Aha, dus als je een zinnige bijdrage levert aan dit land, dan hoef je niet te integreren? Ik vind dat de chinees op de hoek ook een zinnige bijdrage levert aan dit land. En de turk, die met zijn 8 zonen keihard werkt om mijn eten na het stappen klaar te maken ook.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bovendien leveren die groepen een hele zinnige bijdragen aan dit land. Dit zijn hoogopgeleide expats die voor internationale bedrijven werken. Hun kinderen gaan naar een internationale school. Totaal niet nodig voor hen om Nederlands te leren. Totaal niet te vergelijken met de situatie van Turken, Marokkanen en Somaliërs. Stiekem weet DonJames dat ook wel. Hij wil het alleen niet weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Dit moet op een tegeltjequote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dergelijke manier van redeneren werkt twee kanten op natuurlijk. Jij bent net zo "gehersenspoeld" als zij met je denkbeelden dat religie in de woonkamer hoort en een hoofddoek een symbool is van vrouwenonderdrukking. Hou nou gewoon eens op met het denken voor en namens een hele bevolking.
Ik denk dat je als werkgever best mag vragen van je werknemers dat men neutraal is in uitstraling.quote:
Dat kost gewoon tijd. Niet dat we dan maar gewoon achterover kunnen leunen, maar integratie kost gewoon tijd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:33 schreef Globali het volgende:
[..]
In bepaalde buurten merk je gewoon dat men weinig heeft met dit land. Hoe je dat moet oplossen weet ik ook niet echt. En dat zijn duidelijk gevoelens die men van huis uit mee krijgt.
Helaas zijn er ook een aantal voorbeelden te bedenken waarbij het andersom niet goed gaat. Volgens mij is iedereen het dan ook met je eens dat dit soort uitwassen bestreden en aangepakt moeten worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:30 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Wel link voor mannen in Nederland om met een keppel over straat te gaan. Er zijn al veel jongens/mannen uitgescholden en mishandeld door Marokkaans tuig juist omdat ze met een keppel liepen. Sterker nog, een uit Marokko afkomstige Rabbijn werd in Amsterdam uitgescholden door Marokkaans tuig en er werd tegen hem en zijn gezin gezegd dat ze moesten oprotten naar hun eigen land. Schoren is het. Waar halen ze het gore lef vandaan.
Dit gebeurt dus constant in dit topic, allerlei problemen op 1 hoop gooien. Straatcriminelen, oplichters, meisjesfluiters, handschudweigeraars en terroristen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je hebt het over terrorisme nu. Dergelijke daden worden niet gepleegd door Achmed de VMBO-dropout die op zijn scoorterje bejaarden berooft. Of wil je nu ook de wettelijke definitie van terrorisme oprekken om er maar zoveel mogelijk Marokkanen onder te laten vallen?
Stel dat Nederland dat doet, dan vertrekken er nogal wat mensen waarvan je het niet zou verwachten denk ik. Het overgrote deel van de dubbele nationaliteiten gaat om Belgisch en Duits.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:34 schreef Montagui het volgende:
Los van de discussie of het zinvol is of niet, maar Nederland mag toch zelf wel uitmaken als ze een wet zouden opstellen die bepaald dat iedere inwoner van Nederland maar 1 nationaliteit mag hebben?
Ik zou zeggen "representatief", maar niet veel verder dan dat.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik denk dat je als werkgever best mag vragen van je werknemers dat men neutraal is in uitstraling.
Lees eens niet dingen die ik niet heb gezegd? Heb ik ERGENS gesteld dat religie in de woonkamer hoort? Ik zeg alleen dat vrouwen, als je de stelselmatige hersenspoeling van kinds af aan meetelt, geen vrijwillige keuze maken in het proces van een hoofddoek dragen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dergelijke manier van redeneren werkt twee kanten op natuurlijk. Jij bent net zo "gehersenspoeld" als zij met je denkbeelden dat religie in de woonkamer hoort en een hoofddoek een symbool is van vrouwenonderdrukking. Hou nou gewoon eens op met het denken voor en namens een hele bevolking.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Word je er niet moe van dezelfde discussie keer op keer te voeren? Vijf jaar geleden was de discussie op precies hetzelfde niveau, we zijn geen meter opgeschoten.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
Maar we gaan denk ik een discussie herhalen die al vaker is gevoerd.
Hoe zie je dat voor je? Als je in Nederland geboren bent en je vader heeft een Marokkaans paspoort?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:34 schreef Montagui het volgende:
Los van de discussie of het zinvol is of niet, maar Nederland mag toch zelf wel uitmaken als ze een wet zouden opstellen die bepaald dat iedere inwoner van Nederland maar 1 nationaliteit mag hebben?
Ja nou als je als werkgever niet wilt dat iemand een hoofddoek draagt in je winkel, dan kun je daar best wat mee. Als iemand jou dan beticht van discriminatie zul je daar ook wel niet veel om geven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zou zeggen "representatief", maar niet veel verder dan dat.
Het duurt nu wel erg lang. Mijn ex integreerde binnen zeg twee jaar prima. Het is ook niet eerlijk naar bepaalde kinderen toe. Dan kom je thuis en men kan je niet eens helpen met je huiswerk omdat men de taal niet spreekt na 30 jaar. Dan groei je als een kind wel wat raar op lijkt mij. Het probleem is hoe je dat kan aanpakken. Want achter de voordeur heb je geen macht.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kost gewoon tijd. Niet dat we dan maar gewoon achterover kunnen leunen, maar integratie kost gewoon tijd.
Dat kan ook gewoon. Vanaf nu dan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:34 schreef Montagui het volgende:
De signeersessie volgt.quote:
Terrorisme is letterlijk angst aanjagen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:29 schreef Barbusse het volgende:
Je hebt het over terrorisme nu. Dergelijke daden worden niet gepleegd door Achmed de VMBO-dropout die op zijn scoorterje bejaarden berooft. Of wil je nu ook de wettelijke definitie van terrorisme oprekken om er maar zoveel mogelijk Marokkanen onder te laten vallen?
En hoe komt dit, en wat is daar de oplossing van? Laten we niet vergeten dat erg veel niet westerse allochtonen veel last hebben van de crisis, bovendien is er in de peilingen te zien dat ze uitgekotst worden door 1/4e van het land. We zouden dan ook eens af moeten van het Wij/Zij gevoel. Het overgrote deel van deze groep mensen zijn namelijk gewoon Nederlanders.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:33 schreef Globali het volgende:
[..]
In bepaalde buurten merk je gewoon dat men weinig heeft met dit land. Hoe je dat moet oplossen weet ik ook niet echt. En dat zijn duidelijk gevoelens die men van huis uit mee krijgt.
Misschien moeten we daar dan eens wat aan doen...quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:33 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Aha, dus als je een zinnige bijdrage levert aan dit land, dan hoef je niet te integreren? Ik vind dat de chinees op de hoek ook een zinnige bijdrage levert aan dit land. En de turk, die met zijn 8 zonen keihard werkt om mijn eten na het stappen klaar te maken ook.
Ik ken toevallig ook een gezin Russen, spreken geen woord nederlands. En behalve de buurt terroriseren door dronken rond te lopen en auto te rijden leveren die geen zinnige bijdrage aan dit land.
Weet je wat jij niet zou moeten doen?Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de noodzaak bij hen minder nijpend is. Hun kinderen gaan naar een internationale school en vertrekken waarschijnlijk toch weer. Voor mensen die vanuit een kansarme positie hier naartoe komen, is het van uiterst belang dat hun kinderen goed Nederlands leren. Zodat zij zichzelf kunnen verbeteren. En daar zit wel degelijk een culturele component aan vast. Chinezen zijn ook gekomen als immigranten en spreken slecht Nederlands. Toch doen hun kinderen het goed en spreken ze uitstekend Nederlands. Dat komt omdat Chinezen cultureel gezien waarde hechten aan goede educatie. Bij gezinnen van Marokkanen en Somaliërs zie je dat de drive om er iets van te maken, met name voor hun kinderen, vaak ontbreekt. Daar kan je over vallen maar het is gewoon zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neutraal mag toch ook? Bij banken moet je bijv. de meeste dagen van de week in pak lopen. Moet ik een Maori aannemen met tatoeages in zijn gezicht? Waar zit de grens?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zou zeggen "representatief", maar niet veel verder dan dat.
En met je stem aan Wilders los je dat probleem op omdat?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de noodzaak bij hen minder nijpend is. Hun kinderen gaan naar een internationale school en vertrekken waarschijnlijk toch weer. Voor mensen die vanuit een kansarme positie hier naartoe komen, is het van uiterst belang dat hun kinderen goed Nederlands leren. Zodat zij zichzelf kunnen verbeteren. En daar zit wel degelijk een culturele component aan vast. Chinezen zijn ook gekomen als immigranten en spreken slecht Nederlands. Toch doen hun kinderen het goed en spreken ze uitstekend Nederlands. Dat komt omdat Chinezen cultureel gezien waarde hechten aan goede educatie. Bij gezinnen van Marokkanen en Somaliërs zie je dat de drive om er iets van te maken, met name voor hun kinderen, vaak ontbreekt. Daar kan je over vallen maar het is gewoon zo.
Ook voor die crisis speelde dat al hoor. Uitgekotst? Misschien voelen veel Nederlanders zich wel in het hemd gezet door jarenlange problemen zonder dat er wat aan gedaan wordt...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En hoe komt dit, en wat is daar de oplossing van? Laten we niet vergeten dat erg veel niet westerse allochtonen veel last hebben van de crisis, bovendien is er in de peilingen te zien dat ze uitgekotst worden door 1/4e van het land. We zouden dan ook eens af moeten van het Wij/Zij gevoel. Het overgrote deel van deze groep mensen zijn namelijk gewoon Nederlanders.
HA Vuile terrorist. Door jou durf ik nu niet meer naar Helmond te komen hoor!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Terrorisme is letterlijk angst aanjagen.
En ja, ik vind dat, wanneer mensen 's avonds niet meer de deur uit kunnen, omdat ze dan worden belaagd door bendes marokkaans tuig, dit onder terrorisme mag vallen.
En dat is, hier in Helmond, aan de orde van de dag.
De politie durft niet eens op te treden.
Nog even en er ontstaan ook bendes aan de andere kant.
Die geruchten doen al de ronde.
En dan is Nederland weer te klein, want je mag geen eigen rechter spelen.
Als een politieagent een stuk tuig zoals die Rishi neerschiet is het opeens een zielig slachtoffer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar dan eens wat aan doen...
Godverdomme man, ik stem geeneens op Wilders. Is dat het enige weerwoord dat je kan hebben?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En met je stem aan Wilders los je dat probleem op omdat?
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de Chinezen die hier komen daar uit de middenklasse komen, en de Somaliers en Marokkanen misschien wel de tokkies, boeren en 'Koranbelt'ers van die landen zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Chinezen zijn ook gekomen als immigranten en spreken slecht Nederlands. Toch doen hun kinderen het goed en spreken ze uitstekend Nederlands. Dat komt omdat Chinezen cultureel gezien waarde hechten aan goede educatie. Bij gezinnen van Marokkanen en Somaliërs zie je dat de drive om er iets van te maken, met name voor hun kinderen, vaak ontbreekt. Daar kan je over vallen maar het is gewoon zo.
Volgens mij valt het best mee met racisme. Ik ken aardig wat 'buitenlanders' die het echt niet zo voelen. En de PVV? Daar heb ik al genoeg over gezegd. Dat is de onderlaag van de bevolking.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En hoe komt dit, en wat is daar de oplossing van? Laten we niet vergeten dat erg veel niet westerse allochtonen veel last hebben van de crisis, bovendien is er in de peilingen te zien dat ze uitgekotst worden door 1/4e van het land. We zouden dan ook eens af moeten van het Wij/Zij gevoel. Het overgrote deel van deze groep mensen zijn namelijk gewoon Nederlanders.
In geval van gemengde huwelijken en hun kinderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:35 schreef jajablahblah het volgende:
Stel dat Nederland dat doet, dan vertrekken er nogal wat mensen waarvan je het niet zou verwachten denk ik. Het overgrote deel van de dubbele nationaliteiten gaat om Belgisch en Duits.
Nederlanders moeten eens stoppen met zeuren en zijlen, er zijn problemen ja. Maar er zullen altijd problemen blijven zijn. Je weet zelf ook dat de problemen in de samenleving ontstaan door onvrede. En die onvrede is in mijn ogen ontstaan door de economische neergang van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook voor die crisis speelde dat al hoor. Uitgekotst? Misschien voelen veel Nederlanders zich wel in het hemd gezet door jarenlange problemen zonder dat er wat aan gedaan wordt...
Ja, eerlijk gezegd, ik heb persoonlijk grote moeite met de berichtgeving rondom dat soort situaties (sensatiezoekend, opruiend), maar dat is weer en andere discussie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als een politieagent een stuk tuig zoals die Rishi neerschiet is het opeens een zielig slachtoffer.
Problemen met o.a. Marokkanen spelen al veel langer en hebben in grote steden niets te maken met de economie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nederlanders moeten eens stoppen met zeuren en zijlen, er zijn problemen ja. Maar er zullen altijd problemen blijven zijn. Je weet zelf ook dat de problemen in de samenleving ontstaan door onvrede. En die onvrede is in mijn ogen ontstaan door de economische neergang van de laatste jaren.
Juist de economische problemen lost Wilders niet op.
Absoluut, ik woon in Utrecht en als er een stel ''bontkraagjes'' voordringen bij de bus ofzo zeg ik er wat van en houden ze ermee op...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar dan eens wat aan doen...
Te veel mensen laten zich intimideren door een grote bek.
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land eroverquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de Chinezen die hier komen daar uit de middenklasse komen, en de Somaliers en Marokkanen misschien wel de tokkies, boeren en 'Koranbelt'ers van die landen zijn.
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
In geval van gemengde huwelijken en hun kinderen.
De kleinkinderen krijgen niet die twee nationaliteiten.
Het zijn gastarbeiders die nooit zijn vertrokken. Waarom zou je tijd in integratie steken als je toch na een paar jaar weer terug gaat?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land erover
Hear, hear. Ook de onvrede was er al voor Wilders. Zie de opkomst van Fortuijn. En dat was nog tijdens de gouden periode van Nederland.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Problemen met o.a. Marokkanen spelen al veel langer en hebben in grote steden niets te maken met de economie.
Dat is behoorlijk wat nationale en internationale wetgeving die je veranderd wilt zien danquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
En ja, ik vind dat, wanneer mensen 's avonds niet meer de deur uit kunnen, omdat ze dan worden belaagd door bendes marokkaans tuig, dit onder terrorisme mag vallen.
Precies.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de Chinezen die hier komen daar uit de middenklasse komen, en de Somaliers en Marokkanen misschien wel de tokkies, boeren en 'Koranbelt'ers van die landen zijn.
Dat is allemaal voorbij. Dan kan je er nu toch wat proberen van te maken? Proberen die kinderen uit de kansloze positie te trekken? Bovendien zijn Somaliërs geen gastarbeiders.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het zijn gastarbeiders die nooit zijn vertrokken. Waarom zou je tijd in integratie steken als je toch na een paar jaar weer terug gaat?
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef DonJames het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Als je in Nederland geboren bent en je vader heeft een Marokkaans paspoort?
Ja, nogmaals, wat schiet je er mee op?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.
Maar een kleinkind heeft dan een vader met de Nederlandse nationaliteit.
In het algemeen mag je dan geen tweede nationaliteit hebben.
Alleen wil Marokko tot in het einde der tijden nakomelingen van Marokkaanse voorouders de Marokkaanse nationaliteit op blijven leggen.
En dát zou niet moeten kunnen.
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land erover
Precies. Maar hoe ga je dat doen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.
Ik ben van mening dat je door opname in de samenleving meer kunt bereiken dan door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Dan word je als hangjongere straks bestempeld als terroristquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk wat nationale en internationale wetgeving die je veranderd wilt zien dan
Waarom heb je een duitse nationaliteit?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.
Precies van die mening ben ik ook. Fouten zijn gemaakt, kunnen we niet meer terugdraaien, dus laten we niet stilstaan in het verleden. Schreeuwen en stigmatiseren zoals Wilders helpt ook niet. Wat we wel kunnen doen is afdoende taalbeheersing eisen van nieuwkomers en hameren op het belang van de taalbeheersing voor met name kinderen bij allochtone gezinnen. Dit kan via jeugdwerkers en de moskee, kerk en dergelijke.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.
Ik ben van mening dat je door opname in de samenleving meer kunt bereiken dan door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Jawel hoor, die krijgen dan een dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je een duitse nationaliteit?
Misschien omdat je een Duitse en een Nederlandse ouder hebt?
Daar is niets mis mee.
Maar als jij trouwt met een Nederlandse partner, dan krijgen jouw kinderen niet meer de Duitse nationaliteit.
Scholen in de probleemregio's zouden bijvoorbeeld meer capaciteit moeten krijgen om beter te kunnen communiceren met ouders van Nederlandse kinderen die zelf afkomstig zijn uit een ander land.quote:
Mee eens. Maar blijkbaar werkt dat dus niet. Dat is geprobeerd. Laten we hopen dat nieuwe generaties wel het belang inzien van o.a. het goed leren van de taal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Precies van die mening ben ik ook. Fouten zijn gemaakt, kunnen we niet meer terugdraaien, dus laten we niet stilstaan in het verleden. Schreeuwen en stigmatiseren zoals Wilders helpt ook niet. Wat we wel kunnen doen is afdoende taalbeheersing eisen van nieuwkomers en hameren op het belang van de taalbeheersing voor met name kinderen bij allochtone gezinnen. Dit kan via jeugdwerkers en de moskee, kerk en dergelijke.
Maar hoezo niet dan? Als je vanaf geboorte Nederlands en Duits ben (allebei gewoon volledig burgerschap) waarom zou je er dan maar 1 kunnen doorgeven? Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je een duitse nationaliteit?
Misschien omdat je een Duitse en een Nederlandse ouder hebt?
Daar is niets mis mee.
Maar als jij trouwt met een Nederlandse partner, dan krijgen jouw kinderen niet meer de Duitse nationaliteit.
Je kan het toch afdwingen als eis voor immigratie?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Mee eens. Maar blijkbaar werkt dat dus niet. Dat is geprobeerd. Laten we hopen dat nieuwe generaties wel het belang inzien van o.a. het goed leren van de taal.
Zelfs als 'afval' over de schutting gooien een optie is, is dat hoogst verwerpelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
Dat paspoort afpakken is natuurlijk alleen maar een uitweg om uitschot dat gewoon Nederlander is in een ander land te dumpen. Als het probleem uit het zicht is, is het ook geen probleem meer. Had dat gekund met mensen met één paspoort, dan had hij dat ook gedaan.
Dat doet en probeert men al. Maar ik ken een leraar uit Amsterdam die gewoon aangeeft dat ouders van bepaalde groepen gewoon nooit komen op bijv. ouderavonden. Je kan het moeilijk afdwingen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Scholen in de probleemregio's zouden bijvoorbeeld meer capaciteit moeten krijgen om beter te kunnen communiceren met ouders van Nederlandse kinderen die zelf afkomstig zijn uit een ander land.
Bovendien moet er gestopt worden met het creëren van een wij/zij gevoel in de samenleving, dus vooral de dialoog blijven houden met de beide kampen. (De verontwaardigde nederlanders, en anderzijds de nederlanders met buitenlandse vaders en moeders)
Daarvoor moet je bij de Marokkaanse regering zijn, niet bij een individueel persoon die in Nederland geboren is uit Marokkaanse ouders.....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.
Maar een kleinkind heeft dan een vader met de Nederlandse nationaliteit.
In het algemeen mag je dan geen tweede nationaliteit hebben.
Alleen wil Marokko tot in het einde der tijden nakomelingen van Marokkaanse voorouders de Marokkaanse nationaliteit op blijven leggen.
En dát zou niet moeten kunnen.
Ja, maar zo voelt het dus wel, die hele dubbele nationaliteit-discussie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zelfs als 'afval' over de schutting gooien een optie is, is dat hoogst verwerpelijk.
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hear, hear. Ook de onvrede was er al voor Wilders. Zie de opkomst van Fortuijn. En dat was nog tijdens de gouden periode van Nederland.
Een verblijfsvergunning kan makkelijker worden ingetrokken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef jajablahblah het volgende:
Ja, nogmaals, wat schiet je er mee op?
Die 3 terroristen kunnen uitzetten?
Waarom hecht je toch zo aan die nationaliteit? Denk je dat mensen zich helemaal anders voelen en gedragen als ze een paspoort inleveren? Hoe stel je je dat toch voor?
quote:Naarmate een vreemdeling langer in Nederland is, loopt hij pas bij langere gevangenisstraf het risico zijn verblijfsvergunning kwijt te raken.Voor veelplegers geldt een aparte, strengere tabel voor de glijdende schaal. Het kabinet wil de definitie aanscherpen en vereenvoudigen: iedereen die drie misdrijven heeft gepleegd, is een veelpleger.
Je loyaliteit aan Nederland is dubieus, ik heb je vast aangegeven bij de AIVDquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.
Daar snap ik nou ook niks van.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).
Men is al Nederlander over het algemeen. Je zou het wel kunnen eisen van mensen die nu nog gaan komen. Ik heb een zus die in New Zealand woont. Die moest gewoon, voor daar te mogen wonen, een behoorlijke taaltoets met succes afleggen. Naast een vaste baan hebben of geld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het toch afdwingen als eis voor immigratie?
En wat schiet je daar mee ohop?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Een verblijfsvergunning kan makkelijker worden ingetrokken.
http://www.rijksoverheid.(...)ergunning-kwijt.html
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).
Klopt, die F5en de hele dag op telegraaf.nl en kijken de Opsporing Verzocht van deze week een stuk of zes keer per dag om conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helmondquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je loyaliteit aan Nederland is dubieus, ik heb je vast aangegeven bij de AIVD
Klopt, mijn vader is zelf werkzaam als docent en deze problemen spelen ook bij kinderen die afkomstig zijn uit de laagste klassen van de Nederlandse samenleving(Tokkies).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doet en probeert men al. Maar ik ken een leraar uit Amsterdam die gewoon aangeeft dat ouders van bepaalde groepen gewoon nooit komen op bijv. ouderavonden. Je kan het moeilijk afdwingen.
Behalve als je dan wordt beroofdquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:56 schreef Bilge het volgende:
Vandaag is de internationale dag tegen racisme en discriminatie.![]()
![]()
Als we allemaal de straat opgaan en de eerste de beste met een ander kleurtje zoenen en feliciteren met deze gedenkwaardige dag, lossen we het probleem eerder op dan Wilders aan te wijzen als hoofdracist. Dat is oneerlijk, hij vertolkt slechts de gevoelens in de maatschappij. Wij moeten zelf nader tot elkander komen.
Ik heb pikzwarte mensen in de familie. In Nederland is dat ook geen werkelijk probleem. Men reageert soms gewoon wat vreemd. Maar ook dat wordt steeds minder. Nooit gezien als racisme. Men kent het gewoon niet. Net als men een Aziaat vaak aanspreekt alsof zij slechthorend en debiel zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...
Dat zijn nu ook de eisen in Nederland natuurlijk (tenzij politiek/oorlogsvluchteling). Probeer maar eens als niet-EU'er hier binnen te komen wandelen om te zoeken naar een baan. Schier onmogelijk als je al niet een contract hebt getekend. Verder kon men een jaar of 40 terug ook gewoon zonder enige kennis van het Engels Australie/Nieuw-Zeeland/Canada binnenwandelen. Heeft die landen volgens mij geen windeieren gelegd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Men is al Nederlander over het algemeen. Je zou het wel kunnen eisen van mensen die nu nog gaan komen. Ik heb een zus die in New Zealand woont. Die moest gewoon, voor daar te mogen wonen, een behoorlijke taaltoets met succes afleggen. Naast een vaste baan hebben of geld.
http://www.speld.nl/2014/(...)erug-naar-indonesie/quote:PVV: Wilders bij veroordeling terug naar Indonesië
‘Geen plaats voor allochtone criminelen’ Door Rudolf Julius • vrijdag 21 maart 2014
Als Geert Wilders veroordeeld wordt op basis van zijn uitspraken over Marokkanen, dan moet hij worden uitgezet naar Indonesië. Dat vindt de Tweede Kamerfractie van de PVV. Wilders’ moeder is geboren in de West-Javaanse stad Soekaboemi.
Vicefractievoorzitter Fleur Agema van de PVV stelt dat er in Nederland geen plaats is voor allochtone criminelen: “Dan maakt het voor mij niet uit of je eerste, tweede of derde generatie bent. Allochtoon is allochtoon en crimineel is crimineel. Als Geert door de strafrechter veroordeeld wordt, dan heeft hij een strafblad. Dan moet hij dus terug naar Indonesië.”
Agema geeft toe dat het voor de PVV een pijnlijke stellingname is: “Geert heeft altijd met hart en ziel geprobeerd een bijdrage te leveren aan onze samenleving. Allochtonen die dat doen, zijn wat ons betreft welkom. Het zou vreselijk zijn als we toch afscheid moeten nemen. Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Met die softe multicultirechters in dit land, heb je dikke kans dat hij wordt vrijgesproken.”
Wilders maakt zich geen zorgen: “Indonesië heette toen mijn moeder geboren werd nog gewoon Ons Indië. Als ik een allochtoon ben, dan is Wibi Soerjadi dat ook. Dit is heel goedkoop scoren voor mevrouw Agema.”
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteitquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef Fides het volgende:
Maar hoezo niet dan? Als je vanaf geboorte Nederlands en Duits ben (allebei gewoon volledig burgerschap) waarom zou je er dan maar 1 kunnen doorgeven? Hoe zie je dat voor je dan?
Australië heeft anders behoorlijke problemen met immigranten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zijn nu ook de eisen in Nederland natuurlijk (tenzij politiek/oorlogsvluchteling). Probeer maar eens als niet-EU'er hier binnen te komen wandelen om te zoeken naar een baan. Schier onmogelijk als je al niet een contract hebt getekend. Verder kon men een jaar of 40 terug ook gewoon zonder enige kennis van het Engels Australie/Nieuw-Zeeland/Canada binnenwandelen. Heeft die landen volgens mij geen windeieren gelegd.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Operc het volgende:
De Speld heeft er wel weer mooi op ingehaakt:
[..]
http://www.speld.nl/2014/(...)erug-naar-indonesie/
Dat is er inderdaad niet makkelijker op geworden. Het wordt zelfs mijn blanke Nederlandse broer met zwart afrikaans gezin bijna onmogelijk gemaakt hier te komen wonen. Dan maar Belgie. Ook veel leuker.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zijn nu ook de eisen in Nederland natuurlijk (tenzij politiek/oorlogsvluchteling). Probeer maar eens als niet-EU'er hier binnen te komen wandelen om te zoeken naar een baan. Schier onmogelijk als je al niet een contract hebt getekend. Verder kon men een jaar of 40 terug ook gewoon zonder enige kennis van het Engels Australie/Nieuw-Zeeland/Canada binnenwandelen. Heeft die landen volgens mij geen windeieren gelegd.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Daar snap ik nou ook niks van.
In mijn gemeente wonen misschien 100 Marokkanen (wel heel veel Polen) en hier wordt afschuwelijk veel PVV gestemd.
Nou, van die ene Somaliër die ik ooit zie lopen in volledig gewaad heb ik echt geen last hoor. Het is mij een raadsel.
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met onvrede over de huidige situatie, ik weet bijvoorbeeld dat in Kerkrade helaas veel mensen laagopgeleid zijn en door de crisis momenteel geen baan hebben.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...
Gelukkig, al de problemen zijn voorbij nu.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit
Ik zie net dat een 2de nationaliteit niet meer wordt opgenomen in het bevolkingsregister, sinds kort.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Operc het volgende:
De Speld heeft er wel weer mooi op ingehaakt:
[..]
http://www.speld.nl/2014/(...)erug-naar-indonesie/
Dat ook, dan zie je dat mensen sneller harde meningen hebben. Maar het is niet eerlijk om alle problematiek rondom bijvoorbeeld Marokkanen af te schuiven op onvrede onder uitkeringstrekkers...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met onvrede over de huidige situatie, ik weet bijvoorbeeld dat in Kerkrade helaas veel mensen laagopgeleid zijn en door de crisis momenteel geen baan hebben.
We kunnen het topic en de discussie nu sluiten dus. Dat het zo simpel was wist ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Gelukkig, al de problemen zijn voorbij nu.
Het Marokkanen probleem, als je het daar over hebt, speelt al tientallen jaren. Dat heeft niets te maken met de situatie nu. Dat was ook zo in de toptijd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met onvrede over de huidige situatie, ik weet bijvoorbeeld dat in Kerkrade helaas veel mensen laagopgeleid zijn en door de crisis momenteel geen baan hebben.
Wat een zinvolle lunchbesteding eigenlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef Globali het volgende:
[..]
We kunnen het topic en de discussie nu sluiten dus. Dat het zo simpel was wist ik ook niet.
Voor jou niet, dankzij mijn melding. Als eenen waeren patriotquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Gelukkig, al de problemen zijn voorbij nu.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor jou niet, dankzij mijn melding. Als eenen waeren patriot
Je had lijsttrekker kunnen worden......quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Wat een zinvolle lunchbesteding eigenlijk
Geef ons een uurtje en het is geregeld. 40 jaar inburgeringsproblematiek met één google-actie opgelost.
Net zoals het probleem eigenlijk niet zoveel te maken meer heeft met immigratiepolitiek....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Het Marokkanen probleem, als je het daar over hebt, speelt al tientallen jaren. Dat heeft niets te maken met de situatie nu. Dat was ook zo in de toptijd.
Sommigen schuiven het maar al te graag af op onderbuik en onvrede. Cijfertjes zijn dan altijd een wat kille realiteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Het Marokkanen probleem, als je het daar over hebt, speelt al tientallen jaren. Dat heeft niets te maken met de situatie nu. Dat was ook zo in de toptijd.
En ontkenning / pappen en nathouden (Wolfsen bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals het probleem eigenlijk niet zoveel te maken meer heeft met immigratiepolitiek....
Natuurlijk heeft het daar alles mee te maken. Maar we hebben er voor gekozen bepaalde mensen permanent toe te laten. Niet een groot succes altijd. Nu is men Nederlander. Dus ons probleem.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals het probleem eigenlijk niet zoveel te maken meer heeft met immigratiepolitiek....
Dat schermen met cijfertjes vind ik het vervelendste aan al die discussies. Daarmee zijn standpunten en uitspraken van Wilders niet goed te praten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommigen schuiven het maar al te graag af op onderbuik en onvrede. Cijfertjes zijn dan altijd een wat kille realiteit.
Het is gewoon keiharde werkelijkheid. Dat moet je ook kunnen zeggen naast het verdedigen van mensen die nu gewoon Nederlands zijn. Ik ben vertrokken uit zo'n kansbuurt omdat het gewoon te aso was.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommigen schuiven het maar al te graag af op onderbuik en onvrede. Cijfertjes zijn dan altijd een wat kille realiteit.
Die worden dan ook niet goedgepraat. Iig niet door mij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat schermen met cijfertjes vind ik het vervelendste aan al die discussies. Daarmee zijn standpunten en uitspraken van Wilders niet goed te praten.
Precies :quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tja, elk probleem in Australie heeft te maken met immigranten aangezien 98% van de bevolking volgens mij 1e, 2e of 3e generatieallochtoon is. De premier heeft bijvoorbeeld een een Nederlandse opa en een Welsche oma (moederszijds) en een in Engeland geboren vader. Hij is ook nog eens getrouwd met iemand die is geboren in het buitenland (N-Z). De vorige premier (Gillard) was zelfs geboren in Wales.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Australië heeft anders behoorlijke problemen met immigranten.
Cijfers zeggen wel iets natuurlijk. En dat ik als Amsterdammer als ik problemen krijg met mensen op straat 9 van de 10 keer te maken heb met Marokkanen ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat schermen met cijfertjes vind ik het vervelendste aan al die discussies. Daarmee zijn standpunten en uitspraken van Wilders niet goed te praten.
Doh. Maar Australië heeft naast de "blanke" immigrant ook aanzienlijke last van Libanezen en Aziatische gangs, die zich echt pas later vestigden. Maar de blanke Australiërs zijn dan ook weer behoorlijke hardliners.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:09 schreef Fides het volgende:
[..]
Tja, elk probleem in Australie heeft te maken met immigranten aangezien 98% van de bevolking volgens mij 1e, 2e of 3e generatieallochtoon is. De premier heeft bijvoorbeeld een een Nederlandse opa en een Welsche oma (moederszijds) en een in Engeland geboren vader. Hij is ook nog eens getrouwd met iemand die is geboren in het buitenland (N-Z). De vorige premier (Gillard) was zelfs geboren in Wales.
Libanezen zijn bijna overal een probleem trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doh. Maar Australië heeft naast de "blanke" immigrant ook aanzienlijke last van Libanezen en Aziatische gangs, die zich echt pas later vestigden. Maar de blanke Australiërs zijn dan ook weer behoorlijke hardliners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |