abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138220525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:44 schreef DrParsifal het volgende:
En Phelps maakt zich na ongeveer twee jaar op voor een come-back.
http://www.nu.nl/sport/37(...)-maken-comeback.html
mmm, 2 jaar undercover schorsing?
pi_138220674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mmm, 2 jaar undercover schorsing?
quote:
De Amerikaanse kampioenschappen worden gehouden in Irvine, in augustus.
De Zomerspelen in London duurden tot half augustus...precies 2 jaar later een comeback? Zal wel toeval zijn...
pi_138221642
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 09:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar idd, als je nu onverwachts iets wint in het wielrennen, zullen mensen je prestatiecurve en historie gaan bekijken. Als daar dan ook verdachte dingen inzitten, gaat men bijv. kijken naar de ploegen waar je hebt gereden, je teammaten en ploegleiders etc.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat heel veel dopers constante prestatiecurves over vele jaren hebben. Rebellin of Boogerd bijvoorbeeld. Maar ook Basso als we het over ronderenners hebben. Dus in hoeverre kun je een prestatiecurve dan nog als verdacht of onverdacht aanmerken?
pi_138221767
Het is niet heel terecht om een renner puur op basis van prestatiecurve te verdenken. Een Boogerd stond in het USADA rapport en een Basso was ook op basis van andere dingen verdacht (z'n hond).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138223122
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

[..]

De Zomerspelen in London duurden tot half augustus...precies 2 jaar later een comeback? Zal wel toeval zijn...
je zie het zo vaak in tennis, als je even terugkijkt wie met met pensioen is gegaan en dan weer na 1 jaar of meer terugkomt op niveau.
pi_138226390
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:49 schreef thettes het volgende:

[..]

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat heel veel dopers constante prestatiecurves over vele jaren hebben. Rebellin of Boogerd bijvoorbeeld. Maar ook Basso als we het over ronderenners hebben. Dus in hoeverre kun je een prestatiecurve dan nog als verdacht of onverdacht aanmerken?
Tja al het gras is groen, maar niet al het groen is gras.

Dus elke rare prestatiecurve = doping, maar doping betekent niet automatisch een rare prestatiecurve.
pi_138226566
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja al het gras is groen, maar niet al het groen is gras.

Dus elke rare prestatiecurve = doping, maar doping betekent niet automatisch een rare prestatiecurve.
Nu kom je in moeilijk vaarwater terecht. Je kunt immers niet met zekerheid stellen dat iemand geen doping (heeft) gebruikt. Desondanks lijkt het me toch zeer goed mogelijk dat de meeste opvallende prestatiecurves geen verband houden met doping.
pi_138228110
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:48 schreef thettes het volgende:

[..]

Nu kom je in moeilijk vaarwater terecht. Je kunt immers niet met zekerheid stellen dat iemand geen doping (heeft) gebruikt. Desondanks lijkt het me toch zeer goed mogelijk dat de meeste opvallende prestatiecurves geen verband houden met doping.
HUH? dat moet je even uitleggen.....
pi_138230319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:48 schreef thettes het volgende:

[..]

Een grote blessure kan een oorzaak zijn van een rare prestatiecurve. Misschien ook nog wel ontbreken van motivatie nadat een grote prestatie is bereikt, al vind ik dat al wat dubieus.

Maar als een duidelijke verklaring voor een onlogische prestatiecurve ontbreekt, dat vind ik dopinggebruik best aannemelijk als verklaring.

Toegegeven, het is allemaal vrij subjectief. Vaughters schreef er eens een leuke column over; "connecting the dots".
pi_138230522
En lang niet iedereen levert een grote prestatie met dopinggebruik. Voor de ene renner is het de sprong van net niet winnen naar de top. Voor de ander een manier om toch nog een contract te krijgen als goede knecht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:11:24 #61
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138231258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je zie het zo vaak in tennis, als je even terugkijkt wie met met pensioen is gegaan en dan weer na 1 jaar of meer terugkomt op niveau.
Het is wachten tot Bartoli terug komt :D
pi_138239130
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:11 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het is wachten tot Bartoli terug komt :D
Bartoli _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 2 april 2014 @ 17:48:59 #63
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_138441801
quote:
Lotto-ploegdokter: "Valpartijen ook door pijnstiller Tramadol"

Jan Mathieu heeft als Lotto-Belisol-ploegarts al meer werk gehad dan hem lief is. "Frederik Willems is onze vijfde renner die onder het mes moet", zegt hij. Mathieu heeft een mening over de vele valpartijen, zo hoopt hij dat het gebruik van de pijnstiller Tramadol snel verboden wordt.

In de Driedaagse De Panne-Koksijde raakte met Frederik Willems opnieuw een Lotto-Belisol-renner niet aan de streep. Hij brak zijn sleutelbeen, een nieuwe klap voor de ploeg.

"Frederik is al de vijfde renner die dit seizoen onder het mes moet. Dan werk je keihard tijdens de voorbereiding, maar aan valpartijen kun je niets doen", zegt ploegdokter Mathieu aan Sporza. "Ik verwacht hem weer fit tegen de Giro."

Ook Kris Boeckmans viel in de Driedaagse. "Hij heeft overal bloeduitstortingen en schaafwonden op zijn rechterbeen. Het is nog even afwachten of hij voortkan. Of ik fatalistisch word? Nee, we zijn nog maar met een paar renners in koers, dus de kans wordt kleiner dat we nog veel blessures tegenkomen."

"Het weegt wel op de ploeg dat er veel gevallen wordt. Het zijn ook onze kopmannen, met Jurgen Van den Broeck en André Greipel die al out waren. Maar het komt wel goed. Een van de komende dagen zullen we wel op het podium staan."
"We willen het gebruik van Tramadol laten verbieden"

Hoe komt het toch dat er zo vaak gevallen wordt? "Ik zie enkele verklaringen", zegt Jan Mathieu. "Ten eerste maakt het goede weer de koers niet selectief en daardoor zijn er nog te veel renners in de finale."

"Ten tweede is het wedstrijdgemiddelde hoog en dan zijn de wegen met drempels, kegels en paaltjes gevaarlijk voor een peloton. De druk bij de renners is ook zo groot om voorin te zitten bij cruciale fases op kleine wegen."

"Ook het gebruik van Tramadol tijdens de koers is een oorzaak. Dat tast je concentratie aan. Bij Lotto-Belisol gebruiken we die pijnstiller niet meer. Dat is een afspraak sinds deze winter binnen de MPCC (Beweging voor een geloofwaardig wielrennen, red), waar wij als ploeg lid van zijn (klik hier voor het overzicht van alle leden, red)."

"Maar Tramadol wordt wel nog gebruikt bij andere ploegen. Sky, BMC en Omega Pharma-Quick Step bijvoorbeeld zijn niet bij de MPCC aangesloten en doen niet mee aan die overeenkomst."

"Tramadol is echt een sterke pijnstiller en heeft een centrale werking. Het is gevaarlijk voor je concentratie en je kunt er verslaafd aan raken. De MPCC heeft aan de UCI en het WADA gevraagd om het gebruik ervan in de koers te verbieden."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 2 april 2014 @ 18:08:13 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138442341
Tramadol is een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt. Tramadol valt niet onder de opiumwet in tegenstelling tot de iets zwaardere opiaten/opioïden als onder andere morfine en methadon.

Tramadol wordt gebruikt als pijnstiller (analgeticum) bij matige tot ernstige pijn en als hoestprikkel-onderdrukker (antitussivum). Het is uitsluitend op recept verkrijgbaar.
  woensdag 2 april 2014 @ 18:12:55 #65
40566 Ericr
Livewrong
pi_138442485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:08 schreef THEFXR het volgende:
Tramadol is een morfine-achtige pijnstiller die tot de opioïden gerekend wordt. Tramadol valt niet onder de opiumwet in tegenstelling tot de iets zwaardere opiaten/opioïden als onder andere morfine en methadon.

Tramadol wordt gebruikt als pijnstiller (analgeticum) bij matige tot ernstige pijn en als hoestprikkel-onderdrukker (antitussivum). Het is uitsluitend op recept verkrijgbaar.
Bedankt voor de Wiki-copy paste
  woensdag 2 april 2014 @ 19:15:48 #66
pi_138444600
Ik vraag mij af of er niet veel zijn die het tegen de pijn van verzuring ofzo gebruiken ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2014 @ 19:21:12 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138444866
Adrie van Diemen, trainer bij Garmin, over onder andere de pijnstillers: http://www.denieuwsbv.nl/media/312120 vanaf ongeveer 5:30
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_138446762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:21 schreef rubbereend het volgende:
Adrie van Diemen, trainer bij Garmin, over onder andere de pijnstillers: http://www.denieuwsbv.nl/media/312120 vanaf ongeveer 5:30
Hij verspreekt zich daar wel, want hij zegt "we raden het onze renners sterk af om er geen gebruik van te maken." _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2014 @ 20:06:53 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138447314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij verspreekt zich daar wel, want hij zegt "we raden het onze renners sterk af om er geen gebruik van te maken." _O-
ja foutje, maar hij is er verder wel duidelijk over
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_138447326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij af of er niet veel zijn die het tegen de pijn van verzuring ofzo gebruiken ...
Waar anders tegen?
pi_138447464
Ik moet Taylor Phinney trouwens nageven dat hij dit probleem al tijden geleden heeft aangekaart (cocktail van caffeine en pijnstillers in de laatste km's)
pi_138448409
Hot item dat Tramadol.

quote:
Van Mol: "Pleit om Tramadol op dopinglijst te zetten"
De zware pijnstiller Tramadol wordt de laatste dagen genoemd als een van de redenen waarom renners zoveel vallen, het middel vermindert het reactievermogen. De Belgische ploegen Omega Pharma-Quick Step en Topsport Vlaanderen-Baloise zeggen Tramadol in elk geval niet te gebruiken in de koers.
Lees ook:

Lotto-ploegdokter: "Valpartijen ook door pijnstiller Tramadol"

"Tramadol behoort tot de opiaten", verklaart Yvan Van Mol, ploegdokter van Omega Pharma-Quick Step. "Tramadol verlicht de pijn, maar het verdooft tegelijk ook het centraal zenuwstelsel, waardoor het reactievermogen daalt en renners misschien obstakels minder goed zien."

Omega Pharma-Quick Step is niet aangesloten bij de MPCC (Beweging voor een geloofwaardig wielrennen), een groep van ploegen die zich er onder meer toe heeft verbonden om Tramadol niet meer te gebruiken.

"Wij hebben nog nooit Tramadol gebruikt, tenzij er een (medische) indicatie is", reageert Van Mol. "Ik heb 14 dagen geleden al gepleit dat het op de dopinglijst zou moeten komen. En dat zeg ik nu nog altijd."

"Ik heb het dit jaar wel een keer gebruikt nadat een renner heel zwaar gevallen was. Als dat geen terechte indicatie is, dan wil ik gerust in discussie gaan. We gebruiken het niet om mee te koersen."
Lefevere: "Ik zie de meerwaarde van Tramadol niet in"

Ook Patrick Lefevere, teammanager van Omega Pharma-Quick Step, zegt dat zijn ploeg geen Tramadol gebruikt in de koers. "Ik weet dat wij het niet gebruiken. Wat bij andere ploegen gebeurt, kan ik niet beoordelen. Ik heb ook al gehoord over het gebruik van Tramadol, maar ik zie er de meerwaarde niet van in."
quote:
Walter Planckaert: "Bij ons is het ten strengste verboden"
Topsport Vlaanderen-Baloise is wel lid van de MPCC. "Bij ons was Tramadol ten strengste verboden tijdens de winter en op stage. Met mijn hand op mijn hart kan ik zeggen dat er bij ons niemand met Tramadol rijdt. Als de anderen het wel doen, is dat hun zaak."
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/140402_Van_Mol_tramadol

Is Tramadol echt zo'n heftig middel?
  woensdag 2 april 2014 @ 20:39:22 #73
pi_138449015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Patrick Lefevere

Ik heb ook al gehoord over het gebruik van Tramadol, maar ik zie er de meerwaarde niet van in."
:D _O-
pi_138449317
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

:D _O-
OPQS is een ploeg voor het eendaagse werk en doping heeft alleen zin voor ronderenners, dus ik
snap Lefevere wel.

:')
  woensdag 2 april 2014 @ 21:11:34 #75
40566 Ericr
Livewrong
pi_138450448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:

Is Tramadol echt zo'n heftig middel?
Ja, niet voor niks dat het niet zomaar wordt voorgeschreven. Alle opoiden zouden gewoon verboden moeten zijn in de sport. Als je daar gebruik van moet maken ben je normaal gesproken ook niet in staat om te sporten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')