Als het goed is niet wat ik heb gelezen van Palmer Lucky. Ook geen Facebook integratie of iets dergelijks.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:04 schreef BurnaBoy het volgende:
Het enige scenario waar ik bang voor ben is dat facebook zich gaat bemoeien met hoe de hardware werkt zegmaar.
Dus dat je specifiek door de software van oculus/facebook heen moet.
Ik zou meer willen dat ze een soort van samsung/lg/ilyama worden en dus puur hardware doen. Ik hoop iig dat dat het wordt en dan is die overname gewoon supergoed nieuws. Gewoon meer cash, meer kracht aan de onderhandelingstafel en de mogelijkheid om het groot aan te pakken.
Aan de andere kant: het is natuurlijk niet erg logisch dat Facebook 2 miljard betaalt en er vervolgens helemaal niks mee te maken wil hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:23 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Als het goed is niet wat ik heb gelezen van Palmer Lucky. Ook geen Facebook integratie of iets dergelijks.
Ja inderdaad. Zie door de bomen het bos niet meer hoor als ik eerlijk mag zijn. De een zegt dat het erg is de andere niet. Weet alleen dat veel game-devs nu niet erg blij zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: het is natuurlijk niet erg logisch dat Facebook 2 miljard betaalt en er vervolgens helemaal niks mee te maken wil hebben.
Niemand weet natuurlijk hoe dit gaat uitpakken. Dat weten we over een paar jaar pas, als het duidelijk is geworden hoe virtual reality zich heeft ontwikkeld tot iets dat mainstream beschikbaar is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:55 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
De een zegt dat het erg is de andere niet.
Inderdaad hij scheet in zijn broek :pquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:13 schreef Tim86 het volgende:
Van Nieuwkerk met de Oculus Rift op net bij DWDD![]()
Niet mee eens, maar wel geniaal haha!quote:
Naja je zou kunnen zeggen dat die 2 miljard een gok is. Als Oculus een CV kan neerzetten wat beter is dan morpheus dan hebben zij die hele markt alleen te pakken natuurlijk. En niets verdient zo goed als een monopolie. Dat is ook waar FB op gokt denk ik. Beetje zoals de iPhone van apple die de eerste paar jaren de smartphone markt compleet domineerde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: het is natuurlijk niet erg logisch dat Facebook 2 miljard betaalt en er vervolgens helemaal niks mee te maken wil hebben.
Dat is juist het mooie van vr, het wordt allemaal juist meer immersive. Dat is al zo met DK1 die superpixelig is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 00:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou een game als bijvoorbeeld The Last of Us niet durven spelen met zo'n ding op. Steeds opzij en achter je kijken of er infected aankomen, te eng.
Veel? Ik heb alleen de maker van Minecraft zien whinen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:55 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Zie door de bomen het bos niet meer hoor als ik eerlijk mag zijn. De een zegt dat het erg is de andere niet. Weet alleen dat veel game-devs nu niet erg blij zijn.
Behalve winst. Maar dat gaan we pas merken als het aanslaat. Het belangrijkste is dat het een open standaard houdt...quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: het is natuurlijk niet erg logisch dat Facebook 2 miljard betaalt en er vervolgens helemaal niks mee te maken wil hebben.
'echte' versie? je bedoeld de consumenten versie?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:09 schreef delano.888 het volgende:
TOCH ga ik de echte versie op dag 1 bestellen.
Hurrdurrdurrr als je me begrijpt waarom vraag je het dan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:10 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
'echte' versie? je bedoeld de consumenten versie?
Ehm ik begreep het niet daarom vroeg ik het.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hurrdurrdurrr als je me begrijpt waarom vraag je het dan.
Kan me dus echt niet voorstellen dat die 2 een of ander Facebook georiënteerde VR bril gaan maken...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:25 schreef SpankmasterC het volgende:
Michael Abrash, de VR-dude van Valve en wellicht belangrijker nog algemene programmeergod, is nu ook bij Oculus. Samen met John Carmack het oude dreamteam.
http://www.oculusvr.com/b(...)lus-chief-scientist/
Heb er weer gemengde gevoelens over: aan de ene kant: CARMACK EN ABRASH, SAMEN, MET DIKKE CENTEN ERACHTER, HAYOOOOOOOOO!!!! Aan de andere kant ben ik teleurgesteld dat het van een klein tof bedrijfje met belachelijk potentieel naar een van de vele projecten van Facebook is veranderd...
Quote uit z'n blogpost, wil 'm echt graag geloven, wil echt graag dat ie gelijk heeft:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Kan me dus echt niet voorstellen dat die 2 een of ander Facebook georiënteerde VR bril gaan maken...
quote:A lot of what it will take to make VR great is well understood at this point, so it's engineering, not research; hard engineering, to be sure, but clearly within reach. For example, there are half a dozen things that could be done to display panels that would make them better for VR, none of them pie in the sky. However, it's expensive engineering. And, of course, there's also a huge amount of research to do once we reach the limits of current technology, and that's not only expensive, it also requires time and patience – fully tapping the potential of VR will take decades. That's why I've written before that VR wouldn't become truly great until some company stepped up and invested the considerable capital to build the right hardware – and that it wouldn't be clear that it made sense to spend that capital until VR was truly great. I was afraid that that Catch-22 would cause VR to fail to achieve liftoff.
That worry is now gone. Facebook's acquisition of Oculus means that VR is going to happen in all its glory. The resources and long-term commitment that Facebook brings gives Oculus the runway it needs to solve the hard problems of VR – and some of them are hard indeed. I now fully expect to spend the rest of my career pushing VR as far ahead as I can.
Dus je koopt er zelf ook één?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:00 schreef Catch22- het volgende:
Die getallen zijn onzin. Die jankballen gaan gewoon betalen als dat ding uitkomt met support van games.
denk t wel ja. Maar ik heb me niet negatief uitgelaten over de acquisitie door fb.quote:
Dit gebeurenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:00 schreef Catch22- het volgende:
Die getallen zijn onzin. Die jankballen gaan gewoon betalen als dat ding uitkomt met support van games.
Miljarden? Wut?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:35 schreef 0108daniel het volgende:
Van de 3,8 miljard mensen die oren hebben naar de Rift zijn er na bekendmaking van Facebook nog 2,3 miljard mensen over.
Facebook is een geldwolf, dus de prijs voor de consumenten versie zal hoger liggen dan VR wilt.
3,8 miljard mensen vertoonden interesse? Serieus? Weet je extreem veel dat is, niet normaal.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:11 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Over de wereld he....
In Nederland wonen er niet eens miljarden.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
3,8 miljard mensen vertoonden interesse? Serieus? Weet je extreem veel dat is, niet normaal.
Heb je ook een bron?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:13 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Inderdaad.
Alles wat nieuw is trekt veel kijkers/kopers/geintresseerde.
Maar het aantal zal nog wel verder afnemen.
Volg dagelijks de VR contra op de voet.
Nee dus. Mooi verzinsel, maar een beetje te obvious.quote:
Mensen reageren fel omdat ze vrezen dat facebook het ding gaat verneuken óf gaat uitmelken. Niet geheel onterecht.quote:
Klopt, daardoor zal het ook langer gaan duren voordat de consumenten versie gaan uitbrengen omdat ze nu geen beperkingen en limieten hebben en doen kunnen wat ze willen.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:56 schreef bjorntju het volgende:
Ik schrok in eerste instantie ook erg, maar nu ik er wat meer over gelezen heb kan het best wel goed uitpakken. Zover ik weet blijft Oculus gewoon zelfstandig., maar ze hebben nu wel praktisch onbeperkte funding en ze kunnen doen wat ze willen en dat kan de headset alleen maar beter maken. Zolang ik maar geen facebook account aan hoef te maken, of heel het ding vol zit met facebook branding tenminste
Ik dacht zelfs gelezen te hebben dat ze de Rift dankzij de overname door FB sneller op de markt kunnen brengen.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Klopt, daardoor zal het ook langer gaan duren voordat de consumenten versie gaan uitbrengen omdat ze nu geen beperkingen en limieten hebben en doen kunnen wat ze willen.
Voordeel is wel dat ze dingen kunnen verbeteren maar daar is het wachten ook naar.
http://www.oculusvr.com/blog/the-future-of-virtual-reality/quote:In the end, I kept coming back to a question we always ask ourselves every day at Oculus: whats best for the future of virtual reality? Partnering with Mark and the Facebook team is a unique and powerful opportunity. The partnership accelerates our vision, allows us to execute on some of our most creative ideas and take risks that were otherwise impossible. Most importantly, it means a better Oculus Rift with fewer compromises even faster than we anticipated.
Hmm apart.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:13 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ik dacht zelfs gelezen te hebben dat ze de Rift dankzij de overname door FB sneller op de markt kunnen brengen.
[edit]
Dit dus:
[..]
http://www.oculusvr.com/blog/the-future-of-virtual-reality/
Niet zo gek toch? Als VR echt een markt blijkt te zijn is dit pas het begin.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:48 schreef delano.888 het volgende:
Het word steeds gekker met de toepassingen voor de oculus:
https://www.kickstarter.com/projects/37135808/loading-human
twitter:markvdk twitterde op woensdag 11-06-2014 om 06:33:13Oculus Rift is zó 2013. Dus ging @tweakerpaul @ E3 aan de slag met Project Morpheus. Video coming soon @tweakers! http://t.co/N2hd2Z3pjq reageer retweet
Doen ze ook lekker lang over die video.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:43 schreef Catch22- het volgende:
twitter:markvdk twitterde op woensdag 11-06-2014 om 06:33:13Oculus Rift is zó 2013. Dus ging @tweakerpaul @ E3 aan de slag met Project Morpheus. Video coming soon @tweakers! http://t.co/N2hd2Z3pjq reageer retweet
Ik ga niet iets bestellen waar ik op moet wachten, wordt bestellen in augustus dusquote:Op woensdag 11 juni 2014 15:49 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Die kon je allang bestellen (pre order) dan zou je deze in juli of augustus in huis hebben.
Doe ik ook, echter verwacht ik hem over 3 a 4 weken al te hebben ivm het vip pasje.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ga niet iets bestellen waar ik op moet wachten, wordt bestellen in augustus dus
Achja eerst WK, zomer, vakantie, daarna genoeg tijd ervoor!quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:05 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Doe ik ook, echter verwacht ik hem over 3 a 4 weken al te hebben.
http://tweakers.net/revie(...)-de-oculus-rift.htmlquote:Op woensdag 11 juni 2014 15:20 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Doen ze ook lekker lang over die video.
En dan bestel je hem in augustus, sta je in de wachtrij tot novemberquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ga niet iets bestellen waar ik op moet wachten, wordt bestellen in augustus dus
Nouja, Marktplaats dan maar, enige reden dat ik geen PS4 heb nog is de wachtlijst, als ik iets wil, dan wil ik het meteen hebben, niet wachten, dan annuleer ik altijd weer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan bestel je hem in augustus, sta je in de wachtrij tot november
had je hem vandaag voor 15:00 moeten bestellen, toen was ie blijkbaar nog voorradigquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:35 schreef JDx het volgende:
[..]
Nouja, Marktplaats dan maar, enige reden dat ik geen PS4 heb nog is de wachtlijst, als ik iets wil, dan wil ik het meteen hebben, niet wachten, dan annuleer ik altijd weer.
Hij zegt het zelf ook: if you're not a developer, DO NOT buy DK2.quote:
Vreemde redenatie, want als je niet besteld moet je nóg langer wachten. Zoveel moeite is de handeling niet toch lijkt me?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:35 schreef JDx het volgende:
[..]
Nouja, Marktplaats dan maar, enige reden dat ik geen PS4 heb nog is de wachtlijst, als ik iets wil, dan wil ik het meteen hebben, niet wachten, dan annuleer ik altijd weer.
Klopt, maar dan ga je wel balen als de final release er is, want dan wil je die ook. En dat is dan weer ~300 euro. Ik vind dat 1x uitgeven wel genoeg.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vreemde redenatie, want als je niet besteld moet je nóg langer wachten. Zoveel moeite is de handeling niet toch lijkt me?
Overigens, @delano, heb ik DK1 ook gekocht terwijl ik geen dev ben, en heb er nog steeds veel lol mee. Dat zal met DK2 niet anders zijn, zolang je in je achterhoofd houdt dat ze nog aan het werken zijn.
Ja, kwa geld heb je wel gelijk, gadgets zijn altijd de zwakke plek van mijn portemonnee geweestquote:Op donderdag 12 juni 2014 08:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan ga je wel balen als de final release er is, want dan wil je die ook. En dat is dan weer ~300 euro. Ik vind dat 1x uitgeven wel genoeg.
Naja, ik heb zelf zoiets van de games die ik er mee wel spelen hebben nog geen rift support.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij zegt het zelf ook: if you're not a developer, DO NOT buy DK2.
Ik wacht lekker op de final versie, het zal het wachten waard zijn.
Dan kan je nog 1 a 2 jaar gaan wachten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij zegt het zelf ook: if you're not a developer, DO NOT buy DK2.
Ik wacht lekker op de final versie, het zal het wachten waard zijn.
En de verkoper heeft de DK2 al in huis?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:50 schreef JDx het volgende:
Zie net de eerste DK2 op Marktplaats verschijnen, al biedingen van 430, dus die zal wel niet voor minder dan 500 euro de deur uit gaan.
Wat komt er eigenlijk nog meer bij als je hem via de site koopt, 350 dollar is 260 euro, shipping en douane kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |