abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2014 @ 13:26:28 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138468739
Lang verhaal, voor de ongeduldigen zet ik het langste stuk ff in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, bijna drie maanden ellende, gedoe en geregel, niet m'n eigen toestel, maar wel betalen. En geen compensatie of zelfs maar excuses van Vodafone, ben je gek...

Maar goed, het was nu allemaal klaar. Dacht ik...

Vorige week kreeg ik m'n telefoonrekening. Honderd euro meer dan normaal. Hebben ze dus de transportkosten voor die twee keer dat ik er zogenaamd niet was in rekening gebracht...

Ik heb de afschrijving gestorneerd (Heb ik hier geleerd, dat dat kan :) ) en maak, zodra het geld teruggestort is, het juiste bedrag over. Ik hoor binnen twee weken wat, en ik ga niet twee weken wachten tot ik m'n geld terug krijg wat ze onterecht hebben afgeschreven.

Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Turbomuis op 03-04-2014 15:31:30 ]
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138468836
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:26 schreef Turbomuis het volgende:

Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:33:04 #3
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138468951
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:

[..]

Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Ik heb bezwaar gemaakt, daar begon ik mee. Maar toen ik hoorde dat het twee weken ging duren (want druk joh) heb ik gezegd dat ze maar in mijn dossier moeten zetten dat ik het zou gaan storneren, ik heb die 100 euro harder nodig dan zij.
(Normaal gesproken had ik het misschien wel bij bezwaar maken gehouden, maar ik ben er nu zo klaar mee, dan krijg je, blijkbaar, van dit soort dingen...)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 3 april 2014 @ 13:39:37 #4
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_138469151
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Waarom? Die bedrijven schrijven maar gewoon af wat ze willen, en de consument mag bedelen om zijn geld?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:45:13 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138469309
Het wordt denk ik tijd om eens ergens een klacht te gaan indienen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:49:28 #6
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138469430
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt denk ik tijd om eens ergens een klacht te gaan indienen.
klacht.nl en radar, staat al op de planning :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 3 april 2014 @ 13:51:22 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138469475
Die klacht bij Dynalogic moet je misschien ook officieel (op papier) indienen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 april 2014 @ 14:22:34 #8
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138470240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Die klacht bij Dynalogic moet je misschien ook officieel (op papier) indienen.
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 3 april 2014 @ 14:32:44 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138470536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:22 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.
Misschien wel beide.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 4 april 2014 @ 11:29:51 #10
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138499495
Net een telefoontje gehad van iemand van de klantenservice van Vodafone, ik had haar al eerder gesproken en ze zou het bij Dynafix navragen. Dat had ze gedaan, en daar gaven ze aan dat de koerier echt wel was geweest en dat er echt niet was opengedaan.

Dus ik wens ze veel succes, met dat bewijzen :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138499761
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:29 schreef Turbomuis het volgende:
bij Dynafix navragen. Dat had ze gedaan, en daar gaven ze aan dat de koerier echt wel was geweest en dat er echt niet was opengedaan.

Dus ik wens ze veel succes, met dat bewijzen :)
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te maken ;) ).

Déjà vu
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:03:56 #12
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138500471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te maken ;) ).

Déjà vu
Ik heb die tracker bijgehouden, wat daar te zien was (ik weet niet meer precies welke stop ik was):
Stop 13
Stop 14
Stop 15-niet aanwezig (ik)
Stop 16

Hij was in de buurt, maar is nooit geweest.
De tweede keer stond 'ie voor de deur, hij is alleen de bus niet uitgeweest.

Maar ik neem geen genoegen met 'de koerier zegt het' en een screendump.

Ik wacht ff af hoe het verder loopt, ben wel benieuwd.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138500938
Hebben ze bij jouw bedrijf toevallig camera's bij de ingang? Zo ja, dan zou je kunnen bluffen met de opnames hiervan...

Van je storneringsactie hoef je geen problemen te verwachten, je hebt immers je telefoonrekening betaald. Als je dit niet had gedaan dan was je nog maanden bezig geweest met mailen om je geld te krijgen (die weg heb ik afgelopen jaar bewandeld en dat was ronduit frustrerend ;( ).

Vodafone is veel te groot in Nederland waardoor het teveel macht heeft.
Ze proberen gewoon op deze wijze consumenten te ontmoedigen om hun recht te halen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 8 april 2014 @ 11:57:14 #14
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138644779
Gisteren bij het Juridisch Loket langs geweest.
Mocht dit escaleren wil ik toch weten waar ik sta.

Ze vertelden me dat wat ik nu toe heb gedaan prima was. Ook het storneren van de rekening en de juiste kosten betalen was een terechte actie.
Nu is het wachten op een reactie van Dynafix op mijn klacht.
Vodafone heeft al gereageerd op mijn klacht, die gingen alleen in op de telefoonrekening, die volgens hun terecht is. Maar goed, dat ligt nu bij Dynafix. De klacht naar Vodafone toe was veel breder, ik ga ze maar weer 's mailen.

Wordt vervolgd, ben ik bang...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138645814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:

[..]

Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.

Simpelweg omdat de eisende partij zijn gelijk moet aantonen. Nu is Vodafone de eisende partij. Als je al betaald hebt bij jij de eisende partij.
pi_138646144
Nog een belangrijke tip:

Communiceer zo veel mogelijk per e-mail.
Probeer telefonisch contact zo veel mogelijk te voorkomen. De telefonische medewerkers worden er op getraind om jou toezeggingen te laten doen die je eigenlijk niet wil doen. Bovendien heb jij tijdens een telefoongesprek geen mogelijkheden om aanvullende informatie in te winnen of even te overleggen met iemand die wat kennis van zaken heeft.
Daarnaast is het heel moeilijk om toezeggingen vanuit het bedrijf later alsnog bevestigd te krijgen.

Bedrijven als Vodafone zullen om voorgaande reden juist liefst wel telefonisch contact zoeken. Wees heel voorzichtig met wat je zegt en maak na afloop van elk telefoongesprek een samenvatting die je per mail toestuurt aan het bedrijf.
Begin met de e-mail met iets als:"Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met één van uw medewerkers, onderstaande tekst betreft een samenvatting van dit telefoongesprek"

en sluit af met: "indien u van mening bent dat bovenstaande samenvatting geen goede weergave is van het gevoerde gesprek, verzoek ik u om per ommegaande, doch uiterlijk binnen 48 uur uw visie per e-mail kenbaar te maken. Indien ik van u geen reactie ontvang binnen de gestelde termijn, ga ik er vanuit dat u zich volledig kunt vinden in bovenstaande samenvatting van het door ons gevoerde telefoongesprek".
pi_138646458
Overigens mag je verwachten dat je voor de 3 maanden waarin je geen fatsoenlijk gebruik kon maken van je nieuwe toestel slechts de kosten voor een sim-only abonnement hoeft te betalen. Je kon immers geen gebruik maken van een nieuw toestel, dus hoef je ook de kosten van dat nieuwe toestel niet te betalen over die periode.

Bovendien heb jij als consument helemaal NIETS te maken met de amateurs van Dynalogic/fix. Om deze reden bestel ik mijn telefoons ook niet via internet, maar koop ik ze in de winkel van de provider of belcompany etc. De winkelier is namelijk volledig zelf verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en je hoeft als consument alleen maar je toestel in te leveren bij de winkelier. Ongeacht wat in de algemene voorwaarden staat, want deze manier van garantieafhandeling is gewoon wettelijk vastgelegd.

Communiceer dus niets zelf met Dynafix maar alleen met Vodafone. Laat de eikels bij Vodafone het zelf maar lekker uitzoeken waar ze de kosten afboeken. Het feit dat jij ze bij een bedrijfsadres hebt laten langskomen spreekt al héél erg in je voordeel wat betreft het 'niet open doen'. Er zijn maar weinig bedrijven in Nederland waar tussen 9 en 5 de deur niet wordt opengedaan als de bel gaat. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat dat zelfs 2 keer zou gebeuren.
pi_138647041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.

Simpelweg omdat de eisende partij zijn gelijk moet aantonen. Nu is Vodafone de eisende partij. Als je al betaald hebt bij jij de eisende partij.
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:10:51 #19
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138647061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens mag je verwachten dat je voor de 3 maanden waarin je geen fatsoenlijk gebruik kon maken van je nieuwe toestel slechts de kosten voor een sim-only abonnement hoeft te betalen. Je kon immers geen gebruik maken van een nieuw toestel, dus hoef je ook de kosten van dat nieuwe toestel niet te betalen over die periode.

Bovendien heb jij als consument helemaal NIETS te maken met de amateurs van Dynalogic/fix. Om deze reden bestel ik mijn telefoons ook niet via internet, maar koop ik ze in de winkel van de provider of belcompany etc. De winkelier is namelijk volledig zelf verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en je hoeft als consument alleen maar je toestel in te leveren bij de winkelier. Ongeacht wat in de algemene voorwaarden staat, want deze manier van garantieafhandeling is gewoon wettelijk vastgelegd.

Communiceer dus niets zelf met Dynafix maar alleen met Vodafone. Laat de eikels bij Vodafone het zelf maar lekker uitzoeken waar ze de kosten afboeken. Het feit dat jij ze bij een bedrijfsadres hebt laten langskomen spreekt al héél erg in je voordeel wat betreft het 'niet open doen'. Er zijn maar weinig bedrijven in Nederland waar tussen 9 en 5 de deur niet wordt opengedaan als de bel gaat. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat dat zelfs 2 keer zou gebeuren.
Vodafone wil me vooralsnog in niets tegemoet komen.
Ik heb een leentoestel gehad, dus ik moet niet zeuren, daar komt het op neer.

Ik moest het wel online doen, ik heb het via een werkgeversregeling gedaan. Maar volgende keer doe ik dat anders, dan maar geen korting. En sowieso geen Vodafone.

Ik heb een klacht ingediend bij Dynafix, als ik het aan Vodafone overlaat kom ik nergens. Die zeggen: 'Je was er niet, Dynafix zegt het, dus betalen met die hap'. Als ik het niet doe doet niemand het, blijkbaar.
En ook Dynafix is een baggerbedrijf, dus het is niet dat ze het niet verdienen :)

Inderdaad, bedrijven zouden niet echt handig bezig zijn als ze niet opendoen.
Daarnaast zit ik, zoals gezegd, zelf achter de receptie, ik denk dat ik snel ontslagen zou worden als ik mensen buiten laat staan...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:15:35 #20
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138647199
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.
(Ze hebben een geschillencommissie, dus die gaat dan ingeschakeld worden)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138647295
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:15 schreef Turbomuis het volgende:

Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.
(Ze hebben een geschillencommissie, dus die gaat dan ingeschakeld worden)
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.

Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:23:00 #22
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138647485
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:

[..]

Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.

Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...

Ik heb m'n telefoonrekening dus wel betaald, alleen die kosten van Dynafix niet. Ik heb ze dat ook laten weten. En volgens het Juridisch Loket was dat prima, verzwak ik daar niet mijn positie mee.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_138647577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:

[..]

Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.

Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Zolang de abonnements- en gesprekskosten gewoon worden betaald, mag Vodafone simpelweg niet afsluiten. Doen ze dat wel dan plegen ze contractbreuk en is TS in elk geval in één keer van het contract af met behoud van het toestel.

Ook weet Vodafone donders goed dat ze hier niet in hun gelijk staan, en de algemene bekendheid dat Dynafix een grote oplichtersbende is die wel meer rare streken uithaalt helpt ze hierbij ook niet. TS kan waarschijnlijk héél makkelijk getuigen vinden dat ze op de afgesproken data en tijdstippen op het opgegeven adres aanwezig was. Namelijk de collega's die er op dat moment ook aanwezig waren.
pi_138647596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:23 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...

Ik heb m'n telefoonrekening dus wel betaald, alleen die kosten van Dynafix niet. Ik heb ze dat ook laten weten. En volgens het Juridisch Loket was dat prima, verzwak ik daar niet mijn positie mee.
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.

Overigens zou ik als ik jou was redelijk link zijn. Ik heb er de pest aan als bezorgers alleen langsrijden, maar niet (of amper) stoppen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:35:01 #25
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_138647930
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.

Overigens zou ik als ik jou was redelijk link zijn. Ik heb er de pest aan als bezorgers alleen langsrijden, maar niet (of amper) stoppen.
Ik ben ook best pissig ja.
Inderdaad, vanwege die koerier, vanwege heel het gezeik bij Vodafone, plus de manier waarop die lui me aanspreken via de mail. Alsof ik maar wat verzin en niet moet zeiken.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')