En mocht dat ooit veranderen? Dan word je fan van de club die dat stokje overneemt?quote:Op maandag 7 april 2014 13:11 schreef Tyron het volgende:
ajax, omdat het de meeste succes heeft natuurlijk!!!!!!!!
natuurlijkquote:Op maandag 7 april 2014 13:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En mocht dat ooit veranderen? Dan word je fan van de club die dat stokje overneemt?
ja vind ik wel. spelen nog steeds met dezelfde visie, en niet dat agressieve voetbal zoals bijvoorbeeld Ado en Feyenoord.quote:Op maandag 7 april 2014 13:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat is nog hetzelfde sinds je fan bent geworden van die club?
En dat ondanks dat het mij lijkt dat na 20 jaar (om maar iets te noemen) zowel alle spelers, als de trainers en vaak het bestuur, vaak meerdere malen zijn vervangen? Of speelt dat niet bij jouw club?quote:Op maandag 7 april 2014 13:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja vind ik wel. spelen nog steeds met dezelfde visie, en niet dat agressieve voetbal zoals bijvoorbeeld Ado en Feyenoord.
verandering hoeft niet altijd slecht te zijn, als die veranderingen mij nog steeds aanspreken kan ik nog steeds voor die club kiezenquote:Op maandag 7 april 2014 13:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat ondanks dat het mij lijkt dat na 20 jaar (om maar iets te noemen) zowel alle spelers, als de trainers en vaak het bestuur, vaak meerdere malen zijn vervangen? Of speelt dat niet bij jouw club?
voor de kuip zou ik voor fey zijn, echter vind ik het voetbal te agressief en dat staat mij niet aanquote:Op maandag 7 april 2014 13:18 schreef Fok-it het volgende:
Geboren in de regio, opgegroeid ermee. Familie was al fan, kleins af aan mee naar de Kuip.
quote:Op maandag 7 april 2014 13:11 schreef Tyron het volgende:
ajax, omdat het de meeste succes heeft natuurlijk!!!!!!!!
quote:Op maandag 7 april 2014 13:21 schreef fathank het volgende:
Ik ben voor Ajax omdat m'n vader voor Feyenoord is, de lul.
quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
verandering hoeft niet altijd slecht te zijn, als die veranderingen mij nog steeds aanspreken kan ik nog steeds voor die club kiezen
Waarom is het de mooiste club? En wat als dat verandert?quote:Op maandag 7 april 2014 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Ajax he, gewoon, omdat het de mooiste club is.
Daddy issues.quote:Op maandag 7 april 2014 13:21 schreef fathank het volgende:
Ik ben voor Ajax omdat m'n vader voor Feyenoord is, de lul.
Ze winnen het vaakst. Niets meer, niets minder. Zelfde geldt voor al die Ajacieden hier bij mij in Friesland die naast Ajax ook voor Cambuur zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom is het de mooiste club? En wat als dat verandert?
Op het forum hebben we er ook zo één. Ware het niet dat hij dan weer voor Heerenveen is.quote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze winnen het vaakst. Niets meer, niets minder. Zelfde geldt voor al die Ajacieden hier bij mij in Friesland die naast Ajax ook voor Cambuur zijn.
Dan ben je dus eigenlijk gewoon voor Cambuur maar houd je er zo'n grote club naast zodat ze vaak winnen.
Gebeurt vaak in het noorden ja. Triest volkquote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze winnen het vaakst. Niets meer, niets minder. Zelfde geldt voor al die Ajacieden hier bij mij in Friesland die naast Ajax ook voor Cambuur zijn.
Dan ben je dus eigenlijk gewoon voor Cambuur maar houd je er zo'n grote club naast zodat ze vaak winnen.
Ja werkelijk? Ik merk er anders weinig van. Tenzij in Friesland inderdaadquote:Op maandag 7 april 2014 13:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gebeurt vaak in het noorden ja. Triest volk
Ook al zou Ajax al haar wedstrijden verliezen blijft het nog de mooiste club.quote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dan heb je natuurlijk ook nog aardig wat mensen uit Drenthe, Flevoland en Zeeland die met geen één club echt binding hebben. Zijn vaak ook voor Ajax of PSV enz.quote:Op maandag 7 april 2014 13:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Op het forum hebben we er ook zo één. Ware het niet dat hij dan weer voor Heerenveen is.
Ik heb in Emmen gewoond, daar was bijna iedereen voor Ajax maar wel elke week naar FC Emmenquote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja werkelijk? Ik merk er anders weinig van. Tenzij in Friesland inderdaad
Mensen uit Drenthe hebben de 'geweldige' club FC Emmen om te supporterenquote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dan heb je natuurlijk ook nog aardig wat mensen uit Drenthe, Flevoland en Zeeland die met geen één club echt binding hebben. Zijn vaak ook voor Ajax of PSV enz.
Het is geen haat, het is irritatie door met name supporters die 300 km van Amsterdam wonen, nooit een voet in Amsterdam hebben gezet, laat staan de ArenA, maar zichzelf wel op de borst kloppen dat ze de beste zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Ook al zou Ajax al haar wedstrijden verliezen blijft het nog de mooiste club.
Juist wanneer het slecht gaat ben ik meer betrokken met de club.
En de haat van supporters van andere clubs is natuurlijk mooi meegenomen
Wat is er mis met FC Emmen dan?quote:Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mensen uit Drenthe hebben de 'geweldige' club FC Emmen om te supporteren
Dat jij je daar druk om maakt zegt meer over jouw als persoonquote:Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is geen haat, het is irritatie door met name supporters die 300 km van Amsterdam wonen, nooit een voet in Amsterdam hebben gezet, laat staan de ArenA, maar zichzelf wel op de borst kloppen dat ze de beste zijn.
Ik woon in Emmenquote:Op maandag 7 april 2014 13:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb in Emmen gewoond, daar was bijna iedereen voor Ajax maar wel elke week naar FC Emmen
Dat staat er los van, dat joden gedoe bij Ajax vind ik echt belachelijk.quote:
Oh nog 1, waar woon je ?quote:
Wat niet? Zowel in voetballend opzicht als beleidsmatig is er heel wat aan te merken.quote:Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat is er mis met FC Emmen dan?
Dat zijn toch ook niet echt supporters, meer meelopers.quote:Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is geen haat, het is irritatie door met name supporters die 300 km van Amsterdam wonen, nooit een voet in Amsterdam hebben gezet, laat staan de ArenA, maar zichzelf wel op de borst kloppen dat ze de beste zijn.
Ik maak me daar niet druk om, maar dat zijn wel de gasten die mij als eerste whatsappen of lastig vallen in de kroeg als Twente onderuit gaat en ze net lezen op teletekst dat Ajax wél heeft gewonnen. Als het andersom is geven ze niet thuis want dan heeft Cambuur goed gespeeld.quote:Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Dat jij je daar druk om maakt zegt meer over jouw als persoon
Ja waar in Emmen mafklapperquote:
Hoe vaak is je fiets al gestolen?quote:Op maandag 7 april 2014 13:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat ik niet voor niets voetbal bij SC Angelslo
Had juist een leuke volksclub kunnen zijn zoiets als De Graafschap, maar zonder support wordt dat moeilijk.quote:Op maandag 7 april 2014 13:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wat niet? Zowel in voetballend opzicht als beleidsmatig is er heel wat aan te merken.
FC Emmen betrekt de regio niet, getuige hun samenwerking enkele jaren met Heerenveen. Een zelfmoordactie als het om regionaal support gaat.quote:Op maandag 7 april 2014 13:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Had juist een leuke volksclub kunnen zijn zoiets als De Graafschap, maar zonder support wordt dat moeilijk.
Als je je er niet om druk maakt kan het je ook niet schelen wie je appt of belt, maar dat blijkt niet het gevalquote:Op maandag 7 april 2014 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik maak me daar niet druk om, maar dat zijn wel de gasten die mij als eerste whatsappen of lastig vallen in de kroeg als Twente onderuit gaat en ze net lezen op teletekst dat Ajax wél heeft gewonnen. Als het andersom is geven ze niet thuis want dan heeft Cambuur goed gespeeld.
Niet dat ze inhoudelijk wat te melden hebben over beide clubs overigens.
Alles. En dat zal nooit veranderen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom is het de mooiste club? En wat als dat verandert?
Wat is daar zo mooi aan dan? Als Feijenoordsupporter trek ik ook genoeg haters maar het doet me verder niets.quote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Ik lig er 's nachts niet wakker van maar ik kan me daar toch wel aan ergeren? Ik maak me er niet druk over maar het is wel iets wat me stoort.quote:Op maandag 7 april 2014 13:44 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Als je je er niet om druk maakt kan het je ook niet schelen wie je appt of belt, maar dat blijkt niet het geval
Dat is het juist, het doet mij ook niets maar blijkbaar zit het ontzettend diep bij supporters van andere clubs.quote:Op maandag 7 april 2014 13:45 schreef eight het volgende:
[..]
Wat is daar zo mooi aan dan? Als Feijenoordsupporter trek ik ook genoeg haters maar het doet me verder niets.
Het enige wat ik merk is dat ik vaak op andere 'supporters' neerkijk zodra blijkt dat het pure successupporters zijn.
Zeg nooit nooit, als Ajax een keer zoals Vitesse wordt opgekocht door een Sjeik en ze gaan echt alles omgooien, van het shirt tot beleid. Zoals ze met het oude, echte Salzburg hebben gedaan waar ze zelfs alle gewonnen prijzen hebben weggegooid, dan ben ik er toch echt wel klaar mee hoorquote:
Dan moet er echt een hoop gebeuren wil dat ooit in mijn hoofd opkomen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, als Ajax een keer zoals Vitesse wordt opgekocht door een Sjeik en ze gaan echt alles omgooien, van het shirt tot beleid. Zoals ze met het oude, echte Salzburg hebben gedaan waar ze zelfs alle gewonnen prijzen hebben weggegooid, dan ben ik er toch echt wel klaar mee hoor.
Gazprom Ajax ofzo.
Nouja, dat zeg ik dus. Ze flikkeren gewoon alle bekers en schalen weg, bij het oud vuil. Ontslaan alle Ajacieden etc en gaan in een paars/groen/roze shirt spelen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet er echt een hoop gebeuren wil dat ooit in mijn hoofd opkomen.
En juist die haat snap ik dan niet. Veel mensen geven hier aan dat ze voornamelijk vanwege traditie voor hun club zijn. Daaruit redenerend betekend dat dat als ze 25km verderop waren geboren, ze voor de club waren geweest die ze nu haten. WTF?quote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Het is ook niet rationeel natuurlijk, al heeft de mens opzich al vanaf het begin in stammen geleefd. Dat is een beetje vergelijkbaar denk ik.quote:Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En juist die haat snap ik dan niet. Veel mensen geven hier aan dat ze voornamelijk vanwege traditie voor hun club zijn. Daaruit redenerend betekend dat dat als ze 25km verderop waren geboren, ze voor de club waren geweest die ze nu haten. WTF?
Maar is successupporten niet veel logischer dan 'ze komen uit mijn stad'?quote:Op maandag 7 april 2014 13:45 schreef eight het volgende:
[..]
Wat is daar zo mooi aan dan? Als Feijenoordsupporter trek ik ook genoeg haters maar het doet me verder niets.
Het enige wat ik merk is dat ik vaak op andere 'supporters' neerkijk zodra blijkt dat het pure successupporters zijn.
quote:Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nouja, dat zeg ik dus. Ze flikkeren gewoon alle bekers en schalen weg, bij het oud vuil. Ontslaan alle Ajacieden etc en gaan in een paars/groen/roze shirt spelen.
Dan ben ik wel Ajacied af denk ik.
Prijzen weg, support weg. Typisch.quote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, als Ajax een keer zoals Vitesse wordt opgekocht door een Sjeik en ze gaan echt alles omgooien, van het shirt tot beleid. Zoals ze met het oude, echte Salzburg hebben gedaan waar ze zelfs alle gewonnen prijzen hebben weggegooid, dan ben ik er toch echt wel klaar mee hoor.
Gazprom Ajax ofzo.
Ja dat zie je echt vaak.quote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef Caland het volgende:
Meestal worden die zogenaamde successupporters op een latere leeftijd ook wel weer voor de club die het dichtst in de buurt ligt. Of ze blijven slechts fan in plaats van supporter. Doorgaans het ergste soort.
tegenwoordig misschien meer dan nu. Vroegah kwamen de spelers ook vaak uit dezelfde stad etc. Nu zijn het allemaal buitenstedelingen of buitenlanders.quote:Op maandag 7 april 2014 13:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar is successupporten niet veel logischer dan 'ze komen uit mijn stad'?
Ja, nog ff. verdiep je even in de geschiedenis van Red Bull Salzburg en wat ze met de oude club incl prijzen/historie gedaan hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Prijzen weg, support weg. Typisch.
[..]
Selectief lezenquote:Op maandag 7 april 2014 13:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Prijzen weg, support weg. Typisch.
[..]
Ja dat zie je echt vaak.
Bij Ajax kun je ze altijd in 3 groepen verdelen:quote:Op maandag 7 april 2014 13:49 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Dat is het juist, het doet mij ook niets, maar blijkbaar zit het ontzettend diep bij supporters van andere clubs
Wat ik vaak van Feyenoorders hoor is dat de "successupporters" van bijv Ajax geen weet hebben van de spelers in de selectie, maar iedereen die ik ken kan de hele selectie uit zijn of haar hoofd opnoemen, of dat ze nooit voet zetten in de ArenA, terwijl ik gewoon veel mensen ken die wel eens een wedstrijd meepikken
Jij kwam zelf al even met een zeer hypothetische situatie, met die sjeik en zo. Maar, is het Ajax van nu nog gelijkend met dat waar je opa al fanatiek fan van was? De spelers veranderen elke 4~8 jaar volledig, de trainer houdt het ook maar een paar jaar uit. En zelfs het bestuur wordt wel eens gewipt. Dan denk ik dat de instelling ook wel veranderd. Of is dat te weinig/langzaam om daar daadwerkelijk last van te hebben? (ja, blijkbaarquote:Op maandag 7 april 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is ook niet rationeel natuurlijk, al heeft de mens opzich al vanaf het begin in stammen geleefd. Dat is een beetje vergelijkbaar denk ik.
Mijn vader, en zijn vader, was ook fanatiek supporter, was bij de finale in Parijs etc. Dus ja, dan wordt er elke zondag voetbal gekeken etc. En ik ben natuurlijk ook geboren en getogen in Amsterdam.
quote:Op maandag 7 april 2014 13:58 schreef Windwalker88 het volgende:
Mijn vader was altijd die-hard Feijenoord fan, als jong gastje samen elke wedstrijd kijken. Vooral de gewonnen Uefa-cup zal ik niet snel meer vergeten. Nadat hij overleed probeer ik altijd elke wedstrijd van Feijenoord te kijken, heb dan altijd het gevoel dat hij er een beetje bij is.
Groep 2 heb je bij iedere club, moet je voor de lol eens op de PSV of Feyenoord netwerken kijken, dat is niet mals wat voor taal daar wordt gespuwtquote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef eight het volgende:
[..]
Bij Ajax kun je ze altijd in 3 groepen verdelen:
1) De succes- of gelegenheidssupporter die weinig wedstrijden van Ajax ziet en nooit naar het stadion gaat.
2) De successupporter die veel tot alle wedstrijden ziet maar bij verlies meteen roept dat het hun toch niets kan schelen.
3) De echte supporter
Degene die jij kent behoort dan tot groep 2 of 3.
Ik respecteer alleen de laatste groep.
Nummer 2 en 3 beginnen ook altijd direct over de prijzenkast. Altijd zo'n zwaktebod. Als je dan kritiek hebt op Ajax ben je jaloers want clubje X wint niet zoveel etc enz.quote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef eight het volgende:
[..]
Bij Ajax kun je ze altijd in 3 groepen verdelen:
1) De succes- of gelegenheidssupporter die weinig wedstrijden van Ajax ziet en nooit naar het stadion gaat.
2) De successupporter die veel tot alle wedstrijden ziet maar bij verlies meteen roept dat het hun toch niets kan schelen.
3) De echte supporter
Degene die jij kent behoort dan tot groep 2 of 3.
Ik respecteer alleen de laatste groep.
Opzich is de manier van voetballen gelijk gebleven, voor zover mogelijk. Aanvallend en niet ingraven bijv. En er lopen nu spelers vanuit die tijd rond als trainer/bestuur etc.quote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij kwam zelf al even met een zeer hypothetische situatie, met die sjeik en zo. Maar, is het Ajax van nu nog gelijkend met dat waar je opa al fanatiek fan van was? De spelers veranderen elke 4~8 jaar volledig, de trainer houdt het ook maar een paar jaar uit. En zelfs het bestuur wordt wel eens gewipt. Dan denk ik dat de instelling ook wel veranderd. Of is dat te weinig/langzaam om daar daadwerkelijk last van te hebben? (ja, blijkbaar)
Alle 3 de groepen heb je bij vrijwel elke club. Alleen bij de top-3 is die het grootst.quote:Op maandag 7 april 2014 14:02 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Groep 2 heb je bij iedere club, moet je voor de lol eens op de PSV of Feyenoord netwerken kijken, dat is niet mals wat voor taal daar wordt gespuwt
Bijvoorbeeld Twente vind ik echt een mooie club, duidelijk beleid en een trouwe aanhangquote:Op maandag 7 april 2014 14:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alle 3 de groepen heb je bij vrijwel elke club. Alleen bij de top-3 is die het grootst.
Ja en nee. Op het moment van instap speelt die club dan goed voetbal en dan is het logisch dat het supporters aantrekt. Op het moment dat het dan minder gaat ebt hun interesse vaak weg.quote:Op maandag 7 april 2014 13:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar is successupporten niet veel logischer dan 'ze komen uit mijn stad'?
quote:Op maandag 7 april 2014 14:06 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld Twente vind ik echt een mooie club, duidelijk beleid en een trouwe aanhang
Ik vind het alleen een mooie club, supporten gaat mij wat te verquote:Op maandag 7 april 2014 14:06 schreef Smoofie het volgende:
[..].
Nee, ff serieus..
Sinds 2008 echt veel "ajacieden" die opeens FCT supporters werden.
Ik had het ook over wat je zei met trouwe aanhang enz, valt wel mee.quote:Op maandag 7 april 2014 14:07 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Ik vind het alleen een mooie club, supporten gaat mij wat te ver
Het proces van leren lezen, ben er nog mee bezigquote:Op maandag 7 april 2014 14:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik had het ook over wat je zei met trouwe aanhang enz, valt wel mee.
Maar dat heeft waarschijnlijk meer met de oorlogssentimenten te maken. Ik als niet-rotterdammer kan op bepaalde momenten best voor Ajax zijn (bijv. bij Europese wedstrijden).quote:Op maandag 7 april 2014 14:04 schreef rotterdam1960 het volgende:
Feyenoord supporter ben je niet voor de lol.
dat zit in je hart, ik vraag me ook weleens af waarom ik op een dag niet gewoon kan zeggen :ik ben nu voor Psv maar zo werkt dat niet.
Wij kunnen thuis intens genieten als ajaxs verliest, ik weet dat het kinderachtig is maar dat zit nou eenmaal in ons systeem
Huh, watquote:Op maandag 7 april 2014 14:11 schreef eight het volgende:
[..]
Maar dat heeft waarschijnlijk meer met de oorlogssentimenten te maken. Ik als niet-rotterdammer kan op bepaalde momenten best voor Ajax zijn (bijv. bij Europese wedstrijden).
Echt? Waarom kap je er dan niet mee?quote:Op maandag 7 april 2014 14:04 schreef rotterdam1960 het volgende:
Feyenoord supporter ben je niet voor de lol.
Zeker waar, maar omdat Ajax veel meer coverage op tv krijgt en ook vaker succes heeft is groep 2 velen malen groter. Hierdoor kom je dus ook vaker in aanraking met een successupporter van Ajax dan een echte supporter, waardoor je toch een beeld krijgt van een club die vooral uit nepsupporters bestaat. Dit beeld wordt vervolgens versterkt door de vaak lege zitplaatsen in de arena en het uitfluiten van eigen spelers bij matige prestaties.quote:Op maandag 7 april 2014 14:02 schreef iketurnerjr het volgende:
[..]
Groep 2 heb je bij iedere club, moet je voor de lol eens op de PSV of Feyenoord netwerken kijken, dat is niet mals wat voor taal daar wordt gespuwt
Amsterdam was inderdaad fout in de oorlogquote:Op maandag 7 april 2014 14:11 schreef eight het volgende:
[..]
Maar dat heeft waarschijnlijk meer met de oorlogssentimenten te maken. Ik als niet-rotterdammer kan op bepaalde momenten best voor Ajax zijn (bijv. bij Europese wedstrijden).
Zelfde zie je nu bijvoorbeeld ook bij een club als Barcelona. Gewoon voor 90% toeristen op de tribune.quote:Op maandag 7 april 2014 14:21 schreef eight het volgende:
[..]
Zeker waar, maar omdat Ajax veel meer coverage op tv krijgt en ook vaker succes heeft is groep 2 velen malen groter. Hierdoor kom je dus ook vaker in aanraking met een successupporter van Ajax dan een echte supporter, waardoor je toch een beeld krijgt van een club die vooral uit nepsupporters bestaat. Dit beeld wordt vervolgens versterkt door de vaak lege zitplaatsen in de arena en het uitfluiten van eigen spelers bij matige prestaties.
Ajax zal ongetwijfeld ook veel echte supporters hebben maar het lijkt wel of ze verdrongen worden door de elite en de dagjesmensen.
Alsof een club supporten die alles wint makkelijk is. Weer een bron om je frustraties op te botvieren minderquote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De lat ligt hoog bij een club als Ajax. Ik vind het verontrustender dat bij bijv Feyenoord het publiek het team applaudiseert bij verliesquote:Op maandag 7 april 2014 14:21 schreef eight het volgende:
[..]
Zeker waar, maar omdat Ajax veel meer coverage op tv krijgt en ook vaker succes heeft is groep 2 velen malen groter. Hierdoor kom je dus ook vaker in aanraking met een successupporter van Ajax dan een echte supporter, waardoor je toch een beeld krijgt van een club die vooral uit nepsupporters bestaat. Dit beeld wordt vervolgens versterkt door de vaak lege zitplaatsen in de arena en het uitfluiten van eigen spelers bij matige prestaties.
Ajax zal ongetwijfeld ook veel echte supporters hebben maar het lijkt wel of ze verdrongen worden door de elite en de dagjesmensen.
Dit soort figuren heb ik het dan dus over.quote:Op maandag 7 april 2014 14:24 schreef jeurse04 het volgende:
Real Madrid omdat 9 van de 10 mensen blind voor Barcelona is. Real Madrid heeft echter meer successen behaald in de geschiedenis dan Barcelona. Real Madrid trekt mij ook veel meer: het maagdelijk witte shirt, de koninklijke uitstraling en de beste spelers die er altijd gespeeld hebben. Ook ben ik niet fan van Barcelona omdat ze Catalaans zijn en zich daardoor anders/beter voelen dan de rest van Spanje.
Niet? Dat idee krijg ik eigenlijk altijd als ik met mijn Rotterdamse kennissen praat.quote:
Fan sinds 2004?quote:Op maandag 7 april 2014 14:29 schreef Iniesta8 het volgende:
Meeste ajax supporters zijn inderdaad gloryhunters.
Ja inderdaad, het lijkt wel alsof elke voetbalfan uit het niets voor Barcelona kiest. Omdat Barcelona ''tiki taka'' speelt of vaak ook omdat ze naar de Costa Brava zijn geweest icm met een bezoek aan Camp Nou. Bah, ik walg hiervan.quote:Op maandag 7 april 2014 14:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit soort figuren heb ik het dan dus over.
Mwah, het is meer dat dit soort 'fanatieke' supporters altijd voor een Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Bayern etc. zijn. Het is nooit een keer Bilbao of Cardiff. Hou zou dat nou toch komen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:35 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het lijkt wel alsof elke voetbalfan uit het niets voor Barcelona kiest. Omdat Barcelona ''tiki taka'' speelt of vaak ook omdat ze naar de Costa Brava zijn geweest icm met een bezoek aan Camp Nou. Bah, ik walg hiervan.
Hun shirt is mooier en 'het voetbal' spreekt ze aan.quote:Op maandag 7 april 2014 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Mwah, het is meer dat dit soort 'fanatieke' supporters altijd voor een Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Bayern etc. zijn. Het is nooit een keer Bilbao of Cardiff. Hou zou dat nou toch komen.
En dat is een slechtere reden dan 'ik ben hier geboren'?quote:Op maandag 7 april 2014 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hun shirt is mooier en 'het voetbal' spreekt ze aan.
De haat van MN jegens Ajax vind ik triest.quote:Op maandag 7 april 2014 14:32 schreef MonkNL het volgende:
FC Den Haag! Geboren in Den Haag.. Ik heb een seizoenskaart voor VAK O, Midden Noord. Vroeger het Zuiderpark, nu het Kyocera stadion. God, wat mis ik het Zuiderpark eigenlijk..
Fanatieke supporters met vaak mooie spandoeken, gisteren bij Utrecht thuis:
[ afbeelding ]
Wat daar staat, mijn hart, mijn club, mijn leven!
Atleti door sierdquote:Op maandag 7 april 2014 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, het is meer dat dit soort 'fanatieke' supporters altijd voor een Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Bayern etc. zijn. Het is nooit een keer Bilbao of Cardiff. Hou zou dat nou toch komen.
Dat is vice versa hoorquote:Op maandag 7 april 2014 14:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De haat van MN jegens Ajax vind ik triest.
Heb niets tegen ADO, vind alleen de supporters een beetje pauper.quote:Op maandag 7 april 2014 14:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is vice versa hoor. Dus niet alleen triest vanuit MN gezien.
Erhm, wat heeft dat met mijn post te maken? Het topic heet "Waarom ben jij voor voetbalclub x?"quote:Op maandag 7 april 2014 14:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De haat van MN jegens Ajax vind ik triest.
Het is een bullshit standaardriedeltje die je moet lezen als: "ze winnen vaak".quote:Op maandag 7 april 2014 14:38 schreef Avey het volgende:
[..]
En dat is een slechtere reden dan 'ik ben hier geboren'?
Barca vervloeken en dan fan van Real zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 14:24 schreef jeurse04 het volgende:
Real Madrid omdat 9 van de 10 mensen blind voor Barcelona is. Real Madrid heeft echter meer successen behaald in de geschiedenis dan Barcelona. Real Madrid trekt mij ook veel meer: het maagdelijk witte shirt, de koninklijke uitstraling en de beste spelers die er altijd gespeeld hebben. Ook ben ik niet fan van Barcelona omdat ze Catalaans zijn en zich daardoor anders/beter voelen dan de rest van Spanje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let's drop some acid and go to a titty bar.
quote:Op maandag 7 april 2014 14:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Barca vervloeken en dan fan van Real zijn.Het valt mij gewoon op dat mensen eerder geneigd zijn voor Barcelona te kiezen omdat ze dat oh zo mooie tiki taka voetbal spelen en omdat ze Messi hebben. Of zie ik dat nou verkeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
Oh nee hoor, maar ik vind Real minstens net zo walgelijk, ieder zijn ding verder natuurlijk!quote:Op maandag 7 april 2014 14:49 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Het valt mij gewoon op dat mensen eerder geneigd zijn voor Barcelona te kiezen omdat ze dat oh zo mooie tiki taka voetbal spelen en omdat ze Messi hebben. Of zie ik dat nou verkeerd?
Bewondering hebben voor de club die dat jaar het beste is, of gaan voor je eigen club, omdat je daar geboren bent. Mja, ik zie dat eerste helemaal niet als iets slechts. Maar daar denk jij denk ik anders over?quote:Op maandag 7 april 2014 14:29 schreef Iniesta8 het volgende:
Meeste ajax supporters zijn inderdaad gloryhunters.
Juichen om de beste is in heel veel andere sporten anders vrij normaalquote:Op maandag 7 april 2014 14:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ergens snap ik nooit waarom de meesten altijd voor de meest succesvolle willen zijn: Ajax, Barcelona, Real Madrid, Manchester United, etc.....
Daar is toch geen bal aan?
Jippie, wéér de CL gewonnen...
Jippie, voor de 37ste keer landskampioen. Ge-wel-dig.
Gaap, wéér de beker gewonnen. Boeiend....
Dat wordt op een gegeven moment toch ontzettend saai om naar te kijken? Juist de spanning van óf ze gaan winnen houdt het spelletje leuk. Als Barcelona-fan zijnde kijken naar de wedstrijd Barcelona - Almeira lijkt mijg een bal aan...als Almeira fan daarentegen...
Is dat dan ook een slechte reden?quote:Op maandag 7 april 2014 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is een bullshit standaardriedeltje die je moet lezen als: "ze winnen vaak".
Zoals? In amerikaanse sporten is het vaak gelukkig zo dat niet één team constant de beste is....quote:Op maandag 7 april 2014 14:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Juichen om de beste is in heel veel andere sporten anders vrij normaal
Mets fans hebben het zwaarquote:Op maandag 7 april 2014 14:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zoals? In amerikaanse sporten is het vaak gelukkig zo dat niet één team constant de beste is....
Schaatsen bijvoorbeeldquote:Op maandag 7 april 2014 14:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zoals? In amerikaanse sporten is het vaak gelukkig zo dat niet één team constant de beste is....
...daar is vaak dan ook niet echt een uitgesproken favoriet. Daar zijn alle Nederlanders gewoon favoriet.quote:
Nou ja, als ik kijk naar afgelopen OS had men het toch vooral over Irene en Sven.quote:Op maandag 7 april 2014 14:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
...daar is vaak dan ook niet echt een uitgesproken favoriet. Daar zijn alle Nederlanders gewoon favoriet.
ik werd echt fan van ajax in de zeven jaren van geen kampioenschapquote:Op maandag 7 april 2014 14:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ergens snap ik nooit waarom de meesten altijd voor de meest succesvolle willen zijn: Ajax, Barcelona, Real Madrid, Manchester United, etc.....
Daar is toch geen bal aan?
Jippie, wéér de CL gewonnen...
Jippie, voor de 37ste keer landskampioen. Ge-wel-dig.
Gaap, wéér de beker gewonnen. Boeiend....
Dat wordt op een gegeven moment toch ontzettend saai om naar te kijken? Juist de spanning van óf ze gaan winnen houdt het spelletje leuk. Als Barcelona-fan zijnde kijken naar de wedstrijd Barcelona - Almeira lijkt mijg een bal aan...als Almeira fan daarentegen...
Dit slaat echt als kut op Dirk.quote:Op maandag 7 april 2014 18:49 schreef Shreyas het volgende:
Al die Feyenoorders die hier automatisch voor Feyenoord zijn omdat regio / Rotterdam zijn in feite ook successupporters want waarom zijn ze anders niet voor Sparta? Juist ja omdat Feyenoord beter is.
Wat is de 'Rotterdamse mentaliteit'?quote:Op maandag 7 april 2014 13:35 schreef eight het volgende:
Feijenoord. Enerzijds vanwege jeugdige sentimenten van het bezoek aan de Kuip en anderzijds de Rotterdamse mentaliteit die mij enorm aanspreekt.
Het Feijenoord gevoel staat boven succes en ik zou het voor geen goud willen missen.
Vooral de mensen in het Arsenal topic terwijl ze nooit in het stadion zijn geweestquote:Op maandag 7 april 2014 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfde zie je nu bijvoorbeeld ook bij een club als Barcelona. Gewoon voor 90% toeristen op de tribune.Dat is ook wel een ergerpuntje, Nederlanders die zeer 'fanatiek' supporter van bijvoorbeeld Arsenal zijn.
Zoals alors? Mja, zou me niets verbazen als ze ook nog nooit in De Kuip is geweestquote:Op maandag 7 april 2014 21:45 schreef superniger het volgende:
[..]
Vooral de mensen in het Arsenal topic terwijl ze nooit in het stadion zijn geweest
Precies. Ajax heeft in principe altijd voor mooi oogstrelend voetbal gestaan en daar ik nu al meer dan 30+? jaren een seizoenkaart van die club heb en ze al aardig wat ben nagereisd in het verleden mag ik mij wel een eckte supporter noemen.quote:
Iets wat de huidige spelersgroep niet snapt: niet zeiken, maar poetsen / geen woorden, maar daden. Goed, verzorgd voetbal met de nodige werklust dus.quote:Op maandag 7 april 2014 21:39 schreef superniger het volgende:
[..]
Wat is de 'Rotterdamse mentaliteit'?
Deze bijvoorbeeld?quote:Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nouja, dat zeg ik dus. Ze flikkeren gewoon alle bekers en schalen weg, bij het oud vuil. Ontslaan alle Ajacieden etc en gaan in een paars/groen/roze shirt spelen.
Dan ben ik wel Ajacied af denk ik.
Want Arsenal pakt prijs na prijs.quote:Op maandag 7 april 2014 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar verder ben je erg objectief wanneer het over Ajax gaat.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:26 schreef bianconeri het volgende:
Lokale provincie club: Fc Groningen
Ook omdat de hele sfeer me trekt, gezellig, iedereen staat er achter. Down to earth. Eerlijk.
Niet zoals bv bij een Ajax waar het bij 99% van de ''fans'' om de successen gaat. De arrogantie hoogtij voert. Die gewoon niets verder met de club hebben. Zogenaamd om het aanvallende spel soms, terwijl Ajax helemaal niet echt aanvallend speelt.
Nee maar Ajax wint het meestequote:Op woensdag 9 april 2014 08:26 schreef bianconeri het volgende:
Ook omdat de hele sfeer me trekt, gezellig, iedereen staat er achter. Down to earth. Eerlijk.
Niet zoals bv bij een Ajax waar het bij 99% van de ''fans'' om de successen gaat. De arrogantie hoogtij voert. Die gewoon niets verder met de club hebben. Zogenaamd om het aanvallende spel soms, terwijl Ajax helemaal niet echt aanvallend speelt.
Stond voor mooi voetbal. Maar dat is al 10 jaar niet meer het geval.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:45 schreef Iwanius het volgende:
Precies. Ajax heeft in principe altijd voor mooi oogstrelend voetbal gestaan en daar ik nu al meer dan 30+? jaren een seizoenkaart van die club heb en ze al aardig wat ben nagereisd in het verleden mag ik mij wel een eckte supporter noemen.
Mooi verwoordt. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:26 schreef bianconeri het volgende:
Ligt er aan met wat voor reden. Zoals dat Barca nu van die kleine fappers heeft idd, dat is gewoon walgelijk. Zijn veelal mensen die meereizen met het succes (zult zien dat Bayern ook nog bak fans van dit type krijgt).quote:Op woensdag 9 april 2014 09:43 schreef inslagenreuring het volgende:
Het sprookje wordt alleen maar beter. Ik erger me dood aan die successupporters en supporters van 'buitenlandse clubs'. Onbegrijpelijk.
Hala Madrid! Visca Catalunuya! Terwijl ze er nog nooit zijn geweest
Ik ben qua Ajax objectief ja. Ben er niet voor en niet tegen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:59 schreef Tyron het volgende:
Maar verder ben je erg objectief wanneer het over Ajax gaat.
Dat is ook de reden waarom er zoveel ''fans'' van Ajax zijn.quote:
Heb de kreet "Mia san mia" al vaker voorbij zien komen.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ligt er aan met wat voor reden. Zoals dat Barca nu van die kleine fappers heeft idd, dat is gewoon walgelijk. Zijn veelal mensen die meereizen met het succes (zult zien dat Bayern ook nog bak fans van dit type krijgt).
Maar er zijn ook heel veel die veel met een club hebben om de 1 of andere reden. Maar er logischerwijs niet vaak kunnen komen wegens de afstand/financieel.
Dat is onzin. Ik ben regelmatig bij Sparta geweest, ivm zakelijk kaarten van de vader van een vriendin. Maar er is gewoon geen kut aan, de sfeer is kut, het stadion is kut. Alles eigenlijk is kutquote:Op maandag 7 april 2014 18:49 schreef Shreyas het volgende:
Al die Feyenoorders die hier automatisch voor Feyenoord zijn omdat regio / Rotterdam zijn in feite ook successupporters want waarom zijn ze anders niet voor Sparta? Juist ja omdat Feyenoord beter is.
Kippenvelquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:50 schreef onlogisch het volgende:
Omdat, sinds de allereerste keer dat mijn vader mij als 6 jarig jochie mee naar de Kuip nam, ik volledig verknocht was aan de sfeer, de entourage, de Kuip. In één woord GEWELDIG! Een gevoel wat niet te beschrijven is.
Wanneer ik over de Brienenoord rij kijk ik altijd, maar echt altijd, even over mijn schouder turend over de Maas, naar die schitterende Tempel op Zuid. Wanneer ik er op zondag naar toe loop, vanaf de Olympiaweg en haar in de verte al zie liggen gaat mijn hart sneller kloppen.
Wanneer je het stadion betreedt, en je proeft die sfeer dan begrijp je werkelijk waar niet waarom mensen voor een andere club zijn. Tevens is het ook zoals al eerder door anderen aangegeven de Rotterdamse mentaliteit. Niet lullen maar poetsen. Niet dat achterbakse tering gedoe wat ze in dat dorp in Noord Holland hebben.
Geen woorden maar daden.Feyenoord Rotterdam
Voor altijd de eerste, en nog steeds de laatste.
Ik ben ook 3x uit bij Sparta geweest, maar snap ook nooit echt zo goed waarom mensen dat nou zo'n speciale club vinden. Zelfs met 100 man maakten wij meer kabaal en dat zegt wel wat. Ze hebben natuurlijk wel een grote historie maar daar koop je niets voor.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:19 schreef charmed_angel het volgende:
Feyenoord, ik kom uit een Feyenoordfamilie, dus ik ben er mee opgegroeid. Mijn paps was trots toen ik een 9 haalde voor mijn spreekbeurt over FeyenoordHij nam mij en mijn broertje mee naar de Coolsingel toen we kampioen werden in 1993, ik was 14 jaar. Dat was zo indrukwekkend, dat het gevoel alleen maar erger werd. Het werd met de paplepel dus ingegoten om een hekel aan ajax te hebben
En ook de eerste wedstrijd die ik meemaakte, ik keek mijn ogen uit, die sfeer
Kippenvel kreeg ik ervan
Feyenoord
Voor altijd in mijn hart
Real Madrid, toen ik 16 was ging ik zelf voetballen. Ik keek toen erg veel voetbal in die tijd, gewoon ook om te leren. Het spel, de tactiek etc. Ik ontdekte toen Raul, van Real Madrid. Sindsdien volgde ik Real Madrid op de voet. Niet zo erg als Feyenoord, want ik blijf erbij dat er maar 1 voetbalclub in je hart kan zittenMaar je wordt toch een klein beetje supporter van zo club dan. Vervolgens leerde ik mijn man kennen, dat is een Spanjaard, en fanatiek supporter van Real Madrid (en Feyenoord). Dus dat supporten blijft dan ook een beetje.
[..]
Dat is onzin. Ik ben regelmatig bij Sparta geweest, ivm zakelijk kaarten van de vader van een vriendin. Maar er is gewoon geen kut aan, de sfeer is kut, het stadion is kut. Alles eigenlijk is kut. Gewoon geen mooie club
[..]
Kippenvel
Dat is wel gebleken uit je posthistorie ja.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben qua Ajax objectief ja. Ben er niet voor en niet tegen.
Je doet nu net of de gemiddelde voetbalsupporter het inzicht bezit om dit soort materie te kunnenquote:Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef Chai het volgende:
Wat maakt het uit? Als iemand van het supporteren van een club kan genieten maakt het toch niet uit welke het is.
Die thuissupportertheorie.
Ik snap dat men zich stoort aan drogredeneringen en hypocrisie, maar wel zonde dat je je bijv. als Drentse Ajaxsupporter bijna moet gaan 'verantwoorden'. Terwijl zo iemand misschien veel wedstrijden bezoekt en dergelijke.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:05 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je doet nu net of de gemiddelde voetbalsupporter het inzicht bezit om dit soort materie te kunnen
relativeren
Maar natuurlijk heb je gelijk. Al wil je uit emotie die je voor een club koestert toch al snel de wereld overtuigen dat jouw keuze toch echt de enige juiste is.
Heb je het nu over Feyenoord?quote:Op woensdag 9 april 2014 16:40 schreef hafcfan het volgende:
Ze hebben natuurlijk wel een grote historie maar daar koop je niets voor.
veel ajacieden in Zeeland toxh?quote:Op woensdag 9 april 2014 18:00 schreef MouzurX het volgende:
In Zeeland kies je als kind voor of Feyenoord, of Ajax, of PSV. Gezien er geen voetbalclub in de eredivisieclub speelt daar.
Is waar de meesten wel voor "kiezen" ja. Toch het effect van de grootste club zijn waarschijnlijk. Verder gaat het deels natuurlijk van vader op zoon.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:00 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
veel ajacieden in Zeeland toxh?
quote:Op woensdag 9 april 2014 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ajax is alleen een prachtig Nederlands voorbeeld qua successupporters. 99% daar is van dat type.
En met de houding natuurlijk, zo'n wij zijn grote club en de allerbeste houding. Not my type.
[..]
Dat is ook de reden waarom er zoveel ''fans'' van Ajax zijn.
Klopt. Heb altijd wel laten weten dat ik niet pro of anti ben.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:47 schreef Tyron het volgende:
Dat is wel gebleken uit je posthistorie ja.
Ik herinner mij nog beginjaren 80, ik meen 81 ofzo,toen Ajax spelers had als Stan Ziegler,Henning Jensen,Wim Meutstege o.i.d.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:30 schreef bianconeri het volgende:
Stond voor mooi voetbal. Maar dat is al 10 jaar niet meer het geval.
Maar dat maakt voor een echte supporter niets uit ofc, hoe dramatisch het nu is.
Moest lachenquote:Op woensdag 9 april 2014 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ajax is alleen een prachtig Nederlands voorbeeld qua successupporters. 99% daar is van dat type.
En met de houding natuurlijk, zo'n wij zijn grote club en de allerbeste houding. Not my type.
[..]
Dat is ook de reden waarom er zoveel ''fans'' van Ajax zijn.
De mensen die in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven of een randgemeente zijn geboren vind ik geen successupporters, dan support je gewoon je locals. Als Vlaardinger speelde mijn halve leven zich af in Rotterdam, dat is toch wel mijn stad. En Feyenoord is dan automatisch je club. Heb respect voor mensen die het halve land afreizen om iedere 2 weken in De Kuip te zitten.. kan me zelf niet zo goed voorstellen hoe dat is, het was nooit nodig.quote:Op maandag 7 april 2014 13:58 schreef Smoofie het volgende:
Bijna iedereen is successupporter bij de grotere clubs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |