abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138306290
Zes jaar geleden waren we helemaal happy met ons nieuwe appartement in Watergraafsmeer K&W / het nieuwe appartement van het_fokschaap en miss_sly

We hebben er vijf jaar met plezier gewoond, maar voor onze kleine dame is het toch wel fijn om wat meer ruimte te hebben, een tuin en buiten te kunnen spelen met andere kindjes. Bovendien werkt schaap ook regelmatig thuis, en gebeurt dat nu in de woonkamer. Erg lastig uit te leggen dat hij wel aanwezig is, maar geen deel neemt aan onze dag. Een ruimte om te werken, al is het maar een hoekje van onze slaapkamer, zou erg welkom zijn.

Zoals zoveel Amsterdammers die wel Amsterdam willen, maar ook ruimte, groen, een heel huis, wijken we uit naar Amsterdam Noord. Vrijdag gaan we tekenen voor een nieuw te bouwen woning in het project www.hartvanelzenhagen.nl.

And then...we wait. Men verwacht de bouw te starten in mei en dus eerste kwartaal volgend jaar op te leveren. Ons appartement is al verkocht, dus we zijn nu naarstig op zoek naar een tijdelijke huurwoning, ook in Noord, in verband met de continuïteit voor onze dochter: op deze manier kan ze in september al meteen naar de school waar ze de komende acht jaar naartoe zal gaan.

Plaatjes!

De plattegronden!

Begane grond

Deze wordt dus met 2,4 meter over de hele breedte uitgebouwd. De radiatoren verdwijnen en. Komt vloerverwarming.

Eerste verdieping

Het muurtje tussen slaapkamer 1 en slaapkamer 3 willen we laten vervallen. Op die manier hebben we een heel ruime slaapkamer, waar eventueel ook een bureau in kan m te werken. Slaapkamer twee wordt de slaapkamer van onze dochter. Op termijn, later als ze groot is, kan ze naar de zolder als ze dat wil.

Zolder

Aan de achterkant willen we een grote dakkapel en misschien aan de voorkant een groot dakraam.op termijn willen we hier een indeling (laten) maken met een aparte ruimte voor wasmachine/droger en een slaapkamer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_138306461
De laatste fase. Over 2,5 week gaan we verhuizen. Het weekend ervoor ga ik met mijn zus laminaat leggen op zolder en gaan we wat andere dingen in huis doen.
Vandaag is de vloer op de begane grond gelegd, de visgraatvloer. Hij wordt prachtig O+

Hij wordt nog in de olie gezet, en dan in de 'kleur' smoke:
pi_138306556
Op zolder zijn vandaag de kasteeltjes voor de schotten geplaatst:

De schilder komt volgende week nog terug voor wat afwerkingen en natuurlijk de trappen en de vloer op de eerste verdieping! Zo benieuwd hoe dat gaat worden!
pi_138306651
Vandaag waren we ook even bij een gordijnenzaak. Pff, ik vind het moeilijk, hoor. Wat is het toch duur!
Voor de keuken en de badkamer willen we toch wel zo'n plisségordijn dat van boven en beneden open kan. Op de slaapkamers moet het wel echt verduisterend zijn. Ik kan echt niet tegen een lichte slaapkamer, en S volgens mij ook niet. Dus gordijnen met een verduisterende bling, of verduisterende rolgordijnen en een leuk gordijntje voor de aankleding?
Ik dacht nog even aan verduisterende plisségordijnen, maar dat vond ik toch wel erg duur.
pi_138307163
Oeeeeh je vloer, heel mooi!!
En die kastjes op zolder, handig man :Y
:)
pi_138307880
Damn, die vloer is echt mooi. Wordt dat verlijmd?

Wat kost dat nou, als ik zo brutaal mag zijn? Ik overweeg ook de vloer er alsnog uit te trekken....
Laat die handjes wapperen!
pi_138308003
De ondervloer wordt eerst verlijmd. Foto nog in het vorige deel.
De visgraatvloer wordt verlijmd en genageld met hele kleine nageltjes.
Kost als ik me niet vergis ongeveer 100 euro/m2, inclusief leggen en afwerken.
pi_138308076
Die vloer! Wat wordt die onwijs mooi!
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 19:37:59 #9
5428 crew  miss_sly
pi_138335804
De vloer ligt er helemaal in en zal dan dus morgen in de olie worden gezet! Ik ben zo benieuwd!

Verder zijn we vanmiddag nog 'even' binnengelopen bij een interieurspeciaalzaak. Eigenlijk voor oriëntatie mbt plisségordijnen met top-down-bottom-up systeem.
Uiteindelijk hebben we een meetafspraak voor alle ramen, staaltjes meegenomen voor alle ramen en een offerte voor een nieuwe matras :') vooral de nieuwe matras is niet goedkoop, wel erg goed en de man dacht goed mee, ook financieel. Hij was er niet op uit ons financieel uit te kleden.

Het lijkt er op alsof we dus eindelijk ook met de gordijnen eruit zijn.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:48:45 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_138342146
Kijk dat is spijkers met koppen slaan. Ik ben ook zo benieuwd naar de vloer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 09:35:10 #11
5428 crew  miss_sly
pi_138354443
Ik twijfel wel heel erg over de gordijnen. We hebben verduisterende gordijnen voor de slaapkamer bekeken, maar ik ben bang dat ze niet voldoende verduisteren. Ik heb wel echt een donkere kamer nodig om goed te kunnen slapen. Wat is dan slimmer: toch laten voeren met verduisteringsstof, of een verduisterend rolgordijn?
pi_138354660
Als je het echt goed donker wilt hebben, dan kun je misschien toch beter een rolgordijn gebruiken. Wij hebben op de kinderkamers verduisterende gordijnen, en langs de randjes komt daar toch wel licht naar binnen. Het is wel een stuk erger bij het goedkope gordijn van Karwei dan bij het veel duurdere van een speciaalzaak. Het hangt er ook een beetje van af hoeveel groter het gordijn is dan het kozijn, denk ik.
pi_138354716
Tsja, als je een rolgordijn in de dag hangt, komt daar juist weer licht door de kiertjes naar binnen.

Wij hadden op de slaapkamer nog verduisterende rolgordijnen die de vorige bewoonster had laten hangen, maar hebben daar snel een kamerbreed verduisterend gordijn voor gehangen. Overgordijnen vind ik ook een veel warmere uitstraling geven, maar dat is misschien persoonlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 31 maart 2014 @ 09:52:18 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138354770
Ik zou gaan voor verduisterende gordijnen.
Ik haat het dat rolgordijnen uiteindelijk, na een tijdje gebruik krom gaat staan waardoor er alsnog kieren ontstaan.
Als je gordijnen goed verduisterd zijn en ze vallen ruim om het kozijn heb je nergens kieren etc.

Ah, dat was al gezegd. :@ :+
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 09:59:07 #15
5428 crew  miss_sly
pi_138354892
Ik bedoel dan eigenlijk verduisterend rolgordijn met die verduisterende overgordijnen. Maar wellicht is meteen laten voeren van de overgordijnen dan toch wel verstandiger. Eens kijken wat de offerte gaat zeggen :')
pi_138355208
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik twijfel wel heel erg over de gordijnen. We hebben verduisterende gordijnen voor de slaapkamer bekeken, maar ik ben bang dat ze niet voldoende verduisteren. Ik heb wel echt een donkere kamer nodig om goed te kunnen slapen. Wat is dan slimmer: toch laten voeren met verduisteringsstof, of een verduisterend rolgordijn?
Voorheen hadden we in Ambers kamer een verduisterend rolgordijn met lamellen eroverheen. Nu hebben zowel Amber als Tess gordijnen met een verduisteringsstof erachter. Het is goed donker in hun kamer. Maar zij hebben boven en beneden wel een kiertje met licht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:46:26 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_138355937
Ik zou voor en en gaan inderdaad :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_138356412
Je kan er altijd nog een rolgordijn bij hangen als de gordijnen niet voldoende zijn.
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 11:19:51 #19
5428 crew  miss_sly
pi_138356721
Dat was ergens ook het idee, maar een verduisterend rolgordijn is ook niet goedkoop en dan moet het nog fatsoenlijk opgehangen...dus meteen laten voeren is misschien wel verstandiger.

Pfff, ik vind de gordijnen tot nu toe echt het lastigste. De rest waren we zo uit :D
  maandag 31 maart 2014 @ 12:15:17 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_138358107
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mijn hele slaapkamer zwart behangen en ingericht met zwarte kasten en een zwart bed, works like a charm, maar da's niet voor iedereen natuurlijk :P
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 12:55:47 #21
5428 crew  miss_sly
pi_138359182
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele slaapkamer zwart behangen en ingericht met zwarte kasten en een zwart bed, works like a charm, maar da's niet voor iedereen natuurlijk :P
haha, ja, dat zal wel werken, maar nee, dat is bij ons geen optie :D Wordt sowieso dan duurder als we alles nieuw moeten kopen in plaats van gevoerde gordijnen :P
  maandag 31 maart 2014 @ 12:57:02 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_138359225
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

haha, ja, dat zal wel werken, maar nee, dat is bij ons geen optie :D Wordt sowieso dan duurder als we alles nieuw moeten kopen in plaats van gevoerde gordijnen :P
Pot zwarte verf valt qua kosten best mee 8-)
Tsja, de beste optie is een rolluik :') maar ik zou in jouw geval gewoon voor double dutch gaan :Y
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 12:58:19 #23
5428 crew  miss_sly
pi_138359263
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Pot zwarte verf valt qua kosten best mee 8-)
Tsja, de beste optie is een rolluik :') maar ik zou in jouw geval gewoon voor double dutch gaan :Y
rolluik heb ik aan gedacht :D maar dat kan niet wegens naar buiten open gaande ramen.
Pot zwarte verf valt wel mee, maar alle kasten vervangen en zo wordt een duur geintje :)
  maandag 31 maart 2014 @ 12:59:18 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_138359302
Daar doelde ik ook op met de pot zwarte verf. Maar verder was ik sowieso niet zo heel serieus, eigenlijk :P
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 13:01:37 #25
5428 crew  miss_sly
pi_138359376
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Daar doelde ik ook op met de pot zwarte verf. Maar verder was ik sowieso niet zo heel serieus, eigenlijk :P
Ik vind onze groene muur zo mooi O+ En hopelijk straks de groene vloer :o
  maandag 31 maart 2014 @ 13:02:02 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_138359386
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind onze groene muur zo mooi O+ En hopelijk straks de groene vloer :o
klinkt erg goed, ben heel benieuwd!
disclaimer
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 13:02:49 #27
5428 crew  miss_sly
pi_138359415
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

klinkt erg goed, ben heel benieuwd!
Ik ook, vooral naar de vloer. Nu het dichterbij komt dat ie geverfd gaat worden, word ik wel een beetje nerveus of het wel mooi zal worden :o
  maandag 31 maart 2014 @ 14:05:00 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_138361642
Miss wij hebben om rolgordijnen van de Ikea die verduisteren, maar met een naar binnen kiepend raam was dat toch te licht. Dus nu hangen er nog gordijnen (gewone grijze, niet verduisterend) voor. Dat houdt dan ook die streep licht van het open raam tegen. O en los van te licht bij open raam was het ook nog lastig omdat die rolgordijnen niet vast bleven zitten aan het raam.

En natuurlijk word je vloer mooi!
pi_138362547
Ik ben super nieuwsgierig naar je vloer. Zo'n mooie kleur, dat kan alleen maar gaaf worden.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 16:37:49 #30
5428 crew  miss_sly
pi_138367085
De schilder gaat donderdag/vrijdag aan de slag met de kasten op zolder, de trappen en de vloer. En dan mag er tot en met maandag niemand op :o Dus volgende week dinsdag kunnen we de vloer pas bekijken. Fast forward, please *O*
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 09:18:53 #31
5428 crew  miss_sly
pi_138390256
De vloer in de olie O+

Ik vind de kleur erg mooi O+ De vloer op zich mag van mij nog wel iets meer doorleefd, maar dat komt vanzelf omdat we er wonen straks. Zo'n vloer die iedere dag dat hij er ligt een beetje mooier wordt!
pi_138390266
Prachtig!!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:20:39 #33
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_138390277
Prachtige vloer!! O+
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 09:21:58 #34
5428 crew  miss_sly
pi_138390304
De foto is door het glas heen genomen, vermoed ik, bij de schuifpui, dus helemaal goed krijg je het er niet op, maar ik vind hem zo al mooi!
pi_138390724
Schitterend! O+
pi_138391128
Oh wauw, prachtig O+
pi_138392920
Wauw!! O+ O+
E.
pi_138393470
Visgraat O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_138394286
Prachtig sly O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_138397166
Ik heb recent verduisterende rolgordijnen en verduisterde plisse gordijnen van het merk FOK!. Deze heb ik via www.fok.nl gekocht. Scheelde me flink wat geld ten opzichte van anderen.

Zij hebben erg veel standaard maten die voor mij perfect waren. De rolgordijnen die ze aanbieden kunnen zij voor je inkorten, erg handig wanneer je zelf niet zo'n klusser bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 01-04-2014 14:23:57 ]
pi_138397299
.

[ Bericht 100% gewijzigd door BE op 01-04-2014 14:35:28 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:24:45 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138398164
Hi Peter, wat fijn dat je je ervaring met ons komt delen. Maar we houden hier niet zo van spam. Als jouw gordijnen winkel wil adverteren kunnen ze contact opnemen met PR@fok.nl

:s)
  Moderator dinsdag 1 april 2014 @ 14:34:18 #43
5428 crew  miss_sly
pi_138398421
Thanks BE :*
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 09:42:45 #44
5428 crew  miss_sly
pi_138426976
net even in het huis geweest, want straks oplevering van de vloer met de voorman. Begane grond ligt er prachtig bij, de plinten zijn mooi.
Probleem: op de eerste verdieping hebben ze de vloer in dezelfde olie gezet! Dat is niet de bedoeling, die moet morgen/overmorgen groen geschilderd worden! Ik denk dat er niet geschilderd kan worden over de olie heen, dus moet de vloer geschuurd worden. Dat kost tijd, geen idee wanneer ze dat kunnen doen, en dat kost ons dus al de eerste mm van de houten toplaag! Dat is ook wel een beetje jammer.

B zegt: vloer even zo laten en korting bedingen, maar ik wil de vloer niet zo laten.
pi_138428317
Oh, wat balen! Heeft t bedrijf zelf al iets van compensatie aangeboden? Dat lijkt me wel op zn plaats.
  woensdag 2 april 2014 @ 10:47:25 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_138428359
O wat zonde miss! Korting lijkt me op zijn plaats net als schuren. Wat een domper, het ging zo lekker.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 10:53:17 #47
5428 crew  miss_sly
pi_138428516
Ik heb om 12.15 uur een afspraka met de voorman voor de oplevering en ben nu aan het bedenken hoe of wat.

De enige echt goede oplossing is natuurlijk dat ze er een nieuwe vloer in leggen, maar ja...wanneer gaat dat lukken? Is de vloer dan nog op tijd droog zodat we op de geplande datum kunnen verhuizen en het weekend ervoor kunnen klussen?

Dadelijk maar eens kijken met welke oplossing hij komt.
  woensdag 2 april 2014 @ 11:07:21 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138428891
:o Shoot! -O-
Je had je zo verheugd op die groen vloer, ik kan me heel goed voorstellen dat het geen optie lijkt te zijn om het nu maar even zo te laten nee, maar ja... Je verhuizing ervoor verschuiven lijkt me ook k*t
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 11:14:14 #49
5428 crew  miss_sly
pi_138429084
Nee, verhuizing opschuiven kan ook gewoonweg niet. Verhuizers zijn geregeld, huur opgezegd, vrije dagen aangevraagd en goedgekeurd...maar misschien als ze morgen de vloer eruit trekken en een nieuwe erin leggen, dat de schilder dan vrijdag aan de slag kan. De vloer is vorige week in minder dan een dag gelegd, dus dat zou moeten kunnen. Het is wel vreselijke zonde, maar ja, dat is dan weer niet onze schuld.

*zucht
lastig hoor.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 12:52:59 #50
5428 crew  miss_sly
pi_138432182
Ok, hij was er inderdaad snel. Hij had intussen ook de jongens al gebeld die het gedaan hebben. Hij zei dat ze er meteen aan konden komen om het af te schuren, zodat het morgen dan klaar is. Ik zei dat ik dat wel jammer vind, omdat er dan meteen al een laag af is, en we dan voor de toekomst minder hout over houden om nog eens te schuren. Hij vroeg wel drie keer of we het echt niet mooi vonden (ja, prachtig, maar het is niet wat we willen) en hij vond het raar dat we een vloer gingen schilderen die we later misschien weer wilden schuren en lakken.

Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak en heb ingestemd met schuren vanmiddag nog.

Wat nu? Een mailtje eruit sturen dat we akkoord willen gaan met het schuren nu, maar dat we dan wel een korting willen op het geheel omdat onze vloer nu al een keer afgeschuurd is en dus onze toplaag al niet meer is wat hij zou moeten zijn? Of gewoon zo laten?

O ja, hij zei dat met schuren echt alleen het bovenlaagje, waar de olie zit, eraf gaat, en nauwelijks iets van de vloer en dat we vrijwel onze toplaag overhouden. De olie zou niet in de vloer getrokken zijn.
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 13:21:42 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138433096
ik zou die hele vloer eruit laten halen omdat ik de gok niet zou willen nemen dat de groene verf raar gaat doen omdat de olie er toch niet helemaal uitgeschuurd is.
het is hun fout, dus ik zou geen mm toegeven.
pi_138433373
Ik zou de vloer eruit laten halen! Straks is de olie er wel ingetrokken en komt de verf er weer af zetten!

Ik lurk al een tijdje mee en vind het erg leuk worden, ben benieuwd naar het eindresultaat!
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 13:38:24 #53
5428 crew  miss_sly
pi_138433686
Ik heb onderstaande mail gestuurd:

Ik begrijp dat je op vakantie bent, maar aangezien jij altijd ons aanspreekpunt bent geweest, richt ik deze mail even aan jou. Ik zal xx en ook xx in de cc zetten, zodat ze op de hoogte zijn.

Vandaag was de oplevering van onze vloeren: een visgraatvloer op de begane grond, in 'smoke' geolied en een eiken lamelvloer op de eerste verdieping die klaar om geschilderd te worden, zou worden opgeleverd.
De visgraatvloer ziet er geweldig uit, we zijn er erg blij mee.

Helaas bleek de vloer op de eerste verdieping ook geolied. Uiteraard kunnen we over een geoliede vloer niet schilderen. Bij de oplevering stelde xx voor om de jongens die hem gelegd hadden te laten komen, om het te laten afschuren. Volgens hem zou de olie niet in het hout getrokken zijn en zou het voldoende zijn om de toplaag eraf te schuren.
Voor de korte termijn lijkt dit de beste oplossing. De schilder kan dan morgen toch gewoon aan de slag en onze planning rondom de verhuizing (inclusief het op tijd verlaten van de opgezegde huurwoning) kan gewoon doorgaan.
Op de lange termijn betekent dit wel dat er al een laagje van de toplaag van het hout af is. Dat maakt schuren en behandelen in de toekomst wel lastiger; we zijn immers eerder door de toplaag heen dan wanneer de vloer opgeleverd was zoals we hadden afgesproken.

Omdat we niet echt een andere mogelijkheid zien, behalve het laten leggen van een compleet nieuwe vloer, met alle gevolgen van dien (planning en verhuizing die in het honderd lopen), gaan we op basis van de uitleg van xx dat er geen olie in de vloer getrokken is en schilderen na schuren geen problemen zal opleveren, akkoord met het nu schuren van de vloer, zodat deze geschilderd kan worden. Wel stellen we voor dat we een korting krijgen op de vloer; immers krijgen we niet wat we hadden afgesproken en waar de prijs op is gebaseerd. Wij stellen voor dat we van jullie een creditnota krijgen van 25% van de vloer van de eerste verdieping, zijnde 25% van ¤ 2.100,= inclusief BTW = ¤ 525,=

Mochten er in de nabije toekomst toch problemen optreden omdat de verf en de eventueel ingetrokken olie niet goed samengaan, dient er alsnog een nieuwe vloer ingelegd te worden.

Graag horen we snel van jullie!
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2014 @ 14:37:47 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138435344
ik zou sowieso niet de hele factuur betalen totdat je antwoord hebt.
vervelend dat jullie met die strakke tijdplanning zitten. anders had hij mooi die vloer weer mogen oprollen en meenemen.
pi_138435911
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik die sowieso even op de hoogte stellen. Misschien kunnen zij nog iets voor je doen (onafhankelijke adviseur). In ieder geval met het oog op eventuele latere problemen.
  Moderator vrijdag 4 april 2014 @ 09:37:35 #56
5428 crew  miss_sly
pi_138496908

Op de foto natuurlijk niet helemaal goed uitkomend, en in het echt zie je dan dat de vorm van de planken, dus dat het een geschilderde plankenvloer is. Volgens B is het echt mooi, die heeft de foto gemaakt.
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:31:42 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_138498096
De kleur is zo al O+ De schilder heeft geen moeite gehad met de vloer?
  Moderator vrijdag 4 april 2014 @ 10:41:52 #58
5428 crew  miss_sly
pi_138498322
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:31 schreef mefke79 het volgende:
De kleur is zo al O+ De schilder heeft geen moeite gehad met de vloer?
Kennelijk gaat het prima, dus dat is een pak van mijn hart!
  Moderator zondag 6 april 2014 @ 12:10:40 #59
5428 crew  miss_sly
pi_138564339
Net even gespiekt en de vloer is prachtig! Pak van m'n hart!
pi_138564443
Ik ben zo benieuwd naar het resultaat in 't echt!
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 20:37:11 #61
5428 crew  miss_sly
pi_138665208

Met de vloer is het helemaal goed gekomen! Verf pakte prima en de kleur bleek zoals we wilden. Toch altijd weer even afwachten of het staaltje ook zo mooi is in het groot ;)

Vrijdag wordt de inzetkast voor de trapkast geïnstalleerd! Morgen wordt de drooglopmat gelegd. En nog een week en dan gaan we verhuizen!
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 00:05:15 #62
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_138676859
Wauw, mooi! O+

Ik vind vooral de eerste kamer tof! Dat wordt de grote meisjes kamer?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator woensdag 9 april 2014 @ 08:02:32 #63
5428 crew  miss_sly
pi_138679876
quote:
17s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:05 schreef Meke het volgende:
Wauw, mooi! O+

Ik vind vooral de eerste kamer tof! Dat wordt de grote meisjes kamer?
Klopt, ze heeft het allemaal zelf bedacht. Alleen de vloer niet, die is gewoon over de hele eerste verdieping hetzelfde. Het wordt een erg kleurrijke kamer, als hij klaar is, maar ze lijkt er nog steeds blij mee.

Zondag komt innepin wolkjes schilderen op de blauwe muren, en een zonnetje. Ik ben heel benieuwd hoe het dan is.
  donderdag 10 april 2014 @ 13:37:45 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138724962
Prachtig die vloer zeg! :Y O+
  Moderator donderdag 10 april 2014 @ 13:38:34 #65
5428 crew  miss_sly
pi_138724995
S vindt de vloer niet groen genoeg, nu is het niet net gras :D
Dus we moeten nog op zoek naar een groen kleedje dat voor grasveld door kan gaan in haar zomerkamer!
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 11:03:58 #66
5428 crew  miss_sly
pi_138757433
Het eerste meubelstuk staat: een krukje als bijzettafeltje O+

S keek in de winkel verliefd naar deze vogeltjes:

en mocht ze toen zomaar meenemen :D

Past goed in haar lentekamer, vogeltjes, zoals ze zelf zei ;)
pi_138757526
De vloer, nu ziet hij er wat warmer uit O+
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 20:18:20 #68
5428 crew  miss_sly
pi_138840213
En vandaag was Innepin er om op de kamer van S de wolkjes en zon te maken.

Vanmorgen besloot ze dat eer ook nog een luchtballon-ver-weg bij moest komen, dus die is er ook bijgeschilderd.
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 20:22:24 #69
5428 crew  miss_sly
pi_138840439
Samen met mijn zus, die dat al vaker had gedaan, heb ik op zolder laminaat gelegd. Dat ging heel goed, en het resultaat is mooi!

pi_138841718
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Samen met mijn zus, die dat al vaker had gedaan, heb ik op zolder laminaat gelegd. Dat ging heel goed, en het resultaat is mooi!

[ link | afbeelding ]
En dan (1 verdieping lager) telkens geroep horen "JAAA! Wij zijn écht goed hierin joh! Gaat als een speer! Wat zijn wij goed hè!" :D O+

Ben blij dat S tevreden is met haar lentekamertje :) En ben benieuwd naar het eindresultaat, met meubels enzo!
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 20:44:16 #71
5428 crew  miss_sly
pi_138841809
quote:
12s.gif Op zondag 13 april 2014 20:42 schreef innepin het volgende:

[..]

En dan (1 verdieping lager) telkens geroep horen "JAAA! Wij zijn écht goed hierin joh! Gaat als een speer! Wat zijn wij goed hè!" :D O+

Ben blij dat S tevreden is met haar lentekamertje :) En ben benieuwd naar het eindresultaat, met meubels enzo!
Whahaha, ja, ik realiseerde me later dat jij ons kon horen :D
Ach ja, we zijn goed en we gingen als een speer, dus het mocht gezegd worden :+

En als het klaar is, komen jullie gewoon nog een keer langs. Kunnen de meisjes weer zo fijn spelen, en gaan wij gewoon theeleuten!
pi_138842076
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Whahaha, ja, ik realiseerde me later dat jij ons kon horen :D
Ach ja, we zijn goed en we gingen als een speer, dus het mocht gezegd worden :+

En als het klaar is, komen jullie gewoon nog een keer langs. Kunnen de meisjes weer zo fijn spelen, en gaan wij gewoon theeleuten!
Ik heb al jullie geroddel ook meegekregen hè ;)

En het was hartstikke leuk! Meisjes hebben genoten, ze vinden allebei dat ze er een echte vriendin bij hebben - en M. een opa erbij _O- We komen zeker nog een keer!
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 21:01:54 #73
5428 crew  miss_sly
pi_138842999
quote:
6s.gif Op zondag 13 april 2014 20:48 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik heb al jullie geroddel ook meegekregen hè ;)

En het was hartstikke leuk! Meisjes hebben genoten, ze vinden allebei dat ze er een echte vriendin bij hebben - en M. een opa erbij _O- We komen zeker nog een keer!
Ons geroddel is veilig bij je, toch? ;)

Zo leuk, zoals W en S het altijd meteen goed kunnen vinden. En M heeft zo lekker mee rondgedarteld O+
En opa, ja, hij was goed publiek, dus hij heeft de titel misschien verdiend? :D
pi_138847118
Hij heeft zich met verve op de rol van opa gestort O+ Lief joh. Ze zullen er wat werk aan hebben gehad, die drie dames achterna zitten en tevreden houden.

Ik laat me verder niet uit over het geroddel :Y)
  maandag 14 april 2014 @ 00:36:21 #75
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138855170
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:18 schreef miss_sly het volgende:
En vandaag was Innepin er om op de kamer van S de wolkjes en zon te maken.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Vanmorgen besloot ze dat eer ook nog een luchtballon-ver-weg bij moest komen, dus die is er ook bijgeschilderd.
Leuk ^O^
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator maandag 14 april 2014 @ 09:16:28 #76
5428 crew  miss_sly
pi_138857852
quote:
17s.gif Op zondag 13 april 2014 21:56 schreef innepin het volgende:
Hij heeft zich met verve op de rol van opa gestort O+ Lief joh. Ze zullen er wat werk aan hebben gehad, die drie dames achterna zitten en tevreden houden.

Ik laat me verder niet uit over het geroddel :Y)
Mijn ouders vinden dat leuk, kindjes. Maar volgens mij viel het best mee, ze waren alle vier, ook de oudste van mijn zus, heel lief en gezellig de hele dag!
pi_139026548
Ben je over? En hoe bevalt het?
pi_139027006
Sly, welke inbouwapparatuur heb je in de keuken?
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 10:29:05 #79
5428 crew  miss_sly
pi_139038298
Ja, we zijn over! Sinds afgelopen woensdag, maar zo retedruk met poetsen en opruimen dat ik nog niet aan ene update toegekomen was.

Het bevalt geweldig goed O+ De nieuwe meubels zijn ook geleverd en ze zijn prachtig en zitten fijn. Slapen gaat prima, we moeten alleen nog verduisteren met vuilniszakken :) De eerste ochtend konden we niet douchen, want de bouwvakkers in de huizen tegenover ons waren al begonnen en we hadden de ramen nog niet afgeplakt :P Gelukkig hadden we de avond ervoor gedoucht na al dat sjouwen.

Minpuntjes in de keuken: de afvoer/sifon lijkt een klein beetje. Is al doorgegeven, en de servicemonteur komt als het goed is dinsdag. En de oven doet het niet -O- Dat was wel even een grote tegenvaller toen ik gisteravond lasagne wilde maken. De oven tikt heel hard en er komt een plastic-schroeiluchtje vanaf als ie pas 10 seconden aan staat. Dus dat ook maar even gemeld, maar ja, dat was gisteravond na 18 uur, dus daar hebben we nog niets over gehoord. Gelukkig kan de stoomoven ook als heteluchtoven dienst doen, dus we konden toch lasagne eten! Heerlijk na een jaar!
Nu ben ik alleen de handleiding van de stoomoven kwijt :') Die had ik meegenomen naar het oude huis om me een beetje in te lezen, dat is er door de drukte niet van gekomen, en dus is het ingepakt en heb ik het nog niet teruggevonden. Ik kwam net een doos tegen waar het wel eens in zou kunnen zitten :D

Foto's later, ik moet weer aan de slag!
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 10:29:53 #80
5428 crew  miss_sly
pi_139038319
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sly, welke inbouwapparatuur heb je in de keuken?
Wij hebben Atag apparatuur. Wij wilden deze specifieke gaskookplaat wegens gemakkelijk schoon te houden en mooi, en dus hebben we verder ook maar Atag apparatuur genomen.
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 10:31:10 #81
5428 crew  miss_sly
pi_139038349
O, en de quooker O+ O+ Liefde!
Dat je dan water uit de quooker in de pan doet, je couscous erbij gooit en het verder kan vergeten tot je aan de couscous toe bent O+ En dat je zomaar een kopje thee kunt zetten, net zo gemakkelijk als een glaasje fris inschenken. En dat je kokend water in een pannetje doet en meteen eitjes erin kunt doen om te koken.

Echt, liefde O+
pi_139039038
*O* *O*
Wat heerlijk dat het zo goed bevalt. En ik ben jaloers op je quooker.

En ik zag gisteren opeens dat de voorgevels ook gewit zijn, mooi hoor!
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 11:34:47 #83
5428 crew  miss_sly
pi_139039409
Ja, mooi he, dat witte. De muren moesten daar droger voor zijn en nu is dat dus kennelijk zo. Ik vind het wel de finishing touch.

Quooker: water in een pan, 10 eieren er in en al bijna klaar *O*
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 14:21:22 #84
5428 crew  miss_sly
pi_139180058
OK, kleine update. We zijn nog niet klaar, hoor, maar het is zeker bewoonbaar ;)

De huiskamer met nieuwe bank:

eetkamer/keuken:

Onze slaapkamer is nog erg kaal. Er moet nog een extra garderobekast bij en op de plaats waar nu nog dozen staan, wil ik een leuke commode met een spiegel erboven.

De Pax kast die we hadden bijgekocht, bleek kapot in de verpakking. Het heeft nogal wat tijd nodig om die geruild te krijgen :') anders hadden er gewoon al drie kasten gestaan O+

De kamer van S, hij is geheel naar haar zin O+ Er komt nog wat aankleding, wat kaarten, een gehaakte hartjesslinger, dat spul, maar de basis is naar tevredenheid in orde:

Badkamer, niet veel gebeurd :D

De zolder, momenteel in gebruik als speelzolder O+

Mijn toekomstige naai-/hobbyhoekje

Nog op te ruimen, voornamelijk achter de schotten:

Wasmachine/droger en zo:

En de tuin, momenteel nog in gebruik als uitdragerij :')

pi_139184398
Jaa, foto's! *O* Het blijft zo maf om een huis te zien dat aan de ene kant zo lijkt op ons huis (qua indeling ook) en toch weer heel anders is door de andere vloer, meubels, keuken en zo. Het ziet er geweldig licht en ruim uit allemaal en de contouren van knusheid worden ook al duidelijk! Ik vind met name jullie benedenverdieping heel mooi. En de kleur tegels in de badkamer is geweldig. O+

Wat de slaapkamer betreft: wij hebben afgelopen weekeinde pas voor het eerst iets gedaan aan de aankleding van onze slaapkamer. :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 23-04-2014 16:46:23 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 16:53:52 #86
5428 crew  miss_sly
pi_139185164
Ziet er goed uit!
Onze kamer heeft ook geen haast, hoor :D Het bewuste kastje dat ik zoek, moet ik sowieso nog eens tegenaan lopen, nog niets gevonden. Een mooi sprei idem. Ik heb een paar mooie kaarten die ik wil ophangen.

Grappig he, hoe hetzelfde en verschillend onze huizen zijn!
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 16:55:17 #87
5428 crew  miss_sly
pi_139185208
Ik wacht met smart op de gordijnen! Het maakt het zo veel meer af, de echo verdwijnt nog meer, geeft meer sfeer, houdt licht buiten....Toen we ze bestelden, zei hij een week of 3, dus vanaf volgende week verwacht ik ze!
pi_139185333
Heb je ze bij hetzelfde adresje besteld als wij? Ben benieuwd! Gordijnen kunnen veel verschil maken. In ons geval aanvankelijk negatief. }:|
  woensdag 23 april 2014 @ 17:00:47 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_139185367
roze bank O+
disclaimer
pi_139185469
Als ik op visite kom, is de fauteuil voor mij.
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:05:37 #91
5428 crew  miss_sly
pi_139185510
Nee, niet bij hetzelfde adres, maar van hier bij het winkelcentrum. Ik ben reuzebenieuwd. We hebben dan alles wat een gordijn nodig zou kunnen hebben, meteen voorzien van gordijn. Even afwachten of het allemaal goed uitpakt, natuurlijk!

Ja, de roze bank O+ Hij is mooi en staat goed tegen de groene muur. Toch blijven veel mensen denken dat ik die roze bank er wel doorgedramd zal hebben, want kennelijk is het onmogelijk dat een man een roze bank zou willen :')
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:06:03 #92
5428 crew  miss_sly
pi_139185522
De fauteuil is echt om in weg te zakken O+ Daar ga ik veel in lezen, denk ik!
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:08:37 #93
5428 crew  miss_sly
pi_139185608
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik op visite kom, is de fauteuil voor mij.
En je mag langskomen hoor. Het is nog niet af, maar als je moet wachten tot het af is :')
Koffie hebben we in ieder geval!
  woensdag 23 april 2014 @ 17:09:23 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_139185626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Nee, niet bij hetzelfde adres, maar van hier bij het winkelcentrum. Ik ben reuzebenieuwd. We hebben dan alles wat een gordijn nodig zou kunnen hebben, meteen voorzien van gordijn. Even afwachten of het allemaal goed uitpakt, natuurlijk!

Ja, de roze bank O+ Hij is mooi en staat goed tegen de groene muur. Toch blijven veel mensen denken dat ik die roze bank er wel doorgedramd zal hebben, want kennelijk is het onmogelijk dat een man een roze bank zou willen :')
hij is gewoon een homo! :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:47:10 #95
5428 crew  miss_sly
pi_139186739
Is ook!

:')

De enige die geen roze bank wilde was.....jawel, kleuterdochter van 4,5 :D ze vond de blauwe fijner zitten en mooier.
pi_139187392
Mooi!

Wat Claudia zegt, heb ik ook heel erg: aan de ene kant lijkt jullie huis erg op het onze, maar de inrichting is totaal anders, waardoor het toch een herl ander beeld geeft.

Oh, en wij hebben goede ervaringen met die gordijnenzaak! Snelleservice, en erg vriendelijk.
pi_139191384
Wow Miss, zier er goed uit zeg. Die zolder O+ .

Ik vind het erg mooi allemaal en ik vind de stijl ondanks het roze helemaal niet zo vrouwelijk. Best strak en zelfs wel wat neigend naar industrieel ofzo, die tafel en stoelen, de kleuren.

Echt heel mooi! En lekker ruim.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:54:26 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139198959
Wauw, mooi allemaal hoor! :Y Ik vind je kleuren echt heel tof!
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 09:16:34 #99
5428 crew  miss_sly
pi_139205819
Dank! Wij zijn ook erg blij met de kleuren, ze voelen goed O+

Goed om te horen, Bleie, dat je goede ervaringen met die zaak hebt. Ik hoop dat we snel iets van ze horen!

Groofs, industrieel, klopt wel een beetje. We willen ook iets van een industriele lamp, denken we. Of een design. Lampen vinden we vreselijk moeilijk, daarom hebben we er ook nog geen, behalve voor de badkamer :')
En natuurlijk die mooie staande lamp bij de bank!
pi_139206078
Wat een prachtig huis! O+
En wat zullen jullie er van genieten, van een appartement naar een huis met 3 etages en voor- en achtertuin. Zoveel ruimte en mogelijkheden. Zowel voor jullie als jullie dochter. Heerlijk! :)
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 09:43:33 #101
5428 crew  miss_sly
pi_139206518
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een prachtig huis! O+
En wat zullen jullie er van genieten, van een appartement naar een huis met 3 etages en voor- en achtertuin. Zoveel ruimte en mogelijkheden. Zowel voor jullie als jullie dochter. Heerlijk! :)
Dank je!
Ja, genieten van de ruimte doen we zeker. Zo leuk om te zien hoe onze dochter ook echt het hele huis gebruikt. Zo speelt ze op zolder, een half uur later beneden om toch maar weer op haar kamer te gaan spelen. En met mooi weer buiten, dus daar is ze ook veel te vinden. Het is genieten O+

Overigens hebben we geen voortuin, maar dat vind ik verder geen probleem. Minder te onderhouden ;)
  donderdag 24 april 2014 @ 10:14:48 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139207453
Prachtig O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 09:52:56 #103
5428 crew  miss_sly
pi_139243589
Zo, zijn we goed weggekomen.
Vandaag zou de servicemonteur van de keuken komen om nog wat kleine dingetjes af te maken en even te kijken naar het vocht in het gootsteenkastje dat van de sifon leek te komen.
Gisteravond was de vloer bij de vaatwasser ineens vochtig :o
Maar niet meer aangezet gisteren. Vandaag kwam dus de monteur en toen bleek er toch iets aan de aansluiting niet helemaal goed :o Gelukkig op tijd opgelost, ik moet er niet aan denken dat de vloer helemaal nat zou zijn geworden!
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 09:33:26 #104
5428 crew  miss_sly
pi_139365795
Vrijdag komen de gordijnen *O*
Alleen nog niet de duettes voor de keuken en badkamer, maar die komen waarschijnlijk volgende week. Wat zal dat een verschil maken!
pi_139424420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Zo, zijn we goed weggekomen.
Vandaag zou de servicemonteur van de keuken komen om nog wat kleine dingetjes af te maken en even te kijken naar het vocht in het gootsteenkastje dat van de sifon leek te komen.
Gisteravond was de vloer bij de vaatwasser ineens vochtig :o
Maar niet meer aangezet gisteren. Vandaag kwam dus de monteur en toen bleek er toch iets aan de aansluiting niet helemaal goed :o Gelukkig op tijd opgelost, ik moet er niet aan denken dat de vloer helemaal nat zou zijn geworden!
Joh :o Nou ja zeg. Fijn dat je er op tijd bij was zeg.
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 22:02:38 #106
5428 crew  miss_sly
pi_139431783
Nou, het bleef maar nat zo tegen het einde van het programma. Dus toen de servicemonteur voor de oven kwam, heeft hij er nog een keer naar gekeken. Wat bleek: er was een onderdeeltje niet geïnstalleerd, waardoor de warme lucht naar beneden/de grond werd geblazen in plaats van naar voren. En dus werd de vloer nat. Onderdeel geïnstalleerd en nu gaat het goed!
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2014 @ 22:11:18 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139432456
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Overigens hebben we geen voortuin, maar dat vind ik verder geen probleem. Minder te onderhouden ;)
heb ik ook niet, maar ik vind het toch wel eens vervelend dat mensen vlak langs mijn raam wandelen en ook mijn trekbel is ineens heel aantrekkelijk bij de schooljeugd :(
ik heb al plantenbakken en een bankje tegen de gevel staan om nog wat afstand af te dwingen (is ook gewoon mijn eigen grond dus niemand kan er wat van zeggen, maar heel wat japanse toeristen laten zich op mijn bankje fotograferen :')
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 09:43:34 #108
5428 crew  miss_sly
pi_139611443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:11 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

heb ik ook niet, maar ik vind het toch wel eens vervelend dat mensen vlak langs mijn raam wandelen en ook mijn trekbel is ineens heel aantrekkelijk bij de schooljeugd :(
ik heb al plantenbakken en een bankje tegen de gevel staan om nog wat afstand af te dwingen (is ook gewoon mijn eigen grond dus niemand kan er wat van zeggen, maar heel wat japanse toeristen laten zich op mijn bankje fotograferen :')
Hahaha, ik zie het helemaal voor me, die Japanse toeristen :D
Die komen bij ons niet, rustig wijkje, alleen bestemmingsverkeer!

We hebben gordijnen *O*
Nog niet overal, maar in ieder geval beneden voor de schuifpui.

Het grote plaatje:

En wat duidelijker de kleuren:

Het is een in-between, dus dikker dan vitrage, maar dunner dan gewone gordijnen. Op deze manier houden we inkijk en te veel warmte van de zon buiten, en geeft het sfeer, maar hebben we geen zware gordijnen hangen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:36:25 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139613963
Mooi hoor! :Y Heel mooi sfeertje zo!
Heel anders dan in jullie apartement waar veel minder kleur was destijds toch?
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 11:40:35 #110
5428 crew  miss_sly
pi_139614053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi hoor! :Y Heel mooi sfeertje zo!
Heel anders dan in jullie apartement waar veel minder kleur was destijds toch?
Ja, klopt! Daar was het allemaal zwart-wit-antraciet :D Goed onthouden, zeg.

Op de een of andere manier gingen de kleuren eigenlijk heel erg vanzelf. Meer sfeer en zachtheid heeft het zo, vind ik <3
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:27:05 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139615261
Ik vond dat toen ook heel mooi, vandaar. Heel strak en consistent. En vooral licht en helder.
Maar zoals je zegt, dit is heel warm en zacht. :Y
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 09:55:11 #112
5428 crew  miss_sly
pi_139653210
Gordijnen op de kamer van S

B vindt het te blauw, S vindt ze geweldig.
Misschien dat ik ze nog eens wat opleuk met strijkvilt, bloemen of wolkjes.

En onze slaapkamer:

pi_139653446
Welke kleur gordijn is dat op de slaapkamer?
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 10:19:11 #114
5428 crew  miss_sly
pi_139653764
Beetje groenig, passend bij de vloer :) De kleur is wat moeilijk op de foto vast te leggen.
pi_139656379
Ik zoek ook zoiets, groenig maar niet groen groen...
Lastig, online zien kleuren er vaak net anders uit en in de winkel bij tl licht ook...

De vloer is trouwens echt mooi geworden.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 15:51:39 #116
5428 crew  miss_sly
pi_139662818
De contouren van de tuin worden ook zichtbaar:

Er komen grijze tegels in

in 60x30
pi_139663432
Prachtig huis!
pi_139663495
Leuke indeling van de tuin!
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 16:18:26 #119
5428 crew  miss_sly
pi_139663593
In het stukje zwarte zand vooraan komt een deel kruidentuin. In het perkje in het midden komt de perenboom met mooie bloesem <3
pi_149163441
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:18 schreef miss_sly het volgende:
In het stukje zwarte zand vooraan komt een deel kruidentuin. In het perkje in het midden komt de perenboom met mooie bloesem <3
Het is geen perenboom geworden, maar een kersenboom. Hopelijk over een paar maanden de eerste bloesem, maar hij is natuurlijk wel erg klein nog.

We zijn nu bezig met de aankleding. Eindelijk wat kussens op de bank, lampen gekocht, wat kastjes.

We willen nog een goede indeling laten maken in de trapkast. Iemand daar al eens mee bezig geweest? En dan niet alleen plankjes tegen de muur, maar echt fijn ingedeeld zodat je zoveel mogelijk ruimte ook daadwerkelijk gebruikt.
pi_149163469
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is geen perenboom geworden, maar een kersenboom. Hopelijk over een paar maanden de eerste bloesem, maar hij is natuurlijk wel erg klein nog.

We zijn nu bezig met de aankleding. Eindelijk wat kussens op de bank, lampen gekocht, wat kastjes.

We willen nog een goede indeling laten maken in de trapkast. Iemand daar al eens mee bezig geweest? En dan niet alleen plankjes tegen de muur, maar echt fijn ingedeeld zodat je zoveel mogelijk ruimte ook daadwerkelijk gebruikt.
oeeeeh tof!! wij hebben ook een kers staan, ik ben echt super benieuwd, aan al onze bomen zitten nu heel veel knoppen :D kan niet wachten!

en je lampen en kussen zijn erg leuk, dat had k nog niet gezegd geloof ik :D
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:06:44 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163509
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die deur die Claudia in de trapkast had, is dat niet wat?
Als ik een trapkast had (of kon creëren) dan kwam er zo'n trapkastdeur.

Maar heb je buizen langs de wand lopen voor de vloerverwarming, zijn de wanden vrij van buizen en dergelijke?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149163513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

oeeeeh tof!! wij hebben ook een kers staan, ik ben echt super benieuwd, aan al onze bomen zitten nu heel veel knoppen :D kan niet wachten!

en je lampen en kussen zijn erg leuk, dat had k nog niet gezegd geloof ik :D
Onze kers is wel erg klein, hoor! En de kat heeft er ene paar keer aan gekrabd, vandaar dat we nu een stuk aluminiumfolie eromheen hebben gevouwen. Hopen dat ie het overleeft! De boom he, niet de kat :P
pi_149163546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die deur die Claudia in de trapkast had, is dat niet wat?
Als ik een trapkast had (of kon creëren) dan kwam er zo'n trapkastdeur.

Maar heb je buizen langs de wand lopen voor de vloerverwarming, zijn de wanden vrij van buizen en dergelijke?
Zo'n kast hebben we al, vanaf het begin! ideaal inderdaad.

Het gaat echt om in de kast. Er staan nu twee stellinkjes van Ikea voor wat voorraad, vazen, bakjes, broodrooster, etc. maar het is een grote puinhoop en er is niet echt ruimte om het netjes te maken. Dat wil zeggen, er is nogal wat ruimte, op de vloer vooral, die dus helemaal vol ligt met lege en volle flessen cola, glaswerk, dozen, emmer, stofzuiger, poetsspullen....ik zou er graag kastjes/plankjes/laden willen om goed en fijn op te bergen.
pi_149163565
Ik heb net mijn trapkast opnieuw ingericht. Ik woon hier nu 10 jaar dus ik weet inmiddels precies wat ik nodig heb in die kast.

Ik heb niet alleen planken maar ook zo'n schoenenhangergeval. Ik weet even niet hoe het heet. Een deurbreed stuk stof met allemaal zakken er aan voor schoenen. Daar zitten bij mij geen schoenen in maar paraplu's, poncho's, schoenpoets, bouillonblokjes, etc etc.
Mijn trapkast komt uit in de hal. Ik heb er een klein kapstokje in gehangen speciaal voor mijn sjaaltjes, lekker dicht bij de voordeur. Onder de onderste plank hangen handtassen, boodschappentassen, plastic tasjes, etc. Ik heb daar haken opgehangen die precies zo breed zijn als een boodschappentas.

Met van die mandjes die je aan een plank hangt creeer je ook veel extra bergruimte.

K&W / Vochtige muur Hier nog wat foto's, weet niet of het wat toevoegt voor je ;)
Spoilers!
pi_149163613
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo'n kast hebben we al, vanaf het begin! ideaal inderdaad.

Het gaat echt om in de kast. Er staan nu twee stellinkjes van Ikea voor wat voorraad, vazen, bakjes, broodrooster, etc. maar het is een grote puinhoop en er is niet echt ruimte om het netjes te maken. Dat wil zeggen, er is nogal wat ruimte, op de vloer vooral, die dus helemaal vol ligt met lege en volle flessen cola, glaswerk, dozen, emmer, stofzuiger, poetsspullen....ik zou er graag kastjes/plankjes/laden willen om goed en fijn op te bergen.

Wij hadden het zo. En dan onder de schap met volle flessen een krat wat we gebruiken voor het boodschappen doen. En die vulden we met lege flessen. En de stofzuiger zette we rechts om de hoek zodat er een smal pad over bleef voor de halfhoge en lage stellingkast.

In de grote alle voorraad, de middelste de oncourante dingen en rechts voorraad van schoonmaakmiddelen die je alleen hoefde te pakken als er een les leeg was en andere dingen die je wel dichtbij wilt hebben maar niet vaak nodig hebt :)
pi_149163656
Een van onze mooiste aankopen:

Hierin zit het speelgoed van S dat beneden is, waaronder wat tekenspullen en strijkkralen enzo. Er komt nog een plant op.
pi_149163686
Deze is einde van de zomer gearriveerd:

Nog te weinig gebruik van kunnen maken, dus wij wachten met smart op het mooie weer!
pi_149163790
Verder hebben we een tijdje terug eindelijk de juiste hanglamp voor boven de tafel gevonden:

En heb ik een soort kaptafel gecreëerd op onze slaapkamer:

donderdag 29 januari 2015 @ 10:26:08 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163846
Iedere keer als ik zo'n Stokke stoel zie heb ik weer spijt dat wij er niet een gekocht hebben, terwijl hij hier aan de eettafel helemaal niet goed zou kunnen staan door de slede aan de onderkant icm de natuursteenvloer :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149163850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:13 schreef Puala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wij hadden het zo. En dan onder de schap met volle flessen een krat wat we gebruiken voor het boodschappen doen. En die vulden we met lege flessen. En de stofzuiger zette we rechts om de hoek zodat er een smal pad over bleef voor de halfhoge en lage stellingkast.

In de grote alle voorraad, de middelste de oncourante dingen en rechts voorraad van schoonmaakmiddelen die je alleen hoefde te pakken als er een les leeg was en andere dingen die je wel dichtbij wilt hebben maar niet vaak nodig hebt :)
Zoiets begint er al op te lijken, inderdaad!
Op zich lijkt het me wel handig om juist achterin/onderin iets met laden te doen? Zodat je het naar je toe kan trekken in plaats van je in de kast moet vouwen.
pi_149163865
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:26 schreef Leandra het volgende:
Iedere keer als ik zo'n Stokke stoel zie heb ik weer spijt dat wij er niet een gekocht hebben, terwijl hij hier aan de eettafel helemaal niet goed zou kunnen staan door de slede aan de onderkant icm de natuursteenvloer :')
Ik ben er nog steeds heel erg blij mee! Het is zo'n fijne, gemakkelijke stoel en we gebruiken hem nu 5 jaar!
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:27:30 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163878
Ik heb trouwens wel een Trofast onder de trap staan, en daar heb ik wieltjes ondergezet, dat kan in een trapkast natuurlijk ook prima, of zelfs nog beter....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149163915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:27 schreef Leandra het volgende:
Ik heb trouwens wel een Trofast onder de trap staan, en daar heb ik wieltjes ondergezet, dat kan in een trapkast natuurlijk ook prima, of zelfs nog beter....
Ik zal kijken of ik een foto kan maken, straks, maar ik betwijfel of je iets ziet. Het is echt, heel erg echt, een puinhoop :@
pi_149163951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net mijn trapkast opnieuw ingericht. Ik woon hier nu 10 jaar dus ik weet inmiddels precies wat ik nodig heb in die kast.

Ik heb niet alleen planken maar ook zo'n schoenenhangergeval. Ik weet even niet hoe het heet. Een deurbreed stuk stof met allemaal zakken er aan voor schoenen. Daar zitten bij mij geen schoenen in maar paraplu's, poncho's, schoenpoets, bouillonblokjes, etc etc.
Mijn trapkast komt uit in de hal. Ik heb er een klein kapstokje in gehangen speciaal voor mijn sjaaltjes, lekker dicht bij de voordeur. Onder de onderste plank hangen handtassen, boodschappentassen, plastic tasjes, etc. Ik heb daar haken opgehangen die precies zo breed zijn als een boodschappentas.

Met van die mandjes die je aan een plank hangt creeer je ook veel extra bergruimte.

K&W / Vochtige muur Hier nog wat foto's, weet niet of het wat toevoegt voor je ;)
Onze trapkast komt uit in de woonkamer. Voor de schoenen en sjaaltjes en dingen hebben we al ruimte in de hal. De trapkast is echt voor de stofzuiger, voorraad, vazen, de doos van HelloFresh tot de volgende wordt gebracht, emmers, etc. En dat niet erg netjes opgeruimd. Ik hou mezelf voor dat dat laatste komt door gebrek aan indeling :P
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:32:23 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik een foto kan maken, straks, maar ik betwijfel of je iets ziet. Het is echt, heel erg echt, een puinhoop :@
Daarom is zo'n trofast zo ideaal, zeker als je hem helemaal onder het lage gedeelte kunt duwen.... zooi in de bakken en je ziet er niets meer van O-)
Bij ons staan de schoenen er nu in trouwens, dat was ook iedere keer een grote puinhoop.

En ja, ik mis een voorraadkast heel erg, als ik niet zo'n hekel aan open keukens had dan zou ik de keuken tot bijkeuken maken en de eetkamer tot keuken, maar daar ga ik spijt van krijgen, dus ik blijf het maar gewoon doen met het missen van een voorraadkast :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149164016
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onze trapkast komt uit in de woonkamer. Voor de schoenen en sjaaltjes en dingen hebben we al ruimte in de hal. De trapkast is echt voor de stofzuiger, voorraad, vazen, de doos van HelloFresh tot de volgende wordt gebracht, emmers, etc. En dat niet erg netjes opgeruimd. Ik hou mezelf voor dat dat laatste komt door gebrek aan indeling :P
Dacht het al, had even geen zin om het op te zoeken in je topics ;)

Maar goed, na een tijdje heb je wel echt een goed beeld van wat je nodig hebt van zo'n kast. Dan komt pas het juiste moment om hem goed in te delen. Als er zo min mogelijk op de vloer staat, kan je het makkelijkst bewegen in de kast en is het makkelijker om hem opgeruimd te houden.
Spoilers!
pi_149164023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dacht het al, had even geen zin om het op te zoeken in je topics ;)

Maar goed, na een tijdje heb je wel echt een goed beeld van wat je nodig hebt van zo'n kast. Dan komt pas het juiste moment om hem goed in te delen. Als er zo min mogelijk op de vloer staat, kan je het makkelijkst bewegen in de kast en is het makkelijker om hem opgeruimd te houden.
Ja, en die vloer is nu dus echt bezaaid met zooi :')
pi_149164049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoiets begint er al op te lijken, inderdaad!
Op zich lijkt het me wel handig om juist achterin/onderin iets met laden te doen? Zodat je het naar je toe kan trekken in plaats van je in de kast moet vouwen.
Wij hadden de dingen die we zo nodig hadden altijd hoog staan. Vanuit de deuropening is de bovenste schap van de halfhoge kast goed te bereiken. En we zette de dingen die we minder gebruikte verder weg. En het was voor ons niet hinderlijk om dan de kast in te moeten stappen. Maar dat was ook omdat we gewoon écht de regel hadden om niets los op de grond te leggen. Naast de deur hadden we ook een ding opgehangen om de stofzuigerslang omheen te hangen. En daardoor was die ook wat compacter. En dan kon je er prima omheen.
pi_149164067

donderdag 29 januari 2015 @ 10:37:35 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149164074
Weet je, als je flessen en dergelijke hebt is een ouderwets flessenkrat misschien een optie?
Wijnflessen zullen er sowieso in passen, moderne Colaflessen weet ik dan weer niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149164190
Realiseer je trouwens wel dat je altijd, altijd, te weinig kwijt kunt in zo'n kast. Ik zit nog niet op dat punt maar ik heb hem net 2 maanden in gebruik :')

Al zou ik er wel graag van die fijne Ikea recyclebakken in kwijt kunnen...
Spoilers!
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:45:49 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149164256
Zo'n Ikea stofzuiger ding is ook handig, voor de slang...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149164414
Zulke draaiplateaus in de hoek O+
  donderdag 29 januari 2015 @ 10:55:46 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149164494
Oh, die draaiplateaus zijn briljant... dat moet nog redelijk eenvoudig te realiseren zijn ook :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149164571
Ja, ik vind ze ook wel wat!
En wij zijn toch van plan om eventueel de aannemer in te schakelen om dit goed in orde te maken. Kan ie meteen de schuur isoleren en een kast maken om de verwarmingsketel op zolder :)
  donderdag 29 januari 2015 @ 11:01:40 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149164646
Ik zou kijken wat ik met open keukenkastjes kon doen.... Dan heb je sowieso ook de mogelijkheid voor een hoekkast, en dus kun je de draaiplateaus kwijt.

Maar goed dat we geen trapkast hebben, nu ik dat gezien heb was ik al onderweg geweest naar de keukenafdeling van Ikea :') :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149165441
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:01 schreef Leandra het volgende:
Ik zou kijken wat ik met open keukenkastjes kon doen.... Dan heb je sowieso ook de mogelijkheid voor een hoekkast, en dus kun je de draaiplateaus kwijt.

Maar goed dat we geen trapkast hebben, nu ik dat gezien heb was ik al onderweg geweest naar de keukenafdeling van Ikea :') :@
Ik laat het liever door de aannemer maken ;)
pi_149166729
ooooh die draaiplateaus dat is handig!

En zo'n trofast lijkt me ook vrji ideaal ja. Ik zou er niet heel blij van worden om gebukt in het onderste achterste kastje te moeten gaan zoeken naar wat ik nodig heb. Dan liever zo'n hele bak eruit trekken en dan weer terugzetten :P
pi_149167262
Volgens mij kan je in die hoeken veel meer kwijt zonder plateau dan met.
Spoilers!
pi_149167743
Je kunt het dan niet zo gemakkelijk pakken!
pi_149168406
Ja, sorry, party pooper hier 8-)
Spoilers!
pi_149168620
Nee hoor, niet zo gauw :+
pi_149170736
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij kan je in die hoeken veel meer kwijt zonder plateau dan met.
Dat denk ik ook. Maar ik zie er de handigheid ook wel van in.
Ik had laatst nog dat ik een glazen pot achter een blikje vandaan moest pakken. Te beroerd om dat blik te verzetten... Dus dat ging over de wereld. Gelukkig was het niet andersom...
pi_149170922
Wat is het supermooi geworden, miss! De tuin, je kaptafel! O+

Ik verbaas me er nog steeds over hoeveel we in de trapkast kwijt kunnen. En het is helemaal niet moeilijk bij ons om in de achterste hoek te komen. De lage ruimte helemaal achterin is wel vrij loos. Het zou aardig zijn als je daar iets op wist te bedenken.

We hebben er nu even onze vriezer (tafelmodel) van zolder bij gezet. Dat past gewoon óók nog. Eigenlijk willen we die leegmaken en wegdoen, maar bij nader inzien overwegen we hem te laten staan.
pi_149170998
Waarom wil je de schuur trouwens laten isoleren?
pi_149171294
Die trapkast, dat is bij ons ook wel een ding. We hebben er wel planken in, en zo'n kast. Dat helpt iets, maar er ligt toch ook wel veel losse zooi op de grond, dus echt makkelijk iets pakken gaat vaak niet. Veel weggooien zou al een stuk helpen, trouwens, maar daar ben ik niet zo goed in.

Claudia: goed om te lezen dat er een kleine vriezer in past; dat zou ik nog wel willen (of een koelkast), maar ik denk altijd dat ik dat niet kwijt kan. Toch maar eens naar kijken dan.
pi_149172331
We willen een vriezer in de schuur zetten, en dan moet ie geïsoleerd. Ik denk dat ie hier in de trapkast niet goed zou passen. Er zitten daar ook nog leidingen van de vloerverwarming die best wat ruimt wegnemen.
pi_149172358
O ja, en voor die loze ruimte achterin dacht ik dus juist aan iets van een lange lade of schuifplaat, zodat je dat naar je toe kunt trekken en pakken wat je nodig hebt.
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 20:02:29 #160
5428 crew  miss_sly
pi_149218488
De huidige trapkast :@

Het idee van een vriezer hier stond B ook wel aan, maar dan moet er nog een stopcontact worden gemaakt, want dat is er niet. Er zit er wel een, maar dat is voor de vloerverwarmingsinstallatie.
pi_149220106
Hihi ik moest lachen :+ Sorry.
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 20:54:35 #162
5428 crew  miss_sly
pi_149220327
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:49 schreef innepin het volgende:
Hihi ik moest lachen :+ Sorry.
Nou ja, is meteen duidelijk waarom er werk van gemaakt kort worden :+
pi_149220517
Ik weet niet precies hoe jullie buizen lopen, maar wij hebben die ook i.v.m. de vloerverwarming. En toch past de vriezer!
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 21:00:52 #164
5428 crew  miss_sly
pi_149220544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet precies hoe jullie buizen lopen, maar wij hebben die ook i.v.m. de vloerverwarming. En toch past de vriezer!
Maar jullie hebben ook een vrij stopcontact daar?
pi_149220572
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar jullie hebben ook een vrij stopcontact daar?
Volgens mij heeft J. er een stekkerdoos neergelegd.
pi_149231718
herkenbaar miss, vooral die ruimte helemaal achterin waar je dan toch al niet echt lekker bijkunt enzo.
Past je stofzuiger waar nu die wijnfles staat en dat groenige iets? helemaal vooraan rechts?

Verder denk ik dat je met een tripje Ikea echt al een heel eind komt voor voorlopig zeg maar.
Zo op het eerste gezicht lijkt het alsof er wel een trofast zou moeten passen naast de stellingkast. deze bijv? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89857541/

ze hebben ook zo'n unit waar je stofzuiger mee zou moeten kunnen opbergen, maar ik weet niet echt of dat nou zoveel handiger is dan gewoon neerzetten. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/67865983/

oh en ik gebruik zelf deze voor plastic tasjes en ik heb er nog een waar ik rollen cadeaupapier in bewaar: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80010222/
ze hebben ook een vierkantere unit, het heet een afvalemmer :+ maar niemand die bepaald dat je er geen tasjes of zulks in mag hangen :P dat zou best tegen de muur naast de draaibare kast aan kunnen, dat kleine stukje. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80182237/

En is zoiets nog wat voor op je planken? zodat je wat meer neerzet-ruimte hebt? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60136623/
pi_149232005
Die plankinzetten zijn echt geweldig, ik heb met een paar grote en kleine mijn keukenkasten opnieuw ingedeeld. Ik ga er zo nog een halen. En 3 Kallaxen en 10 Drona's om mijn waskamer te herinrichten *O*
Spoilers!
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 15:26:50 #168
5428 crew  miss_sly
pi_149327934
Aangezien ik niets meer hoor van de aannemer en hij dus kennelijk druk is, zullen we toch zelf aan de slag moeten. Ik ga je linkjes dus maar eens goed bekijken, mignonne :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:34:10 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149328146
Hier de Trofast zoals hij bij ons onder de trap staat (op wieltjes dus ;) )

Hij komt tegen de derde tree aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 14:12:05 #170
5428 crew  miss_sly
pi_149445737
Kijk, het kan wel beter:

Op de lege plek op de onderste foto naast het ding van de vloerverwarming komt een diepvries. Net besteld. Eens kijken hoe het zo werkt, voorlopig!
pi_149446427
Van dat soort oplossingen houd ik nou, twee vliegen in één klap. Hoef je ook niet meer je schuur te laten isoleren.
pi_149447147
Ik heb dezelfde metalen rekken in de trapkast staan en heb er allerlei bakken en mandjes in, zodat ik veel meer klein spul qua voorraad en schoonmaakmiddel kwijt kan. Verder is het er iets kleiner en moet ik vooral nodig opruimen. Wat fijn dat jij er een diepvries in kwijt kunt.
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 16:11:12 #173
5428 crew  miss_sly
pi_149448301
Ik wil de kast nog wel optimaliseren. Het kan echt gewoon beter, ook met diepvries erin. De aannemer kan echter pas over een maand of twee, en ik wilde niet tot die tijd wachten met alles. Vriezer wordt maandag geleverd, en die kan ik echt goed gebruiken.
De lasten zijn niet hoog genoeg, denk ik. Bovendien is de ruimte er tussen niet handig. Ik hoop dus echt dat de aannemer met een wat handiger indeling komt met planken.

Enige jammere vind ik wel dat met vriezer er een groot deel echt wegvalt. Het deel achter de vriezer kun je helemaal niet meer gebruiken. Mocht het met de vriezer niet fijn zijn in de kast, verhuist hij alsnog naar de schuur.

Het voelt wel fijn, de kast zo O+
pi_149448890
wij hebben in de trapkast 1 deel vaste planken. en 1 deel met een rail waarop de planken in elke gewenste hoogte kan worden ingesteld. die kant wordt veel efficiënter benut dan de vaste planken.
pi_149454168
Wij hebben dit en dat vind ik goed werken:

Daarnaast staat dus nog een vriezer. Onder de schappen staan kratjes waar tassen in zitten en lege flessen. Het enige onhandige vind ik de stofzuiger.

Met de ruimte helemaal achterin doen we inderdaad niks.
pi_149454244
zo'n rail bedoel ik ook :Y
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:01:56 #177
5428 crew  miss_sly
pi_149455226
B zei dat we eventueel nog aan de aannemer konden vragen om het gedeelte dat straks achter de vriezer ligt, toegankelijk te maken vanuit de gang, onder de trap. Op zich is dat wel een optie, maar dan moeten we we even duidelijk hebben wat we daar dan gaan neerzetten. Er staat toch een schoenenkastje voor dat maakt dat je niet zomaar de deur opentrekt om er iets uit te halen.

Die rails zijn heel gemakkelijk, maar ik vind ze niet mooi. Nou hoeft dat niet in de trapkast, dat weet ik wel, maar toch :D
pi_149455362
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:01 schreef miss_sly het volgende:
B zei dat we eventueel nog aan de aannemer konden vragen om het gedeelte dat straks achter de vriezer ligt, toegankelijk te maken vanuit de gang, onder de trap. Op zich is dat wel een optie, maar dan moeten we we even duidelijk hebben wat we daar dan gaan neerzetten. Er staat toch een schoenenkastje voor dat maakt dat je niet zomaar de deur opentrekt om er iets uit te halen.

Die rails zijn heel gemakkelijk, maar ik vind ze niet mooi. Nou hoeft dat niet in de trapkast, dat weet ik wel, maar toch :D
Laatjes van je onderste paar traptreden maken :9

Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:11:24 #179
5428 crew  miss_sly
pi_149455511
Gaaf he? Maar nee, dat wordt hem niet :P
pi_149455852
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Gaaf he? Maar nee, dat wordt hem niet :P
Want?
Lijkt me zo gaaf, ook voor onze trapkast (die nog niet bestaat, dus ik kom hier even ideeën opdoen)
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:26:05 #181
5428 crew  miss_sly
pi_149456058
Bijvoorbeeld omdat in onze trapkast ook voorraad staat. En flessen sterke drank. Schoonmaakmiddelen. Vazen. Dat krijg je allemaal niet in die laden gepropt :) en als ik ze niet in de trapkast kwijt kan, dan heb ik een opbergprobleem :)
pi_149456100
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:26 schreef miss_sly het volgende:
Bijvoorbeeld omdat in onze trapkast ook voorraad staat. En flessen sterke drank. Schoonmaakmiddelen. Vazen. Dat krijg je allemaal niet in die laden gepropt :) en als ik ze niet in de trapkast kwijt kan, dan heb ik een opbergprobleem :)
Nee, maar ik bedoel ook alleen maar onder de onderste 3 a 4 treden. Die lades zouden dan wel ingenieus geconstrueerd moeten worden ivm de bocht in de trap, maar als dat nou kan, dan gebruik je op die manier dus de ruimte achter je nieuwe vriezer, want dat zit in het diepste gedeelte van de trap.
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:28:21 #183
5428 crew  miss_sly
pi_149456140
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:27 schreef innepin het volgende:

[..]

Nee, maar ik bedoel ook alleen maar onder de onderste 3 a 4 treden. Die lades zouden dan wel ingenieus geconstrueerd moeten worden ivm de bocht in de trap, maar als dat nou kan, dan gebruik je op die manier dus de ruimte achter je nieuwe vriezer, want dat zit in het diepste gedeelte van de trap.
Dat is wel waar. Het is in ieder geval iets om met de aannemer te bespreken dan!
pi_149456183
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Het is in ieder geval iets om met de aannemer te bespreken dan!
Doe dat, en laat het mij dan vooral weten, want ik ben wel nieuwsgierig of het kan :P
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:30:45 #185
5428 crew  miss_sly
pi_149456236
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:29 schreef innepin het volgende:

[..]

Doe dat, en laat het mij dan vooral weten, want ik ben wel nieuwsgierig of het kan :P
Het kan ongetwijfeld, maar zal ook wel wat kosten!

Kun jij niet iets met die uittrekbare kasten onder je trap? Heb je dat niet gezien op pinterest?
pi_149456304
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het kan ongetwijfeld, maar zal ook wel wat kosten!

Kun jij niet iets met die uittrekbare kasten onder je trap? Heb je dat niet gezien op pinterest?
Jawel, is ook een idee waar we naar kijken. :)
Wil wel onder het hoogste deel een gewone deur plus dan zo'n geniale inzetkast die jij & Claudia allebei hebben. Wat er met het lagere deel gaat gebeuren weet ik nog niet.
pi_149459441
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:01 schreef miss_sly het volgende:
Daar zie je niets meer van als de planken vol staan. en het is de trapkast...
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 23:16:19 #188
5428 crew  miss_sly
pi_149459807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:04 schreef Elleska het volgende:

[..]

Daar zie je niets meer van als de planken vol staan. en het is de trapkast...
Ja, dat zei ik al, dat weet ik ook :)
Ik heb ze altijd al lelijk gevonden en ik had het volgens mij 35 jaar geleden al op mijn slaapkamer. Wellicht komt daar mijn tegenzin ook vandaan :)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:48:29 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149460754
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik al, dat weet ik ook :)
Ik heb ze altijd al lelijk gevonden en ik had het volgens mij 35 jaar geleden al op mijn slaapkamer. Wellicht komt daar mijn tegenzin ook vandaan :)
Het feit dat je een muur vol gaten hebt als je ze weghaalt helpt ook niet...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149464216
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het feit dat je een muur vol gaten hebt als je ze weghaalt helpt ook niet...
Je hebt niet veel meer gaten dan met gewone schappen, misschien zelfs wel minder. Het is een efficiënt en stevig ophangsysteem, en ook nog goedkoop en flexibel. Ik vind het zelf trouwens ook niet de mooiste oplossing, maar ik heb een diep wantrouwen jegens "zwevende" schappen.
pi_149481733
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:06 schreef innepin het volgende:

[..]

Laatjes van je onderste paar traptreden maken :9

[ afbeelding ]
Oooooh dat is geniaal!

Zo'n rail voor de planken hebben wij ook idd (inclusief prachtig jaren 80 bouwbehang :')), ik zou er zelf ook niet heel snel voor kiezen, maar mijn trapkast is denk ik al 25 jaar hetzelfde :+
Ik volg je topic even miss, voor geniale indelingen van de trapkast (er ligt niet eens een vloer in hier:'))

[ Bericht 13% gewijzigd door Sonnetje85 op 08-02-2015 19:23:09 ]
  zondag 8 februari 2015 @ 19:53:11 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149483304
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 07:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt niet veel meer gaten dan met gewone schappen, misschien zelfs wel minder. Het is een efficiënt en stevig ophangsysteem, en ook nog goedkoop en flexibel. Ik vind het zelf trouwens ook niet de mooiste oplossing, maar ik heb een diep wantrouwen jegens "zwevende" schappen.
Soneal z'n kamer voor de schilder de muur onder handen nam, en Innepin er een plaatje van maakte:

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149484239
Maar zoveel schroeven heb je toch niet nodig!
pi_149487570
jeetje dat zijn wel heel veel gaten :o dan heb je idd een muur vol gaten. zat in elk gat een schroef gestoken?

hier zitten maar een paar schroeven per rail. aan de andere zijde zitten minimaal 4 schroeven per plank. dat zijn er dus heel wat meer dan bij de rail.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:40:27 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149489233
Het waren heel veel rails, en heel veel planken die behoorlijk zwaar belast waren ;)

Het is overigens ook een muur van ruim 2 meter breed, maar dat was op de foto wellicht niet helemaal duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 15:15:57 #196
5428 crew  miss_sly
pi_149509049
En vriezer!

maandag 9 februari 2015 @ 15:54:26 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149510358
Wow! Dat heb je lekker snel geregeld, een georganiseerde kast en een vriezer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 15:58:36 #198
5428 crew  miss_sly
pi_149510521
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:54 schreef Leandra het volgende:
Wow! Dat heb je lekker snel geregeld, een georganiseerde kast en een vriezer :D
Tja, als ik iets wil en weet hoe en wat, dan kan ik vrij snel zijn :D

Ben er erg blij mee. Meteen ook even de paperassen uitzoeken die in de voorzetkast lagen, dan is dat ook gedaan.

Schuur gaan we ook maar zelf doen, hebben we besloten!
pi_149511395
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja, als ik iets wil en weet hoe en wat, dan kan ik vrij snel zijn :D

Ben er erg blij mee. Meteen ook even de paperassen uitzoeken die in de voorzetkast lagen, dan is dat ook gedaan.

Schuur gaan we ook maar zelf doen, hebben we besloten!
Woei! *O*

Ligt de inhoud van je trapkast nog steeds in de woonkamer náást je trapkast? :Y)
  maandag 9 februari 2015 @ 16:24:56 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149511450
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 16:54:22 #201
5428 crew  miss_sly
pi_149512315

Ook opgeruimd!

En ja, er liggen hier nog een paar dingen die moeten worden uitgezocht, maar dat is er nog even niet van gekomen. Misschien straks, ik ben wel lekker bezig nu!
pi_149523510
Zit achter die kast nou je trapkast?
Spoilers!
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 21:59:10 #203
5428 crew  miss_sly
pi_149524131
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zit achter die kast nou je trapkast?
Ja. Deze kast draai je als een deur naar voren en daarachter is dan de trapkast.
pi_149525298
Wow, goed hoor! Ga ik toch ook eens naar kijken.
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 22:42:26 #205
5428 crew  miss_sly
pi_149525947
Hier kun je hem vinden: http://handigekasten.nl/inzetkast/
pi_149526925
Weer een woord geleerd op die site: kogeltaatslager. Taats lager, niet taat slager zoals ik het las :D

Maar gaaf systeem hoor :Y
Spoilers!
pi_149529377
Grappig, die pagina staat al jaren in m'n bookmarks! Lijkt me erg handig zo'n inzetkast. Opent-ie een beetje soepel?
pi_149530867
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:42 schreef miss_sly het volgende:
Hier kun je hem vinden: http://handigekasten.nl/inzetkast/
Ja, die heb ik al jaren. Doelde meer op een kleine koelkast of vriezer in de trapkast. Die inzetkast is helemaal geweldig.
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 09:22:10 #209
5428 crew  miss_sly
pi_149531929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:18 schreef RB42 het volgende:
Grappig, die pagina staat al jaren in m'n bookmarks! Lijkt me erg handig zo'n inzetkast. Opent-ie een beetje soepel?
Heel erg soepel. Hij is zelfs zo soepel dat hij weer uit zichzelf dichtdraait. Meestal is dat geen probleem, omdat je er toch zelf voor staat, maar je kunt hem niet open laten staan. Dan moet je er even iets tegenaan zetten.
pi_149531962
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ook opgeruimd!

En ja, er liggen hier nog een paar dingen die moeten worden uitgezocht, maar dat is er nog even niet van gekomen. Misschien straks, ik ben wel lekker bezig nu!
Wat lijkt me dat ideaal!

En wat een prachtige kastdeur voor een nieuwbouwhuis.
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 09:34:06 #211
5428 crew  miss_sly
pi_149532082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat lijkt me dat ideaal!

En wat een prachtige kastdeur voor een nieuwbouwhuis.
Je bedoelt de paneeldeur?
Dat was meerwerk, maar wij wilden het wel erg graag. Veel mooier dan de gewone gladde deuren. Toiletdeur is hetzelfde, deur naar de hal is ook hetzelfde alleen zit er dan glas in.
pi_149532142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je bedoelt de paneeldeur?
Dat was meerwerk, maar wij wilden het wel erg graag. Veel mooier dan de gewone gladde deuren. Toiletdeur is hetzelfde, deur naar de hal is ook hetzelfde alleen zit er dan glas in.
Ja!

Wat tof dat jullie er meer hebben, ik vind het zo mooi.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:39:07 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_149542689
Jullie hebben een achterhuis O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149753928
Lurker hier :@, maar nu te geïnteresseerd in de inzetkast om alleen maar te lezen. Naar aanleiding van jouw topic en dat van ClaudiaX ook maar eens over gaan nadenken.

Contact leggen met de firma lukt niet. Dus vroeg me af hoe dat bij jou is gegaan vorig jaar, want jij hebt 'm toen toch nieuw laten plaatsen en niet meeverhuisd?
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 10:48:39 #215
5428 crew  miss_sly
pi_149753991
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:45 schreef Kursor het volgende:
Lurker hier :@, maar nu te geïnteresseerd in de inzetkast om alleen maar te lezen. Naar aanleiding van jouw topic en dat van ClaudiaX ook maar eens over gaan nadenken.

Contact leggen met de firma lukt niet. Dus vroeg me af hoe dat bij jou is gegaan vorig jaar, want jij hebt 'm toen toch nieuw laten plaatsen en niet meeverhuisd?
B heeft dat gedaan, maar volgens mij gewoon via de mail. Zal het eens navragen.
pi_149754357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

B heeft dat gedaan, maar volgens mij gewoon via de mail. Zal het eens navragen.
Aardig!
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 13:00:17 #217
5428 crew  miss_sly
pi_149757375
Even nagevraagd en hij heeft het inderdaad gewoon via de site gedaan. Formulier daar invullen, geloof ik.
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 14:03:25 #218
5428 crew  miss_sly
pi_150313900
Zo, we hebben nog een nieuw idee. Er is nog wat geld in het bouwdepot en we willen kijken of we dat kunnen stoppen in zonnepanelen!

Een en ander moet wel voor 1 juli verwezenlijkt zijn, want dan houdt het bouwdepot op te bestaan. We gaan ons er eens in verdiepen.

Iemand (van de lurkers?) toevallig ervaring met zonnepanelen, installatiebedrijf hiervan in Amsterdam, subsidie aanvragen, etc.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')