abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138396536

(FOK!user, I'm gonna teach you how to live. I'm Barney, we met when I was walking out of your sisters bedroom. Lesson one: watch this awesome series! It will change your life. True story.)
/

How I Met Your Mother is een comedyserie die in Amerika op maandag wordt uitgezonden door CBS en in Nederland iedere werkdag door RTL 5. De serie gaat over Ted die in 2030 aan zijn kinderen vertelt hoe hij hun moeder heeft ontmoet. Die flashbacks beginnen in 2005, als beginnend architect Ted samenwoont met Marshall en bevriend is met diens vriendin Lily, womanizer Barney en nieuwsreporter Robin.

(Lesson two: get to know these people. They're awesome!)
/

Haaaaaave you met Ted? Ted Mosby, architect. Het centrale karakter van de serie. Hij is op zoek naar de liefde van zijn leven en acht zich klaar voor het huisje-boompje-beestje-verhaal. Ted denkt te veel na, verbetert constant anderen, is erg romantisch maar probeert ook alles te plannen. Hij krijgt een zoon en een dochter, maar wie de moeder is...

Suit up! It's Barney, wait for it, Stinson. Deze womanizer gaat de deur niet uit zonder pak. Verdient bakken met geld, maar waarmee, dat weet niemand. Heeft diverse date-theorieën ontwikkeld, maar weigert zich vooralsnog te settelen.

Robin Scherbatsky, Teds eerste love-interest in de serie. Ze lijkt perfect voor hem, maar al snel leren we dat ze niet de moeder is. Wel blijft ze hangen in New York en maakt ze al snel deel uit van de vriendengroep. Droomt van een carrière als topverslaggeefster, maar moet het vooralsnog doen met een baantje als presentatrice van een ochtendshow.

Marshall Eriksen. Ook wel bekend als 'the kid'. Laat je niet vastlullen door deze oud-student Rechten, want dan ben je 'lawyered'. Na financiële problemen en het wegzetten van enkele principes werkt hij nu voor Goliath National Bank, hetzelfde bedrijf als waar Barney werkt. Is al sinds zijn studietijd hartstikke gek op Lily, zijn vrouw.

Lily Aldrin, vrouw van Marshall. Ze werkt als lerares op een basisschool en deinst er ook niet voor terug om haar vrienden, en met name Ted, soms de les te lezen. Maar Lily bedoelt het altijd goed. Ook al lopen dingen daardoor soms niet zoals ze zouden moeten...

(Lesson three: check out these links. They're legendary!)
/

TV.com
Engelse Wikipedia
IMDb.com
CBS site met Barneys blog
How I Met Your Mother Blog
Nederlands How I Met Your Mother Blog
How I Met Your Mother seizoen één op dvd

[me=Vorige] topics *[/me]
How I Met Your Mother
How I Met Your Mother VS#2 This topic is gonna be legendary!
How I Met Your Mother VS#3 | Suit up for this new topic!
How I Met Your Mother VS#4 | 25 september , WAIT FOR IT!
How I Met Your Mother VS#5 - Happy slapsgiving
How I Met Your Mother VS#6 - Wait for it, true story ;(
How I Met Your Mother VS#7 | Happy Not A Father's Day
How I Met Your Mother (VS) #8 - Wait for it...
How I Met Your Mother (VS) #9 - Waiting for the goat
How I Met Your Mother VS#10: My life would never be the same
How I Met Your Mother VS#11: Season five, waiting for it...
How I Met Your Mother VS#12: What up?
How I Met Your Mother VS#13 :Legendary!
How I Met Your Mother VS#14: How to pick a tie...
How I Met Your Mother VS#15: Double dates.....
How I Met Your Mother VS#16: TANTRUM!
How I Met Your Mother VS#17: It... is... ON!
How I Met Your Mother VS#18: Girls Vs. Suits
How I Met Your Mother VS#19: The naked man is back
Hoiw I Met Your Mother VS#20: Ik ken 't hele programma niet

De OP is hier te vinden!

Laatste post:
Suit up!
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:29:05 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138396574
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:26 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Het was niet altijd luchtig toch? Barney en z'n vaderproblemen, Marshall en z'n overleden pa,Ted die gedumpt word tijdens de bruiloft en Lilly die naar opeens naar San Francisco gaat.
Ik vind een drama einde gewoon niet op zijn plaats bij een comedy die ups en downs kent. Dan blijf je altijd achter met zo'n rare nasmaak. Daar is die serie niet serieus genoeg voor.

Zoiets als Californication leent zich daar veel beter voor. Dat verhaal is altijd 'bittersweet' met meer verdriet.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:29:49 #3
358523 IkStampOpTacos
pi_138396599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:27 schreef Gruisman het volgende:
lapo
Lapohunter. :')
-
pi_138396637
Ik had het misschien ook minder erg gevonden als die moeder wat meer op de achtergrond was gebleven. Nu begon ik dat personage steeds leuker te vinden, sowieso leuker dan Lily en uiteindelijk ook beter dan Robin.
Amen.
pi_138396661
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik vind een drama einde gewoon niet op zijn plaats bij een comedy die ups en downs kent. Dan blijf je altijd achter met zo'n rare nasmaak. Daar is die serie niet serieus genoeg voor.

Zoiets als Californication leent zich daar veel beter voor. Dat verhaal is altijd 'bittersweet' met meer verdriet.
Ja begrijpelijk, ik vond het op zich wel verfrissend dat het niet zo een feelgood einde was zoals eigenlijk al zo vaak het geval is geweest met dit soort series/films. Wat ik alleen kut vond was dat een aantal van de personages in 10 minuten tijd compleet veranderd waren. _O-
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:32:44 #6
358523 IkStampOpTacos
pi_138396701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:31 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ja begrijpelijk, ik vond het op zich wel verfrissend dat het niet zo een feelgood einde was zoals eigenlijk al zo vaak het geval is geweest met dit soort series/films. Wat ik alleen kut vond was dat een aantal van de personages in 10 minuten tijd compleet veranderd waren. _O-
Ja, die moeder werd een beetje als excuus gebruikt zodat Robin's personage genoeg tijd had om veranderd te zijn zodat ze wel bij Ted zou passen. :{
-
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:34:24 #7
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_138396766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Die illusie dat Ted uiteindelijk blij zou zijn met zijn vrouw en waarvan duidelijk werd dat dat niet Robin was, hebben ze heel hard en bruut de grond in gestampt. Letterlijk zelfs, met die dode moeke.

Het is geen Hollywoodeinde en daar zijn veel mensen teleurgesteld in, waaronder ik. :@
Het had kunnen werken als ze niet zolang met Robin/Barney waren bezig geweest. Nu hadden ze veel te veel tijd nodig om dat op te lossen.

Stel dat die twee nooit bij elkaar komen:
-Robin heeft nog steeds een fantastische carriere reist de wereld over etc.
-Barney krijgt nog steeds een kind, wat het moment is dat hij verandert (was ook een sterke scene nu)
-Lily en Marshalls verhaallijn was eigenlijk klaar na de aflevering dat ze een kind krijgen.

Dan kon je in deze aflevering meer tijd aan Ted en de moeder besteden, meer laten zien van hun leven samen en hoe zei uiteindelijk sterft. Dan kan je in het slot in gaan op hoe hard dat Ted raakte, hoe Robin met haar werk stopte om weer in New York te gaan wonen en Ted te helpen met de jonge kinderen. Waarom woont ze anders tenslotte daar nu weer en in hetzelfde appartement? Laat de kinderen zorgen voor de realisatie dat Robin er altijd voor hun en hem geweest is en dat Ted door moet gaan door te refereren aan iets wat de moeder gezegd heeft: "don't live in the past, move forward." Of iets anders sentimenteels.

Hou je hetzelfde einde is het alleen veel minder kut.

Maar dan moet je dus niet drie seizoenen Robin/Barney als een perfect koppel neerzetten.

Kill your darlings, na de afgelopen drie seizoenen werkte het einde wat ze in seizoen twee hebben verzonnen niet meer. Lost had daar ook last van, toen iedereen al geraden had wat het einde was dat de schrijvers voor ogen hadden werkte dat ook niet meer.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 april 2014 @ 13:39:14 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_138396906
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Je zei eerder zelf dat het verhaal niet over de moeder maar om Robin ging. :P
Dan heeft je punt dus geen punch.
maar dat wisten de kids niet toen Ted aan t verhaal begon
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:41:47 #9
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_138396973
Ach ja. Nog altijd een beter einde dan Dexter. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_138396987
Het wordt een kuteinde gevonden omdat het een menselijk einde is en geen Hollywood-slot.

Ik vond het juist een tof einde waar vanaf het begin af aan al goed is over nagedacht.
pi_138397095
Het is voor mij persoonlijk niet het einde dat het probleem was. Het is mooi, want Ted heeft toch ware liefde gevonden (Tracy), maar die is helaas overleden. Daarna is hij weer terug gegaan naar zijn 'jeugd'liefde, Robin. Prima.

Maar het ergste en het probleem in mijn ogen is hoe het gebracht is. Seizoenen lang hebben wij geïnvesteerd in de moeder en dan wordt er ineens bijzin even gezegd dat ze overleden is. Ze verdiende veel en veel meer krediet.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:55:00 #12
133369 Jivis
Critikut
pi_138397324
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:42 schreef iBenny het volgende:
Het wordt een kuteinde gevonden omdat het een menselijk einde is en geen Hollywood-slot.
Door sommigen misschien, maar volgensmij wordt het meer een matig einde gevonden omdat het einde 'fixed' heeft gestaan vanaf het begin. Dat terwijl de serie veel langer heeft geduurd dan ze op voorhand dachten (langst uitgezonden sitcom door CBS ooit) en de personages daardoor anders ontwikkeld zijn door nieuwe verhaallijnen.

Het klopt dus niet echt meer.
Amen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:19:47 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138398030
Het enige wat ik echt jammer vind is dat ze in het stukje 'heden' aan het einde van de aflevering niet nog even the pineapple incident hebben opgelost... ;).
KuikenGuppy
pi_138398155
Vind het wel meevallen, dat het niet klopt. Wat mij betreft hadden ze idd wel iets meer de tijd kunnen nemen om de finale anders te brengen, maar dan zou het verrassingseffect van de dubbele finale helemaal weg zijn.

Dan zou je Barney en Robin eerder moeten laten trouwen, een aflevering daarna moeten laten scheiden en dan in het 1e deel van de finale over hoe de moeder kwam te overlijden en in het 2e deel hoe Ted en Robin alsnog samenkwamen.
Het publiek ziet dat einde van mijlenver aankomen, als je het uitsmeert. Iets wat ik niet per se erg vind, mits goed gedaan.

Dit is gewoon hoe het leven is. Ted heeft zijn perfect ending gekregen, de tijd met de moeder. Jammer genoeg was die tijd gewoon een stuk korter dan hij had gehoopt.
pi_138398203
De schrijvers zijn gewoon een paar klootzakken opbokken met die Ted-Robin verhaallijn waar ze in seizoen 9 een aflevering of 20 aan hebben besteed om het op een waardige manier af te sluiten.
Baby, Baby, Baby.
Didier Drogba: 'Sometimes I listen to Justin Bieber and cry myself to sleep. That boy is a genius.'
pi_138398375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:26 schreef Tijgerprint92 het volgende:
De schrijvers zijn gewoon een paar klootzakken opbokken met die Ted-Robin verhaallijn waar ze in seizoen 9 een aflevering of 20 aan hebben besteed om het op een waardige manier af te sluiten.
De boodschap is dan ook: "Het leven is onvoorspelbaar." Die boodschap hebben ze prima weten uit te dragen vind ik. :)
pi_138398396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:32 schreef Operc het volgende:

[..]

De boodschap is dan ook: "Het leven is onvoorspelbaar." Die boodschap hebben ze prima weten uit te dragen vind ik. :)
Dan hadden ze Ted net zo goed met een vuilnisbak kunnen laten eindigen.
pi_138398507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:32 schreef Operc het volgende:

[..]

De boodschap is dan ook: "Het leven is onvoorspelbaar. maar het einde van HIMYM niet" Die boodschap hebben ze prima weten uit te dragen vind ik. :)
fixed.
Kuteinde :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 14:37:18 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:37:08 #19
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_138398518
Ook erg matig gedaan met het eind-gesprek tussen Ted en z'n kinderen qua continuity. Ik bedoel, ik snap dat er jaren tussen het shot van de kinderen op de bank en het shot van Ted achter z'n bureau zit maar zorg dan op z'n minst dat de omgeving een beetje overeen komt. Nu zie je overduidelijk aan het licht, de kamer en alle spullen op het bureau dat het totaal niet overeen komt.

Slordig.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_138398671
Damn, dat die moeder zou overlijden had ik niet verwacht.
Nogal gemengde gevoelens over het laatste seizoen. Het was een beetje een rommeltje maar ze hebben er wel veel moeite voor gedaan om het nog een beetje leuk te houden.

Iemand al een nieuwe leuke serie om de 'leegte' mee op te vullen vanaf volgende week? :'(
pi_138398718

Dit is voor mij toch wel veruit de sterkste scene uit heel de serie. Al zag je hier wel al aankomen dat Ted en Tracy er aan het einde niet beide meer zouden zijn. Uit deze scene kwam echt naar voren dat Ted de ware had gevonden welke hem uiteindelijk Robin zou doen vergeten. De finale maakt dit gewoon helemaal kapot en alles moet wijken om hem te laten eindigen met Robin.

Het verbaast me dat ik me zo kan irriteren over een einde van een serie maar dit komt waarschijnlijk doordat het weer een seriefinale is die enorm teleurstelt en ik dit juist bij how i met your mother klote vind.
Baby, Baby, Baby.
Didier Drogba: 'Sometimes I listen to Justin Bieber and cry myself to sleep. That boy is a genius.'
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:44:53 #22
358523 IkStampOpTacos
pi_138398722
Heeft Marshal overigens nu niet die weddenschap gewonnen? Hii zei immers dat T en R met elkaar zouden eindigen.
-
pi_138398808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:44 schreef Tijgerprint92 het volgende:

Dit is voor mij toch wel veruit de sterkste scene uit heel de serie. Al zag je hier wel al aankomen dat Ted en Tracy er aan het einde niet beide meer zouden zijn. Uit deze scene kwam echt naar voren dat Ted de ware had gevonden welke hem uiteindelijk Robin zou doen vergeten. De finale maakt dit gewoon helemaal kapot en alles moet wijken om hem te laten eindigen met Robin.

Het verbaast me dat ik me zo kan irriteren over een einde van een serie maar dit komt waarschijnlijk doordat het weer een seriefinale is die enorm teleurstelt en ik dit juist bij how i met your mother klote vind.
Ik snap je probleem niet zo hiermee, hij was Robin ook écht helemaal vergeten.
Hij heeft zes jaar gewacht na de dood van de moeder.
Dat je het kort achter elkaar ziet maakt het misschien lastiger te interpreteren, maar het lijkt me toch normaal voor iedereen die zo jong iemand verliest of heeft verloren dat er ooit nog weer naar een mogelijke liefde wordt gekeken.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:49:21 #24
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_138398851
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:43 schreef Qi1 het volgende:
Damn, dat die moeder zou overlijden had ik niet verwacht.
Zag je alleen van mijlenver aankomen. :P
quote:
Iemand al een nieuwe leuke serie om de 'leegte' mee op te vullen vanaf volgende week? :'(
http://tvcountdown.com/?c(...)c784=1&c267=1&c504=1 Genoeg op de buis nog.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 14:51:30 #25
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_138398924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:
Het enige wat ik echt jammer vind is dat ze in het stukje 'heden' aan het einde van de aflevering niet nog even the pineapple incident hebben opgelost... ;).
Voice over Ted heeft ooit gezegd dat hij nu nog steeds niet wist wat er gebeurd was, dus ik had het eigenlijk heel jammer gevonden als dat wel was gebeurd!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')