SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom, bijna drie maanden ellende, gedoe en geregel, niet m'n eigen toestel, maar wel betalen. En geen compensatie of zelfs maar excuses van Vodafone, ben je gek...
Maar goed, het was nu allemaal klaar. Dacht ik...
Vorige week kreeg ik m'n telefoonrekening. Honderd euro meer dan normaal. Hebben ze dus de transportkosten voor die twee keer dat ik er zogenaamd niet was in rekening gebracht...
Ik heb de afschrijving gestorneerd (Heb ik hier geleerd, dat dat kan) en maak, zodra het geld teruggestort is, het juiste bedrag over. Ik hoor binnen twee weken wat, en ik ga niet twee weken wachten tot ik m'n geld terug krijg wat ze onterecht hebben afgeschreven.
Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Turbomuis op 03-04-2014 15:31:30 ]I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:26 schreef Turbomuis het volgende:
Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
Ik heb bezwaar gemaakt, daar begon ik mee. Maar toen ik hoorde dat het twee weken ging duren (want druk joh) heb ik gezegd dat ze maar in mijn dossier moeten zetten dat ik het zou gaan storneren, ik heb die 100 euro harder nodig dan zij.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Waarom? Die bedrijven schrijven maar gewoon af wat ze willen, en de consument mag bedelen om zijn geld?quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
klacht.nl en radar, staat al op de planningquote:Op donderdag 3 april 2014 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt denk ik tijd om eens ergens een klacht te gaan indienen.
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Die klacht bij Dynalogic moet je misschien ook officieel (op papier) indienen.
Misschien wel beide.quote:Op donderdag 3 april 2014 14:22 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te makenquote:Op vrijdag 4 april 2014 11:29 schreef Turbomuis het volgende:
bij Dynafix navragen. Dat had ze gedaan, en daar gaven ze aan dat de koerier echt wel was geweest en dat er echt niet was opengedaan.
Dus ik wens ze veel succes, met dat bewijzen![]()
Ik heb die tracker bijgehouden, wat daar te zien was (ik weet niet meer precies welke stop ik was):quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te maken).
Déjà vu
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.
Simpelweg omdat de eisende partij zijn gelijk moet aantonen. Nu is Vodafone de eisende partij. Als je al betaald hebt bij jij de eisende partij.
Vodafone wil me vooralsnog in niets tegemoet komen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens mag je verwachten dat je voor de 3 maanden waarin je geen fatsoenlijk gebruik kon maken van je nieuwe toestel slechts de kosten voor een sim-only abonnement hoeft te betalen. Je kon immers geen gebruik maken van een nieuw toestel, dus hoef je ook de kosten van dat nieuwe toestel niet te betalen over die periode.
Bovendien heb jij als consument helemaal NIETS te maken met de amateurs van Dynalogic/fix. Om deze reden bestel ik mijn telefoons ook niet via internet, maar koop ik ze in de winkel van de provider of belcompany etc. De winkelier is namelijk volledig zelf verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en je hoeft als consument alleen maar je toestel in te leveren bij de winkelier. Ongeacht wat in de algemene voorwaarden staat, want deze manier van garantieafhandeling is gewoon wettelijk vastgelegd.
Communiceer dus niets zelf met Dynafix maar alleen met Vodafone. Laat de eikels bij Vodafone het zelf maar lekker uitzoeken waar ze de kosten afboeken. Het feit dat jij ze bij een bedrijfsadres hebt laten langskomen spreekt al héél erg in je voordeel wat betreft het 'niet open doen'. Er zijn maar weinig bedrijven in Nederland waar tussen 9 en 5 de deur niet wordt opengedaan als de bel gaat. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat dat zelfs 2 keer zou gebeuren.
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:15 schreef Turbomuis het volgende:
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.
(Ze hebben een geschillencommissie, dus die gaat dan ingeschakeld worden)
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.
Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Zolang de abonnements- en gesprekskosten gewoon worden betaald, mag Vodafone simpelweg niet afsluiten. Doen ze dat wel dan plegen ze contractbreuk en is TS in elk geval in één keer van het contract af met behoud van het toestel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.
Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...
Ik heb m'n telefoonrekening dus wel betaald, alleen die kosten van Dynafix niet. Ik heb ze dat ook laten weten. En volgens het Juridisch Loket was dat prima, verzwak ik daar niet mijn positie mee.
Ik ben ook best pissig ja.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.
Overigens zou ik als ik jou was redelijk link zijn. Ik heb er de pest aan als bezorgers alleen langsrijden, maar niet (of amper) stoppen.
Compensatie waarvoor?quote:Op woensdag 9 april 2014 14:59 schreef Turbomuis het volgende:
En of ik op enige compensatie kan rekenen.
Dat ik drie maanden heb moeten betalen voor een toestel waar ik geen gebruik van heb kunnen maken bijvoorbeeld. Voor al het gedoe, frustratie, dat soort dingen.quote:
Je hebt toch een leentoestel gehad? Dat ís de compensatie.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:20 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat ik drie maanden heb moeten betalen voor een toestel waar ik geen gebruik van heb kunnen maken bijvoorbeeld. Voor al het gedoe, frustratie, dat soort dingen.
Ik zie niet in waarom.quote:En met compensatie bedoel ik geen bak geld ofzo, maar een tegemoetkoming. Bijvoorbeeld dat ik, zonder extra kosten, per direct m'n contract met ze kan verbreken.
Dus ik vraag om (en betaal voor) toestel merk A, die werkt vanaf het eerste moment al niet dus die gaat ter reparatie. Als vervanging krijg ik (omdat ik niet kan kiezen wat ik wil) toestel merk B, wat ik een vreselijk merk vind, en dan moet ik blij zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt toch een leentoestel gehad? Dat ís de compensatie.
[..]
Toestel A = Samsung S3, wat is toestel B?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:30 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dus ik vraag om (en betaal voor) toestel merk A, die werkt vanaf het eerste moment al niet dus die gaat ter reparatie. Als vervanging krijg ik (omdat ik niet kan kiezen wat ik wil) toestel merk B, wat ik een vreselijk merk vind, en dan moet ik blij zijn?
Als je toestel B niet had gewild, had je daar niet mee akkoord moeten gaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:30 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dus ik vraag om (en betaal voor) toestel merk A, die werkt vanaf het eerste moment al niet dus die gaat ter reparatie. Als vervanging krijg ik (omdat ik niet kan kiezen wat ik wil) toestel merk B, wat ik een vreselijk merk vind, en dan moet ik blij zijn?
Dat was een HTC one, maar waarom doet dat er toe?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Toestel A = Samsung S3, wat is toestel B?
Zo werkt dat niet bij Vodafone, ze pakken een soortgelijk toestel van een grote stapel leentoestellen, en dat is niet per definitie dezelfde als je eigen toestel.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je toestel B niet had gewild, had je daar niet mee akkoord moeten gaan.
Oh, je hebt het over het leentoestel. Ja, je kan daarvan niet verwachten dat zij een leentoestel naar keuze geven.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:53 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet bij Vodafone, ze pakken een soortgelijk toestel van een grote stapel leentoestellen, en dat is niet per definitie dezelfde als je eigen toestel.
Vergeet ook niet het feit dat je tot 3 keer toe een leentoestel krijgt, niet van je keuze, en toestel A2 out of the box het ook al niet doet en je WEER een toestel niet naar wens krijgt als leen. Ofwel, het loopt gewoon bagger voor heel lang.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over het leentoestel. Ja, je kan daarvan niet verwachten dat zij een leentoestel naar keuze geven.
Omdat jij je erover beklaagt, daarom.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:52 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat was een HTC one, maar waarom doet dat er toe?
ik KIES voor een toestel dat ik fijn vind en graag wil hebben, ik BETAAL voor een toestel dat ik niet fijn vind en niet wil hebben.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat jij je erover beklaagt, daarom.
Je had een Android smartphone en krijgt een Android smartphone als leentoestel, ik zie het probleem niet.
Dat+ een HTC one is een BETER toestel als een Galaxy S3. Je had juist blij moeten zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat jij je erover beklaagt, daarom.
Je had een Android smartphone en krijgt een Android smartphone als leentoestel, ik zie het probleem niet.
Het is maar een leentoestel hoor. Je BETAALT voor een S3 en je BETAALT voor een dienst, je BETAALT NIET voor de HTC One.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:28 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
ik KIES voor een toestel dat ik fijn vind en graag wil hebben, ik BETAAL voor een toestel dat ik niet fijn vind en niet wil hebben.
Je klacht over Dynalogic is terecht, je beklag dat je een onprettig toestel te leen krijgt niet. Welke 'meerdere dingen' mis ik dan verder nog?quote:Als dat het enige was, was er waarschijnlijk niks aan de hand, zou ik er misschien niet zo heel blij mee zijn maar dan zou ik het inderdaad meer zien zoals jij het ziet. Het gaat erom dat het een opeenstapeling is van meerdere dingen. En dan wordt dit ook een puntje ja.
quote:Geachte Turbomuis,
Hartelijk dank voor het invullen van het online feedbackformulier.
Is het wel mogelijk dat u met deze beelden naar de politie gaat? Zij kunnen dan contact opnemen met Vodafone als het echt klopt dat de koerier de auto niet is uitgekomen. Ik snap niet waarom een koerier namelijk 3 minuten voor een adres in de auto zou blijven wachten zonder aan te bellen, terwijl hij de instructies heeft om af te leveren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
N. Abcdefg
Vodafone Online Service team
quote:Op maandag 14 april 2014 08:53 schreef Turbomuis het volgende:
Het begint nu echt een slapstick te worden. Na een boel heen en weer gemail over wie nu wat moet en kan bewijzen, kreeg ik vanmorgen de volgende mail (na hun vraag om de camerabeelden zei ik dat die in verband met privacy niet vrijgegeven kunnen worden, alleen aan de politie)
[..]
Ja, Amerikaans bedrijf he, beveiliging FTW.quote:Op maandag 14 april 2014 09:00 schreef bijdehand het volgende:
Heb je ook echt die camerabeelden gemaakt?
"Ik snap niet waarom hij drie minuten zou blijven zitten, en daarom geloof ik dat je (Turbomuis) liegt."quote:Op maandag 14 april 2014 08:53 schreef Turbomuis het volgende:
Het begint nu echt een slapstick te worden. Na een boel heen en weer gemail over wie nu wat moet en kan bewijzen, kreeg ik vanmorgen de volgende mail (na hun vraag om de camerabeelden zei ik dat die in verband met privacy niet vrijgegeven kunnen worden, alleen aan de politie)
[..]
Een bedrijf waar op een werkdag niemand open doet (tot 2 keer toe) is vrij normaal, maar een koerier die z'n werk niet doet, sja, da's vreemdquote:Op maandag 14 april 2014 09:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Ik snap niet waarom hij drie minuten zou blijven zitten, en daarom geloof ik dat je (Turbomuis) liegt."
Ik zou ze dan pardoes online zetten, met een link naar dit verhaal inclusief linkje naar zowel de koeriersdienst en Vodafone sturen...quote:Op maandag 14 april 2014 09:08 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ja, Amerikaans bedrijf he, beveiliging FTW.
Dat kan dus niet, die beelden kan alleen de tereinbeveiliging zelf en de politie inzien, het is niet mijn privecameraquote:Op maandag 14 april 2014 10:23 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Ik zou ze dan pardoes online zetten, met een link naar dit verhaal inclusief linkje naar zowel de koeriersdienst en Vodafone sturen...
Werk van makenquote:Op maandag 14 april 2014 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, die beelden kan alleen de tereinbeveiliging zelf en de politie inzien, het is niet mijn privecamera
Ze gaan er ook serieus van uit dat je hiervoor de politie kunt bellen.quote:
Schandalig. De bewijslast ligt toch bij hun? Het feit dat de koerier 3 minuten op locatie heeft gestaan is geen bewijs. Zij komen met een aanname.quote:Op maandag 14 april 2014 18:27 schreef Turbomuis het volgende:
Omdat ik dus geen camerabeelden kan overleggen willen ze de blokkeerprocedure niet pauzeren. Echt, ik ben zo klaar met die lui.
Alleen extern.We zitten op het terrein van de universiteit en die hebben hun eigen beveiliging. Om het dan zelf ook nog te hebben is een beetje dubbelop zeg maar.quote:Op maandag 14 april 2014 18:36 schreef eight het volgende:
[..]
Schandalig. De bewijslast ligt toch bij hun? Het feit dat de koerier 3 minuten op locatie heeft gestaan is geen bewijs. Zij komen met een aanname.
Zit de terreinbeveiliging ook inhouse of alleen extern.
Er loopt al een aardig lijntje via Twitter. Facebook ga ik ook weer doen, en klacht.nl gaat ook via Twitter.quote:Op maandag 14 april 2014 18:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Vraag gewoon een schriftelijke verklaring van je leidinggevende dat je op de betreffende bezorgdagen gewoon aanwezig was op het opgegeven bezorgadres waar je werkt.
Dat lijkt mij al meer dan voldoende bewijs. De bezorger mag dan gaan uitleggen hoe het kan dat hij het pakketje niet bezorgd heeft.
Doe ook een een Google search met iets als "Dynafix komt bezorgafspraak niet na" en vraag aan Vodafone hoe betrouwbaar de verklaring van Dynafix is als het internet vol staat met klachten over afspraken die niet worden nagekomen en stuur minimaal 10 links mee naar verschillende klachten.
En... zoek contact met webcare. Spui je ongenoegen op alle social media kanalen die je kan bedenken. Webcareteams hebben vaak veel meer bevoegdheden dan de medewerkers uit het callcenter en kunnen daardoor makkelijker richting een oplossing werken.
Vodafone heeft miljoenen klanten. 10 klachten over Dynafix zal geen indruk maken.quote:Op maandag 14 april 2014 18:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Vraag gewoon een schriftelijke verklaring van je leidinggevende dat je op de betreffende bezorgdagen gewoon aanwezig was op het opgegeven bezorgadres waar je werkt.
Dat lijkt mij al meer dan voldoende bewijs. De bezorger mag dan gaan uitleggen hoe het kan dat hij het pakketje niet bezorgd heeft.
Doe ook een een Google search met iets als "Dynafix komt bezorgafspraak niet na" en vraag aan Vodafone hoe betrouwbaar de verklaring van Dynafix is als het internet vol staat met klachten over afspraken die niet worden nagekomen en stuur minimaal 10 links mee naar verschillende klachten.
En... zoek contact met webcare. Spui je ongenoegen op alle social media kanalen die je kan bedenken. Webcareteams hebben vaak veel meer bevoegdheden dan de medewerkers uit het callcenter en kunnen daardoor makkelijker richting een oplossing werken.
Werkrooster is door vodafone al afgedaan als geen bewijsquote:Op maandag 14 april 2014 18:42 schreef eight het volgende:
[..]
Vodafone heeft miljoenen klanten. 10 klachten over Dynafix zal geen indruk maken.
Bovendien krijg je altijd de reactie dat mensen met klachten eerder geneigd zijn om op internet hun verhaal te doen dan tevreden klanten.
Brief leidinggevende vind ik wel een goed idee. Of evt. een werkrooster overhandigen waarop staat dat ts gewoon gewerkt heeft
Ah okay, dat was me ontgaan.quote:Op maandag 14 april 2014 18:44 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Werkrooster is door vodafone al afgedaan als geen bewijs
vandaar mijn fail smile
En dat doet vodafone dus niet. Ja nee vragen of de politie (quote:Op maandag 14 april 2014 18:50 schreef eight het volgende:
[..]
Ah okay, dat was me ontgaan.
Dit is dus een schoolvoorbeeld van met twee maten meten.
Dat de koerier kan bewijzen dat hij op locatie stond wordt wel als bewijs gezien, maar haar werkrooster dat haar aanwezigheid aantoont niet.![]()
In dit geval hoor de klant gewoon het twijfel te krijgen.
Op welke wijze heeft-ie dat dan kunnen doen? Ik lees nergens iets over het 'bewijs' van de koerier.quote:Op maandag 14 april 2014 18:50 schreef eight het volgende:
Dat de koerier kan bewijzen dat hij op locatie stond wordt wel als bewijs gezien
Een tracker in de auto die de auto volgtquote:Op maandag 14 april 2014 18:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Op welke wijze heeft-ie dat dan kunnen doen? Ik lees nergens iets over het 'bewijs' van de koerier.
En TS heeft een tracker in haar bureaustoel die TS volgt.quote:Op maandag 14 april 2014 18:55 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Een tracker in de auto die de auto volgt
![]()
Je hebt gelijk, ik zie er idd. ook niets van staan.quote:Op maandag 14 april 2014 18:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Op welke wijze heeft-ie dat dan kunnen doen? Ik lees nergens iets over het 'bewijs' van de koerier.
Zegt niks. Ik heb monteurs met GPS trackers in hun busjes. En ik weet hoe ze die omzeilen/daar misbruik van maken om net te doen of ze er geweest zijn (en de rest van de dag geen fuck uitvoeren)quote:Op maandag 14 april 2014 18:58 schreef eight het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zie er idd. ook niets van staan.
Vodafone heeft tot dusver nog helemaal geen bewijs overhandigd.
Ik verwacht overigens wel dat dynalogic gps trackers in hun wagens heeft.
Klopt, die hebben ze. Maar die tracker ziet dus niet of de chauffeur uitstapt, aanbelt en onverrichter zake terugloopt naar de bus, of gewoon een minuutje in de auto blijft zitten.quote:Op maandag 14 april 2014 18:58 schreef eight het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zie er idd. ook niets van staan.
Vodafone heeft tot dusver nog helemaal geen bewijs overhandigd.
Ik verwacht overigens wel dat dynalogic gps trackers in hun wagens heeft.
Oh, gaat dat zo gemakkelijk dan?quote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Zegt niks. Ik heb monteurs met GPS trackers in hun busjes. En ik weet hoe ze die omzeilen/daar misbruik van maken om net te doen of ze er geweest zijn (en de rest van de dag geen fuck uitvoeren)
Maar is het nu zo dat Vodafone moet bewijzen dat hij tot aan de deur is geweest?quote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Klopt, die hebben ze. Maar die tracker ziet dus niet of de chauffeur uitstapt, aanbelt en onverrichter zake terugloopt naar de bus, of gewoon een minuutje in de auto blijft zitten.
Mjah: als het bewijs (een rooster) per definitie verworpen wordt (terwijl dit op gelijke voet staat met een tracker, beide tonen aan dat je er geweest bent), en aangezien het een bedrijf onder werktijd is met ALTIJD een bevrouwing/bemanning van de receptie, dan kan het dus NIET dat de bezorger gemist is.quote:Op maandag 14 april 2014 19:06 schreef eight het volgende:
[..]
Oh, gaat dat zo gemakkelijk dan?
Ik werk in de logistiek en daar gebruiken wij ook tracking devices die we in een doos tussen de rest van de lading plaatsen en die werken zeer betrouwbaar. Maar goed, dat is appels met peren vergelijken.
[..]
Maar is het nu zo dat Vodafone moet bewijzen dat hij tot aan de deur is geweest?
Want dat lijkt mij ook onmogelijk...
Ja, dat is waar.quote:Op maandag 14 april 2014 19:10 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Mjah: als het bewijs (een rooster) per definitie verworpen wordt (terwijl dit op gelijke voet staat met een tracker, beide tonen aan dat je er geweest bent), en aangezien het een bedrijf onder werktijd is met ALTIJD een bevrouwing/bemanning van de receptie, dan kan het dus NIET dat de bezorger gemist is.
1 + 1 is 2 in deze. Alleen Vodafone doet moeilijk.
Ik weet uit de bouw dat bedrijven tienduizenden euros'aan manuren uitgeven om een habbekrats op de balans te sparen. Als ze nou eens realiseerden dat aan personeelskosten ze dit ook gewoon kwijt waren (even als nog een ziensblik waarom Vodafone hier gewoon aan het falen is)quote:Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, dat is waar.
Bovendien weten ze dat de politie zich hier niet mee gaat bemoeien.
Hun moeten aannemelijk maken dat de koerier daar niet terecht kon en niet ts vragen om met bewijzen te komen.
Dit is inderdaad vaak het probleem bij zulke grote en logge organisaties.quote:Op maandag 14 april 2014 19:21 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik weet uit de bouw dat bedrijven tienduizenden euros'aan manuren uitgeven om een habbekrats op de balans te sparen. Als ze nou eens realiseerden dat aan personeelskosten ze dit ook gewoon kwijt waren (even als nog een ziensblik waarom Vodafone hier gewoon aan het falen is)
Schandalige handelswijze. Eerst een onterechte blokkade en vervolgens een stroperige afhandeling.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:56 schreef Turbomuis het volgende:
Update:
Ik heb een mail gekregen van Dynafix, waarin ze aangeven dat de kosten onterecht gefactureerd zijn en dat Vodafone die moet crediteren.
Dit doorgegeven aan Vodafone, met daarbij dat ik verwacht dat de blokkeringsprocedure direct gestopt wordt (ik had de rekening gestorneerd en de daadwerkelijke kosten betaald. De onterechte koerierskosten dus niet, en daarom een blokkering).
Net kreeg ik een mail terug dat ik dan een klacht moet indienen en dat ik dan binnen 10 dagen een reactie krijg.
*zucht*
Mijn telefoonrekening bestond uit de vaste abonnementskosten plus de kosten van die koeriersdiensten. Omdat ik niet het hele bedrag heb betaald sta ik als wanbetaler te boek kennelijk (overigens ook erg slordig dat die rekening niet op 'pauze' is gezet terwijl dit liep, vooral omdat ik m'n abonnement gewoon betaald had)quote:Op donderdag 24 april 2014 15:29 schreef eight het volgende:
[..]
Schandalige handelswijze. Eerst een onterechte blokkade en vervolgens een stroperige afhandeling.
Mogen ze je überhaupt wel blokkeren? Je hebt voor deze dienst betaald, dan moeten ze toch ook gewoon leveren?
Hun argument slaat echt nergens op. Beide zaken staan los van mekaar, dat hun ervoor kiezen om dit op één rekening te zetten veranderd daar niets aan.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:33 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mijn telefoonrekening bestond uit de vaste abonnementskosten plus de kosten van die koeriersdiensten. Omdat ik niet het hele bedrag heb betaald sta ik als wanbetaler te boek kennelijk (overigens ook erg slordig dat die rekening niet op 'pauze' is gezet terwijl dit liep, vooral omdat ik m'n abonnement gewoon betaald had)
Die lui van Vodafone zijn tot alles in staat, dat zie ik nu wel. Zolang ze maar niet hun ongelijk houven toe te geven, want oei oei oei, het zou toch 's...quote:Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef eight het volgende:
[..]
Hun argument slaat echt nergens op. Beide zaken staan los van mekaar, dat hun ervoor kiezen om dit op één rekening te zetten veranderd daar niets aan.
De blokkade wordt nu onterecht gebruikt als pressiemiddel, je zou het als een vorm van chantage kunnen zien.
Been there done thatquote:Op donderdag 24 april 2014 17:02 schreef FF het volgende:
Gewoon even een uitgebreide post op facebook en twitter zetten.
En gewoon aangeven dat rekening betaald is en dat zij een onterechte vordering hebben.
Misschien niet, maar hoe meer mensen op de hoogte zijn van de praktijken van dit failbedrijf, hoe beterquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan er beter een jurist op zetten of iemand die weet hoe je ze het beste kan aanschrijven.
Via tros radar gebeurt er volgens mij echt niks uiteindelijk, maar goed dat is mijn mening.
Denk dat ze dat adviseerde omdat het vaak inderdaad beter is eerst te betalen en daarna je recht proberen te behalen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:11 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Misschien niet, maar hoe meer mensen op de hoogte zijn van de praktijken van dit failbedrijf, hoe beter
Jurist wordt 'm niet, rechtsbijstand lukt niet, juridisch loket raadde me aan om toch maar te betalen...
Als dit nog lang gaat duren ga ik daar toch nog maar een keer langs overigens, met alles uitgeprint.
Dat zei ze ook, dat dat de reden was. Onder protest betalen en dan terugvorderen. Maar dat gaat zo tegen m'n principe in...quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Denk dat ze dat adviseerde omdat het vaak inderdaad beter is eerst te betalen en daarna je recht proberen te behalen.
Ja het is zo krom als een banaan maar Nederland is nou eenmaal een regelland.
Soms wel. Nu niet. Ik hoef geen gelijk te krijgen, ik heb het al. Ik ben ze niks schuldig, ik hoef dus niks te betalen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Soms moet je wel hun stappen volgen om daarna je gelijk te krijgen.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:28 schreef Turbomuis het volgende:
Soms wel. Nu niet. Ik hoef geen gelijk te krijgen, ik heb het al. Ik ben ze niks schuldig, ik hoef dus niks te betalen.
Wat was zijn reactie nadat je hem de mail hebt laten zien?quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:52 schreef Turbomuis het volgende:
Bericht gepost op hun facebook, ik was het beu dus heb ze incompentente sukkels genoemd. Wat ze ook zijn natuurlijk.
Anyway, daar vloeide weer een privegesprek uit voort. Meneer wilde de mail graag zien, want hij geloofd het niet.
En de blokkeringsprocedure stoppen kan niet, als blijkt dat ik inderdaad gelijk heb moet ik alsnog betalen, zodat ze het bedrag kunnen crediteren.
Ik denk dat ik maar 's ga beginnen met een mail aan Tros Radar, ben er nu wel klaar mee.
Ik zou hetzelfde doen. Juist doordat er zoveel mensen zijn die de gemakkelijke weg kiezen blijft deze absurde behandeling bestaan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:16 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat zei ze ook, dat dat de reden was. Onder protest betalen en dan terugvorderen. Maar dat gaat zo tegen m'n principe in...
Ik zou er nu ook sneller vanaf zijn als ik zou betalen, dat geld krijg ik dan ergens volgende maand ofzo terug. Maar dat weiger ik, ik sta in m'n recht dus uit principe ga ik dat niet doen (verdomd lastig af en toe, principes)
quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:36 schreef Eix het volgende:
Wat een verhaal dit.![]()
Als Vodafone op deze manier omgaat met jou als klant, zou ik ze vertellen dat ik 1) mijn contract wil opzeggen (eventueel na looptijd, maar hoe dan ook zou ik er weg willen zodra dat kan). 2) Ik zou een klacht bij de ACM/Consuwijzer neerleggen.
Lekker klantvriendelijk, die blokkeringsprocedure.
En Vodafone niet te vergeten. Hun zijn minstens net zo slechtquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:30 schreef S95Sedan het volgende:
Chapeau dat je ze nog zo lang te woord staat, ik had allang klaar geweest met die prutsers. Helaas komt het maar al te vaak voor met dit soort bedrijven spelletjes lopen te spelen terwijl je gewoon gelijk hebt.
Dynalogic, die oplichtersbende is genoeg van op internet te vinden inmiddels ja
Ik heb een screenshot van de mail gestuurd, ik wacht nog op antwoord. Denk dat ze eerst ff gaan lunchen ofzo. En weekend vieren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:29 schreef eight het volgende:
[..]
Wat was zijn reactie nadat je hem de mail hebt laten zien?
Ben ik ook, geloof me. Maar goed, ik heb niet veel opties...quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:30 schreef S95Sedan het volgende:
Chapeau dat je ze nog zo lang te woord staat, ik had allang klaar geweest met die prutsers.
Klopt. Maar uiteindelijk zijn zij nu wel over de brug gekomen en hebben hun ongelijk toegegeven en excuses aangeboden, dat moet ik Vodafone nog zien doen.quote:Dynalogic, die oplichtersbende is genoeg van op internet te vinden inmiddels ja
Natuurlijk kunnen ze zo'n blokkeringsprocedure wel stopzetten. Ze WILLEN alleen niet. En je hoeft niet te betalen als je niet hoeft te betalen. Zo simpel is het. Ze kunnen een creditnota immers ook op de balans verrekenen met het nog openstaande bedrag. Dat is administratief écht niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:52 schreef Turbomuis het volgende:
Bericht gepost op hun facebook, ik was het beu dus heb ze incompentente sukkels genoemd. Wat ze ook zijn natuurlijk.
Anyway, daar vloeide weer een privegesprek uit voort. Meneer wilde de mail graag zien, want hij geloofd het niet.
En de blokkeringsprocedure stoppen kan niet, als blijkt dat ik inderdaad gelijk heb moet ik alsnog betalen, zodat ze het bedrag kunnen crediteren.
Ik denk dat ik maar 's ga beginnen met een mail aan Tros Radar, ben er nu wel klaar mee.
Ik zou ze lekker laten stikken, en na het ondanks protesten toch onterecht blokkeren per direct mijn abonnement volledig laten ontbinden wegens wanprestatie. Hoef je ze geen cent meer te betalen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Soms moet je wel hun stappen volgen om daarna je gelijk te krijgen.
Dus. Het is klaar, geregeld en niks meer aan de hand.quote:Hey Turbomuis, ik heb de kosten gecrediteerd ivm het screenshot dat je stuurde. De kosten zijn nu weggestreept. Je ontvangt hier nog een creditnota over. Groetjes Arina
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |