Mooie vondsten hoor, gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:28 schreef Schunckelstar het volgende:
Net thuis, ben niet ontevreden![]()
[ afbeelding ]
De gebruikelijke scherven
4 musketkogeltjes
2 pijpenkopjes
Half vingerhoedje
2 kleine onleesbare muntjes
1 leeuwencent 1928
2 10 eurocent
1 5 lipa
1 zilveren wilhelmina dubbeltje met lang haar en dikke kop dus tussen 1893/1897![]()
En een soort hangertje of zo? In de vorm van een kruis. Geen idee nog wat het is
[ afbeelding ]
Mooi spinnenweb motiefje op een pijp
[ afbeelding ]
Mijn 2e zilver![]()
[ afbeelding ]
Geen idee nog, maar ziet er oud uit
morgen maar effe fatsoenlijk schoonmaken
nee,eentje kwam ik bij toeval tegen bij het opgraven van rommel en die andere stak uit de grond. word nog lastig om die schoon te maken. hij zit nu nog vol zand en de rand brokkelt nu al afquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Mooie vondsten hoor, gefeliciteerd![]()
Leuk ding ook dat laatste kruisje, wat het ook mag zijn. Die pijpenkopjes kom je toch zeker bij toeval tegen, of piept hij daar ook al op?
Vette vondsten kerelquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:12 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee,eentje kwam ik bij toeval tegen bij het opgraven van rommel en die andere stak uit de grond. word nog lastig om die schoon te maken. hij zit nu nog vol zand en de rand brokkelt nu al af![]()
kruisje wil ik eigenlijk weten van welk materiaal hij is gemaakt,dat is makkelijker om op forums een determinatie te krijgen. maar hoe kom je daar achter![]()
hij geeft exact hetzelfde signaal als een 1 cent muntje uit 1951, en die zijn van brons. maar ja,is de ace 250 gevoelig genoeg om dan maar aan te nemen dat dit ook brons is
"nold 23 bm" staat er opquote:Op zaterdag 26 april 2014 21:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Vette vondsten kerel![]()
Toevallig nog getallen of letters op de stukken ontsteker ?
Stukje met de ribbels rechts naast de pijpjes lijkt een dop om de ontsteker te beschermen tijdens transport. (waarschijnlijk 2" mortier aan de grootte te zien )
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat het zo streng was. Ikzelf zit er aan te denken om een metaaldetector aan te schaffen. Vooral ww2 spul ben ik in geïnteresseerd. Ik kom uit Liessel, daar is ontzettend hard gevochten in ww2. Er heeft zelfs een krijgsgevangenkampen gelegen na de oorlog. Duitse pantsercolonnes zijn na het Ardennenoffensief door Liessel getrokken. Ik denk dat er een hoop spul ligt, maar ik mag waarschijnlijk niet zoeken. Ga het eerst maar eens aan gemeente Deurne navragen, Liessel valt daar onder namelijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef netflanders het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? Als detectoramateurs archeologisch spul opgraven is het volledig uit zijn (archeologische) context gerukt en kan het object vrijwel niet voor onderzoeksdoeleinden gebruikt worden. Dit zou anders zijn als iedere detectorist zijn archeologische vondsten zou melden bij de provincie of gemeenten, maar dit doen er maar weinig. De overheid doet dit niet om mensen te pesten, maar om archeologisch onderzoek door experts zoveel mogelijk veilig te stellen.
Klinkt wel heel mooi.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:17 schreef GekkePoes het volgende:
Ik vond een keer een oude granaat, die bleek scherp te staan volgens de E.O.D die kwam kijken en heeft het opgeruimd. Toen vond ik het gevaarlijk en ben er mee opgehouden.
Ik was toen in bosgebied Schaarsbergen, meer een beetje oppervlakking naar muntjes en dat soort grappige dingen aan het zoeken. Ik hoorde ineens lage on-onderbroken toon tussen de piepjes door ( en het metertje sloeg helemaal uit naar rechts) , dus ik draai de knoppen om zodat ie wat dieper zoektquote:
Dat is altijd mooi.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:17 schreef GekkePoes het volgende:
Ik vond een keer een oude granaat, die bleek scherp te staan volgens de E.O.D die kwam kijken en heeft het opgeruimd. Toen vond ik het gevaarlijk en ben er mee opgehouden.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:41 schreef anouk7 het volgende:
Ja, je mag me golddigger noemen, zullen we samen gaan diggen
Ah leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:02 schreef hobby-bob het volgende:
Zoek zelf al heel wat jaren, en in een grijs verleden, beroepsmatig geinteresseerd geraakt in militaria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |