voornamelijk op akkers geweest van boeren die ik ken, woon in venray en hier geldt een algeheel detectorverbod dus de bossen in mag (officieelquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:58 schreef Fraymenkahn het volgende:
Hej dat klinkt vet
Op wat voor plekken ga je zoeken? En wat kost zo'n ding ongeveer?
heb je ook foto's van je vondsten?
Bij ons was dat vrij logisch. Er lag nogal wat tweede wereldoorlog wapentuig onder de grond in het bos. Niet ideaal als je lekker aan het graven bent en dan ineens op een granaat stuit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
Wat een onzin is dat dan dat je niet met een metaal detector mag zoeken. Waarom is dat?
klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:46 schreef Osiris024 het volgende:
De granaatscherven zijn geleideband van een granaat.
Ik zoek al jaren in Duitsland , Ardennen en het Market Garden gebied.
Maar ja , dat mag niet he
Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horen![]()
en er mag wel meer nietal moet ik zeggen dat ik ww2-spul leuke vondsten vind, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben
heb je al wat noemenswaardigs gevonden?
mooi!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc.
Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.quote:
mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekendquote:Op zaterdag 5 april 2014 08:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.
Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekend![]()
volgende week wel weer! heb er zin in, wil gaan zoeken op een oud zandpad tussen 2 dorpen in. pad is ongeveer een halve km lang en daar heb ikop de eerste 10 meter al die 2 muntjes en een kruisje (hangertje) gevonden dus heb goede hoop op meer!
true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansenquote:Op zaterdag 5 april 2014 09:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.
Zit me te oriënteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halenquote:Op zaterdag 5 april 2014 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansen
lol. volgens die test is alles onvindbaar en had ik bijv. ook mijn zilveren muntje niet kunnen vindenquote:Op zaterdag 5 april 2014 21:50 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zit me te oriënteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halen![]()
http://www.metalldetektortest.eu/garrett.html
wat gebeurt er eigenlijk als ze je pakken? ben je dan ook je detector kwijt of blijft het bij een boete?quote:Op zondag 6 april 2014 00:08 schreef ejvdb het volgende:
Ooit eens de kans gehad om snachts mee te gaan zoeken met iemand in Noord Frankrijk, In geboden verbied dus.. daarom snachts. Vondst waren veel granaatscherven maar ook een Amerikaanse bajonet..
Volgende ochtend kregen we te horen dat we opgemerkt waren... alleen dan door een oude vrouw die snachts foto's van dieren wil maken...
Volgens mij krijg je een boete van een paar duizend euro. Kan je dit niet betalen wordt je auto e.d. in beslag genomen en kan je gaan zitten..quote:Op zondag 6 april 2014 09:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat gebeurt er eigenlijk als ze je pakken? ben je dan ook je detector kwijt of blijft het bij een boete?
Zo, dat is niet misselijkquote:Op zondag 6 april 2014 12:50 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je een boete van een paar duizend euro. Kan je dit niet betalen wordt je auto e.d. in beslag genomen en kan je gaan zitten..
Ruimte genoeg nog om te zoeken idd...quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
Ik wil wel een keer in Egypte gaan zoeken.
Komt eigenlijk omdat het ook erg gevaarlijk is... Veel mensen denken, ach die granaten liggen er al 100 jaar... maar daardoor wordt dat spul juist instabieler..quote:
De mijne net binnen gekregenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:49 schreef Schunckelstar het volgende:
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggenerg goede prijs/kwaliteit verhouding.
nice! welke heb je?quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De mijne net binnen gekregen![]()
Alleen als ik een gouden kettinkje langs de spoel haal doet tie haast niks. Morgen maar eens kijken wat er te vinden is bij een plaatselijk recreatiestrandje in de buurt.
Waarom verbaast mij dit niet dat weer bij jou gebeurt?quote:Op zondag 6 april 2014 11:33 schreef Fopje het volgende:
Metaaldetectors
Ik heb er ook een keer 1 gekocht. Gewoon een prulding van 75 euro.
Heel de dag bezig geweest op het strand en niks gevonden. Toen om te testen een 2euro muntstuk 2 cm begraven en zelfs die kon ik niet meer terugvinden.
Maar was wel grappig om te doen
Heb ook een 250, op Amazon stonden er best veel positieve reviews over. Zat eerst naar een AT pro te kijken maar dan had het weer langer geduurd voordat ik er een kon halen en zoveel geduld had ik niet. Misschien volgende maand een DD spoel erbij halen maar eerst eens kijken hoe het bevalt. Nadeel is alleen dat zilver dezelfde uitslag geeft als gewoon ijzer, dus zal idd heel veel lipjes en troep worden wat ik opgraaf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nice! welke heb je?
en succes! je moet geduld hebben en geluk met een goede plaats dus laat je niet ontmoedigen als je niks vind meteenmaar hopelijk heb je geluk
![]()
en verbaas jezelf over de gigantische hoeveelheid frisdrank die er in nederland gedronken word, ongelofelijk hoeveel blikjes ik tegen kom
in superstaat rond de 250 euro volgens de muntenalmanak die bij mijn detector zat.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:18 schreef SchavuitPiet het volgende:
Leuk!
Deed dit vroeger altijd op het strand, Jammer genoeg vonden wij nooit meer als bierdopjes e.d
Is die munt overigens niet veel geld waard?
ah,nice. goeie keuzequote:Op vrijdag 11 april 2014 18:25 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb ook een 250, op Amazon stonden er best veel positieve reviews over. Zat eerst naar een AT pro te kijken maar dan had het weer langer geduurd voordat ik er een kon halen en zoveel geduld had ik niet. Misschien volgende maand een DD spoel erbij halen maar eerst eens kijken hoe het bevalt. Nadeel is alleen dat zilver dezelfde uitslag geeft als gewoon ijzer, dus zullen idd heel veel lipjes worden die ik opgraaf.
Ach, lipjes en bierdopjes is ook een stukje geschiedenis tochquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ah,nice. goeie keuze![]()
en ik ken het gevoel,ik moest en zou ook perse meteen de dag nadat ik besloten had door te zetten hem ook in huis hebben![]()
klopt, maar ik heb wel gemerkt dat ie bij zilver een iets stabieler piepje geeft en bij ijzer blijft ie iets meer "springen" tussen de verschillende blokjes. maar het blijft toch graven voor de zekerheid
dan helpt het soms om de sensitivity wat omlaag te zetten heb ik gemerkt. of het is een flinterdun stukje metaal wat je over het hoofd ziet, vaak vind ik het dan alsnog omdat ik na het gat dicht gegooid te hebben toch weer een piep krijgquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ach, lipjes en bierdopjes is ook een stukje geschiedenis tochKijk gewoon uit naar de spanning om bij elke keer graven benieuwd te zijn wat er uit de grond komt. En mocht dat een keer iets meer zijn dan een bierdopje of spijker is dat leuk meegenomen. Is in ieder geval spannender dan meedoen aan de loterij.
edit:
Net nog een half uurtje wezen zoeken, mijn eerste buit, een paar roestige spijkers en een oude aansteker.
Ook een hoop gaten gegraven waar niets uit kwam![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad gevoeligheid omlaag gezet vandaag, maar ben dan weer bezorgd dat ik iets moois laat liggen. Ook maar besloten er een pinpointer bij te halen ipv een DD spoel, want iets detecteren en alsnog niet kunnen vinden schiet ook niet op, vandaag weer gebeurd dat ik zeker weet iets in mn handen gehad te hebben maar gewoon niet terug kunnen vinden..quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:31 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan helpt het soms om de sensitivity wat omlaag te zetten heb ik gemerkt. of het is een flinterdun stukje metaal wat je over het hoofd ziet, vaak vind ik het dan alsnog omdat ik na het gat dicht gegooid te hebben toch weer een piep krijg![]()
daarom ga ik toch maar een pinpointer erbij kopen nog, scheelt een hoop tijd
nog wat gevonden vandaag trouwens?
die dopjes ook echt meenemenquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Inderdaad gevoeligheid omlaag gezet vandaag, maar ben dan weer bezorgd dat ik iets moois laat liggen. Ook maar besloten er een pinpointer bij te halen ipv een DD spoel, want iets detecteren en alsnog niet kunnen vinden schiet ook niet op, vandaag weer gebeurd dat ik zeker weet iets in mn handen gehad te hebben maar gewoon niet terug kunnen vinden..
Mijn buit van vandaag![]()
Vooral die haarspeld vond ik wel knap.
[ afbeelding ]
nicequote:Op zaterdag 12 april 2014 18:58 schreef Andiamo het volgende:
Kom ik toevallig vandaag dit 'nieuws' tegen:
http://www.telegraaf.nl/t(...)nen_akkers_af__.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |