quote:DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.
Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.
'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.
Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.
Immateriele zaken zijn inderdaad nog veel belangrijker om deugdelijk te beschermen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Niet veel mensen willen sterven voor materiële zaken.
Dan zijn de tankstations wel het slachtoffer, dit is helaas geen sturcturele oplossing.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende: [..] Je zou met die personeelskosten en verzekeringsmaatschappijen er best uit kunnen komen. En wetten maken die het onmogelijk maken om het systeem te misbruiken zoals in de VS gebeurt met private gevangenissen.
Het gaat niet eens om het geld, of die stomme juwelen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Niet veel mensen willen sterven voor materiële zaken.
Particuliere beveiligers kunnen, net als politieagenten, niet overal zijn. Natuurlijk helpt het waar ze wel zijn, net als dat het bij grote evenementen handig is om er wat politie bij te hebben om ongeregeldheden dáár te voorkomen, maar daarmee verplaats je in feite enkel het probleem. Door potentiële slachtoffers weerbaarder te maken versterk je het principe van algemene preventie. Het wordt zo niet alleen riskanter om een onderneming aan de Dam te overvallen, maar ook om half vier 's nachts op een landweggetje een jonge vrouw je bestelbus in te sleuren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie het risico, maar acht de samenleving niet in staat verantwoord met vrijelijk particulier wapenbezit omgaan.
De screening bij die gek in Alphen aan de Rijn werkte ook niet zo lekker. Had er een privaat bewapend beveiligingsmannetje gestaan bij het winkelcentrum, bij Murat D. op school en bij kinderopvangcentra, waren die vreselijke incidenten anders afgelopen.
Ik zie om me heen dat het werkt; veel private beveiliging, superaardige mensen, maar wel bewapend. Denk niet dat het in het Westen "niet nodig is, want we hebben zulke goeie politie".
Je wil je toch niet verschuilen achter het inderdaad feit dat overvallen zich gaan verplaatsen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dan zijn de tankstations wel het slachtoffer, dit is helaas geen sturcturele oplossing.
Het is echt kut als mensen er met dingen van jou er van door gaan waar je hard voor werktquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:47 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om het geld, of die stomme juwelen.
Het gaat om het principe.
Ik buig niet voor tuig.
Nee. Ik simplificeer alleen de discussie niet. Iets langer nadenken dan de onderbuik en je komt er achter dat niet alleen de verdedigende partij verandert als je meer wapens op de markt hebt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:39 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
In jouw politiek-correcte werkelijkheid hebben natuurlijk alleen criminelen een wapen.
Maar is aanval altijd de beste verdediging? Ik vind het niet gek dat een branche organisatie adviseert om mee te werken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Immateriele zaken zijn inderdaad nog veel belangrijker om deugdelijk te beschermen.
Kinderen en je familie/vrienden/partner.
Haha jaquote:
Oh, verdedigingswapens ben ik absoluut voor. Ik vind het dan ook een morele schande dat mensen zich niet eens met pepperspray mogen verdedigen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Particuliere beveiligers kunnen, net als politieagenten, niet overal zijn. Natuurlijk helpt het waar ze wel zijn, net als dat het bij grote evenementen handig is om er wat politie bij te hebben om ongeregeldheden dáár te voorkomen, maar daarmee verplaats je in feite enkel het probleem. Door potentiële slachtoffers weerbaarder te maken versterk je het principe van algemene preventie. Het wordt zo niet alleen riskanter om een onderneming aan de Dam te overvallen, maar ook om half vier 's nachts op een landweggetje een jonge vrouw je bestelbus in te sleuren.
quote:
Voor Rishi was er ook een stille tochtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]![]()
Er zijn geen onschuldige mensen gedood toch?
Nee logisch; in een situatie waar je geen wapen hebt (zoals ik in Taganga) natuurlijk kan je beter meerwerken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:49 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar is aanval altijd de beste verdediging? Ik vind het niet gek dat een branche organisatie adviseert om mee te werken.
Hallo................ wat is extra dom volgens jou??quote:
Terecht, die is dan ook schandalig omgelegd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:51 schreef superniger het volgende:
[..]
Voor Rishi was er ook een stille tocht
Het lijkt me dat duistere types hun eigen wegen bewandelen om aan vuurwapens te komen. En dat zijn geen legale wegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee. Ik simplificeer alleen de discussie niet. Iets langer nadenken dan de onderbuik en je komt er achter dat niet alleen de verdedigende partij verandert als je meer wapens op de markt hebt.
Maar he, je kan ook op de onderbuik afgaan en er later achter komen dat je beleid per ongeluk leidt tot meer dode juweliers ipv minder.
Soury die iemand dom noemt?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hallo................ wat is extra dom volgens jou??
er waren al een hoop mensen hier in deel 5 en 6, waren die allemaal dom?
Net als deze 2 kanjers. Ze hadden nog zoveel voor Nederland kunnen betekenen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Terecht, die is dan ook schandalig omgelegd.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Soury die iemand dom noemt?
Alsof Bonnie St. Claire iemand aanraadt dat laatste wijntje niet te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |