SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spierpijn is geen indicatie voor een goede workout hoorquote:Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik heb geen spierpijn ofzo. Eigenlijk heb ik nooit spierpijn. Misschien maar eens zwaarder trainen
Ah, bookmarkquote:Op maandag 17 maart 2014 20:15 schreef Ruby88 het volgende:
Mooi inderdaad!
Ik heb vanavond die quinoasalade gemaakt die iemand (ik weet niet meer wie, maar onwijs bedankt!) hier laatst postte. Mijn keuken is een slagveld (dat lukt mij vrij snel), maar ik heb ook meteen lunch en avondeten voor morgen. (Dus als ik zo poets, is het minstens tot woensdag netjes.
)
Hier wisselend spierpijn. Maar ach, hoort er soms wel bij!quote:Op maandag 17 maart 2014 20:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Spierpijn is geen indicatie voor een goede workout hoor
Ik heb nooit spierpijn en ik train best zwaar.
Zelfde hier.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:43 schreef douche-eendje het volgende:
En vandaag ingeschreven voor 5km loop eind mei hier in de stad. Spannend
Gezelligquote:Op maandag 17 maart 2014 20:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zelfde hier.
(Ja, toch maar de 5)
Ik sta idd op 10.000 stappen en dat heb ik vandaag gehaald door tussen de middag een half uur te wandelen en net na het eten nog eens 20 minuten. En dan dus tussendoor op mijn werk, wat overwegend zitten is de stappen heen en weer naar de wc enzo.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:20 schreef het-is-mij het volgende:
Be hoeveel stappen heb jij ingesteld?
Ben vanmiddag pas begonnen en met ruguurtje en ff cross trainen 3300 stappen maar hoe kom je er in vredesnaam aan min 10.000 wat er in de handleiding staat?
Dan loop je echt met een waanzinnig tempo. Dat of je teller (of de mijne!) werkt niet zoals het hoort. Ik heb vrij letterlijk hetzelfde gelopen maar kom niet verder dan zo'n 6.000 stappenquote:Op maandag 17 maart 2014 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik sta idd op 10.000 stappen en dat heb ik vandaag gehaald door tussen de middag een half uur te wandelen en net na het eten nog eens 20 minuten. En dan dus tussendoor op mijn werk, wat overwegend zitten is de stappen heen en weer naar de wc enzo.
Maar ik moet er dus idd echt bewust voor op uit.
Ik zit nu vandaag op 12,284
Ik heb ook wel eens (door het sporten, mijn werk is meestal niet zo actief) dat ik ineens van een of andere oefening veel meer spierpijn heb dan anders.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:10 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ja, wel aan allebei de kanten. Het is ook echt spierpijn.
Hoezo betekent dat dat er iets mis is met je weegschaal? Als je wat meer of minder zout eet en toevallig nog niet naar het toilet geweest bent, heb je dit verschil al bijna helemaal verklaard...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:39 schreef Vicky het volgende:
Er is duidelijk iets mis met mijn weegschaal.
Gister 79,5... vanmorgen 78,4..
Nog even over die stappen, als ik online kijk zie ik ook de minder actieve minuten, de rode streepjes zeg maar, maar goed, daarin loop ik natuurlijk wel rond af en toe. De actieve minuten zijn oranje en groen geloof ik:quote:Op maandag 17 maart 2014 21:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dan loop je echt met een waanzinnig tempo. Dat of je teller (of de mijne!) werkt niet zoals het hoort. Ik heb vrij letterlijk hetzelfde gelopen maar kom niet verder dan zo'n 6.000 stappen
Even over die calorieen he. Ik probeer iedere dag op 1600/1700 uit te komen. Maar ik zou dus beter nog iets lager kunnen gaan zitten? Ik werk aan een nieuw ritme, iets dat ik gewoon voor altijd vol kan houden, maar ik wil natuurlijk ook wel afvallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil elke dag rond de 1400kcal uitkomen dus moet in de avond nog een tussendoortje van 200kcal verzinnen. Denk dat het iets van noten of kwark zal zijn.
Verder nog een half uur hoepelen en moet ik een choreo maken dus veel dansen.
Ligt er helemaal aan hoe lang je bent, hoe zwaar je bent, hoe veel je dagelijks beweegt, hoe veel je sport.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Even over die calorieen he. Ik probeer iedere dag op 1600/1700 uit te komen. Maar ik zou dus beter nog iets lager kunnen gaan zitten? Ik werk aan een nieuw ritme, iets dat ik gewoon voor altijd vol kan houden, maar ik wil natuurlijk ook wel afvallen.
Thanks. Eens zien hoe ik dat het beste uit kan rekenen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan hoe lang je bent, hoe zwaar je bent, hoe veel je dagelijks beweegt, hoe veel je sport.
Is voor iedereen anders.
Dus netto nog minder vanwege het sporten? Dan moet je zeker meer eten. Je raakt anders naar verhouding ook meer lean body mass (spier) kwijt en dat wil je juist voorkomen. Ook denk ik dat het moeilijk is om alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft op 1000 kcal. Dat is een crashdieet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:12 schreef xuryah het volgende:
Ik kom op gemiddeld 1000 calorieën per dag.
Dat is wel erg weinig. Ik moet dus meer eten?
Wat kan ik dan t beste meer eten?
Heb vandaag wel eens een keer spierpijn trouwens. Gister goed getraind in de sportschoolvanavond weer hardlopen (hoop dat het droog blijft)
Maar in groente zit over het algemeen niet zoveel calorieën, toch? Al kun je natuurlijk van die sticks eten met een dipsausje. Dat lijkt mij nog wel lekker ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
Het maakt weinig uit wat je dan eet, 400kcalorieen zijn 400 kcalorieen.
Alleen als je bijvoorbeeld honger hebt zou ik die 400kcals proberen binnen te krijgen door een flinke hoeveelheid groente.
Als je zegt 'mwoah, een boterham is ook ok', dan kan je dat doen.
1000 is dan wel erg weinig in combinatie met sporten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:12 schreef xuryah het volgende:
Ik kom op gemiddeld 1000 calorieën per dag.
Dat is wel erg weinig. Ik moet dus meer eten?
Wat kan ik dan t beste meer eten?
Heb vandaag wel eens een keer spierpijn trouwens. Gister goed getraind in de sportschoolvanavond weer hardlopen (hoop dat het droog blijft)
Nee, het minimum is geheel afhankelijk van hoe groot en zwaar je nu bent en hoeveel je per dag beweegt. Dit was maar een voorbeeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef xuryah het volgende:
[..]
Maar in groente zit over het algemeen niet zoveel calorieën, toch? Al kun je natuurlijk van die sticks eten met een dipsausje. Dat lijkt mij nog wel lekker ook.
Is het minimum calorieën dan 1400 per dag?
Ik ben nu idd begonnen met gedroogd fruit en noten. S avonds een bakje kwark yoghurt. Daardoor lopen de calorieën wel al opquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus netto nog minder vanwege het sporten? Dan moet je zeker meer eten. Je raakt anders naar verhouding ook meer lean body mass (spier) kwijt en dat wil je juist voorkomen. Ook denk ik dat het moeilijk is om alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft op 1000 kcal. Dat is een crashdieet.
Als het je echt moeite kost om meer te eten: gedroogd fruit, noten en andere calorierijke dingen. Een bak kwark met muesli of wat erdoor is ook goed als je sport.
Ik gebruikte die ook. En bij mij klopte hij altijd goed. Mits je het goede merk, hoeveelheid enz. Gebruikt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:34 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik ben nu idd begonnen met gedroogd fruit en noten. S avonds een bakje kwark yoghurt. Daardoor lopen de calorieën wel al op
Ik weet ook niet zeker of alles wel klopt in die app (fatsecret), soms verwacht ik echt wel wat meer calorieën. Bijvoorbeeld tagliatelle met bolognese saus, dat telt best wel wat calorieën lijkt me.
Hi, wie ben je en waarom doe je dit onderzoek? Voor werk? Voor studie?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Michelle489 het volgende:
Hallo Iedereen! Ik doe onderzoek naar de behoefte en mening in Nederland over advies naar gezondheid, lifestyle en beweging. De vragen heb ik voor jullie in een enquete gegoten. Het kost maar een paar minuutjes, maar 13 vragen!
Zouden jullie deze voor mij in willen vullen? Superbedankt!
http://www.thesistools.com/web/?id=399021
Groetjes Michelle
Preciesquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik gebruikte die ook. En bij mij klopte hij altijd goed. Mits je het goede merk, hoeveelheid enz. Gebruikt.
Preciesquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Precies
Bijvoorbeeld niet elke bolognesesaus is hetzelfde dus daar moet je goed opletten en niet vergeten dingen zoals boter en olie ook in te voeren.
Merk is lastig, omdat ik alles zelf maak (behalve de pasta dan). De saus maak ik helemaal zelf, dus moet dan echt elk ingrediënt die ik heb gebruikt toevoegen. :p dus heb voor dat wel maar gewoon een merk gekozen (Heinz ofzo). Denk dat er in een potje meer calorieën zitten dna als je t zelf maakt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik gebruikte die ook. En bij mij klopte hij altijd goed. Mits je het goede merk, hoeveelheid enz. Gebruikt.
Hallo! Ik ben student en studeer op het moment CO-IEMES. Deze enquete heb ik nodig om trends en behoeftes te analyseren in Nederland voor een schoolproject. De gegevens worden volledig anoniem verwerkt. Ik zou het heel fijn vinden als je zou willen deelnemen;)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hi, wie ben je en waarom doe je dit onderzoek? Voor werk? Voor studie?
Wat ga je met de resultaten doen?
Juist als je het zelf maakt zou ik het allemaal invoeren, zo'n standaard merk zegt dan weinig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Merk is lastig, omdat ik alles zelf maak (behalve de pasta dan). De saus maak ik helemaal zelf, dus moet dan echt elk ingrediënt die ik heb gebruikt toevoegen. :p dus heb voor dat wel maar gewoon een merk gekozen (Heinz ofzo). Denk dat er in een potje meer calorieën zitten dna als je t zelf maakt.
Aannames zijn niet heel verstandig he?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Merk is lastig, omdat ik alles zelf maak (behalve de pasta dan). De saus maak ik helemaal zelf, dus moet dan echt elk ingrediënt die ik heb gebruikt toevoegen. :p dus heb voor dat wel maar gewoon een merk gekozen (Heinz ofzo). Denk dat er in een potje meer calorieën zitten dna als je t zelf maakt.
Tja dan zul je idd ieder ingrediënt moeten toevoegen. Ik schrijf dat allemaal meestal even op een briefje en voer het op een rustig moment in.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Maar sowieso, een schepje bolognese meer of minder zal niet enorm veel uitmaken, als je op 1000kcal per dag zit je structureel te laag met al je maaltijden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee, maar het zal vast geen 200 calorieën schelen. In mijn pastasaus zit alleen groenten, geen olie of wat dan ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Aannames zijn niet heel verstandig he?
Lijstje van gisteren:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar sowieso, een schepje bolognese meer of minder zal niet enorm veel uitmaken, als je op 1000kcal per dag zit je structureel te laag met al je maaltijden.
Post eens een lijstje, met hoeveelheden, van wat je op een dag eet?
Begin eens met ontbijten. Dan heb je zo al 2-300kcals binnen. Als je uit gaat van 2-3 boterhammen met beleg of een bak brinta of een bak kwark met muesli.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee, maar het zal vast geen 200 calorieën schelen. In mijn pastasaus zit alleen groenten, geen olie of wat dan ook.
[..]
Lijstje van gisteren:
O: -
L: zelfgemaakte tomatensoep (1 kom). zat in: 2 tomaten, bouillon, 2 cherrytomaatjes, koriander, halve ui, knoflookteentje, basilicum. 2 sneetjes meergranenbrood
D: tagliatelle met bolognese saus (2 nestjes tagliatelle, 125 gram gehakt, prei, ui, champignons, paprika, blikje geconcentreerde tomaten, tomaten in stukjes, beetje sambal, knoflook en andere kruiden)
S: 1,5 uur fitness
T: 1 vijg
T: bakje kwarkyoghurt
T: 1 glas amandelmelk met cacao en banaan
Waar is je ontbijt? Ik vind het een erg mager lijstje, maar wat je eet is op zich wel primaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee, maar het zal vast geen 200 calorieën schelen. In mijn pastasaus zit alleen groenten, geen olie of wat dan ook.
[..]
Lijstje van gisteren:
L: zelfgemaakte tomatensoep (1 kom). zat in: 2 tomaten, bouillon, 2 cherrytomaatjes, koriander, halve ui, knoflookteentje, basilicum. 2 sneetjes meergranenbrood
D: tagliatelle met bolognese saus (2 nestjes tagliatelle, 125 gram gehakt, prei, ui, champignons, paprika, blikje geconcentreerde tomaten, tomaten in stukjes, beetje sambal, knoflook en andere kruiden)
Ik kom te laat mijn bed uit voor ontbijt. Dat is het probleem. Want ik heb ook geen reden om mijn bed uit te gaan. Vandaag ook pas 11 uur er uit, heb nog niet gegeten dus ik lunch dan meteen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Begin eens met ontbijten. Dan heb je zo al 2-300kcals binnen. Als je uit gaat van 2-3 boterhammen met beleg of een bak brinta of een bak kwark met muesli.
Dan nog een tussendoortje in de ochtend, twee gekookte eitjes oid, is ook al weer 200kcal.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als je dit langere tijd doet ga je daar fysiek en mentaal echt onder lijden. Het is veel te weinig icm 1.5 uur fitness, maar ook zonder fitness zou het te weinig zijn. Ontbijten is sowieso een goeie, je lichaam kan wel eiwitten en voedingsstoffen gebruiken na een nacht slaap! Je hebt dan immers 8 uur of wat gevast.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:49 schreef xuryah het volgende:
[..]
[..]
Lijstje van gisteren:
En als je dan ontbijt om 11 en luncht om 2?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik kom te laat mijn bed uit voor ontbijt. Dat is het probleem. Want ik heb ook geen reden om mijn bed uit te gaan. Vandaag ook pas 11 uur er uit, heb nog niet gegeten dus ik lunch dan meteen.
Ik probeer wel steeds vroeger mijn bed uit te gaan, maar ik heb ook gewoon weinig te doen op een dag.
Als het mooi weer is kom ik er wel vroeg uit en dan beweeg ik veel. Maar op zo'n dag als deze...
Ja zoiets doe ik dan normaal gesproken. Rond 12 uur eten, wat dan mijn ontbijt is. En dan rond 3 uur lunchen. Maar omdat ik dan nog echt geen honger heb stelt mijn lunch niks voor :p Dus dat zie ik dan meer als een tussendoortje. En dan rond 6 uur mn avondeten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als je dan ontbijt om 11 en luncht om 2?
Moeilijk he, om de goede balans te vinden. Maar je denkt er nu bewust over na, dat is toch een goed begin!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:05 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja zoiets doe ik dan normaal gesproken. Rond 12 uur eten, wat dan mijn ontbijt is. En dan rond 3 uur lunchen. Maar omdat ik dan nog echt geen honger heb stelt mijn lunch niks voor :p Dus dat zie ik dan meer als een tussendoortje. En dan rond 6 uur mn avondeten.
Eiwitten wil ik sowieso ook meer gaan eten.
Heb geen geld voor die shakes, dus moet het vooral uit vis en kip halen enzo. Waar zitten nog meer veel eiwitten in? Las ergens dat in ei zelf niet eens zoveel eiwitten zit.
Jep, ik ben wel bewust met voeding bezig. Dat vind ik wel fijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Moeilijk he, om de goede balans te vinden. Maar je denkt er nu bewust over na, dat is toch een goed begin!
Sporten in de ochtend? Is dat niet lekker?
Het verschilt heel erg per merk kwark of yoghurt hoeveel eiwit erin zit, dus dat zou je kunnen uitzoeken. Yoghurt van fage bijv. heeft veel eiwit en ook een andere structuur dan de meeste yoghurts (dikker). Pindakaas of andere notenboters hebben ook wat eiwitten. Vele soorten bonen hebben ook aardig wat eiwit, of groenten als broccoli.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:05 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja zoiets doe ik dan normaal gesproken. Rond 12 uur eten, wat dan mijn ontbijt is. En dan rond 3 uur lunchen. Maar omdat ik dan nog echt geen honger heb stelt mijn lunch niks voor :p Dus dat zie ik dan meer als een tussendoortje. En dan rond 6 uur mn avondeten.
Eiwitten wil ik sowieso ook meer gaan eten.
Heb geen geld voor die shakes, dus moet het vooral uit vis en kip halen enzo. Waar zitten nog meer veel eiwitten in? Las ergens dat in ei zelf niet eens zoveel eiwitten zit.
Als ik jou was zou ik even je BMR gaan berekenen. Dan weet je precies hoeveel je nodig hebt in ruststand (dus om je hersens etc te laten werken, slapen en dat soort dingen) dit heb je écht nodig. Dan bereken je daarna wat je verbruikt met je activiteit en dan ga je daar ongeveer 500 kcal onder zitten (tekort van 3500 kcal per week dus dan val je, volgens het boekje, 0,5 kg per week af). Dit is natuurlijk wel voor iedereen anders he, maar dan heb je een beetje een idee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef xuryah het volgende:
[..]
Maar in groente zit over het algemeen niet zoveel calorieën, toch? Al kun je natuurlijk van die sticks eten met een dipsausje. Dat lijkt mij nog wel lekker ook.
Is het minimum calorieën dan 1400 per dag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat kwark of yoghurt zo verschilde wist ik niet! Daar maar eens beter op letten danquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het verschilt heel erg per merk kwark of yoghurt hoeveel eiwit erin zit, dus dat zou je kunnen uitzoeken. Yoghurt van fage bijv. heeft veel eiwit en ook een andere structuur dan de meeste yoghurts (dikker). Pindakaas of andere notenboters hebben ook wat eiwitten. Vele soorten bonen hebben ook aardig wat eiwit, of groenten als broccoli.
Ik heb hetzelfde trouwens; ik slaap vaak uit. Dus mijn ontbijt is vaak mijn lunch en dan heb ik later nog een tweede lunch.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Spierpijn is geen indicatie voor een goede workout hoor
Ik heb nooit spierpijn en ik train best zwaar.
Push ups, ik kan het ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:00 schreef Zeester het volgende:
Ik heb zojuist met mn huisgenootje een 7 minute workout gedaan.
Ging verbazingwekkend goed, behalve de push ups in elke vorm, maar die heb ik tegen de deur gedaan. Gaan we vaker doen
Ze zijn iig veel te lekker :p ik heb mijn zak aan mijn vriend meegegeven voor op zijn werkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:41 schreef Barreltje het volgende:
crap..
ik ben er achter dat napoleon snoepjes 25 kcal zijn..
nu ben ik er voor mezelf nog niet uit of dat veel is of juist weinig
Het hangt er vanaf hoeveel je er per keer eet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:41 schreef Barreltje het volgende:
crap..
ik ben er achter dat napoleon snoepjes 25 kcal zijn..
nu ben ik er voor mezelf nog niet uit of dat veel is of juist weinig
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:21 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even je BMR gaan berekenen. Dan weet je precies hoeveel je nodig hebt in ruststand (dus om je hersens etc te laten werken, slapen en dat soort dingen) dit heb je écht nodig. Dan bereken je daarna wat je verbruikt met je activiteit en dan ga je daar ongeveer 500 kcal onder zitten (tekort van 3500 kcal per week dus dan val je, volgens het boekje, 0,5 kg per week af). Dit is natuurlijk wel voor iedereen anders he, maar dan heb je een beetje een idee.
Dit kun je allemaal berekenen op deze site: http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
Dit is bijvoorbeeld die van mij, en ik zorg dat ik rond de 1800+ kcal per dag eet:Thanks! Bij mij komt het neer op BMR: 1710SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op peil houden: 2736 calorieën per dag.
Dus ik moet 2236 calorieën per dag nemen? Dat is bijna 2 x zoveel als wat ik nu doe!
Hmm lekker Hüttenkäsequote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:02 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
O: Bak kwark m 25 gr zelfgemaakte granola (havermout, noten, zaden en weetnietmeerhoehetheetsiroop) en een handje goji/cranberry-mix
T: bakje huttenkase (200gr) met halve komkommer
L: 2 boterhammen m kipfilet en anderhalve boterham m pindakaas
T: grote rode paprika
D: Lasagna (lidl) en wat sla
T: weetiknogniet
Gisteren ging ik ineens koekjes zitten eten dus dat werd mijn T![]()
Het is opquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik kom er zo aan, wacht even met eten!
Granola, dat wil ik ook nog eens zelf gaan makenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:02 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
O: Bak kwark m 25 gr zelfgemaakte granola (havermout, noten, zaden en weetnietmeerhoehetheetsiroop) en een handje goji/cranberry-mix
T: bakje huttenkase (200gr) met halve komkommer
L: 2 boterhammen m kipfilet en anderhalve boterham m pindakaas
T: grote rode paprika
D: Lasagna (lidl) en wat sla
T: weetiknogniet
Gisteren ging ik ineens koekjes zitten eten dus dat werd mijn T![]()
Wraps?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:11 schreef xuryah het volgende:
[..]
Granola, dat wil ik ook nog eens zelf gaan makenLijkt me lekker! En leuk om te doen.
En die lasagne van de Lidl vind ik echt de lekkerste kant-en-klare lasagne die er bestaat
Iemand hier die een lekker diner recept heeft met spinazie?
Nee, hoewel. die ook wel lekker klinktquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:23 schreef xuryah het volgende:
[..]
http://www.okokorecepten.(...)ver-tikka-masala-kip die?
Lijkt me ook super lekker!
Ja, probeer het eens zou ik zeggen! Is, lijkt mij, veel gezonder aangezien je die 1710 alleen al nodig hebt om te 'leven'. Ik denk dat wat jij nu ook afvalt ook een heleboel spieren zijn..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Thanks! Bij mij komt het neer op BMR: 1710
Dus ik moet 2236 calorieën per dag nemen? Dat is bijna 2 x zoveel als wat ik nu doe!
Dat klopt. BMR is vooral een richtlijn, maar als je 1.5 uur aan fitness doet op een dag verbrand je daar zo'n 600-800 kcal mee? Dan moet je wel minimaal 2000 kcal eten, anders ben je echt aan het crashen. Grofweg staat netto 1500 kcal eten aan een halve kilo per week afvallen voor een gemiddelde vrouw. In jouw geval tel je daar dus de kcal die je met sporten verbrandt erbij op, omdat dit extra calorieen zijn die je verbrandt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Thanks! Bij mij komt het neer op BMR: 1710
Ga ergens anders trollen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:11 schreef THEFXR het volgende:
Gebruiken hier mensen ook de WII om te bewegen/af te vallen?
Bijvoorbeeld: http://www.bbcgoodfood.co(...)-and-spinach-risottoquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:19 schreef xuryah het volgende:
[..]
Eergister gegeten
[..]
Oeh, receptje?
Heb nog nooit risotto gegeten of gemaakt.
Dat lijkt me wel wat. *bookmark*quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:26 schreef miss_sly het volgende:
Deze link is beter, dnek ik: http://www.aspirepersonal(...)-spinach-naan-salad/
Ik gebruikte de Wii vroeger wel. Ideale manier om dagelijks wat extra beweging te krijgen in de vorm van een spelletje. Van gewoon sporten thuis word ik niet enthousiast, terwijl ik van spelletjes doen op de Wii vaak wel enthousiast werd. Sowieos fijn dat je er concrete doelen mee kunt stellen en steeds gewogen wordt als je op je balance board gaat staan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik troll helemaal niet, negatieveling.
Oeh, klinkt echt heel lekker idd! Helaas heb ik heel veel niet in huis, dus ik sla hem op voor een ander keertje! Vind dit soort dingen altijd wel lekker!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:26 schreef miss_sly het volgende:
Deze link is beter, dnek ik: http://www.aspirepersonal(...)-spinach-naan-salad/
Op het moment val ik helemaal niets af. Ga het zeker proberen!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:28 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja, probeer het eens zou ik zeggen! Is, lijkt mij, veel gezonder aangezien je die 1710 alleen al nodig hebt om te 'leven'. Ik denk dat wat jij nu ook afvalt ook een heleboel spieren zijn..
Maar het is natuurlijk voor iedereen anders.
Oke, echt veel meer eten dus. Pfoe lastig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat klopt. BMR is vooral een richtlijn, maar als je 1.5 uur aan fitness doet op een dag verbrand je daar zo'n 600-800 kcal mee? Dan moet je wel minimaal 2000 kcal eten, anders ben je echt aan het crashen. Grofweg staat netto 1500 kcal eten aan een halve kilo per week afvallen voor een gemiddelde vrouw. In jouw geval tel je daar dus de kcal die je met sporten verbrandt erbij op, omdat dit extra calorieen zijn die je verbrandt.
Oef die klinkt ook erg lekker!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: http://www.bbcgoodfood.co(...)-and-spinach-risotto
Heb alleen geen kokosolie in huis, kan het ook met olijfolie bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:05 schreef Cathmar het volgende:
Granola:
banaan prakken, cocosolie, pitten/zaden, kaneel, havermoutvlokken. 45-50 minuutjes in de oven. Veel 'roeren'. Bevalt me goed met amandelmelk.
Niet eten is al helemaal slecht.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:10 schreef xuryah het volgende:
Oke, echt veel meer eten dus. Pfoe lastig.
Gek eigenlijk dat ik dat zo lastig vind, vroeger deed ik het graag juist. Maar vind het ook gewoon moeilijk te bepalen wat gezond is en wat niet, dus heb sneller de neiging dan maar niks te eten denk ik.
Hmm, doet me eraan denken dat ik m'n dansspelletje al veel te lang niet meer gedaan heb. Goed vermaak + zweten (indien fanatiek genoeg tenminstequote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruikte de Wii vroeger wel. Ideale manier om dagelijks wat extra beweging te krijgen in de vorm van een spelletje. Van gewoon sporten thuis word ik niet enthousiast, terwijl ik van spelletjes doen op de Wii vaak wel enthousiast werd. Sowieos fijn dat je er concrete doelen mee kunt stellen en steeds gewogen wordt als je op je balance board gaat staan.
Zeker niet vervelend hoor. Misschien is het ook wel weer eens tijd om hem uit de kast te halen.
Die jij Lets dance ofzo? Vond ik zelf altijd erg tofquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hmm, doet me eraan denken dat ik m'n dansspelletje al veel te lang niet meer gedaan heb. Goed vermaak + zweten (indien fanatiek genoeg tenminste) = mooie extra beweging.
Just Dance idd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die jij Lets dance ofzo? Vond ik zelf altijd erg tof
Oeh dat was altijd zo leuk!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:
De hele buurt wakker houden met je zangkunsten bij Guitar Hero
Dat had ik niet moeten zeggenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:07 schreef Sarabi het volgende:
ipv de sinaasappel gekozen voor rozijntjes als tussendoortje
en nu al zin in het avondeten, hopelijk is mijn vriend vroeg thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |