abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138291012
ik zag (op een jarenoud topic na) nog geen topic over het zoeken met een metaaldetector.
dus dan open ik er zelf maar een :P

zijn er meer mensen die dit als hobby hebben? heb sinds een week of 3 deze hobby weer opgepakt, na vroeger als kind ook gezocht te hebben.
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggen :) erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
ben nu 3x gaan zoeken en samen met een hoop troep heb ik toch ook al wat leuke vondsten mee naar huis kunnen nemen. o.a een zilveren dubbeltje uit 1918 en een belgische leopold 2 2 centmunt waarvan de datum helaas niet meer leesbaar is -O-
en nog een mooie vuurkets gevonden (17/18e eeuw).
dus nog niet veel speciaals, maar toch leuk :)

dus mochten er hier ook mensen zitten die zoeken, deel hier je vondsten/ zoekverhalen en foto's van je vondsten ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_138291161
Hej dat klinkt vet :)
Op wat voor plekken ga je zoeken? En wat kost zo'n ding ongeveer?
heb je ook foto's van je vondsten?
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_138291275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:58 schreef Fraymenkahn het volgende:
Hej dat klinkt vet :)
Op wat voor plekken ga je zoeken? En wat kost zo'n ding ongeveer?
heb je ook foto's van je vondsten?
voornamelijk op akkers geweest van boeren die ik ken, woon in venray en hier geldt een algeheel detectorverbod dus de bossen in mag (officieel O~) ) niet..
van de week maar eens lid worden van de bibliotheek om wat boeken te halen over de geschiedenis van mijn omgeving.
mijn ace 250 kostte geloof ik rond de 300 euro, dan nog de andere dingen die je nodig hebt (schep, tas e.d) alles bij elkaar was ikiets van 500 euro kwijt geloof ik dus dat valt op zich mee :)
foto's heb ik, maar ben nu formule 1 aan het kijken dus die plaats ik later wel effe :P
pi_138292445
Ik heb dat vroeger een tijdje gedaan, de enige beetje interessante vondst was een metaaldetector. :{
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138292459
Leuk
pi_138293630
Lijkt mij een geweldige hobby.
pi_138296310
Wat een onzin is dat dan dat je niet met een metaal detector mag zoeken. Waarom is dat?
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_138298041
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:04 schreef Fraymenkahn het volgende:
Wat een onzin is dat dan dat je niet met een metaal detector mag zoeken. Waarom is dat?
Bij ons was dat vrij logisch. Er lag nogal wat tweede wereldoorlog wapentuig onder de grond in het bos. Niet ideaal als je lekker aan het graven bent en dan ineens op een granaat stuit.

OT: Ik heb dit een tijdje gedaan toen ik klein was. Ik vond het vaak teleurstellend omdat mijn detector max 30 cm onder de grond kon detecteren. Het was (is, ik heb hem nog wel staan) er een van White's en kostte iets van 300-400 gulden. Een oude dus. 1 keer een zilveren ketting gevonden en verder heel veel spijkers. Leuk om te doen, maar zonder goede landschapskaarten zit je al snel op een kansloze plek te zoeken.
pi_138298159
Leuk! Lijkt me erg leuk om te doen, maar ik vind het iets te duur om gewoon maar eens te proberen. Ben wel benieuwd naar fotos!
pi_138298170
Een collega van me doet dit. Die heeft al een aardige collectie, met o.a. een gouden munt, wat zilveren munten, gewone munten, gespen, speelgoedsoldaatjes, kogels, lepeltjes. Laatst had 'ie het meegenomen, omdat hij bij een boer langs ging om afspraken te maken om in diens weiland met de metaaldetector te zoeken.
Hij gaat ook een of twee keer per jaar een weekendje weg met een groepje om ergens in het buitenland te zoeken.
pi_138298514
Gaaf! Heb vroeger wel eens met een metaaldetector op het strand gelopen na een drukke dag... :)
pi_138299104
vanmiddag nog even 3 uurtjes gezocht op de plaats waar vroeger een zwembad met ligweide was, de opbrengst: één stuiver uit 1997 ;(
pi_138299553

Zilveren dubbeltje uit 1918

Vuurkets

2 cent uit belgie (geslagen tussen 1869-1909. Datum niet meer leesbaar helaas, dit is de beste kant -O- )

Wat granaatscherven

Kogeltje

Mijn zoekplek van vanmiddag :7
Niet veel succes daar dus, maar hef was wel heerlijk in het zonnetje O+

zoals gezegd,het is nog niet veel. maar je moet ergens mee beginnen *O*
pi_138299780
De granaatscherven zijn geleideband van een granaat.

Ik zoek al jaren in Duitsland , Ardennen en het Market Garden gebied.

Maar ja , dat mag niet he ;)
pi_138299975
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:46 schreef Osiris024 het volgende:
De granaatscherven zijn geleideband van een granaat.

Ik zoek al jaren in Duitsland , Ardennen en het Market Garden gebied.

Maar ja , dat mag niet he ;)
klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horen :Y

en er mag wel meer niet :P al moet ik zeggen dat ik ww2-spul leuke vondsten vind, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben

heb je al wat noemenswaardigs gevonden?
pi_138300486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:52 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

klopt, geleideband van een granaat idd. dat kreeg ik op een andere site ook al te horen :Y

en er mag wel meer niet :P al moet ik zeggen dat ik ww2-spul leuke vondsten vind, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben

heb je al wat noemenswaardigs gevonden?
Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc. :)
pi_138300708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:09 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Wapen(delen) , stukken uniform , bajonetten , helmen etc. :)
mooi!
  zondag 30 maart 2014 @ 14:27:46 #18
342182 GZ1000
Is geen C1000.
pi_138326299
Hier ook een zoekert, Whites DFX. Maar helaas heb ik, in tegenstelling tot vroeger, niet veel vrije tijd (en geen vervoer), dus verder dan wat akkers in de buurt kom ik niet.
Een wijs man stelde ooit 'vrouwen zijn het zwakkere geslacht. De vrouw is per definitie minderwaardig aan de man en vrouwen dienen derhalve een ondergeschikte rol in de samenleving te vervullen.'
  zaterdag 5 april 2014 @ 08:48:36 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138532264
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

mooi!
Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.
pi_138532312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 08:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit weekend ook weer zoeken? Mijn interesse begint ook wel te groeien naarmate ik meer filmpjes erover zie.
mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekend :P
volgende week wel weer! heb er zin in, wil gaan zoeken op een oud zandpad tussen 2 dorpen in. pad is ongeveer een halve km lang en daar heb ikop de eerste 10 meter al die 2 muntjes en een kruisje (hangertje) gevonden dus heb goede hoop op meer!
  zaterdag 5 april 2014 @ 09:08:02 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138532408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 08:57 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

mwah, ik pis al sinds woensdag bloed dus ik geef mijn lichaam nog effe wat rust dit weekend :P
volgende week wel weer! heb er zin in, wil gaan zoeken op een oud zandpad tussen 2 dorpen in. pad is ongeveer een halve km lang en daar heb ikop de eerste 10 meter al die 2 muntjes en een kruisje (hangertje) gevonden dus heb goede hoop op meer!
Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.
pi_138534100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh, beterschap gewenst dan.. Lijkt me wel lastig steeds weer mooie plekjes te vinden aangezien vele hobbyisten je waarschijnlijk al voor zijn geweest.
true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansen ^O^
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:38:49 #23
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_138535662
Moet je eens na een drukke zomerdag eens op het strand gaan zoeken, geheid succes.

Op oude omgeploegde akkers is ook veel te vinden.
pi_138536298
detetor
  zaterdag 5 april 2014 @ 21:50:22 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138552079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

true, maar omgeploegde akkers bieden weer nieuwe kansen ^O^
Zit me te oriënteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halen :{

http://www.metalldetektortest.eu/garrett.html
pi_138554482
Ik wil wel een keer in Egypte gaan zoeken.
pi_138557316
Ooit eens de kans gehad om snachts mee te gaan zoeken met iemand in Noord Frankrijk, In geboden verbied dus.. daarom snachts. Vondst waren veel granaatscherven maar ook een Amerikaanse bajonet..

Volgende ochtend kregen we te horen dat we opgemerkt waren... alleen dan door een oude vrouw die snachts foto's van dieren wil maken...
  zondag 6 april 2014 @ 09:03:04 #28
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_138561124
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:50 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zit me te oriënteren, maar als ik hier kijk durf ik haast geen Garrett meer te halen :{

http://www.metalldetektortest.eu/garrett.html
lol. volgens die test is alles onvindbaar en had ik bijv. ook mijn zilveren muntje niet kunnen vinden :D
over het algemeen word de 250 juist aangeraden voor beginners vanwege zijn kwaliteit voor een schappelijke prijs

anders zou je eigenlijk gewoon een winkel moeten binnenlopen en daar advies vragen, dan krijg je denk ik beter en persoonlijker advies dan van websites :) (of van mij :P )
  zondag 6 april 2014 @ 09:04:08 #29
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_138561129
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:08 schreef ejvdb het volgende:
Ooit eens de kans gehad om snachts mee te gaan zoeken met iemand in Noord Frankrijk, In geboden verbied dus.. daarom snachts. Vondst waren veel granaatscherven maar ook een Amerikaanse bajonet..

Volgende ochtend kregen we te horen dat we opgemerkt waren... alleen dan door een oude vrouw die snachts foto's van dieren wil maken...
wat gebeurt er eigenlijk als ze je pakken? ben je dan ook je detector kwijt of blijft het bij een boete?
  zondag 6 april 2014 @ 11:33:19 #30
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_138563454
Metaaldetectors _O_

Ik heb er ook een keer 1 gekocht. Gewoon een prulding van 75 euro.

Heel de dag bezig geweest op het strand en niks gevonden. Toen om te testen een 2euro muntstuk 2 cm begraven en zelfs die kon ik niet meer terugvinden.

Maar was wel grappig om te doen _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_138565451
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:04 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

wat gebeurt er eigenlijk als ze je pakken? ben je dan ook je detector kwijt of blijft het bij een boete?
Volgens mij krijg je een boete van een paar duizend euro. Kan je dit niet betalen wordt je auto e.d. in beslag genomen en kan je gaan zitten..
pi_138642435
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:50 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je een boete van een paar duizend euro. Kan je dit niet betalen wordt je auto e.d. in beslag genomen en kan je gaan zitten..
Zo, dat is niet misselijk :o
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:41:14 #33
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_138648191
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
Ik wil wel een keer in Egypte gaan zoeken.
Ruimte genoeg nog om te zoeken idd...
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:18:42 #34
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_138654329
Leuk!
Deed dit vroeger altijd op het strand, Jammer genoeg vonden wij nooit meer als bierdopjes e.d :')
Is die munt overigens niet veel geld waard?
Haha gay!
pi_138672853
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:42 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Zo, dat is niet misselijk :o
Komt eigenlijk omdat het ook erg gevaarlijk is... Veel mensen denken, ach die granaten liggen er al 100 jaar... maar daardoor wordt dat spul juist instabieler..
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:52:40 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138770166
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:49 schreef Schunckelstar het volgende:
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggen :) erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
De mijne net binnen gekregen *O*
Alleen als ik een gouden kettinkje langs de spoel haal doet tie haast niks. Morgen maar eens kijken wat er te vinden is bij een plaatselijk recreatiestrandje in de buurt.
pi_138770740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De mijne net binnen gekregen *O*
Alleen als ik een gouden kettinkje langs de spoel haal doet tie haast niks. Morgen maar eens kijken wat er te vinden is bij een plaatselijk recreatiestrandje in de buurt.
nice! welke heb je?
en succes! je moet geduld hebben en geluk met een goede plaats dus laat je niet ontmoedigen als je niks vind meteen :P maar hopelijk heb je geluk :D

en verbaas jezelf over de gigantische hoeveelheid frisdrank die er in nederland gedronken word, ongelofelijk hoeveel blikjes ik tegen kom :')
pi_138770767
ik ga zondagmorgen ook maar weer eens er op uit, terug naar mijn zandpad :P
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:18:56 #39
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_138770844
quote:
2s.gif Op zondag 6 april 2014 11:33 schreef Fopje het volgende:
Metaaldetectors _O_

Ik heb er ook een keer 1 gekocht. Gewoon een prulding van 75 euro.

Heel de dag bezig geweest op het strand en niks gevonden. Toen om te testen een 2euro muntstuk 2 cm begraven en zelfs die kon ik niet meer terugvinden.

Maar was wel grappig om te doen _O_
Waarom verbaast mij dit niet dat weer bij jou gebeurt? _O_ _O-

Ik wil het ook een keer doen though, lijkt me echt tof.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:25:17 #40
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138771018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:15 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nice! welke heb je?
en succes! je moet geduld hebben en geluk met een goede plaats dus laat je niet ontmoedigen als je niks vind meteen :P maar hopelijk heb je geluk :D

en verbaas jezelf over de gigantische hoeveelheid frisdrank die er in nederland gedronken word, ongelofelijk hoeveel blikjes ik tegen kom :')
Heb ook een 250, op Amazon stonden er best veel positieve reviews over. Zat eerst naar een AT pro te kijken maar dan had het weer langer geduurd voordat ik er een kon halen en zoveel geduld had ik niet. Misschien volgende maand een DD spoel erbij halen maar eerst eens kijken hoe het bevalt. Nadeel is alleen dat zilver dezelfde uitslag geeft als gewoon ijzer, dus zal idd heel veel lipjes en troep worden wat ik opgraaf.
pi_138771040
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:18 schreef SchavuitPiet het volgende:
Leuk!
Deed dit vroeger altijd op het strand, Jammer genoeg vonden wij nooit meer als bierdopjes e.d :')
Is die munt overigens niet veel geld waard?
in superstaat rond de 250 euro volgens de muntenalmanak die bij mijn detector zat.
in mijn staat rond de 5/6 euro op marktplaats :')
maar ik verkoop sowieso niks, ik vind het vinden van oude dingen en dan opzoeken via forums wat het is en zodoende een stukje geschiedenis leren belangrijker dan geld :P
hopelijk heb ik over een paar jaar genoeg echt interessante dingen gevonden dat ik een redelijk gevulde vitrinekast kan neerzetten O+
pi_138771121
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb ook een 250, op Amazon stonden er best veel positieve reviews over. Zat eerst naar een AT pro te kijken maar dan had het weer langer geduurd voordat ik er een kon halen en zoveel geduld had ik niet. Misschien volgende maand een DD spoel erbij halen maar eerst eens kijken hoe het bevalt. Nadeel is alleen dat zilver dezelfde uitslag geeft als gewoon ijzer, dus zullen idd heel veel lipjes worden die ik opgraaf.
ah,nice. goeie keuze :Y
en ik ken het gevoel,ik moest en zou ook perse meteen de dag nadat ik besloten had door te zetten hem ook in huis hebben :')

klopt, maar ik heb wel gemerkt dat ie bij zilver een iets stabieler piepje geeft en bij ijzer blijft ie iets meer "springen" tussen de verschillende blokjes. maar het blijft toch graven voor de zekerheid :')
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:37:20 #43
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138771338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:29 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ah,nice. goeie keuze :Y
en ik ken het gevoel,ik moest en zou ook perse meteen de dag nadat ik besloten had door te zetten hem ook in huis hebben :')

klopt, maar ik heb wel gemerkt dat ie bij zilver een iets stabieler piepje geeft en bij ijzer blijft ie iets meer "springen" tussen de verschillende blokjes. maar het blijft toch graven voor de zekerheid :')
Ach, lipjes en bierdopjes is ook een stukje geschiedenis toch :9 Kijk gewoon uit naar de spanning om bij elke keer graven benieuwd te zijn wat er uit de grond komt. En mocht dat een keer iets meer zijn dan een bierdopje of spijker is dat leuk meegenomen. Is in ieder geval spannender dan meedoen aan de loterij.

edit:

Net nog een half uurtje wezen zoeken, mijn eerste buit, een paar roestige spijkers en een oude aansteker.
Ook een hoop gaten gegraven waar niets uit kwam :?

[ Bericht 6% gewijzigd door Woelwater op 11-04-2014 21:28:33 ]
pi_138797541
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ach, lipjes en bierdopjes is ook een stukje geschiedenis toch :9 Kijk gewoon uit naar de spanning om bij elke keer graven benieuwd te zijn wat er uit de grond komt. En mocht dat een keer iets meer zijn dan een bierdopje of spijker is dat leuk meegenomen. Is in ieder geval spannender dan meedoen aan de loterij.

edit:

Net nog een half uurtje wezen zoeken, mijn eerste buit, een paar roestige spijkers en een oude aansteker.
Ook een hoop gaten gegraven waar niets uit kwam :?

[ afbeelding ]
dan helpt het soms om de sensitivity wat omlaag te zetten heb ik gemerkt. of het is een flinterdun stukje metaal wat je over het hoofd ziet, vaak vind ik het dan alsnog omdat ik na het gat dicht gegooid te hebben toch weer een piep krijg :')
daarom ga ik toch maar een pinpointer erbij kopen nog, scheelt een hoop tijd

nog wat gevonden vandaag trouwens?
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:19:04 #45
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138798584
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:31 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dan helpt het soms om de sensitivity wat omlaag te zetten heb ik gemerkt. of het is een flinterdun stukje metaal wat je over het hoofd ziet, vaak vind ik het dan alsnog omdat ik na het gat dicht gegooid te hebben toch weer een piep krijg :')
daarom ga ik toch maar een pinpointer erbij kopen nog, scheelt een hoop tijd

nog wat gevonden vandaag trouwens?
Inderdaad gevoeligheid omlaag gezet vandaag, maar ben dan weer bezorgd dat ik iets moois laat liggen. Ook maar besloten er een pinpointer bij te halen ipv een DD spoel, want iets detecteren en alsnog niet kunnen vinden schiet ook niet op, vandaag weer gebeurd dat ik zeker weet iets in mn handen gehad te hebben maar gewoon niet terug kunnen vinden..

Mijn buit van vandaag :+
Vooral die haarspeld vond ik wel knap.

pi_138798780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Inderdaad gevoeligheid omlaag gezet vandaag, maar ben dan weer bezorgd dat ik iets moois laat liggen. Ook maar besloten er een pinpointer bij te halen ipv een DD spoel, want iets detecteren en alsnog niet kunnen vinden schiet ook niet op, vandaag weer gebeurd dat ik zeker weet iets in mn handen gehad te hebben maar gewoon niet terug kunnen vinden..

Mijn buit van vandaag :+
Vooral die haarspeld vond ik wel knap.

[ afbeelding ]
die dopjes ook echt meenemen _O-
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:58:37 #47
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_138801051
Kom ik toevallig vandaag dit 'nieuws' tegen:
http://www.telegraaf.nl/t(...)nen_akkers_af__.html

*)
pi_138817953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:58 schreef Andiamo het volgende:
Kom ik toevallig vandaag dit 'nieuws' tegen:
http://www.telegraaf.nl/t(...)nen_akkers_af__.html

*)
nice :D

ga er ook zo op uit, ben benieuwd!

overigens beschrijft deze kerel vanaf 4.55 precies wat ik er zo leuk aan vind, beter dan ik het zelf kan beschrijven:

zondag 13 april 2014 @ 10:01:12 #49
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138818098
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 09:52 schreef Schunckelstar het volgende:
ga er ook zo op uit, ben benieuwd!
Mocht ik ooit iets groots vinden dan gaat het mooi de smeltkroes in :9

Moderator zondag 13 april 2014 @ 11:05:01 #50
45833 crew  Fogel
pi_138819398
Ik ga binnenkort met mijn dochter op pad, voor beiden de eerste keer. Ben van plan om al op wat plekken een paar muntstukken te begraven zodat ze in ieder geval niet met niks naar huis komt.
Iemand zei wat over landschapskaarten? Wat bedoel je daarmee? Historische kaarten die locaties van oude gebouwen laten zien ofzo?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')