Ik kan weinig 'rechts' aan Rutte ontdekken. Alle punten wijzen erop dat hij links is:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die laatste zinook 'rechtse' figuren zoals Rutte nemen er afstand van.
Ah, daar keek ik overheen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want statenleden zijn leden van de Provinciale Staten.
Raadsleden zitten in de gemeenteraad.
3 van de 4 punten zijn ook van toepassing op Wilders. Is dat voldoende om hem ook links te noemen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik kan weinig 'rechts' aan Rutte ontdekken. Alle punten wijzen erop dat hij links is:
• Hij liegt voortdurend.
• Hij is onderdeel van de gevestigde orde.
• Hij is eurofiel.
• Hij toont met z'n praatjes aan volledig buiten de realiteit te staan waar de gemiddelde Nederlandse burger elke dag mee te maken heeft.
Ergo: Rutte is links.
En dan? Denk je echt dat dat wat uit zou maken?quote:
Versplintering op rechts, dat maakt wel wat uit, ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
En dan? Denk je echt dat dat wat uit zou maken?
Zolang we in dit land last hebben van Marokkanen, zal er altijd wat anders voor terugkomen. De AMP ofzo, de "Anti Marokkanen Partij", dat lijkt me wel wat.
Begin zelf een partij, maak jezelf eens "nuttig".quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zolang we in dit land last hebben van Marokkanen, zal er altijd wat anders voor terugkomen. De AMP ofzo, de "Anti Marokkanen Partij", dat lijkt me wel wat.
Daarom dat rechts ook tussen aanhalingstekens, naar mijn mening is geen enkele partij in NL rechts. Maar alle punten die je aanhaalt hebben niks met links of rechts te maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik kan weinig 'rechts' aan Rutte ontdekken. Alle punten wijzen erop dat hij links is:
• Hij liegt voortdurend.
• Hij is eurofiel.
• Hij toont met z'n praatjes aan volledig buiten de realiteit te staan waar de gemiddelde Nederlandse burger elke dag mee te maken heeft.
Da's een kwestie van perceptie. Maar in mijn perceptie zijn geen van de genoemde punten op Wilders van toepassing.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
3 van de 4 punten zijn ook van toepassing op Wilders. Is dat voldoende om hem ook links te noemen?
Alleen die Jansen is over?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:02 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:marchamer twitterde op vrijdag 21-03-2014 om 23:01:45ANP: ACHT PVV-RAADSLEDEN ALMERE STAPPEN UIT PARTIJ reageer retweet
En dan gelijk een Anti Tokkies Partij oprichten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wilders liegt net zo vaak als de restquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Da's een kwestie van perceptie. Maar in mijn perceptie zijn geen van de genoemde punten op Wilders van toepassing.
Jammer dat ze niet hebben gewacht met opstappen tot maandag. Zulks smeuïg nieuws zou de hele week breed uitgemeten worden, nu bloed een misschien een beetje dood in het weekend..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op nu.nl staat 8 van de 9 statenleden in Flevoland. Wat is het nu?
Welnee. Ik houd niet zo van al die aandacht.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:08 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Begin zelf een partij, maak jezelf eens "nuttig".
In dit tempo volgen de komende dagen er nog wel meer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:10 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet hebben gewacht met opstappen tot maandag. Zulks smeuïg nieuws zou de hele week breed uitgemeten worden, nu bloed een misschien een beetje dood in het weekend..
Kun je doen. Ik heb geen last van tokkies, dus mijn stem zul je niet krijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:09 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En dan gelijk een Anti Tokkies Partij oprichten.
Waarschijnlijk die kwal Joost Eerdmans, al heeft ie niet de "X-factor" van Wilders..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Welnee. Ik houd niet zo van al die aandacht.
Maar er komt vanzelf wel weer een ander machts- of aandachtsgeil figuur naar voren, als Wilders naar de achtergrond verdwijnt.
Het doet er niet zoveel toe wie het wordt, maar waarschijnlijk een onbekende.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:12 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk die kwal Joost Eerdmans, al heeft ie niet de "X-factor" van Wilders..
Pooltje maken hoeveel PVV-leden er morgen om deze tijd opgestapt zijn?quote:
Vermoedelijk ben je zelf niet eens rechts.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het doet er niet zoveel toe wie het wordt, maar waarschijnlijk een onbekende.
Als de linksen maar blijven jammeren en huilen, dat is het enige dat telt.
Vind jij de PVV wel rechts? Die is veel linkser dan de VVD. Echter neem je de populistische onzin van Wilders over.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het doet er niet zoveel toe wie het wordt, maar waarschijnlijk een onbekende.
Als de linksen maar blijven jammeren en huilen, dat is het enige dat telt.
Wat een sjap.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het overgebleven PVV-lid Chris Jansen gaat dus verder als eenmansfractie.
Ik denk niet dat veel PVV stemmers dit veel uit maakt en ze kunnen ook nog SP stemmen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Om met de woorden van Ferry te spreken:
Aan de ene kant is het goed dat Geert niet wegkomt met zijn anti-Marokkanenuitspraak.
Aan de andere kant worden we nu zeker uitgeleverd aan Europa.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Om met de woorden van Ferry te spreken:
Aan de ene kant is het goed dat Geert niet wegkomt met zijn anti-Marokkanenuitspraak.
Aan de andere kant worden we nu zeker uitgeleverd aan Europa.
Omgekeerd: de anderen gaan verder als achtmansfractiequote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het overgebleven PVV-lid Chris Jansen gaat dus verder als eenmansfractie.
Wie zijn 'ze'?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Haha ze willen Wilders afzetten hoor ik bij P&W
SP is te onduidelijk, dan maar PiratenPartijquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel PVV stemmers dit veel uit maakt en ze kunnen ook nog SP stemmen.
Die gaat helaas nooit een zetel halen. Niemand kent die partij en voor debatten gaan ze ook niet uitgenodigd worden.quote:
Gekozen in wat? De TK?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De PVV-ers die gekozen zijn
Meer toch? (Of eigenlijk minder). Met de statenleden van Flevoland erbij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is de stand nu?
Marokkanen 0 : PVV -11
Marokkanen staan sowieso op min oneindig. Met die bevolkingsgroep gaat het nóóit meer goedkomen. En naarmate de crisis voortduurt, zal de kans toenemen dat er Marokkanen terug naar hun thuisland worden gestuurd. Ik verheug me er nu al op!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is de stand nu?
Marokkanen 0 : PVV -11
Dan kunnen ze je nog weleens verbazen. Ik geef ze een redelijke kans op 1 zetel. En dat is alles wat ze nodig hebben om kritische vragen in het EP te blijven stellen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die gaat helaas nooit een zetel halen. Niemand kent die partij en voor debatten gaan ze ook niet uitgenodigd worden.
Rechts is toch juist pro-EU?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
• Hij liegt voortdurend.
• Hij is eurofiel.
Het heeft geen fuck met elkaar te maken.quote:
Zeker wel, 'rechts' is voor een kleine centrale overheid, de EU is daar een schoolvoorbeeld van.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het heeft geen fuck met elkaar te maken.
"Rutte is eurofiel"quote:
En vergeet de vrije markt niet, daar was zelfs Tatcher gek op, die is hardstikke rechtsquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker wel, 'rechts' is voor een kleine centrale overheid, de EU is daar een schoolvoorbeeld van.
Rechts is zeker pro-EU over het algemeen. Maar niet perse vanwege een kleinere, centrale overheid, maar meer omdat het de handelsbelangen wil bevorderen en de economie wil stimuleren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeker wel, 'rechts' is voor een kleine centrale overheid, de EU is daar een schoolvoorbeeld van.
Ja man, de SP is ook een duidelijk voorbeeld van een extreem rechtse partij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat ben jij een slecht verstaander.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Haha ze willen Wilders afzetten hoor ik bij P&W
Dan is de conclusie dat er geen rechtse partij is. De VVD vergroot de overheid alleen maarquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit... De softere ("linkse") elementen van de EU zijn nog piepjong...een jaar of twintig pas...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Rechts is zeker pro-EU over het algemeen. Maar niet perse vanwege een kleinere, centrale overheid, maar meer omdat het de handelsbelangen wil bevorderen en de economie wil stimuleren.
Google even en je ziet zo dat van de anti-EU partijen in Europa er een hoop rechts zijn. Geld ook voor links trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
VVD is de meest rechtse partij en die is erg pro-EU
Dat hangt sterk met elkaar samen. In de ogen van rechts zijn landsgrenzen een nodeloos obstakel voor de vrije markt en een efficiënt bestuur.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Rechts is zeker pro-EU over het algemeen. Maar niet perse vanwege een kleinere, centrale overheid, maar meer omdat het de handelsbelangen wil bevorderen en de economie wil stimuleren.
De SP was daar juist op tegen vanwege oneerlijk concurrentie bij laagopgeleide arbeiders.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja man, de SP is ook een duidelijk voorbeeld van een extreem rechtse partij.
Yup. Normaal rechts is pro-EU.quote:
Veel anti EU-partijen zijn populistisch en worden rechts genoemd, maar ze zijn in feite links hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Google even en je ziet zo dat van de anti-EU partijen in Europa er een hoop rechts zijn. Geld ook voor links trouwens.
Stand hoeveel er minder zijn, sinds Wilders zijn uitspraken gedaan heeft.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Marokkanen staan sowieso op min oneindig. Met die bevolkingsgroep gaat het nóóit meer goedkomen. En naarmate de crisis voortduurt, zal de kans toenemen dat er Marokkanen terug naar hun thuisland worden gestuurd. Ik verheug me er nu al op!
Zijn er voorbeelden van overheden die de overheid verkleint hebben? Volgens mij heeft de vergroting van overheid geen zak met links of rechts te maken maar met het feit dat het de overheid is...macht zoekt meer macht...of het nou links of rechts is...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan is de conclusie dat er geen rechtse partij is. De VVD vergroot de overheid alleen maar
Er zijn meer linkse anti-EU partijen dan rechtse met een zetel. Maar ik doelde op Nederland.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Google even en je ziet zo dat van de anti-EU partijen in Europa er een hoop rechts zijn. Geld ook voor links trouwens.
Ja, leuk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stand hoeveel er minder zijn, sinds Wilders zijn uitspraken gedaan heeft.
0 Marokkanen minder
11 PVV-ers minder
Zijn er nu al 15, dus dat lukt makkelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Pooltje maken hoeveel PVV-leden er morgen om deze tijd opgestapt zijn?
Ik gok op 16
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De conclusie is dat voor of tegen de EU zijn niks met links of rechts zijn te maken heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Thatcher heeft die verkleint.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zijn er voorbeelden van overheden die de overheid verkleint hebben? Volgens mij heeft de vergroting van overheid geen zak met links of rechts te maken maar met het feit dat het de overheid is...macht zoekt meer macht...of het nou links of rechts is...
2 kamerledenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Meer toch? (Of eigenlijk minder). Met de statenleden van Flevoland erbij.
Ja, ik had hoger moeten inzetten. Of gewoon 5 minuten moeten wachten voor ik mijn gok maakte.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn er nu al 15, dus dat lukt makkelijk.
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 12-03-2014 om 13:11:19Wat een superenthousiaste mensen net op de markt in Loosduinen! De mooiste tijden voor de PVV liggen nog voor ons!! http://t.co/GFGnbw927e reageer retweet
Eigenlijk 15 omdat Van Klaveren dubbel is. Maar nog steeds veel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
2 kamerleden
1 raadslid DH
8 raadsleden Almere
4 statenleden Flevoland
1 EU
Zijn er al 16. Gaat zo snel momenteel dat het niet meer bij te houden is.
Relevantie van deze oude tweet?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:36 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 12-03-2014 om 13:11:19Wat een superenthousiaste mensen net op de markt in Loosduinen! De mooiste tijden voor de PVV liggen nog voor ons!! http://t.co/GFGnbw927e reageer retweet
Dus de opmerking dat Rutte links is vanwege pro-euro slaat nergens op.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het heeft geen fuck met elkaar te maken.
Is het wel eens eerder voorgekomen dat een partij zo snel implodeerde?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eigenlijk 15 omdat Van Klaveren dubbel is. Maar nog steeds veel.
Niet echt. Wat je vaak ziet is dat rechts wel voor een kleinere overheid is (net zoals Thatcher was), en dus vervolgens een hoop bezuinigt en taken afstoot.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Thatcher heeft die verkleint.
Wat je nu zegt is meer omdat de VVD als rechts, liberaal en voor kleine overheid wordt gezien terwijl ze het tegenovergestelde doen. Rechts staat normaal voor een kleine overheid.
Kunnen ze al Nuremberg of een Beierse bierkelder huren ?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:36 schreef sonnyspek het volgende:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus de opmerking dat Rutte links is vanwege pro-euro slaat nergens op.
LPF ging nog harder.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is het wel eens eerder voorgekomen dat een partij zo snel implodeerde?
Ok klopt, Tatcher inderdaad..maar zo rechts (bijna libertijns) vind je ze in Europa (aan de macht) niet meer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Thatcher heeft die verkleint.
Wat je nu zegt is meer omdat de VVD als rechts, liberaal en voor kleine overheid wordt gezien terwijl ze het tegenovergestelde doen. Rechts staat normaal voor een kleine overheid.
Dat zou je inderdaad denken, maar niet iedereen stemt om de zelfde reden op de PVV.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:35 schreef Ludacriss het volgende:
Ben benieuwd naar de Europese verkiezingen. Als de SP dit slim uitspeelt kunnen ze enorm veel winnen.
Niet te vroeg juichen. Voorlopig staat de teller pas op 15.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oh ja, daar stapten volledige plaatselijke afdelingen op. Nou heeft de PVV daar niet zoveel van natuurlijk.quote:
Ze zijn in de UK nog steeds bezig met het opruimen van haar rotzooi...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet echt. Wat je vaak ziet is dat rechts wel voor een kleinere overheid is (net zoals Thatcher was), en dus vervolgens een hoop bezuinigt en taken afstoot.
Vervolgens zie je vaak dat de overheid alsnog vergroot doordat alle bezuinigingen en taken die afgestoot worden in goede banen moet worden geleid, en gemonitord moet worden of de targets wel behaald worden.
Zowel links als rechts houden derhalve - ieder op eigen wijze en met andere motieven - een grote, bureaucratische, overheid in stand.
Bij LPF ging het ook snel. Maar niet zo snel. Hoewel het grootste deel van de kamerfractie nog wel bij de PVV zit natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |