sommige gemeentes mag het idd niet, dus altijd effe checkenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:45 schreef Pap89 het volgende:
Mag dat nog wel?
Toch vaak granaten en dergelijke, wat nog wel eens gevaarlijk kon zijn?
Wel eens een nieuwsitem over geweest.
Oa Arnhem en Assen zijn verboden gebied... (Er zijn nog wel meer plekken waar het niet mag)quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:45 schreef Pap89 het volgende:
Mag dat nog wel?
Toch vaak granaten en dergelijke, wat nog wel eens gevaarlijk kon zijn?
Wel eens een nieuwsitem over geweest.
Mooie vondsten weer..!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Schunckelstar het volgende:
die knoop is van de koninklijke marine, ca. 1815-1865.
zelde als deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hopelijk krijg ik de mijne ook nog wat schoner
Vaak gedaan, heel verslavend! Aanraderquote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nope, wel al wat dingen over gelezen![]()
jij wel?
waar ga je hengelen? gewoon vanaf een brug in een rivier?quote:
In België is ook wel logisch, dat halve land ligt nog vol met gifgasgranaten van een eeuw oud.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oa Arnhem en Assen zijn verboden gebied... (Er zijn nog wel meer plekken waar het niet mag)
In de Belgische ardennen geld een vervoersverbod, en nemen ze hem ook in beslag om hem niet meer terug te geven.. (ik ken zelfs verhalen waar de auto waar ie in lag ook in beslag werd genomen..)
Weet niet hoe het met de rest van Belgie zit... Maar het is altijd handig om de plaatselijke apv te kennen...
[..]
Mooie vondsten weer..!
Ik denk: "Yeahhhhh! BX meldt zich voor de meet!! We gaan weer op een uitje!!!!"""quote:
Meet? Wie meet, waar meet, hoe meet?quote:Op maandag 9 juni 2014 20:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk: "Yeahhhhh! BX meldt zich voor de meet!! We gaan weer op een uitje!!!!"""
Komt ze de mod uithangen
Ik wist het. Daarom wil ik jou ook graag mee. Als ik nieuwe dingen doe, dan doe ik dat graag met jouquote:Op maandag 9 juni 2014 20:07 schreef BrandX het volgende:
ohw lol, ligt er volledig aan waar en wanneer enzo
dan vind ik het altijd wel leuk, het geeft vast niet dat ik nog nimmer nooit ook maar in de buurt ben geweest van een metaaldetector he![]()
quote:Op maandag 9 juni 2014 23:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wist het. Daarom wil ik jou ook graag mee. Als ik nieuwe dingen doe, dan doe ik dat graag met jou
Heb je de safari al ontvangen?quote:Op zondag 4 mei 2014 22:14 schreef mikeGS het volgende:
Ik krijg deze week mijn Minelab Safari binnen. Dan kan ik gaan starten met mijn nieuwe hobby....:-)
dan wel inclusief bbq+bier voor degene die willen rusten tussendoorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:27 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien kunnen we wel 's nachts gaan! Voor de extra moeilijkheidsgraad
En een luchtbed voor BX en mijquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
dan wel inclusief bbq+bier voor degene die willen rusten tussendoor
Mijn vaste zoekmaat loopt met eentje..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:36 schreef Beachberry het volgende:
[..]
Heb je de safari al ontvangen?
Ik wil er zelf ook één aanschaffen en benieuwd naar jouw mening erover.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan met name dit stuk:
"Dat mijn regiment het moeilijk zou krijgen bij de Britse aanval had ook de verantwoordelijke korpsleiding vastgesteld en om de verdediging ietwat te verlichten werd iets gedaan wat op zich niet gebruikelijk is in een oorlog, namelijk door legergenisten (Heerespioniere) werd het hele weiland rondom de Loobeek , een klein riviertje, zonder kaarten van mijnen voorzien (wild vermint). Ook werd het riviertje afgedamd zodat het hele weiland om de Loobeek heen zo’n 30 centimeter overstroomd was. Daar kwam je natuurlijk niet gemakkelijk doorheen."
het is een mijnenveld geweest dus.. en nu vraag ik me af of ik daar nog wel wil gaan graven![]()
of ben ik te laf, en zouden jullie gewoon gaan
blablablablablablablablablablablablablabla
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:34 schreef Snowballed het volgende:
Hartelijk dank voor je reviewtje !
[..]
Mijn vaste zoekmaat loopt met eentje..
Hij vooral zwaaaar.... Het is best een goed ding en kan alles.. maar het is niet eentje die ik zelf zou aanschaffen..
Het is mij teveel een soort van pc systeem kast die je meesleept.. Het is ook niet meer een kwestie van aanzetten en gaan..en als ik zie wat het daadwerkelijke verschil in zoeken is, zou mn keuze er niet direct op vallen..
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening en het ding is wel behoorlijk populair dus hecht er niet teveel waarde aan..
Ik denk dat ik voor een Fisher f75 of goldbug pro (of iets in die geest) zou gaan ..
Maar mn f2 bevalt eigenlijk ook prima
Geen dank...quote:
quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:09 schreef Schunckelstar het volgende:
hmm... ik ben een beetje aan het twijfelen![]()
ik heb net friet gehaald, en ben met de eigenaar in gesprek geraakt.
en het blijkt dat hij een weiland heeft waar dinsdag gehooid is, en waar ik wel mag gaan zoeken.
het gaat om een weiland aan de loobeek tussen venray en overloon, dus in eerste instantie was ik blij dat ik zatedag weer een zoekplek heb![]()
maar toen ging ik de geschiedenis van dat stuk opzoeken, en nu twijfel ik
Ik geloof dat in de omgeving van Arnhem en Nijmegen niet gezocht mag worden.. dus ik zou eerst ff kijken OF het mag..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan met name dit stuk:
"Dat mijn regiment het moeilijk zou krijgen bij de Britse aanval had ook de verantwoordelijke korpsleiding vastgesteld en om de verdediging ietwat te verlichten werd iets gedaan wat op zich niet gebruikelijk is in een oorlog, namelijk door legergenisten (Heerespioniere) werd het hele weiland rondom de Loobeek , een klein riviertje, zonder kaarten van mijnen voorzien (wild vermint). Ook werd het riviertje afgedamd zodat het hele weiland om de Loobeek heen zo’n 30 centimeter overstroomd was. Daar kwam je natuurlijk niet gemakkelijk doorheen."
het is een mijnenveld geweest dus.. en nu vraag ik me af of ik daar nog wel wil gaan graven![]()
of ben ik te laf, en zouden jullie gewoon gaan
Maar buiten het wel of niet verhaal is het altijd oppassen op dat soort plekken..
Nou ken ik de omgeving qua zoeken daar niet.. Maar die oorlog is nog niet zo gek lang geleden en er is bijster weinig opgeruimd...
Kwestie van wederopbouw.. geen centen en niemand die er aan terug wou denken..
Er gebeuren relatief weinig ongelukken.. maar je leest bijna iedere maand wel ergens dat er oorlogstuig gevonden word tijdens werkzaamheden..
Op dat moment word er pas actie ondernomen terwijl er vaak wel redelijk uit te zoeken is, waar wat precies ligt...
Ik ben niet zo'n ww2 fan wbt zoeken.. zeker als je sommige verhalen hoort/leest over lui die geen idee hebben wat ze vinden, maar het daarom thuis in hun schuurtje gaan schoonmaken om te kijken wat het is...![]()
Voorbeeldjes genoeg (niet voor de zwakkere magen): http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=2325
Of:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=1391
(ik bedoel een granaat of vliegtuigbom heeft een duidelijke vorm.. maar een ontsteker van het 1 of ander ziet er totaal anders uit..)
[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 12-06-2014 21:10:19 ]One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |