DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 19:47 |
![]() ![]() ![]() Handige linkjes: Officiële site. DK2 is te bestellen! Verzending juli 2014. Waar het allemaal begonnen is. (kickstarter) Het officiële forum. Nederlandse wiki pagina. Engelse (uitgebreidere) wiki pagina. Huidige specs en filmpjes: Dit alles is kloppend op het moment van schrijven (20 maart 2014) maar veranderd zeer regelmatig aangezien de Oculus nog volop in ontwikkeling is. ![]() [ Bericht 54% gewijzigd door DX11 op 21-03-2014 21:31:48 ] | |
Tain | donderdag 20 maart 2014 @ 19:55 |
![]() | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 20:04 |
Mooie ontdekkingen werden gedaan in het laatste topic:
[ Bericht 53% gewijzigd door DX11 op 20-03-2014 20:10:19 ] | |
DieselTank | donderdag 20 maart 2014 @ 20:11 |
Hoe goed zou die dev kit 2 zijn? Of zijn die nieuwe OLED dingen wel gewoon goed genoeg om een potje te gamen | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 20:12 |
De DK1 was al een hele toffe ervaringen voor velen. Dus dit moet ZEKER goed zijn. Maar dan nog wacht ik op de "echte" versie (die koop ik dag 1). | |
ClapClapYourHands | donderdag 20 maart 2014 @ 20:13 |
Lol ik was zeer teleurgesteld na de DK1 op te hebben gehad. | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 20:14 |
Ondanks dat kan je me vast niet vertellen dat het GEEN toffe ervaring was. | |
DieselTank | donderdag 20 maart 2014 @ 20:15 |
Als ik hem ga kopen koop ik hem het liefst wel bij een winkel met niet goed geld terug garantie want als ik er ziek van word ![]() Maar zou het meevallen dat ziek zijn? Want bijv zeeziek ben ik totaal niet... | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 20:16 |
Dat hangt heeeel erg van de response af. Bij de DK1 waren er redelijk veel mensen gevoelig voor (vooral na lange tijd spelen) maar de DK2 zou beter moeten zijn, en de echte versie natuurlijk nog beter. | |
ClapClapYourHands | donderdag 20 maart 2014 @ 20:17 |
Ik vond het eerlijk gezegd niet zo heel boeiend. Ik heb een aantal dagen zitten rommelen maar het effect dat je het gevoel hebt in de game te zitten heb ik nooit kunnen krijgen. Resolutie was veel te laag en ik had last van de FoV. Het gewoon prettige ervaring. M'n ouders vonden het wel leuk maar die zijn niks gewend qua gaming. | |
ClapClapYourHands | donderdag 20 maart 2014 @ 20:18 |
Je kan misselijk worden omdat de wereld die je ziet niet gelijk is aan de wereld waar je werkelijk in zit. In je hoofd klopt het dan ff niet. | |
DieselTank | donderdag 20 maart 2014 @ 20:19 |
Ja maar dat word vast wel gefixt bij de ''echte'' oculus.. En hopelijk komt er genoeg concurentie zodat het wel verbeterd MOET worden. | |
BurnaBoy | donderdag 20 maart 2014 @ 20:20 |
Die devkit zou dus eind juli verscheept worden. Voor de Consumerversie gaan er verhalen over dat dat of eind dit jaar wordt. Of volgend jaar. Bij eind dit jaar wil ik wel wachten, volgend jaar gaat echt zo lang duren ![]() | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 20:24 |
Dat PLUS als de response wat trager is dan merk je het extra goed. Een snel scherm maakt het al veeeeeeeeel beter. | |
BurnaBoy | donderdag 20 maart 2014 @ 20:30 |
Of om het wat scherper te zeggen, Je beweegt je hoofd maar het beeld beweegt te langzaam/niet mee. | |
0108daniel | donderdag 20 maart 2014 @ 21:46 |
Topic 2: GAM / Oculus Rift 2 | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 21:49 |
Ja zo werkt het dus niet hè ![]() | |
0108daniel | donderdag 20 maart 2014 @ 22:04 |
Motions sickness is op te lossen ![]() | |
Devz | donderdag 20 maart 2014 @ 22:09 |
Zijn er al concrete plannen om OR compatible te maken met de nieuwe generatie consoles? Of ben je daarvoor aangewezen op de alternatieven waar Sony en MS mee bezig zijn? Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt voordat de consumentenversie van OR in de winkels ligt. Anders zouden ze door de concurrentie wel eens voorbijgestreefd kunnen gaan worden. En ik ben het wachten zat ![]() | |
BurnaBoy | donderdag 20 maart 2014 @ 23:57 |
Sony is bezig ja, http://nl.hardware.info/n(...)y-naar-playstation-4 Ik denk niet dat OR in de eerste generatie naar console komt, Al kan het wel, maar MS en sony zullen support moeten bouwen denk ik. Sony komt sowieso met haar eigen proprietary systeem en MS zou OR kunnen ondersteunen om concurrentie te bieden met playstation. Al gaat dat wel de nieuwe generatie consoles heel zwaar belasten om dus die output van 1440P/90HZ van CK1 te kunnen pushen. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 10:31 |
Moeilijk of niet, topics linken? Was het topic alweer kwijt. | |
DX11 | vrijdag 21 maart 2014 @ 10:41 |
Zo werkt het dus niet. Elke reeks moet handmatig aangemaakt worden. Dit is nog geen reeks en ik heb het al aangevraagd. Alleen nieuw topic klikken (wat ik dus wel heb gedaan) is niet genoeg ![]() Daarnaast staat het linkje in de lapo, dus niet zeuren ![]() | |
0108daniel | vrijdag 21 maart 2014 @ 10:47 |
Hij wou heel graag een nieuw topic openen alleen wist hij niet hoe het moest ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 10:47 |
Als je het knopje "Open nieuw deel" in het gesloten topic gebruikt word het toch automatisch een reeks? Check: GAM / Oculus Rift #2 Reeks test [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 10:48:40 ] | |
DX11 | vrijdag 21 maart 2014 @ 10:57 |
Dat heb ik gedaan. Ook dat topic van jou is niet gereekst hoor. Moet je altijd aanvragen. Jij moet niet praten want jij opent na 11 seconden een nieuw topic terwijl je niet de lapo de kans geeft. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 11:15 |
Wat een gelul ![]() Delano, je hebt gelijk hoor jongen. Klopt allemaal wat je zegt, en je bent de beste, en ik zal je niet meer belachelijk maken (waar ik dat dan ook heb gedaan). [ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 11:39:15 ] | |
BurnaBoy | vrijdag 21 maart 2014 @ 12:12 |
![]() Het is alleen wat jammer dat de modjes van gam zo langzaam zijn om dit topic te reeksen en de rotzooi topics te verwijderen. [ Bericht 7% gewijzigd door BurnaBoy op 21-03-2014 12:17:56 ] | |
JDx | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:21 |
Zo gauw als iemand die DK2 heeft en er zat van is, neem maar contact op met mij ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:23 |
Geld ook voor mij; zo gauw iemand DK1 zat is en er vanaf wil. Betaal er alleen geen 250 euro voor. | |
0108daniel | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:23 |
Paar maandjes geduld ![]() | |
0108daniel | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:23 |
Kijk op Marktplaats, daar staan ze voor 200 euro en goedkoper. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:33 |
Linkjes? Zit al 2 dagen marktplaatsa af te speuren naar die prijs mara kan ze niet vinden. | |
Catch22- | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:36 |
http://www.marktplaats.nl(...)code=9744&distance=0 ? | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:58 |
![]() ![]() | |
0108daniel | vrijdag 21 maart 2014 @ 14:07 |
Op Ebay heb ik er laatst 1 gekocht voor 165 euro + 12 euro verzendkosten totaal 177 euro. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 14:53 |
Netjes! Ook dat even in de gaten houden dus. | |
Catch22- | vrijdag 21 maart 2014 @ 14:54 |
geen idee. Ik heb gewoon "Oculus rift" ingetypt. | |
0108daniel | vrijdag 21 maart 2014 @ 19:10 |
Vanmiddag heb ik de VorpX software gewonnen waar ik op geabboneerd was. Gelijk geprobeerd met het spel the stanley parable. Dat is echt geweldig, de pixels lijken gek genoeg niet meer op te vallen. Met VorpX kunnen veel meer spellen gespeeld worden, dus ik zal me dit weekend niet vervelen. Uiteraard breng ik weer verslag van de games die ik gespeeld heb. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 19:36 |
Indrukwekkende software, dat vorpx. Zag ook dat je Assassins Creed kon spelen. Magisch lijkt me dat, qua uitzicht en verre afstanden. | |
0108daniel | vrijdag 21 maart 2014 @ 19:54 |
Inderdaad, dat zeker! Klopt, die heb ik ook nog ergens staan op de PC. Zal deze het weekend ook testen met VorpX. Er zijn nu zoveel nieuwe mogelijkheden met die software ![]() | |
DX11 | vrijdag 21 maart 2014 @ 19:57 |
Maarre jullie missen dus niks in de op? Gewoon zo laten? | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 20:17 |
Ziet er goed uit hoor, Delano. Zal ik een Fok! Oculus header maken te vervanging van de 3 afbeeldingen? Als je dat waardeert? Als je dat wil verklein ik het plaatje met specificaties ook even naar een juist formaat. | |
DX11 | vrijdag 21 maart 2014 @ 20:21 |
Als jij dat kan en wil doen, lijkt me top! Specs heb ik in mekaar geflanst van 2 screenshots van de site boven mekaar geplakt, dus is inderdaad niet super. Als jij dat beter kan, graag! | |
Forbry | vrijdag 21 maart 2014 @ 20:25 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 20:35 |
Je mag dit gebruiken, puur vrijblijvend, voor nu; https://dl.dropboxusercontent.com/u/33041396/or.jpg VI is begonnen dus daar gaat nu mijn aandacht naar uit ![]() | |
DX11 | vrijdag 21 maart 2014 @ 20:39 |
Ik dacht je gaat wat tofs shoppen man ![]() ![]() Ik laat hem wel zoals hij is ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 maart 2014 @ 20:56 |
Doe 't dan lekker zelf, gozer. | |
DX11 | vrijdag 21 maart 2014 @ 21:08 |
Ook goed. [ Bericht 6% gewijzigd door DX11 op 21-03-2014 21:35:09 ] | |
0108daniel | zaterdag 22 maart 2014 @ 01:35 |
Er werd me gevraagd of ik bioshock infinite wil testen met vorpx. Hier komt ook een verslag over ![]() | |
0108daniel | zaterdag 22 maart 2014 @ 17:24 |
Vanmiddag even Assassins Creed Black Flag gespeeld via VorpX. Het is oké maar zoals op internet te lezen is is het niet echt de bedoeling van het spel om met VorpX te spelen. Met name omdat je de persoon ziet lopen en niet door de ogen kijkt. Het is wel een mooie setting in het geheel. Morgen word Battlefield 3 op de proef gesteld en met een beetje geluk ook Bioshock Infinite. | |
0108daniel | zondag 23 maart 2014 @ 11:37 |
Gisteren battlefield 4 gespeeld. Alles is echt super mooi alleen beweegt de rift vrij snel als je je hoofd draait. Wellicht dat dat nog aangepast kan en gaat worden. Vandaag is het de beurt aan bioshock infinite waar de meeste naar uit zullen kijken (en ikzelf ook :p) | |
0108daniel | zondag 23 maart 2014 @ 12:23 |
Palmer heeft aangegeven dat in 2014 de rift niet meer kwam, en laatst zij hij nog, als de OR nog niet voor het einde van 2015 op de markt is dan hebben we een groot probleem.. Waaruit ik dus op maak dat je de consumenten versie echt niet hoeft te verwachten voor het einde van Q1 of Q2 2015. | |
0108daniel | zondag 23 maart 2014 @ 15:55 |
Bioshock Infinite is ook getest mensen. Gek genoeg kon ik alles op de hoogste settings spelen. Als de deuren open gaan en je Colombia binnen stapt is het echt een momentje om even rond te kijken. De voordelen zijn dat de tracking via VorpX perfect werkt en alles duidelijk is. Het geluid is ook erg mooi in dolby surround. Wat ik nog moet proberen is met de oordopjes in te doen en met de rift spelen waardoor het lijkt alsof je er nog meer inzit en het geluidseffect versterkt word. Enig nadeel is dat de pixels in dit spel duidelijk te zien zijn waardoor het 'WOW' effect iets minder word. Bij andere spellen die ik geprobeerd heb zoals The Stanley Parable vielen de pixels juist niet op. Dit is bij elk spel weer anders. Even geduld hebben tot eind augustus dat de nieuwe versie DK2 in huis komt en dan nog eens proberen. Voorlopig blijf ik dit spel spelen met de Rift evenals Battlefield 4. | |
BurnaBoy | zondag 23 maart 2014 @ 16:54 |
BF4 met rift, ben je dan uberhaupt competief in multiplayer? Of heb je het over SP? Ik vond zelf het 3d effect al storend genoeg toen ik dat aanzette ![]() | |
0108daniel | zondag 23 maart 2014 @ 20:26 |
Ik speel het SP. Het is even wennen, zoals de meeste spellen met de rift. In het begin vond ik het met de muis ook erg storend omdat je je hoofd beweegt wat je normaal met de muis doet. | |
Me_Wesley | dinsdag 25 maart 2014 @ 23:22 |
http://m.prnewswire.com/n(...)culus-252328061.html Godverdomme | |
DX11 | dinsdag 25 maart 2014 @ 23:24 |
Jahoor, gaan we weer. FUCK FACEBOOK | |
SpankmasterC | woensdag 26 maart 2014 @ 00:49 |
Kak. Kakkakkakkakkakkakkakkakkak!!!! | |
Catch22- | woensdag 26 maart 2014 @ 00:51 |
Kan iemand me uitleggen wat het probleem precies is? Er komt nu een bak geld vrij waar je u tegen zegt he. De devs kunnen nu dingen gaan doen waar ze eerder niet van konden dromen. | |
very | woensdag 26 maart 2014 @ 01:01 |
JAAAAH, EN PRIVACY DAN? EN RECLAME! EN BLABLABLA ![]() | |
I.C.O.N. | woensdag 26 maart 2014 @ 08:07 |
https://twitter.com/KazHiraiCEO/status/448579292604424192![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 08:16 |
FB heeft niks met VR, dus zoveel gaan ze er niet in steken denk ik. Ze willen gewoon ads tonen op zoveel mogelijk draagbare apparaten. | |
very | woensdag 26 maart 2014 @ 08:17 |
"PARODY ACCOUNT" | |
very | woensdag 26 maart 2014 @ 08:18 |
![]() Dat zal het zijn inderdaad. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 08:20 |
Je hebt gelijk. FB doet het voor ons en verwacht totaal geen geld terug te verdienen ![]() ![]() ![]() | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 08:38 |
Nou inderdaad. Ik heb al vergelijkingen met de duivel en hitler voorbij zien komen. Double u tee eff man! | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 08:38 |
Kolere, zoveel domheid in één post ![]() | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 08:39 |
Natuurlijk doen ze het voor het geld. Zij zien, net als ons, een grote toekomst in VR. Als je dan dus de grootste speler op de markt opkoopt, kun je veel verdienen aan verkoop van hardware en licenties. Denken dat ze dit doen zodat ze er reclame op kunnen tonen ![]() | |
dexamfetamine | woensdag 26 maart 2014 @ 08:45 |
![]() Vergeet niet dat je irisscans bij deze meneer terechtkomen. Ik heb gewoon principieel iets tegen Facebook vanwege hun privacybeleid. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 08:50 |
Je post in dit topic, en toch weet je niet dat de Oculus een beeldscherm is, en niet een camera. Hoe dom. | |
JDx | woensdag 26 maart 2014 @ 08:58 |
Lol. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:14 |
En hoe denk je dat ze geld verdienen dan? FB heeft nog helemaal geen licenties of hardware verdienmodel, FB verdient alleen maar geld door middel van reclamedeals. Hoe je daar dan ook bijkomt dat ze opeens de licentiemarkt in gaan stappen is mij een groot raadsel. Het is geen tech boer ofzo ![]() Google gaat hetzelfde doen met Glass. Denken dat FB het niet gaat doen met Oculus is nogal ehm...hoe zal ik het netjes zeggen; niet goed doordacht. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 09:17:45 ] | |
Catch22- | woensdag 26 maart 2014 @ 09:19 |
Wat denk jij dan? Dat The Zuck even 1,5 miljard in een bedrijf pompt om het als advertentiedisplay te gebruiken? Ik denk dat ze bij FB prima weten wat OR is, wie het steunen en wat ze moeten doen om het tot een succes te maken. Die gaan echt niet lopen klooien en het platform laten falen, dat geloof ik echt niet. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:21 |
Ik denk dat The Zuck doorheeft dat net zoals Google Glass er een grote markt is voor persoonlijke advertenties op wearable gear; telefoon, Google Glass en nu dus ook de Rift. Ik zeg niet dat ze het gaan laten falen, ik zeg dat ze een ander doel voor ogen hebben dan de oorspronkelijke makers van de Rift, en die richting vind ik ronduit kut. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 09:21:21 ] | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:23 |
Sterker nog, Zuckerberg heeft in den lijve gezegd dat hij het niet voor de hardware doet. http://techcrunch.com/2014/03/25/why-facebook-bought-oculus/ Dus ja, Zuckerberg zet in op gaming, en ja, hij zet ook in op advertenties via de Rift. Wie is hier nu dom ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 09:23:25 ] | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:23 |
Het is maar goed dat jij niet bij FB werkt, dan waren ze niet zo rijk geworden als dat ze nu zijn ![]() | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:23 |
De Oculus is een totaal andere device dan de Glasses. Echt gast, je hebt geen idee. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:25 |
FB is dom als ze advertenties tijdens het gebruik van de Rift gaan projecteren. Dat weten zij gelukkig ook. | |
HeatWave | woensdag 26 maart 2014 @ 09:27 |
Ach ja, wat is dom. Als ze in games waarbij je bijv in een stad rondloopt de fake billboards zouden vervangen voor Coca Cola zal het me worst zijn bijv. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 09:27 |
Dat Oculus is gestart met gedoneerd geld om iets cools te maken en in plaats daarvan het geld hebben gebruikt om zichzelf aan Facebook te verkopen. Er komt alleen een bak geld vrij als Facebook er nu in gaat investeren. Die 2 miljard verdwijnt in de zakken van de oprichters, dat wordt niet in de ontwikkeling van het bedrijf gestoken. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:33 |
En dat gaat sowieso niet gebeuren. Anders dan door de game-maker zelf. FB/Oculus gaat echt niet aan de inhoud van games komen. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:34 |
En heb je ook bewijs voor deze twee stellingen? Ons geld hebben ze in ontwikkeling gestoken. En ik heb daar een mooi apparaat voor in ruil gekregen. | |
HeatWave | woensdag 26 maart 2014 @ 09:34 |
Zeg nooit nooit natuurlijk. | |
Catch22- | woensdag 26 maart 2014 @ 09:35 |
Waarom denk je dat FB dit koopt? Om het dood te laten bloeden? | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:36 |
Ik zie niet in hoe, anders dan dat de game-maker billboards maakt die kunnen gevuld worden door externe media. Maar dan hebben de gamemakers er helemaal zelf aan mee gewerkt. | |
HeatWave | woensdag 26 maart 2014 @ 09:36 |
Ja, tuurlijk, maar dat kan FB makkelijk als voorwaarde stellen bij gamedevelopers natuurlijk. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 09:41 |
Bewijs? Het is gewoon hoe een overname werkt. Het bedrag is voor de oprichter die in ruil daarvoor afstand doet van z'n bedrijf. En je hebt natuurlijk niet alleen gedoneerd om die devkit te krijgen, maar vooral om een cool product mogelijk te maken. Maar dat product is er nog niet, terwijl de mensen achter de Kickstarter van Oculus wel al zwemmen in het geld. Het lijkt me sterk dat dat je bedoeling was toen je hun campagne steunde. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 09:43 |
Nee, maar het lijkt me ook sterk dat Facebook de passie heeft om de beste game-ervaring te bieden, itt de originele oprichters. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:43 |
Nee, jij bent dom. Ik geef je een link waar het in staat en nog ontken je het gewoon. Echt, hou gewoon je mond. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:44 |
Als je niet snapt dat het beiden wearable gear is wat tijdens gebruik de gebruiker heel dicht op interactiviteit plaatst, dan heb je echt geen enkel idee waar je het over hebt. Zuckerberg geeft geen zak om het game aspect, hij wil het veel breder trekken en dan is het opeens heel erg interessant voor het verdienmodel van FB. Als je dat echt niet kunt begrijpen verzoek ik je gewoon om te stoppen met deze discussie, dan komen we er namelijk nooit uit. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 09:45:56 ] | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:45 |
Mijn bedoeling was om een goede VR bril te krijgen. Ik zie totaal niet waarom dat nu niet meer door zou gaan. Sterker nog, ik zie die kans alleen maar groter worden. Jij niet? | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:47 |
Nee, dat komen we idd niet, zolang jij de Glass en de Rift als hetzelfde ziet. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:50 |
Gast....echt....denk nou gewoon ff 5 minuten na voordat je iets typt. 5 minuutjes maar. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 09:52:07 ] | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:51 |
Lezen is een kunst begrijp ik. Als je niet begrijpt wat ik bedoel met wearable gear, dan houdt het simpelweg op. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:51 |
Oh sorry, stom van mij. Een skibril is ook precies hetzelfde als een lasbril. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 09:51 |
Een goede VR-bril voor games, ja. Die focus is nu wel weg lijkt me zo. En dat is toch zonde. Het zal best dat er nog een aardige bril uitkomt, hoor. Zeker de eerste versie, want daar zijn ze natuurlijk al heel ver mee. Maar op de lange termijn denk ik niet dat je hoeft te verwachten dat ze zich op de hardcore gamer blijven richten, terwijl dat wel de mensen zijn die hebben gedoneerd. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:52 |
Je snapt het nog steeds niet dus. | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 09:53 |
Apps, in-game purchases, ads... Ik heb in ieder geval niet het idee dat ze het in de toekomst mogelijk maken voor ontwikkelaars om stand-alone games te maken en verkopen. Dat gaat allemaal via FB. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:54 |
Mja, ALS dat er uitkomt, so be it. Maar dan nog zal die veel beter zijn dan wanneer je het alleen doet van de donaties. Al dat geneuzel van FB is evil en doet het alleen om de adds is gewoon overdreven gezeik. Jij (en ook Scorpie) vergeten dat je ook prima allebei kunt doen. En dat een bril puur voor de adds sowieso niet verkoopt. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:55 |
We zullen het zien. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 09:56 |
Beter? Mwoah. Het is anders dan wat de makers voor ogen hadden. Dat mag je vinden, maar als in de overname het expliciet genoemd wordt als interessante optie, dan moet je straks niet raar op staan te kijken als het doorgevoerd gaat worden. Volgens mij is er niemand die zegt dat een bril puur ads gaat vertonen. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:56 |
Nee ik ben niet zo slim als jij. Ik zie nog steeds niet een businessmodel in een bril voor adds. Maar goed, jouw links tonen helemaal aan dat dat het doel is van de Rift(FB), dus het zal wel goed lopen straks. Jammer dat je er dan geen games meer op kunt spelen en dat daarmee compleet het nut om zo'n ding te kopen, door wie dan ook, verdwijnt. Doet FB dat wel vaker trouwens? Geld weggooien? | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 09:57 |
Oh ja? Jij weet dat beter dan de makers die het zojuist verkocht hebben? | |
HeatWave | woensdag 26 maart 2014 @ 09:58 |
FB wordt nu ook gebruikt voor achterlijke dingen als Candy Crush, maar je kan met dezelfde hardware ook nog gewoon normaal gamen ![]() | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:01 |
Dat is echt maar de vraag. Ze waren zelfstandig, nu niet meer. Het is natuurlijk niet zo dat elk bedrijf gebaat is bij een overname, er zijn genoeg voorbeelden van het tegenovergestelde. Je kunt niet ontkennen dat Facebook gewoon niks heeft met het maken van hardware voor hardcore gamers en dat ze advertenties zien als de primaire manier om omzet te maken. Ik help het je hopen dat dat totaal geen invloed heeft op hoe de Oculus gaat uitpakken. | |
very | woensdag 26 maart 2014 @ 10:02 |
Sowieso zou ik voor de versie gaan van Sony ![]() http://www.polygon.com/20(...)-ps4-virtual-reality Niet omdat ik bang ben voor facebook, maar omdat ik pro-PS ben ![]() | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:04 |
Ja, de VR-brillen van Sony en Valve zijn in een klap een stuk interessanter geworden. | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 10:04 |
Sowieso is het jammer, omdat de OR-community redelijk open-source was. Eigen concepten, modding, etc. Dat gaat vrijwel zekerverdwijnen. Ik vrees voor een framework waar het op gaat draaien, met een appstore van FaceBook, de enige manier om als ontwikkelaar je games nog aan de man te brengen. We zullen zien inderdaad, maar naast extra financien is hier niks positiefs aan. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 10:08 |
Wie zegt dan dat de bril puur voor ads tonen is? FB gaat een vleugje toevoegen aan een nieuwe ervaring namelijk VR, en dat vleugje gaat (bijvoorbeeld) gepersonaliseerde ads zijn, in-game, of tijdens conferences, of andere meetings. Ze zien dit niet meer puur als een gaming device. Ja hoor, Zuckerberg zegt zelf dat hij de Rift ziet als het apparaat voor het connecten van mensen a la Facebook (waar ook gerichte advertenties op staan), meld vervolgens dat het de next big thing zal zijn en dat hij ads als inkomstenbron ziet, maar verder toont mijn link inderdaad niet aan dat ze dat van plan zijn... FB gooit miljarden weg met tech overnames per jaar, maar dat is het punt helemaal niet. Ik weet niet waarom je alles in den extreme moet trekken om een punt te maken, want niemand zegt dat de bril puur advertenties gaat tonen, geen games meer kan afspelen en meer van zulke zaken. Dat je dat erbij moet verzinnen om een punt te maken zegt wat dat betreft wel genoeg. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 10:15 |
Dat is het nou juist, hier en op de FP zegt juist vrijwel iedereen dat hiermee het gamen op de Rift voorgoed voorbij is. Dat FB de duivel is die geen reet geeft om games. Ik trek het juist in het extreme om aan te tonen hoe belachelijk die gedachte is. Natuurlijk trekt FB het breder, en buiten de games, zullen ze uiteraard proberen er een centje mee te verdienen. Maar er wordt panisch gereageerd dat dat het enige zou zijn wat je er mee kan. Complete nonsens. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:17 |
Letterlijk niemand zegt dat. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 10:17 |
Dat geloof ik persoonlijk ook niet. Wel geloof ik dat men de Rift als een veel breder inzetbaar medium ziet, dus dat de focus op den duur gaat verschuiven van hardcore gamers naar een breder publiek en gebruik. FB ziet games vooral als inkomstenbron, gekoppeld aan hun advertentiemodel. Maar daarmee schiet je je punt voorbij imo. Klopt, maar de gedachtegang dat FB die 2 miljard terug wil verdienen blijft natuurlijk overeind. Het is nog te vroeg om te zeggen waar dit heen gaat, maar persoonlijk had ik liever gezien dat Oculus niet opgekocht werd. | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 10:18 |
Als mensen dat zeggen dan is het onzin, maar het hele principe en concept en community wat ik zo mooi vind aan OR, dat ben je kwijt. Ook lullig voor de kickstart-backers die het project steunden om de non-profit insteek, maar dat terzijde. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 10:29 |
Oculus VR had nu niet veel meer uit de gemeenschap kunnen krijgen. Die mensen die er geld in willen stoppen, hebben dat nu wel gedaan. FB heeft bakken met geld. Ik denk dat dit serieus een hele goede stap is om straks een topproduct neer te zetten. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 10:30 |
Die groep kan ik dan op zijn minst naïef noemen. Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij was het nooit bedacht om non-profit dat ding op de markt te brengen. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:34 |
Als het ze alleen om het geld te doen was geweest, hadden ze wel investeerders kunnen vinden, hoor. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 10:35 |
Die hebben ze nu toch gevonden? | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:37 |
Nee, je bedrijf verkopen is nogal wat anders dan investeerders aantrekken. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 10:41 |
Je bedrijf over laten nemen en vervolgens als zelfstandige eenheid door blijven gaan is nogal wat anders dan je bedrijf verkopen. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:43 |
Nou, niet echt. Hoe dan ook heeft Mark Zuckerberg het nu voor het zeggen. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 10:46 |
Op hele grote lijnen. | |
MineraalWater | woensdag 26 maart 2014 @ 10:53 |
![]() | |
Catch22- | woensdag 26 maart 2014 @ 10:55 |
dat ligt er maar net aan wat ze hebben afgesproken. Het kan ook goed zijn dat ze zelf de leiding houden en Zuckerberg en Facebook hun kennis, netwerk, R&D en vermogen (deels) beschikbaar stellen als ze het nodig hebben. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 10:58 |
Het lijkt me niet dat er een afspraak mogelijk is waarin is vastgelegd dat ze tegen de wil van Mark Zuckerberg in kunnen gaan. Dat zou 'm niet erg geloofwaardig maken als directeur. | |
Catch22- | woensdag 26 maart 2014 @ 11:06 |
Is hij directeur nu dan? Een overname wil niet zeggen dat ze nu onder Mark's bewind vallen. Ik ben meer het type dat zijn twijfels krijgt als daar een reden voor is en dat is er simpelweg niet. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 11:09 |
" Oculus will continue to operate independently at its headquarters in Irvine, Calif. " http://time.com/37842/facebook-oculus-rift/ Ook interessant: http://www.gamespot.com/a(...)s-rift/1100-6418545/ | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 11:17 |
Tuurlijk valt het uiteindelijk onder Marks bewind. Daarom doet Mark ook al allerlei uitspraken richting de aandeelhouders over de plannen met de Oculus, waaronder de mogelijkheid geld te gaan verdienen met advertenties. Zie de eerdere quotes in dit topic. Het gaat om de koers die wordt ingezet. Als je pas schrikt zodra de ijsberg in beeld komt, is het te laat ![]() Ik vind het vooral jammer dat Oculus z'n focus verliest. Dat de Rift nu een breder publiek moet gaan aanspreken, kan in mijn ogen alleen maar betekenen dat het voor hardcore gamers minder gaat worden. | |
Catch22- | woensdag 26 maart 2014 @ 11:19 |
Advertenties in games zijn niet per sé slecht. Ik denk zelfs dat dat bij kan dragen aan het realisme van games. Als je door "een stad" loopt met reclame voor "Loka Drinks", is dat toch minder realistisch dan wanneer je over Times Square loopt en Coca Cola reclame ziet. En er is een verschil tussen een ijsberg aan zien komen en bang zijn dat je er misschien ooit 1 tegen gaat komen, dan kan je beter in de haven blijven liggen. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 11:25 |
Daarom steun ik ook geen Kickstarters. Ik zou me echt zwaar genaaid voelen als ik Oculus had gebacked. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 11:30 |
http://www.gamespot.com/a(...)s-rift/1100-6418545/ Kijk daar eens, it'll set your mind at ease ![]() | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 11:31 |
Waarom? Je weet dat ze het sowieso commercieel op de markt zouden brengen he? En dat je daar als backer helemaal geen cent van had gekregen. | |
jogy | woensdag 26 maart 2014 @ 12:10 |
Het gaat voor mijn gevoel in tegen het idee van kickstarter. Kickstarter was volgens mij opgericht met het ideaal dat men geld op kan halen zonder aan te kloppen bij de grote spelers/investeringsmaatschappijen en dus hun eigen ideologie na kunnen streven. Nu lijkt het eerder dat ze bij kickstarter populariteit vergaren, de investeringsmaatschappijen kijken de respectievelijke katten uit de verschillende bomen en de katten die er niet uit flikkeren of met stenen uit de boom worden gegooid door een woedende menigte worden relatief risicoloos overgenomen. Het is uiteraard hun eigen keuze (van de kickstartende bedrijfjes) maar zou nog best een langere termijn probleem kunnen vormen voor de kickstarter site zelf. | |
Leafeon672 | woensdag 26 maart 2014 @ 12:11 |
Waarom moet Mark Kikeberg alles weer verpesten? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 12:16 |
Eerste game die sneuvelt. [ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 12:16:44 ] | |
HeatWave | woensdag 26 maart 2014 @ 12:17 |
"game" | |
Chef_M | woensdag 26 maart 2014 @ 12:17 |
Je bedoelt de oorspronkelijke eigenaars van Occulus? Zuck gooit er alleen wat geld tegenaan, Occulus is toch echt degene die de beslissing maakt om 'hun' product zomaar te verkopen aan een kutbedrijf. ![]() | |
Chef_M | woensdag 26 maart 2014 @ 12:17 |
Nounou, wat een verlies, geen MC. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 12:18 |
Het is toch echt een game ![]() Tja, denk niet dat het de enige zal zijn. We gaan het zien. | |
Wootism | woensdag 26 maart 2014 @ 12:27 |
Haha, nou ja dat moet hij dan lekker zelf weten. Heb zelf echt een schijthekel aan die mensen die allemaal conclusies trekken gebaseerd op niks... Was met de overname van WhatsApp precies hetzelfde, toen riep ook iedereen als een dom schaap elkaar na dat het allemaal zo erg was. ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 12:40 |
Het idee achter de Oculus Rift, en het ideaal van Palmer, was om de Rift kostendekkend te maken, niet om er commercieel winst uit te halen. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 12:48 |
Ach, als het net zo gaat als AL die mensen die Whatsapp niet meer zouden gebruiken (binnen een week was iedereen weer terug), loopt het wel los. | |
stbabylon | woensdag 26 maart 2014 @ 12:48 |
Dat kan ik niet terugvinden, maar goed. | |
Gramulanion | woensdag 26 maart 2014 @ 14:29 |
http://www.reddit.com/r/o(...)_my_friend_works_in/![]() | |
0108daniel | woensdag 26 maart 2014 @ 14:56 |
Minecraft is al een lange tijd voor de Oculus Rift. Ik speel het best vaak met de Rift op. | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 15:29 |
Minecrift is een onofficiele uitvoering van Minecraft voor de OR. Neem ook aan dat die wel blijft bestaan. | |
0108daniel | woensdag 26 maart 2014 @ 15:43 |
Waarschijnlijk wel ![]() Als je eenmaal de bestandjes op de PC heb staan en handig bent in scripten dan zal je het altijd met de Rift kunnen blijven spelen. (Minecraft is trouwens wel gaaf met de Rift ![]() | |
Qunix | woensdag 26 maart 2014 @ 15:48 |
Idd. "we" hadden het kunnen voorkomen... | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 16:55 |
![]() Hier moest ik wel om lachen ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 16:55:36 ] | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 16:57 |
Moet zeggen dat de woorden van Palmer me wat meer geruststellen. | |
very | woensdag 26 maart 2014 @ 17:12 |
Wat heeft ie nu weer precies verpest, volgens jou? Wat heeft ie überhaupt tot nu toe verpest? | |
BurnaBoy | woensdag 26 maart 2014 @ 18:04 |
Het enige scenario waar ik bang voor ben is dat facebook zich gaat bemoeien met hoe de hardware werkt zegmaar. Dus dat je specifiek door de software van oculus/facebook heen moet. Ik zou meer willen dat ze een soort van samsung/lg/ilyama worden en dus puur hardware doen. Ik hoop iig dat dat het wordt en dan is die overname gewoon supergoed nieuws. Gewoon meer cash, meer kracht aan de onderhandelingstafel en de mogelijkheid om het groot aan te pakken. | |
MineraalWater | woensdag 26 maart 2014 @ 18:23 |
Als het goed is niet wat ik heb gelezen van Palmer Lucky. Ook geen Facebook integratie of iets dergelijks. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 18:36 |
Aan de andere kant: het is natuurlijk niet erg logisch dat Facebook 2 miljard betaalt en er vervolgens helemaal niks mee te maken wil hebben. | |
MineraalWater | woensdag 26 maart 2014 @ 18:55 |
Ja inderdaad. Zie door de bomen het bos niet meer hoor als ik eerlijk mag zijn. De een zegt dat het erg is de andere niet. Weet alleen dat veel game-devs nu niet erg blij zijn. | |
Tijn | woensdag 26 maart 2014 @ 19:03 |
Niemand weet natuurlijk hoe dit gaat uitpakken. Dat weten we over een paar jaar pas, als het duidelijk is geworden hoe virtual reality zich heeft ontwikkeld tot iets dat mainstream beschikbaar is. | |
Tim86 | woensdag 26 maart 2014 @ 19:13 |
Van Nieuwkerk met de Oculus Rift op net bij DWDD ![]() ![]() | |
0108daniel | woensdag 26 maart 2014 @ 20:12 |
Inderdaad hij scheet in zijn broek :p | |
ClapClapYourHands | woensdag 26 maart 2014 @ 21:15 |
RIP Oculus Rift![]() ![]() | |
I.C.O.N. | woensdag 26 maart 2014 @ 21:21 |
Ik ging serieus stuk bij deze | |
SpankmasterC | woensdag 26 maart 2014 @ 21:22 |
![]() ![]() | |
very | woensdag 26 maart 2014 @ 21:29 |
Niet mee eens, maar wel geniaal haha! Snel gedaan ook wel ![]() | |
DrDentz | donderdag 27 maart 2014 @ 00:30 |
Ik zou een game als bijvoorbeeld The Last of Us niet durven spelen met zo'n ding op. Steeds opzij en achter je kijken of er infected aankomen, te eng. | |
BurnaBoy | donderdag 27 maart 2014 @ 00:33 |
Naja je zou kunnen zeggen dat die 2 miljard een gok is. Als Oculus een CV kan neerzetten wat beter is dan morpheus dan hebben zij die hele markt alleen te pakken natuurlijk. En niets verdient zo goed als een monopolie. Dat is ook waar FB op gokt denk ik. Beetje zoals de iPhone van apple die de eerste paar jaren de smartphone markt compleet domineerde. Plus nu ze het hebben kunnen ze wat doorlinken naar hun eigen software team van de andere bedrijven (die ze hebben) om als eerste dus VR apps te hebben die goed werken. Stukje synergie zegmaar. Ik had ook eerst een WTF FB reactie maar ik draai al wel wat bij. ![]() Dat is juist het mooie van vr, het wordt allemaal juist meer immersive. Dat is al zo met DK1 die superpixelig is. | |
stbabylon | donderdag 27 maart 2014 @ 07:15 |
Veel? Ik heb alleen de maker van Minecraft zien whinen. | |
Skull-splitter | donderdag 27 maart 2014 @ 10:12 |
Behalve winst. Maar dat gaan we pas merken als het aanslaat. Het belangrijkste is dat het een open standaard houdt... | |
DX11 | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:09 |
TOCH ga ik de echte versie op dag 1 bestellen. En ik ga met een joystick en throttle een flight sim spelen. En vervolgens ga ik met een stuurtje en versnellingspook enz ETS2 spelen. En eventueel gooi ik er een ad blocker op als facebook het echt verneukt. Maar het word toch wel tof. Dat weet ik zeker. | |
0108daniel | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:10 |
'echte' versie? je bedoeld de consumenten versie? | |
DX11 | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:12 |
Hurrdurrdurrr als je me begrijpt waarom vraag je het dan. | |
0108daniel | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:14 |
Ehm ik begreep het niet daarom vroeg ik het. Alsof de DK1 en 2 'nep zijn ![]() | |
JDx | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:27 |
Jij bent nep. | |
Seikcid | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:58 |
Geweldig hoe Facebook wordt gezien als een soort van ultieme duivel. ![]() Zeer vreemde move wel, zou een flinke deuk kunnen zijn voor VR voor gaming. De gunfactor is ook belangrijk. Ik volgde de OR met veel interesse, dat valt weg nu. Van kopen bij de release naar eerst maar een jaar afwachten etc. | |
SpankmasterC | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:25 |
Michael Abrash, de VR-dude van Valve en wellicht belangrijker nog algemene programmeergod, is nu ook bij Oculus. Samen met John Carmack het oude dreamteam. http://www.oculusvr.com/b(...)lus-chief-scientist/ Heb er weer gemengde gevoelens over: aan de ene kant: CARMACK EN ABRASH, SAMEN, MET DIKKE CENTEN ERACHTER, HAYOOOOOOOOO!!!! Aan de andere kant ben ik teleurgesteld dat het van een klein tof bedrijfje met belachelijk potentieel naar een van de vele projecten van Facebook is veranderd... | |
Tain | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:33 |
Kan me dus echt niet voorstellen dat die 2 een of ander Facebook georiënteerde VR bril gaan maken... | |
SpankmasterC | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:35 |
Quote uit z'n blogpost, wil 'm echt graag geloven, wil echt graag dat ie gelijk heeft:
![]() | |
Catch22- | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:44 |
Die carmack is wel zo eigenwijs als de tering, als facebook lastig is dan is hij weg. En dat weten ze. | |
0108daniel | vrijdag 28 maart 2014 @ 20:35 |
Van de 3,8 miljard mensen die oren hebben naar de Rift zijn er na bekendmaking van Facebook nog 2,3 miljard mensen over. Facebook is een geldwolf, dus de prijs voor de consumenten versie zal hoger liggen dan VR wilt. | |
Catch22- | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:00 |
Die getallen zijn onzin. Die jankballen gaan gewoon betalen als dat ding uitkomt met support van games. | |
0108daniel | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:22 |
Dus je koopt er zelf ook één? | |
Catch22- | zaterdag 29 maart 2014 @ 11:28 |
denk t wel ja. Maar ik heb me niet negatief uitgelaten over de acquisitie door fb. | |
BurnaBoy | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:56 |
Dit gebeuren ![]() ![]() | |
Rezania | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:09 |
Miljarden? Wut? ![]() | |
0108daniel | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:11 |
Over de wereld he.... In Nederland wonen er niet eens miljarden. | |
Rezania | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:12 |
3,8 miljard mensen vertoonden interesse? Serieus? Weet je extreem veel dat is, niet normaal. | |
Rezania | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:12 |
Zal wel een journalist zijn geweest die iets verkeerd heeft vertaald of zo, dat kan echt niet hoor. ![]() | |
0108daniel | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:13 |
Inderdaad. Alles wat nieuw is trekt veel kijkers/kopers/geintresseerde. Maar het aantal zal nog wel verder afnemen. Volg dagelijks de VR contra op de voet. | |
Rezania | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:14 |
Heb je ook een bron? | |
0108daniel | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:15 |
http://forums.vr-zone.com/ | |
Rezania | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:17 |
Nee dus. Mooi verzinsel, maar een beetje te obvious. | |
Skull-splitter | zaterdag 29 maart 2014 @ 20:24 |
Mensen reageren fel omdat ze vrezen dat facebook het ding gaat verneuken óf gaat uitmelken. Niet geheel onterecht. Maar als het zo doorgaat maar dan sneller/beter: prima toch? | |
BurnaBoy | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:06 |
Tuurlijk, en daar lijkt het tot nu toe ook nog op. | |
Skull-splitter | zondag 30 maart 2014 @ 19:12 |
True. Ik vind het alleen geen fijne gedachte dat Facebook zich gaat mengen in dingen buiten hun website. | |
bjorntju | zondag 30 maart 2014 @ 19:56 |
Ik schrok in eerste instantie ook erg, maar nu ik er wat meer over gelezen heb kan het best wel goed uitpakken. Zover ik weet blijft Oculus gewoon zelfstandig., maar ze hebben nu wel praktisch onbeperkte funding en ze kunnen doen wat ze willen en dat kan de headset alleen maar beter maken. Zolang ik maar geen facebook account aan hoef te maken, of heel het ding vol zit met facebook branding tenminste ![]() | |
Catch22- | zondag 30 maart 2014 @ 20:13 |
Je bent wel een rasautist als de oculus overslaat omdat "je geen goed gevoel hebt bij facebook" | |
0108daniel | zondag 30 maart 2014 @ 22:22 |
Klopt, daardoor zal het ook langer gaan duren voordat de consumenten versie gaan uitbrengen omdat ze nu geen beperkingen en limieten hebben en doen kunnen wat ze willen. Voordeel is wel dat ze dingen kunnen verbeteren maar daar is het wachten ook naar. | |
Catch22- | zondag 30 maart 2014 @ 22:37 |
Natuurlijk zijn er wel grenzen. Denk dat t device juist eerder komt | |
bjorntju | zondag 30 maart 2014 @ 23:13 |
Ik dacht zelfs gelezen te hebben dat ze de Rift dankzij de overname door FB sneller op de markt kunnen brengen. [edit] Dit dus: http://www.oculusvr.com/blog/the-future-of-virtual-reality/ [ Bericht 32% gewijzigd door bjorntju op 30-03-2014 23:21:09 ] | |
0108daniel | zondag 30 maart 2014 @ 23:45 |
Hmm apart. Benieuwd wat ze op de vergaderings meeting vertellen over de vorderingen. De resolutie willen ze 'nog' hoger gaan maken. | |
DX11 | donderdag 3 april 2014 @ 12:10 |
http://www.nu.nl/tech/374(...)ril-oculus-rift.html Toffe shit dit. | |
Devz | donderdag 3 april 2014 @ 13:06 |
Zoveel meer toffer dan 3DTV. Laat die OR maar zo snel mogelijk op de markt komen. | |
0108daniel | donderdag 3 april 2014 @ 13:08 |
In Amerika zijn ze al aan de films bezig. De naam van de film was iets als Oculia wat als Oculus moest lijken. De Hydra word dan ook ondersteund. | |
DX11 | donderdag 8 mei 2014 @ 00:48 |
Het word steeds gekker met de toepassingen voor de oculus: https://www.kickstarter.com/projects/37135808/loading-human | |
RobbieRonald | zondag 11 mei 2014 @ 19:09 |
Ik kan niet wachten tot dat ding op de markt komt! In al die filmpjes van mensen die met een rift aan het gamen zijn zie je ze al helemaal uit hun dak gaan. Laat staan hoe mooi de ervaring zal zijn met een stuk hogere resolutie... Hoop dat er in de buurt eens een demo opstelling komt in de Mediamarkt ofzo. Ook grappig trouwens: KNVB zet Google Glass en Oculus Rift in bij training Nederlands elftal http://tweakers.net/nieuw(...)derlands-elftal.html | |
Devz | zondag 11 mei 2014 @ 20:17 |
Niet zo gek toch? Als VR echt een markt blijkt te zijn is dit pas het begin. | |
0108daniel | woensdag 11 juni 2014 @ 11:19 |
Voor meer info: | |
I.C.O.N. | woensdag 11 juni 2014 @ 14:41 |
Helaas weinig nieuws vanuit de E3 ![]() | |
Catch22- | woensdag 11 juni 2014 @ 14:43 |
| |
BurnaBoy | woensdag 11 juni 2014 @ 15:20 |
Doen ze ook lekker lang over die video. ![]() | |
JDx | woensdag 11 juni 2014 @ 15:36 |
Wanneer kan ik nou de DK2 bestellen? | |
0108daniel | woensdag 11 juni 2014 @ 15:49 |
Die kon je allang bestellen (pre order) dan zou je deze in juli of augustus in huis hebben. | |
JDx | woensdag 11 juni 2014 @ 16:00 |
Ik ga niet iets bestellen waar ik op moet wachten, wordt bestellen in augustus dus ![]() | |
0108daniel | woensdag 11 juni 2014 @ 16:05 |
Doe ik ook, echter verwacht ik hem over 3 a 4 weken al te hebben ivm het vip pasje. | |
JDx | woensdag 11 juni 2014 @ 16:05 |
Achja eerst WK, zomer, vakantie, daarna genoeg tijd ervoor! Ben vrij handig in programmeren tegenwoordig en doe al sinds jongs af aan 3D Studio e.d. dus wil ook proberen zelf een beetje te programmeren. | |
Catch22- | woensdag 11 juni 2014 @ 17:24 |
http://tweakers.net/revie(...)-de-oculus-rift.html | |
Me_Wesley | woensdag 11 juni 2014 @ 17:33 |
En dan bestel je hem in augustus, sta je in de wachtrij tot november ![]() | |
JDx | woensdag 11 juni 2014 @ 17:35 |
Nouja, Marktplaats dan maar, enige reden dat ik geen PS4 heb nog is de wachtlijst, als ik iets wil, dan wil ik het meteen hebben, niet wachten, dan annuleer ik altijd weer. | |
very | woensdag 11 juni 2014 @ 17:37 |
had je hem vandaag voor 15:00 moeten bestellen, toen was ie blijkbaar nog voorradig ![]() Nu is de geschatte wachttijd (bij bol althans) wederom 12 weken ![]() | |
BurnaBoy | woensdag 11 juni 2014 @ 22:56 |
http://arstechnica.com/ga(...)first-consumer-rift/ 1.000.000 sales voor eerste CK, we zullen zien ![]() | |
DX11 | donderdag 12 juni 2014 @ 00:05 |
Hij zegt het zelf ook: if you're not a developer, DO NOT buy DK2. Ik wacht lekker op de final versie, het zal het wachten waard zijn. | |
Me_Wesley | donderdag 12 juni 2014 @ 07:54 |
Vreemde redenatie, want als je niet besteld moet je nóg langer wachten. Zoveel moeite is de handeling niet toch lijkt me? Overigens, @delano, heb ik DK1 ook gekocht terwijl ik geen dev ben, en heb er nog steeds veel lol mee. Dat zal met DK2 niet anders zijn, zolang je in je achterhoofd houdt dat ze nog aan het werken zijn. | |
DX11 | donderdag 12 juni 2014 @ 08:02 |
Klopt, maar dan ga je wel balen als de final release er is, want dan wil je die ook. En dat is dan weer ~300 euro. Ik vind dat 1x uitgeven wel genoeg. | |
Me_Wesley | donderdag 12 juni 2014 @ 08:09 |
Ja, kwa geld heb je wel gelijk, gadgets zijn altijd de zwakke plek van mijn portemonnee geweest ![]() ![]() | |
BurnaBoy | donderdag 12 juni 2014 @ 09:55 |
Naja, ik heb zelf zoiets van de games die ik er mee wel spelen hebben nog geen rift support. Dus alle games die ik kan spelen zijn niet zo boeiend voorlopig. Dus zou ik weer een stuk hardware kopen wat ik niet vaak gebruik. Eve Valkyrie is nog niet uit Star citizen is ook nog niet compleet dus dat speel ik nog niet teveel. (en wil hotas) Elite: Dangerous, wel OR support maar ik ga niet meer dan 40 euro betalen voor die game ![]() Ik wacht wel tot CK want dan komen er ook veel games uit om te spelen. | |
0108daniel | donderdag 12 juni 2014 @ 10:07 |
Dan kan je nog 1 a 2 jaar gaan wachten. Veel mensen kunnen zolang niet wachten wat heel begrijpelijk is, want het zit in onze aard. Zodra deze op Ebay verschijnt schaf ik DK2 ook aan. Reden dat ik geen order op hun site heb geplaatst is omdat er invoerrechten/douane kosten bij komen en totaal meer dan 300 euro moet betalen. Ben er van overtuigd dat ik (als handelaar) tussen de 180 en 220 euro kan zitten. | |
JDx | zaterdag 26 juli 2014 @ 14:50 |
Zie net de eerste DK2 op Marktplaats verschijnen, al biedingen van 430, dus die zal wel niet voor minder dan 500 euro de deur uit gaan. Wat komt er eigenlijk nog meer bij als je hem via de site koopt, 350 dollar is 260 euro, shipping en douane kosten? | |
0108daniel | zaterdag 26 juli 2014 @ 15:07 |
En de verkoper heeft de DK2 al in huis? Mensen die de DK2 op eBay verkopen zonder het al in huis te hebben raken hun 'vergunning' op een exemplaar kwijt. | |
ETA | zaterdag 26 juli 2014 @ 15:27 |
bij mij $55 shipping + $80 tax, dus je mag nog een flinke hap bovenoptellen. | |
BurnaBoy | zaterdag 26 juli 2014 @ 17:04 |
Die tax is dat nederlands of niet? Want in principe hoef je die niet te betalen eigenlijk, eigenlijk komt dat bij de douane erbij op, inklaring enzo. iig dat is wat ik er van begrijp zover ik weet. | |
Skull-splitter | zondag 27 juli 2014 @ 09:45 |
41%... | |
Me_Wesley | zondag 27 juli 2014 @ 11:05 |
Het is de BTW die erbij opkomt (VAT). Die met je dus altijd betalen als particulier. | |
BurnaBoy | zondag 27 juli 2014 @ 11:44 |
Ja maar die mag je toch bij inklaring betalen? Of doet oculus dat zelf? Lijkt me niet toch, naja indien wel hoef je je er zelf niet druk om te maken. Jij hoeft als europeaan in principe geen US salestax te betalen, wat hier BTW is. Gezien het in dollars is leek het op US salestax. Je inklaring gaat meestal in euros. | |
Maanvis | maandag 28 juli 2014 @ 20:37 |
Met een gestapeld scherm schijnen VR devices nog betere perceptie-resoluties te kunnen krijgen: http://www.nu.nl/tech/383(...)ogere-resolutie.html | |
raptorix | donderdag 31 juli 2014 @ 15:47 |
Ons bedrijf heeft er 1, en de nieuwe komt eraan, van de week ook kans gehad om Google Glass uit te proberen, maar helaas wilde dat ding niet goed opladen. | |
0108daniel | donderdag 31 juli 2014 @ 15:50 |
Als het goed is komt de nieuwe 2ehands DK2 morgen binnen op mijn verjaardag. Dus we zullen het dan wel even gaan testen ![]() Ben vooral benieuwd hoe duidelijk de pixels zichtbaar zijn. Met spellen met een dashboard zijn met de DK1 de getallen niet leesbaar (hoogste grafische settings) Ben benieuwd hoe dit met DK2 is. | |
JDx | donderdag 31 juli 2014 @ 16:40 |
https://twitter.com/OculusRealPorn | |
Catch22- | donderdag 31 juli 2014 @ 16:42 |
#NSFW | |
JDx | donderdag 31 juli 2014 @ 16:45 |
Twitter is blijkbaar niet zo preuts als Facebook of Youtube ![]() Link stond in een artikel over Oculus Rift, schrok er ook even van ![]() | |
Catch22- | donderdag 31 juli 2014 @ 16:49 |
Nou zulke meuk blijft meestal niet lang op twitter staan, vandaar dat ik durfde te klikken | |
0108daniel | donderdag 31 juli 2014 @ 19:23 |
Ja, maar eerst even lekker dokken om zo'n filmpje met de bril te kunnen zien.... ![]() | |
JDx | donderdag 31 juli 2014 @ 19:36 |
Kunnen we straks ook allemaal vinden op de torrentjes toch ![]() Maar gewoon die hele ervaring, niet specifiek porn, maar gewoon om je heen kunnen kijken in een film lijkt me geniaal! | |
0108daniel | donderdag 31 juli 2014 @ 19:44 |
Dat is waar! En inderdaad, nu kan je al een film in 3D bekijken in een virtuele bioscoop waar je doorheen kan lopen. Kan je nagaan over 1, 5 en 10 jaar wat er dan al niet allemaal voor is. | |
JDx | donderdag 31 juli 2014 @ 19:49 |
Lijkt mij ook geweldig grappig om bijvoorbeeld een film te kijken in je eigen huiskamer (virtueel) met wat gezelschap om je heen, allerlei figuren die op je bank zitten, gewoon dat soort dingen, realiteit combineren met virtueel. | |
0108daniel | vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:40 |
Morgen komt mijn DK2 binnen ![]() Er schijnt ook veel meer contrast te zijn, maar niet veel spellen ondersteunen de DK2 nog. | |
BurnaBoy | vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:20 |
DX11 | maandag 4 augustus 2014 @ 01:25 |
Word wel steeds verleidelijker om een DK2 te bestellen.. Maar ik wil zo graag wachten op de full release ![]() | |
0108daniel | maandag 4 augustus 2014 @ 01:49 |
Ik heb deze graag en met deze voel je heel erg goed de 'echtheid' in je buik :p | |
BurnaBoy | vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:30 |
![]() ![]() ![]() | |
Seroczynski | dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:02 |
Heb er Team Fortress 2 en een lading demo's mee kunnen uitproberen. Werkt geinig, maar helaas is niet al het DK1 spul compatible met de DK2 versie (ondanks de legacy support). Nu wachten tot Star Citizen DK2 support heeft ![]() | |
0108daniel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:15 |
Er zijn er ook maar een aantal compatible met de DK2. Als je over een half jaar zou kijken zullen de games al ver tienvoudigd zijn. | |
Catch22- | dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:17 |
Project CARS met rift ![]() | |
0108daniel | dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:33 |
Deze zit nog helaas voor bugs en fouten. | |
0108daniel | maandag 25 augustus 2014 @ 10:47 |
De nieuwe VorpX is geupdate. Nu kunnen er spellen mee gespeeld worden met de DK2 zoals Bioshock Infiniti en Skyrim. | |
JDx | vrijdag 5 september 2014 @ 14:21 |
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Bron: http://www.nu.nl/games/38(...)0-dollar-kosten.html | |
Catch22- | vrijdag 5 september 2014 @ 14:26 |
AR. Cameraatje voorop de OR. My guess | |
0108daniel | vrijdag 5 september 2014 @ 15:07 |
En je scherm, waar is dat gebleven? | |
Catch22- | vrijdag 5 september 2014 @ 15:08 |
het beeld van de camera wordt op je scherm geprojecteerd met een overlay. | |
0108daniel | vrijdag 5 september 2014 @ 15:09 |
Okee, dacht dat je bedoelde op de monitor van de pc ![]() | |
Lollertrolle | vrijdag 5 september 2014 @ 21:50 |
Zo'n idee ![]() | |
DX11 | vrijdag 5 september 2014 @ 22:01 |
Holy shit dat zou tof zijn. | |
ETA | dinsdag 9 september 2014 @ 19:40 |
Net een status update gekregen over mijn preorder "Status: READY" Hopelijk over niet al te lange tijd mijn eigen DK2 ![]() | |
0108daniel | dinsdag 9 september 2014 @ 20:21 |
Dus nog niet verstuurd? Dan kan je ongeveer nog 4 a 5 weken wachten ![]() | |
BurnaBoy | dinsdag 9 september 2014 @ 21:03 |
Wat was je besteldatum? Kan ik gaan gokken of die van mij ook een beetje opschiet ![]() | |
ETA | dinsdag 9 september 2014 @ 23:38 |
26 juni Net weer een update: Status:PROCESSING:Your order has been checked out for shipping and will be shipped in the next batch. We'll send you a notification once it's shipped. This typically takes 2-4 business days. ![]() | |
0108daniel | dinsdag 9 september 2014 @ 23:48 |
Dan word het nog 5 weken wachten voor je ![]() | |
ETA | donderdag 11 september 2014 @ 21:05 |
Status:SHIPPED:Your order has been shipped ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 12:43 |
Volgens tweakers wordt de troonrede uitgezonden door de NOS voor de OR.. iemand enig idee waar? | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 12:46 |
Never mind, werkt alleen als je een Mac hebt ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 16 september 2014 @ 13:00 |
Logisch ![]() | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 13:20 |
Zijn er hier veel mensen die de Oculus Rift besteld hebben via de officiele weg? Wat was je kwijt in euro's in totaal en hoe lang heb je erop gewacht? https://www.oculusvr.com/order/ Omgerekend kost ie zo'n 270 euro toch? | |
BurnaBoy | dinsdag 16 september 2014 @ 14:16 |
Geen 270, Ik was voor mijn DK2 400 euro kwijt, Een deel is daarvan shipping en tax die ze rekenen. Tevens ietwat ongunstige dollar wissen van paypal. Officiële weg is 485 dollar Mag je trouwens wel vanuit gaan dat de dollar weer wat duurder gaat worden. Als de maatregelen van de ECB gaan aanslaan. | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 14:29 |
Jij was 400 euro kwijt (=517 dollar), maar via de officiele weg is het 485 dollar (=374 euro), dat snap ik niet? Dus via de onofficiële weg is het duurder? | |
BurnaBoy | dinsdag 16 september 2014 @ 14:34 |
Nee, ik onthoud het als 400, het was 376 Tuurlijk is het duurder, je betaalt voor het gelijk krijgen van het apparaat in een tijd van schaarste en voor de moeite van die andere persoon Naja, zeker als je nu besteld kun je er denk ik vanuit gaan dat je em begin 2015 ergens hebt. [ Bericht 36% gewijzigd door BurnaBoy op 16-09-2014 14:51:03 ] | |
0108daniel | dinsdag 16 september 2014 @ 14:51 |
Klopt, de levertijd is inmiddels behoorlijk lang geworden. | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 15:11 |
Ok dus die vraagprijzen van 500 euro op MP zijn helemaal nog niet zo slecht. Zal ook wel met de paar weken zakken. En hoe langer je wacht, des te meer ze ondersteunen. | |
Skull-splitter | dinsdag 16 september 2014 @ 15:33 |
Ik wacht mooi tot de uiteindelijke versie er is. Geen zin om kinderziektes af te nemen en daar de hoofdprijs voor te betalen als consument. | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 15:44 |
De planning voor de consumentenversie is begin 2016, wil het nu wel een keer proberen. En zelf ook klooien met 3D. | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 15:45 |
Een game als bijvoorbeeld Five Nights at Freddy's zou fantastisch zijn op de Rift ![]() Denk dat ik het zelf niet durf te spelen ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 16 september 2014 @ 16:07 |
Ik heb daar allemaal geen behoefte aan maar wil wel het toestel gebruiken, dus ik wacht. (recent werd overigens nog steeds 2015 aangehaald als releasedatum, kan aan mij liggen) | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 16:08 |
Er heb recent gelezen dat van de DK1 naar DK2 anderhalf jaar duurde en dat van de DK2 naar de consumentenversie ongeveer dezelfde tijd in beslag zou nemen. Dan reken ik ruim gezien begin 2016. | |
Skull-splitter | dinsdag 16 september 2014 @ 16:11 |
Anderhalf jaar zou eind 2015 betekenen, strategisch ook een handiger keuze dan begin 2016 ná alle feestdagen... | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 16:13 |
iWatch komt ook begin volgend jaar, weet niet of ze rekening houden met feestdagen. Ik ga altijd uit van een beetje vertraging, maar het zou kunnen, december 2015 of januari 2016 boeit ook niet, duurt beide nog lang ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 16 september 2014 @ 16:14 |
iPad kwam ook uit de pas, maar denk dat dat ook een ander feestje is. Mij maakt het verder weinig uit overigens. | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 16:23 |
Ik moet trouwens zeggen dat de DK2 in heel veel opzichten al een stuk prettiger en immersiever is dan de DK1. Alleen die resolutie mag nog wel wat verder omhoog, al vraag ik me sterk af of je de pixels helemaal kunt elimineren... Denk ook niet dat dat realistisch is voor de consumentenversie. | |
JDx | dinsdag 16 september 2014 @ 16:35 |
Is het nog storend dan? Op m'n 1280x720 beamer zag je vroeger de pixels ook, maar nam niet weg dat het geweldig film kijken was. | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 16:42 |
Nee, veel minder dan de DK1. Het 'raster' is ook verdwenen en dat scheelt al een hoop. Als je eenmaal een demo hebt opgestart ben je het binnen de kortste keren vergeten. Maar als je erop let, is het wel nog duidelijk zichtbaar. | |
Forbry | dinsdag 16 september 2014 @ 16:45 |
Het lijkt me op zich helemaal geweldig en wil het ook heel graag eens uitproberen, maar zo lang het beeld nog vol met pixels zit, ga ik zo'n ding echt (nog) niet aanschaffen, zeker niet voor zo veel geld... | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 16:48 |
Ga er maar vanuit dat je in de nabije toekomst nog wel pixels zult zien hoor ![]() Misschien kun je ergens een keer een demo bekijken? SightLine-The Chair is ongelovelijk indrukwekkend ![]() | |
0108daniel | dinsdag 16 september 2014 @ 16:49 |
De pixels zul je altijd blijven zien, maar steeds in fijnere maten. Er zit natuurlijk een vergrootglas vlak op het scherm. Probeer het maar eens met de nieuwste scherpste 4K schermen een vergrootglas op te leggen of de glaasjes van de DK1/DK2. Je zult zien dat de pixels uiteraard vergroot worden en dus zichtbaar zijn. | |
Forbry | dinsdag 16 september 2014 @ 16:51 |
Ja, daar ga ik ook vanuit, dus zal waarschijnlijk ook héél lang duren voordat er hier echt één in huis komt ![]() Het lijkt me een hele bijzondere/toffe ervaring... ik ga zeker eens uitkijken naar zo'n demo ![]() | |
Forbry | dinsdag 16 september 2014 @ 16:54 |
Of ze moeten opeens drastisch in prijs om laag gaan natuurlijk... dan weet ik niet of ik me nog wel kan bedwingen, pixels of niet ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 16 september 2014 @ 16:56 |
Jep, dat is inderdaad het hele eieren eten. | |
Forbry | dinsdag 16 september 2014 @ 17:00 |
En misschien is dit ook wel zo. Zal nog eens nader dat Sightline, The Chair kijken ![]() | |
BurnaBoy | dinsdag 16 september 2014 @ 18:05 |
Naja ik heb goede ogen (als in ik kon bijna altijd alle openingen zien op die rondjes borden op school vroeger) en dat raster is bij DK 2 ook nog steeds wel duidelijk hoor. In de tweakers review geven ze het ook nog eens aan, ik zelf denk dat pas bij 4K en daarboven je het minder gaat merken. Maargoed, 5K en dat ook nog eens 90FPS, mijn pc kreunt al ![]() | |
BurnaBoy | zaterdag 20 september 2014 @ 21:48 |
http://www.oculus.com/blog/oculus-connect-2014/ O.o ze hebben er speakers op gezet, | |
Skull-splitter | zondag 21 september 2014 @ 09:48 |
Ik hoop dat ik mijn eigen koptelefoon mag blijven gebruiken, klinkt toch iets beter lijkt me. | |
HeatWave | maandag 22 september 2014 @ 10:41 |
Is er nog iemand die interesse heeft in de eerste versie? | |
0108daniel | maandag 22 september 2014 @ 10:47 |
Deze heb ik pas geleden voordat de DK2 uit kwam nog verkocht. Misschien was het beter om hem daarvoor te verkopen want momenteel is deze niet veel waard meer ![]() Maar wat zou je ervoor willen hebben? | |
HeatWave | maandag 22 september 2014 @ 10:48 |
Ja, dat idee had ik ook wel idd, maar kwam hem eigenlijk gisteren weer tegen ![]() Geen idee eigenlijk, was maar een balletje opgooien ![]() | |
Me_Wesley | maandag 22 september 2014 @ 10:55 |
Gewoon bewaren man, mooi collectors-item als VR over 20 jaar gemeengoed is ![]() | |
0108daniel | vrijdag 12 december 2014 @ 11:53 |
Gisteren een aantal rondjes met Assetta Corsa en Project Cars gereden met me G27 stuur en de DK2. Erg gaaf! nog beter dan LFS. Ook heb ik Nolimits2 waar je lekker met de DK2 op in achtbanen kan zitten. Deze 3 games zijn zeker aanraders mits je een sterke krachtige PC heb. | |
JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 10:10 |
Weet iemand ook of er iets van een racesim is? Maar dan het liefst opgenomen vanuit een racewagen, niet 3D. Gewoon een 3D film dus zeg maar met headtracking. | |
JDx | donderdag 29 januari 2015 @ 10:16 |
Oh ik maak wel ff een nieuwe aan! |