Maar hoezo niet dan? Als je vanaf geboorte Nederlands en Duits ben (allebei gewoon volledig burgerschap) waarom zou je er dan maar 1 kunnen doorgeven? Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom heb je een duitse nationaliteit?
Misschien omdat je een Duitse en een Nederlandse ouder hebt?
Daar is niets mis mee.
Maar als jij trouwt met een Nederlandse partner, dan krijgen jouw kinderen niet meer de Duitse nationaliteit.
Je kan het toch afdwingen als eis voor immigratie?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Mee eens. Maar blijkbaar werkt dat dus niet. Dat is geprobeerd. Laten we hopen dat nieuwe generaties wel het belang inzien van o.a. het goed leren van de taal.
Zelfs als 'afval' over de schutting gooien een optie is, is dat hoogst verwerpelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
Dat paspoort afpakken is natuurlijk alleen maar een uitweg om uitschot dat gewoon Nederlander is in een ander land te dumpen. Als het probleem uit het zicht is, is het ook geen probleem meer. Had dat gekund met mensen met één paspoort, dan had hij dat ook gedaan.
Dat doet en probeert men al. Maar ik ken een leraar uit Amsterdam die gewoon aangeeft dat ouders van bepaalde groepen gewoon nooit komen op bijv. ouderavonden. Je kan het moeilijk afdwingen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Scholen in de probleemregio's zouden bijvoorbeeld meer capaciteit moeten krijgen om beter te kunnen communiceren met ouders van Nederlandse kinderen die zelf afkomstig zijn uit een ander land.
Bovendien moet er gestopt worden met het creëren van een wij/zij gevoel in de samenleving, dus vooral de dialoog blijven houden met de beide kampen. (De verontwaardigde nederlanders, en anderzijds de nederlanders met buitenlandse vaders en moeders)
Daarvoor moet je bij de Marokkaanse regering zijn, niet bij een individueel persoon die in Nederland geboren is uit Marokkaanse ouders.....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Als vader uitsluitend een Marokkaans paspoort heeft, mag het kind een dubbele nationaliteit hebben. Dat geldt voor iedereen in een dergelijk geval.
Maar een kleinkind heeft dan een vader met de Nederlandse nationaliteit.
In het algemeen mag je dan geen tweede nationaliteit hebben.
Alleen wil Marokko tot in het einde der tijden nakomelingen van Marokkaanse voorouders de Marokkaanse nationaliteit op blijven leggen.
En dát zou niet moeten kunnen.
Ja, maar zo voelt het dus wel, die hele dubbele nationaliteit-discussie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zelfs als 'afval' over de schutting gooien een optie is, is dat hoogst verwerpelijk.
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hear, hear. Ook de onvrede was er al voor Wilders. Zie de opkomst van Fortuijn. En dat was nog tijdens de gouden periode van Nederland.
Een verblijfsvergunning kan makkelijker worden ingetrokken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef jajablahblah het volgende:
Ja, nogmaals, wat schiet je er mee op?
Die 3 terroristen kunnen uitzetten?
Waarom hecht je toch zo aan die nationaliteit? Denk je dat mensen zich helemaal anders voelen en gedragen als ze een paspoort inleveren? Hoe stel je je dat toch voor?
quote:Naarmate een vreemdeling langer in Nederland is, loopt hij pas bij langere gevangenisstraf het risico zijn verblijfsvergunning kwijt te raken.Voor veelplegers geldt een aparte, strengere tabel voor de glijdende schaal. Het kabinet wil de definitie aanscherpen en vereenvoudigen: iedereen die drie misdrijven heeft gepleegd, is een veelpleger.
Je loyaliteit aan Nederland is dubieus, ik heb je vast aangegeven bij de AIVDquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus een dubbele nationaliteit (NL-DU) en als NL dat afschaft (dus dat ik er eentje in moet leveren) vertrek ik per direct. En ik betaal een aardige klap belasting.
Daar snap ik nou ook niks van.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).
Men is al Nederlander over het algemeen. Je zou het wel kunnen eisen van mensen die nu nog gaan komen. Ik heb een zus die in New Zealand woont. Die moest gewoon, voor daar te mogen wonen, een behoorlijke taaltoets met succes afleggen. Naast een vaste baan hebben of geld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het toch afdwingen als eis voor immigratie?
En wat schiet je daar mee ohop?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Een verblijfsvergunning kan makkelijker worden ingetrokken.
http://www.rijksoverheid.(...)ergunning-kwijt.html
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij zit het overgrote deel van de Wilders stemmers juist in delen van het land waar er niet echt sprake is terreur door bijvoorbeeld Marokkanen. (Denk bijvoorbeeld aan Volendam, en Kerkrade).
Klopt, die F5en de hele dag op telegraaf.nl en kijken de Opsporing Verzocht van deze week een stuk of zes keer per dag om conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helmondquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Terrorisme is letterlijk angst aanjagen.
En ja, ik vind dat, wanneer mensen 's avonds niet meer de deur uit kunnen, omdat ze dan worden belaagd door bendes marokkaans tuig, dit onder terrorisme mag vallen.
En dat is, hier in Helmond, aan de orde van de dag.
De politie durft niet eens op te treden.
Nog even en er ontstaan ook bendes aan de andere kant.
Die geruchten doen al de ronde.
En dan is Nederland weer te klein, want je mag geen eigen rechter spelen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je loyaliteit aan Nederland is dubieus, ik heb je vast aangegeven bij de AIVD
Klopt, mijn vader is zelf werkzaam als docent en deze problemen spelen ook bij kinderen die afkomstig zijn uit de laagste klassen van de Nederlandse samenleving(Tokkies).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doet en probeert men al. Maar ik ken een leraar uit Amsterdam die gewoon aangeeft dat ouders van bepaalde groepen gewoon nooit komen op bijv. ouderavonden. Je kan het moeilijk afdwingen.
Behalve als je dan wordt beroofdquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:56 schreef Bilge het volgende:
Vandaag is de internationale dag tegen racisme en discriminatie.![]()
![]()
Als we allemaal de straat opgaan en de eerste de beste met een ander kleurtje zoenen en feliciteren met deze gedenkwaardige dag, lossen we het probleem eerder op dan Wilders aan te wijzen als hoofdracist. Dat is oneerlijk, hij vertolkt slechts de gevoelens in de maatschappij. Wij moeten zelf nader tot elkander komen.
Ik heb pikzwarte mensen in de familie. In Nederland is dat ook geen werkelijk probleem. Men reageert soms gewoon wat vreemd. Maar ook dat wordt steeds minder. Nooit gezien als racisme. Men kent het gewoon niet. Net als men een Aziaat vaak aanspreekt alsof zij slechthorend en debiel zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...
Dat zijn nu ook de eisen in Nederland natuurlijk (tenzij politiek/oorlogsvluchteling). Probeer maar eens als niet-EU'er hier binnen te komen wandelen om te zoeken naar een baan. Schier onmogelijk als je al niet een contract hebt getekend. Verder kon men een jaar of 40 terug ook gewoon zonder enige kennis van het Engels Australie/Nieuw-Zeeland/Canada binnenwandelen. Heeft die landen volgens mij geen windeieren gelegd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Men is al Nederlander over het algemeen. Je zou het wel kunnen eisen van mensen die nu nog gaan komen. Ik heb een zus die in New Zealand woont. Die moest gewoon, voor daar te mogen wonen, een behoorlijke taaltoets met succes afleggen. Naast een vaste baan hebben of geld.
http://www.speld.nl/2014/(...)erug-naar-indonesie/quote:PVV: Wilders bij veroordeling terug naar Indonesië
‘Geen plaats voor allochtone criminelen’ Door Rudolf Julius • vrijdag 21 maart 2014
Als Geert Wilders veroordeeld wordt op basis van zijn uitspraken over Marokkanen, dan moet hij worden uitgezet naar Indonesië. Dat vindt de Tweede Kamerfractie van de PVV. Wilders’ moeder is geboren in de West-Javaanse stad Soekaboemi.
Vicefractievoorzitter Fleur Agema van de PVV stelt dat er in Nederland geen plaats is voor allochtone criminelen: “Dan maakt het voor mij niet uit of je eerste, tweede of derde generatie bent. Allochtoon is allochtoon en crimineel is crimineel. Als Geert door de strafrechter veroordeeld wordt, dan heeft hij een strafblad. Dan moet hij dus terug naar Indonesië.”
Agema geeft toe dat het voor de PVV een pijnlijke stellingname is: “Geert heeft altijd met hart en ziel geprobeerd een bijdrage te leveren aan onze samenleving. Allochtonen die dat doen, zijn wat ons betreft welkom. Het zou vreselijk zijn als we toch afscheid moeten nemen. Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Met die softe multicultirechters in dit land, heb je dikke kans dat hij wordt vrijgesproken.”
Wilders maakt zich geen zorgen: “Indonesië heette toen mijn moeder geboren werd nog gewoon Ons Indië. Als ik een allochtoon ben, dan is Wibi Soerjadi dat ook. Dit is heel goedkoop scoren voor mevrouw Agema.”
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteitquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef Fides het volgende:
Maar hoezo niet dan? Als je vanaf geboorte Nederlands en Duits ben (allebei gewoon volledig burgerschap) waarom zou je er dan maar 1 kunnen doorgeven? Hoe zie je dat voor je dan?
Australië heeft anders behoorlijke problemen met immigranten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zijn nu ook de eisen in Nederland natuurlijk (tenzij politiek/oorlogsvluchteling). Probeer maar eens als niet-EU'er hier binnen te komen wandelen om te zoeken naar een baan. Schier onmogelijk als je al niet een contract hebt getekend. Verder kon men een jaar of 40 terug ook gewoon zonder enige kennis van het Engels Australie/Nieuw-Zeeland/Canada binnenwandelen. Heeft die landen volgens mij geen windeieren gelegd.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Operc het volgende:
De Speld heeft er wel weer mooi op ingehaakt:
[..]
http://www.speld.nl/2014/(...)erug-naar-indonesie/
Dat is er inderdaad niet makkelijker op geworden. Het wordt zelfs mijn blanke Nederlandse broer met zwart afrikaans gezin bijna onmogelijk gemaakt hier te komen wonen. Dan maar Belgie. Ook veel leuker.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zijn nu ook de eisen in Nederland natuurlijk (tenzij politiek/oorlogsvluchteling). Probeer maar eens als niet-EU'er hier binnen te komen wandelen om te zoeken naar een baan. Schier onmogelijk als je al niet een contract hebt getekend. Verder kon men een jaar of 40 terug ook gewoon zonder enige kennis van het Engels Australie/Nieuw-Zeeland/Canada binnenwandelen. Heeft die landen volgens mij geen windeieren gelegd.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Daar snap ik nou ook niks van.
In mijn gemeente wonen misschien 100 Marokkanen (wel heel veel Polen) en hier wordt afschuwelijk veel PVV gestemd.
Nou, van die ene Somaliër die ik ooit zie lopen in volledig gewaad heb ik echt geen last hoor. Het is mij een raadsel.
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met onvrede over de huidige situatie, ik weet bijvoorbeeld dat in Kerkrade helaas veel mensen laagopgeleid zijn en door de crisis momenteel geen baan hebben.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook delen van Nederland die niet echt representatief zijn voor de Nederlandse volksaard. Bovendien zijn mensen in dorpjes altijd wat racistischer ingesteld en meer van hun eigen community. In Polen kan je als neger best veilig door een stad lopen, door een klein dorpje is het zeker een ander verhaal...
Gelukkig, al de problemen zijn voorbij nu.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit
Ik zie net dat een 2de nationaliteit niet meer wordt opgenomen in het bevolkingsregister, sinds kort.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Operc het volgende:
De Speld heeft er wel weer mooi op ingehaakt:
[..]
http://www.speld.nl/2014/(...)erug-naar-indonesie/
Dat ook, dan zie je dat mensen sneller harde meningen hebben. Maar het is niet eerlijk om alle problematiek rondom bijvoorbeeld Marokkanen af te schuiven op onvrede onder uitkeringstrekkers...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met onvrede over de huidige situatie, ik weet bijvoorbeeld dat in Kerkrade helaas veel mensen laagopgeleid zijn en door de crisis momenteel geen baan hebben.
We kunnen het topic en de discussie nu sluiten dus. Dat het zo simpel was wist ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Gelukkig, al de problemen zijn voorbij nu.
Het Marokkanen probleem, als je het daar over hebt, speelt al tientallen jaren. Dat heeft niets te maken met de situatie nu. Dat was ook zo in de toptijd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met onvrede over de huidige situatie, ik weet bijvoorbeeld dat in Kerkrade helaas veel mensen laagopgeleid zijn en door de crisis momenteel geen baan hebben.
Wat een zinvolle lunchbesteding eigenlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef Globali het volgende:
[..]
We kunnen het topic en de discussie nu sluiten dus. Dat het zo simpel was wist ik ook niet.
Voor jou niet, dankzij mijn melding. Als eenen waeren patriotquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Gelukkig, al de problemen zijn voorbij nu.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor jou niet, dankzij mijn melding. Als eenen waeren patriot
Je had lijsttrekker kunnen worden......quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Wat een zinvolle lunchbesteding eigenlijk
Geef ons een uurtje en het is geregeld. 40 jaar inburgeringsproblematiek met één google-actie opgelost.
Net zoals het probleem eigenlijk niet zoveel te maken meer heeft met immigratiepolitiek....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Het Marokkanen probleem, als je het daar over hebt, speelt al tientallen jaren. Dat heeft niets te maken met de situatie nu. Dat was ook zo in de toptijd.
Sommigen schuiven het maar al te graag af op onderbuik en onvrede. Cijfertjes zijn dan altijd een wat kille realiteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Het Marokkanen probleem, als je het daar over hebt, speelt al tientallen jaren. Dat heeft niets te maken met de situatie nu. Dat was ook zo in de toptijd.
En ontkenning / pappen en nathouden (Wolfsen bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals het probleem eigenlijk niet zoveel te maken meer heeft met immigratiepolitiek....
Natuurlijk heeft het daar alles mee te maken. Maar we hebben er voor gekozen bepaalde mensen permanent toe te laten. Niet een groot succes altijd. Nu is men Nederlander. Dus ons probleem.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals het probleem eigenlijk niet zoveel te maken meer heeft met immigratiepolitiek....
Dat schermen met cijfertjes vind ik het vervelendste aan al die discussies. Daarmee zijn standpunten en uitspraken van Wilders niet goed te praten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommigen schuiven het maar al te graag af op onderbuik en onvrede. Cijfertjes zijn dan altijd een wat kille realiteit.
Het is gewoon keiharde werkelijkheid. Dat moet je ook kunnen zeggen naast het verdedigen van mensen die nu gewoon Nederlands zijn. Ik ben vertrokken uit zo'n kansbuurt omdat het gewoon te aso was.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommigen schuiven het maar al te graag af op onderbuik en onvrede. Cijfertjes zijn dan altijd een wat kille realiteit.
Die worden dan ook niet goedgepraat. Iig niet door mij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat schermen met cijfertjes vind ik het vervelendste aan al die discussies. Daarmee zijn standpunten en uitspraken van Wilders niet goed te praten.
Precies :quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tja, elk probleem in Australie heeft te maken met immigranten aangezien 98% van de bevolking volgens mij 1e, 2e of 3e generatieallochtoon is. De premier heeft bijvoorbeeld een een Nederlandse opa en een Welsche oma (moederszijds) en een in Engeland geboren vader. Hij is ook nog eens getrouwd met iemand die is geboren in het buitenland (N-Z). De vorige premier (Gillard) was zelfs geboren in Wales.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Australië heeft anders behoorlijke problemen met immigranten.
Cijfers zeggen wel iets natuurlijk. En dat ik als Amsterdammer als ik problemen krijg met mensen op straat 9 van de 10 keer te maken heb met Marokkanen ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat schermen met cijfertjes vind ik het vervelendste aan al die discussies. Daarmee zijn standpunten en uitspraken van Wilders niet goed te praten.
Doh. Maar Australië heeft naast de "blanke" immigrant ook aanzienlijke last van Libanezen en Aziatische gangs, die zich echt pas later vestigden. Maar de blanke Australiërs zijn dan ook weer behoorlijke hardliners.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:09 schreef Fides het volgende:
[..]
Tja, elk probleem in Australie heeft te maken met immigranten aangezien 98% van de bevolking volgens mij 1e, 2e of 3e generatieallochtoon is. De premier heeft bijvoorbeeld een een Nederlandse opa en een Welsche oma (moederszijds) en een in Engeland geboren vader. Hij is ook nog eens getrouwd met iemand die is geboren in het buitenland (N-Z). De vorige premier (Gillard) was zelfs geboren in Wales.
Libanezen zijn bijna overal een probleem trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doh. Maar Australië heeft naast de "blanke" immigrant ook aanzienlijke last van Libanezen en Aziatische gangs, die zich echt pas later vestigden. Maar de blanke Australiërs zijn dan ook weer behoorlijke hardliners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |