abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146642271
^O^
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 november 2014 @ 13:41:06 #227
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146644073
Daar mag op gedronken worden!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146673047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

1- rol 16mm viega pexfit slang halen zoveel je nodig hebt.

Nu heb ik gisteren buis type viega fosta door mijn mantel getrokken en lees ik net op de site dat deze geschikt is voor 80 graden?! ;)

Van de week is hier iemand van de stadswarmte geweest die zei dat de unit tot 90 graden verwarmde.

Is er iemand die weet of ik de pexfit fosta buis toch kan gebruiken? Het lijkt me gezien het feit dat heel veel mensen het lijken te gebruiken toch wel mogelijk namelijk....

Wou het net gaan dichtsmeren, maar daar wacht ik nog wel even mee voor hier antwoord is gevallen.
pi_146673626
Tja wat verwacht je voor antwoord... De fabrikant schrijft max 80 graden en 10 bar voor.

Alles wat je daarvan afwijkt is een gok voor jouw rekening.

Het moet in theorie makkelijk kunnen gezien de toleranties etc. De druk is ook laag, max 3 bar?

Volgens mij staat er op mijn buis max 95 ofzo en dat is ook gewoon alupex net zoals die Viega.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 15 november 2014 @ 13:00:35 #230
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146677346
De toleranties liggen inderdaad ruim, en die 90graden is bij 10 bar!

Probeer de druk in je systeem eens op te schroeven naar 10 bar voor de grap. Gok dat er al veel eerder andere dingen klappen als je leiding. Het spul is gemaakt voor onder andere verwarming.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146680037
Het feit dat de leiding meer bar kan hebben betekent natuurlijk niet dat je dan een hogere temperatuur kunt toepassen bij minder bar.

Het zal wel goed gaan, maar druk en temperatuur zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen.

c_/
met een koekje
pi_147028821
quote:
6s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:06 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

De enige die offtopic post dat ben jij. 8-)
Sorry? Jij kaapt het topic van TS en dan klaag je dat TS zelf niet ontopic post? Maak dan gewoon zelf een topic aan, of bespreek in ieder geval jouw badkamerverbouwing niet hier.

Nog vorderingen Jasperve?

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 26-11-2014 18:17:14 ]
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 18:19:22 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147029100
Zo.

Even met de bezem erdoor; heb je zelf een badkamerverbouwing maak dan gewoon je eigen topic aan, en ga niet dit topic zitten kapen.

Alvast bedankt !
Vonkie !
pi_147032916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo.

Even met de bezem erdoor; heb je zelf een badkamerverbouwing maak dan gewoon je eigen topic aan, en ga niet dit topic zitten kapen.

Alvast bedankt !
Vonkie !
Thanks Vonkenboer!

Bij hoeveel pagina's moet ik trouwens over naar een deel 2? ;)
pi_147033180
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:09 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]
Nog vorderingen Jasperve?
Jazeker. Leuk dat je het vraagt!

Wellicht heb je een stukje voorbij zien komen over een pvc t stukje? ;)

De douche is een paar dagen geleden afgebroken, dus nu moet ik haast gaan maken! Gisteren volop op de afvoer zitten breken maar rond half 4 kwam de buurman of het wat minder kon dus ben ik er maar mee gestopt... :) :) :)

Komende dagen reserve voor mijn werk, maar hoop een klein beetje te kunnen hakken tijdens het wachten.

Zodra die afvoer open ligt is al het breek werk gedaan en kan ik eindelijk gaan opbouwen!

Het eerste wat ik moet gaan doen is een voorzet wand maken waar ik de leidingen en inbouw kranen achter weg wil werken. Hier moet tevens uiteindelijk het wastafel meubel aan komen te hangen.

Hebben jullie nog suggesties wat voor frame ik het beste kan gebruiken hiervoor? (Staal of vurenhout) en wat voor platen ik kan gebruiken? Gipsplaat/hout/oid.

De wand staat ook deels in de douche!
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 20:12:37 #236
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147033247
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:02 schreef jasperve het volgende:

[..]

Thanks Vonkenboer!

Bij hoeveel pagina's moet ik trouwens over naar een deel 2? ;)
Dat gebeurt automatisch op pagina 7 :)
Je moet dan alleen zelf handmatig een nieuw deel openen.
pi_147033434
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef jasperve het volgende:
Wellicht heb je een stukje voorbij zien komen over een pvc t stukje? ;)
Ja, maar daar kan ik je helaas niet mee helpen.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:10 schreef jasperve het volgende:
Hebben jullie nog suggesties wat voor frame ik het beste kan gebruiken hiervoor? (Staal of vurenhout) en wat voor platen ik kan gebruiken? Gipsplaat/hout/oid
Metalstud of vurenhout kan allebei. Muur zou ik gewoon afwerken met groene gipsplaat, eventueel twee lagen om wat meer stevigheid te verkrijgen. Zorg dat het frame in ieder geval ook aanwezig is achter het meubel, zodat je het meubel stevig op kan hangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hangt ook van je instellingen af, standaard bij pagina 13 geloof ik, bij mij is de laatste reactie de eerste reactie van pagina 5.
pi_147034059
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:17 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Metalstud of vurenhout kan allebei. Muur zou ik gewoon afwerken met groene gipsplaat, eventueel twee lagen om wat meer stevigheid te verkrijgen. Zorg dat het frame in ieder geval ook aanwezig is achter het meubel, zodat je het meubel stevig op kan hangen.

[..]

Ik zat zelf naar metalstud te kijken. Vind dit wel interessant omdat het in tegenstelling tot de meeste vuren balkjes daadwerkelijk recht is. :)

Vraag me wel af of de constructie uiteindelijk net zo stevig is?

Ik weet nog niet precies wat voor badkamer meubel het moet worden.
Zou het mogelijk zijn bijvoorbeeld 2x 18mm multiplex aan de achterkant van het frame te hangen om voor stevigheid te zorgen?
pi_147034152
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Oh... Waar staat deze instelling dan?
  donderdag 27 november 2014 @ 09:13:38 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147047601
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:35 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik zat zelf naar metalstud te kijken. Vind dit wel interessant omdat het in tegenstelling tot de meeste vuren balkjes daadwerkelijk recht is. :)
Je moet ook geen hout bij de welbekende bouwmarkten halen, maar bij de houthandel of bouwmaterialenhandel.
quote:
Vraag me wel af of de constructie uiteindelijk net zo stevig is?
Ja hoor.
quote:
Ik weet nog niet precies wat voor badkamer meubel het moet worden.
Zou het mogelijk zijn bijvoorbeeld 2x 18mm multiplex aan de achterkant van het frame te hangen om voor stevigheid te zorgen?
Ja.
pi_147542290
Vanwege werk (en andere ellende) de afgelopen week niet veel kunnen doen. Morgen de laatste werkdag en daarna wil ik weer een paar dagen aan de slag.

Ik zit te kijken naar hoe ik de afwatering in mijn douche moet gaan regelen.

Op het plaatje is te zien wat ik in gedachten heb. Realiseer me dat het bijzonder slecht te zien is maar kreeg het er niet beter op.

Helemaal links is een voorzetwand te zien welke tot half hoog komt. Deze zal tussen de 8 en 11 cm uitsteken.

Een aantal centimeter rechts daarvan begint het douchegootje. Deze steekt vanaf de zijwanden gezien ongeveer 14cm uit aan iedere kant.

Klopt het dan dat ik voor de rand van de tegelvlakken de diagonale lijnen kan aanhouden (om zodoende dus 2 kanten op afschot te hebben)?

Of zijn hier betere opties voor?
pi_147563797
niemand een suggestie hiervoor?
pi_147563987
Ik heb bij mij de 2 hoeken naast de afvoer diagonaal doorgeslepen en op afschot gelegd.

De hele inloopdouche loopt bij mij richting de goot en bij de hoekjes wordt het dan ook naar de goot afgevoerd.

Op jouw tekening lijkt het nu alsof je je vloer al meteen naar het midden en naar achter laat afwateren. Hierdoor krijg je een extra voeg die schuin door je douche loopt en dat lijkt mij niet nodig.

Best lastig uit te leggen ;)

c_/
met een koekje
pi_147564503
Ik dacht dat die 2 diagonale lijnen mooi waren omdat ik dan geen harde overgangen heb.

Als ik de hele vloer op afschot naar de goot leg dan moet ik met een profiel gaan werken met de vloer die ernaast zit toch? (Komt enkel glaswand tussen)
  PR/Manusje van alles zondag 14 december 2014 @ 11:32:28 #245
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147564714
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 11:13 schreef jasperve het volgende:
Ik dacht dat die 2 diagonale lijnen mooi waren omdat ik dan geen harde overgangen heb.

Als ik de hele vloer op afschot naar de goot leg dan moet ik met een profiel gaan werken met de vloer die ernaast zit toch? (Komt enkel glaswand tussen)
Je kan daar een holonite dorpel tussen plaatsen. Weet je wel gelijk zeker dat het water nooit vanuit je douchehoek de badkamer in kan lopen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147565259
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je kan daar een holonite dorpel tussen plaatsen. Weet je wel gelijk zeker dat het water nooit vanuit je douchehoek de badkamer in kan lopen.
Had eigenlijk het idee de douche drempelloos te maken aangezien er een glazen wand/deur tussen de douche en de rest van de badkamer komt. Raden jullie het af om het zonder drempel te doen?
pi_147583674
Kan je niet een wat duidelijkere tekening plaatsen?

Ik heb bij ons de tegels naast t douchegedeelte een tegeldikte hoger gelegd. Dat voldoet. Ook heb ik geen tegels schuin door gezaagd oid.
  maandag 15 december 2014 @ 09:06:42 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147594277
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:07 schreef jasperve het volgende:
niemand een suggestie hiervoor?
Waarom niet gewoon zo?

Het linker kleine stukje kun je zelf gewoon vlak leggen, of iets op afschot en dat is al voldoende.

En Aco heeft een mooi overgangsprofiel:

(kan zijn dat de oorspronkelijke fabrikant Schlüter is hoor, heb ik niet nagekeken.)
  maandag 15 december 2014 @ 09:07:41 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147594286
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 11:13 schreef jasperve het volgende:
(Komt enkel glaswand tussen)
Hmmm... Schlüter heeft daar wel het juiste profiel voor!
pi_147595913
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Hmmm... Schlüter heeft daar wel het juiste profiel voor!
Jij hebt zelf ooit deze tekeningen gemaakt :)

Voor de duidelijkheid, Ik ben dus optie 'D' aan het uitvoeren.

Er zijn een aantal dingen waar ik op dit moment tegen aan loop:

- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).

- Ik zou de bediening van de douche graag aan de lange kant houden aangezien daar nu al de pijpen uitkomen. Hierbij zou ik dan een half hoog voorzetwandje maken.

Om deze reden heb ik in gedachten om het gootje tegen de lange muur aan te plaatsen ipv tegen de korte. Dit is echter qua afschot iets minder fraai omdat je dan inderdaad met een profiel moet gaan werken.

Is het tevens niet vreemd om op zo'n manier in de douche te gaan staan dat de lengte langer is dan de breedte? Oftewel zou de douchekop plaatsen zoals in optie 'G' niet logischer zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')