quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
SAMSOM EN ABOUTALEB GEEN HAAR BETER DAN WILDERSquote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
NL doet is helaas net geweestquote:Op zondag 30 maart 2014 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Laten we allemaal aangifte tegen elkaar en iedereen gaan doen
quote:Op zondag 30 maart 2014 11:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
De vorige TT vond ik meer toepasselijk.
De man had al lang 3 maanden cel en levenslange TBS moeten hebben.
Wie had er volgens jou dan 3 maanden met TBS moeten krijgen?quote:Op zondag 30 maart 2014 12:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik Geert Wilders bedoel?
TS natuurlijk!quote:Op zondag 30 maart 2014 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wie had er volgens jou dan 3 maanden met TBS moeten krijgen?
Ja, dat geld dus voor beide partijen.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Aangifte doen tegen vrijheid van meningsuiting
TS van het vorige deeltje was een beetje raar idd. Maar gelukkig staat er geen gevangenisstraf op raar gedrag.quote:
Denken dat vrijheid van meningsuiting impliceert dat geen enkele uitlating strafbaar is.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Zo zwart-wit is het niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Maar omdat Wilders al door de politiek veroordeeld is heeft een zaak tegen hem geen enkele kans.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet.
De vrijheid van meningsuiting is een grondrecht om je mening te kunnen uiten zonder dat je daar vooraf toestemming moet hebben van een overheid. In beginsel dient het dus als middel van de burger tegen de overheid om overheidscensuur te voorkomen.
Je mag er zelf voor kiezen of je iets wel of niet zegt. Je hebt de gelegenheid om alles te zeggen wat je wil.
Dit betekent niet dat het binnen onze samenleving ook gewenst is dat alles gezegd wordt. Het is echter zo dat je ver mag gaan in het uiten van je mening. Een aantal randgevallen zijn echter strafbaar gesteld. Er zijn dus grenzen, grenzen die worden aangegeven door het wetboek van strafrecht.
Als jij van mening bent dat iemand de grenzen heeft overschreden of op het randje opereert, dan kun je in onze rechtstaat stappen ondernemen zoals die zijn voorgeschreven.
In dit geval wordt er dus geen aangifte gedaan tegen de vrijheid van meningsuiting, maar wordt er verzocht om na te gaan of deze bewoordingen nog binnen die vrijheid vallen. Volledig terecht.
Die redenatie kan ik niet volgen.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar omdat Wilders al door de politiek veroordeeld is heeft een zaak tegen hem geen enkele kans.
Dus komt die er niet.
Wat een onzin. 'De politiek' wil niets liever dan Wilders veroordeeld zien worden. Maar het feit dat het niet strafbaar is wat Wilders gezegd heeft, zorgt ervoor dat er nooit een rechtzaak zal komen.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar omdat Wilders al door de politiek veroordeeld is heeft een zaak tegen hem geen enkele kans.
Dus komt die er niet.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 31-03-2014 om 18:22:13STEUN! http://t.co/M08V2ZbPxK reageer retweet
Pardon?quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:08 schreef .Masturbatron. het volgende:
het marokkanenprobleem is genoegdoening voor wat nederland de joden heeft aangedaan
Que?quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:08 schreef .Masturbatron. het volgende:
het marokkanenprobleem is genoegdoening voor wat nederland de joden heeft aangedaan
Wat is daarmee dan? Behalve de gebruikelijke Godwins.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:13 schreef .Masturbatron. het volgende:
http://www.israelnational(...)/167033#.Uzn2YKLROVM
comments sectie
Weer een ijzersterke jij-bak van de blonde nageboorte!quote:Op donderdag 3 april 2014 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wilders roept op aangifte te doen tegen Samson en Spekman
Afgelopen weken zijn er ruim 5000 aangiftes tegen mij gedaan vanwege mijn uitspraken over Marokkanen.
Ook Dhr. Samsom en Dhr. Spekman hebben ieder afzonderlijk uitspraken gedaan over Marokkanen.
Dhr. Samsom: "Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt"
Dhr. Spekman: " De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen. Je moet ervoor zorgen dat ze de sulletjes worden van hun eigen wijk. Dat is het enige dat werkt."
Geert Wilders: "Ik roep iedereen op aangifte te doen tegen Samsom en Spekman. Zodat het Openbaar Ministerie gedwongen wordt zich uit te spreken, niet alleen over mijn woorden, maar ook over die van Samsom en Spekman. Als vrouwe Justitia echt blind is dan vervolgt zij ons allen of geen van allen. Ik hoop geen van allen."
http://pvv.nl/index.php/3(...)msom-en-spekman.html
DEMONISERINGquote:Op donderdag 3 april 2014 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer een ijzersterke jij-bak van de blonde nageboorte!
Wandelende nageboorten zouden in een goede film best wel eens demonen kunnen zijn jaquote:
Tja, dat die man het verschil niet kent tussen het uiten van een mening en het opstoken van een menigte was te verwachten toch.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Afgelopen weken zijn er ruim 5000 aangiftes tegen mij gedaan vanwege mijn uitspraken over Marokkanen.
Ook Dhr. Samsom en Dhr. Spekman hebben ieder afzonderlijk uitspraken gedaan over Marokkanen.
Dhr. Samsom: "Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt"
Dhr. Spekman: " De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen. Je moet ervoor zorgen dat ze de sulletjes worden van hun eigen wijk. Dat is het enige dat werkt."
Geert Wilders: "Ik roep iedereen op aangifte te doen tegen Samsom en Spekman. Zodat het Openbaar Ministerie gedwongen wordt zich uit te spreken, niet alleen over mijn woorden, maar ook over die van Samsom en Spekman. Als vrouwe Justitia echt blind is dan vervolgt zij ons allen of geen van allen. Ik hoop geen van allen."
quote:Op donderdag 3 april 2014 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, dat die man het verschil niet kent tussen het uiten van een mening en het opstoken van een menigte was te verwachten toch.
In alle 3 de gevallen is een rechtzaak bij voorbaat kansloos. De oproep van Rutte, Samson en consorten om aangifte tegen Wilders te gaan doen is net zo idioot.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, dat die man het verschil niet kent tussen het uiten van een mening en het opstoken van een menigte was te verwachten toch.
Mee eens.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In alle 3 de gevallen is een rechtzaak bij voorbaat kansloos. De oproep van Rutte, Samson en consorten om aangifte tegen Wilders te gaan doen is net zo idioot.
Er zijn niet genoegquote:Op donderdag 3 april 2014 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer een ijzersterke jij-bak van de blonde nageboorte!
Hebben ze dat gedaan dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In alle 3 de gevallen is een rechtzaak bij voorbaat kansloos. De oproep van Rutte, Samson en consorten om aangifte tegen Wilders te gaan doen is net zo idioot.
Wel in de belevingswereld van de PVV'er. Buiten dat zijn de uitspraken totaal niet met elkaar te vergelijken. Ja, ook weer alleen in de belevingswereld van de PVV' er.quote:
Mijn god.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, plus nog eens tientallen gesubsidieerde clubjes, een aantal gemeentes en een heleboel BM'ersquote:
Wilders schiet Marokkanen af... dus eigenlijkquote:Op maandag 31 maart 2014 18:29 schreef Ceberut het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 31-03-2014 om 18:22:13STEUN! http://t.co/M08V2ZbPxK reageer retweet
Hij gooit weer eens olie op het vuur. Overigens lijkt dit me onhandig in verband met zijn aankomende vervolging. Hij vult "minder Marokkanen" wel suggestief in zo.
Wedje leggen of er uberhaupt een rechtzaak tegen Wilders komt?quote:
Natuurlijk komt er geen rechtszaak. Maar Samsom en Rutte hebben helemaal geen oproep gedaan om Wilders aan te klagen. Daar ging het mij om.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wedje leggen of er uberhaupt een rechtzaak tegen Wilders komt?
Wilders is zo'n enorme eikel he. Dit is toch weer om te janken. Echt...quote:Op donderdag 3 april 2014 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb geen aangifte gedaanquote:Op donderdag 3 april 2014 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vind uitspraken als ' blonde nageboorte' abject ja. En hoop, en verwacht, dat anderen dat met mij zouden vinden. Zulke uitspraken top vinden en wel aangifte doen over zo'n uitspraak van Wilders
Ik heb geen aangifte gedaan hoorquote:Op donderdag 3 april 2014 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vind uitspraken als ' blonde nageboorte' abject ja. En hoop, en verwacht, dat anderen dat met mij zouden vinden. Zulke uitspraken top vinden en wel aangifte doen over zo'n uitspraak van Wilders
In een topic over Wilders is het naar buiten brengen dat iemand probeert iemand zijn vrijheid tot meningsuiting te ontnemen, heul erg ontopicquote:Op donderdag 3 april 2014 15:54 schreef Specularium het volgende:
Weer open, hou het een beetje ontopic.
Dat er aangifte is gedaan? Nee totaal niet. OM/Rechter kijkt wel wat er mee wordt gedaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En je hebt er geen enkele moeite mee.
Ik heb ook moeite met een volksmenner als Wilders. Maar oproepen om aangifte tegen Wilders te doen vanwege zijn minder uitspraak zorgt alleen voor verdere polarisatie en onrust.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat er aangifte is gedaan? Nee totaal niet. OM/Rechter kijkt wel wat er mee wordt gedaan.
Ik heb wel moeite met een volksmenner Wilders
Nee, DM's zijn prive.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In een topic over Wilders is het naar buiten brengen dat iemand probeert iemand zijn vrijheid tot meningsuiting te ontnemen, heul erg ontopic
Het probleem is een beetje (veel) dat Wilders al zo'n 12 jaar niet normaal in de bewoonde wereld is geweest en volledig de realiteit kwijt is.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Wel in de belevingswereld van de PVV'er.
Dat is net zoiets als roepen dat de politie maar niet moet ingrijpen om straatcrimineeltjes niet te provoceren.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar oproepen om aangifte tegen Wilders te doen vanwege zijn minder uitspraak zorgt alleen voor verdere polarisatie en onrust.
Ah, Wilders laat weer eens blijken dat hij zwakbegaafd is. Altijd leuk.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En wat heeft dat te maken met de uitspraken van Samsom en Spekman? Zijn die nou ineens verantwoordelijk voor acties van GroenLinks of zo, dat idee van 'collectieve schuld' doet steeds meer post vatten?quote:
Een rechtzaak tegen Wilders is kansloos en gaat er dus ook niet komen. Die 5000+ veelal Marokkanen die voor niets aangifte hebben gedaan, gaan hier niet blij mee zijn. Om nog maar te zwijgen over opgefokte mocro-boys.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als roepen dat de politie maar niet moet ingrijpen om straatcrimineeltjes niet te provoceren.
Vooral omdat de rellen in kwestie onze blonde leider en leraar alleen maar populairder maaktquote:Op donderdag 3 april 2014 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een rechtzaak tegen Wilders is kansloos en gaat er dus ook niet komen. Die 5000+ veelal Marokkanen die voor niets aangifte hebben gedaan, gaan hier niet blij mee zijn. Om nog maar te zwijgen over opgefokte mocro-boys.
Ik voorspel nu alvast onrust en hoop dat er geen rellen gaan ontstaan.
Allereerst vermoed ik dat je juist hoopt op rellen. Dat versterkt immers het beeld van de grote boze Mocro.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een rechtzaak tegen Wilders is kansloos en gaat er dus ook niet komen. Die 5000+ veelal Marokkanen die voor niets aangifte hebben gedaan, gaan hier niet blij mee zijn. Om nog maar te zwijgen over opgefokte mocro-boys.
Ik voorspel nu alvast onrust en hoop dat er geen rellen gaan ontstaan.
Tot die conclusie kom je na jaren van rechtenstudie en ervaring als strafrechter ? Ik vind het wel tof dat je op FOK! zit om je expertise te delen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een rechtzaak tegen Wilders is kansloos en gaat er dus ook niet komen.
Er is gelukkig slechts een beperkte hoeveelheid malloten in Nederland. Dus dat denk ik niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Vooral omdat de rellen in kwestie onze blonde leider en leraar alleen maar populairder maakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |