Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef DonJames het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Als je in Nederland geboren bent en je vader heeft een Marokkaans paspoort?
Ja, nogmaals, wat schiet je er mee op?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.
Maar een kleinkind heeft dan een vader met de Nederlandse nationaliteit.
In het algemeen mag je dan geen tweede nationaliteit hebben.
Alleen wil Marokko tot in het einde der tijden nakomelingen van Marokkaanse voorouders de Marokkaanse nationaliteit op blijven leggen.
En dát zou niet moeten kunnen.
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land erover
Precies. Maar hoe ga je dat doen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.
Ik ben van mening dat je door opname in de samenleving meer kunt bereiken dan door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Dan word je als hangjongere straks bestempeld als terroristquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk wat nationale en internationale wetgeving die je veranderd wilt zien dan
Waarom heb je een duitse nationaliteit?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.
Precies van die mening ben ik ook. Fouten zijn gemaakt, kunnen we niet meer terugdraaien, dus laten we niet stilstaan in het verleden. Schreeuwen en stigmatiseren zoals Wilders helpt ook niet. Wat we wel kunnen doen is afdoende taalbeheersing eisen van nieuwkomers en hameren op het belang van de taalbeheersing voor met name kinderen bij allochtone gezinnen. Dit kan via jeugdwerkers en de moskee, kerk en dergelijke.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.
Ik ben van mening dat je door opname in de samenleving meer kunt bereiken dan door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Jawel hoor, die krijgen dan een dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je een duitse nationaliteit?
Misschien omdat je een Duitse en een Nederlandse ouder hebt?
Daar is niets mis mee.
Maar als jij trouwt met een Nederlandse partner, dan krijgen jouw kinderen niet meer de Duitse nationaliteit.
Scholen in de probleemregio's zouden bijvoorbeeld meer capaciteit moeten krijgen om beter te kunnen communiceren met ouders van Nederlandse kinderen die zelf afkomstig zijn uit een ander land.quote:
Mee eens. Maar blijkbaar werkt dat dus niet. Dat is geprobeerd. Laten we hopen dat nieuwe generaties wel het belang inzien van o.a. het goed leren van de taal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Precies van die mening ben ik ook. Fouten zijn gemaakt, kunnen we niet meer terugdraaien, dus laten we niet stilstaan in het verleden. Schreeuwen en stigmatiseren zoals Wilders helpt ook niet. Wat we wel kunnen doen is afdoende taalbeheersing eisen van nieuwkomers en hameren op het belang van de taalbeheersing voor met name kinderen bij allochtone gezinnen. Dit kan via jeugdwerkers en de moskee, kerk en dergelijke.
Maar hoezo niet dan? Als je vanaf geboorte Nederlands en Duits ben (allebei gewoon volledig burgerschap) waarom zou je er dan maar 1 kunnen doorgeven? Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je een duitse nationaliteit?
Misschien omdat je een Duitse en een Nederlandse ouder hebt?
Daar is niets mis mee.
Maar als jij trouwt met een Nederlandse partner, dan krijgen jouw kinderen niet meer de Duitse nationaliteit.
Je kan het toch afdwingen als eis voor immigratie?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Mee eens. Maar blijkbaar werkt dat dus niet. Dat is geprobeerd. Laten we hopen dat nieuwe generaties wel het belang inzien van o.a. het goed leren van de taal.
Zelfs als 'afval' over de schutting gooien een optie is, is dat hoogst verwerpelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
Dat paspoort afpakken is natuurlijk alleen maar een uitweg om uitschot dat gewoon Nederlander is in een ander land te dumpen. Als het probleem uit het zicht is, is het ook geen probleem meer. Had dat gekund met mensen met één paspoort, dan had hij dat ook gedaan.
Dat doet en probeert men al. Maar ik ken een leraar uit Amsterdam die gewoon aangeeft dat ouders van bepaalde groepen gewoon nooit komen op bijv. ouderavonden. Je kan het moeilijk afdwingen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Scholen in de probleemregio's zouden bijvoorbeeld meer capaciteit moeten krijgen om beter te kunnen communiceren met ouders van Nederlandse kinderen die zelf afkomstig zijn uit een ander land.
Bovendien moet er gestopt worden met het creëren van een wij/zij gevoel in de samenleving, dus vooral de dialoog blijven houden met de beide kampen. (De verontwaardigde nederlanders, en anderzijds de nederlanders met buitenlandse vaders en moeders)
Daarvoor moet je bij de Marokkaanse regering zijn, niet bij een individueel persoon die in Nederland geboren is uit Marokkaanse ouders.....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.
Maar een kleinkind heeft dan een vader met de Nederlandse nationaliteit.
In het algemeen mag je dan geen tweede nationaliteit hebben.
Alleen wil Marokko tot in het einde der tijden nakomelingen van Marokkaanse voorouders de Marokkaanse nationaliteit op blijven leggen.
En dát zou niet moeten kunnen.
Ja, maar zo voelt het dus wel, die hele dubbele nationaliteit-discussie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zelfs als 'afval' over de schutting gooien een optie is, is dat hoogst verwerpelijk.
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hear, hear. Ook de onvrede was er al voor Wilders. Zie de opkomst van Fortuijn. En dat was nog tijdens de gouden periode van Nederland.
Een verblijfsvergunning kan makkelijker worden ingetrokken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef jajablahblah het volgende:
Ja, nogmaals, wat schiet je er mee op?
Die 3 terroristen kunnen uitzetten?
Waarom hecht je toch zo aan die nationaliteit? Denk je dat mensen zich helemaal anders voelen en gedragen als ze een paspoort inleveren? Hoe stel je je dat toch voor?
quote:Naarmate een vreemdeling langer in Nederland is, loopt hij pas bij langere gevangenisstraf het risico zijn verblijfsvergunning kwijt te raken.Voor veelplegers geldt een aparte, strengere tabel voor de glijdende schaal. Het kabinet wil de definitie aanscherpen en vereenvoudigen: iedereen die drie misdrijven heeft gepleegd, is een veelpleger.
Je loyaliteit aan Nederland is dubieus, ik heb je vast aangegeven bij de AIVDquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.
Daar snap ik nou ook niks van.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).
Men is al Nederlander over het algemeen. Je zou het wel kunnen eisen van mensen die nu nog gaan komen. Ik heb een zus die in New Zealand woont. Die moest gewoon, voor daar te mogen wonen, een behoorlijke taaltoets met succes afleggen. Naast een vaste baan hebben of geld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het toch afdwingen als eis voor immigratie?
En wat schiet je daar mee ohop?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Een verblijfsvergunning kan makkelijker worden ingetrokken.
http://www.rijksoverheid.(...)ergunning-kwijt.html
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).
Klopt, die F5en de hele dag op telegraaf.nl en kijken de Opsporing Verzocht van deze week een stuk of zes keer per dag om conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helmondquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Terrorisme is letterlijk angst aanjagen.
En ja, ik vind dat, wanneer mensen 's avonds niet meer de deur uit kunnen, omdat ze dan worden belaagd door bendes marokkaans tuig, dit onder terrorisme mag vallen.
En dat is, hier in Helmond, aan de orde van de dag.
De politie durft niet eens op te treden.
Nog even en er ontstaan ook bendes aan de andere kant.
Die geruchten doen al de ronde.
En dan is Nederland weer te klein, want je mag geen eigen rechter spelen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je loyaliteit aan Nederland is dubieus, ik heb je vast aangegeven bij de AIVD
Klopt, mijn vader is zelf werkzaam als docent en deze problemen spelen ook bij kinderen die afkomstig zijn uit de laagste klassen van de Nederlandse samenleving(Tokkies).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doet en probeert men al. Maar ik ken een leraar uit Amsterdam die gewoon aangeeft dat ouders van bepaalde groepen gewoon nooit komen op bijv. ouderavonden. Je kan het moeilijk afdwingen.
Behalve als je dan wordt beroofdquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:56 schreef Bilge het volgende:
Vandaag is de internationale dag tegen racisme en discriminatie.![]()
![]()
Als we allemaal de straat opgaan en de eerste de beste met een ander kleurtje zoenen en feliciteren met deze gedenkwaardige dag, lossen we het probleem eerder op dan Wilders aan te wijzen als hoofdracist. Dat is oneerlijk, hij vertolkt slechts de gevoelens in de maatschappij. Wij moeten zelf nader tot elkander komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |