Blijf maar doorkomen, is leuk om te volgen hoorquote:Op zaterdag 10 mei 2014 08:44 schreef Schunckelstar het volgende:
Net ook nog even snel de bossen in geweest voor een uurtje
[ afbeelding ]
2 juliana stuivers uit 74 en 79, 10 eurocent van bea uit 2001. Een halsband hangertje van een hond waarschijnlijk, met adresgegevens en tel.nr er op dus maar even papiertje erop![]()
En eindelijk mijn eerste gesp, nog compleet met angel![]()
Die gaat vanavond de vaseline in, zit nog een dikke koek omheen. Meestal zijn die goed te dateren dus ben benieuwd![]()
Zijn er verder nog mensen op zoek geweest?
Had gehoopt wat meer vondstenfoto' van medezoekers want zo begint het een beetje een dagboek-topic te worden
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:57 schreef Fogel het volgende:
Ik ben vorig weekend op pad geweest maar kwam met minder thuis dan waarmee we op weg gingen. Heb een paar muntstukken ingegraven en hebben alle behalve een teruggevonden.
En de detector piepte als een malle op een steen (ongeveer even groot als een schoenendoos) maar die zag er niet uit alsof er iets aparts mee was dus maar laten liggen.
Mijn buurman dacht dat ik een wapen bij me had, zwarte langwerpige tas over de schouder
Met mijn dochter inderdaad. Vond ze erg leuk, dit weekend gaan we het nog een keer proberen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:06 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]![]()
was jij het die met zijn dochtertje ging zoeken? vond ze het leuk?
steen was een "hot rock" denk ik. weet de nederlandse naam niet
http://www.minelab.com/treasure-talk/hot-rocks-part-1
Gewoon bellen en vragen of je mee mag om hem te laten ontploffenquote:Op zondag 11 mei 2014 12:51 schreef Schunckelstar het volgende:
haha nee, ik ga er zeke niet mee lopen pielen, zo gauw ik het niet vertrouw blijf ik er ver vandaan.
gewoon anoniem bellen en de locatie markeren met bijv.een lint aan een stok en de locatie doorgeven werkt zeker niet
Lijkt mij een slaghoedje inderdaad.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:07 schreef Schunckelstar het volgende:
Oh, en dit ding nog. Maar geen idee wat het is, dat ga ik nog proberen uit te zoeken:
[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op de onderkant van een huls (?)
Daar lijkt het mij ook het meeste opquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:08 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Lijkt mij een slaghoedje inderdaad.
Die eerste van de op 1 na onderste rij lijkt er wel erg veel op.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Daar lijkt het mij ook het meeste op![]()
Dit is de achterkant: (nog te lui geweest om schoon te maken)
[ afbeelding ]
Met zo'n duidelijke tekst er nog op zal het hopelijk niet zo moeilijk zijn om het te achterhalen
idd.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die eerste van de op 1 na onderste rij lijkt er wel erg veel op.
http://www.sammlermunition.de/schrotpatronen/sch%C3%B6nebeck/
Het is een onderkant van een huls ja, voor een hagelgeweer.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:07 schreef Schunckelstar het volgende:
Oh, en dit ding nog. Maar geen idee wat het is, dat ga ik nog proberen uit te zoeken:
[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op de onderkant van een huls (?)
Kan je dat ook nog op een andere manier schoon(schoner) krijgen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:42 schreef Schunckelstar het volgende:
overigens ga ik vanaf nu de echt roestige zooi waar als de dikke koek en zooi vanaf is mischien nog wel iets moois onderuit zou kunnen komen in een aparte bak bewaren ipv direct bij het oud ijzer.
een vriend van me gaat een electrolyse bak voor me maken dus ben benieuwd!
het schijnt dat de roest er dan vanzelf afvalt na verloop van tijd dus het is altijd het proberen waard, zeker in de onzoekbare wintermaanden
oh,en had nog een groot, bijna nieuw mes gevonden. die heeft een van die jongetjes terug naar zijn vader gebracht met de opmerking "oh, die zal zo'n slimme pool wel van de slakar hebben laten vallen"![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |