voornamelijk op akkers geweest van boeren die ik ken, woon in venray en hier geldt een algeheel detectorverbod dus de bossen in mag (officieelquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:58 schreef Fraymenkahn het volgende:
Hej dat klinkt vet
Op wat voor plekken ga je zoeken? En wat kost zo'n ding ongeveer?
heb je ook foto's van je vondsten?
Bij ons was dat vrij logisch. Er lag nogal wat tweede wereldoorlog wapentuig onder de grond in het bos. Niet ideaal als je lekker aan het graven bent en dan ineens op een granaat stuit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
Wat een onzin is dat dan dat je niet met een metaal detector mag zoeken. Waarom is dat?
klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:46 schreef Osiris024 het volgende:
De granaatscherven zijn geleideband van een granaat.
Ik zoek al jaren in Duitsland , Ardennen en het Market Garden gebied.
Maar ja , dat mag niet he
Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horen![]()
en er mag wel meer nietal moet ik zeggen dat ik ww2-spul leuke vondsten vind, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben
heb je al wat noemenswaardigs gevonden?
mooi!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc.
Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.quote:
mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekendquote:Op zaterdag 5 april 2014 08:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.
Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekend![]()
volgende week wel weer! heb er zin in, wil gaan zoeken op een oud zandpad tussen 2 dorpen in. pad is ongeveer een halve km lang en daar heb ikop de eerste 10 meter al die 2 muntjes en een kruisje (hangertje) gevonden dus heb goede hoop op meer!
true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansenquote:Op zaterdag 5 april 2014 09:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.
Zit me te oriënteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halenquote:Op zaterdag 5 april 2014 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansen
lol. volgens die test is alles onvindbaar en had ik bijv. ook mijn zilveren muntje niet kunnen vindenquote:Op zaterdag 5 april 2014 21:50 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zit me te oriënteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halen![]()
http://www.metalldetektortest.eu/garrett.html
wat gebeurt er eigenlijk als ze je pakken? ben je dan ook je detector kwijt of blijft het bij een boete?quote:Op zondag 6 april 2014 00:08 schreef ejvdb het volgende:
Ooit eens de kans gehad om snachts mee te gaan zoeken met iemand in Noord Frankrijk, In geboden verbied dus.. daarom snachts. Vondst waren veel granaatscherven maar ook een Amerikaanse bajonet..
Volgende ochtend kregen we te horen dat we opgemerkt waren... alleen dan door een oude vrouw die snachts foto's van dieren wil maken...
Volgens mij krijg je een boete van een paar duizend euro. Kan je dit niet betalen wordt je auto e.d. in beslag genomen en kan je gaan zitten..quote:Op zondag 6 april 2014 09:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat gebeurt er eigenlijk als ze je pakken? ben je dan ook je detector kwijt of blijft het bij een boete?
Zo, dat is niet misselijkquote:Op zondag 6 april 2014 12:50 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je een boete van een paar duizend euro. Kan je dit niet betalen wordt je auto e.d. in beslag genomen en kan je gaan zitten..
Ruimte genoeg nog om te zoeken idd...quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
Ik wil wel een keer in Egypte gaan zoeken.
Komt eigenlijk omdat het ook erg gevaarlijk is... Veel mensen denken, ach die granaten liggen er al 100 jaar... maar daardoor wordt dat spul juist instabieler..quote:
De mijne net binnen gekregenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:49 schreef Schunckelstar het volgende:
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggenerg goede prijs/kwaliteit verhouding.
nice! welke heb je?quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De mijne net binnen gekregen![]()
Alleen als ik een gouden kettinkje langs de spoel haal doet tie haast niks. Morgen maar eens kijken wat er te vinden is bij een plaatselijk recreatiestrandje in de buurt.
Waarom verbaast mij dit niet dat weer bij jou gebeurt?quote:Op zondag 6 april 2014 11:33 schreef Fopje het volgende:
Metaaldetectors
Ik heb er ook een keer 1 gekocht. Gewoon een prulding van 75 euro.
Heel de dag bezig geweest op het strand en niks gevonden. Toen om te testen een 2euro muntstuk 2 cm begraven en zelfs die kon ik niet meer terugvinden.
Maar was wel grappig om te doen
Heb ook een 250, op Amazon stonden er best veel positieve reviews over. Zat eerst naar een AT pro te kijken maar dan had het weer langer geduurd voordat ik er een kon halen en zoveel geduld had ik niet. Misschien volgende maand een DD spoel erbij halen maar eerst eens kijken hoe het bevalt. Nadeel is alleen dat zilver dezelfde uitslag geeft als gewoon ijzer, dus zal idd heel veel lipjes en troep worden wat ik opgraaf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nice! welke heb je?
en succes! je moet geduld hebben en geluk met een goede plaats dus laat je niet ontmoedigen als je niks vind meteenmaar hopelijk heb je geluk
![]()
en verbaas jezelf over de gigantische hoeveelheid frisdrank die er in nederland gedronken word, ongelofelijk hoeveel blikjes ik tegen kom
in superstaat rond de 250 euro volgens de muntenalmanak die bij mijn detector zat.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:18 schreef SchavuitPiet het volgende:
Leuk!
Deed dit vroeger altijd op het strand, Jammer genoeg vonden wij nooit meer als bierdopjes e.d
Is die munt overigens niet veel geld waard?
ah,nice. goeie keuzequote:Op vrijdag 11 april 2014 18:25 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb ook een 250, op Amazon stonden er best veel positieve reviews over. Zat eerst naar een AT pro te kijken maar dan had het weer langer geduurd voordat ik er een kon halen en zoveel geduld had ik niet. Misschien volgende maand een DD spoel erbij halen maar eerst eens kijken hoe het bevalt. Nadeel is alleen dat zilver dezelfde uitslag geeft als gewoon ijzer, dus zullen idd heel veel lipjes worden die ik opgraaf.
Ach, lipjes en bierdopjes is ook een stukje geschiedenis tochquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ah,nice. goeie keuze![]()
en ik ken het gevoel,ik moest en zou ook perse meteen de dag nadat ik besloten had door te zetten hem ook in huis hebben![]()
klopt, maar ik heb wel gemerkt dat ie bij zilver een iets stabieler piepje geeft en bij ijzer blijft ie iets meer "springen" tussen de verschillende blokjes. maar het blijft toch graven voor de zekerheid
dan helpt het soms om de sensitivity wat omlaag te zetten heb ik gemerkt. of het is een flinterdun stukje metaal wat je over het hoofd ziet, vaak vind ik het dan alsnog omdat ik na het gat dicht gegooid te hebben toch weer een piep krijgquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ach, lipjes en bierdopjes is ook een stukje geschiedenis tochKijk gewoon uit naar de spanning om bij elke keer graven benieuwd te zijn wat er uit de grond komt. En mocht dat een keer iets meer zijn dan een bierdopje of spijker is dat leuk meegenomen. Is in ieder geval spannender dan meedoen aan de loterij.
edit:
Net nog een half uurtje wezen zoeken, mijn eerste buit, een paar roestige spijkers en een oude aansteker.
Ook een hoop gaten gegraven waar niets uit kwam![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad gevoeligheid omlaag gezet vandaag, maar ben dan weer bezorgd dat ik iets moois laat liggen. Ook maar besloten er een pinpointer bij te halen ipv een DD spoel, want iets detecteren en alsnog niet kunnen vinden schiet ook niet op, vandaag weer gebeurd dat ik zeker weet iets in mn handen gehad te hebben maar gewoon niet terug kunnen vinden..quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:31 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan helpt het soms om de sensitivity wat omlaag te zetten heb ik gemerkt. of het is een flinterdun stukje metaal wat je over het hoofd ziet, vaak vind ik het dan alsnog omdat ik na het gat dicht gegooid te hebben toch weer een piep krijg![]()
daarom ga ik toch maar een pinpointer erbij kopen nog, scheelt een hoop tijd
nog wat gevonden vandaag trouwens?
die dopjes ook echt meenemenquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Inderdaad gevoeligheid omlaag gezet vandaag, maar ben dan weer bezorgd dat ik iets moois laat liggen. Ook maar besloten er een pinpointer bij te halen ipv een DD spoel, want iets detecteren en alsnog niet kunnen vinden schiet ook niet op, vandaag weer gebeurd dat ik zeker weet iets in mn handen gehad te hebben maar gewoon niet terug kunnen vinden..
Mijn buit van vandaag![]()
Vooral die haarspeld vond ik wel knap.
[ afbeelding ]
nicequote:Op zaterdag 12 april 2014 18:58 schreef Andiamo het volgende:
Kom ik toevallig vandaag dit 'nieuws' tegen:
http://www.telegraaf.nl/t(...)nen_akkers_af__.html
quote:Op zondag 13 april 2014 11:05 schreef Fogel het volgende:
Ik ga binnenkort met mijn dochter op pad, voor beiden de eerste keer. Ben van plan om al op wat plekken een paar muntstukken te begraven zodat ze in ieder geval niet met niks naar huis komt.
Iemand zei wat over landschapskaarten? Wat bedoel je daarmee? Historische kaarten die locaties van oude gebouwen laten zien ofzo?
Tof boek, die ga ik voor mijn vader bestellen.quote:Op zondag 13 april 2014 17:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]![]()
http://www.detectorplaza.(...)-limburg-p-1948.html
dit soort dingen bijvoorbeeld. ik heb bij de bibliotheek wat boeken geleend over de geschiedenis van mijn streek
Ik dacht niet dat je in een bos mag zoeken, of het moet privedomein zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 10:04 schreef Fogel het volgende:
wat door het bos loopt.
Moet alleen even uitzoeken wie de eigenaar is van die plekken en vragen of ik daar wel mag zoeken.
Ik woon in Noorwegen, de regels zullen vast anders zijn omdat hier heel veel meer bos is.quote:Op maandag 14 april 2014 10:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat je in een bos mag zoeken, of het moet privedomein zijn.
Ok dan, mooi meegenomen, misschien ook een stuk minder bebouwing dan hier.quote:Op maandag 14 april 2014 10:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik woon in Noorwegen, de regels zullen vast anders zijn omdat hier heel veel meer bos is.
Die zijn volgens mij nog moeilijker te vinden dan het spul wat onder de grond zit.quote:
het is een eenmalig startbedrag, en daarna kost het alleen nog maar tijdquote:Op maandag 14 april 2014 10:18 schreef valek het volgende:
Het lijkt me een leuke hobby. Ik wil dit eigenlijk ook gaan doen, maar weet er nog te weinig van. Is het duur? Wat kun je het beste kopen als je net begint? Wat zijn leuke plekken om heen te gaan?
En aan wat voor startbedrag moet je denken?quote:Op maandag 14 april 2014 19:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het is een eenmalig startbedrag, en daarna kost het alleen nog maar tijd
dat ligt een beetje aan jezelfquote:Op maandag 14 april 2014 20:02 schreef valek het volgende:
[..]
En aan wat voor startbedrag moet je denken?
Welk merk en type is goed om mee te beginnen? Of wat is een fatsoenlijke voor een leuke prijs? Zijn 2dehandse apparaten verstandig om te kopen?quote:Op maandag 14 april 2014 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat ligt een beetje aan jezelf
ik was rond de 400 euro kwijt volgens mij,maar ga er nu ook een pinpointer bij kopen en heb vandaag een nieuwe, fatsoenlijke schep besteld (om verdere frustratie te voorkomen) dus in totaal ben ik straks zo'n 600 euro kwijt. dat valt op zich mee dus.
mischien dat ik ooit nog wel ga upgraden, maar voorlopig bevalt deze me zeer goed,dus voorlopig nog lang niet
verder wil ik nu ook een autotje aanschaffen speciaal hiervoor maar daar wacht ik nog maar even een paar maandjes mee voor de zekerheid. ik doe wel vaker in alle enthousiasme domme impulsaankopen waar il later eigenlijk niks aan blijk te hebben
een opbergtas en een fatsoenlijke rugzak zijn ook behoorlijk handig vind ik. vooral een rugzak als je een hele dag gaat zoekenquote:Op maandag 14 april 2014 20:27 schreef Woelwater het volgende:
260 was die van mij, 135 voor een pinpointer erbij.. dan nog een paar gamma-schepjes en je bent aardig onderweg denk ik
Oh ja, auto had ik al en gooi daar dus alles inquote:Op maandag 14 april 2014 20:34 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
een opbergtas en een fatsoenlijke rugzak zijn ook behoorlijk handig vind ik. vooral een rugzak als je een hele dag gaat zoeken![]()
ik prop mijn hele tas vol met een kleed en genoeg voer en drinken om de hele dag door te komen
ja, mischien moet ik er toch maar gewoon eentje kopen. gewoon een oud barrelquote:Op maandag 14 april 2014 20:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Oh ja, auto had ik al en gooi daar dus alles in
een muntje is een muntjequote:Op woensdag 16 april 2014 21:03 schreef Woelwater het volgende:
Vandaag mijn eerste muntje gevonden![]()
[ afbeelding ]
Daarom, eerst maar eens wat ervaring opdoen op een strandje, makkelijk graven en objecten leren herkennen. Klein dingetje onder stuiver ook wel leuk, iets van een kettinkje of visgerei ofzo.quote:
rotzooi dusquote:Op zondag 13 april 2014 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[ afbeelding ]
Scherven van een ontsteker, geleideband scherven weer, grote huls, stukje van een ketting, een knoopje en 2 mooie kleine scherfjes van een kopje.
Geen onaardig resultaat vandaag
Vanavond maar eens schoon gaan naken
En toestemming gekregen op een nieuwe locatie om te zoeken
meer rotzooi dusquote:Op woensdag 16 april 2014 21:03 schreef Woelwater het volgende:
Vandaag mijn eerste muntje gevonden![]()
[ afbeelding ]
haha je was op de fiets jaquote:Op woensdag 16 april 2014 23:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wel bijna mn brandstof terug verdiend
ja, maar betere rotzooi dan de keer ervoorquote:
dat blijkt..quote:Op woensdag 16 april 2014 23:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja, maar betere rotzooi dan de keer ervoor![]()
en ik weet nu dat de britten op die plaats zwaar gevochten hebben,na wat leeswerk, weer wat geleerd.
het hoeft niet waardevolte zijn om leuk te zijn he
Niet eensquote:
kan altijd nog...en dan tof doen met je opgravingenquote:Op woensdag 16 april 2014 23:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Niet eensMaar het zou idd economischer zijn om op marktplaats voor een paar euro bodemvondsten te scoren.
ja duhquote:Op woensdag 16 april 2014 23:02 schreef Thezappa het volgende:
[..]
dat blijkt..
toch zou ik persoonlijk liever paar mausers en lugers boven de grond halen
lijkt me wel een leuke hobbie
Tsja, er zijn mensen die lopen al 30 jaar te zoeken, dus de kans om nu nog een mauser ofzo naar boven te halen lijkt me ook vrij klein.quote:Op woensdag 16 april 2014 23:03 schreef Thezappa het volgende:
[..]
kan altijd nog...en dan tof doen met je opgravingen
leuk!quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:51 schreef Woelwater het volgende:
Vandaag mijn eerste sieraad gevonden![]()
(en nog meer rotzooi)
[ afbeelding ]
Dat is een warteltje. Visgerei dus.. Je verbindt er twee lijnen mee met elkaar.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:11 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom, eerst maar eens wat ervaring opdoen op een strandje, makkelijk graven en objecten leren herkennen. Klein dingetje onder stuiver ook wel leuk, iets van een kettinkje of visgerei ofzo.
De paasbrunch is een paasborrel geworden, dus de rest van de dag heb ik op de bank gelegenquote:Op maandag 21 april 2014 22:36 schreef ejvdb het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat je van plan bent en eventueel vandaag gevonden heb
Mooi man, morgenochtend om 6 uur op zeker? Was het ook nog bij zo'n soort veld wezen vragen, maar dat was net die ochtend ingezaaidquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:35 schreef Schunckelstar het volgende:
Vandaag toestemming gekregen voor dit veld
[ afbeelding ]
Helaas heb ik alleen morgen in de ochtend tijd want daarna ga ik biertjes drinken, zondag heb ik waarschijnlijk hoofdpijn en vanaf maandag word het veld ingezaaid helaas
Het valt in de praktijk met topvondsten best mee.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Zit er ook weleens aan te denken om een metaaldetector te kopen. Gewoon om het nieuwsgierige van wat er nu allemala te vinden is.
Kijk weleens op pieppiep.nl en als ik dan de vondsten van sommige zien is het best lucratief. Goud, geld, sieraden.. met een middagje zoeken kun je dan een leuk zakcentje verdienen. Die detector heb je dan zo terugverdiend. .
Omgeving Venray ?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:35 schreef Schunckelstar het volgende:
Vandaag toestemming gekregen voor dit veld
[ afbeelding ]
Helaas heb ik alleen morgen in de ochtend tijd want daarna ga ik biertjes drinken, zondag heb ik waarschijnlijk hoofdpijn en vanaf maandag word het veld ingezaaid helaas
haha, 6 uur trek ik nietquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mooi man, morgenochtend om 6 uur op zeker? Was het ook nog bij zo'n soort veld wezen vragen, maar dat was net die ochtend ingezaaid
Jepquote:
Vooral dit dus.. Strandjes en dergelijke.. Dr zijn dr bij die echt flink wat binnen harken op die manier heb ik het idee. En dan is met een paar goede vondsten die metaaldetector wel terugverdiend.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:06 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Het valt in de praktijk met topvondsten best mee.
Ik ben redelijk bekend in het (militaria) zoekwereldje; er zijn nauwelijks mensen die hun detectors snel terugverdienen met vondsten.
Of je moet alleen recreatieplassen of stranden afschuimen na de zomerse dagen, maar dat is niet mijn hobby........
Is ook heel leuk, ben ook met de bieb boeken begonnen en dat is een beetje uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:26 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Lijkt me best wel leuk. Vroeger (20 jaar terug ofzo) leende ik in de bieb weleens van die boeken over detectorzoeken.
klopt, venray mag je ook niet zoekenquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:20 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jep
Leuke omgeving om te zoeken.
Misschien wel even goed te vermelden :
Je mag zonder toestemming in Nederland NIET zoeken met een metaaldetector (m.u.v. stranden Noordzee)
De meeste gemeenten hebben dit extra in hun APV opgenomen, net name de bossen rondom :
Nijmegen, Mook , Overloon ,Plasmolen , Groesbeek, Arnhem en Oosterbeek om er maar een paar te noemen.
Controleren ze zeer intensief !
De boetes voor zaken als : zoeken in bos , verlaten wandelpaden, verstoren rust als je gepakt terwijl je aan het piepen bent zijn niet mals en vaak ben je je uitrusting kwijt.
Heb je munitie of wapendelen opgegraven ben je helemaal de pineut.
Buiten het gevaar dat je loopt met het spul.
Klopt, dat gaf ik aan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
klopt, venray mag je ook niet zoeken
maar volgens mij mag je wel zoeken op akkers, weilanden e.d met toestemming van de eigenaar
oh, dat wist ik niet. wat belachelijkquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:39 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Klopt, dat gaf ik aan.
MAAR (het blijft Nederland) in bijvoorbeeld gemeente Nijmegen geldt er een ook VERVOERSverbod![]()
Ze kunnen dus rustig wachten tot je het veld afstapt en je dan te pakken nemen.
Het is overal en voor iederen verboden in Nederland om gericht naar archeologische artefacten te zoeken, ook met toestemming of op eigen grond !?
Helaas maar maar
Waarom is dat belachelijk? Als detectoramateurs archeologisch spul opgraven is het volledig uit zijn (archeologische) context gerukt en kan het object vrijwel niet voor onderzoeksdoeleinden gebruikt worden. Dit zou anders zijn als iedere detectorist zijn archeologische vondsten zou melden bij de provincie of gemeenten, maar dit doen er maar weinig. De overheid doet dit niet om mensen te pesten, maar om archeologisch onderzoek door experts zoveel mogelijk veilig te stellen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
oh, dat wist ik niet. wat belachelijk
ik bedoelde natuurlijk het vervoersverbod, dat slaat nergens opquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef netflanders het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? Als detectoramateurs archeologisch spul opgraven is het volledig uit zijn (archeologische) context gerukt en kan het object vrijwel niet voor onderzoeksdoeleinden gebruikt worden. Dit zou anders zijn als iedere detectorist zijn archeologische vondsten zou melden bij de provincie of gemeenten, maar dit doen er maar weinig. De overheid doet dit niet om mensen te pesten, maar om archeologisch onderzoek door experts zoveel mogelijk veilig te stellen.
30 meter boek? Over enkel en alleen detectorzooi?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:36 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Is ook heel leuk, ben ook met de bieb boeken begonnen en dat is een beetje uit de hand gelopen.
ik zit nu op 30 meter boek
Boeken zijn veelal wo2 boeken / naslagwerken, voor het vooronderzoekquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:39 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
30 meter boek? Over enkel en alleen detectorzooi?
Uh, ja, dan ben je een beetje doorgedraafd
Zou het ook weleens willen proberen, maar het ijtk me toch redelijk lastig. Als inL: weten wanneer het wel wat is en wanneer niet. Om nou op een strandje te lopen om bliklipjes op te duikelen lijkt me ook zo irritant.
Ter ondersteuning en verhoging pakkans.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik bedoelde natuurlijk het vervoersverbod, dat slaat nergens op
Dan ben ik toch wel nieuwsgierig naar welke je hebt, aangezien er ook veel voorwerpen hetzelfde signaal geven als treklipjes maar het niet zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:44 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Boeken zijn veelal wo2 boeken / naslagwerken, voor het vooronderzoek
Op de moderne apparaten kan je precies instellen waar je op wilt zoeken;
Ik kan bijvoorbeeld dus instellen dat ik alleen signaal krijg van een 2 euromunt of de treklipjes uitfilteren.
Erg effectief .
Minelab Explorer SEquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan ben ik toch wel nieuwsgierig naar welke je hebt, aangezien er ook veel voorwerpen hetzelfde signaal geven als treklipjes maar het niet zijn.
Heb eens ergens gelezen dat ook bij veel duurdere merken/modellen datzelfde speelt, dat moeilijk van te voren vast te stellen is waarop hij piept.
wow, nicequote:Op vrijdag 25 april 2014 21:54 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Minelab Explorer SE
Die geeft vondsten aan op basis van 2 waardes op het display
FE : hoeveelheid ijzer.
CON : geleiding.
Een Duitse K98 huls is bijvoorbeeld : 06 - 25
Altijd
En er zit een leerfunctie op : detector over een kroonkurk zwiepen, vastleggen en uitfilteren.
Werkt perfect.
Wil niks anders meer, het kost je wel een tijdje voor je het ding een beetje snapt maar de diepgang en de precisie.quote:
Dat houdt me ds weer tegen. Als ik wat zou kopen, wil ik wel wat goeds hebben. Als je er dan niet mee om kan gaan, is dat ook weer zo jammer..quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:04 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wil niks anders meer, het kost je wel een tijdje voor je het ding een beetje snapt maar de diepgang en de precisie.![]()
Waar zoek jij mee ?
nu en de komende jaren met de garrett ace 250. mocht ik over een jaar of 2 nog steeds fanatiek zoeken wil ik upgraden naar dezequote:Op vrijdag 25 april 2014 22:04 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wil niks anders meer, het kost je wel een tijdje voor je het ding een beetje snapt maar de diepgang en de precisie.![]()
Waar zoek jij mee ?
Het hangt er vanaf wat je wilt en waar je naar wilt zoeken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:07 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dat houdt me ds weer tegen. Als ik wat zou kopen, wil ik wel wat goeds hebben. Als je er dan niet mee om kan gaan, is dat ook weer zo jammer..
Weleens overwogen om zo;n ding uit Amerika over te laten komen jaren terug. En toen was per zeevracht opeens stervensduur geworden..
Ace is een best apparaatquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nu en de komende jaren met de garrett ace 250. mocht ik over een jaar of 2 nog steeds fanatiek zoeken wil ik upgraden naar deze![]()
maar eerst nog steeds een autotje
Mooi ding hoor, da's wel ff wat anders dan 12 discriminatieniveausquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:54 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Minelab Explorer SE
Die geeft vondsten aan op basis van 2 waardes op het display
FE : hoeveelheid ijzer.
CON : geleiding.
Een Duitse K98 huls is bijvoorbeeld : 06 - 25
Altijd
En er zit een leerfunctie op : detector over een kroonkurk zwiepen, vastleggen en uitfilteren.
Werkt perfect.
google mapsquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mooi ding hoor, da's wel ff wat anders dan 12 discriminatieniveaus![]()
Ben net een paar weken bezig, maar mij ontbreekt het vooral aan ideeën waar mooie plekken te vinden zijn hier in de regio.
Het hangt allemaal van de plekken af waar je zoekt, ik zoek alleen 2e wereldoorlog en dan vooral rondom Nijmegen , Groesbeek ,Arnhem etc. dat zijn de plekken waar het niet mag en de kans is daar best groot om gepakt te worden, de boswachters jagen nog net niet letterlijk op zoekers en direct assistentie van blauw erbij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:20 schreef BloedendeVagina het volgende:
Mja, de vraag is: wat voor risico loop je met duur spul? Wordt dat in beslag genomen als je gepakt wordt?? Indien ja: weegt het verschil (goedkoop vs duur) op tegen de risico dat je wat leusk vind met de een wat je met de ander niet vind?
Persoonlijk denk ik dat de kans dat je gepakt wordt op een plek waar het kennelijk neit mag behoorlijk klein is. Althans; ik zie in de stad al nauwelijks blauw op straat. Waarom dan wel in een afgelegen bos of boerendorp?
Hmm, daar is dus nog wel genoeg blauw op straat. Nouja, boswachters dan..quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:26 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Het hangt allemaal van de plekken af waar je zoekt, ik zoek alleen 2e wereldoorlog en dan vooral rondom Nijmegen , Groesbeek ,Arnhem etc. dat zijn de plekken waar het niet mag en de kans is daar best groot om gepakt te worden, de boswachters jagen nog net niet letterlijk op zoekers en direct assistentie van blauw erbij.
Maar ja de mooiste vondsten liggen op de heetste plekken.
Als je weet wat er tegenwoordig nog gevonden wordt in deze regio word je helemaal gek
Goede tip wel voor de volgende keer. Scheelt misschien uren rondrijden zonder interessante plekken tegen te komen.quote:
Meestal wel, soms krijg je via de rechter je spul terug achteraf als je bezwaar aantekend tegen de invordering.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:28 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hmm, daar is dus nog wel genoeg blauw op straat. Nouja, boswachters dan..
Maar, wordt het spul in beslaggenomen als je gepakt wordt?
Mooie vondsten hoor, gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:28 schreef Schunckelstar het volgende:
Net thuis, ben niet ontevreden![]()
[ afbeelding ]
De gebruikelijke scherven
4 musketkogeltjes
2 pijpenkopjes
Half vingerhoedje
2 kleine onleesbare muntjes
1 leeuwencent 1928
2 10 eurocent
1 5 lipa
1 zilveren wilhelmina dubbeltje met lang haar en dikke kop dus tussen 1893/1897![]()
En een soort hangertje of zo? In de vorm van een kruis. Geen idee nog wat het is
[ afbeelding ]
Mooi spinnenweb motiefje op een pijp
[ afbeelding ]
Mijn 2e zilver![]()
[ afbeelding ]
Geen idee nog, maar ziet er oud uit
morgen maar effe fatsoenlijk schoonmaken
nee,eentje kwam ik bij toeval tegen bij het opgraven van rommel en die andere stak uit de grond. word nog lastig om die schoon te maken. hij zit nu nog vol zand en de rand brokkelt nu al afquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mooie vondsten hoor, gefeliciteerd![]()
Leuk ding ook dat laatste kruisje, wat het ook mag zijn. Die pijpenkopjes kom je toch zeker bij toeval tegen, of piept hij daar ook al op?
Vette vondsten kerelquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:12 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee,eentje kwam ik bij toeval tegen bij het opgraven van rommel en die andere stak uit de grond. word nog lastig om die schoon te maken. hij zit nu nog vol zand en de rand brokkelt nu al af![]()
kruisje wil ik eigenlijk weten van welk materiaal hij is gemaakt,dat is makkelijker om op forums een determinatie te krijgen. maar hoe kom je daar achter![]()
hij geeft exact hetzelfde signaal als een 1 cent muntje uit 1951, en die zijn van brons. maar ja,is de ace 250 gevoelig genoeg om dan maar aan te nemen dat dit ook brons is
"nold 23 bm" staat er opquote:Op zaterdag 26 april 2014 21:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Vette vondsten kerel![]()
Toevallig nog getallen of letters op de stukken ontsteker ?
Stukje met de ribbels rechts naast de pijpjes lijkt een dop om de ontsteker te beschermen tijdens transport. (waarschijnlijk 2" mortier aan de grootte te zien )
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat het zo streng was. Ikzelf zit er aan te denken om een metaaldetector aan te schaffen. Vooral ww2 spul ben ik in geïnteresseerd. Ik kom uit Liessel, daar is ontzettend hard gevochten in ww2. Er heeft zelfs een krijgsgevangenkampen gelegen na de oorlog. Duitse pantsercolonnes zijn na het Ardennenoffensief door Liessel getrokken. Ik denk dat er een hoop spul ligt, maar ik mag waarschijnlijk niet zoeken. Ga het eerst maar eens aan gemeente Deurne navragen, Liessel valt daar onder namelijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef netflanders het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? Als detectoramateurs archeologisch spul opgraven is het volledig uit zijn (archeologische) context gerukt en kan het object vrijwel niet voor onderzoeksdoeleinden gebruikt worden. Dit zou anders zijn als iedere detectorist zijn archeologische vondsten zou melden bij de provincie of gemeenten, maar dit doen er maar weinig. De overheid doet dit niet om mensen te pesten, maar om archeologisch onderzoek door experts zoveel mogelijk veilig te stellen.
Klinkt wel heel mooi.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:17 schreef GekkePoes het volgende:
Ik vond een keer een oude granaat, die bleek scherp te staan volgens de E.O.D die kwam kijken en heeft het opgeruimd. Toen vond ik het gevaarlijk en ben er mee opgehouden.
Ik was toen in bosgebied Schaarsbergen, meer een beetje oppervlakking naar muntjes en dat soort grappige dingen aan het zoeken. Ik hoorde ineens lage on-onderbroken toon tussen de piepjes door ( en het metertje sloeg helemaal uit naar rechts) , dus ik draai de knoppen om zodat ie wat dieper zoektquote:
Dat is altijd mooi.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:17 schreef GekkePoes het volgende:
Ik vond een keer een oude granaat, die bleek scherp te staan volgens de E.O.D die kwam kijken en heeft het opgeruimd. Toen vond ik het gevaarlijk en ben er mee opgehouden.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:41 schreef anouk7 het volgende:
Ja, je mag me golddigger noemen, zullen we samen gaan diggen
Ah leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:02 schreef hobby-bob het volgende:
Zoek zelf al heel wat jaren, en in een grijs verleden, beroepsmatig geinteresseerd geraakt in militaria.
Blijf maar doorkomen, is leuk om te volgen hoorquote:Op zaterdag 10 mei 2014 08:44 schreef Schunckelstar het volgende:
Net ook nog even snel de bossen in geweest voor een uurtje
[ afbeelding ]
2 juliana stuivers uit 74 en 79, 10 eurocent van bea uit 2001. Een halsband hangertje van een hond waarschijnlijk, met adresgegevens en tel.nr er op dus maar even papiertje erop![]()
En eindelijk mijn eerste gesp, nog compleet met angel![]()
Die gaat vanavond de vaseline in, zit nog een dikke koek omheen. Meestal zijn die goed te dateren dus ben benieuwd![]()
Zijn er verder nog mensen op zoek geweest?
Had gehoopt wat meer vondstenfoto' van medezoekers want zo begint het een beetje een dagboek-topic te worden
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:57 schreef Fogel het volgende:
Ik ben vorig weekend op pad geweest maar kwam met minder thuis dan waarmee we op weg gingen. Heb een paar muntstukken ingegraven en hebben alle behalve een teruggevonden.
En de detector piepte als een malle op een steen (ongeveer even groot als een schoenendoos) maar die zag er niet uit alsof er iets aparts mee was dus maar laten liggen.
Mijn buurman dacht dat ik een wapen bij me had, zwarte langwerpige tas over de schouder
Met mijn dochter inderdaad. Vond ze erg leuk, dit weekend gaan we het nog een keer proberen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]![]()
was jij het die met zijn dochtertje ging zoeken? vond ze het leuk?
steen was een "hot rock" denk ik. weet de nederlandse naam niet
http://www.minelab.com/treasure-talk/hot-rocks-part-1
Gewoon bellen en vragen of je mee mag om hem te laten ontploffenquote:Op zondag 11 mei 2014 12:51 schreef Schunckelstar het volgende:
haha nee, ik ga er zeke niet mee lopen pielen, zo gauw ik het niet vertrouw blijf ik er ver vandaan.
gewoon anoniem bellen en de locatie markeren met bijv.een lint aan een stok en de locatie doorgeven werkt zeker niet
Lijkt mij een slaghoedje inderdaad.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:07 schreef Schunckelstar het volgende:
Oh, en dit ding nog. Maar geen idee wat het is, dat ga ik nog proberen uit te zoeken:
[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op de onderkant van een huls (?)
Daar lijkt het mij ook het meeste opquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:08 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Lijkt mij een slaghoedje inderdaad.
Die eerste van de op 1 na onderste rij lijkt er wel erg veel op.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Daar lijkt het mij ook het meeste op![]()
Dit is de achterkant: (nog te lui geweest om schoon te maken)
[ afbeelding ]
Met zo'n duidelijke tekst er nog op zal het hopelijk niet zo moeilijk zijn om het te achterhalen
idd.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die eerste van de op 1 na onderste rij lijkt er wel erg veel op.
http://www.sammlermunition.de/schrotpatronen/sch%C3%B6nebeck/
Het is een onderkant van een huls ja, voor een hagelgeweer.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:07 schreef Schunckelstar het volgende:
Oh, en dit ding nog. Maar geen idee wat het is, dat ga ik nog proberen uit te zoeken:
[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op de onderkant van een huls (?)
Kan je dat ook nog op een andere manier schoon(schoner) krijgen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:42 schreef Schunckelstar het volgende:
overigens ga ik vanaf nu de echt roestige zooi waar als de dikke koek en zooi vanaf is mischien nog wel iets moois onderuit zou kunnen komen in een aparte bak bewaren ipv direct bij het oud ijzer.
een vriend van me gaat een electrolyse bak voor me maken dus ben benieuwd!
het schijnt dat de roest er dan vanzelf afvalt na verloop van tijd dus het is altijd het proberen waard, zeker in de onzoekbare wintermaanden
oh,en had nog een groot, bijna nieuw mes gevonden. die heeft een van die jongetjes terug naar zijn vader gebracht met de opmerking "oh, die zal zo'n slimme pool wel van de slakar hebben laten vallen"![]()
er zijn verschillende manieren om je vondsten schoon te maken,afhankelijk van het materiaal:quote:Op maandag 19 mei 2014 10:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kan je dat ook nog op een andere manier schoon(schoner) krijgen?
jij kunt misschien beter fietsen gaan verkopenquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:26 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Ik heb er ook 1 ben allen echt slecht met zoeken vind zowat nooit wat me beste is een lepel met zo een goude rand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn oude foto's.. er is nog veel meer, maar daar heb ik geen ruimte voor..One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef Snowballed het volgende:
Hee een pieptopic!![]()
Daar doe ik ook aan.. (als ik tijd en zin heb tenminste..)
Ik zoek met een simpele Fisher F2
(ook een goede beginnersdetector trouwens, heeft een hoge recovery speed, is erg licht en deelbaar; hij past in een beetje sporttas..)
Wat (oudere) foto's van mijn vindsels:
Hollandia 1766 duitje:
[ afbeelding ]
Knalspul: (zelfs een lullig stukje prikkeldraad past er mooi bij)
[ afbeelding ]
Oude gereedschap: (oa verbandschaar)
[ afbeelding ]
Musketkogels en Muntjes uit alle windstreken en tijden:
[ afbeelding ]
Tapkraantjes, vingerhoedje, jachtspijker:
[ afbeelding ]Zo, dat is een flinke verzamelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn oude foto's.. er is nog veel meer, maar daar heb ik geen ruimte voor..![]()
Hoe lang zoek je al?blablablablablablablablablablablablablabla
Het is nog niet de helft.. lol..quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:11 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Zo, dat is een flinke verzameling![]()
Hoe lang zoek je al?
Dat heb je snel verzameld danquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:39 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het is nog niet de helft.. lol..
Zijn heel veel dubbele, te grote, of beschadigde dingen
Eehm... een paar jaar.. sinds 2010 denk ik..
De hoeveelheid vondsten heeft ook te maken met dat hier veel stadsafval op de akkers ligt.. (stadsafval werd vaak als bemesting gebruikt door een schaarste aan dierlijke mest)
Je vind eigenlijk altijd wel iets idd.. alleen het is altijd zo lullig als je een paar uur over een akker hebt gelopen, en je op de laatste meters 1 dingetje vind...quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:03 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat heb je snel verzameld dan![]()
Ik moet zeggen dat ik vind dat het met geduld hebben tot nu toe bij mij ook wel meevalt, heb nog elke keer wel iets leuks gevonden.
Als het zo doorgaat kan ik over een jaar of twee ook wel al een vitrine neerzetten
Zelfs geen rotzooi mee gevonden?quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:47 schreef Fopje het volgende:
Heel vet om te volgen![]()
Maar volgens mij moet je best een goede hebben om zulke dingen te vinden. Althans, ik vond nooit wat.. of ik snapte dat ding gewoon niet natuurlijk
Mijne was een cadeau dus ik weet niet precies, maar volgens mij kostte deze nog geen 100 euro. Eerste tocht vonden we veel kogels en een paar stukken roest.. Tweede tocht oude spijkers, hoefnagel,iets waarvan we vermoeden dat het een bliksemafleider was, een stuk van één of andere beugel misschien, spijkers, een schep/onkruidding bla bla blaquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:47 schreef Fopje het volgende:
Heel vet om te volgen![]()
Maar volgens mij moet je best een goede hebben om zulke dingen te vinden. Althans, ik vond nooit wat.. of ik snapte dat ding gewoon niet natuurlijk
Tof dat je die Ferrari's zo in de doosjes hebt gevonden!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:20 schreef Schunckelstar het volgende:
Overzichtfoto van hoe hoe het spul wat ik bewaart heb er nu bij ligt (ook een beetje voor mezelf, zodat ik later terug kan lezen)
[ afbeelding ]
Best leuk op zich, ik betrap mezelf er op dat ik er best vaak naar kijk![]()
er zit zeker verschil in, een van de redenen dat ik nog een nieuwe grotere schijf wil, die gaan dieperquote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:23 schreef Geerd het volgende:
Toen ik nog woon werk verkeer had zag ik op verschillende dagen andere mensen op het zelfde stukje grond, ik dacht dan altijd Sukkel!! Je bent al 3 jaar te laat.
Of zit er verschil in van die scanners en diepte/koper/ metaal?
haha, en nog best in goede staatquote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tof dat je die Ferrari's zo in de doosjes hebt gevonden!
Begint al een aardige verzameling te wordenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:20 schreef Schunckelstar het volgende:
Overzichtfoto van hoe hoe het spul wat ik bewaart heb er nu bij ligt (ook een beetje voor mezelf, zodat ik later terug kan lezen)
[ afbeelding ]
Best leuk op zich, ik betrap mezelf er op dat ik er best vaak naar kijk![]()
ah, nice! ik ben echt benieuwd hoe je hem vind werkenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Begint al een aardige verzameling te worden![]()
Vandaag ook nog even aan het piepen geweest, maar na een half uur een boutje en een bierdopje gevonden te hebben (en 4 keer wel piepen maar niets vinden) de stoute schoenen aangetrokken en op zoek gegaan naar een mooie akker om om toestemming te vragen.
Helaas niets kunnen vinden, overal stond wel iets wat net aan het opkomen was, duidelijk het verkeerde seizoen ervoor![]()
Als het goed is heb ik morgen m'n ProPointer binnen wat hopelijk een hoop frustratie van het tevergeefs graven weg neemt.
Nou, de enige plek hier in de omgeving waar ik een beetje heb lopen spelen is een recreatiestrandje en daar zal het morgen wel druk zijn gezien het weer. Heb niet zo'n zin om tussen de spelende en zonnebadende tieners te gaan lopen piepen. Meestal ga ik daar doordeweeks heen met het liefst wat minder weer. Moet ff een paar maandjes geduld hebben tot hier ook wat geoogst is en wat akkers zijn omgeploegd.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ah, nice! ik ben echt benieuwd hoe je hem vind werken
morgen meteen een testrun zeker?
Informeer daar wel even goed naar, want de recoveryspeed gaat dan naar beneden dus het is wel een beetje het 1 of het ander geloof ik...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
er zit zeker verschil in, een van de redenen dat ik nog een nieuwe grotere schijf wil, die gaan dieper
Succes!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 01:20 schreef Woelwater het volgende:
Vandaag eens op dit betrekkelijk nieuwe industrieterein kijken in hoe verre het al volgebouwd is. Is vroeger ook gewoon landbouwgebied geweest neem ik aan.
https://www.google.com/ma(...)y,270h/data=!3m1!1e3
Oh... een foute agent.. hij mag er heulemaal niet aankomen, alleen constateren...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Succes!
Hopelijk heb je meer geluk als mij vandaag. De dag verliep anders dan gedacht
Had een musketkogel, een zwaar verneukte 10 eurocent en een half vingerhoedje gevonden en toen kwam plots deze jongen naar boven:
[ afbeelding ]
Politie maar even gebeld, die wat langer duurde omdat ik per ongeluk eerst het verkeerde adres had doorgegeven![]()
![]()
Maar het is toch goedgekomen
[ afbeelding ]
Ze hebben er even naar gekeken, en nu ligt ie afgedekt te wachten op de eod die van de week een keer komt..
Ben daarna ook maar naar huis gegaan want het waaide MEGAhard, en de vondsten vielen tegen
![]()
Morgenvroeg wel weer terug mocht het meevallen met de kater
ja, een ontsteker. volgens mij dezelfde als die die ik een tijdje terug gevonden heb, een no. 119quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh... een foute agent.. hij mag er heulemaal niet aankomen, alleen constateren...
(geloof dat het een ontsteker is.. op pieppiep staat wel ergens een topic over iemand die zo'n ding had meegenomen en in zn schuurtje ging poetsen... geloof dat ie iets van 30 metaalsplinters in zn borst had..)
Lol.. gevalletjequote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:27 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja, een ontsteker. volgens mij dezelfde als die die ik een tijdje terug gevonden heb, een no. 119
maar ik durfde hem niet om te draaien om beter te kijken![]()
hij wilde hem zelfs aan de rand van het veld leggen, maar toen begon zijn collega te protesteren haha
dat filmpjequote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Lol.. gevalletje
Als je hem met een grote schep zand verplaatst kan het wel, maar als ie eraf lazert ben je verder van huis..
Ik zet er meestal een paar stokjes bij, als markering..
Hier word ik bang van... dat zijn echt pokkedingen..
[ afbeelding ]
Brisant/mortier granaten (ik vind liever een vliegtuigbom)
Ja mooi he.. hij is al erg oud maar hij blijft leuk...quote:
oh wow. dat lijkt me juist geweldig om te vinden.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:45 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja mooi he.. hij is al erg oud maar hij blijft leuk...![]()
Dit was trouwens ook een mooi verhaal..
Iemand had een knoop in het gras gevonden.. wou hem oppakken maar hij zat vast... dus groef ie iets verder.. bleek dat het nogal overcompleet was![]()
http://nos.nl/artikel/430789-opnieuw-soldaat-woii-gevonden.html
Klopt.. daar haal je wel voldoening uit... net als trouwringen... (als ze niet expres weggegooid zijn iigquote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
oh wow. dat lijkt me juist geweldig om te vinden.
hoe tof als dankzij jou een familie een hoofdstuk kan afsluiten
Thx, ook weer thuis.. Viel beetje tegen daar, nog wel veel onbebouwd maar overal onkruid van 30cm hoog. En dat beetje graven wat ik er gedaan heb haalde ik een stuk folie (van een kabel waarschijnlijk), een stukje betonijzer en wat draadglas naar boven.. Niet echt historische vondsten dusquote:
ah,matig. maar je weet nu iig dat je pinpointer het doetquote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Thx, ook weer thuis.. Viel beetje tegen daar, nog wel veel onbebouwd maar overal onkruid van 30cm hoog. En dat beetje graven wat ik er gedaan heb haalde ik een stuk folie (van een kabel waarschijnlijk), een stukje betonijzer en wat draadglas naar boven.. Niet echt historische vondsten dus![]()
Toen wat noordelijker aan het water staan te zoeken, oud vislood van een cm of 20 diepte gehaald en wat stukken gesmolten metaal ofzo.. Maar volgens mij onderdeel van een dijk, dus was daar niet echt op mn gemak bezig..
Die pinpointer is wel fantastisch joh, kan je echt doelgericht mee graven en hoef je ook niet steeds weer die detector te pakken om te kijken waar iets gebleven is.
Wel een tegenvaller die ontsteker, maar je kan iig zeggen dat je weer iets spannends hebt gevonden.
Als je zo'n hele akker tot je beschikking hebt en gezien die eerdere vondsten van die hangertjes zou ik dat zeker doen.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:21 schreef Schunckelstar het volgende:
Die knoop die ik gevonden heb is nog best leuk, hij is bijna hetzelfde als deze:
http://www.8472.co.uk/buttonsfound_livery.htm
Alleen heeft die van mij iets anders in zijn hand en er zit een rand omheen:
[ afbeelding ]
Toch wel leuk, mischien dat ik dan toch nog maar terug ga
ik heb vandaag geleerd van de man die er tegenover woont en die even kwam buurten dat er aan die kant van het veld vroeger een zandweg heeft gelegen naar het volgende dorp, dus daarom wil ik sowieso die strook nog doortrekken. maar als ik geen nieuw stuk kan vinden ga ik idd de rest van dit stuk volgende week weer verderquote:Op zondag 25 mei 2014 16:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als je zo'n hele akker tot je beschikking hebt en gezien die eerdere vondsten van die hangertjes zou ik dat zeker doen.
Zulke gegevens kun je soms ook bij de gemeente vinden.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:34 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik heb vandaag geleerd van de man die er tegenover woont en die even kwam buurten dat er aan die kant van het veld vroeger een zandweg heeft gelegen naar het volgende dorp, dus daarom wil ik sowieso die strook nog doortrekken. maar als ik geen nieuw stuk kan vinden ga ik idd de rest van dit stuk volgende week weer verder
Meestal kun je het ook goed zien op luchtfoto's, maar een praatje met oudere mensen is altijd goed.. Die kunnen vaak erg veel info over leuke zoekplekken geven.. (van voor de ruilverkaveling)quote:Op maandag 26 mei 2014 09:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zulke gegevens kun je soms ook bij de gemeente vinden.
Andere kant van het land maakt niet uit? Anders zou een regio makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:37 schreef Queller het volgende:
Heeft iemand van jullie een adres / bedrijf dat zoiets als workshops organiseert? Het lijkt me geweldig om te doen, maar ik wil het eerst wel eens proberen. Ik heb uiteraard vriend Google geraadpleegd, maar ik vind niet echt iets dat er een beetje professioneel / voor volwassenen uitziet.
Ik woon in West-Brabant, maar andere kant van het land is inderdaad niet echt een probleemquote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Andere kant van het land maakt niet uit? Anders zou een regio makkelijk zijn.
En op youtube is heel veel te vinden.
De DDA heeft wel zoekdagen.. Meestal zijn daar ook wel wat leveranciers aanwezig (met of zonder standje)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:37 schreef Queller het volgende:
Heeft iemand van jullie een adres / bedrijf dat zoiets als workshops organiseert? Het lijkt me geweldig om te doen, maar ik wil het eerst wel eens proberen. Ik heb uiteraard vriend Google geraadpleegd, maar ik vind niet echt iets dat er een beetje professioneel / voor volwassenen uitziet.
Ja het is wel een beetje een wirwar.. maar daarom loopt het gros ook op een rij.. en wat er word gevonden hangt van de betreffende akker af.. er worden ook coins verstopt waar je prijzen mee kan winnen geloof ik..quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:05 schreef Schunckelstar het volgende:
dat ziet er op zich wel gezellig uit zo'n zoekdag
maar loop je dan niet telkens over een stukje land waar al 3/4 keer iemand anders overheen heeft lopen zwaaien
Gisteren nog 1,5 uurtje lopen zoeken en echt alles terug kunnen vinden wat ik piepte, dus dat stukje frustratie om iets niet meer terug te vinden heeft het zeker weggenomen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ah, nice! ik ben echt benieuwd hoe je hem vind werken
morgen meteen een testrun zeker?
Is ook een stukje sociaal naar je medepiepers toe, dat als er iemand na jou gaat lopen speuren dat hij niet weer diezelfde spijker opgraaft.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:00 schreef toetsenbordridder het volgende:
Toch maken jullie de natuur ook een beetje schoner
nicequote:Op donderdag 29 mei 2014 08:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Gisteren nog 1,5 uurtje lopen zoeken en echt alles terug kunnen vinden wat ik piepte, dus dat stukje frustratie om iets niet meer terug te vinden heeft het zeker weggenomen.
Nu nog wat betere plekjes zoeken waar wél echte schatten liggen![]()
[ afbeelding ]
Zolang het niet regent vind ik het best.. Is hier net gestopt met regenen dus zit te overwegen om zo weer ff te gaan.. Ja, linksonder is een oorstekertje, mijn 2e die ik daar heb gevonden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
niceis het er fatsoenlijk genoeg weer voor bij jullie?
heb vanaf nu 1,5 week vrij, dus veel zoektijd maar ik ben wel een goed weer-zoeker![]()
wat is dat ding trouwens daar linksonder? lijkt op een snorvormig sieraadje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.internet
blablablablablablablablablablablablablabla
quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:43 schreef Schunckelstar het volgende:
de determinatie van mijn knoop is compleet![]()
ben via dit topic http://www.bodemvondstenw(...)679&p=502458#p502458
bij deze site https://sites.google.com/site/liverybuttonsidentified/ uitgekomen. contact opgenomen en inmiddels antwoord gekregen:Ja tof is dat he..? Dat je zelf geen idee hebt, en binnen no time er bijna alles over weet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.internet
Bij het vinden van een musketkogel vraag ik me altijd af waar diegene gestaan heeft en van welke kant ie kwam...
Dan kijk je zo eens over het veld, en bedenk je ff hoe dat geweest moest zijn...
Btw waar zoeken jullie mee..?One good thing about music:
haha, ja precies datquote:Op donderdag 29 mei 2014 10:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja tof is dat he..? Dat je zelf geen idee hebt, en binnen no time er bijna alles over weet...
Bij het vinden van een musketkogel vraag ik me altijd af waar diegene gestaan heeft en van welke kant ie kwam...
Dan kijk je zo eens over het veld, en bedenk je ff hoe dat geweest moest zijn...
Btw waar zoeken jullie mee..?
Gisteren idd nog paar uurtjes geweest van 13:00 tot 15:00, was wel gezellig met al die kinderen om me heen die vroegen wat ik aan het doen was. Vandaag wezen zoeken van 07:00 tot 10:00 en weer aardig wat opgeruimdquote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ben je nog geweest gisteren woelwater?
Klopt ja, mijn 3e oorstekertjequote:Op vrijdag 30 mei 2014 16:18 schreef Schunckelstar het volgende:
weer een oorbelletje daar linksonder?
wel een mooie locatie om te zoeken trouwens, als het niet te druk is![]()
2 dezelfde foto's? Knoopjes zijn wel weer leuk, tenminste iets met beetje history. Enige knoopje wat ik heb is van Vingino Jeansquote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:06 schreef Schunckelstar het volgende:
Ja, ben vroeg op de middag effe geweest.
Best leuke dingen gevonden nog
[ afbeelding ]
2 knoopjes
1 juliana cent uit 1966
1 veelbelovend muntje, dat nu ligt te weken![]()
En iets wat waarschijnlijk bij het oud ijzer kan, maar wat ik eerst nog zeker wil weten
[ afbeelding ]
Dat knoopje dacht ik eerst zilver te hebben, maar dat viel tegen![]()
Andere knoop staat een kroon op in het midden
Betere foto's heb ik niet, telefoon ligt aan de lader
waar?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
2 dezelfde foto's? Knoopjes zijn wel weer leuk, tenminste iets met beetje history. Enige knoopje wat ik heb is van Vingino Jeans
Zal hier nog even geduld moeten hebben tot er wat geoogst is. Kijk ook hunkerend uit naar mijn eerste akker.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
waar?![]()
ja, had al verwacht er meer te vinden aangezien ze met de mest zijn meegekomen vroeger. daarom toch maar dat stuk land afmaken.
zag dat ze vanmiddag op de andere kant bezig waren dus de rest van dat "zandpad" zal ook wel bijna vrijkomen
serieus?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zal hier nog even geduld moeten hebben tot er wat geoogst is. Kijk ook hunkerend uit naar mijn eerste akker.
Hield de vorige keer een tractor aan om te vragen van wie die "weilanden" zijn.. Gelijk eerste reactie "weilanden?!"
Vroeg of ik ze wilde kopen dan, toen ik vertelde beetje met metaaldetector te willen spelen kreeg ik te horen "ohh daar zullen ze niet blij mee zijn"
Pfff stug volk hier in de buurt..
Was ook maar 1 persoon, dus misschien gaat nog wel meevallen.. Hier beetje lastig, veel akkers in middle of nowhere zonder direct een boerderij ernaast.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:56 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
serieus?![]()
dan heb ik denk ik gewoon geluk, heb nog geen nee gehoord. meeste vinden het wel interessant juist
nog niet, heb eerst nog een hele bult nodig voor ze weg gaanquote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:14 schreef hobby-bob het volgende:
de 3 stukjes koper bovenin de foto zijn stukjes geleideband van een granaat..Dus dat wordt de koperbak a 2.50 de kilo of iets in die richting..mooi gratis batterijen het hele jaar door als je dat op-spaart.
Apart, meestal is het geen probleem. Sterker nog die boeren zijn vaak maar wat blij dat de uxo op hun land gratis opgespoord wordtquote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zal hier nog even geduld moeten hebben tot er wat geoogst is. Kijk ook hunkerend uit naar mijn eerste akker.
Hield de vorige keer een tractor aan om te vragen van wie die "weilanden" zijn.. Gelijk eerste reactie "weilanden?!"
Vroeg of ik ze wilde kopen dan, toen ik vertelde beetje met metaaldetector te willen spelen kreeg ik te horen "ohh daar zullen ze niet blij mee zijn"
Pfff stug volk hier in de buurt..
Ik heb div kaarten.. met archeologisch interessante plekken, kaarten van voor de ruilverkaveling, kaarten van een eeuw geleden.. etcquote:
De bovenste is een huls van het NL leger geloof ik, ik heb er een hele partij.. (er staat een code onderop, die valt wel googelen geloof ik..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:16 schreef Schunckelstar het volgende:
Weet iemand van jullie (hobby-bob mischien?) toevallig wat deze zouden kunnen zijn?
[ afbeelding ]
Hulsje is aan de bovenkant maar 3mm breed![]()
[ afbeelding ]
Bij deze kom ik niet verder dan dat het een civil war bullet zou zijn, maar hoe komt zoiets dan in europa terecht
Die onderste lijkt wel op een kogel van een schutterij. Alleen dan wat langerquote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:16 schreef Schunckelstar het volgende:
Weet iemand van jullie (hobby-bob mischien?) toevallig wat deze zouden kunnen zijn?
[ afbeelding ]
Hulsje is aan de bovenkant maar 3mm breed![]()
[ afbeelding ]
Bij deze kom ik niet verder dan dat het een civil war bullet zou zijn, maar hoe komt zoiets dan in europa terecht
Ik schat dat het deze is, of iig in de buurt komt:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:33 schreef Schunckelstar het volgende:
De code op de huls is niet meer leesbaar helaas![]()
En een schutterijkogel zou idd heel goed kunnen!
Ze lijken er idd op als ik er op google, en schutterijen zijn nogal een ding hier in de omgeving dus dat zal het idd wel zijn
Dat zijn losse flodders (zag dat je daar zelf al achter was gekomen haha)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik schat dat het deze is, of iig in de buurt komt:
rg r13bk 00 (losse flodder)
[ afbeelding ]
Of
T 07-13 (ook niet helemaal lekker leesbaar)
[ afbeelding ]
Ze zijn hetzelfde, alleen is eentje wat beschadigd
[ afbeelding ]
quote:
Granaat gevonden aan Engelselaan in Winschoten
Op een terrein aan de Engelselaan in Winschoten is maandag aan het eind van de middag een handgranaat uit vermoedelijk de Tweede Wereldoorlog gevonden.
Het projectiel zat klem in een grasmaaimachine. De EOD werd ingeschakeld en de omgeving afgezet. In overleg met de gemeente is de handgranaat op een parkeerplaats bij de Beertsterplas tot ontploffing gebracht. Het projectiel is mogelijk bij graafwerkzaamheden naar boven gekomen.
De gemeente bekijkt of het terrein verder onderzocht moet worden.
Als je in de buurt van Groningen bent roep je maar.. ik kan wel een extra detector regelenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:48 schreef Queller het volgende:
Kunnen jullie niet een keer een FOK!-metaaldetector-zoek-meet organiseren en dat ik dan stiekem als verstekeling ook kom?
Jep..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:00 schreef Fett het volgende:
[..]
Dat zijn losse flodders (zag dat je daar zelf al achter was gekomen haha)
Leuk topic, m'n garrett ace ligt al 3 jaar te verstoffen
Ik kom er met plezier speciaal voorquote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:18 schreef Snowballed het volgende:
Als je in de buurt van Groningen bent roep je maar.. ik kan wel een extra detector regelen
Is het mooiste als de akkers leeg zijn, nu kun je eigenlijk enkel op recreatieplassen en parkjes zoeken.. en daar word dus vrij veel gezocht..quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:29 schreef Snowballed het volgende:
Is het mooiste als de akkers leeg zijn, nu kun je eigenlijk enkel op recreatieplassen en parkjes zoeken.. en daar word dus vrij veel gezocht..
Over een paar maanden zijn de akkers leeg.. als je dan toch wilt komen is dat wel aan te raden, dat is veel leuker zoeken.. zeker in deze buurt veel oude muntjes enz
Aangezien ik zelf vaak ook even op een trekker bijspring tijdens de oogst, weet ik ongeveer wel wanneer ze leeg zijn idd..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:33 schreef Queller het volgende:
[..]![]()
Ik heb geen idee wanneer de akkers leeg zijn (maar jij waarschijnlijk wel) en het lijkt me hartstikke leuk.
Dus tzt: ik kom!
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Aangezien ik zelf vaak ook even op een trekker bijspring tijdens de oogst, weet ik ongeveer wel wanneer ze leeg zijn idd..![]()
tzt geef ik wel ff een seintje
nope, wel al wat dingen over gelezenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:14 schreef Fett het volgende:
Ts, heb je magneetvissen al eens uitgeprobeerd?
sommige gemeentes mag het idd niet, dus altijd effe checkenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:45 schreef Pap89 het volgende:
Mag dat nog wel?
Toch vaak granaten en dergelijke, wat nog wel eens gevaarlijk kon zijn?
Wel eens een nieuwsitem over geweest.
Oa Arnhem en Assen zijn verboden gebied... (Er zijn nog wel meer plekken waar het niet mag)quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:45 schreef Pap89 het volgende:
Mag dat nog wel?
Toch vaak granaten en dergelijke, wat nog wel eens gevaarlijk kon zijn?
Wel eens een nieuwsitem over geweest.
Mooie vondsten weer..!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Schunckelstar het volgende:
die knoop is van de koninklijke marine, ca. 1815-1865.
zelde als deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hopelijk krijg ik de mijne ook nog wat schoner
Vaak gedaan, heel verslavend! Aanraderquote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nope, wel al wat dingen over gelezen![]()
jij wel?
waar ga je hengelen? gewoon vanaf een brug in een rivier?quote:
In België is ook wel logisch, dat halve land ligt nog vol met gifgasgranaten van een eeuw oud.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oa Arnhem en Assen zijn verboden gebied... (Er zijn nog wel meer plekken waar het niet mag)
In de Belgische ardennen geld een vervoersverbod, en nemen ze hem ook in beslag om hem niet meer terug te geven.. (ik ken zelfs verhalen waar de auto waar ie in lag ook in beslag werd genomen..)
Weet niet hoe het met de rest van Belgie zit... Maar het is altijd handig om de plaatselijke apv te kennen...
[..]
Mooie vondsten weer..!
Ik denk: "Yeahhhhh! BX meldt zich voor de meet!! We gaan weer op een uitje!!!!"""quote:
Meet? Wie meet, waar meet, hoe meet?quote:Op maandag 9 juni 2014 20:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk: "Yeahhhhh! BX meldt zich voor de meet!! We gaan weer op een uitje!!!!"""
Komt ze de mod uithangen
Ik wist het. Daarom wil ik jou ook graag mee. Als ik nieuwe dingen doe, dan doe ik dat graag met jouquote:Op maandag 9 juni 2014 20:07 schreef BrandX het volgende:
ohw lol, ligt er volledig aan waar en wanneer enzo
dan vind ik het altijd wel leuk, het geeft vast niet dat ik nog nimmer nooit ook maar in de buurt ben geweest van een metaaldetector he![]()
quote:Op maandag 9 juni 2014 23:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wist het. Daarom wil ik jou ook graag mee. Als ik nieuwe dingen doe, dan doe ik dat graag met jou
Heb je de safari al ontvangen?quote:Op zondag 4 mei 2014 22:14 schreef mikeGS het volgende:
Ik krijg deze week mijn Minelab Safari binnen. Dan kan ik gaan starten met mijn nieuwe hobby....:-)
dan wel inclusief bbq+bier voor degene die willen rusten tussendoorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:27 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien kunnen we wel 's nachts gaan! Voor de extra moeilijkheidsgraad
En een luchtbed voor BX en mijquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
dan wel inclusief bbq+bier voor degene die willen rusten tussendoor
Mijn vaste zoekmaat loopt met eentje..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:36 schreef Beachberry het volgende:
[..]
Heb je de safari al ontvangen?
Ik wil er zelf ook één aanschaffen en benieuwd naar jouw mening erover.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan met name dit stuk:
"Dat mijn regiment het moeilijk zou krijgen bij de Britse aanval had ook de verantwoordelijke korpsleiding vastgesteld en om de verdediging ietwat te verlichten werd iets gedaan wat op zich niet gebruikelijk is in een oorlog, namelijk door legergenisten (Heerespioniere) werd het hele weiland rondom de Loobeek , een klein riviertje, zonder kaarten van mijnen voorzien (wild vermint). Ook werd het riviertje afgedamd zodat het hele weiland om de Loobeek heen zo’n 30 centimeter overstroomd was. Daar kwam je natuurlijk niet gemakkelijk doorheen."
het is een mijnenveld geweest dus.. en nu vraag ik me af of ik daar nog wel wil gaan graven![]()
of ben ik te laf, en zouden jullie gewoon gaan
blablablablablablablablablablablablablabla
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:34 schreef Snowballed het volgende:
Hartelijk dank voor je reviewtje !
[..]
Mijn vaste zoekmaat loopt met eentje..
Hij vooral zwaaaar.... Het is best een goed ding en kan alles.. maar het is niet eentje die ik zelf zou aanschaffen..
Het is mij teveel een soort van pc systeem kast die je meesleept.. Het is ook niet meer een kwestie van aanzetten en gaan..en als ik zie wat het daadwerkelijke verschil in zoeken is, zou mn keuze er niet direct op vallen..
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening en het ding is wel behoorlijk populair dus hecht er niet teveel waarde aan..
Ik denk dat ik voor een Fisher f75 of goldbug pro (of iets in die geest) zou gaan ..
Maar mn f2 bevalt eigenlijk ook prima
Geen dank...quote:
quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:09 schreef Schunckelstar het volgende:
hmm... ik ben een beetje aan het twijfelen![]()
ik heb net friet gehaald, en ben met de eigenaar in gesprek geraakt.
en het blijkt dat hij een weiland heeft waar dinsdag gehooid is, en waar ik wel mag gaan zoeken.
het gaat om een weiland aan de loobeek tussen venray en overloon, dus in eerste instantie was ik blij dat ik zatedag weer een zoekplek heb![]()
maar toen ging ik de geschiedenis van dat stuk opzoeken, en nu twijfel ik
Ik geloof dat in de omgeving van Arnhem en Nijmegen niet gezocht mag worden.. dus ik zou eerst ff kijken OF het mag..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan met name dit stuk:
"Dat mijn regiment het moeilijk zou krijgen bij de Britse aanval had ook de verantwoordelijke korpsleiding vastgesteld en om de verdediging ietwat te verlichten werd iets gedaan wat op zich niet gebruikelijk is in een oorlog, namelijk door legergenisten (Heerespioniere) werd het hele weiland rondom de Loobeek , een klein riviertje, zonder kaarten van mijnen voorzien (wild vermint). Ook werd het riviertje afgedamd zodat het hele weiland om de Loobeek heen zo’n 30 centimeter overstroomd was. Daar kwam je natuurlijk niet gemakkelijk doorheen."
het is een mijnenveld geweest dus.. en nu vraag ik me af of ik daar nog wel wil gaan graven![]()
of ben ik te laf, en zouden jullie gewoon gaan
Maar buiten het wel of niet verhaal is het altijd oppassen op dat soort plekken..
Nou ken ik de omgeving qua zoeken daar niet.. Maar die oorlog is nog niet zo gek lang geleden en er is bijster weinig opgeruimd...
Kwestie van wederopbouw.. geen centen en niemand die er aan terug wou denken..
Er gebeuren relatief weinig ongelukken.. maar je leest bijna iedere maand wel ergens dat er oorlogstuig gevonden word tijdens werkzaamheden..
Op dat moment word er pas actie ondernomen terwijl er vaak wel redelijk uit te zoeken is, waar wat precies ligt...
Ik ben niet zo'n ww2 fan wbt zoeken.. zeker als je sommige verhalen hoort/leest over lui die geen idee hebben wat ze vinden, maar het daarom thuis in hun schuurtje gaan schoonmaken om te kijken wat het is...![]()
Voorbeeldjes genoeg (niet voor de zwakkere magen): http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=2325
Of:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=1391
(ik bedoel een granaat of vliegtuigbom heeft een duidelijke vorm.. maar een ontsteker van het 1 of ander ziet er totaal anders uit..)
[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 12-06-2014 21:10:19 ]One good thing about music:
Gewoon gaan, vaak ben je te bang!quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:09 schreef Schunckelstar het volgende:
of ben ik te laf, en zouden jullie gewoo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |