abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146128974
Hier, pagina 6, staat het allemaal.

http://vasco.eu/sites/def(...)-PLR-VL-techniek.pdf

Incl. koppelingen, aansluitmogelijkheden... studeerse!
Laat die handjes wapperen!
pi_146129282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:16 schreef Gieliovd het volgende:
Hier, pagina 6, staat het allemaal.

http://vasco.eu/sites/def(...)-PLR-VL-techniek.pdf

Incl. koppelingen, aansluitmogelijkheden... studeerse!
Nice!! Thanks man. Precies wat ik zocht!
pi_146573446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Viega Pexfit :D
Ben er zelf behoorlijk fan van, (uponor ook, maar die koppelingen zijn veel duurder en de tang amper aan te komen).

Hebben voor jou radius probleem een oplossing:

Koper uit de vloer omhoog:
[ afbeelding ]

Bocht ondersteuning (zelfde als je nu hebt):
http://www.zijtveldsanita(...)855/products_detail/

Of als het echt haaks moet een 90graden bochtje:
[ afbeelding ]

Spul is gewoon te krijgen bij bv warmteservice of hornbach, tang erbij huren/lenen en lekker aan de slag.
Vandaag de oude radiator van de muur gesloopt en wil aan de slag met het verleggen van de pijpen.

Nu zijn de oude pijpen 14mm. Kan het kloppen dat Viega deze helemaal niet verkoopt? En zo niet, kan ik dan zomaar naar 16mm?
  woensdag 12 november 2014 @ 14:51:59 #204
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146573524
Groter gaan is geen probleem, Alleen zul je even creatief moeten worden met die 14mm.
Enige wat ik zo snel kan bedenken (mits de verloop van 14>pexfit bereikbaar blijft) is:
15mm inschuifsok pexfit > knelkoppeling 15-15 met knelring naar 14mm.

Maar dat is dan een knelkoppeling en die wil je niet wegsmeren of onbereikbaar maken.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146573570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Groter gaan is geen probleem, Alleen zul je even creatief moeten worden met die 14mm.
Enige wat ik zo snel kan bedenken (mits de verloop van 14>pexfit bereikbaar blijft) is:
15mm inschuifsok pexfit > knelkoppeling 15-15 met knelring naar 14mm.

Maar dat is dan een knelkoppeling en die wil je niet wegsmeren of onbereikbaar maken.
Het moet sowieso weggesmeerd kunnen worden dus dat is dan geen optie. Bestaat er helemaal niets meer in 14mm? Stel dat ik heel de buis zou vervangen dan kan ik natuurlijk wel met 16 bij de verdeler beginnen of kan dit niet zomaar?
  woensdag 12 november 2014 @ 14:58:33 #206
399214 Knutsel-Smurf
pi_146573734
Helemaal vervangen lijkt me zelfs een betere optie (mits je niet half je huis hoeft af te breken).
heb je meer capaciteit in je leiding,

Anders heb ik al een optie gevonden:

http://www.thr.nl/bouwsto(...)g-15-mm-x-14-mm.html

Daarop een sok/koppelstuk 15-15 solderen / en in dat koppelstuk een viega 15>16 solderen.
Daarna pas persen want viega is kunststof en kun je dus smelten met je soldeerbout.

Al is bovenstaande oplossing wel een "hoop verbindingen in 1" oplossing. Goed gesoldeerd niet aan het handje maar vanaf de verdeler is netter.
pi_146573936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:58 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Helemaal vervangen lijkt me zelfs een betere optie (mits je niet half je huis hoeft af te breken).
heb je meer capaciteit in je leiding,

Anders heb ik al een optie gevonden:

http://www.thr.nl/bouwsto(...)g-15-mm-x-14-mm.html

Daarop een sok/koppelstuk 15-15 solderen / en in dat koppelstuk een viega 15>16 solderen.
Daarna pas persen want viega is kunststof en kun je dus smelten met je soldeerbout.

Al is bovenstaande oplossing wel een "hoop verbindingen in 1" oplossing. Goed gesoldeerd niet aan het handje maar vanaf de verdeler is netter.
Pfff, dat zijn inderdaad een hoop koppelingen. Klinkt ook wel redelijk scary om dat vervolgens weg te smeren.

Het nadeel van 16mm vanaf de verdeler is uiteraard dat deze kabel door dezelfde mantel moet als waar nu 14mm doorheen loopt wat het een stukje moeilijker maakt.

Kan het verder nog kwaad als alle andere radiatoren met 14mm zijn aangesloten en 1tje met 16mm? Gaat dit de warmteverdeling verstoren?
  woensdag 12 november 2014 @ 15:14:38 #208
399214 Knutsel-Smurf
pi_146574281
Met je voetventiel zou je hem kunnen terugschroeven, al verwacht ik niet dat je het uberhaupt gaat merken.
Sterker nog, ik gok zelfs dat je woning nooit waterzijdig is ingeregeld qua radiatoren en je daar dus zelfs nog een stukje winst in kunt boeken qua verbruik.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:16:20 #209
399214 Knutsel-Smurf
pi_146574352
Zit trouwens net de foto's terug te kijken, je hebt een 14mm kunststof leiding?

Ik zou even een cm of 2 afknippen, meenemen naar bijvoorbeeld een warmteservice vestiging en daar vragen wat voor oplossing zo betreffende flexibele leiding voor je hebben. Lijkt me sterk dat er niets voor bestaat.
pi_146574411
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:16 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zit trouwens net de foto's terug te kijken, je hebt een 14mm kunststof leiding?

Ik zou even een cm of 2 afknippen, meenemen naar bijvoorbeeld een warmteservice vestiging en daar vragen wat voor oplossing zo betreffende flexibele leiding voor je hebben. Lijkt me sterk dat er niets voor bestaat.
Het probleem is dat ik niet even 2 cm kan afsnijden zonder het hele verwarmingssysteem leeg te laten lopen. Of ik zou de boel moeten afdoppen bij de verdeler.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:26:45 #211
399214 Knutsel-Smurf
pi_146574775
Dacht dat je de boel al leeg / afgekoppeld had.
Nadeel is ook dat als het niet op voorraad is je tijdelijk zonder verwarming zit aangezien je de koppeling eraf knipt.

Wat ik zou doen:
Materiaal halen om af te doppen (bon bewaren).
In de ochtend de boel leeghalen / stukje afknippen.
Naar een vakzaak en de boel voorleggen.

Dan 2 opties:

optie 1: ze hebben de spullen voor je.
-Materiaal meekrijgen en de boel fixen thuis
-ongebruikte afdopspullen terugbrengen.

Optie 2.0: Ze hebben het niet op voorraad.
-Afdoppen
-Wachten op spullen en zie optie 1.

Optie 2.oeps: ze hebben geen oplossing.
-afdoppen
-boel openkappen vanaf de verdeler
-vanaf daar met 16mm pexfit (of een ander systeem naar wens) gaan werken.
pi_146575081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dacht dat je de boel al leeg / afgekoppeld had.
Nadeel is ook dat als het niet op voorraad is je tijdelijk zonder verwarming zit aangezien je de koppeling eraf knipt.

Wat ik zou doen:
Materiaal halen om af te doppen (bon bewaren).
In de ochtend de boel leeghalen / stukje afknippen.
Naar een vakzaak en de boel voorleggen.

Dan 2 opties:

optie 1: ze hebben de spullen voor je.
-Materiaal meekrijgen en de boel fixen thuis
-ongebruikte afdopspullen terugbrengen.

Optie 2.0: Ze hebben het niet op voorraad.
-Afdoppen
-Wachten op spullen en zie optie 1.

Optie 2.oeps: ze hebben geen oplossing.
-afdoppen
-boel openkappen vanaf de verdeler
-vanaf daar met 16mm pexfit (of een ander systeem naar wens) gaan werken.
Morgen komen ze hier langs om de stadswarmte unit te vervangen.

Dit zou 'de kans' zijn om tegelijk het systeem af te doppen. Echter weer ik niet precies welke van de leidingen naar de badkamer lopen. Ik heb wel een vermoeden maar misschien hebben jullie nog een suggestie om erachter te komen?

Mijn voorkeur zou gaan om niet te veel koppelingen weg te smeren en het liefst dus ook de buizen volledig te vervangen. Echter ben ik geen fan van de kunstofbuizen die er nu lopen aangezien ik al meerdere incidenten heb gehoord dat deze geknapt zijn...
  woensdag 12 november 2014 @ 15:41:58 #213
399214 Knutsel-Smurf
pi_146575419
Dan wordt het dus vervangen.

Eenvoudig trucje om te kijken welke het is (wel zo prettig als je al een vermoeden hebt).
koppel hem los bij de radiator
koppel de aansluitingen welke je DENKT dat het zijn los van de verdeler.

Blaas in de leiding in de badkamer. nu zou de leiding bij de verdeler moeten borrelen/lucht uit komen/water spuiten.

Leg het uiteinde bij de kant waar je niet blaast dus even in een emmer of je moet van dwijlen houden.

Ik heb bovenstaande trucje gebruikt icm een compressor bij de elektra in huis. Heb op een hoop plekken zowel 230 / UTP / CAI naast elkaar zitten. En was even kwijt wat wat was. Compressor in de doos duwen. Even doorblazen en je weet waar hij uitkomt. Tevens bij alle leidingen even gedaan om eventueel stof/bouwgruis eruit te blazen voor het trekken van bedrading.
pi_146576876
Net geprobeerd hier doppen te vinden om de verdeler af te doppen maar kennelijk heb ik iets heel vreemds.

Ik moet volgens mij 22 mm doppen hebben en die had niemand. Kan dit kloppen dat dit een bijzondere verdeler is in dat opzicht?
pi_146578017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:41 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dan wordt het dus vervangen.
Ik denk inderdaad dat ik ga proberen een 16mm pexfit fosta buis erdoorheen ga proberen te trekken. Ik zou het alleen op een of andere manier aan die andere buis moeten kunnen bevestigen om het er makkelijk doorheen getrokken te krijgen.

Het is maar zeer de vraag of ik uberhaupt die oude buis eruit ga krijgen aangezien die kunststof leidingen zo ontzettend uitharden.

Waar zou ik zo'n tang kunnen huren? Heb net even op de site van bo-rent en boels gekeken maar daar zie ik ze zo snel niet tussen staan.
  woensdag 12 november 2014 @ 22:31:57 #216
399214 Knutsel-Smurf
pi_146593131
Pexfit tang hebben ze bij:
Hornbach (inhouse rent partner dus boels) 70,- borg, 20,50 per dag incl
Warmteservice (gratis) vraag wel naar de schiller en kniptang.
Boels

Bo-rent moet je wegblijven ;) heb er gewerkt dus vertrouw me ;)
pi_146593378
Pexfit zonder o ringen hmm...

Liever Comap of APE.

Tangen overal te huur. Ff google en klaar.
pi_146597286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
Pexfit zonder o ringen hmm...

Liever Comap of APE.

Tangen overal te huur. Ff google en klaar.
Je denkt dat de kwaliteit van pexfit ontoereikend is?
pi_146601446
Uponor heeft trouwens gewoon perskoppelingen van 14 naar 16... Even een tripje naar de Warmteservice voor koppelingen en tang...
pi_146603667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 07:41 schreef bbtb77 het volgende:
Uponor heeft trouwens gewoon perskoppelingen van 14 naar 16... Even een tripje naar de Warmteservice voor koppelingen en tang...
Kan je deze dan zomaar op een kunststof leiding persen?
pi_146622681
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:18 schreef jasperve het volgende:

[..]

Kan je deze dan zomaar op een kunststof leiding persen?
Daar zijn ze voor...
pi_146626390
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:58 schreef jasperve het volgende:

[..]

Je denkt dat de kwaliteit van pexfit ontoereikend is?
Ontoereikend is een groot woord, ik vind het een mager systeem. Een stukje messing met wat ribbels en een RVS hulsje. Geen O-ring afdichtingen, hele korte slangthule..

Maar het werkt vast.
pi_146641545
Vandaag is een mooie dag!!!!!!!!!!

Ik denk dat ik morgen niet meer kan lopen en mijn handen onder de blaren zitten, maar na 1,5 uur trekken en duwen is het dan toch gelukt om de 14mm kunststof leiding te vervangen door de viega fosta 16mm pijp!!!!!!!!!!!!

Allerlei trucjes geprobeerd. Eerst geprobeerd hem vast te maken aan de oude leiding maar dit was kansloos. Hierna aan de voorkant een knikker geplakt met wat tape in de hoop dat hij de bochten dan makkelijker zou nemen wat ook niet hielp.

Hij bleef steeds op ongeveer 40 cm van het einde steken (gemeten met een trekveer vanaf de andere kant).

Uiteindelijk de pijp een stuk ingesneden en de zijkanten een beetje naar binnen gevouwen. Zelfs dit had weinig succes.

Stond op het punt het op te geven maar wou het nog een keer vanaf de andere kant proberen. Nu schoot hij ineens langs de opstopping.

TOP DUS!!!

pi_146641840
^O^
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:31:17 #225
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_146642001
*O*
O+
pi_146642271
^O^
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 november 2014 @ 13:41:06 #227
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146644073
Daar mag op gedronken worden!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146673047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

1- rol 16mm viega pexfit slang halen zoveel je nodig hebt.

Nu heb ik gisteren buis type viega fosta door mijn mantel getrokken en lees ik net op de site dat deze geschikt is voor 80 graden?! ;)

Van de week is hier iemand van de stadswarmte geweest die zei dat de unit tot 90 graden verwarmde.

Is er iemand die weet of ik de pexfit fosta buis toch kan gebruiken? Het lijkt me gezien het feit dat heel veel mensen het lijken te gebruiken toch wel mogelijk namelijk....

Wou het net gaan dichtsmeren, maar daar wacht ik nog wel even mee voor hier antwoord is gevallen.
pi_146673626
Tja wat verwacht je voor antwoord... De fabrikant schrijft max 80 graden en 10 bar voor.

Alles wat je daarvan afwijkt is een gok voor jouw rekening.

Het moet in theorie makkelijk kunnen gezien de toleranties etc. De druk is ook laag, max 3 bar?

Volgens mij staat er op mijn buis max 95 ofzo en dat is ook gewoon alupex net zoals die Viega.
  zaterdag 15 november 2014 @ 13:00:35 #230
399214 Knutsel-Smurf
pi_146677346
De toleranties liggen inderdaad ruim, en die 90graden is bij 10 bar!

Probeer de druk in je systeem eens op te schroeven naar 10 bar voor de grap. Gok dat er al veel eerder andere dingen klappen als je leiding. Het spul is gemaakt voor onder andere verwarming.
pi_146680037
Het feit dat de leiding meer bar kan hebben betekent natuurlijk niet dat je dan een hogere temperatuur kunt toepassen bij minder bar.

Het zal wel goed gaan, maar druk en temperatuur zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen.

c_/
met een koekje
pi_147028821
quote:
6s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:06 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

De enige die offtopic post dat ben jij. 8-)
Sorry? Jij kaapt het topic van TS en dan klaag je dat TS zelf niet ontopic post? Maak dan gewoon zelf een topic aan, of bespreek in ieder geval jouw badkamerverbouwing niet hier.

Nog vorderingen Jasperve?

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 26-11-2014 18:17:14 ]
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 18:19:22 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147029100
Zo.

Even met de bezem erdoor; heb je zelf een badkamerverbouwing maak dan gewoon je eigen topic aan, en ga niet dit topic zitten kapen.

Alvast bedankt !
Vonkie !
pi_147032916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo.

Even met de bezem erdoor; heb je zelf een badkamerverbouwing maak dan gewoon je eigen topic aan, en ga niet dit topic zitten kapen.

Alvast bedankt !
Vonkie !
Thanks Vonkenboer!

Bij hoeveel pagina's moet ik trouwens over naar een deel 2? ;)
pi_147033180
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:09 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]
Nog vorderingen Jasperve?
Jazeker. Leuk dat je het vraagt!

Wellicht heb je een stukje voorbij zien komen over een pvc t stukje? ;)

De douche is een paar dagen geleden afgebroken, dus nu moet ik haast gaan maken! Gisteren volop op de afvoer zitten breken maar rond half 4 kwam de buurman of het wat minder kon dus ben ik er maar mee gestopt... :) :) :)

Komende dagen reserve voor mijn werk, maar hoop een klein beetje te kunnen hakken tijdens het wachten.

Zodra die afvoer open ligt is al het breek werk gedaan en kan ik eindelijk gaan opbouwen!

Het eerste wat ik moet gaan doen is een voorzet wand maken waar ik de leidingen en inbouw kranen achter weg wil werken. Hier moet tevens uiteindelijk het wastafel meubel aan komen te hangen.

Hebben jullie nog suggesties wat voor frame ik het beste kan gebruiken hiervoor? (Staal of vurenhout) en wat voor platen ik kan gebruiken? Gipsplaat/hout/oid.

De wand staat ook deels in de douche!
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 20:12:37 #236
92034 crew  Vonkenboer
pi_147033247
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef jasperve het volgende:

[..]

Thanks Vonkenboer!

Bij hoeveel pagina's moet ik trouwens over naar een deel 2? ;)
Dat gebeurt automatisch op pagina 7 :)
Je moet dan alleen zelf handmatig een nieuw deel openen.
pi_147033434
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef jasperve het volgende:
Wellicht heb je een stukje voorbij zien komen over een pvc t stukje? ;)
Ja, maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef jasperve het volgende:
Hebben jullie nog suggesties wat voor frame ik het beste kan gebruiken hiervoor? (Staal of vurenhout) en wat voor platen ik kan gebruiken? Gipsplaat/hout/oid
Metalstud of vurenhout kan allebei. Muur zou ik gewoon afwerken met groene gipsplaat, eventueel twee lagen om wat meer stevigheid te verkrijgen. Zorg dat het frame in ieder geval ook aanwezig is achter het meubel, zodat je het meubel stevig op kan hangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hangt ook van je instellingen af, standaard bij pagina 13 geloof ik, bij mij is de laatste reactie de eerste reactie van pagina 5.
pi_147034059
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:17 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Metalstud of vurenhout kan allebei. Muur zou ik gewoon afwerken met groene gipsplaat, eventueel twee lagen om wat meer stevigheid te verkrijgen. Zorg dat het frame in ieder geval ook aanwezig is achter het meubel, zodat je het meubel stevig op kan hangen.

[..]

Ik zat zelf naar metalstud te kijken. Vind dit wel interessant omdat het in tegenstelling tot de meeste vuren balkjes daadwerkelijk recht is. :)

Vraag me wel af of de constructie uiteindelijk net zo stevig is?

Ik weet nog niet precies wat voor badkamer meubel het moet worden.
Zou het mogelijk zijn bijvoorbeeld 2x 18mm multiplex aan de achterkant van het frame te hangen om voor stevigheid te zorgen?
pi_147034152
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Oh... Waar staat deze instelling dan?
  donderdag 27 november 2014 @ 09:13:38 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147047601
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:35 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik zat zelf naar metalstud te kijken. Vind dit wel interessant omdat het in tegenstelling tot de meeste vuren balkjes daadwerkelijk recht is. :)
Je moet ook geen hout bij de welbekende bouwmarkten halen, maar bij de houthandel of bouwmaterialenhandel.
quote:
Vraag me wel af of de constructie uiteindelijk net zo stevig is?
Ja hoor.
quote:
Ik weet nog niet precies wat voor badkamer meubel het moet worden.
Zou het mogelijk zijn bijvoorbeeld 2x 18mm multiplex aan de achterkant van het frame te hangen om voor stevigheid te zorgen?
Ja.
pi_147542290
Vanwege werk (en andere ellende) de afgelopen week niet veel kunnen doen. Morgen de laatste werkdag en daarna wil ik weer een paar dagen aan de slag.

Ik zit te kijken naar hoe ik de afwatering in mijn douche moet gaan regelen.

Op het plaatje is te zien wat ik in gedachten heb. Realiseer me dat het bijzonder slecht te zien is maar kreeg het er niet beter op.

Helemaal links is een voorzetwand te zien welke tot half hoog komt. Deze zal tussen de 8 en 11 cm uitsteken.

Een aantal centimeter rechts daarvan begint het douchegootje. Deze steekt vanaf de zijwanden gezien ongeveer 14cm uit aan iedere kant.

Klopt het dan dat ik voor de rand van de tegelvlakken de diagonale lijnen kan aanhouden (om zodoende dus 2 kanten op afschot te hebben)?

Of zijn hier betere opties voor?
pi_147563797
niemand een suggestie hiervoor?
pi_147563987
Ik heb bij mij de 2 hoeken naast de afvoer diagonaal doorgeslepen en op afschot gelegd.

De hele inloopdouche loopt bij mij richting de goot en bij de hoekjes wordt het dan ook naar de goot afgevoerd.

Op jouw tekening lijkt het nu alsof je je vloer al meteen naar het midden en naar achter laat afwateren. Hierdoor krijg je een extra voeg die schuin door je douche loopt en dat lijkt mij niet nodig.

Best lastig uit te leggen ;)

c_/
met een koekje
pi_147564503
Ik dacht dat die 2 diagonale lijnen mooi waren omdat ik dan geen harde overgangen heb.

Als ik de hele vloer op afschot naar de goot leg dan moet ik met een profiel gaan werken met de vloer die ernaast zit toch? (Komt enkel glaswand tussen)
  PR/Manusje van alles zondag 14 december 2014 @ 11:32:28 #245
Toezicht is gezond!
pi_147564714
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 11:13 schreef jasperve het volgende:
Ik dacht dat die 2 diagonale lijnen mooi waren omdat ik dan geen harde overgangen heb.

Als ik de hele vloer op afschot naar de goot leg dan moet ik met een profiel gaan werken met de vloer die ernaast zit toch? (Komt enkel glaswand tussen)
Je kan daar een holonite dorpel tussen plaatsen. Weet je wel gelijk zeker dat het water nooit vanuit je douchehoek de badkamer in kan lopen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_147565259
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je kan daar een holonite dorpel tussen plaatsen. Weet je wel gelijk zeker dat het water nooit vanuit je douchehoek de badkamer in kan lopen.
Had eigenlijk het idee de douche drempelloos te maken aangezien er een glazen wand/deur tussen de douche en de rest van de badkamer komt. Raden jullie het af om het zonder drempel te doen?
pi_147583674
Kan je niet een wat duidelijkere tekening plaatsen?

Ik heb bij ons de tegels naast t douchegedeelte een tegeldikte hoger gelegd. Dat voldoet. Ook heb ik geen tegels schuin door gezaagd oid.
  maandag 15 december 2014 @ 09:06:42 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147594277
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:07 schreef jasperve het volgende:
niemand een suggestie hiervoor?
Waarom niet gewoon zo?

Het linker kleine stukje kun je zelf gewoon vlak leggen, of iets op afschot en dat is al voldoende.

En Aco heeft een mooi overgangsprofiel:

(kan zijn dat de oorspronkelijke fabrikant Schlüter is hoor, heb ik niet nagekeken.)
  maandag 15 december 2014 @ 09:07:41 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147594286
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 11:13 schreef jasperve het volgende:
(Komt enkel glaswand tussen)
Hmmm... Schlüter heeft daar wel het juiste profiel voor!
pi_147595913
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Hmmm... Schlüter heeft daar wel het juiste profiel voor!
Jij hebt zelf ooit deze tekeningen gemaakt :)

Voor de duidelijkheid, Ik ben dus optie 'D' aan het uitvoeren.

Er zijn een aantal dingen waar ik op dit moment tegen aan loop:

- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).

- Ik zou de bediening van de douche graag aan de lange kant houden aangezien daar nu al de pijpen uitkomen. Hierbij zou ik dan een half hoog voorzetwandje maken.

Om deze reden heb ik in gedachten om het gootje tegen de lange muur aan te plaatsen ipv tegen de korte. Dit is echter qua afschot iets minder fraai omdat je dan inderdaad met een profiel moet gaan werken.

Is het tevens niet vreemd om op zo'n manier in de douche te gaan staan dat de lengte langer is dan de breedte? Oftewel zou de douchekop plaatsen zoals in optie 'G' niet logischer zijn?
  maandag 15 december 2014 @ 10:56:41 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147595966
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef jasperve het volgende:

[..]
- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).

Schuifdeur?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147596021
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Schuifdeur?
Hier is de complete breedte (115cm) van de douche niet groot genoeg voor denk ik.

Tenminste. Ik zit niet te wachten op zo'n lelijke plastic 3 delen schuifdeur. :)
  maandag 15 december 2014 @ 11:11:33 #253
71919 wonderer
pi_147596243
http://www.sanitairwinkel(...)er-glas-alu-profiel/

? Iets te klein maar ik heb geen tijd om veel te googelen. Maar ze bestaan dus wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 15 december 2014 @ 11:16:21 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147596362
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef jasperve het volgende:

[..]

Jij hebt zelf ooit deze tekeningen gemaakt :)

[ afbeelding ]
quote:
Voor de duidelijkheid, Ik ben dus optie 'D' aan het uitvoeren.

Er zijn een aantal dingen waar ik op dit moment tegen aan loop:

Een deurtje van 60 of 70cm is voldoende hoor, en die kan naar binnen toe draaien, dus geen last van het meubel.
quote:
- Ik zou de bediening van de douche graag aan de lange kant houden aangezien daar nu al de pijpen uitkomen. Hierbij zou ik dan een half hoog voorzetwandje maken.
Dat snap ik even niet.
quote:
Om deze reden heb ik in gedachten om het gootje tegen de lange muur aan te plaatsen ipv tegen de korte. Dit is echter qua afschot iets minder fraai omdat je dan inderdaad met een profiel moet gaan werken.
Met een profiel moet je sowieso gaan werken volgens mij, dus die redenatie van je kan ik even niet volgen.

quote:
Is het tevens niet vreemd om op zo'n manier in de douche te gaan staan dat de lengte langer is dan de breedte? Oftewel zou de douchekop plaatsen zoals in optie 'G' niet logischer zijn?
Nee dat is niet vreemd en logischer is het ook niet. Maar net hoe je zelf onder de douche wil staan. Wil je de badkamer in kijken zet hem zoals in optie G, anders sta je dwars op de badkamer
  maandag 15 december 2014 @ 11:17:57 #255
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147596398
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:00 schreef jasperve het volgende:
Ik zit niet te wachten op zo'n lelijke plastic 3 delen schuifdeur.
Niemand toch? :P
pi_147596589
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:16 schreef ueberduitser het volgende:
Een deurtje van 60 of 70cm is voldoende hoor, en die kan naar binnen toe draaien, dus geen last van het meubel.
Ik zat hier ook aan te denken, maar moet je dan niet volledig in de hoek gaan staan om de deur open en dicht te doen?

quote:
Met een profiel moet je sowieso gaan werken volgens mij, dus die redenatie van je kan ik even niet volgen.
Als ik het afschot naar de andere wand (korte wand) zou laten aflopen zou ik geen profiel nodig hebben.

quote:
Nee dat is niet vreemd en logischer is het ook niet. Maar net hoe je zelf onder de douche wil staan. Wil je de badkamer in kijken zet hem zoals in optie G, anders sta je dwars op de badkamer
Ik bedoelde meer qua afmetingen aangezien je als persoon zelf ook breeder bent op je schouders dan dat je dik bent...... tenminste, dat mag ik hopen. :) :)

Het idee achter het halfhoge voorzetwandje is als volgt. Alle pijpen komen uit de lange muur. Omdat ik graag met inbouwkranen wil werken en deze muur kneiterhard is dacht ik dat het eenvoudiger zou zijn om de leidingen achter een half hoog voorzetmuurtje weg te werken. Deze zou dan een dikte hebben van ongeveer 10cm en over de hele lengte van de lange muur lopen.

De inbouw dozen voor de kranen van hansgrohe bijvoorbeeld (ibox) hebben 8 cm diepte nodig. Ik zie mezelf dit niet zo snel uit mijn zijmuur hakken.

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik dit wel weg zou kunnen werken, maar dan moet alles in de muren worden verplaatst. (Elektra, waterleidingen)

Of ik moet afstappen van het idee van inbouwkranen en het opbouw maken...
pi_147596967
Heb het trouwens net even uitgetekend. Een deur van 70cm moet nog wel lukken om open te draaien terwijl je er in staat. Dit is dus inderdaad wel een optie.
  maandag 15 december 2014 @ 11:42:56 #258
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147597037
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:25 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik zat hier ook aan te denken, maar moet je dan niet volledig in de hoek gaan staan om de deur open en dicht te doen?
quote:
Tja, ideaal is het niet. Scharnier aan de rechterkant voor de douche-opening staat? En dan het deurtje 70 breed maken, dan draai je de deur voor je wastafel weg.

[..]

Als ik het afschot naar de andere wand (korte wand) zou laten aflopen zou ik geen profiel nodig hebben.

[..]

Ik bedoelde meer qua afmetingen aangezien je als persoon zelf ook breeder bent op je schouders dan dat je dik bent...... tenminste, dat mag ik hopen. :) :)
Tja, je douche is 98cm breed toch? Daar kun je prima in douchen, maar als jij lekker links en rechts je armen beweegt stoot je wel tegen de wand aan ja. Dan kun je beter het spul een kwartslag draaien.

quote:
Het idee achter het halfhoge voorzetwandje is als volgt. Alle pijpen komen uit de lange muur. Omdat ik graag met inbouwkranen wil werken en deze muur kneiterhard is dacht ik dat het eenvoudiger zou zijn om de leidingen achter een half hoog voorzetmuurtje weg te werken. Deze zou dan een dikte hebben van ongeveer 10cm en over de hele lengte van de lange muur lopen.
Dat kan prima, gelijk afzetplek voor je shampooflesjes(als je geen dispenser neemt zoals ik heb)

quote:
De inbouw dozen voor de kranen van hansgrohe bijvoorbeeld (ibox) hebben 8 cm diepte nodig. Ik zie mezelf dit niet zo snel uit mijn zijmuur hakken.
Neem goede inbouw en laat hansgrohe in de winkel liggen. Neem liever de Grohtherm inbouwbatterijen, kost wat meer maar ga zeker op termijn voordeel van hebben.

quote:
Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik dit wel weg zou kunnen werken, maar dan moet alles in de muren worden verplaatst. (Elektra, waterleidingen)

Of ik moet afstappen van het idee van inbouwkranen en het opbouw maken...
Nooit, je kunt het nu goed doen, dus inbouw!
pi_147597136
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:42 schreef ueberduitser het volgende:

Dat kan prima, gelijk afzetplek voor je shampooflesjes(als je geen dispenser neemt zoals ik heb)
Ja dat was ook deels de gedachte erachter.

quote:
Neem goede inbouw en laat hansgrohe in de winkel liggen. Neem liever de Grohtherm inbouwbatterijen, kost wat meer maar ga zeker op termijn voordeel van hebben.

[..]

Nooit, je kunt het nu goed doen, dus inbouw!
Wat is de reden hiervoor? Ik had een mooie serie uit de axor reeks gezien welke ik wou bestellen. Zijn de inbouwkranen kwalitatief minder?

Hoe weet ik trouwens of ik bij webshops als badkamerxxl.nl niet de bouwmarkt kwaliteit kranen krijg?

[ Bericht 3% gewijzigd door jasperve op 15-12-2014 12:04:36 ]
  maandag 15 december 2014 @ 12:07:24 #260
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147597555
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:47 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ja dat was ook deels de gedachte erachter.

[..]

Wat is de reden hiervoor? Ik had een mooie serie uit de axor reeks gezien welke ik wou bestellen. Zijn de inbouwkranen kwalitatief minder?
Advies kreeg ik bij de bouw van m'n vorige woning en m'n installateur van de huidige woning ook. Waarom, geen idee eigenlijk, ik heb het voor lief aangenomen. Als ik even google lees ik wel dat het niets uit mag maken, beide merken zijn a-merken.

quote:
Hoe weet ik trouwens of ik bij webshops als badkamerxxl.nl niet de bouwmarkt kwaliteit kranen krijg?
Dat weet je pas als je de doos open trekt volgens mij. Of je moet nummers kunnen vergelijken ergens.
pi_147598979
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 11:42 schreef ueberduitser het volgende:

Tja, je douche is 98cm breed toch? Daar kun je prima in douchen, maar als jij lekker links en rechts je armen beweegt stoot je wel tegen de wand aan ja. Dan kun je beter het spul een kwartslag draaien.

Ik heb om de een of andere reden het idee dat als mijn halfhoge muurtje aan een bepaalde kant zet het ook het mooiste is als mijn goot daar zit.

Zou het er raar uitzien als je de bediening en het randje van het muurtje aan de zijkant hebt zitten en dat dus je goot tegen de andere muur zit met de douchekop.
  maandag 15 december 2014 @ 13:14:35 #262
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147599128
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:09 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik heb om de een of andere reden het idee dat als mijn halfhoge muurtje aan een bepaalde kant zet het ook het mooiste is als mijn goot daar zit.

Zou het er raar uitzien als je de bediening en het randje van het muurtje aan de zijkant hebt zitten en dat dus je goot tegen de andere muur zit met de douchekop.
Zoals mijn oud collega altijd zei:
Zo ait moakt, zo heijt!
pi_147599181
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 13:14 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zoals mijn oud collega altijd zei:
Zo ait moakt, zo heijt!
:)

Net de drain besteld op 80cm dus er is geen weg terug meer.

De goot komt inderdaad aan de kant van het voorzetwandje.

98 cm moet maar genoeg zijn in de breedte :)
  maandag 15 december 2014 @ 15:30:09 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147603534
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef jasperve het volgende:
Net de drain besteld op 80cm dus er is geen weg terug meer.
Niet helemaal waar.
Totdat de drain erin ligt en aangetegeld is, kan het nog veranderd worden. :P
pi_147606578
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Niet helemaal waar.
Totdat de drain erin ligt en aangetegeld is, kan het nog veranderd worden. :P
Haha, thanks.

Was net blij dat ik een besluit had genomen ;)
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 21:16:28 #266
92034 crew  Vonkenboer
pi_147616434
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:59 schreef jasperve het volgende:

[..]

Haha, thanks.

Was net blij dat ik een besluit had genomen ;)
Waarom open je al een nieuw deel ? Deze is nog niet vol !
pi_149132436
Na alle perikelen met mijn doucheafvoer leek het me tijd voor een update in deze thread. Bij deze een paar fotos zoals de zaken er nu voor staan. Begint weer op een badkamer te lijken he! Eindelijk in de opbouw fase :)

Wat denken jullie: is er genoeg ruimte tussen de toekomstige douche en het bad om een wastafel kwijt te kunnen?

Oude fotos zijn trouwens offline wegens verplaatsen server. Zal ff kijken of ik ze terug online kan krijgen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door jasperve op 28-01-2015 11:06:37 ]
pi_149134295
Ik kan het bad met het uithakken van de pootjes in de voer op een hoogte van 55cm krijgen. Is dit acceptabel?

Zal wel lastige klus zijn om daarna de pootjes nog te stellen :P
  PR/Manusje van alles woensdag 28 januari 2015 @ 12:21:18 #269
Toezicht is gezond!
pi_149134761
Plek zat voor een wasbak. :Y Maar, moet het zo laag dan?
pi_149135363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Plek zat voor een wasbak. :Y Maar, moet het zo laag dan?
Goede vraag.... :)

Ik lees op internet over standaard inbouwhoogtes die rond de 53cm liggen?

Als ik niet ga kappen kom ik uit op een hoogte van ongeveer 58 cm. Dit lijkt me vrij hoog voor een kleiner persoon?

Begrijp ook niet zo goed waarom die poten standaard zo hoog zijn...Hadden ze ook wel iets lager mogen houden wat mij betreft...

[ Bericht 5% gewijzigd door jasperve op 28-01-2015 12:53:54 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:55:41 #271
71919 wonderer
pi_149135575
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:47 schreef jasperve het volgende:

[..]

Goede vraag.... :)

Ik lees op internet over standaard inbouwhoogtes die rond de 53cm liggen?

Als ik niet ga kappen kom ik uit op een hoogte van ongeveer 58 cm. Dit lijkt me vrij hoog voor een kleiner persoon?

Begrijp ook niet zo goed waarom die poten standaard zo hoog zijn...Hadden ze ook wel iets lager mogen houden wat mij betreft...
Kleine mensen kunnen een krukje gebruiken bij een hoge wasbak, maar lange mensen hebben altijd last van een te lage wasbak.
pi_149135724
Mijn wastafel hangt op ik dacht 95 cm (bovenkant wastafel) en ik ben 165 en vind het een prima hoogte :Y
pi_149137052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Kleine mensen kunnen een krukje gebruiken bij een hoge wasbak, maar lange mensen hebben altijd last van een te lage wasbak.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:00 schreef Puala het volgende:
Mijn wastafel hangt op ik dacht 95 cm (bovenkant wastafel) en ik ben 165 en vind het een prima hoogte :Y
Het gaat om het bad, niet de wasbak :) :) :)
pi_149137120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef jasperve het volgende:

[..]

[..]

Oh in dat geval lijkt 58 me geen probleem. Ik zie ook genoeg staan over 56. En die 2 cm dat is vast niet hét probleem ;)
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:29:23 #275
71919 wonderer
pi_149140149
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef jasperve het volgende:

[..]

[..]

Oh! :D Sorry.
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:32:39 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149147505
Heb je al een douchedeur?
Hüppe zwaai-vouw deuren, ik denk dat die van hun 501 serie zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149148912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:32 schreef Leandra het volgende:
Hüppe zwaai-vouw
Dat is zeker een interessante optie. Worden die op maat gemaakt? Of moet je die in vaste maten kopen?

Waarom staat er trouwens overal dat die voor hoekinstap is?

Ik dacht dat het een soort vouwdeur was waarbij allebei de delen bewogen maar dat lijkt niet zo te zijn?
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:26:28 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149149782
Ga je nog het dwarsmuurtje maken zoals ik in optie D getekend heb, of ga je een volledige glaswand maken?
Ik heb nog wel een adresje voor mooie douchedeuren, als het om maatwerk gaat. Niet al te duur, wel goed.
pi_149150296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:26 schreef ueberduitser het volgende:
Ga je nog het dwarsmuurtje maken zoals ik in optie D getekend heb, of ga je een volledige glaswand maken?
Ik heb nog wel een adresje voor mooie douchedeuren, als het om maatwerk gaat. Niet al te duur, wel goed.
Er komt geen dwarsmuurtje meer.

Het plan is dus een halfhoog muurtje over de hele breedte van de badkamer te maken welke doorloopt in de douche.

De glazen wand zou dan over de hele breedte van de douche zijn. Dit leek me beter voor de openheid van de badkamer omdat hij toch al niet zo groot is. Of denk je dat een dwarsmuurtje beter is?

Zou het mogelijk zijn een vast glazen deel te hebben waar als het ware een hap uit is voor het half hoge muurtje?
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:56:31 #280
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149151245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:37 schreef jasperve het volgende:

[..]

Zou het mogelijk zijn een vast glazen deel te hebben waar als het ware een hap uit is voor het half hoge muurtje?
Ja hoor, been there, done that...
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:04:59 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149151614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:05 schreef jasperve het volgende:

[..]

Dat is zeker een interessante optie. Worden die op maat gemaakt? Of moet je die in vaste maten kopen?

Waarom staat er trouwens overal dat die voor hoekinstap is?

Ik dacht dat het een soort vouwdeur was waarbij allebei de delen bewogen maar dat lijkt niet zo te zijn?
De delen bewegen wel allebei, ik heb het in het vorige huis laten plaatsen met de badkamerverbouwing:

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149152059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

De delen bewegen wel allebei, ik heb het in het vorige huis laten plaatsen met de badkamerverbouwing:

[ afbeelding ]
Werkt het een beetje fatsoenlijk? Want als het dat doet is dit zeker een interessante optie voor mij denk ik
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:22:49 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149152274
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:16 schreef jasperve het volgende:

[..]

Werkt het een beetje fatsoenlijk? Want als het dat doet is dit zeker een interessante optie voor mij denk ik
Ja, werkte prima, zelfs met zo'n hoek (ik kan helaas de fundafoto's even niet meer vinden :( ) terwijl hij bij ons helemaal zwevend was.
Hij is uit de design serie van Hüppe zie ik net en is leverbaar in een breedte van 50 tot 125 cm.
Bij het teruglezen zag ik dat je optie D aan het uitvoeren bent, dus dan zou 1 zwaaivouwdeur voldoende zijn....

http://www.hueppe.com/nl/(...)-9/modelluebersicht/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149152373
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, werkte prima, zelfs met zo'n hoek (ik kan helaas de fundafoto's even niet meer vinden :( ) terwijl hij bij ons helemaal zwevend was.
Hij is uit de design serie van Hüppe zie ik net en is leverbaar in een breedte van 50 tot 125 cm.
Bij het teruglezen zag ik dat je optie D aan het uitvoeren bent, dus dan zou 1 zwaaivouwdeur voldoende zijn....

http://www.hueppe.com/nl/(...)-9/modelluebersicht/
Ja precies! eentje zou perfect zijn. Maar dan wil ik wel dat hij tegen een vast glazen deel aan dicht gaat. Hopelijk kan dit dan ook.
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:34:24 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149152758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:25 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ja precies! eentje zou perfect zijn. Maar dan wil ik wel dat hij tegen een vast glazen deel aan dicht gaat. Hopelijk kan dit dan ook.
Ik snap niet hoe je dat bedoelt? Tegen een vast glazen deel dichtgaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149153012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je dat bedoelt? Tegen een vast glazen deel dichtgaan?
Ik wil de deur niet over de volledige breedte van de nis laten open en dicht gaan.
Het vouwbare gedeelte zou maar een cm of 70/80 moeten zijn en de rest van de wand bestaat dan uit een vast glazen deel wat tegen het halfhoge voorzetwandje zit.

Het vouwbare gedeelte zit dan dus aan een muur vast en als je hem dicht maakt moet hij tegen een glazen wandje van ongeveer 30cm breed vallen wat aan de andere muur vastzit.
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:53:23 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149153466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:40 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik wil de deur niet over de volledige breedte van de nis laten open en dicht gaan.
Het vouwbare gedeelte zou maar een cm of 70/80 moeten zijn en de rest van de wand bestaat dan uit een vast glazen deel wat tegen het halfhoge voorzetwandje zit.

Het vouwbare gedeelte zit dan dus aan een muur vast en als je hem dicht maakt moet hij tegen een glazen wandje van ongeveer 30cm breed vallen wat aan de andere muur vastzit.
Waarom zou je daar nog een glazen wandje maken waar hij tegenaan moet vallen?
Hoe breed is je opening van de douche, zo'n 80 cm toch maar?

Dan zou ik de zwaaivouwdeur monteren op de hoek van de vaste muur (980 lang) zodat hij buiten gebruik tegen de muur aangevouwen zit tegenover de douchekop en in gebruik tegen dat muurtje aan valt dat tussen de douchekop en de wastafel zit (uitgaande van D).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149154316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou je daar nog een glazen wandje maken waar hij tegenaan moet vallen?
Hoe breed is je opening van de douche, zo'n 80 cm toch maar?
De totale opening is iets groter dan dat. Van muur tot muur is deze 120cm. De diepte van de douche is 100cm.
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:19:29 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149157263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef jasperve het volgende:

[..]

De totale opening is iets groter dan dat. Van muur tot muur is deze 120cm. De diepte van de douche is 100cm.
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149160205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?
Ik wou deze inderdaad laten vervallen om meer rust/ruimte gevoel te creeeren. Goed idee of niet zo?
  donderdag 29 januari 2015 @ 00:58:58 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149160228
Daar heb ik m'n twijfels over... Ik kom er uitgeslapen op terug ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 januari 2015 @ 06:19:21 #292
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149161411
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij vroeg ik dat ook ;)
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:20:15 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162585
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 06:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Volgens mij vroeg ik dat ook ;)
Ja, dat had ik even gemist :@

Overigens denk ik dat het met muurtje qua eenheid en rust fraaier is dan een half muurtje met daarboven glas. Daarbij creëer je daarmee ook een klein stukje privacy.
Maar dat is mijn mening.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:42:21 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149162980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:20 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat had ik even gemist
:*
quote:
Overigens denk ik dat het met muurtje qua eenheid en rust fraaier is dan een half muurtje met daarboven glas. Daarbij creëer je daarmee ook een klein stukje privacy.
Maar dat is mijn mening.
Ik denk zelfs dat, als dat muurtje gemaakt wordt pak en beet 60cm diep(er is 120cm ruimte toch?, er dus nog 60cm doorgang over blijft, het misschien wel zonder glasdeur kan, gewoon een open inloop.
Wordt het toch erg nat, kan er altijd een glasdeur in gezet worden.
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:44:25 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163018
Dat kan ook nog, maar eerlijk gezegd vind ik 60 cm aan de krappe kant, maar voor een toegang naar een douche is dat niet zo'n probleem.

Het is echter wel een oplossing die je in eerste instantie een behoorlijke kostenpost bespaart, en die je, indien toch nodig, nog gewoon probleemloos kunt aanpassen.

ik zal eens even met m'n fat ass door een doorgang van 60 cm lopen om te kijken hoe dat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:48:17 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149163107
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
Het is echter wel een oplossing die je in eerste instantie een behoorlijke kostenpost bespaart, en die je, indien toch nodig, nog gewoon probleemloos kunt aanpassen.
daarom opperde ik dat ook

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
ik zal eens even met m'n fat ass door een doorgang van 60 cm lopen om te kijken hoe dat is.
Ik heb op m'n werk een douche met een doorgang van 60cm en ik pas er prima door (ik heb dus het tegengestelde van een fat ass, geen kont in de broek dus ;) )
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:54:44 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163247
Ik heb net even gekeken, en 60 cm is meer dan prima te doen... ik realiseerde me dat ik in onze huidige badkamer, waar de douche 2 halve klapdeurtjes heeft, meestal het ene deurtje al dicht heb als in de douche stap omdat ik de douche even aanzet voor ik onder de douche stap, dus dan ga ik door een ruimte van zo'n 40-45 cm, en ik heb echt een huge ass :')

60 cm is dus heel goed te doen, en dat is denk ik een hele fraaie oplossing, een deur kan dan altijd nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149167677
Ik had zelf het idee dat dit een wat opgesloten gevoel zou kunnen geven als ik het dichtbouw met zo'n muur. Ook is het lastig om dan licht in de douche te krijgen aangezien er geen daglicht aanwezig is.

Ik heb net de afvoer voor het bad vrijgemaakt maar heb de pootjes nog niet gedaan. Als ik het bad nu monteer staat de afvoer onder druk omdat deze schuin moet lopen door de hoogte van het bad. Het zou dus beter zijn als het bad een cm of 4 naar beneden komt.

Zou het handig zijn om de vloer aan te passen of denken jullie dat het een optie is de pootjes te vervangen door een nieuwe schroefdraad die korter is en het plastic gedeelte van het pootje weg te laten? Ze hebben het plastic gedeelte ook zo hoog gemaakt :')

pi_149171435
update: vloer in ondertussen uitgekapt bij de pootjes en de afvoer ligt netjes.

Omdat ik rekening heb gehouden met een heel dun wandje van glas zou de drain uit het midden zitten als ik een muurtje van 7 cm ytong neerzet.
pi_149324564
Deze week staat in het teken van het maken van het halfhoge voorzetwandje waar de leidingen achter weggewerkt zullen worden. Hier heb ik een aantal vragen over. ;)

Ik ben van plan het wandje te gaan maken met een metal-stud frame.

- Wat is ongeveer een normale hoogte voor een half-hoog wandje? Ik wil het gebruiken om toiletartikelen e.d. op kwijt te kunnen. Aan het wandje komt het wastafel meubel te hangen en het idee is dat de kraan voor de wastafel dan ook uit het muurtje komt.

- Is een metal-stud frame stevig genoeg of kies ik hier beter voor hout?

- Verliest een metal-stud frame veel van zijn stevigheid als het verlengt moet worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')