Nice!! Thanks man. Precies wat ik zocht!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:16 schreef Gieliovd het volgende:
Hier, pagina 6, staat het allemaal.
http://vasco.eu/sites/def(...)-PLR-VL-techniek.pdf
Incl. koppelingen, aansluitmogelijkheden... studeerse!
Vandaag de oude radiator van de muur gesloopt en wil aan de slag met het verleggen van de pijpen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Viega Pexfit
Ben er zelf behoorlijk fan van, (uponor ook, maar die koppelingen zijn veel duurder en de tang amper aan te komen).
Hebben voor jou radius probleem een oplossing:
Koper uit de vloer omhoog:
[ afbeelding ]
Bocht ondersteuning (zelfde als je nu hebt):
http://www.zijtveldsanita(...)855/products_detail/
Of als het echt haaks moet een 90graden bochtje:
[ afbeelding ]
Spul is gewoon te krijgen bij bv warmteservice of hornbach, tang erbij huren/lenen en lekker aan de slag.
Het moet sowieso weggesmeerd kunnen worden dus dat is dan geen optie. Bestaat er helemaal niets meer in 14mm? Stel dat ik heel de buis zou vervangen dan kan ik natuurlijk wel met 16 bij de verdeler beginnen of kan dit niet zomaar?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Groter gaan is geen probleem, Alleen zul je even creatief moeten worden met die 14mm.
Enige wat ik zo snel kan bedenken (mits de verloop van 14>pexfit bereikbaar blijft) is:
15mm inschuifsok pexfit > knelkoppeling 15-15 met knelring naar 14mm.
Maar dat is dan een knelkoppeling en die wil je niet wegsmeren of onbereikbaar maken.
Pfff, dat zijn inderdaad een hoop koppelingen. Klinkt ook wel redelijk scary om dat vervolgens weg te smeren.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:58 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Helemaal vervangen lijkt me zelfs een betere optie (mits je niet half je huis hoeft af te breken).
heb je meer capaciteit in je leiding,
Anders heb ik al een optie gevonden:
http://www.thr.nl/bouwsto(...)g-15-mm-x-14-mm.html
Daarop een sok/koppelstuk 15-15 solderen / en in dat koppelstuk een viega 15>16 solderen.
Daarna pas persen want viega is kunststof en kun je dus smelten met je soldeerbout.
Al is bovenstaande oplossing wel een "hoop verbindingen in 1" oplossing. Goed gesoldeerd niet aan het handje maar vanaf de verdeler is netter.
Het probleem is dat ik niet even 2 cm kan afsnijden zonder het hele verwarmingssysteem leeg te laten lopen. Of ik zou de boel moeten afdoppen bij de verdeler.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:16 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zit trouwens net de foto's terug te kijken, je hebt een 14mm kunststof leiding?
Ik zou even een cm of 2 afknippen, meenemen naar bijvoorbeeld een warmteservice vestiging en daar vragen wat voor oplossing zo betreffende flexibele leiding voor je hebben. Lijkt me sterk dat er niets voor bestaat.
Morgen komen ze hier langs om de stadswarmte unit te vervangen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dacht dat je de boel al leeg / afgekoppeld had.
Nadeel is ook dat als het niet op voorraad is je tijdelijk zonder verwarming zit aangezien je de koppeling eraf knipt.
Wat ik zou doen:
Materiaal halen om af te doppen (bon bewaren).
In de ochtend de boel leeghalen / stukje afknippen.
Naar een vakzaak en de boel voorleggen.
Dan 2 opties:
optie 1: ze hebben de spullen voor je.
-Materiaal meekrijgen en de boel fixen thuis
-ongebruikte afdopspullen terugbrengen.
Optie 2.0: Ze hebben het niet op voorraad.
-Afdoppen
-Wachten op spullen en zie optie 1.
Optie 2.oeps: ze hebben geen oplossing.
-afdoppen
-boel openkappen vanaf de verdeler
-vanaf daar met 16mm pexfit (of een ander systeem naar wens) gaan werken.
Ik denk inderdaad dat ik ga proberen een 16mm pexfit fosta buis erdoorheen ga proberen te trekken. Ik zou het alleen op een of andere manier aan die andere buis moeten kunnen bevestigen om het er makkelijk doorheen getrokken te krijgen.quote:
Je denkt dat de kwaliteit van pexfit ontoereikend is?quote:Op woensdag 12 november 2014 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
Pexfit zonder o ringen hmm...
Liever Comap of APE.
Tangen overal te huur. Ff google en klaar.
Kan je deze dan zomaar op een kunststof leiding persen?quote:Op donderdag 13 november 2014 07:41 schreef bbtb77 het volgende:
Uponor heeft trouwens gewoon perskoppelingen van 14 naar 16... Even een tripje naar de Warmteservice voor koppelingen en tang...
Daar zijn ze voor...quote:Op donderdag 13 november 2014 10:18 schreef jasperve het volgende:
[..]
Kan je deze dan zomaar op een kunststof leiding persen?
Ontoereikend is een groot woord, ik vind het een mager systeem. Een stukje messing met wat ribbels en een RVS hulsje. Geen O-ring afdichtingen, hele korte slangthule..quote:Op woensdag 12 november 2014 23:58 schreef jasperve het volgende:
[..]
Je denkt dat de kwaliteit van pexfit ontoereikend is?
Nu heb ik gisteren buis type viega fosta door mijn mantel getrokken en lees ik net op de site dat deze geschikt is voor 80 graden?!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
1- rol 16mm viega pexfit slang halen zoveel je nodig hebt.
Sorry? Jij kaapt het topic van TS en dan klaag je dat TS zelf niet ontopic post? Maak dan gewoon zelf een topic aan, of bespreek in ieder geval jouw badkamerverbouwing niet hier.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:06 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
De enige die offtopic post dat ben jij.
Thanks Vonkenboer!quote:Op woensdag 26 november 2014 18:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo.
Even met de bezem erdoor; heb je zelf een badkamerverbouwing maak dan gewoon je eigen topic aan, en ga niet dit topic zitten kapen.
Alvast bedankt !
Vonkie !
Jazeker. Leuk dat je het vraagt!quote:Op woensdag 26 november 2014 18:09 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Nog vorderingen Jasperve?
Dat gebeurt automatisch op pagina 7quote:Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef jasperve het volgende:
[..]
Thanks Vonkenboer!
Bij hoeveel pagina's moet ik trouwens over naar een deel 2?
Ja, maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef jasperve het volgende:
Wellicht heb je een stukje voorbij zien komen over een pvc t stukje?
Metalstud of vurenhout kan allebei. Muur zou ik gewoon afwerken met groene gipsplaat, eventueel twee lagen om wat meer stevigheid te verkrijgen. Zorg dat het frame in ieder geval ook aanwezig is achter het meubel, zodat je het meubel stevig op kan hangen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef jasperve het volgende:
Hebben jullie nog suggesties wat voor frame ik het beste kan gebruiken hiervoor? (Staal of vurenhout) en wat voor platen ik kan gebruiken? Gipsplaat/hout/oid
Hangt ook van je instellingen af, standaard bij pagina 13 geloof ik, bij mij is de laatste reactie de eerste reactie van pagina 5.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat gebeurt automatisch op pagina 7
Je moet dan alleen zelf handmatig een nieuw deel openen.
Ik zat zelf naar metalstud te kijken. Vind dit wel interessant omdat het in tegenstelling tot de meeste vuren balkjes daadwerkelijk recht is.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:17 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Metalstud of vurenhout kan allebei. Muur zou ik gewoon afwerken met groene gipsplaat, eventueel twee lagen om wat meer stevigheid te verkrijgen. Zorg dat het frame in ieder geval ook aanwezig is achter het meubel, zodat je het meubel stevig op kan hangen.
[..]
Oh... Waar staat deze instelling dan?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat gebeurt automatisch op pagina 7
Je moet dan alleen zelf handmatig een nieuw deel openen.
Je moet ook geen hout bij de welbekende bouwmarkten halen, maar bij de houthandel of bouwmaterialenhandel.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:35 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik zat zelf naar metalstud te kijken. Vind dit wel interessant omdat het in tegenstelling tot de meeste vuren balkjes daadwerkelijk recht is.
Ja hoor.quote:Vraag me wel af of de constructie uiteindelijk net zo stevig is?
Ja.quote:Ik weet nog niet precies wat voor badkamer meubel het moet worden.
Zou het mogelijk zijn bijvoorbeeld 2x 18mm multiplex aan de achterkant van het frame te hangen om voor stevigheid te zorgen?
Je kan daar een holonite dorpel tussen plaatsen. Weet je wel gelijk zeker dat het water nooit vanuit je douchehoek de badkamer in kan lopen.quote:Op zondag 14 december 2014 11:13 schreef jasperve het volgende:
Ik dacht dat die 2 diagonale lijnen mooi waren omdat ik dan geen harde overgangen heb.
Als ik de hele vloer op afschot naar de goot leg dan moet ik met een profiel gaan werken met de vloer die ernaast zit toch? (Komt enkel glaswand tussen)
Had eigenlijk het idee de douche drempelloos te maken aangezien er een glazen wand/deur tussen de douche en de rest van de badkamer komt. Raden jullie het af om het zonder drempel te doen?quote:Op zondag 14 december 2014 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je kan daar een holonite dorpel tussen plaatsen. Weet je wel gelijk zeker dat het water nooit vanuit je douchehoek de badkamer in kan lopen.
Jij hebt zelf ooit deze tekeningen gemaaktquote:Op maandag 15 december 2014 09:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hmmm... Schlüter heeft daar wel het juiste profiel voor!
Schuifdeur?quote:Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef jasperve het volgende:
[..]
- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).
Hier is de complete breedte (115cm) van de douche niet groot genoeg voor denk ik.quote:
quote:Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef jasperve het volgende:
[..]
Jij hebt zelf ooit deze tekeningen gemaakt
[ afbeelding ]
Een deurtje van 60 of 70cm is voldoende hoor, en die kan naar binnen toe draaien, dus geen last van het meubel.quote:Voor de duidelijkheid, Ik ben dus optie 'D' aan het uitvoeren.
Er zijn een aantal dingen waar ik op dit moment tegen aan loop:
- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).
Dat snap ik even niet.quote:- Ik zou de bediening van de douche graag aan de lange kant houden aangezien daar nu al de pijpen uitkomen. Hierbij zou ik dan een half hoog voorzetwandje maken.
Met een profiel moet je sowieso gaan werken volgens mij, dus die redenatie van je kan ik even niet volgen.quote:Om deze reden heb ik in gedachten om het gootje tegen de lange muur aan te plaatsen ipv tegen de korte. Dit is echter qua afschot iets minder fraai omdat je dan inderdaad met een profiel moet gaan werken.
Nee dat is niet vreemd en logischer is het ook niet. Maar net hoe je zelf onder de douche wil staan. Wil je de badkamer in kijken zet hem zoals in optie G, anders sta je dwars op de badkamerquote:Is het tevens niet vreemd om op zo'n manier in de douche te gaan staan dat de lengte langer is dan de breedte? Oftewel zou de douchekop plaatsen zoals in optie 'G' niet logischer zijn?
Niemand toch?quote:Op maandag 15 december 2014 11:00 schreef jasperve het volgende:
Ik zit niet te wachten op zo'n lelijke plastic 3 delen schuifdeur.
Ik zat hier ook aan te denken, maar moet je dan niet volledig in de hoek gaan staan om de deur open en dicht te doen?quote:Op maandag 15 december 2014 11:16 schreef ueberduitser het volgende:
Een deurtje van 60 of 70cm is voldoende hoor, en die kan naar binnen toe draaien, dus geen last van het meubel.
Als ik het afschot naar de andere wand (korte wand) zou laten aflopen zou ik geen profiel nodig hebben.quote:Met een profiel moet je sowieso gaan werken volgens mij, dus die redenatie van je kan ik even niet volgen.
Ik bedoelde meer qua afmetingen aangezien je als persoon zelf ook breeder bent op je schouders dan dat je dik bent...... tenminste, dat mag ik hopen.quote:Nee dat is niet vreemd en logischer is het ook niet. Maar net hoe je zelf onder de douche wil staan. Wil je de badkamer in kijken zet hem zoals in optie G, anders sta je dwars op de badkamer
quote:Op maandag 15 december 2014 11:25 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik zat hier ook aan te denken, maar moet je dan niet volledig in de hoek gaan staan om de deur open en dicht te doen?
Tja, je douche is 98cm breed toch? Daar kun je prima in douchen, maar als jij lekker links en rechts je armen beweegt stoot je wel tegen de wand aan ja. Dan kun je beter het spul een kwartslag draaien.quote:Tja, ideaal is het niet. Scharnier aan de rechterkant voor de douche-opening staat? En dan het deurtje 70 breed maken, dan draai je de deur voor je wastafel weg.
[..]
Als ik het afschot naar de andere wand (korte wand) zou laten aflopen zou ik geen profiel nodig hebben.
[..]
Ik bedoelde meer qua afmetingen aangezien je als persoon zelf ook breeder bent op je schouders dan dat je dik bent...... tenminste, dat mag ik hopen.![]()
Dat kan prima, gelijk afzetplek voor je shampooflesjes(als je geen dispenser neemt zoals ik heb)quote:Het idee achter het halfhoge voorzetwandje is als volgt. Alle pijpen komen uit de lange muur. Omdat ik graag met inbouwkranen wil werken en deze muur kneiterhard is dacht ik dat het eenvoudiger zou zijn om de leidingen achter een half hoog voorzetmuurtje weg te werken. Deze zou dan een dikte hebben van ongeveer 10cm en over de hele lengte van de lange muur lopen.
Neem goede inbouw en laat hansgrohe in de winkel liggen. Neem liever de Grohtherm inbouwbatterijen, kost wat meer maar ga zeker op termijn voordeel van hebben.quote:De inbouw dozen voor de kranen van hansgrohe bijvoorbeeld (ibox) hebben 8 cm diepte nodig. Ik zie mezelf dit niet zo snel uit mijn zijmuur hakken.
Nooit, je kunt het nu goed doen, dus inbouw!quote:Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik dit wel weg zou kunnen werken, maar dan moet alles in de muren worden verplaatst. (Elektra, waterleidingen)
Of ik moet afstappen van het idee van inbouwkranen en het opbouw maken...
Ja dat was ook deels de gedachte erachter.quote:Op maandag 15 december 2014 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Dat kan prima, gelijk afzetplek voor je shampooflesjes(als je geen dispenser neemt zoals ik heb)
Wat is de reden hiervoor? Ik had een mooie serie uit de axor reeks gezien welke ik wou bestellen. Zijn de inbouwkranen kwalitatief minder?quote:Neem goede inbouw en laat hansgrohe in de winkel liggen. Neem liever de Grohtherm inbouwbatterijen, kost wat meer maar ga zeker op termijn voordeel van hebben.
[..]
Nooit, je kunt het nu goed doen, dus inbouw!
Advies kreeg ik bij de bouw van m'n vorige woning en m'n installateur van de huidige woning ook. Waarom, geen idee eigenlijk, ik heb het voor lief aangenomen. Als ik even google lees ik wel dat het niets uit mag maken, beide merken zijn a-merken.quote:Op maandag 15 december 2014 11:47 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ja dat was ook deels de gedachte erachter.
[..]
Wat is de reden hiervoor? Ik had een mooie serie uit de axor reeks gezien welke ik wou bestellen. Zijn de inbouwkranen kwalitatief minder?
Dat weet je pas als je de doos open trekt volgens mij. Of je moet nummers kunnen vergelijken ergens.quote:Hoe weet ik trouwens of ik bij webshops als badkamerxxl.nl niet de bouwmarkt kwaliteit kranen krijg?
Ik heb om de een of andere reden het idee dat als mijn halfhoge muurtje aan een bepaalde kant zet het ook het mooiste is als mijn goot daar zit.quote:Op maandag 15 december 2014 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Tja, je douche is 98cm breed toch? Daar kun je prima in douchen, maar als jij lekker links en rechts je armen beweegt stoot je wel tegen de wand aan ja. Dan kun je beter het spul een kwartslag draaien.
Zoals mijn oud collega altijd zei:quote:Op maandag 15 december 2014 13:09 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik heb om de een of andere reden het idee dat als mijn halfhoge muurtje aan een bepaalde kant zet het ook het mooiste is als mijn goot daar zit.
Zou het er raar uitzien als je de bediening en het randje van het muurtje aan de zijkant hebt zitten en dat dus je goot tegen de andere muur zit met de douchekop.
quote:Op maandag 15 december 2014 13:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zoals mijn oud collega altijd zei:
Zo ait moakt, zo heijt!
Niet helemaal waar.quote:Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef jasperve het volgende:
Net de drain besteld op 80cm dus er is geen weg terug meer.
Haha, thanks.quote:Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Totdat de drain erin ligt en aangetegeld is, kan het nog veranderd worden.
Waarom open je al een nieuw deel ? Deze is nog niet vol !quote:Op maandag 15 december 2014 16:59 schreef jasperve het volgende:
[..]
Haha, thanks.
Was net blij dat ik een besluit had genomen
Goede vraag....quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Plek zat voor een wasbak.Maar, moet het zo laag dan?
Kleine mensen kunnen een krukje gebruiken bij een hoge wasbak, maar lange mensen hebben altijd last van een te lage wasbak.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:47 schreef jasperve het volgende:
[..]
Goede vraag....
Ik lees op internet over standaard inbouwhoogtes die rond de 53cm liggen?
Als ik niet ga kappen kom ik uit op een hoogte van ongeveer 58 cm. Dit lijkt me vrij hoog voor een kleiner persoon?
Begrijp ook niet zo goed waarom die poten standaard zo hoog zijn...Hadden ze ook wel iets lager mogen houden wat mij betreft...
quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kleine mensen kunnen een krukje gebruiken bij een hoge wasbak, maar lange mensen hebben altijd last van een te lage wasbak.
Het gaat om het bad, niet de wasbakquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:00 schreef Puala het volgende:
Mijn wastafel hangt op ik dacht 95 cm (bovenkant wastafel) en ik ben 165 en vind het een prima hoogte
Oh in dat geval lijkt 58 me geen probleem. Ik zie ook genoeg staan over 56. En die 2 cm dat is vast niet hét probleemquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef jasperve het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om het bad, niet de wasbak![]()
![]()
Oh!quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef jasperve het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om het bad, niet de wasbak![]()
![]()
Dat is zeker een interessante optie. Worden die op maat gemaakt? Of moet je die in vaste maten kopen?quote:
Er komt geen dwarsmuurtje meer.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:26 schreef ueberduitser het volgende:
Ga je nog het dwarsmuurtje maken zoals ik in optie D getekend heb, of ga je een volledige glaswand maken?
Ik heb nog wel een adresje voor mooie douchedeuren, als het om maatwerk gaat. Niet al te duur, wel goed.
Ja hoor, been there, done that...quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:37 schreef jasperve het volgende:
[..]
Zou het mogelijk zijn een vast glazen deel te hebben waar als het ware een hap uit is voor het half hoge muurtje?
De delen bewegen wel allebei, ik heb het in het vorige huis laten plaatsen met de badkamerverbouwing:quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:05 schreef jasperve het volgende:
[..]
Dat is zeker een interessante optie. Worden die op maat gemaakt? Of moet je die in vaste maten kopen?
Waarom staat er trouwens overal dat die voor hoekinstap is?
Ik dacht dat het een soort vouwdeur was waarbij allebei de delen bewogen maar dat lijkt niet zo te zijn?
Werkt het een beetje fatsoenlijk? Want als het dat doet is dit zeker een interessante optie voor mij denk ikquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
De delen bewegen wel allebei, ik heb het in het vorige huis laten plaatsen met de badkamerverbouwing:
[ afbeelding ]
Ja, werkte prima, zelfs met zo'n hoek (ik kan helaas de fundafoto's even niet meer vindenquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:16 schreef jasperve het volgende:
[..]
Werkt het een beetje fatsoenlijk? Want als het dat doet is dit zeker een interessante optie voor mij denk ik
Ja precies! eentje zou perfect zijn. Maar dan wil ik wel dat hij tegen een vast glazen deel aan dicht gaat. Hopelijk kan dit dan ook.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, werkte prima, zelfs met zo'n hoek (ik kan helaas de fundafoto's even niet meer vinden) terwijl hij bij ons helemaal zwevend was.
Hij is uit de design serie van Hüppe zie ik net en is leverbaar in een breedte van 50 tot 125 cm.
Bij het teruglezen zag ik dat je optie D aan het uitvoeren bent, dus dan zou 1 zwaaivouwdeur voldoende zijn....
http://www.hueppe.com/nl/(...)-9/modelluebersicht/
Ik snap niet hoe je dat bedoelt? Tegen een vast glazen deel dichtgaan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:25 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ja precies! eentje zou perfect zijn. Maar dan wil ik wel dat hij tegen een vast glazen deel aan dicht gaat. Hopelijk kan dit dan ook.
Ik wil de deur niet over de volledige breedte van de nis laten open en dicht gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat bedoelt? Tegen een vast glazen deel dichtgaan?
Waarom zou je daar nog een glazen wandje maken waar hij tegenaan moet vallen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:40 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik wil de deur niet over de volledige breedte van de nis laten open en dicht gaan.
Het vouwbare gedeelte zou maar een cm of 70/80 moeten zijn en de rest van de wand bestaat dan uit een vast glazen deel wat tegen het halfhoge voorzetwandje zit.
Het vouwbare gedeelte zit dan dus aan een muur vast en als je hem dicht maakt moet hij tegen een glazen wandje van ongeveer 30cm breed vallen wat aan de andere muur vastzit.
De totale opening is iets groter dan dat. Van muur tot muur is deze 120cm. De diepte van de douche is 100cm.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou je daar nog een glazen wandje maken waar hij tegenaan moet vallen?
Hoe breed is je opening van de douche, zo'n 80 cm toch maar?
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef jasperve het volgende:
[..]
De totale opening is iets groter dan dat. Van muur tot muur is deze 120cm. De diepte van de douche is 100cm.
Ik wou deze inderdaad laten vervallen om meer rust/ruimte gevoel te creeeren. Goed idee of niet zo?quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?
Volgens mij vroeg ik dat ookquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?
Ja, dat had ik even gemistquote:Op donderdag 29 januari 2015 06:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Volgens mij vroeg ik dat ook
quote:
Ik denk zelfs dat, als dat muurtje gemaakt wordt pak en beet 60cm diep(er is 120cm ruimte toch?, er dus nog 60cm doorgang over blijft, het misschien wel zonder glasdeur kan, gewoon een open inloop.quote:Overigens denk ik dat het met muurtje qua eenheid en rust fraaier is dan een half muurtje met daarboven glas. Daarbij creëer je daarmee ook een klein stukje privacy.
Maar dat is mijn mening.
daarom opperde ik dat ookquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
Het is echter wel een oplossing die je in eerste instantie een behoorlijke kostenpost bespaart, en die je, indien toch nodig, nog gewoon probleemloos kunt aanpassen.
Ik heb op m'n werk een douche met een doorgang van 60cm en ik pas er prima door (ik heb dus het tegengestelde van een fat ass, geen kont in de broek dusquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
ik zal eens even met m'n fat ass door een doorgang van 60 cm lopen om te kijken hoe dat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |