Dat is zeker een interessante optie. Worden die op maat gemaakt? Of moet je die in vaste maten kopen?quote:
Er komt geen dwarsmuurtje meer.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:26 schreef ueberduitser het volgende:
Ga je nog het dwarsmuurtje maken zoals ik in optie D getekend heb, of ga je een volledige glaswand maken?
Ik heb nog wel een adresje voor mooie douchedeuren, als het om maatwerk gaat. Niet al te duur, wel goed.
Ja hoor, been there, done that...quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:37 schreef jasperve het volgende:
[..]
Zou het mogelijk zijn een vast glazen deel te hebben waar als het ware een hap uit is voor het half hoge muurtje?
De delen bewegen wel allebei, ik heb het in het vorige huis laten plaatsen met de badkamerverbouwing:quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:05 schreef jasperve het volgende:
[..]
Dat is zeker een interessante optie. Worden die op maat gemaakt? Of moet je die in vaste maten kopen?
Waarom staat er trouwens overal dat die voor hoekinstap is?
Ik dacht dat het een soort vouwdeur was waarbij allebei de delen bewogen maar dat lijkt niet zo te zijn?
Werkt het een beetje fatsoenlijk? Want als het dat doet is dit zeker een interessante optie voor mij denk ikquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
De delen bewegen wel allebei, ik heb het in het vorige huis laten plaatsen met de badkamerverbouwing:
[ afbeelding ]
Ja, werkte prima, zelfs met zo'n hoek (ik kan helaas de fundafoto's even niet meer vindenquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:16 schreef jasperve het volgende:
[..]
Werkt het een beetje fatsoenlijk? Want als het dat doet is dit zeker een interessante optie voor mij denk ik
Ja precies! eentje zou perfect zijn. Maar dan wil ik wel dat hij tegen een vast glazen deel aan dicht gaat. Hopelijk kan dit dan ook.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, werkte prima, zelfs met zo'n hoek (ik kan helaas de fundafoto's even niet meer vinden) terwijl hij bij ons helemaal zwevend was.
Hij is uit de design serie van Hüppe zie ik net en is leverbaar in een breedte van 50 tot 125 cm.
Bij het teruglezen zag ik dat je optie D aan het uitvoeren bent, dus dan zou 1 zwaaivouwdeur voldoende zijn....
http://www.hueppe.com/nl/(...)-9/modelluebersicht/
Ik snap niet hoe je dat bedoelt? Tegen een vast glazen deel dichtgaan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:25 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ja precies! eentje zou perfect zijn. Maar dan wil ik wel dat hij tegen een vast glazen deel aan dicht gaat. Hopelijk kan dit dan ook.
Ik wil de deur niet over de volledige breedte van de nis laten open en dicht gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat bedoelt? Tegen een vast glazen deel dichtgaan?
Waarom zou je daar nog een glazen wandje maken waar hij tegenaan moet vallen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:40 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik wil de deur niet over de volledige breedte van de nis laten open en dicht gaan.
Het vouwbare gedeelte zou maar een cm of 70/80 moeten zijn en de rest van de wand bestaat dan uit een vast glazen deel wat tegen het halfhoge voorzetwandje zit.
Het vouwbare gedeelte zit dan dus aan een muur vast en als je hem dicht maakt moet hij tegen een glazen wandje van ongeveer 30cm breed vallen wat aan de andere muur vastzit.
De totale opening is iets groter dan dat. Van muur tot muur is deze 120cm. De diepte van de douche is 100cm.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou je daar nog een glazen wandje maken waar hij tegenaan moet vallen?
Hoe breed is je opening van de douche, zo'n 80 cm toch maar?
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef jasperve het volgende:
[..]
De totale opening is iets groter dan dat. Van muur tot muur is deze 120cm. De diepte van de douche is 100cm.
Ik wou deze inderdaad laten vervallen om meer rust/ruimte gevoel te creeeren. Goed idee of niet zo?quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?
Volgens mij vroeg ik dat ookquote:Op woensdag 28 januari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je hebt toch dat ondiepe muurtje tussen de douchekop en wastafel zitten? Of laat je die vervallen?
Ja, dat had ik even gemistquote:Op donderdag 29 januari 2015 06:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Volgens mij vroeg ik dat ook
quote:
Ik denk zelfs dat, als dat muurtje gemaakt wordt pak en beet 60cm diep(er is 120cm ruimte toch?, er dus nog 60cm doorgang over blijft, het misschien wel zonder glasdeur kan, gewoon een open inloop.quote:Overigens denk ik dat het met muurtje qua eenheid en rust fraaier is dan een half muurtje met daarboven glas. Daarbij creëer je daarmee ook een klein stukje privacy.
Maar dat is mijn mening.
daarom opperde ik dat ookquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
Het is echter wel een oplossing die je in eerste instantie een behoorlijke kostenpost bespaart, en die je, indien toch nodig, nog gewoon probleemloos kunt aanpassen.
Ik heb op m'n werk een douche met een doorgang van 60cm en ik pas er prima door (ik heb dus het tegengestelde van een fat ass, geen kont in de broek dusquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
ik zal eens even met m'n fat ass door een doorgang van 60 cm lopen om te kijken hoe dat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |