SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom, bijna drie maanden ellende, gedoe en geregel, niet m'n eigen toestel, maar wel betalen. En geen compensatie of zelfs maar excuses van Vodafone, ben je gek...
Maar goed, het was nu allemaal klaar. Dacht ik...
Vorige week kreeg ik m'n telefoonrekening. Honderd euro meer dan normaal. Hebben ze dus de transportkosten voor die twee keer dat ik er zogenaamd niet was in rekening gebracht...
Ik heb de afschrijving gestorneerd (Heb ik hier geleerd, dat dat kan) en maak, zodra het geld teruggestort is, het juiste bedrag over. Ik hoor binnen twee weken wat, en ik ga niet twee weken wachten tot ik m'n geld terug krijg wat ze onterecht hebben afgeschreven.
Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Turbomuis op 03-04-2014 15:31:30 ]I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:26 schreef Turbomuis het volgende:
Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
Ik heb bezwaar gemaakt, daar begon ik mee. Maar toen ik hoorde dat het twee weken ging duren (want druk joh) heb ik gezegd dat ze maar in mijn dossier moeten zetten dat ik het zou gaan storneren, ik heb die 100 euro harder nodig dan zij.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Waarom? Die bedrijven schrijven maar gewoon af wat ze willen, en de consument mag bedelen om zijn geld?quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
klacht.nl en radar, staat al op de planningquote:Op donderdag 3 april 2014 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt denk ik tijd om eens ergens een klacht te gaan indienen.
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Die klacht bij Dynalogic moet je misschien ook officieel (op papier) indienen.
Misschien wel beide.quote:Op donderdag 3 april 2014 14:22 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te makenquote:Op vrijdag 4 april 2014 11:29 schreef Turbomuis het volgende:
bij Dynafix navragen. Dat had ze gedaan, en daar gaven ze aan dat de koerier echt wel was geweest en dat er echt niet was opengedaan.
Dus ik wens ze veel succes, met dat bewijzen![]()
Ik heb die tracker bijgehouden, wat daar te zien was (ik weet niet meer precies welke stop ik was):quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te maken).
Déjà vu
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.
Simpelweg omdat de eisende partij zijn gelijk moet aantonen. Nu is Vodafone de eisende partij. Als je al betaald hebt bij jij de eisende partij.
Vodafone wil me vooralsnog in niets tegemoet komen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens mag je verwachten dat je voor de 3 maanden waarin je geen fatsoenlijk gebruik kon maken van je nieuwe toestel slechts de kosten voor een sim-only abonnement hoeft te betalen. Je kon immers geen gebruik maken van een nieuw toestel, dus hoef je ook de kosten van dat nieuwe toestel niet te betalen over die periode.
Bovendien heb jij als consument helemaal NIETS te maken met de amateurs van Dynalogic/fix. Om deze reden bestel ik mijn telefoons ook niet via internet, maar koop ik ze in de winkel van de provider of belcompany etc. De winkelier is namelijk volledig zelf verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en je hoeft als consument alleen maar je toestel in te leveren bij de winkelier. Ongeacht wat in de algemene voorwaarden staat, want deze manier van garantieafhandeling is gewoon wettelijk vastgelegd.
Communiceer dus niets zelf met Dynafix maar alleen met Vodafone. Laat de eikels bij Vodafone het zelf maar lekker uitzoeken waar ze de kosten afboeken. Het feit dat jij ze bij een bedrijfsadres hebt laten langskomen spreekt al héél erg in je voordeel wat betreft het 'niet open doen'. Er zijn maar weinig bedrijven in Nederland waar tussen 9 en 5 de deur niet wordt opengedaan als de bel gaat. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat dat zelfs 2 keer zou gebeuren.
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:15 schreef Turbomuis het volgende:
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.
(Ze hebben een geschillencommissie, dus die gaat dan ingeschakeld worden)
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.
Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Zolang de abonnements- en gesprekskosten gewoon worden betaald, mag Vodafone simpelweg niet afsluiten. Doen ze dat wel dan plegen ze contractbreuk en is TS in elk geval in één keer van het contract af met behoud van het toestel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.
Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...
Ik heb m'n telefoonrekening dus wel betaald, alleen die kosten van Dynafix niet. Ik heb ze dat ook laten weten. En volgens het Juridisch Loket was dat prima, verzwak ik daar niet mijn positie mee.
Ik ben ook best pissig ja.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.
Overigens zou ik als ik jou was redelijk link zijn. Ik heb er de pest aan als bezorgers alleen langsrijden, maar niet (of amper) stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |