nog niet, heb eerst nog een hele bult nodig voor ze weg gaanquote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:14 schreef hobby-bob het volgende:
de 3 stukjes koper bovenin de foto zijn stukjes geleideband van een granaat..Dus dat wordt de koperbak a 2.50 de kilo of iets in die richting..mooi gratis batterijen het hele jaar door als je dat op-spaart.
Apart, meestal is het geen probleem. Sterker nog die boeren zijn vaak maar wat blij dat de uxo op hun land gratis opgespoord wordtquote:Op vrijdag 30 mei 2014 17:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zal hier nog even geduld moeten hebben tot er wat geoogst is. Kijk ook hunkerend uit naar mijn eerste akker.
Hield de vorige keer een tractor aan om te vragen van wie die "weilanden" zijn.. Gelijk eerste reactie "weilanden?!"
Vroeg of ik ze wilde kopen dan, toen ik vertelde beetje met metaaldetector te willen spelen kreeg ik te horen "ohh daar zullen ze niet blij mee zijn"
Pfff stug volk hier in de buurt..
Ik heb div kaarten.. met archeologisch interessante plekken, kaarten van voor de ruilverkaveling, kaarten van een eeuw geleden.. etcquote:
De bovenste is een huls van het NL leger geloof ik, ik heb er een hele partij.. (er staat een code onderop, die valt wel googelen geloof ik..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:16 schreef Schunckelstar het volgende:
Weet iemand van jullie (hobby-bob mischien?) toevallig wat deze zouden kunnen zijn?
[ afbeelding ]
Hulsje is aan de bovenkant maar 3mm breed![]()
[ afbeelding ]
Bij deze kom ik niet verder dan dat het een civil war bullet zou zijn, maar hoe komt zoiets dan in europa terecht
Die onderste lijkt wel op een kogel van een schutterij. Alleen dan wat langerquote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:16 schreef Schunckelstar het volgende:
Weet iemand van jullie (hobby-bob mischien?) toevallig wat deze zouden kunnen zijn?
[ afbeelding ]
Hulsje is aan de bovenkant maar 3mm breed![]()
[ afbeelding ]
Bij deze kom ik niet verder dan dat het een civil war bullet zou zijn, maar hoe komt zoiets dan in europa terecht
Ik schat dat het deze is, of iig in de buurt komt:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:33 schreef Schunckelstar het volgende:
De code op de huls is niet meer leesbaar helaas![]()
En een schutterijkogel zou idd heel goed kunnen!
Ze lijken er idd op als ik er op google, en schutterijen zijn nogal een ding hier in de omgeving dus dat zal het idd wel zijn
Dat zijn losse flodders (zag dat je daar zelf al achter was gekomen haha)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik schat dat het deze is, of iig in de buurt komt:
rg r13bk 00 (losse flodder)
[ afbeelding ]
Of
T 07-13 (ook niet helemaal lekker leesbaar)
[ afbeelding ]
Ze zijn hetzelfde, alleen is eentje wat beschadigd
[ afbeelding ]
quote:
Granaat gevonden aan Engelselaan in Winschoten
Op een terrein aan de Engelselaan in Winschoten is maandag aan het eind van de middag een handgranaat uit vermoedelijk de Tweede Wereldoorlog gevonden.
Het projectiel zat klem in een grasmaaimachine. De EOD werd ingeschakeld en de omgeving afgezet. In overleg met de gemeente is de handgranaat op een parkeerplaats bij de Beertsterplas tot ontploffing gebracht. Het projectiel is mogelijk bij graafwerkzaamheden naar boven gekomen.
De gemeente bekijkt of het terrein verder onderzocht moet worden.
Als je in de buurt van Groningen bent roep je maar.. ik kan wel een extra detector regelenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:48 schreef Queller het volgende:
Kunnen jullie niet een keer een FOK!-metaaldetector-zoek-meet organiseren en dat ik dan stiekem als verstekeling ook kom?
Jep..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:00 schreef Fett het volgende:
[..]
Dat zijn losse flodders (zag dat je daar zelf al achter was gekomen haha)
Leuk topic, m'n garrett ace ligt al 3 jaar te verstoffen
Ik kom er met plezier speciaal voorquote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:18 schreef Snowballed het volgende:
Als je in de buurt van Groningen bent roep je maar.. ik kan wel een extra detector regelen
Is het mooiste als de akkers leeg zijn, nu kun je eigenlijk enkel op recreatieplassen en parkjes zoeken.. en daar word dus vrij veel gezocht..quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:29 schreef Snowballed het volgende:
Is het mooiste als de akkers leeg zijn, nu kun je eigenlijk enkel op recreatieplassen en parkjes zoeken.. en daar word dus vrij veel gezocht..
Over een paar maanden zijn de akkers leeg.. als je dan toch wilt komen is dat wel aan te raden, dat is veel leuker zoeken.. zeker in deze buurt veel oude muntjes enz
Aangezien ik zelf vaak ook even op een trekker bijspring tijdens de oogst, weet ik ongeveer wel wanneer ze leeg zijn idd..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:33 schreef Queller het volgende:
[..]![]()
Ik heb geen idee wanneer de akkers leeg zijn (maar jij waarschijnlijk wel) en het lijkt me hartstikke leuk.
Dus tzt: ik kom!
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Aangezien ik zelf vaak ook even op een trekker bijspring tijdens de oogst, weet ik ongeveer wel wanneer ze leeg zijn idd..![]()
tzt geef ik wel ff een seintje
nope, wel al wat dingen over gelezenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:14 schreef Fett het volgende:
Ts, heb je magneetvissen al eens uitgeprobeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |