Littlerabbit wordt in de wandelgangen ook wel de koning van de Shoarma Nasi genoemd, het is wachten op de foto's van zijn gerechtquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Voor de shoarma-variant moet je niet bij mij zijn! Dat is meer het culinaire gebied van Littlerabbit geloof ik.
Dankje
Uh kut, ik ben in de waar door al die originele varianten. Ik bedoelde natuurlijk gehakt en spekjes, maar ook dat zal ongetwijfeld goed hebben gesmaaktquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Voor de shoarma-variant moet je niet bij mij zijn! Dat is meer het culinaire gebied van Littlerabbit geloof ik.
Dankje
Wat een lovende woordenquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:14 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een waar meesterwerk. En dit uit handen van een volgens eigen zeggen beginner. Ik zie een glansrijke carrière als meesterkok in het verschiet!
Ik wacht met smart op zijn foto's ja!quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Littlerabbit wordt in de wandelgangen ook wel de koning van de Shoarma Nasi genoemd, het is wachten op de foto's van zijn gerecht
Ere wie eer toekomt, dat is de gulden regel onder de nasigoeroe'squote:
Niets staat je in de weg!quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:27 schreef Sangha het volgende:
Het is nu wachten op nasi met kaas of met vis!![]()
Ze wil niet met foto's op FOK!. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zondag 6 april 2014 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ziet er goed uit. Wel gaarne pics van je vriendin en haar vriendinnen
Ook niet als je uitlegt dat het van groots belang voor het recept?quote:Op zondag 6 april 2014 19:48 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze wil niet met foto's op FOK!. Dus die vlieger gaat niet op.
Even een misstand uit de weg ruimen, houten snijplanken zijn wel degelijk hygiënisch en verder ook het ideale materiaal voor een snijplank. Houten sneden blijven namelijk openstaan waardoor deze goed drogen en de bacteriën doodt. Plastic snijplanken gaan vaak dicht zitten, waardoor deze veel meer een broedplek worden voor de bacteriën. Daarnaast heeft het hout een licht anti-bacteriële werking.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:33 schreef Karina het volgende:
Het ziet er erg lekker uit Mansjester. Een kanttekening: volgens mij is een houten snijplank niet erg hygienisch. Hopelijk heb je die goed schoongemaakt daarna.
Ik heb een glazen snijplank waar ik m'n schnitzels op plat slaquote:Op zondag 6 april 2014 19:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Even een misstand uit de weg ruimen, houten snijplanken zijn wel degelijk hygiënisch en verder ook het ideale materiaal voor een snijplank. Houten sneden blijven namelijk openstaan waardoor deze goed drogen en de bacteriën doodt. Plastic snijplanken gaan vaak dicht zitten, waardoor deze veel meer een broedplek worden voor de bacteriën. Daarnaast heeft het hout een licht anti-bacteriële werking.
Verder heb je nog glazen dingen, maar dat is helemaal raar. Daar snij je je mes op kapot, dat terwijl de plank het gebruiksvoorwerp moet zijn. Een goed mes gaat een leven mee.
Schnitzels zijn toch al plat?quote:Op zondag 6 april 2014 20:14 schreef Saind het volgende:
Ik heb een glazen snijplank waar ik m'n schnitzels op plat sla
Zo leef ik.quote:
Hete kip zelfs. En met paprika.quote:
Het is een heerlijke variant op uw meesterrecept! Al zeg ik het zelf.quote:Op zondag 6 april 2014 23:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Man, dit ziet er heerlijk uit! Koekoek!
Eens!quote:Op zondag 6 april 2014 23:33 schreef sig000 het volgende:
De kleur is echt goed, het oog wil ook wat.
Ik doe niet moeilijk over populistische zaken als afkomst.quote:Op maandag 7 april 2014 06:05 schreef kanovinnie het volgende:
Eeuwig respect voor de gewaagde keuze om voor de hawaii variant te gaan
Ik heb gisteren kip Tandoori gemaakt (incl. foto's) geen nasi dus. Mag ik die postenquote:Op zondag 6 april 2014 23:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Man, dit ziet er heerlijk uit! Koekoek!
Nee, dit topic gaat puur over nasi.quote:Op maandag 7 april 2014 09:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb gisteren kip Tandoori gemaakt (incl. foto's) geen nasi dus. Mag ik die postenVolgende week wil ik wel nasi maken trouwens.
Dan moeten jullie nog een weekje wachten op mijn kookkunstenquote:Op maandag 7 april 2014 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dit topic gaat puur over nasi.
Kan je me iets meer vertellen over je studie japankunde en wat dit te maken heeft met gele rijst.quote:Op zondag 6 april 2014 23:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo. Het was lekker. Het was flink uitbuiken. En dus nu pas verder met het recept. En we beginnen gelijk met mijn toptip voor instant nasi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens de verpakking moet de nasi-mix 10 minuten apart wellen in kokend water. Onzin. Dat kan dus ook gewoon gelijk in de pan waar je de rijst in 10 minuten in kookt. Scheelt weer in pannen.
[ afbeelding ]
Et voilá, instant gele nasi. Geleerd tijdens mijn studie Japankunde.
Inmiddels is de wok heet genoeg voor de kip. Als die rondom aangebakken is, kunnen de Chinese groenten erbij, namelijk ananas en paprika. Zo lekker at ik het niet in China:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat pruttelt wel lekker, volgende stap is een eitje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loskloppen, kruiden met peper, zout en de toch al aanwezige kerriepoeder, beetje bieslook, bakken in een hete pan, roeren. Eitje.
Dan de laatste stap, alles in één pan en goed mixen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tadaa:
[ afbeelding ]
Gebakken uitjes naar smaak toevoegen en smullen maar.. Itadakimasu tatta's (= Oosters voor Eet smakelijk mensen!)
Succes allemaal!
Vrijwel niets. Tijdens mijn studie Japankunde heb ik geleerd op deze wijze gele rijst te maken. Dus niet als onderdeel van de studie.quote:Op maandag 7 april 2014 09:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je me iets meer vertellen over je studie japankunde en wat dit te maken heeft met gele rijst.
Ik zou even heel goed nadenken over je antwoord.
Dit verklaart al een hele hoop.quote:Op maandag 7 april 2014 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vrijwel niets. Tijdens mijn studie Japankunde heb ik geleerd op deze wijze gele rijst te maken. Dus niet als onderdeel van de studie.
Er zijn ook beginners aanwezig in dit topic, ik wil niet dat hun 1e ervaring met gele rijst op valse informatie berust.quote:Op maandag 7 april 2014 10:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Waarom zou ik daar trouwens heel goed over na moeten denken?
Denk gerust even heel goed na over het antwoord op deze vraag..
Ik wil het wel toestaan, alhoewel ik dan mijn grote nasi vriend Knut moet overrulen.quote:Op maandag 7 april 2014 09:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb gisteren kip Tandoori gemaakt (incl. foto's) geen nasi dus. Mag ik die postenVolgende week wil ik wel nasi maken trouwens.
Kip tandoori a la Karina topic maken danquote:Op maandag 7 april 2014 09:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Hopelijk veroorzaak ik nu geen ruzie tussen Johannes en Knut, maar de nasi was voor mij als niet al te beste kok nog iets te hoog gegrepen.quote:Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik wil het wel toestaan, alhoewel ik dan mijn grote nasi vriend Knut moet overrulen.
Ik hoop dat het zeer smakelijke foto's zijn, anders zet ik voor niks een goede vriendschap op het spel.
Dat leek me ietwat overdrevenquote:Op maandag 7 april 2014 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Kip tandoori a la Karina topic maken dan
Ziet er heerlijk uitquote:Op maandag 7 april 2014 11:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Hopelijk veroorzaak ik nu geen ruzie tussen Johannes en Knut, maar de nasi was voor mij als niet al te beste kok nog iets te hoog gegrepen.
Vandaar dat ik om te oefenen Kip Tandoori heb gemaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zelf toe te voegen een bakje crème fraîche en kipfilet.
Om te beginnen moest de kip marineren in de speciale tandoori mix:
[ afbeelding ]
In de tussentijd kon ik alvast de rijst koken.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Na ongeveer 10 minuutjes kon de kip in de pan om gebakken te worden.
[ afbeelding ]
Gelukkig had ik mijn pantersloffen aan want af en toe spatte het wel een beetje!
Als laatste nog wat water en de crème fraîche in de pan gooien en de kip was ook alweer klaar.
[ afbeelding ]
Rijst op het bord, kip eroverheen, glaasje wijn erbij en eten maar!
[ afbeelding ]
Smaak: 7/10 de 7 kwam doordat er helaas kokos in het gerecht verwerkt was wat ik eigenlijk een beetjevind. Voortaan dus beter op de ingrediënten letten.
Tevens zie ik nu op de foto dat het bord wel iets beter opgemaakt had kunnen worden, die spetters op de rand kunnen natuurlijk ECHT niet.
Ik voel me nu wel zeker genoeg om een volgende keer nasi te maken.
Dat wist ik dus ook niet, maar ik proefde het meteen bij de eerste hapquote:Op maandag 7 april 2014 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uitKokos wist ik niet dat dat er in zat
Speciaal voor de foto's opgeruimd natuurlijkquote:Op maandag 7 april 2014 12:17 schreef yvonne het volgende:
Wat is het bij jullie allemaal zo schoon en leeg in de keuken
Ze kunnen nog wat van mijn recept lerenquote:Op maandag 7 april 2014 12:17 schreef yvonne het volgende:
Wat is het bij jullie allemaal zo schoon en leeg in de keuken
Ja, ik heb ook nog wat lege melkpakken verwijderd alvorens de foto's te nemen maar verder valt het meestal wel meequote:Op maandag 7 april 2014 12:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Speciaal voor de foto's opgeruimd natuurlijk
Niet eensquote:Op maandag 7 april 2014 12:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Speciaal voor de foto's opgeruimd natuurlijk
Doe ik ook altijd.quote:Op maandag 7 april 2014 12:22 schreef Karina het volgende:
Niet eensBeetje een tic, terwijl ik bezig ben ruim ik ook meteen wat ik gebruikt heb een beetje op.
Alles netjes, behalve het bord!?quote:Op maandag 7 april 2014 12:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet eensBeetje een tic, terwijl ik bezig ben ruim ik ook meteen wat ik gebruikt heb een beetje op.
Ja dat is wel gek inderdaad nu je het zegt. Ik knoei veel maar wil wel altijd meteen opruimen, beetje tegenstrijdig. Of misschien juist OMDAT ik zoveel knoei dat ik meteen opruimquote:Op maandag 7 april 2014 12:47 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Alles netjes, behalve het bord!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |