SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom, bijna drie maanden ellende, gedoe en geregel, niet m'n eigen toestel, maar wel betalen. En geen compensatie of zelfs maar excuses van Vodafone, ben je gek...
Maar goed, het was nu allemaal klaar. Dacht ik...
Vorige week kreeg ik m'n telefoonrekening. Honderd euro meer dan normaal. Hebben ze dus de transportkosten voor die twee keer dat ik er zogenaamd niet was in rekening gebracht...
Ik heb de afschrijving gestorneerd (Heb ik hier geleerd, dat dat kan) en maak, zodra het geld teruggestort is, het juiste bedrag over. Ik hoor binnen twee weken wat, en ik ga niet twee weken wachten tot ik m'n geld terug krijg wat ze onterecht hebben afgeschreven.
Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Turbomuis op 03-04-2014 15:31:30 ]I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:26 schreef Turbomuis het volgende:
Naja, waar het eigenlijk op neerkomt, kan ik hierdoor problemen krijgen? Wie eist bewijst, toch? Laat ze maar bewijzen dat ik er niet was (buiten 'de koerier zegt het' dan). Ik kan bewijzen dat ik er was.
Ik heb bezwaar gemaakt, daar begon ik mee. Maar toen ik hoorde dat het twee weken ging duren (want druk joh) heb ik gezegd dat ze maar in mijn dossier moeten zetten dat ik het zou gaan storneren, ik heb die 100 euro harder nodig dan zij.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Waarom? Die bedrijven schrijven maar gewoon af wat ze willen, en de consument mag bedelen om zijn geld?quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
klacht.nl en radar, staat al op de planningquote:Op donderdag 3 april 2014 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt denk ik tijd om eens ergens een klacht te gaan indienen.
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Die klacht bij Dynalogic moet je misschien ook officieel (op papier) indienen.
Misschien wel beide.quote:Op donderdag 3 april 2014 14:22 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Maar zou ik dan niet gewoon bij Vodafone een klacht in moeten dienen? Dat zij met Dynafix/logic werken is hun verantwoordelijkheid en de rekening is van Vodafone, niet van Dynafix/logic.
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te makenquote:Op vrijdag 4 april 2014 11:29 schreef Turbomuis het volgende:
bij Dynafix navragen. Dat had ze gedaan, en daar gaven ze aan dat de koerier echt wel was geweest en dat er echt niet was opengedaan.
Dus ik wens ze veel succes, met dat bewijzen![]()
Ik heb die tracker bijgehouden, wat daar te zien was (ik weet niet meer precies welke stop ik was):quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Even wachten op een screendump van Google Maps van de koerier (duurt ongeveer 20 seconden om die te maken).
Déjà vu
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Je had beter gewoon bezwaar kunnen maken en om een correctie kunnen vragen dan eigenhandig de boel in te houden.
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, als het bedrijf z'n geld al heeft, sta je als consument met 0-10 achter. Als het bedrijf nog geld tegoed denkt te hebben, sta je als consument 1-0 voor.
Simpelweg omdat de eisende partij zijn gelijk moet aantonen. Nu is Vodafone de eisende partij. Als je al betaald hebt bij jij de eisende partij.
Vodafone wil me vooralsnog in niets tegemoet komen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens mag je verwachten dat je voor de 3 maanden waarin je geen fatsoenlijk gebruik kon maken van je nieuwe toestel slechts de kosten voor een sim-only abonnement hoeft te betalen. Je kon immers geen gebruik maken van een nieuw toestel, dus hoef je ook de kosten van dat nieuwe toestel niet te betalen over die periode.
Bovendien heb jij als consument helemaal NIETS te maken met de amateurs van Dynalogic/fix. Om deze reden bestel ik mijn telefoons ook niet via internet, maar koop ik ze in de winkel van de provider of belcompany etc. De winkelier is namelijk volledig zelf verantwoordelijk voor de garantieafhandeling en je hoeft als consument alleen maar je toestel in te leveren bij de winkelier. Ongeacht wat in de algemene voorwaarden staat, want deze manier van garantieafhandeling is gewoon wettelijk vastgelegd.
Communiceer dus niets zelf met Dynafix maar alleen met Vodafone. Laat de eikels bij Vodafone het zelf maar lekker uitzoeken waar ze de kosten afboeken. Het feit dat jij ze bij een bedrijfsadres hebt laten langskomen spreekt al héél erg in je voordeel wat betreft het 'niet open doen'. Er zijn maar weinig bedrijven in Nederland waar tussen 9 en 5 de deur niet wordt opengedaan als de bel gaat. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat dat zelfs 2 keer zou gebeuren.
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat Vodafone je gewoon afsluit als je niet betaalt?
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:15 schreef Turbomuis het volgende:
Dat zei het Juridisch Loket ja, dat dat zou kunnen gebeuren. Maar goed, ik kan ff niet meer dan afwachten. Ik sta hoe dan ook wel in m'n recht, dus ze maken dan wel de kans groter dan ik m'n contract kan ontbinden.
(Ze hebben een geschillencommissie, dus die gaat dan ingeschakeld worden)
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.
Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Zolang de abonnements- en gesprekskosten gewoon worden betaald, mag Vodafone simpelweg niet afsluiten. Doen ze dat wel dan plegen ze contractbreuk en is TS in elk geval in één keer van het contract af met behoud van het toestel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Als jij gewoon niet meer betaalt (hoe zeer ik het ook zou snappen) maak je er een probleem bij en verzwak je je eigen positie. Als je op zich het geld kunt missen, zou ik het er niet op aan laten komen.
Vodafone is niet onder de indruk van niet betalen. We van een uitnodiging om voor de rechter te komen uitleggen waarom ze zo lopen te kloten.
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mjah, dat is het probleem, dat ik niet zo ff twee weken 112 euro kan missen...
Ik heb m'n telefoonrekening dus wel betaald, alleen die kosten van Dynafix niet. Ik heb ze dat ook laten weten. En volgens het Juridisch Loket was dat prima, verzwak ik daar niet mijn positie mee.
Ik ben ook best pissig ja.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je het niet kan missen, dan heb je geen keuze.
Overigens zou ik als ik jou was redelijk link zijn. Ik heb er de pest aan als bezorgers alleen langsrijden, maar niet (of amper) stoppen.
Compensatie waarvoor?quote:Op woensdag 9 april 2014 14:59 schreef Turbomuis het volgende:
En of ik op enige compensatie kan rekenen.
Dat ik drie maanden heb moeten betalen voor een toestel waar ik geen gebruik van heb kunnen maken bijvoorbeeld. Voor al het gedoe, frustratie, dat soort dingen.quote:
Je hebt toch een leentoestel gehad? Dat ís de compensatie.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:20 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat ik drie maanden heb moeten betalen voor een toestel waar ik geen gebruik van heb kunnen maken bijvoorbeeld. Voor al het gedoe, frustratie, dat soort dingen.
Ik zie niet in waarom.quote:En met compensatie bedoel ik geen bak geld ofzo, maar een tegemoetkoming. Bijvoorbeeld dat ik, zonder extra kosten, per direct m'n contract met ze kan verbreken.
Dus ik vraag om (en betaal voor) toestel merk A, die werkt vanaf het eerste moment al niet dus die gaat ter reparatie. Als vervanging krijg ik (omdat ik niet kan kiezen wat ik wil) toestel merk B, wat ik een vreselijk merk vind, en dan moet ik blij zijn?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt toch een leentoestel gehad? Dat ís de compensatie.
[..]
Toestel A = Samsung S3, wat is toestel B?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:30 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dus ik vraag om (en betaal voor) toestel merk A, die werkt vanaf het eerste moment al niet dus die gaat ter reparatie. Als vervanging krijg ik (omdat ik niet kan kiezen wat ik wil) toestel merk B, wat ik een vreselijk merk vind, en dan moet ik blij zijn?
Als je toestel B niet had gewild, had je daar niet mee akkoord moeten gaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:30 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dus ik vraag om (en betaal voor) toestel merk A, die werkt vanaf het eerste moment al niet dus die gaat ter reparatie. Als vervanging krijg ik (omdat ik niet kan kiezen wat ik wil) toestel merk B, wat ik een vreselijk merk vind, en dan moet ik blij zijn?
Dat was een HTC one, maar waarom doet dat er toe?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Toestel A = Samsung S3, wat is toestel B?
Zo werkt dat niet bij Vodafone, ze pakken een soortgelijk toestel van een grote stapel leentoestellen, en dat is niet per definitie dezelfde als je eigen toestel.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je toestel B niet had gewild, had je daar niet mee akkoord moeten gaan.
Oh, je hebt het over het leentoestel. Ja, je kan daarvan niet verwachten dat zij een leentoestel naar keuze geven.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:53 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet bij Vodafone, ze pakken een soortgelijk toestel van een grote stapel leentoestellen, en dat is niet per definitie dezelfde als je eigen toestel.
Vergeet ook niet het feit dat je tot 3 keer toe een leentoestel krijgt, niet van je keuze, en toestel A2 out of the box het ook al niet doet en je WEER een toestel niet naar wens krijgt als leen. Ofwel, het loopt gewoon bagger voor heel lang.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over het leentoestel. Ja, je kan daarvan niet verwachten dat zij een leentoestel naar keuze geven.
Omdat jij je erover beklaagt, daarom.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:52 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat was een HTC one, maar waarom doet dat er toe?
ik KIES voor een toestel dat ik fijn vind en graag wil hebben, ik BETAAL voor een toestel dat ik niet fijn vind en niet wil hebben.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat jij je erover beklaagt, daarom.
Je had een Android smartphone en krijgt een Android smartphone als leentoestel, ik zie het probleem niet.
Dat+ een HTC one is een BETER toestel als een Galaxy S3. Je had juist blij moeten zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat jij je erover beklaagt, daarom.
Je had een Android smartphone en krijgt een Android smartphone als leentoestel, ik zie het probleem niet.
Het is maar een leentoestel hoor. Je BETAALT voor een S3 en je BETAALT voor een dienst, je BETAALT NIET voor de HTC One.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:28 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
ik KIES voor een toestel dat ik fijn vind en graag wil hebben, ik BETAAL voor een toestel dat ik niet fijn vind en niet wil hebben.
Je klacht over Dynalogic is terecht, je beklag dat je een onprettig toestel te leen krijgt niet. Welke 'meerdere dingen' mis ik dan verder nog?quote:Als dat het enige was, was er waarschijnlijk niks aan de hand, zou ik er misschien niet zo heel blij mee zijn maar dan zou ik het inderdaad meer zien zoals jij het ziet. Het gaat erom dat het een opeenstapeling is van meerdere dingen. En dan wordt dit ook een puntje ja.
quote:Geachte Turbomuis,
Hartelijk dank voor het invullen van het online feedbackformulier.
Is het wel mogelijk dat u met deze beelden naar de politie gaat? Zij kunnen dan contact opnemen met Vodafone als het echt klopt dat de koerier de auto niet is uitgekomen. Ik snap niet waarom een koerier namelijk 3 minuten voor een adres in de auto zou blijven wachten zonder aan te bellen, terwijl hij de instructies heeft om af te leveren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
N. Abcdefg
Vodafone Online Service team
quote:Op maandag 14 april 2014 08:53 schreef Turbomuis het volgende:
Het begint nu echt een slapstick te worden. Na een boel heen en weer gemail over wie nu wat moet en kan bewijzen, kreeg ik vanmorgen de volgende mail (na hun vraag om de camerabeelden zei ik dat die in verband met privacy niet vrijgegeven kunnen worden, alleen aan de politie)
[..]
Ja, Amerikaans bedrijf he, beveiliging FTW.quote:Op maandag 14 april 2014 09:00 schreef bijdehand het volgende:
Heb je ook echt die camerabeelden gemaakt?
"Ik snap niet waarom hij drie minuten zou blijven zitten, en daarom geloof ik dat je (Turbomuis) liegt."quote:Op maandag 14 april 2014 08:53 schreef Turbomuis het volgende:
Het begint nu echt een slapstick te worden. Na een boel heen en weer gemail over wie nu wat moet en kan bewijzen, kreeg ik vanmorgen de volgende mail (na hun vraag om de camerabeelden zei ik dat die in verband met privacy niet vrijgegeven kunnen worden, alleen aan de politie)
[..]
Een bedrijf waar op een werkdag niemand open doet (tot 2 keer toe) is vrij normaal, maar een koerier die z'n werk niet doet, sja, da's vreemdquote:Op maandag 14 april 2014 09:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Ik snap niet waarom hij drie minuten zou blijven zitten, en daarom geloof ik dat je (Turbomuis) liegt."
Ik zou ze dan pardoes online zetten, met een link naar dit verhaal inclusief linkje naar zowel de koeriersdienst en Vodafone sturen...quote:Op maandag 14 april 2014 09:08 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ja, Amerikaans bedrijf he, beveiliging FTW.
Dat kan dus niet, die beelden kan alleen de tereinbeveiliging zelf en de politie inzien, het is niet mijn privecameraquote:Op maandag 14 april 2014 10:23 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Ik zou ze dan pardoes online zetten, met een link naar dit verhaal inclusief linkje naar zowel de koeriersdienst en Vodafone sturen...
Werk van makenquote:Op maandag 14 april 2014 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, die beelden kan alleen de tereinbeveiliging zelf en de politie inzien, het is niet mijn privecamera
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |