo is een embryo. Maar als je het over abortus hebt, dan moet bij verkrachting een embryo verwijderd kunnen worden.
Dat is een gemakkelijke keuze als het om een embryo van 4 weken oud gaat maar wat als het om een foetus van 23 weken oud gaat? Dan mag je van de Nederlandse overheid nog steeds de foetus verwijderen omdat het niet levensvatbaar is - volgens de toen geldende opvatting in ieder geval - buiten de baarmoeder maar het gaat dan om heel wat meer dan een klompje cellen. ;)
Alles zit er dan op en aan, het is zo goed als af.
#NoDAPL
pi_141002251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is nogal een dilemma.
Nauwelijks eigenlijk. Er zijn beschaafde landen hele redelijke en doordachte regelingen ontwikkeld om hier op een nette manier mee om te gaan.
pi_141003072
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nauwelijks eigenlijk. Er zijn beschaafde landen hele redelijke en doordachte regelingen ontwikkeld om hier op een nette manier mee om te gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een gemakkelijke keuze als het om een embryo van 4 weken oud gaat maar wat als het om een foetus van 23 weken oud gaat? Dan mag je van de Nederlandse overheid nog steeds de foetus verwijderen omdat het niet levensvatbaar is - volgens de toen geldende opvatting in ieder geval - buiten de baarmoeder maar het gaat dan om heel wat meer dan een klompje cellen. ;)
Een foetus van 23 weken verwijderen is niet echt beschaafd te noemen, de vraag is wat een groter kwaad is, het wel op de wereld laten komen of het leven beëindigen. Een duivels dilemma. Gelukkig beslissen de meeste vrouwen die verkracht zijn veel eerder dan dat om het weg te laten halen maar het kan dus wel een groot dilemma zijn (vrouwen die van gedachte veranderen).
#NoDAPL
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:28:32 #284
294269 mlg
pi_141005296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juni 2014 @ 10:19:42 #285
862 Arcee
Look closer
pi_141065032
quote:
Hillary Clinton: 'Chaos in Irak bewijst mijn gelijk'

Hillary Clinton ziet de chaos in Irak als een bewijs dat zij gelijk had, toen zij president Obama probeerde te bewegen tot een krachtiger beleid in het Midden-Oosten. Dat zegt de Amerikaanse oud-minister van Buitenlandse Zaken in een interview met de Volkskrant.

De oud-minister ziet de opmars van de islamistische extremisten als een teken dat de burgeroorlog in Syrië is overgeslagen naar buurland Irak. In 2012 was zij zo gefrustreerd over de onmacht van Amerika om greep te krijgen op het Syrische conflict dat zij voorstelde de gematigde oppositie tegen Assad te trainen en te bewapenen, zodat ze beter tegen diens troepen opgewassen zou zijn.

Maar Obama en sommige stafleden op het Witte Huis waren hier tegen, uit vrees te worden meegezogen in een onoverzichtelijke sektarische oorlog. Nu ziet Clinton haar grootste vrees bewaarheid.

Op de vraag of zij de gevechten in Irak beschouwt als een spillover - het overlopen - van de oorlog in Syrië, zegt ze: 'Dat is het.' Op de vervolgvraag of ze daarom vindt dat nu blijkt dat ze indertijd terecht een robuuster militair beleid voorstelde voor het Syrische conflict, antwoordt ze: 'Ik denk dat ik daarin gelijk had. Ja. Maar uiteindelijk is het de president die beslist.'

Ze valt Obama niet af; er waren, zegt ze, 'terechte vraagtekens te plaatsen' bij haar eigen plan. Ze slikte haar nederlaag. 'Niemand houdt ervan een debat te verliezen, en dat geldt ook voor mij. Maar hier ging het om een besluit van de president en ik respecteer zijn overwegingen', merkt ze op in Hard Choices (Cruciale Keuzes), het boek over haar jaren als minister dat zij deze week uitbracht.

Heel subtiel
In het hoofdstuk waarin zij haar nederlaag beschrijft, lijkt het erop dat ze heel subtiel iets van haar ongenoegen laat doorschemeren. 'Het conflict woedde voort', is haar laatste zin. In het interview met de Volkskrant gaat ze een stap verder door in feite te stellen dat de gebeurtenissen haar achteraf gelijk geven.

Politieke factor
Clinton is sinds begin 2013 geen minister meer, maar ze blijft een politieke factor omdat ze ergens volgend jaar besluit of ze een nieuwe gooi naar het presidentschap zal doen. Bovendien staat zij voor de wat meer interventionistische stroming in het debat in Washington over Amerika's rol in de wereld.

Huiverig
Obama leidt het andere kamp. Hij is buitengewoon huiverig voor nieuwe militaire operaties overzee. Wat Irak betreft, herhaalt hij geen grondtroepen te zullen sturen. Verder houdt hij alle opties open, zoals luchtaanvallen door bemande en onbemande vliegtuigen.

Hillary Clinton is ook tegen het sturen van soldaten: 'We gaan geen grondtroepen terugsturen naar Irak.' Tegen het inzetten van de luchtmacht zegt ze geen nee. 'We zullen zien. De president nam de juiste beslissing door op dit moment geen luchtsteun toe te zeggen. Eerst moet de (sjiitische Iraakse premier, red) Maliki een regering vormen met leidende soennieten en Koerden. Dat kan morgen.'

Vandaag in katern Vonk in de Volkskrant: het interview met Hillary Clinton: 'Er zijn grote veranderingen nodig.'

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:43:09 #286
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_141072149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hm, wereldpolitieagent nieuwe stijl zo te zien.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 juli 2014 @ 20:36:36 #287
862 Arcee
Look closer
pi_142374832
quote:
Hillary Clinton heeft liefst 'kantoor met zo weinig mogelijk hoeken'

Hillary Clinton wil nog steeds niet zeggen of ze in 2016 meedoet aan de race om het presidentschap. Maar als de komiek Jon Stewart in zijn Daily Show een soort beroepskeuzetest met haar doet, zegt de oud-minister dat ze voor haar volgende baan graag een kantoor aan huis wil hebben, en dat het mooi zou zijn als dat kantoor zo weinig mogelijk hoeken heeft.

Er is zojuist een boek van Clinton verschenen over haar tijd als minister van Buitenlandse Zaken. Om dit boek (met de titel Hard Choices) te promoten wordt ze continu geïnterviewd. 'Maar dat boek interesseert niemand', zegt Stewart aan het begin van zijn gesprek met Clinton. 'Het enige dat we willen weten is of je president wilt worden. Dus. Ga je het doen?'

Beroepskeuzetest
Clinton reageert met een lach en antwoordt dat ze in deze show iets bekend had willen maken, maar dat Stewart het nu verpest heeft. Daarna pakt de komiek pen en papier voor een soort beroepskeuzetest. Welke vorm had Clinton bijvoorbeeld in gedachten voor haar toekomstige kantoor? 'Weet je', zegt Clinton, 'de wereld is zo gecompliceerd... Hoe minder hoeken, hoe beter.'

Stewart vraagt ook naar de verklaring van Clinton in juni dat zij en Bill 'volkomen blut' waren toen hij als president het Witte Huis verliet in januari 2001 - een uitspraak waar veel kritiek op is geweest. Dat was een ongelukkige opmerking, reageerde Clinton, en ze vertelde direct hoeveel zorgen ze zich maakte dat jonge Amerikanen niet dezelfde kansen krijgen als zij heeft gehad. 'Weet je wat zo geweldig is?' onderbreekt Stewart haar. 'Hoe gemakkelijk je het onderwerp inkomensongelijkheid naar voren weet te brengen. Dat maakt duidelijk dat je president wilt worden.'

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:38:10 #288
104871 remlof
Europees federalist
pi_142374902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Whehe, mjah, ovale kantoren zijn schaars.
Yankee go home!
pi_142407431
Hoop trouwens niet dat het volkomen achterlijke figuur Hilary gaat winnen,.. Die is allang over haar top heen.

Hoop zelf dat er iemand komt zoals Rand Paul :)
pi_142407518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoop trouwens niet dat het volkomen achterlijke figuur Hilary gaat winnen,.. Die is allang over haar top heen.
Ze is redelijk gematigd tegenwoordig. Minder radicaal dan vroeger, althans. Maar ze heeft wel laten zien dat ze volslagen incompetent is. Een beetje alles wat er mis kon gaan op haar departement ging ook daadwerkelijk mis.

quote:
Dat gaat dus never nooit gebeuren. De Republikeinen kunnen het proberen met Chris Christie, als die niet al te beschadigd uit die brug-affaire komt, maar anders hebben ze een groot probleem in 2016.
"C'est une très méchante manière de raisonner que de rejeter ce qu'on ne peut comprendre."
-François-René de Chateaubriand
pi_142407767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:55 schreef Chateaubriand het volgende:

[..]

Ze is redelijk gematigd tegenwoordig. Minder radicaal dan vroeger, althans. Maar ze heeft wel laten zien dat ze volslagen incompetent is. Een beetje alles wat er mis kon gaan op haar departement ging ook daadwerkelijk mis.

Ik denk dat ze vooral gematigd is vanwege politiek gewin. Maar ik zie haar never nooit niet een race winnen met blunders als Bengazi op haar naam.
quote:
Dat gaat dus never nooit gebeuren. De Republikeinen kunnen het proberen met Chris Christie, als die niet al te beschadigd uit die brug-affaire komt, maar anders hebben ze een groot probleem in 2016.
De media negeerde Ron Paul compleet terwijl die het uitstekend deed in polls. Bij Rand Paul komen ze daar niet meer weg. Mede omdat die stukken gematigder is.

Al met al is er vooral een leider nodig die eindelijk het begrotingstekort durft aan te pakken.
pi_142407962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral gematigd is vanwege politiek gewin. Maar ik zie haar never nooit niet een race winnen met blunders als Bengazi op haar naam.
Mwoa, de Republikeinen hebben de Bengazi-plaat nu zo grijsgedraaid dat daar niet veel meer te halen valt. Maar haar foute inschattingen wat de rest van de Arabische lente en de geflopte 'reset' met Rusland kan haar nog wel parten gaan spelen. Heel moeilijk zal ze het echter niet krijgen met de meeste Republikeinse kandidaten.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:00 schreef Kandijfijn het volgende:[..]

De media negeerde Ron Paul compleet terwijl die het uitstekend deed in polls. Bij Rand Paul komen ze daar niet meer weg. Mede omdat die stukken gematigder is.

Al met al is er vooral een leider nodig die eindelijk het begrotingstekort durft aan te pakken.
Bij wietrokende tieners en aluhoedjes scoorde hij (en alle andere libertariërs) inderdaad geweldig, maar het publiek zit er niet op te wachten. Rand Paul heeft bovendien gezegd dat hij het niet helemaal eens is met de Civil Rights Act van 1964, wat in Amerika een politieke doodzonde is. Dus nee, alleen daarom al gaat Rand Paul het niet worden.
"C'est une très méchante manière de raisonner que de rejeter ce qu'on ne peut comprendre."
pi_142408079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:04 schreef Chateaubriand het volgende:

[..]

Mwoa, de Republikeinen hebben de Bengazi-plaat nu zo grijsgedraaid dat daar niet veel meer te halen valt. Maar haar foute inschattingen wat de rest van de Arabische lente en de geflopte 'reset' met Rusland kan haar nog wel parten gaan spelen. Heel moeilijk zal ze het echter niet krijgen met de meeste Republikeinse kandidaten.

[..]

Bij wietrokende tieners en aluhoedjes scoorde hij (en alle andere libertariërs) inderdaad geweldig, maar het publiek zit er niet op te wachten. Rand Paul heeft bovendien gezegd dat hij het niet helemaal eens is met de Civil Rights Act van 1964, wat in Amerika een politieke doodzonde is. Dus nee, alleen daarom al gaat Rand Paul het niet worden.
20% wietrokende aluhoedjes?
pi_142408468
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

In SC kreeg hij maar 14% van de stemmen. Het zou best kunnen dat een groot deel daarvan jongeren en aluhoedjes zijn.
pi_142408541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:13 schreef Chateaubriand het volgende:

[..]

In SC kreeg hij maar 14% van de stemmen. Het zou best kunnen dat een groot deel daarvan jongeren en aluhoedjes zijn.
Je zet even 14% van de bevolking weg als aluhoedjes? Is dat het werkelijk niveau? Zullen we dan ook starten over stemvee-foodstamp-niggers?
pi_142408694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:53 schreef Kandijfijn het volgende:

Paul is gelukkig ook gewoon kansloos :).
pi_142408727
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Paul is gelukkig ook gewoon kansloos :).
Jij vindt alles kut wat niet communistische is,.. die langspeelplaat kennen we allang }:|
pi_142408764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat internetolls kan je iet zomaar op de echte wereld projecteren.
pi_142408805
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat internetolls kan je iet zomaar op de echte wereld projecteren.
Doei 99.999 :W
pi_142408822
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij vindt alles kut wat niet communistische is,.. die langspeelplaat kennen we allang }:|
Nonsens, ik fa gewoon voor een gematigde kandidaat :). Paul en de onzin die rond de libertariers hangt is gewoon kansloos, veel leuker kunnen we het niet maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')