Schuifdeur?quote:Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef jasperve het volgende:
[..]
- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).
Hier is de complete breedte (115cm) van de douche niet groot genoeg voor denk ik.quote:
quote:Op maandag 15 december 2014 10:53 schreef jasperve het volgende:
[..]
Jij hebt zelf ooit deze tekeningen gemaakt
[ afbeelding ]
Een deurtje van 60 of 70cm is voldoende hoor, en die kan naar binnen toe draaien, dus geen last van het meubel.quote:Voor de duidelijkheid, Ik ben dus optie 'D' aan het uitvoeren.
Er zijn een aantal dingen waar ik op dit moment tegen aan loop:
- Hoe ga ik de douche afsluiten middels een deur zonder dat deze tegen het wastafel meubel aan de buitenkant aan komt. (Ik zit zelf te denken aan misschien een dubbele glazen deur die naar binnen toe open gaat).
Dat snap ik even niet.quote:- Ik zou de bediening van de douche graag aan de lange kant houden aangezien daar nu al de pijpen uitkomen. Hierbij zou ik dan een half hoog voorzetwandje maken.
Met een profiel moet je sowieso gaan werken volgens mij, dus die redenatie van je kan ik even niet volgen.quote:Om deze reden heb ik in gedachten om het gootje tegen de lange muur aan te plaatsen ipv tegen de korte. Dit is echter qua afschot iets minder fraai omdat je dan inderdaad met een profiel moet gaan werken.
Nee dat is niet vreemd en logischer is het ook niet. Maar net hoe je zelf onder de douche wil staan. Wil je de badkamer in kijken zet hem zoals in optie G, anders sta je dwars op de badkamerquote:Is het tevens niet vreemd om op zo'n manier in de douche te gaan staan dat de lengte langer is dan de breedte? Oftewel zou de douchekop plaatsen zoals in optie 'G' niet logischer zijn?
Niemand toch?quote:Op maandag 15 december 2014 11:00 schreef jasperve het volgende:
Ik zit niet te wachten op zo'n lelijke plastic 3 delen schuifdeur.
Ik zat hier ook aan te denken, maar moet je dan niet volledig in de hoek gaan staan om de deur open en dicht te doen?quote:Op maandag 15 december 2014 11:16 schreef ueberduitser het volgende:
Een deurtje van 60 of 70cm is voldoende hoor, en die kan naar binnen toe draaien, dus geen last van het meubel.
Als ik het afschot naar de andere wand (korte wand) zou laten aflopen zou ik geen profiel nodig hebben.quote:Met een profiel moet je sowieso gaan werken volgens mij, dus die redenatie van je kan ik even niet volgen.
Ik bedoelde meer qua afmetingen aangezien je als persoon zelf ook breeder bent op je schouders dan dat je dik bent...... tenminste, dat mag ik hopen.quote:Nee dat is niet vreemd en logischer is het ook niet. Maar net hoe je zelf onder de douche wil staan. Wil je de badkamer in kijken zet hem zoals in optie G, anders sta je dwars op de badkamer
quote:Op maandag 15 december 2014 11:25 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik zat hier ook aan te denken, maar moet je dan niet volledig in de hoek gaan staan om de deur open en dicht te doen?
Tja, je douche is 98cm breed toch? Daar kun je prima in douchen, maar als jij lekker links en rechts je armen beweegt stoot je wel tegen de wand aan ja. Dan kun je beter het spul een kwartslag draaien.quote:Tja, ideaal is het niet. Scharnier aan de rechterkant voor de douche-opening staat? En dan het deurtje 70 breed maken, dan draai je de deur voor je wastafel weg.
[..]
Als ik het afschot naar de andere wand (korte wand) zou laten aflopen zou ik geen profiel nodig hebben.
[..]
Ik bedoelde meer qua afmetingen aangezien je als persoon zelf ook breeder bent op je schouders dan dat je dik bent...... tenminste, dat mag ik hopen.![]()
Dat kan prima, gelijk afzetplek voor je shampooflesjes(als je geen dispenser neemt zoals ik heb)quote:Het idee achter het halfhoge voorzetwandje is als volgt. Alle pijpen komen uit de lange muur. Omdat ik graag met inbouwkranen wil werken en deze muur kneiterhard is dacht ik dat het eenvoudiger zou zijn om de leidingen achter een half hoog voorzetmuurtje weg te werken. Deze zou dan een dikte hebben van ongeveer 10cm en over de hele lengte van de lange muur lopen.
Neem goede inbouw en laat hansgrohe in de winkel liggen. Neem liever de Grohtherm inbouwbatterijen, kost wat meer maar ga zeker op termijn voordeel van hebben.quote:De inbouw dozen voor de kranen van hansgrohe bijvoorbeeld (ibox) hebben 8 cm diepte nodig. Ik zie mezelf dit niet zo snel uit mijn zijmuur hakken.
Nooit, je kunt het nu goed doen, dus inbouw!quote:Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik dit wel weg zou kunnen werken, maar dan moet alles in de muren worden verplaatst. (Elektra, waterleidingen)
Of ik moet afstappen van het idee van inbouwkranen en het opbouw maken...
Ja dat was ook deels de gedachte erachter.quote:Op maandag 15 december 2014 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Dat kan prima, gelijk afzetplek voor je shampooflesjes(als je geen dispenser neemt zoals ik heb)
Wat is de reden hiervoor? Ik had een mooie serie uit de axor reeks gezien welke ik wou bestellen. Zijn de inbouwkranen kwalitatief minder?quote:Neem goede inbouw en laat hansgrohe in de winkel liggen. Neem liever de Grohtherm inbouwbatterijen, kost wat meer maar ga zeker op termijn voordeel van hebben.
[..]
Nooit, je kunt het nu goed doen, dus inbouw!
Advies kreeg ik bij de bouw van m'n vorige woning en m'n installateur van de huidige woning ook. Waarom, geen idee eigenlijk, ik heb het voor lief aangenomen. Als ik even google lees ik wel dat het niets uit mag maken, beide merken zijn a-merken.quote:Op maandag 15 december 2014 11:47 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ja dat was ook deels de gedachte erachter.
[..]
Wat is de reden hiervoor? Ik had een mooie serie uit de axor reeks gezien welke ik wou bestellen. Zijn de inbouwkranen kwalitatief minder?
Dat weet je pas als je de doos open trekt volgens mij. Of je moet nummers kunnen vergelijken ergens.quote:Hoe weet ik trouwens of ik bij webshops als badkamerxxl.nl niet de bouwmarkt kwaliteit kranen krijg?
Ik heb om de een of andere reden het idee dat als mijn halfhoge muurtje aan een bepaalde kant zet het ook het mooiste is als mijn goot daar zit.quote:Op maandag 15 december 2014 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Tja, je douche is 98cm breed toch? Daar kun je prima in douchen, maar als jij lekker links en rechts je armen beweegt stoot je wel tegen de wand aan ja. Dan kun je beter het spul een kwartslag draaien.
Zoals mijn oud collega altijd zei:quote:Op maandag 15 december 2014 13:09 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik heb om de een of andere reden het idee dat als mijn halfhoge muurtje aan een bepaalde kant zet het ook het mooiste is als mijn goot daar zit.
Zou het er raar uitzien als je de bediening en het randje van het muurtje aan de zijkant hebt zitten en dat dus je goot tegen de andere muur zit met de douchekop.
quote:Op maandag 15 december 2014 13:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zoals mijn oud collega altijd zei:
Zo ait moakt, zo heijt!
Niet helemaal waar.quote:Op maandag 15 december 2014 13:15 schreef jasperve het volgende:
Net de drain besteld op 80cm dus er is geen weg terug meer.
Haha, thanks.quote:Op maandag 15 december 2014 15:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Totdat de drain erin ligt en aangetegeld is, kan het nog veranderd worden.
Waarom open je al een nieuw deel ? Deze is nog niet vol !quote:Op maandag 15 december 2014 16:59 schreef jasperve het volgende:
[..]
Haha, thanks.
Was net blij dat ik een besluit had genomen
Goede vraag....quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Plek zat voor een wasbak.Maar, moet het zo laag dan?
Kleine mensen kunnen een krukje gebruiken bij een hoge wasbak, maar lange mensen hebben altijd last van een te lage wasbak.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:47 schreef jasperve het volgende:
[..]
Goede vraag....
Ik lees op internet over standaard inbouwhoogtes die rond de 53cm liggen?
Als ik niet ga kappen kom ik uit op een hoogte van ongeveer 58 cm. Dit lijkt me vrij hoog voor een kleiner persoon?
Begrijp ook niet zo goed waarom die poten standaard zo hoog zijn...Hadden ze ook wel iets lager mogen houden wat mij betreft...
quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kleine mensen kunnen een krukje gebruiken bij een hoge wasbak, maar lange mensen hebben altijd last van een te lage wasbak.
Het gaat om het bad, niet de wasbakquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:00 schreef Puala het volgende:
Mijn wastafel hangt op ik dacht 95 cm (bovenkant wastafel) en ik ben 165 en vind het een prima hoogte
Oh in dat geval lijkt 58 me geen probleem. Ik zie ook genoeg staan over 56. En die 2 cm dat is vast niet hét probleemquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef jasperve het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om het bad, niet de wasbak![]()
![]()
Oh!quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:50 schreef jasperve het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om het bad, niet de wasbak![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |