Succes met cadans 200 trappen. Hoogste wat ik ooit gered heb is iets van 160.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar wedden dat je bergaf hoger kan gaan dan de max cadans op het vlakke. Max cadans bestaat niet.
Je hebt gewoon alles gegeven wat je had. Dat is niet meetbaar overigens. Je maximale kunnen veranderd ook van minuut tot minuut namelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:52 schreef FastFox91 het volgende:
Ik weet niet wat mijn cadans precies was, maar ik weet wel dat ik niet veel sneller kon trappen, dat bedoel ik met max cadans.
Ok, laat ik het wat anders stellen, toen ik op 50/12 zat, had ik graag een tandje zwaarder willen rijden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon alles gegeven wat je had. Dat is niet meetbaar overigens. Je maximale kunnen veranderd ook van minuut tot minuut namelijk.
Ik denk dat jij teveel aan een vast getal zit. Een max kan ook een 'window' zijn. Bijv. mijn max cadans is 120-125. Of een functie over tijd, zoals bij wattages, max cadans van 118 avg over 2 minuten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon alles gegeven wat je had. Dat is niet meetbaar overigens. Je maximale kunnen veranderd ook van minuut tot minuut namelijk.
Dit zijn de twee bladen voorquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:22 schreef fetss het volgende:
[..]
Maar wat betekent 50/34 kleinstebladvoor/grootstebladachter?
Die snap ik even niet? Max en gemiddelde zijn nooit hetzelfde toch?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik denk dat jij teveel aan een vast getal zit. Een max kan ook een 'window' zijn. Bijv. mijn max cadans is 120-125. Of een functie over tijd, zoals bij wattages, max cadans van 118 avg over 2 minuten.
Ik zit overigens gemiddeld op het vlakke op 105 RPM. Mijn max zou ik echt niet weten.quote:Dat je niet sneller rond kan trappen is de defenitie van persoonlijke max cadans en die is prima te meten. Een vast absoluut getal is onmogelijk en te variabel idd. Maar dat geld ook voor wattage en hartslag.
Dan moet je 30 voor hebben, 24 achter in het geval van triple.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:12 schreef fetss het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets.
Nu staat bij verzet 50/34 en bij de triple (denk ik) 50/39/30.
Wat betekent dit precies?
Ik wil graag hetzelfde bergverzet als ik op mijn huidige fiets heb, en dat is 26/21.. Dus bij 90omw/min 14km/u
Absolute max en een gemiddeld getal niet. Maar je kan ook een maximaal gemiddelde hebben. Ik heb nog nooit een rondje harder gefietst dan 28,5. Dat is dus mijn max gemiddelde.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die snap ik even niet? Max en gemiddelde zijn nooit hetzelfde toch?
[..]
Ik zit overigens gemiddeld op het vlakke op 105 RPM. Mijn max zou ik echt niet weten.
Ach, als je m maar omhoog kan krijgen. Da's toch veel belangrijker dan hoe snel je het rond krijgt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar goed we wijken van het punt af. Wat fox bedoelde was dat ie zn benen niet sneller rond kreeg. Thats it.
Ik ben daarom met de treinquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:03 schreef Gripper het volgende:
bah bah bah wat een takkeweer was dat vanochtend. Zo te zien ben ik niet als enige natgeregend![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, als je m maar omhoog kan krijgen. Da's toch veel belangrijker dan hoe snel je het rond krijgt.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat soort snelheden zal ik nooit halen. Niet alleen vanwege mn 50/12 en ik solo fiets, maar ook omdat ik dat fysiek niet kan.omdat ik teveel zuip en te weinig train.
FF uitgaande van wat er standaard op de markt is kun je dan kiezen voor idd 2 variantenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet je 30 voor hebben, 24 achter in het geval van triple.
Of 34 voor en 28 achter in het geval van compact.
Ja wat?quote:
Dit bedoel ik ook exact. Dan vat je mijn opmerkingen misschien verkeerd op of ik ben niet duidelijk genoeg. Maar Ik zeg nergens in de bewuste post dat ik 'er niet voor gebouwd ben' of 'NOOIT' zal kunnen. Echter nu, en moment, trek ik het fysiek niet. Punt. Komt nog. Misschien. Of niet. Of zelfs wel harder.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
dat kan ik niet en ik ben er niet voor gebouwd. Tuurlijk kan jij dat ook alleen niet als je pas 1 jaar serieus fietst.
Nee een gekregen racefiets; voor zit een 46/36/26quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:23 schreef No-P het volgende:
26/21? mtb? welke voorbladen heb je nu op je fiets?
50/34 is compact, 50/39/30 is triple. 52/39 is dubbel.
50 is grootste voorblad, 34 kleinste voorblad etc,
Aha, een MTB cranckset. Is prima, kun je ook goed mee rijden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef fetss het volgende:
[..]
Nee een gekregen racefiets; voor zit een 46/36/26
Ja idd. Heb zondag een koers, hoewel ik het ook niet erg en stiekem wel fijn vind om in de regen te koersen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoop dat het weer van het weekend een beetje beter is.
Gewoon vooraan gaan rijden, daar zijn de minste schuiversquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Op zich is een beetje regen niet zo erg, maar zondag is er een koers waar er eigenlijk weer teveel mensen voor het rondje aan de start staan en dan komen er weer veel valpartijen. Dat vind ik zo jammer.
Ja dat is kut idd. Ik moet zondag echt op een waaierrondje rijden. 50 man aan de start. Lekker voorin zitten dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Op zich is een beetje regen niet zo erg, maar zondag is er een koers waar er eigenlijk weer teveel mensen voor het rondje aan de start staan en dan komen er weer veel valpartijen. Dat vind ik zo jammer.
Ja was lekker manquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:03 schreef Gripper het volgende:
bah bah bah wat een takkeweer was dat vanochtend. Zo te zien ben ik niet als enige natgeregend![]()
[ afbeelding ]
Diezelfde ouwe kerel op z'n E-bike die ons vorig jaar tijdens de primavera nog voorbij kwam?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:42 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ja was lekker man
Ik werd halverwege ingehaald door die maffe vent op z'n opgevoerde elektrische fiets (degene die ik een paar weken geleden ook al tegen kwam), toch maar even aangehaakt en lekker in z'n modderspray gehangen... een uur na aankomst was ik nog bezig de modder uit m'n mond/ogen/oren/poriën te vegen...
ja joh jij wint de sprint op de dijk met 2 vingers in je neus met je turbodijen!quote:
Nee een iets jongere vent (45 gok ik), maar hij zat wel de hele tijd te roggelen en te kuchen als een vent van 80...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Diezelfde ouwe kerel op z'n E-bike die ons vorig jaar tijdens de primavera nog voorbij kwam?
[ afbeelding ]
Denk het ook jah.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:18 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zet mijn geld op muzas. Stiekem achterin rijden en rustig omhoog en ons in de eindsprint voorbij.
Tof, ik stuur je de PM ook nog wel ff door!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef dop het volgende:
Gezien het er op lijkt dat het zondag droog blijft , spreek ik zachtjes het voormnemen uit om misschien ook richting vreeswijk te trekken, als ik welkom ben natuurlijk
de wind staat de goede kant op dus denk dat ik op de fiets kom
ben ik al vast warm gereden
en ja ik heb een helm en beloof die op te zetten
Barendrecht 50kmquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tof, ik stuur je de PM ook nog wel ff door!
Woon je zo (relatief) dichtbij Vreeswijk dan, in ieder geval ten westen van mij?
Oh als kaas ook met de fiets deze kant op komt zou je wel samen kunnen rijdenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |