Ik denk eigenlijk dat de EU ophoudt te bestaan als wij uit de EU stappen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:55 schreef remlof het volgende:
Die onderlinge relatie zal anders aardig bekoelen als wij uit de EU stappen.
Wat een grootheidswaanzin. Nederland is gewoon een kutlandje waar de EU prima zonder kan.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de EU ophoudt te bestaan als wij uit de EU stappen.
Dat is het natuurlijk ook, nog een reden waarom het een waanidee is om eruit te stappen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:59 schreef LelijKnap het volgende:
De EU lijkt mij een mooie opstapsteen naar een nieuwe wereld orde.
Ja natuurlijk, niet die vage illuminati bende die plannen maakt op basis van de wil van Lucifer of zo.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:00 schreef remlof het volgende:
Dat is het natuurlijk ook, nog een reden waarom het een waanidee is om eruit te stappen.Er van uitgaande dat je met "nieuwe wereldorde" nog grotere internationale samenwerking bedoelt.
BNW is verderop.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, niet die vage illuminati bende die plannen maakt op basis van de wil van Lucifer of zo.
Ik zeg niet dat ik het aannemlijk vindt dat die bestaat, ik wilde alleen het idee dat ik misschien die bedoelde, uit de weg werken.quote:
Jep, maar ik wil gelijktijdig niet doen alsof er geen gevaar schuilt in de groeiende macht en invloed van de grote bedrijven op het politieke systeem. Dat is waarom ik nog enigszins sceptisch blijf tegenover de EU.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:06 schreef remlof het volgende:
h ok, dus mijn interpretatie was correct?
Kunnen bevoegdheden niet verdeeld worden over verschillende niveaus?quote:Op maandag 31 maart 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Beslissingslijnen zo kort en dichtbij huis mogelijk houden.
Ja natuurlijk, zie de VS bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kunnen bevoegdheden niet verdeeld worden over verschillende niveaus?
Zodra we onze soevereiniteit terughebben wel.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kunnen bevoegdheden niet verdeeld worden over verschillende niveaus?
Ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik snap jouw standpunt wel, maar wil je werkelijk je lot leggen in die idioten daar in Straatsbrussel? Guy Von Rompuy en zijn keizerlijk gevolg?
Het heeft niks met de belangrijkheid van Nederland te maken maar meer met dat er een precedent geschapen wordt waardoor EU-tegenstanders in andere landen zich ook zullen gaan roeren. Neem Noord-Italie, extreem rijk, die staan bij mij hoog op de lijst van gebieden die in zo'n geval voor zichzelf gaan beginnen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:58 schreef remlof het volgende:
Wat een grootheidswaanzin. Nederland is gewoon een kutlandje waar de EU prima zonder kan.
Beter dan dat wij zonder de EU kunnen.
Onvergelijkbaar met Europa. Alleen al door de taal.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, zie de VS bijvoorbeeld.
Juist daarom verwacht ik al hevige consequenties bij uittreding voor Nederland. En terecht.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het heeft niks met de belangrijkheid van Nederland te maken maar meer met dat er een precedent geschapen wordt waardoor EU-tegenstanders in andere landen zich ook zullen gaan roeren. Neem Noord-Italie, extreem rijk, die staan bij mij hoog op de lijst van gebieden die in zo'n geval voor zichzelf gaan beginnen.
Weg met ons-mensen.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het heeft niks met de belangrijkheid van Nederland te maken maar meer met dat er een precedent geschapen wordt waardoor EU-tegenstanders in andere landen zich ook zullen gaan roeren. Neem Noord-Italie, extreem rijk, die staan bij mij hoog op de lijst van gebieden die in zo'n geval voor zichzelf gaan beginnen.
Dat staat mij ook tegen van de EU, one size fits all is het motto, maar zo zit Europa niet in elkaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Juist kleinschaliger denken. Al die megafusies, halve privatiseringen, massale scholen en enorme ziekenhuizen hebben de wereld eerder slecht dan goed gedaan. Geen suprastaat maar juist kleinschaliger denken. Beslissingslijnen zo kort en dichtbij huis mogelijk houden.
Ik voel mezelf al heel lang meer Europeaan dan Nederlander.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weg met ons-mensen.
Nederland, de 16e economie van de wereld een "kutlandje" noemen.
Emigreer dan gewoon als je het zo kut vindt en stort andere Nederlanders niet in een megalomaan project.
Ik weet het niet, tot zover vindt ik het eigenlijk allemaal wel oke gaan om eerlijk te zijn. Er is maar zoveel dat je kan verwachten, en ik denk dat we nu een beetje in het midden schommelen tussen wat ideaal en absoluut kut zou zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:
Zodra we onze soevereiniteit terughebben wel. Ik snap jouw standpunt wel, maar wil je werkelijk je lot leggen in die idioten daar in Straatsbrussel? Guy Von Rompuy en zijn keizerlijk gevolg?
Dat ben ik wel met je eens, maar dat moet je van binnenuit bewerkstelligen, niet door er uit te treden.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat staat mij ook tegen van de EU, one size fits all is het motto, maar zo zit Europa niet in elkaar.
Ben ook een groot voorstander van het 'ver-Engelse' binnen de Europese naties. Heck, ik kreeg altijd een glimlach op mijn gezicht als ik een game speelde en kon communiceren met een Bulgaar, of zelfs Palestijnen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:34 schreef remlof het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, maar dat moet je van binnenuit bewerkstelligen, niet door er uit te treden.
Prima, maar daar heb je natuurlijk geen politiek instituut als de EU voor nodig.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ben ook een groot voorstander van het 'ver-Engelse' binnen de Europese naties. Heck, ik kreeg altijd een glimlach op mijn gezicht als ik een game speelde en kon communiceren met een Bulgaar, of zelfs Palestijnen bijvoorbeeld.
Ben jij door eu ingehuurd of zo? Hoe kan jij jezelf nou Europeaan voelen boven Nederlander? Europeaan is niets. Je bent nergens door verbonden met mensen uit Polen, Griekenland of Roemenië? Je hebt absoluut niets gemeen met die mensen cultureel, taal of wat dan ook? Of voel jij je ook Amerikaan omdat ze net als Nederland in de Navo zitten?quote:Op maandag 31 maart 2014 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik voel mezelf al heel lang meer Europeaan dan Nederlander.
Op m'n paspoort staat "Europese Unie" gelukkig al boven "Nederland".
De EU is de eerste economie van de wereld trouwens.
Bovendien zou een politiek instituut met enkel NE landen waarbij we de weeffouten voorkomen die bij de EU zijn gemaakt dan nog altijd beter zijn dan de EU. Ik zou graag een NEU (Noord Europese Unie) krijgen met goed bewaakte buitengrenzen en vergaande economische samenwerking.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima, maar daar heb je natuurlijk geen politiek instituut als de EU voor nodig.
Economische samenwerking, oké. Maar verregaande economische samenwerking is juist onderdeel van het probleem.quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bovendien zou een politiek instituut met enkel NE landen waarbij we de weeffouten voorkomen die bij de EU zijn gemaakt dan nog altijd beter zijn dan de EU. Ik zou graag een NEU (Noord Europese Unie) krijgen met goed bewaakte buitengrenzen en vergaande economische samenwerking.
Het grappige is dat je "SP-verhaal" niet helemaal klopt, maar we dezelfde tegenstand delen. De EU streeft per definitie niet naarquote:Op dinsdag 1 april 2014 00:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Economische samenwerking, oké. Maar verregaande economische samenwerking is juist onderdeel van het probleem.
De EU is één groot neoliberaal project en dwingt alle deelnemende landen daarin mee te gaan. D.w.z. afstoten van zoveel mogelijk overheidstaken, marktwerking, privatiseringen en zo min mogelijk handelsbeperkingen (wat weer negatieve gevolgen heeft voor de inkomens, arbeidsvoorwaarden, baanzekerheid, veiligheidseisen en milieuwetgeving bijv).
Deze tendensen, of neerwaartse spiraal, ten gunste van het (grote) bedrijfsleven zijn duidelijk waarneembaar.
Daarom ben ik zelf absoluut geen voorstander van nog meer Europese bemoeienis op de inrichting van onze samenleving.
Economische samenwerking is prima en tot op een bepaalde hoogte absoluut noodzakelijk maar de EU is hierin wat doorgeschoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |