abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137850236

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 18-03-2014 09:39:39 ]
pi_137850256
Bedankt voor de info allemaal!

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:28 schreef Corniel het volgende:
Het is idd heel erg niveau/talent/aanleg afhankelijk. Sommige mensen hier (Jero_nimo e.d.) lopen zelden langzamer dan 5:00/km, anderen halen in wedstrijd de 6:00/km niet. Daarom is het beter om je te focussen (als maatstaf voor je trainingen) op je trainings/hartslagzones. Een hartslagmeter is daarvoor nuttig, maar niet noodzakelijk:
D1: Je kan nog praten zonder problemen
D2: Je kan nog praten maar merkt dat je dan snel adem te kort komt
D3: Je kan niet meer (serieus) praten. Je bent voortdurend aan het in- en uitademen
Interval: je benen (en de rest van je lijf) verzuurt waar je bij staat/loopt.

Mijn ervaring is dat als (en dat is met deze indicaties direct lastig) bij hartlopen je basis legt eind-D1 begin D2. Een herstelloopje (na een wedstrijd) mag ook wel begin D1 met af en toe wandelen.

De blokjes die je als tempo inbouwt zijn D2/D3 tot interval, en soms pak je een training mee die volledig D2/D3 is. Wedstrijden zijn D3 en bij korte wedstrijden zelfs interval.

Het uitbouwen van afstand kan het best geleidelijk gebeuren. Er is een vuistregel van 10% per week. Dat is een goed uitgangspunt, maar hier en daar kan je daar wel van afwijken.

Bij alles geldt: luister naar je lichaam. Als het niet oke voelt, dan is het niet oke.
Denk dat ik voornamelijk in D2 heb gelopen nu. Had het gevoel dat ik nog wel iets verder had kunnen lopen, maar dan was ik echt verrot gegaan denk ik.. En moet vanavond nog dansen, als ik dan niets waarmaak heb ik problemen met mijn danspartner denk ik :P

Ga dit wel proberen aan te houden, klinkt wel als een mooi plan. En mijn doel van elke week ongeveer 400 meter meer te kunnen lopen past daar ook wel bij die 10%-vuistregel!

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ben nogal een beginner, maar van wat ik weet gaat het er een beetje om wat je hartslag doet. Als jij op deze snelheid niet een enorme hoge hartslag krijgt en nog gewoon kan praten en niet buiten adem raakt, kan je op dit tempo uitbouwen.
Als je helemaal stuk bent na zo'n loopje zou ik de snelheid verlagen.
Ik heb geen hartslagmeter dus probeer het op gevoel te doen en kan ook niks vertellen over hartslagzones (dat kunnen een paar anderen hier wel) maar mijn relaxte tempo ligt ergens rond de 6.30 per km. Maar ik ben traag ;) in dat tempo kan ik rustig meer dan 10 km lopen (als ik gewoon fit ben).
Ik kan ook op 6.00 of 5.50 lopen maar dan ga ik half dood en houdt het met 5 km wel op
Nog steeds heel goed!

quote:
99s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Kan allebei. Maakt op zich niet uit, je hebt alle tijd. ZOlang je maar langzaam opbouwt. En ga intervallen één keer in de week. Dat helpt veel.
Mijn plan is om 2 keer een duurtraining en 1 keer te intervallen/bootcampen.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:54:25 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137850310
Wanneer hoe vaak welke traingen weet ik echt niet.
:@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_137850400
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, want electric run :r
Dit is geen electric run. Iig niet als ik de "sfeerfoto's" van vorig jaar zo zie.

Iig tot die tijd, voor mij gewoon 2-3x in de week bootcamptraining en 1x per week rondje hardlopen. Huuu eerste evenement-iets waar ik aan meeloop :X Wat doe ik mezelf aan.
pi_137850624
Ik doe even verstandig, denk ik, door vandaag niet te rennen, en morgen tijdens de lunch een eindje te gaan hobbelen in m'n eentje over de trails. Even wat zachtere ondergrond opzoeken dan we met de club zouden doen vanavond. En dan woensdag weer een heuveltraining :) Hebben m'n blaren ook weer een dagje extra om te helen :')

Nek is verbazingwekkend in orde. Het is ook weer teruggesprongen naar de andere kant _O- :') maar is niet zo erg in vergelijking met gisteravond. Dus hopelijk nog een dagje rusten en dat 't dan weg is! :o
Ja doei.
pi_137850629
quote:
Diep.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:09:02 #7
414827 Wave103
It's not pop music
pi_137850843
Dag runners,
nieuw hier, sinds een tijdje een beetje wat gaan hardlopen. Toch blijft het niet echt lukken -O- Terwijl ik in de eigen sport, roeien, op redelijk competitief niveau kan meedoen qua conditie is mijn hardlopen echt onder de maat. Dit ligt waarschijnlijk vooral aan techniek. Het lukt nog niet echt om 'soepel' te lopen, al helemaal op laag tempo. Maar goed, meer lopen en op techniek letten en dan hopen op verbetering!
pi_137850868
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:09 schreef Wave103 het volgende:
Dag runners,
nieuw hier, sinds een tijdje een beetje wat gaan hardlopen. Toch blijft het niet echt lukken -O- Terwijl ik in de eigen sport, roeien, op redelijk competitief niveau kan meedoen qua conditie is mijn hardlopen echt onder de maat. Dit ligt waarschijnlijk vooral aan techniek. Het lukt nog niet echt om 'soepel' te lopen, al helemaal op laag tempo. Maar goed, meer lopen en op techniek letten en dan hopen op verbetering!
Hoe train je? Met of zonder structuur? Ga je 'gewoon een eind rennen en kijk je hoever je komt', of bouw je rustig op?
Ja doei.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:11:26 #9
414827 Wave103
It's not pop music
pi_137850932
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe train je? Met of zonder structuur? Ga je 'gewoon een eind rennen en kijk je hoever je komt', of bouw je rustig op?
Ik doe dat nu opbouwend met bijvoorbeeld 2 om 2 minuten en dan kijken hoe zwaar het valt, zo nodig bijstellen
pi_137850949
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:54 schreef Murmeli het volgende:
Wanneer hoe vaak welke traingen weet ik echt niet.
:@
Moet wel, anders doe ik weer van alles tussendoor (Crossfit/Krachtconditie/Bootcamp). Toch knap dat je zonder echte planning zo loopt!
  maandag 17 maart 2014 @ 18:17:08 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137851156
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Moet wel, anders doe ik weer van alles tussendoor (Crossfit/Krachtconditie/Bootcamp). Toch knap dat je zonder echte planning zo loopt!
Ik heb wel een trainingsschema in runkeeper dat ik deels volg, maar ik weet vooral niet wat nou precies een goede trainingsopbouw is. Zal er toch aan moeten hoor want ik wil opbouwen naar een halve marathon, dus dan is wat aanklooien misschien niet handig ;)

Edit: dingen tussendoor doen is op zich goed. Volgens mijn hm schema moet ik ook regelmatig 3 kwartier een andere training doen. Het is alleen wel handig om op 1 soort doel te focussen. Dus bijv wil je goed worden in hardlopen of wil je enorme dikke spieren kweken. Althans, dat denk ik
  maandag 17 maart 2014 @ 18:17:42 #12
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_137851175
Ik ben een tijdje niet hier geweest om te posten, maar heb wel trouw meegelezen al die tijd.

Gisteren zou ik de 10 kilometer lopen in Drunen [DrunenseDuinenLoop], samen met 3 collega's van de afdeling.
Ware het niet dat ik me twee weken geleden gru-we-lijk heb verstapt op een losliggende betonplaat van het fietspad. Die was stukgereden door de vrachtwagens, ik nam het grootste stuk om op door te lopen en dat bleek los te liggen... ik dus zo de berm in, vol op mijn plaat. Terug naar huis gestrompeld, met een hieperdepieper hond die alleen maar wilde rennen, pootje omhoog en koelen maar.

Twee dagen later een MRI laten maken [ik ben zelf laborant bij de radiologie en ze hadden een proefkonijn nodig voor een nieuw enkel-protocol... 1 en 1 is 2 dan], daar was wel op te zien dat het niet zo lekker zat aan de binnenkant. Dus veel rust genomen, pootje thuis lekker omhoog [niet op het werk, want: veel lopen en sjouwen] en afgelopen vrijdag een kort testrondje gemaakt om de wijk heen.

Dat ging mmmmwhah... maar ik zou niet zo maar opgeven. Dus zondag fris en fruitig aan de start, en na een kilometer was ik er al weer klaar mee. Ik liep netjes helemaal aan de rechterkant van de weg, totdat een of andere idioot het handig vond om tussen mij en een geparkeerde auto heen te komen springen om me in te halen. Ik schrok zo van zijn ninja-attack dat ik me meteen weer verstapte toen ik mezelf in veiligheid probeerde te brengen... bovendien kreeg ik geen lucht de hele tijd... ik kon alleen maar uitademen en nog verder uitademen, het leek wel of er helemaal geen lucht binnen kwam. En voordat ik het kanaal over zou steken en helemaal geen weg meer terug had of kon afsnijden, besloot ik dat het genoeg was...

Omgedraaid en naar de finish gestrompeld... en mijn collega's zien finishen. Het evenement is voor herhaling vatbaar, minder massaal als de Tilburg Ten Miles [ook minder mensen langs de route], maar prima weer voor de tijd van het jaar, strakke planning, goede vrijwilligers en een leuke sfeer. Volgend jaar maar weer eens kijken hoe het gaat.

En ik... ik baalde als een stekker... kon die mafketel wel schieten, maar ik kon hem niet meer bijhouden om hem te tackelen >:). Nu weer een paar weekjes rust en dan ergens in april pak ik het voorzichtig weer op. Wel doet nu mijn hele lijf zeer... echt zeer, alles zit vast. Vanochtend had ik een toets, toen ik opstond om mijn blaadjes in te leveren kraakte en piepte alles en kwam ik niet eens fatsoenlijk omhoog.

Daarom: morgen yoga, donderdag baantjes trekken in het zwembad voor ik aan mijn avonddienst begin en vrijdag een dagje sauna. Hopelijk komt het dan allemaal weer wat los en kan ik in ieder geval weer een beetje uit de voeten.

[/einde klaagpost]

Binnenkort weer langzaam starten... eerst even goed rust nemen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:23:26 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137851382
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik ben een tijdje niet hier geweest om te posten, maar heb wel trouw meegelezen al die tijd.

Gisteren zou ik de 10 kilometer lopen in Drunen [DrunenseDuinenLoop], samen met 3 collega's van de afdeling.
Ware het niet dat ik me twee weken geleden gru-we-lijk heb verstapt op een losliggende betonplaat van het fietspad. Die was stukgereden door de vrachtwagens, ik nam het grootste stuk om op door te lopen en dat bleek los te liggen... ik dus zo de berm in, vol op mijn plaat. Terug naar huis gestrompeld, met een hieperdepieper hond die alleen maar wilde rennen, pootje omhoog en koelen maar.

Twee dagen later een MRI laten maken [ik ben zelf laborant bij de radiologie en ze hadden een proefkonijn nodig voor een nieuw enkel-protocol... 1 en 1 is 2 dan], daar was wel op te zien dat het niet zo lekker zat aan de binnenkant. Dus veel rust genomen, pootje thuis lekker omhoog [niet op het werk, want: veel lopen en sjouwen] en afgelopen vrijdag een kort testrondje gemaakt om de wijk heen.

Dat ging mmmmwhah... maar ik zou niet zo maar opgeven. Dus zondag fris en fruitig aan de start, en na een kilometer was ik er al weer klaar mee. Ik liep netjes helemaal aan de rechterkant van de weg, totdat een of andere idioot het handig vond om tussen mij en een geparkeerde auto heen te komen springen om me in te halen. Ik schrok zo van zijn ninja-attack dat ik me meteen weer verstapte toen ik mezelf in veiligheid probeerde te brengen... bovendien kreeg ik geen lucht de hele tijd... ik kon alleen maar uitademen en nog verder uitademen, het leek wel of er helemaal geen lucht binnen kwam. En voordat ik het kanaal over zou steken en helemaal geen weg meer terug had of kon afsnijden, besloot ik dat het genoeg was...

Omgedraaid en naar de finish gestrompeld... en mijn collega's zien finishen. Het evenement is voor herhaling vatbaar, minder massaal als de Tilburg Ten Miles [ook minder mensen langs de route], maar prima weer voor de tijd van het jaar, strakke planning, goede vrijwilligers en een leuke sfeer. Volgend jaar maar weer eens kijken hoe het gaat.

En ik... ik baalde als een stekker... kon die mafketel wel schieten, maar ik kon hem niet meer bijhouden om hem te tackelen >:). Nu weer een paar weekjes rust en dan ergens in april pak ik het voorzichtig weer op. Wel doet nu mijn hele lijf zeer... echt zeer, alles zit vast. Vanochtend had ik een toets, toen ik opstond om mijn blaadjes in te leveren kraakte en piepte alles en kwam ik niet eens fatsoenlijk omhoog.

Daarom: morgen yoga, donderdag baantjes trekken in het zwembad voor ik aan mijn avonddienst begin en vrijdag een dagje sauna. Hopelijk komt het dan allemaal weer wat los en kan ik in ieder geval weer een beetje uit de voeten.

[/einde klaagpost]

Sjit :(
Maar klinkt ook wel alsof je heul erg gespannen was sws. Dus of het was die gek geweest die jou uit balans had gebracht, of anders was er wel op het verkeerde moment een dikke kever overgestoken oid. Denk ik.
Iig goed herstellen en je vertrouwen opbouwen. En een beetje genieten van je amdere sporten :)
pi_137851405
quote:
17s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Huuu eerste evenement-iets waar ik aan meeloop :X Wat doe ik mezelf aan.
Leuk! Je gaat het vast super vinden :)

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik heb wel een trainingsschema in runkeeper dat ik deels volg, maar ik weet vooral niet wat nou precies een goede trainingsopbouw is. Zal er toch aan moeten hoor want ik wil opbouwen naar een halve marathon, dus dan is wat aanklooien misschien niet handig ;)

Edit: dingen tussendoor doen is op zich goed. Volgens mijn hm schema moet ik ook regelmatig 3 kwartier een andere training doen. Het is alleen wel handig om op 1 soort doel te focussen. Dus bijv wil je goed worden in hardlopen of wil je enorme dikke spieren kweken. Althans, dat denk ik
Een halve marathon, wow!

En heb geen interesse in dikke spieren, ben meer van het behendige en veel herhalingen met lagere gewichten :) Maar dat doel heb ik gehaald, lopen is nu mijn volgende doel! Krachtconditie/behendigheid hou ik wel bij in de andere trainingen.
pi_137851504
quote:

Dat lijkt me heel verstandig :Y

Balen dat je Drunense Duinenloop zo is gelopen. Rustig opbouwen en volgend keer beter :)
  maandag 17 maart 2014 @ 18:27:04 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137851510
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:23 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

[..]

Een halve marathon, wow!

En heb geen interesse in dikke spieren, ben meer van het behendige en veel herhalingen met lagere gewichten :) Maar dat doel heb ik gehaald, lopen is nu mijn volgende doel! Krachtconditie/behendigheid hou ik wel bij in de andere trainingen.
^O^

Ben er ook nog niet hoor. 2 weken geleden 13,4 km gelopen, mijn langste afstand tot nu toe. Maar een mens moet doelen hebben he ;)
En nu ben ik al een week ziekjes dus conditie gaat achteruit denk ik -O-
pi_137851645
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

^O^

Ben er ook nog niet hoor. 2 weken geleden 13,4 km gelopen, mijn langste afstand tot nu toe. Maar een mens moet doelen hebben he ;)
En nu ben ik al een week ziekjes dus conditie gaat achteruit denk ik -O-
Ik heb het al eerder gezegd vandaag: je basisconditie blijft wel, met af en toe een week of 2 rust gaat ie soms juist door die rust vooruit. :)
pi_137851778
Snel fit worden Mumeli! En inderdaad, je spieren kunen nu maximaal herstellen, misschien is het juist wel goed voor je uiteindelijke vermogen :)
pi_137851948
Voor mij niet lopen vandaag, vanavond een uurtje spinnen (focussen op één sport? :{w ). Morgen rustdag, woensdag weer intervalloopje :)
Heb al een tijdje niet meer op asfalt gelopen, ben benieuwd hoe het met de snelheid is......
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 18:42:43 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137852133
Ik noem zojuist de 60 van Texel tegen E.T.

"Dat is ZÉSTIG kilometer he!!"

Ja... als je 40 kan kan je 60 ook, zei ik :')
pi_137852217
Dat ' als je x kan kun je y ook' was het motto tijdens de HM zondag :') :D

Vooral omdat het een loop was en de mijlmarkers dus door elkaar stonden :X "Nou ja, als we er één kunnen, kunnen 7 ook (die waren we dan net voorbij) :') " En dat het hele eerste rondje lang :X
Ja doei.
pi_137852266
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:

Inderdaad, als je die 40 hebt gehad, ben je over de helft. Dan ben je er dus bijna :)
  maandag 17 maart 2014 @ 18:52:25 #23
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_137852533
En als je 42 afrond naar boven zit je al op 50. ^O^
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_137852758
Sjeekie... WB!

Balen! Lekker rustig opbouwen weer idd.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:56:49 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137852770
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd vandaag: je basisconditie blijft wel, met af en toe een week of 2 rust gaat ie soms juist door die rust vooruit. :)
Ik hoop het! Voorheen was dat bij mij niet zo, maar toen was ik slechter getraind. Dus t is ff afwachten. In februari ook al eea gemist (ziek ook en effe rust nodig toen)
Ja ik maak me druk :@
  maandag 17 maart 2014 @ 18:58:53 #26
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137852866
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:45 schreef cafca het volgende:

[..]

Inderdaad, als je die 40 hebt gehad, ben je over de helft. Dan ben je er dus bijna :)
Hihihi
pi_137852895
Ben vandaag maar weer begonnen met thuishups programma.
Fittest Insanity gedaan, meteen weer zweten, was alweer een beetje vergeten waarom het ook alweer insanity heette. En dan is dit alleen maar de fittest :o
en nu eens zien of ik nog mijn fittest results van vorige keer Insanity kan terugvinden
pi_137852950
quote:

Of 120.
pi_137853079
quote:
bovendien kreeg ik geen lucht de hele tijd... ik kon alleen maar uitademen en nog verder uitademen, het leek wel of er helemaal geen lucht binnen kwam.
Ik had hier ook last van gisteren. Geen idee hoe het zat met de luchtvochtigheid o.i.d. maar ik had ook het idee dat er verrekte weinig zuurstof in de lucht zat.

Balen van de malloot die zo nodig vaag moest in halen. Nu echt goed herstellen en volgende keer echt fris van start.

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:56 schreef Murmeli het volgende:
Ik hoop het! Voorheen was dat bij mij niet zo, maar toen was ik slechter getraind. Dus t is ff afwachten. In februari ook al eea gemist (ziek ook en effe rust nodig toen)
Ja ik maak me druk :@
Komt goed schatje. (Ik maak me ook druk hoor, over 2 maanden heb ik 10 km op het programma staan, en ik zie het mezelf nog steeds niet doen. :{ )

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:00 schreef pijll het volgende:

[..]

Of 120.
Dat is alleen weggelegd voor de Jan Knippenbergs onder ons. Wat me er aan helpt herinneren dat ik zijn boek nog moet uitlezen. :o
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_137853202
Als ik flink goed afrond, ren ik 5km in een recordtijd. 8-)
Your opinion of me is none of my business.
pi_137853236
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:45 schreef cafca het volgende:

[..]

Als je 40 gehad hebt moet je nog minder dan een halve. En die loopt een beetje loper met z'n fivefingers in de neus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 19:10:10 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137853391
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef _MvN_ het volgende:
En als je 42 afrond naar boven zit je al op 50. ^O^
Gelet op mijn leeftijd van 43, ben ik het hier niet mee eens.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:13:39 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137853576
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:03 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik had hier ook last van gisteren. Geen idee hoe het zat met de luchtvochtigheid o.i.d. maar ik had ook het idee dat er verrekte weinig zuurstof in de lucht zat.

Balen van de malloot die zo nodig vaag moest in halen. Nu echt goed herstellen en volgende keer echt fris van start.

[..]

Komt goed schatje. (Ik maak me ook druk hoor, over 2 maanden heb ik 10 km op het programma staan, en ik zie het mezelf nog steeds niet doen. :{ )

[..]

Dat is alleen weggelegd voor de Jan Knippenbergs onder ons. Wat me er aan helpt herinneren dat ik zijn boek nog moet uitlezen. :o
Thanks :) komt bij jou vast ook goed ;) tot welke afstand kun je nu lopen (in training?) Van 5 naar 10 kan best snel gaan. En het gaat om uitlopen, niet om een wereldtijd ;)
  maandag 17 maart 2014 @ 19:14:34 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137853623
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je 40 gehad hebt moet je nog minder dan een halve. En die loopt een beetje loper met z'n fivefingers in de neus.
Hahahahahaha dat past niet heur :o zelfs niet in die gok van mij
pi_137853886
quote:

^O^ Ik zit al te wachten totdat je je kan inschrijven.
pi_137854313
quote:

Pascal van Norden, een van NLs beste trailrunners, zei na de Sallandtrail 75km nog dat hij nooit verder trainde dan 35/40. Alles daarna is toch wel zwaar en moet je gewoon op karakter lopen. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 19:31:17 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137854511
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:26 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Pascal van Norden, een van NLs beste trailrunners, zei na de Sallandtrail 75km nog dat hij nooit verder trainde dan 35/40. Alles daarna is toch wel zwaar en moet je gewoon op karakter lopen. ;)
Denk wel dat hij dan zeer regelmatig die 35/40 loopt en niet 1 keer in aanloop naar een wedstrijd :P
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 19:41:20 #38
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_137855049
Vanmorgen sloeg ik de sportbijlage van de provinciale krant open en tot mijn verbazing werd ik met naam genoemd om mijn tweede plaats in de hardloopwedstrijd van zaterdag. Die kan mooi boven mijn bed.

Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_137855117
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:23 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Ik hoop het :)

Als ik jullie hier zie posten, echt _O_ hoor. Ik ben ik hier al vanaf 2011 met vlagen geloof ik wel/niet aan het posten geweest en daarvan zie ik nog wat bekende namen die nu ineens richting de hm/m gaan. Bizar :P
pi_137855261
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:41 schreef Mascleta het volgende:
Vanmorgen sloeg ik de sportbijlage van de provinciale krant open en tot mijn verbazing werd ik met naam genoemd om mijn tweede plaats in de hardloopwedstrijd van zaterdag. Die kan mooi boven mijn bed.

[ afbeelding ]
Tof man! *O*
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 19:45:19 #41
200114 Mascleta
pi_137855301
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:26 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Mijn stadsgenoot Huub van Noorden (o.a. winnaar Kustmarathon) kwam afgelopen weekend vanuit Goes naar Dishoek gelopen (31km) om daar de wedstrijd over 10km te winnen. Na afloop ging hij nog even 7km uitlopen samen met zijn vrouw.

Hij is dan ook in training voor een 60km wedstrijd en een paar weken later een wedstrijd over 85km op La Palma.
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 17 maart 2014 @ 19:48:09 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137855456
quote:

[ afbeelding ]
Tof *O*
  maandag 17 maart 2014 @ 19:49:02 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137855497
quote:
17s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik hoop het :)

Als ik jullie hier zie posten, echt _O_ hoor. Ik ben ik hier al vanaf 2011 met vlagen geloof ik wel/niet aan het posten geweest en daarvan zie ik nog wat bekende namen die nu ineens richting de hm/m gaan. Bizar :P
Dat is wel grappig inderdaad!
  maandag 17 maart 2014 @ 19:52:55 #44
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_137855712
quote:

[ afbeelding ]
Een zeer leuk aandenken! ^O^
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  maandag 17 maart 2014 @ 19:53:29 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137855732
quote:

ik wilde net vragen.... wat voor hardloop porn zit jij te lijken op FB...
maar je hebt gelijk, als je een marathon kunt lopen dan kan 60km ook!
en zelfs als je nog nooit een marathon hebt gelopen dan kan 60km ook ;)
dus waar wacht je nog op...??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 19:55:54 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137855864
quote:

[ afbeelding ]
tof!
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik wilde net vragen.... wat voor hardloop porn zit jij te lijken op FB...
maar je hebt gelijk, als je een marathon kunt lopen dan kan 60km ook!
en zelfs als je nog nooit een marathon hebt gelopen dan kan 60km ook ;)
dus waar wacht je nog op...??
Hij is pas in 2015 :P
pi_137855949
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:45 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Mijn stadsgenoot Huub van Noorden (o.a. winnaar Kustmarathon) kwam afgelopen weekend vanuit Goes naar Dishoek gelopen (31km) om daar de wedstrijd over 10km te winnen. Na afloop ging hij nog even 7km uitlopen samen met zijn vrouw.

Hij is dan ook in training voor een 60km wedstrijd en een paar weken later een wedstrijd over 85km op La Palma.
Gekkenhuis ja! ^O^ Die kerel was ook 2e geworden op de 50k trail des Fantomes zag ik net.

En erg gaaf met je naam in de krant! Dat zijn leuke aandenkens! *O*
pi_137856588
Woei! 21km in 3 dagen tijd, word een lekker week totaal.
Ik voel lichamelijk wel dat ik weer op de rand zit, maar zonder grenzen opzoeken is er geen vooruitgang denk ik.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:09:53 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137856655
lees net in het Noord-Hollands Dagblad dat Texel zich nu al op maakt voor een Fok! invasie tijdens de paasdagen van 2015..
Texelse informanten hebben de namen horen vallen van YUR,Swets en Semmie (code name Semtex)
Nu al verschijnen er overal op Texel vlugschriften met de volgende tekst..:

quote:
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 20:13:14 #50
200114 Mascleta
pi_137856827
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
lees net in het Noord-Hollands Dagblad dat Texel zich nu al op maakt voor een Fok! invasie tijdens de paasdagen van 2015..
Texelse informanten hebben de namen horen vallen van YUR,Swets en Semmie (code name Semtex)

[..]

Ook de bunker op Texel wordt weer in gebruik genomen.

-----
-----
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:15:44 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_137856963
Eerst dacht ik nog: "Die sloot kan ik makkelijk hebben! :Y) "

En toen dacht ik: "WTFBBQ :o "

Blub :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 maart 2014 @ 20:18:11 #52
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137857096
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[ afbeelding ]

schitterend!!!! _O-
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:20:02 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_137857203
Oh en ik heb dus geen grijze longsleeve aan he! Dat is allemaal sloot :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 maart 2014 @ 20:21:10 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137857268
quote:

[ afbeelding ]

_O-! Geweldig :D!
pi_137857283
Wooow what happened? :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 17 maart 2014 @ 20:21:39 #56
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_137857292
quote:

[ afbeelding ]

Ik zie het probleem niet. Een Guppy op het droge is pas gek.
pi_137857317
quote:

[ afbeelding ]

triathlon?
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 20:22:31 #58
200114 Mascleta
pi_137857333
quote:

[ afbeelding ]

_O_
-----
-----
pi_137857451
quote:

[ afbeelding ]

Beste hardloopfoto ooit :D
pi_137857487
quote:

[ afbeelding ]

Geweldig koud! Respect hoor!
pi_137857490
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:24 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Beste zwemfoto ook :D
pi_137857515
quote:

[ afbeelding ]

_O_ *O* _O_
pi_137857518
quote:

[ afbeelding ]

_O_

(Is dit nog hardlopen te noemen?)
  maandag 17 maart 2014 @ 20:26:26 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137857522
Hehehehe gup!
pi_137857523
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:24 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

maandag 17 maart 2014 @ 20:28:24 #66
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_137857617
_O- nu nog de erna-foto
pi_137857777
quote:

En toen dacht
[ afbeelding ]

Onverhard lopen FTW
pi_137857842
Er is waarschijnlijk toch wel wat onderhandelruimte voor reiskostenvergoeding op stage, ipv: je hebt OV, dus veel plezier ermee. Als ik 2 dagen per week met de auto kan, scheelt dat op die dagen gewoon 2 uur reistijd en wordt combineren met hardlopen gewoon weer goed te doen :D lekker voor de file's uit tuffen, en om half 5 thuis zijn ipv 7 uur *O*
  maandag 17 maart 2014 @ 20:33:48 #69
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_137857900
quote:

[ afbeelding ]

_O_ _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 20:34:15 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137857933
quote:

[..]

:D :')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 20:34:35 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137857959
quote:

[ afbeelding ]

:o wtf??
pi_137858099
quote:

[..]

je kan hem ook in estafette vorm van 4 ettapes van 15 km lopen dus er kunnen er veel meer mee gaan doen.
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:38:25 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_137858166
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

triathlon?
Ze verstoppen die fietsen alleen zo goed :(
  ESF Reporter maandag 17 maart 2014 @ 20:39:23 #74
87554 Cee
Welluk?
pi_137858204
quote:

[ afbeelding ]

:D _O_
  maandag 17 maart 2014 @ 20:39:46 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137858225
Gup!! ^O^

Hats dat wordt snel een bezoekje aan de dealer?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 20:40:14 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137858245
Uit het regelement van de Den Haag strandmarathon

quote:
Tijdslimiet: 6 uur. In de praktijk loopt iedereen binnen 5 uur, mocht u langzamer zijn op zich geen probleem: U op het strand kwijt raken lukt niet. Verdwalen is onmogelijk: heen is de zee aan uw linkerhand, terug aan uw rechterhand.
:D _O-
  maandag 17 maart 2014 @ 20:41:31 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137858312
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Uit het regelement van de Den Haag strandmarathon

[..]

:D _O-
Ideaal toch? :+
pi_137858323
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

je kan hem ook in estafette vorm van 4 ettapes van 15 km lopen dus er kunnen er veel meer mee gaan doen.
:P De nieuwe ekiden voor 2015
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:41:55 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_137858341
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:41 schreef GotC het volgende:

[..]

Ideaal toch? :+
Zou iets voor mij kunnen zijn :Y allemaal niet zo ingewikkeld
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 20:41:58 #80
200114 Mascleta
pi_137858343
Ik heb ook nog een foto gevonden van afgelopen zaterdag, maar vind hem niet zo leuk.

Mijn loophouding ziet er zo ongezond uit.

-----
-----
  maandag 17 maart 2014 @ 20:42:34 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137858381
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zou iets voor mij kunnen zijn :Y allemaal niet zo ingewikkeld
Rechtdoor. Constant. :P
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:43:15 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_137858421
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Rechtdoor. Constant. :P
Mwa, bij nader inzien moeten ze de route maar gewoon duidelijk uitzetten. Anders wordt het ook saai :@
  maandag 17 maart 2014 @ 20:43:26 #83
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137858433
quote:

[ afbeelding ]

tweeduizend jaar geleden was er een kerel die hier helemaal geen problemen mee gehad zou hebben
pi_137858454
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:39 schreef Quoi het volgende:
Gup!! ^O^

Hats dat wordt snel een bezoekje aan de dealer?
Ik heb vrijdag m'n eerste proefrit al gemaakt :9 Vrijdag weer verder kijken!
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:44:20 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_137858485
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

tweeduizend jaar geleden was er een kerel die hier helemaal geen problemen mee gehad zou hebben
Ik ben duidelijk geen nazaat. Of gelovige.
pi_137858557
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben duidelijk geen nazaat. Of gelovige.
Had je toch even moeten fixen voordat je door sloten ging banjeren.
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 20:47:23 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_137858645
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Had je toch even moeten fixen voordat je door sloten ging banjeren.
Kom je nu mee :D

Ik wilde de kranten in m'n nog steeds natte schoenen verversen, zijn er geen kranten meer :(
pi_137858716
Oh, ik ben wel in voor de estafettevariant op Texel. Of ik wil ook wel als support mee op m'n moeders elektrische fiets!
pi_137859405
quote:
Haaij, iemand van fok heeft mij toegevoegd als vriendje op endo. Wie is dat dan heb ik er ook even een beeld bij ^^
Hoi, dat was ik :W
Ik gebruik Endomondo juist om een beeld van iedereen te krijgen, ook handig met het oog op de Ekiden.
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 21:01:35 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_137859541
Ik ben ook nog toegevoegd door ene Marc van N. Is dat ook iemand van hier?? :)
  maandag 17 maart 2014 @ 21:07:12 #91
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_137859868
Thanx allemaal...
... noodgedwongen nu met laptop en leerboek op de bank... pootjes omhoog en even een verslagje afmaken. Onder het genot van een lekker koud biertje... van de nood een deugd maken nietwaar.

Ik weet wel dat ik te graag wilde meedoen en het niet wilde laten afweten, maar goed... ik heb er voor mezelf vrede mee dat ik gestopt was... ook al is het balen. Mijn hoofd won het van mijn hart deze keer.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_137860052
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:59 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Hoi, dat was ik :W
Ik gebruik Endomondo juist om een beeld van iedereen te krijgen, ook handig met het oog op de Ekiden.
Had je opgezocht in het lijstje idd. Haaij :) ik vind het ook leuk :D
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 maart 2014 @ 21:11:21 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137860092
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Idem hier. Met alle liefde mag iedereen mijn Endomondo vriendje worden, maar veel leuker als ik weet wie je bent :P
  maandag 17 maart 2014 @ 21:12:08 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137860125
Oh bier *O*
Morgen maar ff doen :Y
pi_137860210
quote:

[ afbeelding ]

Zo hoort het!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_137860247
quote:
Verrassend genoeg is dat _MvN_ (als we het over dezelfde van N hebben :P)
pi_137860260
quote:
Mvn :)

Toffe foto gup! Respect _O_
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 21:14:59 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_137860296
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:14 schreef Guard het volgende:

[..]

Verrassend genoeg is dat _MvN_ (als we het over dezelfde van N hebben :P)
Oh ja, die had ik ook nog wel kunnen gokken :+
pi_137860332
quote:

[ afbeelding ]

Hahaha _O_ dit ziet er echt zo awesome uit.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 maart 2014 @ 21:20:21 #100
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_137860581
Dat ben ik idd. Wilde het lekker simpel houden hier :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')