Ik ga zo de arts maar even bellen. Geen idee eigenlijk waarom ik dit middel heb gekregen. Volgens de arts zou dit middel moeten werken. Ik weet verder eigenlijk ook niet wat voor andere AD er zijn op de markt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:59 schreef Murmeli het volgende:
daar zijn pillensnijders voor.
maar overleg ff met je arts. sommige pillen kan je niet delen omdat daar een afgiftesysteem in zit ofzo (bijv bij concerta is dat, dat is geen AD trrouwens, maar er zijn ook AD die dat hebben)
Waarom heb jij trouwens clomipramine gekregen? Dat is helemaal geen voor de hand liggend middel om mee te beginnen.
Hmmm. Een pijnstiller heb ik absoluut niet nodig. Heb ik soms een paardenmiddel gekregen? En dat heeft de arts mij inderdaad niet verteld, maar ik snap best dat medicijnen niet altijd werken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:13 schreef Murmeli het volgende:
Maar het is geloof ik ook een pijnstiller in sommige gevallen dus dat soort overwegingen kunnen meespelen.
Maar vraag het ff na.
AD werken nooit met 100% zekerheid dus is altijd ff zoeken.
Je arts had je daarover moeten informeren.
Maar er zijn dus vele soorten. De meest voorgeschreven ad's zij ssri's, die hebben gemiddeld de minste bijwerkingen. Maar ze zijn er wel. Ik was ook doodziek de eerste dagen. Gaat vanzelf over. En overleg evt om met de helft van de normale startdosering te beginnen. Ik vond dat erg prettig.
Nee zo erg zal het niet zijn. Elke arts heeft zo zijn voorkeuren. Maar heb je al gebeld?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:18 schreef Mistico het volgende:
[..]
Hmmm. Een pijnstiller heb ik absoluut niet nodig. Heb ik soms een paardenmiddel gekregen? En dat heeft de arts mij inderdaad niet verteld, maar ik snap best dat medicijnen niet altijd werken.
Lekker dan ...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:54 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk vandaag dagje stage.. komt plotseling meneer inspecteur voor de deur staan. Zegt me begeleider oja das waar ook die komt vandaag. Raggingbull kun jij misschien eventjes alle validaties die nog geldig zijn uitzoeken uit de mappen hier een een lijstje(3 A4tjes vol) met alle validaties die ik hebben moet. Alvast bedankt.. zucht cijfertjes dwarrelen voor me ogen hoofdpijn en bijzonder geirriteerd had dit graag van tevoren eventjes geweten.
Balen joh dat je jezelf er niet heen hebt kunnen sleuren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:06 schreef kuolema het volgende:
Ai ... ik ben vandaag niet naar het tentamen gegaan. Dus vak nummer zoveel verkloot.
Mijn vader wist dat ik vandaag weg moest dus vroeg vanochtend waarom ik nog in bed lag. Hij dacht dat ik college had (dat had ik gezegd) en of ik niet in de problemen kwam door niet te gaan. 'Nee hoor', zei ik
Ik wil mezelf er niet mee confronteren. Zojuist belde de psych en we hebben morgenochtend een afspraak. Ik zie er zo tegenop, ik wil gewoon alles ontlopen en niet denken aan stomme dingen maar afleiding zoeken en doen alsof er niks aan de hand is.
En je bent niet kut. Je hebt er wel een denk ik maar je bent het nietquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef kuolema het volgende:
Kutik. Hoe krijg ik het toch elke keer weer voor elkaar.
Ik was wel naar alle colleges geweest de afgelopen 8 weken, dat was twee keer per week. Heb heel wat artikelen gelezen, een deel van het boek, samenvattingen gemaakt. Het is niet zo dat ik niks heb gedaan. Maar toen het einde in zicht kwam, kwam de spanning en dan kan ik me er niet meer toe zetten om iets te doen. Bovendien is er ook nog een paper die ik moet schrijven voor dit vak, waarvan ik verwachtte dat het toch wel fout zou gaan dus dat is dan ook niet motiverend voor het leren voor de toets. Ik heb het idee dat ik het gewoon echt niet meer kan. Ik ben zo gewend dat dingen fout gaan, dat ik daar in blijf hangen. Terwijl ik vorig jaar geen problemen had met tentamens.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Balen joh dat je jezelf er niet heen hebt kunnen sleuren.
Is het voor jou ook niet een idee om deze periode gewoon even te latem voor wat hij is en dan de volgende ronde braaf colleges te volgen etc? Gewoon een verplicht ritme opleggen, vaste tijd op, naar de uni, college volgen of studeren op de uni, naar huis etc...?
Het heeft mij onwijs geholpen toen ik helemaal was vastgelopen tijdens mijn studie.
Ik ging toen echt in een paar weken tijd van ik wil dood naar braaf studeren en het best weer zien zitten op de meeste vlakken. En meteen een enorme berg studiepunten gehaald haha. Zoveel heb ik er nooit meer in een trimester gehaald haha!
*checkt even* Ja, aanwezig!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:15 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En je bent niet kut. Je hebt er wel een denk ik maar je bent het niet
De arts vertelde me dat uit onderzoek en haar ervaring blijkt dat dit middel goed werkt voor mensen met de specifieke klachten die ik heb (BDD). Een ander middel is ook mogelijk mochten de bijwerkingen te erg zijn maar deze zijn wel minder effectief, en ze wil het liefst het probleem zo efficient mogelijk aanpakken zonder dat ik allemaal verschillende medicijnen moet gaan uitproberen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:57 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee zo erg zal het niet zijn. Elke arts heeft zo zijn voorkeuren. Maar heb je al gebeld?
Even volhouden dusquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:26 schreef Mistico het volgende:
[..]
De arts vertelde me dat uit onderzoek en haar ervaring blijkt dat dit middel goed werkt voor mensen met de specifieke klachten die ik heb (BDD). Een ander middel is ook mogelijk mochten de bijwerkingen te erg zijn maar deze zijn wel minder effectief, en ze wil het liefst het probleem zo efficient mogelijk aanpakken zonder dat ik allemaal verschillende medicijnen moet gaan uitproberen.
Niet om het een of ander maar wat voor werk doe je? Ik kan me nog wel van dat soort momenten herinneren. Als ik ook maar de referentie;" had je dat niet ff eerder kunnen zeggen" hoorde ik al "je kunt ook naar huis!"quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:54 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk vandaag dagje stage.. komt plotseling meneer inspecteur voor de deur staan. Zegt me begeleider oja das waar ook die komt vandaag. Raggingbull kun jij misschien eventjes alle validaties die nog geldig zijn uitzoeken uit de mappen hier een een lijstje(3 A4tjes vol) met alle validaties die ik hebben moet. Alvast bedankt.. zucht cijfertjes dwarrelen voor me ogen hoofdpijn en bijzonder geirriteerd had dit graag van tevoren eventjes geweten.
ach joh?? Zo kan ik niet denken hoor ... Nee mijn wereld vergaat elke keer en mijn hele toekomst valt weg als iets niet luktquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:55 schreef Raggingbull het volgende:
Ja aangegeven lukt dus niet er komen allemaal spoedjes binnen die buiten de boekjes om gedaan moeten worden. Inspecteur die hier 4 dagen gaat rondlopen tis 1 grote chaos hier niks komt af alles half werk dan inspecteur weer mot je weer wat anders gaan doen. En kan nu eventjes niet gaan zitten praten met die kerel in de buurt zegmaar gaat nie echt volgens boekje allemaal momenteel...
@kuolema ach joh binnenkort de herkansing in we weten allemaal dat je het kunt komt goed meissie!
Waarom ging je niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:06 schreef kuolema het volgende:
Ai ... ik ben vandaag niet naar het tentamen gegaan. Dus vak nummer zoveel verkloot.
.
Dat had geen zin, ik zou toch een onvoldoende hebben gehaald want ik had te weinig gedaan. Ik maak het tentamen dan liever helemaal niet dan dat ik domme antwoorden geef.quote:
Stage in een laboratorium... en het probleem wat jij beschrijft heb ik geen last van. Maar heb vorige week halve week gewoon staan schoonmaken uit eigen initiatief omdat er niks beters te doen was. En nu vandaag krijg ik te horen ja eh de inspecteur komt zo ik heb dit en dit en dit nodig nu! Dus heb echt van de 8 uur 4 uur lang mappen door zitten spitten en snel. Want ik moest mijn overige 8 uur werk in de andere 4 proppen. Ware hel vandaag me stem is nu helemaal kapot. Ben helemaal kapot en morgen nog zo een dag..quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar wat voor werk doe je? Ik kan me nog wel van dat soort momenten herinneren. Als ik ook maar de referentie;" had je dat niet ff eerder kunnen zeggen" hoorde ik al "je kunt ook naar huis!".
Nou eh... momenteel eventjes chille tot 18:00 dan eten koken/was draaien/douchen/kamer schoonmaken dus neej denk het niet...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:53 schreef kuolema het volgende:
Sjongejonge. Kun je vanavond wel rustig aan doen?
Oh wassen/opruimen/schoonmaken moet ik ook nog doen ... ik ga gauw beginnen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:54 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Nou eh... momenteel eventjes chille tot 18:00 dan eten koken/was draaien/douchen/kamer schoonmaken dus neej denk het niet...
Owja en voor ik het vergeet vandaag dus me afspraak met indigo gemist he... in alle drukte helemaal vergeten... Zal ik ook nog wel weer een preek over krijgen..
Ik deed altijd exact het tegen over gestelde. Wel heen gaan, keihard falen om dan in de her een 9 aan te tikken. Care wat een professor daar over zou denken. Anders krijg je dat continu uitstel gedrag, want wanneer weet je of je voldoende zou weten om flink te scoren?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:47 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat had geen zin, ik zou toch een onvoldoende hebben gehaald want ik had te weinig gedaan. Ik maak het tentamen dan liever helemaal niet dan dat ik domme antwoorden geef.
Dat maakt mij dus wel heel veel uit. Ik weet dat het stom klinkt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik deed altijd exact het tegen over gestelde. Wel heen gaan, keihard falen om dan in de her een 9 aan te tikken. Care wat een professor daar over zou denken. Anders krijg je dat continu uitstel gedrag, want wanneer weet je of je voldoende zou weten om flink te scoren?
Oprecht, wat is het probleem van domme antwoorden geven?
Oef, stage in een lab. Respect! Laatste keer dat ik in een lab zat was in Durham, bij JET. Godver, de sfeer die er daar hing en wat ik van andere had vernomen (bij CERN) was gruwelijk droog. Moet je wel net liggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:48 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Stage in een laboratorium... en het probleem wat jij beschrijft heb ik geen last van. Maar heb vorige week halve week gewoon staan schoonmaken uit eigen initiatief omdat er niks beters te doen was. En nu vandaag krijg ik te horen ja eh de inspecteur komt zo ik heb dit en dit en dit nodig nu! Dus heb echt van de 8 uur 4 uur lang mappen door zitten spitten en snel. Want ik moest mijn overige 8 uur werk in de andere 4 proppen. Ware hel vandaag me stem is nu helemaal kapot. Ben helemaal kapot en morgen nog zo een dag..
@kuo neej niet geuit inspecteur ging weg met mijn collega's ik bleef alleen achter het laatste half uur achterstallig werk van vandaag inhalen... was nog ff rennen en vliegen om voor het avond eten thuis te kunnen zijn...
Maar waarom? En wie maakt dat wat uit? Ik weet dat ik loop te zeiken, maar toch, wie maakt het wat uit of je domme antwoorden geeft? De reden waarom ik dit noem is omdat onze familie uit elkaar ligt ivm een erfenis waar er een aantal dus over vielen met hoeveel mensen je naar een makelaar zou kunnen, wat voor kleding je aan moet hebben. Ik snap dat niet, dus vraag me dat echt af. Wie of wat maakt het nu uit of je domme antwoorden geeft?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat maakt mij dus wel heel veel uit. Ik weet dat het stom klinkt.
Ik wil niet dom overkomen en schaam me voor mezelf. Misschien maakt het de docent niet uit (hoewel hij misschien denkt van 'haha, wat een dom wicht is dat dat ze zoiets opschrijft' - wat ik erg zou vinden) maar het maakt mijzelf sowieso uit. Geen fouten mogen maken en zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar waarom? En wie maakt dat wat uit? Ik weet dat ik loop te zeiken, maar toch, wie maakt het wat uit of je domme antwoorden geeft? De reden waarom ik dit noem is omdat onze familie uit elkaar ligt ivm een erfenis waar er een aantal dus over vielen met hoeveel mensen je naar een makelaar zou kunnen, wat voor kleding je aan moet hebben. Ik snap dat niet, dus vraag me dat echt af. Wie of wat maakt het nu uit of je domme antwoorden geeft?
Nee natuurlijk niet ...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb je het de professor wel eens gevraagd of hij het een issue vind dat je onzin zou opschrijven?
Als je hetzelfde doet als mij wil je er simpel weg niet over nadenken. Nadenken over iets vervelends is beroerd en ik zeg dan altijd weet ik niet zodat ik er niet over na hoef te denken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:51 schreef kuolema het volgende:
Even iets anders: ik ben altijd erg gespannen als ik een gesprek heb met de psycholoog, waardoor ik niet goed kan nadenken. Als me dan iets wordt gevraagd waarover ik moet nadenken zeg ik 'weet ik niet' of iets dat eigenlijk niet helemaal klopt. En dan voel ik me achteraf altijd heel stom.
Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan? Ik kan niet zomaar niet meer gespannen zijn want dat is altijd al zo geweest. Maar hoe kan ik toch nadenken terwijl ik onder spanning sta?
Dat is makkelijker maar dan kom je ook niet verder. De behandeling is er juist voor bedoeld om je te helpen nadenken over dingen zodat je verder kunt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:59 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Als je hetzelfde doet als mij wil je er simpel weg niet over nadenken. Nadenken over iets vervelends is beroerd en ik zeg dan altijd weet ik niet zodat ik er niet over na hoef te denken.
Ja hehe da snap ik haha. Maar doe jij niet onbewust hetzelfde. Trouwens jij studeert psychologie jij moet het weten joh.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:03 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is makkelijker maar dan kom je ook niet verder. De behandeling is er juist voor bedoeld om je te helpen nadenken over dingen zodat je verder kunt.
Ja maar ik faal wel dus dan krijg je dat hequote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja hehe da snap ik haha. Maar doe jij niet onbewust hetzelfde. Trouwens jij studeert psychologie jij moet het weten joh.
Van tevoren dingen opschrijven en de keer daarop de antwoorden op papier meenemen waar je de keer daarop geen antwoord op kon krijgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:51 schreef kuolema het volgende:
Even iets anders: ik ben altijd erg gespannen als ik een gesprek heb met de psycholoog, waardoor ik niet goed kan nadenken. Als me dan iets wordt gevraagd waarover ik moet nadenken zeg ik 'weet ik niet' of iets dat eigenlijk niet helemaal klopt. En dan voel ik me achteraf altijd heel stom.
Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan? Ik kan niet zomaar niet meer gespannen zijn want dat is altijd al zo geweest. Maar hoe kan ik toch nadenken terwijl ik onder spanning sta?
Dat heb ik wel eens overwogen maar ik vind dat heel moeilijk. Over iets beginnen vind ik lastig, ik heb liever dat mij vragen worden gesteld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Van tevoren dingen opschrijven en de keer daarop de antwoorden op papier meenemen waar je de keer daarop geen antwoord op kon krijgen.
En meld even dat je dit probleem hebt, straks denkt hij nog dat er verder geen probleem is.
Wel maf eigenlijk dat je psych dit probleem zelf niet oppakt.
Ik zeg ook altijd weet ik nietquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:51 schreef kuolema het volgende:
Het is mijn meest gebruikte antwoord en verder vallen er heel veel en vooral lange stiltes ... dat schiet niet echt op haha.quote:
Ook mijn beste antwoord hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is mijn meest gebruikte antwoord en verder vallen er heel veel en vooral lange stiltes ... dat schiet niet echt op haha.
Zeggen en zeggen...en het is de bedoeling dat hij een gesprekstechniek vindt die werkt bij jou. Ik heb dat aangegeven dat ik feedback nodig heb...ik heb dan veel meer aan een spiegel dan aan een muur.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens overwogen maar ik vind dat heel moeilijk. Over iets beginnen vind ik lastig, ik heb liever dat mij vragen worden gesteld.
De psych laat juist hele lange stiltes vallen in de hoop dat ik zelf ergens over begin maar dan word ik nog zenuwachtiger en blokkeer ik helemaal ... zo awkward![]()
Maar dat heeft hij wel door en ik heb ook aangegeven dat ik daar heel zenuwachtig van word. Maar goed, dat is dus eigenlijk juist de bedoeling zodat je ineens dingen eruit gaat flappen.
Zelfde geldt ook voor jou btwquote:
Ja ik heb dat ook gezegd, dat ik liever wil dat me vragen worden gesteld en dat ik heel zenuwachtig word van die stiltes, maar hij zei dat hij wil dat ik zelf ergens mee kom omdat we het anders gaan hebben over iets dat misschien helemaal niet zo belangrijk is of zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zeggen en zeggen...en het is de bedoeling dat hij een gesprekstechniek vindt die werkt bij jou. Ik heb dat aangegeven dat ik feedback nodig heb...ik heb dan veel meer aan een spiegel dan aan een muur.
Als je zo zenuwachtig bent, kan je zeggen dat je er zenuwachtig van wordt...heeft hij gelijk iets om op voort te borduren
[..]
Zelfde geldt ook voor jou btw
Ja ik heb soms ook het gevoel dat ik mijn tijd zit te verdoen daar maar het is zo moeilijk, ik blokkeer gewoon.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:26 schreef minthy het volgende:
Even heel zwart-wit; als je weinig kwijt kan in gesprekken, wat haal je er dan uit voor jezelf?
Ik herken het wel aardig hoor maar ik had het idee ontzettend verkeerd bezig te zijn als ik mooi weer bleef spelen. Daar schoot ik uiteindelijk verdomd weinig mee op en ik verdeed zowel de tijd van m'n psycholoog als m'n eigen tijd
Vetgedrukte is dus eigenlijk wat ik wou zeggen tegen Kuo, bedankt Minthyquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:26 schreef minthy het volgende:
Even heel zwart-wit; als je weinig kwijt kan in gesprekken, wat haal je er dan uit voor jezelf?
Ik herken het wel aardig hoor maar ik had het idee ontzettend verkeerd bezig te zijn als ik mooi weer bleef spelen. Daar schoot ik uiteindelijk verdomd weinig mee op en ik verdeed zowel de tijd van m'n psycholoog als m'n eigen tijd
Ehm...nu hebben jullie het dus letterlijk helemaal nergens over maar idd, als je nog maar 1 gesprek te gaan heb...zou ik zeggen "Hup! Door de gehaktmolen en yolo!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:30 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja ik heb dat ook gezegd, dat ik liever wil dat me vragen worden gesteld en dat ik heel zenuwachtig word van die stiltes, maar hij zei dat hij wil dat ik zelf ergens mee kom omdat we het anders gaan hebben over iets dat misschien helemaal niet zo belangrijk is of zo.
Maar morgen is het laatste individuele gesprek, ik zal afwachten hoe het gaat in de groep. Waarschijnlijk nog veel moeizamer
[..]
Ja ik heb soms ook het gevoel dat ik mijn tijd zit te verdoen daar maar het is zo moeilijk, ik blokkeer gewoon.
Soms is er wel een onderwerp dat goed te bespreken is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm...nu hebben jullie het dus letterlijk helemaal nergens over maar idd, als je nog maar 1 gesprek te gaan heb...zou ik zeggen "Hup! Door de gehaktmolen en yolo!"
Je blokkades en groepstherapie? Daar heb ik goeie ervaringen mee, mijn groepstherapie heeft me grootdeels van dat fort dat ik om me heen had, afgeholpen (dat was dus mn hidden agenda) en het was zoooo moeilijk! ...maar het was wat ik wou en DUS geschiedde het.
Edit: Anders zeg je tegen hem dat je hem een klootzak vindt omdat hij niks tegen je zei, het staat je vrij te doen en te laten wat je wilt (naja, moet wel niet asociaal zijn natuurlijk)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |