Godverdomme man, ik stem geeneens op Wilders. Is dat het enige weerwoord dat je kan hebben?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En met je stem aan Wilders los je dat probleem op omdat?
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de Chinezen die hier komen daar uit de middenklasse komen, en de Somaliers en Marokkanen misschien wel de tokkies, boeren en 'Koranbelt'ers van die landen zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Chinezen zijn ook gekomen als immigranten en spreken slecht Nederlands. Toch doen hun kinderen het goed en spreken ze uitstekend Nederlands. Dat komt omdat Chinezen cultureel gezien waarde hechten aan goede educatie. Bij gezinnen van Marokkanen en Somaliërs zie je dat de drive om er iets van te maken, met name voor hun kinderen, vaak ontbreekt. Daar kan je over vallen maar het is gewoon zo.
Volgens mij valt het best mee met racisme. Ik ken aardig wat 'buitenlanders' die het echt niet zo voelen. En de PVV? Daar heb ik al genoeg over gezegd. Dat is de onderlaag van de bevolking.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En hoe komt dit, en wat is daar de oplossing van? Laten we niet vergeten dat erg veel niet westerse allochtonen veel last hebben van de crisis, bovendien is er in de peilingen te zien dat ze uitgekotst worden door 1/4e van het land. We zouden dan ook eens af moeten van het Wij/Zij gevoel. Het overgrote deel van deze groep mensen zijn namelijk gewoon Nederlanders.
In geval van gemengde huwelijken en hun kinderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:35 schreef jajablahblah het volgende:
Stel dat Nederland dat doet, dan vertrekken er nogal wat mensen waarvan je het niet zou verwachten denk ik. Het overgrote deel van de dubbele nationaliteiten gaat om Belgisch en Duits.
Nederlanders moeten eens stoppen met zeuren en zijlen, er zijn problemen ja. Maar er zullen altijd problemen blijven zijn. Je weet zelf ook dat de problemen in de samenleving ontstaan door onvrede. En die onvrede is in mijn ogen ontstaan door de economische neergang van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook voor die crisis speelde dat al hoor. Uitgekotst? Misschien voelen veel Nederlanders zich wel in het hemd gezet door jarenlange problemen zonder dat er wat aan gedaan wordt...
Ja, eerlijk gezegd, ik heb persoonlijk grote moeite met de berichtgeving rondom dat soort situaties (sensatiezoekend, opruiend), maar dat is weer en andere discussie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als een politieagent een stuk tuig zoals die Rishi neerschiet is het opeens een zielig slachtoffer.
Problemen met o.a. Marokkanen spelen al veel langer en hebben in grote steden niets te maken met de economie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nederlanders moeten eens stoppen met zeuren en zijlen, er zijn problemen ja. Maar er zullen altijd problemen blijven zijn. Je weet zelf ook dat de problemen in de samenleving ontstaan door onvrede. En die onvrede is in mijn ogen ontstaan door de economische neergang van de laatste jaren.
Juist de economische problemen lost Wilders niet op.
Absoluut, ik woon in Utrecht en als er een stel ''bontkraagjes'' voordringen bij de bus ofzo zeg ik er wat van en houden ze ermee op...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar dan eens wat aan doen...
Te veel mensen laten zich intimideren door een grote bek.
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land eroverquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de Chinezen die hier komen daar uit de middenklasse komen, en de Somaliers en Marokkanen misschien wel de tokkies, boeren en 'Koranbelt'ers van die landen zijn.
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
In geval van gemengde huwelijken en hun kinderen.
De kleinkinderen krijgen niet die twee nationaliteiten.
Het zijn gastarbeiders die nooit zijn vertrokken. Waarom zou je tijd in integratie steken als je toch na een paar jaar weer terug gaat?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land erover
Hear, hear. Ook de onvrede was er al voor Wilders. Zie de opkomst van Fortuijn. En dat was nog tijdens de gouden periode van Nederland.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Problemen met o.a. Marokkanen spelen al veel langer en hebben in grote steden niets te maken met de economie.
Dat is behoorlijk wat nationale en internationale wetgeving die je veranderd wilt zien danquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Terrorisme is letterlijk angst aanjagen.
En ja, ik vind dat, wanneer mensen 's avonds niet meer de deur uit kunnen, omdat ze dan worden belaagd door bendes marokkaans tuig, dit onder terrorisme mag vallen.
En dat is, hier in Helmond, aan de orde van de dag.
De politie durft niet eens op te treden.
Nog even en er ontstaan ook bendes aan de andere kant.
Die geruchten doen al de ronde.
En dan is Nederland weer te klein, want je mag geen eigen rechter spelen.
Precies.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de Chinezen die hier komen daar uit de middenklasse komen, en de Somaliers en Marokkanen misschien wel de tokkies, boeren en 'Koranbelt'ers van die landen zijn.
Dat is allemaal voorbij. Dan kan je er nu toch wat proberen van te maken? Proberen die kinderen uit de kansloze positie te trekken? Bovendien zijn Somaliërs geen gastarbeiders.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het zijn gastarbeiders die nooit zijn vertrokken. Waarom zou je tijd in integratie steken als je toch na een paar jaar weer terug gaat?
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef DonJames het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Als je in Nederland geboren bent en je vader heeft een Marokkaans paspoort?
Ja, nogmaals, wat schiet je er mee op?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.
Maar een kleinkind heeft dan een vader met de Nederlandse nationaliteit.
In het algemeen mag je dan geen tweede nationaliteit hebben.
Alleen wil Marokko tot in het einde der tijden nakomelingen van Marokkaanse voorouders de Marokkaanse nationaliteit op blijven leggen.
En dát zou niet moeten kunnen.
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar de Nederlandse overheid in de fout is gegaan. Onbegrijpelijk dat je zonder enig beleid bewust dat soort groepen naar binnen haalt. Dan nog kan je nu wel proberen om er wat van te maken. Maar als je als VVD dat punt probeert aan te stippen (dat Nederlands erg belangrijk is, dat zat erachter) valt het halve land erover
Precies. Maar hoe ga je dat doen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.
Ik ben van mening dat je door opname in de samenleving meer kunt bereiken dan door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Dan word je als hangjongere straks bestempeld als terroristquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk wat nationale en internationale wetgeving die je veranderd wilt zien dan
Waarom heb je een duitse nationaliteit?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.
Precies van die mening ben ik ook. Fouten zijn gemaakt, kunnen we niet meer terugdraaien, dus laten we niet stilstaan in het verleden. Schreeuwen en stigmatiseren zoals Wilders helpt ook niet. Wat we wel kunnen doen is afdoende taalbeheersing eisen van nieuwkomers en hameren op het belang van de taalbeheersing voor met name kinderen bij allochtone gezinnen. Dit kan via jeugdwerkers en de moskee, kerk en dergelijke.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is deze fout nu gemaakt, maar er is momenteel geen Tsunami meer van niet westerse allochtonen, eigenlijk is dit dus een fout uit het verleden die nu opgelost moet worden.
Ik ben van mening dat je door opname in de samenleving meer kunt bereiken dan door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Jawel hoor, die krijgen dan een dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je een duitse nationaliteit?
Misschien omdat je een Duitse en een Nederlandse ouder hebt?
Daar is niets mis mee.
Maar als jij trouwt met een Nederlandse partner, dan krijgen jouw kinderen niet meer de Duitse nationaliteit.
Scholen in de probleemregio's zouden bijvoorbeeld meer capaciteit moeten krijgen om beter te kunnen communiceren met ouders van Nederlandse kinderen die zelf afkomstig zijn uit een ander land.quote:
Mee eens. Maar blijkbaar werkt dat dus niet. Dat is geprobeerd. Laten we hopen dat nieuwe generaties wel het belang inzien van o.a. het goed leren van de taal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Precies van die mening ben ik ook. Fouten zijn gemaakt, kunnen we niet meer terugdraaien, dus laten we niet stilstaan in het verleden. Schreeuwen en stigmatiseren zoals Wilders helpt ook niet. Wat we wel kunnen doen is afdoende taalbeheersing eisen van nieuwkomers en hameren op het belang van de taalbeheersing voor met name kinderen bij allochtone gezinnen. Dit kan via jeugdwerkers en de moskee, kerk en dergelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |