abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2014 @ 19:53:43 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811768
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:54:53 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811834
CS, dat klinkt wel heel zielig. Gelukkig niks ernstigs aan de hand. Hopelijk knapt hij snel op en kun jij met een gerust gevoel naar de VS.

Auw PE, dat klinkt pijnlijk.... dat gebeurt je vast niet nog een keer.
pi_137812707
Dankjulliewel allemaal, lief O+ Hij is wel vaker ziek, maar nu is hij wel erg zielig. Ik duim heel hard dat hij morgen beter te pas is. Ik vertrouw het wel om hem achter te laten, hij gaat naar mijn ouders en die knuffelen ook gerust de hele dag met hem en ze zijn arts en apotheker, dus genoeg toezicht. :P Maar het is zo'n rotgevoel om weg te gaan als je kind je nodig heeft. Nou ja, we gaan zien hoe het morgen is.

En ik baal natuurlijk ook dat ik Kyara-M's kippenknuffelactie gemist heb -O-

Oeps PE :o Dat was een flinke boze bui!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:07:07 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137816888
Oops PE! :X

Zieke kindjes zijn zo zielig :* Maar zulke ouders zijn wel erg fijn in zulke situaties.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137831485
CS, wat een hoge koorts. Misschien "gewoon" de 6e ziekte. Dan krijgen ze ook opeens belachelijk hoge koorts(Chris tot 39,9 en Daan tot 40,7). Dat weet je wel als er vandaag/morgen vlekjes verschijnen en de koorts weg gaat..
In ieder geval beterschap!

Oei PE, de kast won deze ronde..

Daan zit weer op de psz..
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
pi_137832171
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
En hier op het kdv zijn juist muzieklessen, peutergym, gaan ze naar de kinderboerderij. Ze werken volgens een bepaald pedagogisch plan dan aansluit op de basisschool (kdv is zit onder een basisschool). Ze hebben 3+ groepen waar de oudere kinderen wat meer uitgedaagd worden met knutselen etc. Ook is er aandacht voor in de kring zitten en fruit wordt bijvoorbeeld op dezelfde manier gegeten als op de psz (leren op elkaar wachten etc).

Ook in het contact met ouders: bij de psz krijg ik alleen een mondelinge overdracht. Op het kdv is er een digitaal schriftje waar de hele dag door foto's in geplaatst worden en waar elke keer een stukje in geschreven wordt.

Het zal dus ook wel per psz en per kdv verschillen.
pi_137832230
Dat deden ze op het KDV van Chris ook wel. Die werkten ook met thema's en dan voor alle leeftijden gepaste activiteiten. Ze zijn zelfs eens met de bus naar de bieb geweest met de oudste peuters. Ik bedoelde meer de instelling van de leidsters. Meer juf vs verzorger..
Maar dat verschilt vast ook per leidster en opvang..
pi_137832444
Oh zo, ja ik heb wel de indruk dat ze hier wat meer pedagogisch zijn ingesteld. Maar in de huidige tijd zullen ze ook wel moeten. Psz is goedkoper dan kdv en er worden al zoveel kinderen massaal van de opvang gehaald (net als ik dus).

De psz heeft bijvoorbeeld banden met het naastgelegen kdv. Dan kunnen kindjes een halve dag naar de psz en en halve dag naar de opvang en ze worden gehaald/gebracht. Is je kind een hele dag onder de pannen maar het scheelt wel tov een hele dag kdv. Denk dat kdv's die dat soort banden niet hebben dus op andere manieren eruit moeten springen.
  maandag 17 maart 2014 @ 10:12:59 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137832721
Even wat anders, goedemorgen O+

maandag 17 maart 2014 @ 10:19:22 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137832894
Goedemorgen vrolijkerd O+
Wat een leuke foto! O+

ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
  maandag 17 maart 2014 @ 10:35:16 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137833326
oh kijk nou dan, al een echt groot dametje! Wat een vrolijkerd, heerlijk O+

En ze heeft niet zo'n bolle toet meer (heb al ff geen foto's gezien van dr ;) )

mn hand moet (nou ja moet...) geopereerd worden, want het botje staat meer dan 10 graden scheef ofzo, en dan zou ik er later last van kunnen krijgen had de arts gezegd, maar ook als ik het niet zal doen, dan groeit het vanzelf wel weer aan mekaar. dus...wat zal ik doen :?

operatie is volgens mij nogal een groot woord trouwens, de arts had het over een draadje die ze langs/door mn botje doen zodat het recht staat oid
pi_137833418
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies ;)

PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al :P
  maandag 17 maart 2014 @ 10:43:18 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137833567
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies ;)

PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al :P
t is een spalk, maar onhandig is het zeker :{ ik hou niet van gewroet en gedoe van artsen. bah. }:|
pi_137833722
PE wat een gedoe met je hand. Maar als de arts zegt dat je er later last van kunt krijgen zou ik toch voor de operatie gaan. Stel je voor dat je de rest van je leven bijv. een bepaalde beweging niet kunt maken of continue pijn hebt. Dan toch liever nu een paar weken doorbijten? Succes met het maken van je keuze.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:08:19 #15
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137834325
Jee Susie wat een leuke grote meid al ! O+

Kyara ik denk zeker dat er veel verschil zit tussen de verschillende kinderdagverblijven met een peuterspeelzaalprogramma.
HIer was het verschil dramatisch eigenlijk dus het ligt echt aan de invulling/capaciteiten van de leiding.
Vond het wel jammer want als ik weer eens een baan vind, zou de combinatie van gelijk doorstroom naar kinderdagverblijf wel ideaal zijn.
Maar tsja die baan is er nog niet dus momenteel levert het geen problemen op.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 17 maart 2014 @ 11:09:58 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137834389
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen vrolijkerd O+
Wat een leuke foto! O+

ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
"Vroeger" niet hoor, nu dus daar in de hoek en eigenlijk gaat dat prima. Maar toen ze net kroop en zichzelf op ging trekken....daarom daar in de hoek ;) (en ze staan ook nog eens voor de niks daar, drinken allebei geen wijn en volgens mij kan je die flessen echt niet meer leeglurken :D )

Ik zou geloof ik ook voor de operatie gaan. Heb zelf 2 gebroken pinken gehad, waar niks aan gedaan kon worden en van 1 heb ik wel eens last. (Volleybal)
  maandag 17 maart 2014 @ 11:52:16 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137835781
Susie, dat ziet er inderdaad uit als een gele goedemorgen! O+

PE, ik zou ook voor opereren gaan.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:22:39 #18
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137836961
Moeilijk Kyara, dat je M weg moet halen bij het kvd :* Over psz heb ik niet zo veel te zeggen want geen ervaring. Maar ik heb bij het lezen van de ervaringen hier wel een beetje dubbele gevoelens bij het feit dat alles er al zo op gericht lijkt te zijn om kinderen voor te bereiden op school. Nou is dat vast niet zo "zwaar", maar ik vind al niets dat er bij de kleuters al zoveel nadruk ligt op schoolse activiteiten als werkjes... Laat staan dat ze daar al voor ze naar school gaan op voorbereid moeten worden :{ Ze zijn nog zo klein en er is nog zoveel om spelenderwijs te ontdekken!
Oude (on)bekende.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:22:57 #19
30252 Soempie
Procreating
pi_137836974
Susie, wat een vrolijkerd! En zit er geen hoofd meer op die pop? Of zie ik dat verkeerd? :D

Kyara, jullie kdv klinkt als een fijne plek voor kindjes. Heel jammer dat M. er niet kan blijven, terwijl hij het er zo naar z'n zin heeft en daar nu zo op z'n plek is. -O- Spijtig dat het systeem nu zo in elkaar steekt... Wat je zelf ook al zegt: jullie zijn vast niet de enigen bij wie dit nu zo is.

CS, wat sneu voor M. Hoe gaat het vanmorgen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137837776
Mevrouw mus ik ervaar dat helemaal niet zo. Ze werken hier wel met thema'a en passen hun activiteiten daar op aan maar merk daarin geendruk ofzo. Denk ook niet dat als je niet wil je moet. Maar zien doen is willen doen heb ik het idee. Ze doen de knutselactiviteiten ook individueel of in kleine groepen gedurende de week bv.

Wel kring, fruit, wachten op elkaar, enz. Ik vind de structuur wel een fijne voorbereidng op school. Ook dat hij straks niet ineens vijf hele dagen moet.
Tevens heel veel ruimte tot spelen maar daarbij wel lerend dat je keuzes moet maken en moet delen. Of opkomen voor jezelf op de juiste manier.

Yaro heeft het onwijs naar zijn zin dus dat zit wel goed.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:44:23 #21
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137840546
psz in nl vond ik echt wel goed hoor. ze werkten daar toen met puk (dat poppetje, broertje van pompom ;) ) en dus ook met thema's. en in d kring zitten en liedjes zingen en dansen en verder gewoon lekker spelen. en ook knutselen en tekenen en puzzelen.

hier in dld gingen ze op de kiga wel eens weg, naar de speeltuin, of een ijsje eten, of naar het dierenpark. en elke maand een eltern/kind fruhstuck, wat ik in het begin nogal ongemakkelijk vond, maar uiteindelijk heel gezellig bleek te zijn :s)
  maandag 17 maart 2014 @ 13:52:39 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_137840871
Nog even terugkomen, want ik ben helemaal vergeten Nikki te feliciteren. Ik had even helemaal gemist dat ze er zijn! Gefeliciteerd! Klinkt al als een fijne kraamtijd. En wat boffen ze met zo'n lieve zus. O+ O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 17 maart 2014 @ 13:53:50 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137840914
Dat zie je verkeerd Soempie. Gewoon nog met hoofd :P
  maandag 17 maart 2014 @ 14:04:55 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137841325
Musje ik snap wel een beetje wat je bedoelt maar een vriendin van mij staat voor de klas en zij zien wel kleuters die soms een half jaar nodig hebben om te wennen omdat ze nooit naar een kdv of psz zijn geweest.

Het is echt een hele omslag opeens vijf dagen per week naar school, weg van papa en mama, volgen van een bepaalde structuur, op je beurt wachten, op je stoel blijven zitten, het opeens continue samen zijn met 20 andere leeftijdsgenootjes etc.
Ik denk dat je de voorbereiding dan ook daarin moet zien/zoeken en dat er ook geknutseld wordt is extra leuk.
Tevens is het professioneler geworden zowel bij psz als kdv wegens de voorschoolse educatie systemen die er zijn opgezet voor o.a. de allochtone kindjes. Ik denk dat dit voor deze kinderen heel goed is en er voor zorgt dat een kleuterjuf niet het eerste half jaar alleen maar bezig is met Nederlands aanleren aan deze kinderen.

Bij O. op het kdv werken ze met de Piramide en hij krijgt de plus variant aangeboden om het uitdagend te houden voor hem. Dit vind ik heel fijn omdat hij echt op zoek is naar nieuwe informatie en ik niet wil dat hij nu al de indruk krijgt dat het allemaal wel heel makkelijk is en die houding straks op school overneemt.
Er blijft naast zo'n educatieve activiteit echt voldoende tijd over om helemaal kind te zijn en te spelen, naar de kinderboerderij of de supermarkt te gaan en de slaapkamer op stelten te zetten :P
Werkjes als in een werkblad maken doen ze bij ons niet. Ze knutselen er over en de activiteiten zijn gericht op zintuigen, verhalen, kijkplaten, vragen stellen, verkleden etc

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 17-03-2014 15:21:28 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 maart 2014 @ 14:57:48 #25
30252 Soempie
Procreating
pi_137843641
Ik meen ergens gelezen te hebben dat juist vrij spel bij kleuters heel belangrijk is voor de psychosociale ontwikkeling. Ik geloof dat daar in Groningen onderzoek naar is gedaan. En juist die psychosociale ontwikkeling is voor mij reden om M. naar de psz te laten gaan.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:04:40 #26
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137844004
Gaat jouw M al Soempie? Of ook pas vanaf 2,5?
  maandag 17 maart 2014 @ 15:10:25 #27
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137844236
Ja, het verschilt natuurlijk ook wel per regio. Hier een redelijk elitair kvd ( :') ) waar die extra aandacht voor taal bijv. niet nodig is. Dingen als op je beurt wachten, samen spelen etc. leren kinderen net zo goed op een kvd. In dat opzicht zie ik de meerwaarde van een psz niet zo.

Bij ons kdv werken ze niet met programma's of dingen als "plus varianten". De wat oudere kinderen krijgen meer uitdaging en verantwoordelijkheid doordat ze bijv. mogen helpen met afwassen, koken en het verzorgen van de baby's. En soms mogen ze puzzels of boekjes gaan lenen bij de BSO, dat soort dingen. Voor ons jongetje werkt dat echt heel goed. Al doende ontdekt en leert hij zo ontzettend veel! Voor mij als moeder voelt dit zoveel natuurlijker dan de manier waarop ze bij ons oude kvd uitdaging aanboden (veel projectmatig, zeer gestructureerd geknutsel bijv., bewust leren tellen, vormen leren etc.).
Oude (on)bekende.
pi_137844553
Hier gaat Yaro niet naar een kdv. Als hij wel zou gaan zou ik niet kiezen voor een psz, i.v.m. dubbel op.

Hier leren ze niet bewust tellen maar als je kind er mee bezig is, is dat prima.
wel doen ze met 3 en 4 jaar een observatie voor de toekomstige school.
Hier kan je trouwens starten met 2 jaar.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:20:50 #29
244125 laziness
pi_137844643
Bij ons werken ze wel met een thema maar dat komt dan met een stapeltje papieren voor de ouders met suggesties voor boeken en versjes en liedjes en een bijbehorende woordenlijsten ook in het Arabisch etc. Het is hier in de stad wel nodig ;)
Het knutselen gebeurt nav het thema maar bewust leren tellen, vormen aanleren etc ben ik bij ons nog niet tegen gekomen. Het zijn meer huishoudelijke of natuur thema's die behandeld worden. Ziek zijn, wonen, herfst, lente.
Ik spring er wel op in door boekjes over hetzelfde thema bij de bieb te halen.

Een psz biedt niet heel veel meerwaarde als je kind naar een kdv gaat nee. Maar naar helemaal niks gaan is geen optie wat mij betreft omdat er in samen spelen, op je beurt wachten etc wel een soort voorbereiding voor school zit.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:30:31 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137845007
Als ik het kon betalen zou ik M ook gewoon naar het kdv laten gaan, maar dat is geen optie dus wordt het psz. Maar dubbelop lijkt me ook niet nodig inderdaad. Ik zie de meerwaarde dus ook niet.

Maar niks vind ik ook geen optie want ik vind de "voorbereiding" op de basisschool (het wachten op elkaar, rekening houden met elkaar, in de kring zitten) en het samen spelen met leeftijgdsgenootjes wel heel belangrijk. Knutselen is leuk maar kunnen we thuis ook (okey, hier momenteel ietsje lastiger met 2 dreumesjes en een smijtgrage peuter), net als liedjes zingen en spelen.

Mijn peuter viste gisteravond zijn groente uit zijn eten. Om op te eten :o "mmmm, lekker koersjiet" O+
toen wilde ik een dna test
  maandag 17 maart 2014 @ 18:45:52 #31
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137852264
Mijn peuter is ziek :{ Hij heeft al twee keer flink overgegeven. Alhoewel hij heeft geen koorts en nadat alles eruit is voelt hij zich prima.
En geen idee hoe hij dat ineens heeft opgelopen. Ik hoop dat het morgen over is.
Ben ook niet zo goed in kots opruimen :@ :|W
Rayen 2½ jaar!
pi_137856309
ieuw TJ, Daan (En Chris en ik) had vorige week zijn vlaag. Gelukkig bij de jongens ook vlot over en Daan alleen nog wat dunne luiers erna.

Kyara, lekker groente vissen :)
Daan wilde vanavond alleen komkommer. Bruine bonen/chili is toch echt zijn ding niet..
pi_137856799
Beterschap TJ! Ah ja, dat je de dag na een overgeefavontuur met een cocktailprikker de zure brokjes uit de krochten van je autostoel zit te pulken, terwijl de aanstichter van dit geheel in behulpzame bui eerst je theedoek en dan een keukenrol in het sopje dompelt om te eindigen met micadoën met de prikkers }:| :+

Het gaat een stuk beter, nog wel koorts maar die zakte na een zetpil. Nog wel alleen maar mama-plakken maar inmiddels is hij opgehaald door opa en oma en kruipt hij daar uit zijn schulp. Ik mis hem nu al ;( O+
  maandag 17 maart 2014 @ 20:32:03 #34
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137857808
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
Beterschap TJ! Ah ja, dat je de dag na een overgeefavontuur met een cocktailprikker de zure brokjes uit de krochten van je autostoel zit te pulken, terwijl de aanstichter van dit geheel in behulpzame bui eerst je theedoek en dan een keukenrol in het sopje dompelt om te eindigen met micadoën met de prikkers }:|
:D Whaha, de geneugten van het ouderschap en een behulpzame peuter. Geweldige combinatie *;
Oude (on)bekende.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:33:47 #35
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137857897
Nou Deepfreeze dan hoop ik maar dat het hier net zo snel over is.

Haha Clubsoda dat autostoeltje in combi met die prikkers _O- , helaas was het hier ook vanmiddag een golf in het autostoeltje brrrrr.
Gelukkig gaat het beter met hem, hoe lang moet je eigenlijk weg? Lijkt me ook zeker moeilijke momenten hebben maar zo'n "dienstreisje" lijkt me ook wel weer een uitdaging.
Rayen 2½ jaar!
pi_137874057
Hoe gaat het met de mini's CS en TJ?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:43:24 #37
244125 laziness
pi_137874079
Beterschap voor de kleine heertjes!

Ik haal net de oogpleisters voor O. op bij de apotheek. 100 stuks, ¤90 staat er op de sticker :X Zit er goud in of zo? Gelukkig hebben kinderen geen eigen risico :o
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:50:17 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137874247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef laziness het volgende:
Beterschap voor de kleine heertjes!

Ik haal net de oogpleisters voor O. op bij de apotheek. 100 stuks, ¤90 staat er op de sticker :X Zit er goud in of zo? Gelukkig hebben kinderen geen eigen risico :o
apart... ik kijk net ff uit nieuewsgierigheid naar de oogplakkers van jiordy, maar daar staat geen eens een prijs op .......
pi_137875008
Lekker prijsje. Heel mooie pleisters hoop ik?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:31:48 #40
244125 laziness
pi_137875344
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:21 schreef Vanyel het volgende:
Lekker prijsje. Heel mooie pleisters hoop ik?
Cars :')
Meer keuze is er niet. Ja prinsessen voor meisjes.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:51:10 #41
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137877825
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe gaat het met de mini's CS en TJ?
Wat attent dat je het vraagt. Nou vanmorgen niks aan de hand, de boterham en de banaan en de sinaasappel bleef er mooi in.
Raar he zo'n "kotsdagje" tussendoor. Maar ben blij voor hem en ook voor mij dat het over is. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_137877875
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Cars :')
Meer keuze is er niet. Ja prinsessen voor meisjes.
:r
Ik vind dat altijd zo stom.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137878005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Wat attent dat je het vraagt. Nou vanmorgen niks aan de hand, de boterham en de banaan en de sinaasappel bleef er mooi in.
Raar he zo'n "kotsdagje" tussendoor. Maar ben blij voor hem en ook voor mij dat het over is. ;)
Mini-buikgriepje..
Maar mooi dat het over is inderdaad!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:15:25 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137878632
Ons meisje gaat naar een peuterzaal op antroposofische basis. Vooral omdat het in de school zit waar ze straks naartoe gaat, naast de lokalen van de kleuters. Zo kan ze mooi wennen aan de school en ziet ze die juffies ook al regelmatig. Ze hebben wel een aparte tuin voor de peuters om in te spelen.
Ze gaat met name naar de peuterzaal om te leren in de kring te zitten, om te spelen met andere kinderen (waar ze dan niet de oudste is) en om eraan te wennen om bij mij vandaan te zijn. Vooral dat laatste heeft tijd gekost, ze moest flink huilen de eerste paar keer, maar dat is nu over... Het wurm liep de hele ochtend 'juffie, na het broodje eten komt mama mij weer ophalen he' als een soort mantra...
Maar nu kent ze dr juffie goed en die is super lief en weet ze hoe de ochtend verloopt en gaat ze met veel plezier! Het is ook van 8.00 tot 12.30 uur dus best lang.

Ze hebben vrij veel structuur en veel aandacht voor de kindjes, er zijn 7 kindjes en een vaste leidster met een vrijwilliger. Bij binnenkomst gaan ze even spelen/tekenen, in de kring elkaar welkom heten en dan nog zingen, daarna een bewegingsspel en dan vrij spel. Fruit eten en na het fruit gaan ze naar buiten (altijd, ook bij minder weer) en na het buitenspelen eten ze een boterham, spelen ze nog even binnen en gaan ze naar huis. Ze maken appelmoes samen of ze bakken broodjes. O+
Ze gaan heel veel af op wat de kinderen willen en maken geen standaard werkjes. Ik vind dat reuze fijn, wat mij betreft komt ze daar vooral om te spelen en plezier te hebben, leren doet ze vanzelf wel door te ervaren.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:17:57 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137880937
Dat is lang inderdaad. Klinkt leuk! Fijn.zo kleinschalig. Hier zijn het 13 kinderen met 1 lleidster en 1 assistent leidster.
pi_137882790
Juud wat klinkt dat als een fijne PSZ.
pi_137882876
Juud, welke leeftijd zit er in die groep dan.
Opzich klinkt 7 kinderen wel leuk, maar het is wel fijn als er genoeg kinderen van hun eigen leeftijd zijn.
Bij Daan zijn het max 14 op 2 leidsters en vaak een stagiaire.. Daan heeft nu een jochie van een week jonger in de groep. En nog 2 jochies van 1a2 maand ouder en jonger. Mooi groepje voor hem. Die ene komt waarschijnlijk ook wel bij hem in de kleuterklas. Kunnen ze samen gaan wennen tzt.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:29:44 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137884049
De kindjes zijn tussen 2 en 4 jaar, maar dat werkt volgens mij prima. De oudste helpen de jongste en de jongste leren van de wat oudere kindjes.
Oh en ze volgen natuurlijk wel de seizoenen en de jaarfeesten, dus ze leert nu over zaadjes die in de grond gaan en dan groeien tot mooie bloemen en van de lentefee.
Deze week heeft ze lentefeest en dan nemen alle kindjes een plantje mee voor in de peutertuin en gaan ze dan samen in de grond zetten.

Ow en Susie, wat is je meisje opeens al groot! O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:58:38 #49
259886 pessie
pi_137885129
Fijn dat het spugen weer over lijkt tj.

Hier is psz 14 kinderen met 2 leidsters. Ze hebben hun eigen programma en het is vooral om kinderen samen te laten spelen, leren dat ze moeten blijven zitten als ze eten, knutselen...
pi_137890121
Pe ik zou ook kiezen voor een operatie.
Te fijn dat het spugen weer gestopt is.
Susie mooie foto van Anouk.

Ean is al een hele tijd heel vroeg wakker. Best wel killing met een baby die wel/niet/niet/niet/wel doorslaapt.

Ik kon 3 dingen bedenken waar het aanligt.
-de komst van sac
-ze eet 's avonds amper dus honger 's morgens
-slapen overdag

-een combi van alles.

Ook als sac wel doorslaapt is ean om 05:30 uiterlijk wakker. Wanneer ze overdag niet slaapt idem dito en ze heel de dag chagrijnig. Dus gisteren toch geprobeerd haar lichtelijk te dwingen wat te eten. Dit resulteerde in gekrijs en dat hield ze lang vol. Al met al konden wij er beide slecht tegen want beide heel moe.

Ik heb haar uiteindelijk een rijstewafel gegeven omdat ik wilde dat ze wel wat af om 05:45 was ze wakker.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:30:20 #51
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_137892922
Ik ga hier ook weer eens proberen aan te haken...

F_r wat rot zeg... Geen tips hier.

PE sterkte! Botje in je hand... Schippersbotje/naviculare manus toevallig?
Want dan zeg ik opereren die handel. Manlief heeft maanden met een gebroken en scheef schippersbotje gelopen, hopend dat het vanzelf zou helen, maar dat gebeurde niet. Later is hij geopereerd (dmv stukje heupbeen ertussen te zetten) en heeft er nog vaak last van helaas.

Anouk O+ !

Lazi, wat een geld voor die oogpleisters zeg :o !

Draakje gaat sinds vorige week ook naar de psz, en het gaat super! Onze psz is ook klein (7 kinderen), en zit vast aan de basisschool waar ze eventueel over 2 jaar naartoe kan.

Verder hier weinig te melden. Het gaat gewoon goed, ze heeft behoorlijk wat peuterstreken en d'r oren zitten er momenteel alleen nog maar aan voor eventuele oorbellen ;) .
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:48:52 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137896282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Pe ik zou ook kiezen voor een operatie.
Te fijn dat het spugen weer gestopt is.
Susie mooie foto van Anouk.

Ean is al een hele tijd heel vroeg wakker. Best wel killing met een baby die wel/niet/niet/niet/wel doorslaapt.

Ik kon 3 dingen bedenken waar het aanligt.
-de komst van sac
-ze eet 's avonds amper dus honger 's morgens
-slapen overdag

-een combi van alles.

Ook als sac wel doorslaapt is ean om 05:30 uiterlijk wakker. Wanneer ze overdag niet slaapt idem dito en ze heel de dag chagrijnig. Dus gisteren toch geprobeerd haar lichtelijk te dwingen wat te eten. Dit resulteerde in gekrijs en dat hield ze lang vol. Al met al konden wij er beide slecht tegen want beide heel moe.

Ik heb haar uiteindelijk een rijstewafel gegeven omdat ik wilde dat ze wel wat af om 05:45 was ze wakker.
Ik geef bij een hapje proberen maar niet lekker vinden gerust een boterham pindakaas en 250 ml melk. Bij niet eens proeven krijgt ze alleen nog melk. Toetje doen we niet iedere dag aan, dus dat krijgt ze gewoon af en toe. Een lege maag lijkt me wel een logische oorzaak voor vroeg wakker worden.

Hier sinds een week of 3 om 06.00 wakker ipv 07.00 uur, we waren gebroken na een week, wat hakt dat uurtje erin zeg....
Na eerst proberen, later naar bed, geen middagslaap... wat allemaal niet helpt, laten we haar nu buurman en buurman kijken op de iPhone, heel fout, maar we kunnen zo nog tot half zeven in ieder geval blijven liggen of zoonlief voeden.

Ik heb hoop op de zomertijd, dat het dan weer zal veranderen, hoop dat dat bij jullie ook zo werkt.
pi_137897201
Hier mag ze hoep op de iPad kijken. Maar dat wil ze bij ons in bed en alles wordt benoemd. Mama kijk..... Papa kijk... Kijk nou even!!! En zo staat d'r mond geen seconde stil. Nu gaat doordeweeks mijn wekker om 06:10 dus vroeg opstaan ben ik gewend maar in het weekend en op vrijdag mag het best 1 à 2 uurtjes later zijn. Ik ben 's avonds zo moe dat ik geen energie voor het huishouden heb.

Lazi wauw wat duur die pleisters hier zie ik wel andere varianten voorbij komen maar wellicht is dat maat en leeftijds gebonden. Uit het onderzoek is dus wel iets gekomen?

Juud ik hoop ook dat de zomertijd wat verschil maakt ik heb er zelf wel altijd last van.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:14:01 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137897386
Dank voor de complimenten over mijn peuter O+

Hier al zo lang ik mij kan herinneren 6 uur wakker, soms eerder, soms iets later. Geen tips ook. Bijna alles wel zo'n beetje geprobeerd, later in bed, nog wat eten, korter slapen in de middag, maakt helaas niets uit.
Soms neem ik haar nog even in ons bed en snoozen we nog wat, maar later als kwart voor 7 wordt het niet.
Ach Juud, als je dan idd zelf even rustig wakker kan worden, dan maakt dat toch niet uit.

_O- NTS, die oren hè? Ik vraag haar wel eens of ze ze heeft en dan zegt ze wel ja. Dan wel dus ;)
pi_137897655
FR dat klinkt niet fijn. :*

Hier hebben wij een mega trotse peuter. Al vindt ze het soms ook even genoeg met de broertjes en gaat ze in plaats van helpen iets voor zichzelf doen, helemaal prima dus. :)
We merken wel dat ze ons een beetje aan het uittesten is, maar dat hoort erbij. Gelukkig hebben we nog genoeg momenten waarop L. even aandacht voor zichzelf krijgt, want de jongens zijn tot nu toe heel makkelijk. En van die momenten genieten we beiden enorm. En nu hopen dat het zo soepel blijft lopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 20:52:11 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137899278
hier helpen gewoon consequent terugsturen naar bed en verduisterende rolgordijnen prima om ze iig op hun eigen kamer te houden 's morgens tot ca half acht.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:06:52 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137900236
Hier kan ze haar bed nog niet eens uit DJMO. Ze gaat liggen "huilen" (is het niet echt, beetje jengelig geluid dus).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 21:11:21 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137900546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:06 schreef Susie het volgende:
Hier kan ze haar bed nog niet eens uit DJMO. Ze gaat liggen "huilen" (is het niet echt, beetje jengelig geluid dus).
tuitbeker water naast haar neerzetten als ze slaapt en bv een boekje neerleggen ?? dan heeft ze iets te doen als ze wakker wordt en begint ze wellicht wat later om jullie aandacht te vragen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 18 maart 2014 @ 21:11:26 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137900557
Mja, Lientje ligt begin vd nacht altijd in haar eigen bed en soms ook de hele nacht, maar als ze wakker is komt ze bij ons slapen. O+

Als ze midden in de nacht de boel op stelten zet (wat zelden voorkomt) dan brengen we haar wel eens naar haar eigen kamer. Maar ze kan niet klokkijken, dus als ze wakker is, kan zij daar niets aan doen, dus vind ik het raar om haar dan weg te sturen.

Ze heeft overigens dus twee bedjes. :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Juud79 op 19-03-2014 09:45:57 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:20:43 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137901118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

tuitbeker water naast haar neerzetten als ze slaapt en bv een boekje neerleggen ?? dan heeft ze iets te doen als ze wakker wordt en begint ze wellicht wat later om jullie aandacht te vragen
meestal ga ik naar haar toe, zoek ik dr speen en "knuffie" en zeg haar dat ze nog even moet gaan slapen en stil moet zijn. Soms werkt het, soms niet. Och, ben er redelijk aan gewend inmiddels. Laatst wel een keer echt uitgeslapen tot kwart over 7.... jammer dat ik moest werken en er dus al vroeg uit was. :)

Mooi sprei Juud!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 21:30:19 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137901787
ik snap soms niks meer van mijn peuter ;( vlak voor het naar bed gaan laten plassen , word hij zostraks ineens totaal overstuur wakker en had een klein nat plekje in z'n bed. Dus ik troosten en zeggen, niks aan de hand, kom dan gaan we even naar de wc. Op de wc nog erger overstuur en in plaats van op de wc te gaan plassen piest hij heel de vloer onder :') ik een handdoek pakken om het te drogen .. slaat hij uit m'n handen en is boos. Uit laten huilen en opnieuw getroost. Teruggebracht naar bed en wilde hem tempen (voelde wat warm aan) .. mocht de oorthermometer niet gebruiken. Uiteindelijk de normale thermometer gepakt en dat liet hij zonder mokken toe .. terwijl hij daar juist normaal een bloedhekel aan heeft. Vervolgens wilde hij geen onderbroek aan en ligt nu dus op een handdoek te slapen zonder onderbroek :? schiet mij maar lek ..

pi_137902550
En morgen weet hij er helemaal niks meer van DJMO. Waarschijnlijk sliep hij nu nog half.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:55:40 #63
259886 pessie
pi_137903360
Ziet er gezellig uit juud O+

FR, wij zijn voor de aap-wekker gegaan. Ideaal! Dit slaappatroon heeft een tijd geduurd bij Nathan helaahelaas. Ik weet hoe killing het is zeker met bby. Ik heb afgelopen jaar het absolute minimum aan schoonmaak gedaan. Nu ik weer energie heb lekker een voorjaarsschoonmaak aan het houden.
pi_137903554
Susie wat een Moppie is ze toch O+

Jemig Lazi wat een geld! :o

Ferrari, zou het helpen om haar bij het eten te betrekken? Mee boodschappen doen en dan ook dingen laten kiezen om te eten. Ze had Eva vorige week snijbonen uitgezocht. Toen we het gingen eten wilde ze het niet, totdat ik haar erop wees dat ze het zelf had uitgezocht. Toen ging ze eten.
Of haar betrekken bij het bereiden, voor zover het veilig is uiteraard.
Ook (eigen) bordje en onderzetters op tafel zetten enzo....

Misschien doen jullie dit al hoor. Dan heb ik niks gezegd.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:04:42 #65
259886 pessie
pi_137903911
FR, Nathan nis DOL op pasta met broccoli en spekjes. Dat aten we tijdens het slecht eten en slecht slapen in ieder geval elke week. En elke week een keer pannenkoeken/patat/pizza. Verder combineerde ik dan nog eens groente met gebakken aardappels ipv gekookte en al met al ging er dan toch steeds meer in. Vanavond heeft hij zelfs burrito gegeten :o en hij was boos toen papa een hap van z'n bord nam :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20:39 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137904781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:42 schreef danic het volgende:
En morgen weet hij er helemaal niks meer van DJMO. Waarschijnlijk sliep hij nu nog half.
ik heb geen idee danic, hij leek klaarwakker .. maar goed .. hij was ook zo vertrokken toen ik hem terug op bed legde, dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Was iig blij dat kleuter aan de overkant sliep, want die was geheid wakker geworden van het kabaal :X :')

dinsdag 18 maart 2014 @ 22:59:29 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137906955
Hier gaat AVG het over het algemeen nog het best in, zodra het rijst/pasta oid is dan is het snel 'vinnik niet zo lekker'.

Ik laat haar idd ook tafel dekken en soms helpen met koken. En ze mag van mij proeven en het uitspugen als ze het niet lust, zo wil ze in ieder geval wel bijna alles proeven, daar ben ik al blij mee.

Ik geef haar tot een uur of 16.00 nog dingen te eten en daarna alleen nog wat water evt, we eten om 17.30 uur. Wat ze wel nog mag eten in dat blokje is iets van de maaltijd, bijv komkommer of paprika of tomaat oid.

Ach ja, zo proberen we allemaal maar wat en uiteindelijk doen de ukken toch zoals ze het zelf willen... :+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:32:50 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137908642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:30 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga hier ook weer eens proberen aan te haken...

F_r wat rot zeg... Geen tips hier.

PE sterkte! Botje in je hand... Schippersbotje/naviculare manus toevallig?
Want dan zeg ik opereren die handel. Manlief heeft maanden met een gebroken en scheef schippersbotje gelopen, hopend dat het vanzelf zou helen, maar dat gebeurde niet. Later is hij geopereerd (dmv stukje heupbeen ertussen te zetten) en heeft er nog vaak last van helaas.

middenhandsbeentje (?) van mn pink zegmaar, en ook nog eens rechts, dus ik ben nu tijdelijk gehandicapt ;(

morgen heb ik een afspraak in een nl zh. ben benieuwd...

over eten gesproken...cristel houdt niet van zuurkool, heeft ze vast van dr opa :P (en een beetje van dr moeder :P )
pi_137914980
Hier gaat AVG er juist niet zo goed in. Pasta is toch wel de grote favoriet hier.

Gister 10 minutengesprekje op het kdv gehad. Komt er op neer dat hij daar is zoals hij thuis ook is. Motorisch niet zo sterk, beetje angstig op dat gebied. Praat de hele dag door, fijne motoriek ook prima, knutselt graag maar het is pas klaar als hij vindt dat het klaar is.

Wel grappig als van je net 2 jarige wordt gezegd dat hij ergens te "te speels" voor is :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:17:52 #70
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137917451
Als iemand nog toevallig een loopfiets zoekt, bij de Aldi zijn ze vanaf vandaag. 29.95 euro voor een loopfietsje. In jongens en meisjesvariant.
Wij hadden nog zo'n chillafish loopfietsje wat gewoon nu echt te klein word, dus we hebben er maar één van de aldi gehaald.
En net een rondje gemaakt, nou hij kan er al goed op weg O+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:25:20 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137917675
Dat is ook raar idd Kyara. Hoe kan een peuter te speels zijn? :?
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:46:31 #72
244125 laziness
pi_137918273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Lazi wauw wat duur die pleisters hier zie ik wel andere varianten voorbij komen maar wellicht is dat maat en leeftijds gebonden. Uit het onderzoek is dus wel iets gekomen?
De conclusie is dat door het scheelzien hij een lui oog heeft. En dus niet zoals wij dachten dat een lui oog het scheelzien veroorzaakt. Als ik een rondje google had gedaan had ik dat geweten maar dat heb ik expres niet gedaan van tevoren ;)

Er was geen afwijking te zien in zijn ogen. De sterkte van beiden ogen is goed voor een jongetje van zijn leeftijd.
Het probleem is dat de hersenen het beeld van zijn oog dat scheel ziet uitschakelen om dubbelzien te voorkomen.
Het is een ontwikkelingsprobleem in de hersenen en niet het oog. De hersenen die van invloed zijn op zijn zicht worden niet voldoende gestimuleerd en ontwikkelen zich niet normaal nu. Aan de hand van oogpleisters stimuleer je de hersenen om zich wel te gaan ontwikkelen.
Als je dit niet doet kan het op een gegeven moment zelfs de ontwikkeling op andere gebieden gaan remmen.

Oogpleister hoeft maar één uur per dag. Hele dagen zoals vroeger schijnt zelf averechts te werken blijkt na onderzoek. Met één uur per dag heb je al 80% van het probleem te pakken.

Het scheelzien moet, net zoals het gekomen is, vanzelf weer weg gaan. Als het blijft kan je het cosmetisch middels een operatie laten corrigeren.
We vinden het zelf weer wat minder de laatste weken dus we zien wel. In de mate waarin het een tijdje geleden was zou ik t.z.t. wel voor een operatie gaan.

Het duurde korter dan twee uur ondanks dat we bij de eerste afspraak pas een half uur later naar binnen mochten. De orthoptist heeft ons snel de twee afspraken daarna laten doorlopen. Hele prettige dame die ons het duidelijk uitgelegd heeft.

Wat ik wel wat suf vind is dat we over drie maanden terug moeten komen en dan gaat ze een test doen met de E in allerlei houdingen op zo'n oogkaart. Maar boven, onder, links, rechts is nog te moeilijk natuurlijk dus dan moet O. kaartjes hebben met de E in die houdingen en dan de juiste omhoog houden. Dat moest ik dan zelf maar even van internet printen om daarin te voorzien.
Ik denk nog steeds uhhhh :? Print dat als ziekenhuis zelf even, lamineer die dingen en gebruik ze 1000 keer?
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:14:11 #73
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137921367
Wat omslachtig Lazi... Je zou denken dat ze wel iets beters zouden kunnen bedenken voor kleine kinderen :')

Wij zijn net terug van het CB. Peuter ging even goed door het lint omdat zijn kleren uit moesten: "Nee nee nee! Ik wil niet kleren uit voor de dokter! Dan krijg ik het heel koud!". Daarmee liet het wel mooi zien dan de spraakontwikkeling prima gaat :+ Verder alles prima. Enige puntje is dat we hem minder brood moeten geven want hij zit, jawel, in het bovenste deel van het groene gedeelte van de curve :X Ik denk dat ik hem zo maar een extra boterham met pindakaas geeft :Y) :+
Oude (on)bekende.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:34:04 #74
259886 pessie
pi_137922191
Gezond mannetje mus! Doet zn lengte mee?
pi_137923985
Oh wij gaan straks naar het CB. Zal me benieuwen. Bij de kinderarts was ze zomaar van 5 wk geleden tot gister 1,2 kilo aangekomen. Lijkt me een lichte meetfout.
pi_137924521
Susie, hij loopt soms uit de kring weg als hij het niet meer boeiend vind. En voor de muziekles vond hij het lokaal en het andere speelgoed ook leuker dan het uitvoeren van opdrachtjes. Dus daarvoor was hij te speels. Ja, hij is net 2... _O-

Lazi, wat omslachtig zeg. Wel fijn dat er geen afwijkingen zijn en dat die pleister maar 1 uur per dag hoeft.

Mus, wij moeten over een half jaartje al terugkomen. Ook voor zijn gewicht :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:42:25 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137926709
Heb geen operatie nodig ! *O*

arts heeft mn botje rechtgetrokken ( au, gvd :( }:| )

Lazi, fijn dat het verder allemaal goed is
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:00:10 #78
259886 pessie
pi_137927270
PE :X klinkt pijnlijk. Nu wel iets van spalk/gips?

Vanyel, hoe was het bij het cb?
pi_137928356
Heel gezellig. Er waren wel 3 leuke poppen die ze niet meer los wilde laten. Ze keek niet naar de vormenstoof en probeerde daarom alles in 1 gat te proppen, lijn natekenen werd een groot kunstwerk van door elkaar lopende kriebels, de 'vrachtwagen' van blokjes werd een toren en de ogentestbril, ooglamp en stethoscoop weigerde ze overtuigend. Volgende maand weer..
Geen gezeur over gewicht, alleen dat het goed is om in de gaten te houden of ze teruggaat naar haar lijn. Oh en ze had nauwelijks 3 woorden gezegd of de conclusie was dat ze prima praat. Eisen zijn denk ik niet zo hoog.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:36:14 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137928502
Mini stond vanmorgen zo op;

Gisteravond was er nog niets te zien behalve dan dat ik dacht dat er wat meer waterwratjes op komst waren.
Vanmiddag was haar rug al dubbel zo erg :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:08:20 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137929646
Ik vind waterpokken toch zo zielig!
pi_137929929
Ach wat sneu Saffier. Heeft ze er veel last van?

Ik zie nu al op tegen die waterpokken. Dat komt hier dan waarschijnlijk alledrie tegelijk :X
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:37:34 #83
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137930576
Oi, waterpokken zijn stom :*

En S. was nu bijna 16 kg bij bijna 98 cm. Iets dikker dan lang volgens de curve, maar dus gewoon in het groene gebied :{w
Oude (on)bekende.
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:47:09 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137932749
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:17 schreef Kyara het volgende:
Ach wat sneu Saffier. Heeft ze er veel last van?

Ik zie nu al op tegen die waterpokken. Dat komt hier dan waarschijnlijk alledrie tegelijk :X
Ze is vooral hangerig en niets gaat zoals ze het wil. Net heeft ze even buitengespeeld en staat dan het ene moment te huilen en even later speelt ze. Die kidsclin lijkt hier tnt goed te werken.
Bij de oudste kwam het echte ziek zijn een paar dagen later, ik ben benieuwd. Ze voelt nu wel wat warmer merkte ik....
Ylana
pi_137933791
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
En S. was nu bijna 16 kg bij bijna 98 cm. Iets dikker dan lang volgens de curve, maar dus gewoon in het groene gebied :{w
17,1 bij 100 :D
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:13:11 #86
244125 laziness
pi_137934052
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

17,1 bij 100 :D
Wow! Ze gaat goed! O. haalt net de 15,5 kilo. Met 105cm dus best skinny inmiddels.
pi_137935549
Ja ik denk dat er iets raars gebeurd is. Kind kan toch geen dikke kilo aankomen in een maand 8)7
Maar die meter vind ik wel tof.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:43:55 #88
259886 pessie
pi_137942730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik denk dat er iets raars gebeurd is. Kind kan toch geen dikke kilo aankomen in een maand 8)7
Tuurlijk wel. Gegeten als een bootwerker?

Saffier, zo zielig :*
pi_137942896
Nee dan was t niet zo gek geweest, maar normaal gegeten, niks bijzonders.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:50:20 #90
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137943218
ah, dat ziet er wel sneu uit saffier :{

word er in nl niet geent tegen waterpokken? volgens mij heeft cristel daar wel een inenting voor gehad hier in dld
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 maart 2014 @ 21:54:09 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137943479
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:

word er in nl niet geent tegen waterpokken? volgens mij heeft cristel daar wel een inenting voor gehad hier in dld
nee, het is een ongevaarlijke kinderziekte. in amerika wordt er wel tegen geënt, hier niet. voor zover ik weet in andere eu.landen ook niet.

woensdag 19 maart 2014 @ 21:59:11 #92
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137943880
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee, het is een ongevaarlijke kinderziekte. in amerika wordt er wel tegen geënt, hier niet. voor zover ik weet in andere eu.landen ook niet.
ff gegoogled http://www.impfen-info.de(...)ulticontent_c33115-3
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:09:22 #93
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137948013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:

Nee wij enten er niet tegen.
Ze is echt wel ziek nu -O- koorts, huilen en kreunen in haar slaap. Ze is sl een paar keer wakker geworden... Ik ga maar van een slechte nacht uit, dan kan het alleen maar meevallen.

Kyara 3 tegelijk lijkt me rampzalig :X gelukkig heeft m'n oudste het al gehad lang voordat z'n zus kwam. Die is er 2,5 week ziek van geweest toen...
Ylana
pi_137967756
ah saffier beterschap
lazi fijn dat hij maar 1 uur per dag een pleister op zijn ook hoeft

@pessie zo'n aapjes wekker hebben wij. Daar is ze bang voor. Tot zo ver ons idee. Nu ga ik morgen nog wel even met haar naar de ha. Ze hoest al tijden maar nu is ze iets verkouden en spuugt er dan meteen bij. Gisterenavond kon ze niet in slaap komen door het hoesten en om 23:00 werd ze hoestend en spugend wakker. En vanmorgen hoestte ze zichzelf ook weer wakker.
pi_137968461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:
ah saffier beterschap
lazi fijn dat hij maar 1 uur per dag een pleister op zijn ook hoeft

@pessie zo'n aapjes wekker hebben wij. Daar is ze bang voor. Tot zo ver ons idee. Nu ga ik morgen nog wel even met haar naar de ha. Ze hoest al tijden maar nu is ze iets verkouden en spuugt er dan meteen bij. Gisterenavond kon ze niet in slaap komen door het hoesten en om 23:00 werd ze hoestend en spugend wakker. En vanmorgen hoestte ze zichzelf ook weer wakker.
FR dampo onder de voetjes schijnt te helpen tegen hoesten. Ik snap dat je wilt dat er sowieso even naar gekeken wordt, maar misschien helpt dit voor haar nachtrust.

Ik heb nog eem uittip voor de wat oudere peuters. Mijn L. is helemaal fan van pim en pom en er komt een film. Pathe bioscopen hebben dan een speciale 'kleuterbios'. Het geluid staat zachter en het licht een beetje aan. En voor de ouders is er koffie met iets lekkers bij de prijs inbegrepen en voor de kids een kidspakket. Ik heb het met L. destijds ook met Nijntje gedaan en vond het echt tof. Helaas kunnen wij nu zelf niet want 6 april is ons kraamfeest, maar wie weet is het wat voor jullie. :) http://www.pathe.nl/film/17860/pim-pom-de-film/agenda
pi_137968549
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

FR dampo onder de voetjes schijnt te helpen tegen hoesten. Ik snap dat je wilt dat er sowieso even naar gekeken wordt, maar misschien helpt dit voor haar nachtrust.

Ik heb nog eem uittip voor de wat oudere peuters. Mijn L. is helemaal fan van pim en pom en er komt een film. Pathe bioscopen hebben dan een speciale 'kleuterbios'. Het geluid staat zachter en het licht een beetje aan. En voor de ouders is er koffie met iets lekkers bij de prijs inbegrepen en voor de kids een kidspakket. Ik heb het met L. destijds ook met Nijntje gedaan en vond het echt tof. Helaas kunnen wij nu zelf niet want 6 april is ons kraamfeest, maar wie weet is het wat voor jullie. :) http://www.pathe.nl/film/17860/pim-pom-de-film/agenda
thanks maar dat doen wij al. Tip had ik ooit van de go gekregen en hier ook weleens gedeeld. Ean is eigenlijk nooit echt ziek maar dit vind ik ook niks.
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:23:23 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137971144
_O- Volgens mij heeft Cristel honger... ze ging net aan tafel zitten en riep:

Eteeeeeen, aan tafeeeeeel ! :Y)

Fr, beter ff na laten kijken idd, al is t maar voor je eigen gemoedsrust, en beterschap trouwens
pi_137995640
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Jawel!
Hier precies hetzelfde.
24-2 op cb 11,9 kg. Gisteren thuis (weegschalen geven beide zelfde gewicht dus geen verschil tussen cb en thuis) 12,8 kg :o

Volgens de curve gaat ze dus in een 5 maanden tijd van de (eigen gecreëerde) -3 lijn naar -2 en zit ze nu ineens op -1.
Ze snapt ineens Hoe ze moet groeien geloof ik.
Het middagslaapje eraf doet haar wat dit betreft dus goed.
pi_137995798
Kinderen groeien grillig he. Die kunnen ineens een spurt maken in gewicht of groei. Hier 13,5 kilo op onze baby/peuter weegschaal.

ean heeft oorontsteking. Ik was gisteren langs de ha gegaan om een afspraak te maken. Ik moest van de assistente maar vandaag tijdens het inloopspreekuur van 8 tot 9 komen want ze zaten vol. Wij waren er om 07:50 en het zat ram vol. Om 09:10 waren wij pas thuis compleet nat geregend want ik was lopend gegaan. Ean heeft het super gedaan het wachten ze wilde niet dat de ha in haar oren keek maar liet het uiteindelijk wel toe. Op de terugweg heeft ze door alle plassen gelopen. Dus thuis wilde ze haar schoenen schoonmaken. Had ze de kraan in haar slaapkamer aangezet maar daar stond nog een maatbekertje in dus bijna een overstroming. Want ja haar schoenen en mijn schoenen waren vies en die moesten schoon gemaakt worden.

Laatst had ze een keer niet gezegd dat ze poep had dus toen ik daar achter kwam waren haar billen wat rood. Dus ingesmeerd en wat maïzena gestrooid. Een dag later was ik sac in bed aan het leggen en hoorde ik ean ineens huilen. Toen ik bij haar kwam kreeg ik te horen dat pooh vies was. Ze had een luier van haarzelf gepakt en het pak maïzena want pooh moest een luier aan. Dat ze zelf en de vloer ook wit waren was niet erg.
pi_137995855
Volgende week krijgt Zoë haar drie jaar controle bij het cb. Ik ben ook vooral nieuwsgierig naar het gewicht. Ze was bij schoonmama 13,1 kilo van de week. Dus ik ben benieuwd hoeveel deze weegschaal er naast zit. Dat zou namelijk betekenen dat ze bijna niets in aangekomen de afgelopen maanden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137996138
Wat moet dat nog heerlijk zijn om te tillen. Ik vind de groeispurt van de mijne behoorlijk pittig voor mijn bekken.
pi_137996567
Ik loop idd 's morgens makkelijk de trap af met 13 kilo aan de ene kant en 9 aan de andere kant :')

Owh en even een hoera voor het ontwikkelen van haar voetjes *O* Gaat echt ontzettend goed. Nu alleen wat meer lef ontwikkelen :P

En gister was ze ziek en omdat ze zoveel babbels had vanmorgen dacht ik dat het wel goed zat maar inmiddels ligt ze weer op de bank onder een dekentje want ze heeft het koud en lodderige oogjes. En de tv moest uit want die maakt zo'n herrie ;(
pi_137996846
Aaach gos Tally. Als zelfs de tv teveel is is ze wel heel erg beroerd.
Heel veel beterschap.

Vanyel, dot is toch ook wel groot voor haar leeftijd? Of valt dat mee? Ze is van februari toch? Of januari? Ik weet het niet meer :@
pi_137997045
Februari en ze is een meter nu. Best lang dus en op zich niet dik, maar wel behoorlijk wat gewicht.

Hoera voor goeie voetjes. Niks leuk als je kind niet lekker kan bewegen.
pi_137997277
Dan is ze inderdaad lang. En ik bedoelde niet dat ze dik is hoor. Maar gezien haar lengte gewoon goed in verhouding.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:59:35 #106
259886 pessie
pi_137997866
Haha FR, wat een actie van de maizena. Kon je het zo opzuigen of zat het overal in?

Tally, beterschap voor je meisje.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:11:11 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137998167
maizena zuig je nooit heemaal op,net als bloem/meel en poedersuiker. :P

Ik heb cristel net in de hoek gezet, ze wil geen schone luier, en ze heeft gepoept... Dus ik wil haar verschonen, maar wel zonder gevecht zegmaar, ik kan maar 1 hand gebruiken natuurlijk }:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 maart 2014 @ 15:30:57 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138042610
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:11 schreef PureEvil het volgende:
maizena zuig je nooit heemaal op,net als bloem/meel en poedersuiker. :P

Ik heb cristel net in de hoek gezet, ze wil geen schone luier, en ze heeft gepoept... Dus ik wil haar verschonen, maar wel zonder gevecht zegmaar, ik kan maar 1 hand gebruiken natuurlijk }:|
is het nog gelukt??

zaterdag 22 maart 2014 @ 15:56:41 #109
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138043514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

is het nog gelukt??
nee.....uiteindelijk is ze rond 12.30 in slaap gevallen in de keuken, en toen ze wakker werd deed ze dr luier uit :X En dan maar proberen om nog wat schoon te krijgen zegmaar. (ken je t spelletje, biggetje tik? nou ja, zoiets was t :P )

Vanochtend had ze dr eigen ook weer uitgekleed boven, inmiddels loopt ze nu beneden met een luier en een shirt ( *O* :+ ) Hoop dat deze fase niet te lang duurt, is echt niet leuk :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 22 maart 2014 @ 15:59:44 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138043644
ik geloof niet dat ik wil weten hoe je keuken er uit zag :X

Wat bij Geert heel erg hielp was dreigen dat hij dan maar in z'n blote kont mee moest .. één keer heb ik de deur achter me dicht getrokken omdat hij zich weer niet wilde laten aankleden en dat ontaardde natuurlijk in een dramatische huilbui, maar sindsdien kleedt hij zich gewoon aan :P

zaterdag 22 maart 2014 @ 16:03:19 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138043793
Wij zijn in de papa fase beland. Papa moet luier doen, papa haren doen, papa aankleden, papa drinken maken etc etc.. lekker lui leven heb ik zo :P
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:06:54 #112
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138043917
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef Susie het volgende:
Wij zijn in de papa fase beland. Papa moet luier doen, papa haren doen, papa aankleden, papa drinken maken etc etc.. lekker lui leven heb ik zo :P
Ja dat is hier ook zo :P maar papa moet ook gewoon werken, nou drama hoor...!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:10:21 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138044034
Hier is het vooral 'Nee, mama mag niet helpen, Niene zelluf doen' O+
Gelukkig heb ik alleen op donderdag haast met aankleden, de andere dagen maakt het me niets uit, soms kleden we boven aan en als ze dat nog niet wil dan doen we het later wel beneden.

Dat vind ik zo fijn aan thuis werken, dat niet hoeven te haasten....
pi_138046665
quote:
Hier is mama vaak de sjaak :P
Vooral na het bad duurt het nu 2x zo lang het aankleden want ze wil niet meer op de commode..en zelf de crème doen, luier staand, zelf romper en pyjama aantrekken.....
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:54:03 #115
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138047708
quote:
Lijkt me best lekker :D De mama fase duurt hier al zo'n 2,5 jaar. Papa is er voor stoeien en grapjes etc., mama mag zorgen :{w
Oude (on)bekende.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 18:34:59 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138049294
Ik hoop dat papa haar zo ook naar bed moet brengen :X :D

Hoe gaat het Mus? Zijn jullie al thuis? S trots op zijn broertje? En hoe is het met jou? (Geen zin om het baby topic bij te lezen hoor, sorry :* )
pi_138049372
Hier is het ook al bijna 3 jaar Mama. En de oudste overtreft het door maar te janken als ik niet in de buurt ben en Papa pakt haar op :') De buren zullen wel denken dat we dr mishandelen ofzo :D
pi_138049637
Wij hebben hier niet echt een mama/papa fase gehad. Het enige is dat L. in bed niet gekriebeld/vastgehouden wil worden door papa, dat moet mama doen. Dus als ze weleens bij ons slaapt ben ik altijd bezig met vasthouden en over haar buik kriebelen. En als papa dan ook maar in de buurt komt is het blèren, fijn is dat.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 18:45:16 #119
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138049680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 18:34 schreef Susie het volgende:
Ik hoop dat papa haar zo ook naar bed moet brengen :X :D

Hoe gaat het Mus? Zijn jullie al thuis? S trots op zijn broertje? En hoe is het met jou? (Geen zin om het baby topic bij te lezen hoor, sorry :* )
We zijn nog in het ziekenhuis. Kleine broer had een lastige start maar doet het inmiddels helemaal op eigen kracht. En S. is een super trotse broer! Hij is gisteravond op bezoek geweest en zijn blik was echt onbetaalbaar O+ Hij straalde helemaal en zei heel zachtjes: "Baby T.homas is uit de buik gekomt :Y " Bij mij op schoot hebben we z'n broertje samen bekeken. Het was echt een perfect moment O+
Oude (on)bekende.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 18:57:12 #120
244125 laziness
pi_138050148
Musje wat klinkt de ontmoeting tussen de broertjes fijn O+
pi_138050220
O+

Ik droomde (ja heus :@ ) dat je broertje Stan had genoemd :') ik vond dat zo out of character dat ik helemaal verontwaardigd wakker werd :+ Z'n echte naam vind ik prachtig O+

Verder heb ik weinig te melden want nog in de States dus ik geniet van mijn peuter met foto's en filmpjes O+
  zaterdag 22 maart 2014 @ 19:58:29 #122
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138052200
:D En Stan is minder erg dan Melvin waar een vriendin mee aan kwam :X :D
Oude (on)bekende.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 20:09:44 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138052643
Dat klinkt idd fijn Mus! O+

En ik moest haar toch naar bed brengen. Maar jemig, wat kan zij gillen bij het uitkleden zeg!? Wat moeten de buren wel niet denken! Maar ze ging zoet slapen na een boekje lezen. O+

CS, wat ben je nog laat wakker dan?
pi_138053006
O+ O+ Trotse mama Mus O+ O+

Ik droomde dat hij Job heette :? _O-
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:18:14 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138055311
Musje, wat klinkt je heerlijk verliefd en die ontmoeting klinkt echt als een perfecte ontmoeting O+
Hopelijk zijn jullie snel weer thuis en compleet!

ik weet eigenlijk niet eens hoe M reageerde toen hij zijn zusjes voor de eerste keer ontmoete. Wel toen ze de 1e keer in de wieg lagen. Maar toen vond hij het bordje aan de wieg net wat interessanter geloof ik. Maar goed, toen was ie amper 13 maanden....

Vandaag weer naar Kleve geweest voor nieuwe schoenen voor M. Hij heeft weer lekker gespeeld op het klimrek met glijbaan. Braaf zijn schoenen gepast. En hij liep er zo op weg. Letterlijk :')
Peuter ging de hele winkel door, pashokjes in en wilde alle schoenen aanraken..... Daarna nog even wat gewinkeld en een broodje gegeten. Gezellig dagje met oma en peuter. Even weer wat quality time.

Ik geloof dat wij hier een beetje uit de papa-fase komen. Maar die heeft dan ook dik een jaar geduurd.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:34:53 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138058510
Nog even een peuter anekdote:

M: buiten nat
Wij: ja, het regent buiten. Vies weer he!
M: in de prullenbak!
Wij: wat moet in de prullenbak :?
M: de regen!

(want wat vies is, moet in de prullenbak)

O+
pi_138061980
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:09 schreef Susie het volgende:
Dat klinkt idd fijn Mus! O+

En ik moest haar toch naar bed brengen. Maar jemig, wat kan zij gillen bij het uitkleden zeg!? Wat moeten de buren wel niet denken! Maar ze ging zoet slapen na een boekje lezen. O+

CS, wat ben je nog laat wakker dan?
Het is hier zes uur vroeger juist ;)
  zondag 23 maart 2014 @ 07:10:13 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138065401
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 00:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is hier zes uur vroeger juist ;)
oh ja! Duh |:(

Slimme M! Dat is ook zo ;)
  zondag 23 maart 2014 @ 12:18:57 #129
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_138068934
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:36 schreef Tally het volgende:
Volgende week krijgt Zoë haar drie jaar controle bij het cb. Ik ben ook vooral nieuwsgierig naar het gewicht. Ze was bij schoonmama 13,1 kilo van de week. Dus ik ben benieuwd hoeveel deze weegschaal er naast zit. Dat zou namelijk betekenen dat ze bijna niets in aangekomen de afgelopen maanden.
Kiran is nu ook iets van 13 kilo. Elke keer of 12,8 of 13,1 bij wegen.
Toen hij 14 maanden was was hij 10 kilo en nu dus in die andere 2 jaar nog geen 3 kilo erbij.
En hij is lang dus we kunnen ribbetjes tellen.
Heb nog geen oproep gehad voor de 3 jaar CB. Maar na het laatste advies t.a.v. zijn v.oorhuid ben ik er ook wel klaar mee (ze zeiden, niets aan doen komt vanzelf goed. maar alles was verkleefd dus dokter heeft het open moeten maken met alle verdrietjes en pijn vandoen).
als er geen brief komt ga ik wel bellen tegen 3 jaar en 9 maanden omdat ze dan een inenting moeten.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_138069780
Ik dacht bij 3 jaar ook al maar als ik kijk bij het CB is dat dus niet zo. Wat ben ik daar blij om zeg. De jongste krijg wel een prik. Was al bang dat ik met 2 zieke kindjes zou zitten.
pi_138070619
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:48 schreef Tally het volgende:
Ik dacht bij 3 jaar ook al maar als ik kijk bij het CB is dat dus niet zo. Wat ben ik daar blij om zeg. De jongste krijg wel een prik. Was al bang dat ik met 2 zieke kindjes zou zitten.
Klopt hoor. Die prik is pas bij de afsluitende afspraak voordat ze overgedragen worden aan de schoolarts.
Hier heeft die prik voor behoorlijk wat 'tegenstand' richting het CB gezorgd. Mevrouw wil niet dat haar broertjes naar het CB gaan want dan krijgen ze prikken en dat mag niet. Er kwam ook een brief binnen van het CB voor de gehoortest van de broertjes en L. zag het logo op de brief. Ze was gelijk helemaal alert en wilde precies weten wat er in de brief stond en of er ook iets in stond over prikken. Ik ga wel zorgen dat de CB afspraakjes voor de broertjes onder schooltijd zijn. Het arme meisje heeft halve trauma's aan die prik overgehouden.

Kyara jouw M. met zijn regenuitspraak. Heerlijk die peuterlogica. O+

Wij gaan vanmiddag naar Pluk van de Petteflat met L. Ze leeft er al weken naartoe en we hebben besloten dat dit ons eerste uitstapje zonder baby's wordt. Eventjes L-time. O+ Ze heeft het deze week zo ontzettend goed gedaan als grote zus, ze verdient het echt om weer even in het middelpunt te staan. We zijn in totaal maar zo'n 2,5 uur weg dus dat moet te doen zijn voor mijn zusje die op gaat passen en voor mij als nieuwbakken mama. Al zal het wel even slikken zijn als we straks de auto starten en wegrijden.
  zondag 23 maart 2014 @ 13:34:54 #132
244125 laziness
pi_138071037
Veel plezier Nikki!
Sterkte met je jongetjes achter laten. En wat fijn dat je je alweer zo goed voelt dat je dit kan doen!

Ik hoor graag of de voorstelling ook voor mijn O. zou kunnen. Hij vindt de film leuk namelijk.
pi_138072605
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:34 schreef laziness het volgende:
Veel plezier Nikki!
Sterkte met je jongetjes achter laten. En wat fijn dat je je alweer zo goed voelt dat je dit kan doen!

Ik hoor graag of de voorstelling ook voor mijn O. zou kunnen. Hij vindt de film leuk namelijk.
Ik zal straks even verslag doen van hoe het was. Mijn L. heeft de film nog niet gezien maar is fan van het boek.
pi_138074298
Veel plezier Nikki.

Wij gaan naar de pim en pom film op 6 april. Ben benieuwd of ean zolang stil kan zitten. Sac gaat niet meer die gaat naar mijn moeder.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:26:23 #135
244125 laziness
pi_138074802
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier Nikki.

Wij gaan naar de pim en pom film op 6 april. Ben benieuwd of ean zolang stil kan zitten. Sac gaat niet meer die gaat naar mijn moeder.
Jaaa, daar willen wij ook met Ollie heen. Lijkt me erg leuk, voor het eerst met z'n drieën naar de bioscoop.
pi_138074845
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Jaaa, daar willen wij ook met Ollie heen. Lijkt me erg leuk, voor het eerst met z'n drieën naar de bioscoop.
Ik ben ook erg benieuwd. Is voor het eerst dat wij zoiets gaan doen. Ik wilde naar het zandkasteel toen dat hier draaide maar toen hadden wij iets.
pi_138074887
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier Nikki.

Leuk! Wij gaan ook met L. alleen niet op 6 april ivm kraamfeest. Ik ben benieuwd wat Ean ervan vindt. :Y

Wij zijn onderweg naar het theater. Ik hoop dat we nog thuis komen want meneer Obama slaapt in onze woonplaats, dus het halve dorp en omliggende dorpen en (snel) wegen worden om 16:00 uur afgesloten.
pi_138075063
Dat is het voordeel van wonen daar waar wij minimaal 20 jaar achterlopen. Niks geen afzettingen voor de top.

Geniet ervan Nikki, man en L.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:37:06 #139
244125 laziness
pi_138075226
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:28 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Leuk! Wij gaan ook met L. alleen niet op 6 april ivm kraamfeest. Ik ben benieuwd wat Ean ervan vindt. :Y

Wij zijn onderweg naar het theater. Ik hoop dat we nog thuis komen want meneer Obama slaapt in onze woonplaats, dus het halve dorp en omliggende dorpen en (snel) wegen worden om 16:00 uur afgesloten.
Succes.
Hier kunnen we niet meer naar de Jumbo 3 dagen lang. En mijn schoonouders die 500m weg wonen zijn ook niet meer te bereiken door ons de komende dagen. De afgesloten wegen lopen echt precies hier pal langs de flat.
Lachen man die NSS *O*
pi_138075379
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Succes.
Hier kunnen we niet meer naar de Jumbo 3 dagen lang. En mijn schoonouders die 500m weg wonen zijn ook niet meer te bereiken door ons de komende dagen. De afgesloten wegen lopen echt precies hier pal langs de flat.
Lachen man die NSS *O*
Het is echt een poppenkast. Maargoed, we moeten het er maar mee doen. Ik zal blij zijn als het voorbij is want ik vond het stieke. Toch een beetje eng met al dat militaire gedoe enzo. Er staan gewoon raketten in ons dorp. 8)7
pi_138075461
Hier dus helemaal niks al wonen wij wel redelijk in de buurt van een basis. En vliegen er hier veel vliegtuigen over zowel militaire als vakantie. Erg leuk als ze oefeningen met de f16 doen. Zolang die niet spontaan uit de lucht vallen voel ik mij wel veilig. Ik verwacht niet dat er hier ineens een vliegtuig spoorloos verdwijnt en dan in onze wijk neer stort.

@lazi nog bezichtigingen gehad?
  zondag 23 maart 2014 @ 15:55:35 #142
244125 laziness
pi_138075902
Volgens mij cirkelen er de komende dagen continue F16's boven ons hoofd.
En die raketten zijn helemaal eng Nikki, :{
Helaas wonen wij precies aan de kant van de stad waar de afgesloten wegen lopen en daar waar ze met Wim-Lex en Max gaan dineren dus de poppenkast is groot maar we zullen het er mee moeten doen helaas.
O. kijkt zijn ogen uit met alle politie die op de been is in ieder geval :P

FR, zwaar off topic natuurlijk dit allemaal maar nee. Dus we hopen op de open huizen dag binnenkort.

On topic dan maar ;) : O. is helemaal weg van het boekje Monkie momenteel. Eerst heb ik 2x het verhaal bij de plaatjes verzonnen en nu vertelt hij het zelf aan ons. Dagelijks meerdere keren.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:58:27 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138076007
Aan deze kant van het land hebben we nog amper van de NSS gehoord ;)
Maar klinkt niet fijn zeg :X

Veel plezier Nikki!
  zondag 23 maart 2014 @ 16:47:33 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138077955
Blij dat ik niet ingesloten ben! Ben wel benieuwd of ik dinsdag op mijn werk kom :X Goed, met ov, maar dat zegt niets natuurlijk. :+
  zondag 23 maart 2014 @ 17:19:50 #145
348178 NotTheSame
pi_138079224
Ik hoop met jullie mee Lazi! Het is jullie zo gegund!

Afgelopen vrijdag hadden wij er weer eens 3, de teller staat hier op 39 nu...

NSS merken wij ook niks van, wij zitten aan de andere kant van het vliegveld waar f_r zit ;) . Maar die F16 oefeningen word ik hier wel eens knotsgek van, vooral als ze de doorstart oefenen. Draakje vind het wel allemaal reuze interessant en word er ook niet wakker van ofzo.

Verder weinig te melden hier. Ze doet het prima, praat de oren van m'n kop en weigert inmiddels om 's middags naar bed te gaan. Daaaag middagrust ;) .
  zondag 23 maart 2014 @ 17:34:35 #146
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138079676
Ben heel benieuwd hoe het was Nikki!

Ben van plan om binnenkort ook te beginnen met theater etc. met S. Ik denk dat hij dat nu wel leuk vindt!

Mijn moeder heeft vanmiddag terwijl S. sliep zijn pony bijgeknipt. Met mijn toestemming overigens ;) Maar toen ze halverwege was werd hij wakker en nu heeft hij echt een hilarisch kapsel :D Ik moest zo verschrikkelijk lachen toen hij hier in het ziekenhuis op bezoek was :D :'( :D

Onze peuter (die opeens enorm lijkt :o ) doet het trouwens zo goed! Hij is ondanks deze rare hectische tijd zo vrolijk en flexibel! En volgens mijn moeder vertelt hij aan iedereen die hij tegenkomt dat baby Thomas bij de dokter in het kleine bedje is O+
Oude (on)bekende.
pi_138080949
Asymmetrische kapsels zijn best hip Mus :D

Nikki wat is L toch lief en zorgzaam voor haar broertjes! O+ veel plezier vanavond!
pi_138082076
Brrr over die NSS, er is nu een verdacht pakketje bij ons op de boulevard gevonden. Eigenlijk zou mijn man op het strand aan het werk zijn morgen en overmorgen, maar hij is 2 weken vrij omdat de jongens geboren zijn. Stiekem ben ik daar erg blij om want ik moet er niet aan denken dat hij daar in de buurt is. :X Misschien volledig onterecht, maar ik vind het echt een beetje engig.

De voorstelling van Pluk was helemaal tof. De leukste voorstelling die ik tot nu toe gezien heb en we zijn echt al bij Woezel en Pip, Dribbel, Buurman en Buurman, Zandkasteel, Sprookjesboom, Bob de Bouwer en vast nog een die ik nu vergeten ben geweest. Hoewel de sprookjesboom musical ook echt heel leuk was overigens. Pluk was een 4+ voorstelling en dat merk je echt aan het niveau van de voorstelling, de andere voorstellingen waren 2+ of 3+ en dat is toch een heel verschil. Dit was zelfs voor ons als ouders nog leuk. Voor L. was het een feest der herkenning. Alle figuren uit het boek kwamen langs. En nu heeft ze het erover dat ze de echte Pluk heeft gezien. :) Voor mensen met oudere peuters een echte aanrader.

Mus het haar van je peuter. :D
Ik vind mijn peuter trouwens ook ineens zo groot. Ze heeft ineens handen in plaats van handjes. Terwijl ze ook gewoon mini is eigenlijk.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:16:07 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138083473
Zo lief al die grote broers en zussen O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 23 maart 2014 @ 19:18:31 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138083571
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:16 schreef Susie het volgende:
Zo lief al die grote broers en zussen O+
wacht maar tot ze vijf en drie zijn, dan timmeren ze elkaar de hersens in o|O

pi_138084255
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:18 schreef DJMO het volgende:

[..]

wacht maar tot ze vijf en drie zijn, dan timmeren ze elkaar de hersens in o|O
Nee, dat gaan de mijne niet doen. O-)
pi_138086355
Nikki <3

Mijn peuter zei dat ze moest plassen! en toen ik vroeg of ze het potje wou antwoordde ze ja! en ging ze ook daadwerkelijk plassen op het potje! voor het eerst O+
  zondag 23 maart 2014 @ 20:18:48 #153
244125 laziness
pi_138086658
Musje je hebt gewoon een uber hippe peuter :D

Nikki bedankt voor je review. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. In mei als ik wil gaan is O. 3 jaar en 3 maanden.
De gruffalo is trouwens 3+ maar echt een enorme aanrader ook voor jouw L. En zo enorm vol humor dat het voor ouders ook echt heel leuk is :Y
  zondag 23 maart 2014 @ 20:22:27 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138086836
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:13 schreef bitterend het volgende:
Nikki <3

Mijn peuter zei dat ze moest plassen! en toen ik vroeg of ze het potje wou antwoordde ze ja! en ging ze ook daadwerkelijk plassen op het potje! voor het eerst O+
*O* *O* *O*
  zondag 23 maart 2014 @ 20:46:56 #155
259886 pessie
pi_138088291
Bitterend tof zeg!

Nikki, klinkt gezellig!
pi_138088346
We waren zo trots! :D

Susie gaat Anouk regelmatig op het potje? of nu ook op de wc?
  zondag 23 maart 2014 @ 22:07:15 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138094113
Nee, thuis niet regelmatig. Op kdv hebben ze wel een ritme. Ga ik nog een keer vragen en thuis ook toepassen denk ik. Nu vaak wel voor het slapen dat ze zelf wil. Maar dus ook niet altijd.

wc trouwens, ook op kdv en thuis ook. Bij mijn zus op het potje, daar laatst uit zichzelf aangegeven te moeten en heeft een mooie boodschap achter gelaten ;)
pi_138095050
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:18 schreef laziness het volgende:
Musje je hebt gewoon een uber hippe peuter :D

Nikki bedankt voor je review. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. In mei als ik wil gaan is O. 3 jaar en 3 maanden.
De gruffalo is trouwens 3+ maar echt een enorme aanrader ook voor jouw L. En zo enorm vol humor dat het voor ouders ook echt heel leuk is :Y
Ja daar wilde ik ook heen, maar ik kon geen kaartjes meer krijgen voor hier in de buurt. Die staat dus op het lijstje voor volgend theaterseizoen. Als hij dan weer opgevoerd wordt natuurlijk.

Bitterend wat knap! *O*
pi_138104352
Goedemorgen! Vanaf vandaag met peuter present 8-)

Bitterend wat goed op het potje! *)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 24 maart 2014 @ 08:38:22 #160
244125 laziness
pi_138104777
Gefeliciteerd Kuuk!
  maandag 24 maart 2014 @ 09:21:53 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138105380
Gefeliciteerd Kuukske! Welkom in het land van Nee-zeggen ;)
  maandag 24 maart 2014 @ 09:31:21 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138105526
Wat knap Bitterend!

Kuuks, welkom met Billie en gefeliciteerd! Verjaardag al gevierd?
pi_138105632
Kuukske, gefeliciteerd met je peuter!

Goed van jullie mini's Susie en bitterend. Dat zindelijk worden is hier nog ver weg..

Hier een weekend naar mijn ouders geweest. Heerlijk eigenwijs gedragen, zoals hij goed kan. En tot 3 keer toe zijn kleren vies, omdat ze bij mijn vader achter de boerderij een stukje met allerlei plassen vonden. Lekker stampen, rennen en vallen. Heerlijk genieten :P
  maandag 24 maart 2014 @ 09:37:59 #164
348178 NotTheSame
pi_138105655
Gefeliciteerd en welkom Kuuks en Billie!
  maandag 24 maart 2014 @ 09:38:31 #165
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138105665
Welkom Kuukske.

Wat knap Bitterend *O*
HIer nog helemaallll geen aanstalten om op een potje te gaan, of zelf willen aankleden of naakt willen rondrennen :N . Wel nee zeggen :Y geweldige driftbuien :Y en "onderhandelingen" :Y "nog 1 filmpje en dan slapen" (jaja ;( ;) )
Rayen 2½ jaar!
pi_138105718
Thanks! Verjaardag hebben we gisteren gevierd. Was erg leuk, hij leek zich wel bewust van wat er zoal gebeurde :)

En die wereld van Nee is me al enigszins bekend inmiddels :') soms heel grappig, maar lang niet altijd :P
  maandag 24 maart 2014 @ 10:04:13 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138106280
Gefeliciteerd en welkom kuukske ! :) *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 12:25:37 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138110010
Waarom staan er van die apparaten bij winkels :( Gooi er al zeker geen geld in, maar dan nog is ze er niet meer uit te krijgen }:| Leuk. Winkelen. Not.
pi_138110126
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:25 schreef Susie het volgende:
Waarom staan er van die apparaten bij winkels :( Gooi er al zeker geen geld in, maar dan nog is ze er niet meer uit te krijgen }:| Leuk. Winkelen. Not.
Komt mij bekend voor, of de snoep op kinderooghoogte bij de kassa van de Hema...echt achterlijk....
  maandag 24 maart 2014 @ 12:43:56 #170
259886 pessie
pi_138110524
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:29 schreef Zana het volgende:

[..]

Komt mij bekend voor, of de snoep op kinderooghoogte bij de kassa van de Hema...echt achterlijk....
Schepsnoep op kind hoogte :X

Kuuk gefeliciteerd en welkom!
pi_138111822
Kuukske welkom.

Hier mag Ean wel altijd even in het vliegtuig/hamster/bootjes whatever zitten en ze weet heel goed dat als ik zeg dat wij gaan ze nog een keer op alle knopjes mag drukken en dan mee moet. Dat doet ze heel netjes.

Ik ben het inschrijfformulier voor de basisschool aan het invullen. En nu vragen ze zijn er bijzonderheden mbt haar gezondheid? Nu weet ik dus niet of ik moet vullen dat ze wat vroeg geboren is en motorisch daardoor wat minder begaafd is. Of het daardoor komt weet ik natuurlijk niet zeker.

Sowieso dat formulierinvullen vind ik niks ze is nog lang geen 4.
pi_138112057
Ik heb dat van Daan ook al opgestuurd. Vorige week bericht dat we zo'n 8 weken van te voren welke klas hij komt.. Dat duurt nog effe ;)

FR, lastig om dat in te vullen dan. Aan de ene kant kan het informatie van belang zijn. Als er bijvoorbeeld lokalen op een bovenverdieping zijn en Ean niet zo stabiel kan traplopen. Aan de andere kant is het misschien tegen die tijd ook al een stuk beter en kan ze goed genoeg mee.. Misschien wel zo luchtig mogelijk benoemen, en aangeven dat je het op tijd aan zal geven als er extra zorg/aanpassingen nodig mochten zijn? Iets al: "motorisch onder gemiddeld, indien extra ondersteuning nodig van school zal ik dit melden ruim voordat ze 4 is"?
pi_138112364
Ze kan prima traplopen en de kleuterklassen komen in het nieuwe gebouw op de begane grond. Het is meer dat ze nogal apart rent. Maar goed dit kan ook nog bijtrekken ze heeft nog een jaar.
pi_138112522
Apart rennen is toch geen probleem? Dat kan met groeien ook nog wel veranderen..
Dan zou ik het ook niet te groot maken inderdaad.
Heeft ze nu nog ergens hulp voor, fysio? Dan zou je dat kunnen benoemen.. Anders zou ik het ook even laten. Kun je altijd nog de juf informeren als je kennis gaat maken.
pi_138112535
Ik zou niks invullen hoor. In een jaar kan nog zoveel veranderen!
  maandag 24 maart 2014 @ 14:11:32 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138113261
Ik zou ook niks invullen. Tzt kun je altijd nog wat toelichten en dat zou ik dan toch liever mondeling doen.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:57:35 #177
259886 pessie
pi_138114922
Ik zou zelf misschien wel vermelden dat ze prematuur was. Motorisch kan ze nog alle kanten op en ze zou echt niet de enige kleuter zijn die "apart" rent.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:38:37 #178
244125 laziness
pi_138119114
Ik zou het niet vermelden.

Hoe herkenbaar is deze link mensen? 8-)
http://www.huffingtonpost(...)m_hp_ref=mostpopular
  maandag 24 maart 2014 @ 16:41:08 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138119206
:D

Niet herkenbaar.

Als we 's avonds Thomas de Trein is afgelopen gaat M naar de deur en roept "tandjes poetsen".
Overdag gaat ie soms huilen als ik de meiden eerst in bed wil leggen want dan wil hij eerst naar bed.

slaapkoppie.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:02:44 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138120089
Hahaha! Gelukkog niet herkenbaar. Wel altijd nee zeggen, om vervolgens lekker te gaan slapen :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 maart 2014 @ 17:14:04 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138120577
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:38 schreef laziness het volgende:
heél herkenbaar ;(

maandag 24 maart 2014 @ 18:20:38 #182
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138123446
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:38 schreef laziness het volgende:
Ik zou het niet vermelden.

Ohw helaas heel herkenbaar, ik krijg er soms hoofdpijn van :+
Hier drie keer aankondigen dat het bedtijd is. Dan probeert hij te onderhandelen nog 1 filmpje op tv zien.
Dan huilend naar bed, in de badkamer is dat gelukkig over *O*
Dan proberen tanden te poetsen waar hij steeds op de tandenborstel bijt.
Dan lekker naar bed ;( ;)
Niet onder zijn dekbed willen gaan liggen, andere knuffel, flesje water waar dan vers water in moet.
Dan vertrek ik gewoon als hij niet wil gaan liggen.
Binnen 10 minuten weer terug. Nu wil die wel liggen maar heeft dan altijd eerst zijn sokken uitgetrokken en alles uit bed gegooid.
Sokken aan en alles (nou ja max 3 dingen incl. knuffel) terug in bed.
En dan begint het mama roepen. Kon hij makkelijk anderhalf uur volhouden :+
Ik ben nu "strenger" geworden want blijkbaar had/heeft hij dat nodig. :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_138131197
Deels herkenbaar hier. Het begin niet, Lars weet heel goed wanneer het bedtijd is (twintig uur), en staat zelf meestal als eerste op de trap. Luierbroekje aan, pyjama aan, tandjes poetsen, boekje voorlezen, kus en knuffel gaat allemaal helemaal prima. Zwaaien en deur dicht trekken lukt ook nog. Maar dan...
als ik hem naar bed breng is er altijd wel wat om mij terug te roepen. Moet nog plassen, heeft nog dorst, wil andere knuffels in bed, moet nog poepen, heeft nog snot, wil nog hoestdrank etc etc.. Altijd. ALTIJD! En als papa hem naar bed brengt gaat het altijd in 1 keer goed... -O- :'(
Ergens doe ik iets fout, maar geen idee wat...
pi_138131244
Gelukkig niet herkenbaar :D Nou ja bepaalde stappen wel :P
Maar gelukkig geen drama meer over pyjama :')

Sowieso hielp gewoon heel strikt aanhouden dat dit en dit is wat we gaan doen het is. Dus je mag best een pyjama kiezen, maar als je die gekozen heb dan gaan we niet meer wisselen (vroeger was ik daar makkelijker in, want is het het drama waard.. Maar dat ging steeds verder en met zo'n beetje alles :'))

Grappig trouwens, tj, dat je zijn sokken aandoet in bed. Vorig jaar moesten zijn sokken steeds aan van hem. En ik vond dat zo typisch dat ie dat perse wilde :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 maart 2014 @ 20:53:52 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138131804
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef Shandaly het volgende:
Deels herkenbaar hier. Het begin niet, Lars weet heel goed wanneer het bedtijd is (twintig uur), en staat zelf meestal als eerste op de trap. Luierbroekje aan, pyjama aan, tandjes poetsen, boekje voorlezen, kus en knuffel gaat allemaal helemaal prima. Zwaaien en deur dicht trekken lukt ook nog. Maar dan...
als ik hem naar bed breng is er altijd wel wat om mij terug te roepen. Moet nog plassen, heeft nog dorst, wil andere knuffels in bed, moet nog poepen, heeft nog snot, wil nog hoestdrank etc etc.. Altijd. ALTIJD! En als papa hem naar bed brengt gaat het altijd in 1 keer goed... -O- :'(
Ergens doe ik iets fout, maar geen idee wat...
troost je Shandaly .. hier gaat het precies hetzelfde. Ik kan dingen honderd keer zeggen, ze hebben altijd wel een weerwoord of er moet eerst iets anders gebeuren voor ze willen doen wat ik wil dat ze doen. één blik of woord van mijn vriend en ze buigen nog net niet als knipmessen en doen meteen wat er gevraagd wordt :')

Hou het er maar op dat ze gewoon nog even extra aandacht van je willen voor het slapen gaan .. even met mama alleen zijn (ofzo :P ) :*

maandag 24 maart 2014 @ 20:55:23 #186
244125 laziness
pi_138131885
Ik vond hem ook niet herkenbaar voor ons maar wel typisch peuter dat voor anderen wel op zal gaan.

TJ je hebt een slim boefje :D
  maandag 24 maart 2014 @ 20:56:45 #187
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138131977
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gelukkig niet herkenbaar :D Nou ja bepaalde stappen wel :P
Maar gelukkig geen drama meer over pyjama :')

Sowieso hielp gewoon heel strikt aanhouden dat dit en dit is wat we gaan doen het is. Dus je mag best een pyjama kiezen, maar als je die gekozen heb dan gaan we niet meer wisselen (vroeger was ik daar makkelijker in, want is het het drama waard.. Maar dat ging steeds verder en met zo'n beetje alles :'))

Grappig trouwens, tj, dat je zijn sokken aandoet in bed. Vorig jaar moesten zijn sokken steeds aan van hem. En ik vond dat zo typisch dat ie dat perse wilde :D
Grappig toch al die verschillen, met het naar bed gaan.
Hier merkte ik dat hij wakker werd omdat hij het koud had en hele koude voeten had. Dus vandaar die sokken aan. :+
We hebben ook "speciale slaapsokken" dus pas op als ik de verkeerde aantrek ;)

Maar hij slaapt al tijden zonder slaapzak, dat is gekomen nadat we op vakantie in Tunesië waren geweest. Voordat we gingen sliep hij altijd in een slaapzak, maar daar natuurlijk een stuk warmer, te warm voor een slaapzak.
Maar zonder wilde/kon hij niet slapen, dat was dus één grote ellende :+
Sindsdien zonder, maar hij word soms wel wakker omdat hij zich vanonder zijn dekbed heeft gedraaid.
Maar ik durf niet meer zo goed aan een slaapzak te beginnen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:45:38 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138150570
Niks leuker dan spelen met meel !

Maar dan moet je het ook weer opruimen als je klaar bent met spelen....
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:06:19 #189
259886 pessie
pi_138152827
Haha PE: dat het ook nog netjes op het papier ligt in het begin en uiteindelijk OVERAL. Heb je het weer netjes gekregen?

Dat slapen: Het gaat hier best goed. Wat vooral is, is dat na het naar bed brengen hij standaard uit bed komt om te plassen, bij voorkeur 3x :') maar ja, we willen niet dat hij in bed plast en hierop houdt hij het wel de hele nacht droog :P Al moet ik bekennen dat we sinds kort hebben ingevoerd dat hij nog 1x kan plassen en dan gewoon weer in bed gelegd wordt. Doorgaans gaat dat prima.
pi_138156145
Als ik al die perikelen rond het naar bed brengen zo lees, word ik toch een beetje moedeloos. Doorkomende kiezen, ziek, verlatingsangst... Allemaal fases die voorbij gaan. Althans, dat is in moeilijke periodes het mantra. MAAR ER KOMT STEEDS IETS NIEUWS VOOR IN DE PLAATS!!!! }:| Ik denk dat ik de hoop maar moet opgeven dat mijn mini ooit een makkelijke slaper wordt voor hij een puber is :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138156295
Hier moeten wij ook minimaal 2x terug.
1x om te plassen en 1x voor wat drinken die zijn standaard.
De andere opties die ze ook wel gebruikt zijn:
-sokken niet goed. TJ ik vond het leuk om te lezen dat jouw kind ook sokken aan wil in bed
-uche uche ikke zo verkouwen ikke foppie nodig.
-ik wil nog een kus
-deur is te ver open/ te ver dicht
-het rolluik moet wat open
-de kat zit in haar kamer (die is serieus want dat mag niet)
Maar goed om 20:00 slaapt ze altijd wel. Dus ik heb niks te klagen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:19:44 #192
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138156882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Phaidra het volgende:
Als ik al die perikelen rond het naar bed brengen zo lees, word ik toch een beetje moedeloos. Doorkomende kiezen, ziek, verlatingsangst... Allemaal fases die voorbij gaan. Althans, dat is in moeilijke periodes het mantra. MAAR ER KOMT STEEDS IETS NIEUWS VOOR IN DE PLAATS!!!! }:| Ik denk dat ik de hoop maar moet opgeven dat mijn mini ooit een makkelijke slaper wordt voor hij een puber is :+.
zal ik dan de andere kant laten zien?

Roy vraagt tegenwoordig om zelf naar bed te gaan,die krijgt zijn ritueel,dan een verhaaltje. Hij legt zijn eigen neer en ik kan zo weglopen,lichten uit en die horen we doorgaans niet meer. :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:32:20 #193
244125 laziness
pi_138157281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Phaidra het volgende:
De mijne sliep vanaf 15 maanden door. De eerste 14 maanden waren zwaar.
Vanaf dat hij door begon te slapen werd hij de makkelijkste slaper ooit.
Pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen en slapen. De link die plaatste gaat voor ons niet op. We hoeven nooit terug.
Tussendoor zijn er wel een paar periodes geweest waarbij ik naast zijn bed zat en zijn handje vast hield omdat hij wat verlatingsangst had maar dat was meestal met een paar dagen weer bekeken.
De laatste kiezen zijn zonder dat we het gemerkt hebben door gekomen ook.
Uiteraard gooit hij soms zijn kont tegen de krib en wil hij niet naar bed maar dan zeg ik nog 5 minuten en vertel hem op welk getal de grote wijzer op de klok staat als hij naar bed gaat en dan accepteert hij het wel.

Zo heftig als de eerste tijd was met O. zo makkelijk is hij nu als dreumes/peuter. Een omslag kan dus wel. Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:34:11 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138157340
Hier ook zo inderdaad.

Leuk dat ze met meel mocht spelen PE!

Vandaag met peuter naar de dierentuin geweest. Hij vond het weer superleuk en hij heeft heel veel zelf gelopen. Hebben alle exotische dieren bekeken, wil meneer naar de koeien kijken. Euh ja, die hebben ze hier niet :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:40:26 #195
259886 pessie
pi_138157555
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]
Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel :')
Ah, dat is dus peuter eigen. Ik heb tegenwoordig dagelijks een gesprekje met Nathan over naar de dokter gaan omdat mama denkt dat zn oortjes het niet doen. Hij geeft zelf aan dat hij het wel hoort :'). Luisteren he, blijft moeilijk ;) maar goed, ook voor de meeste volwassenen is dat nog moeilijk...
pi_138157664
Kinderen kunnen op bepaalde leeftijden ook echt nog niet echt luisteren. En uitproberen hoort erbij.

En eigenlijk is Ean een heel makkelijke slaapster altijd wel geweest.
pi_138157692
Zoë slaapt door sinds ze 6 maanden is maar in slaap brengen ging eerst moeilijk. Nu breng ik dr naar bed. Moet er wel bij blijven liggen tot ze slaapt en dan kan ik naar beneden.
pi_138157731
Hier slapen ze beide nog *O* ga ze zo maar wakker maken.

Oh ze is wakker
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:49:17 #199
244125 laziness
pi_138157819
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Ah, dat is dus peuter eigen. Ik heb tegenwoordig dagelijks een gesprekje met Nathan over naar de dokter gaan omdat mama denkt dat zn oortjes het niet doen. Hij geeft zelf aan dat hij het wel hoort :'). Luisteren he, blijft moeilijk ;) maar goed, ook voor de meeste volwassenen is dat nog moeilijk...
Ik vroeg eerst steeds of hij bananen in zijn oren had. Dan ging hij echt met zijn vinger zijn oren checken :D
Nu zegt hij als hij met zijn dokterskoffertje bezig is en in mijn oren kijkt dat er bananen inzitten en hij ze even uit moet spuiten. Zo leuk vind ik dat. Dat hij nu zelf zo'n grapje maakt.
pi_138163661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]

De mijne sliep vanaf 15 maanden door. De eerste 14 maanden waren zwaar.
Vanaf dat hij door begon te slapen werd hij de makkelijkste slaper ooit.
Pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen en slapen. De link die plaatste gaat voor ons niet op. We hoeven nooit terug.
Tussendoor zijn er wel een paar periodes geweest waarbij ik naast zijn bed zat en zijn handje vast hield omdat hij wat verlatingsangst had maar dat was meestal met een paar dagen weer bekeken.
De laatste kiezen zijn zonder dat we het gemerkt hebben door gekomen ook.
Uiteraard gooit hij soms zijn kont tegen de krib en wil hij niet naar bed maar dan zeg ik nog 5 minuten en vertel hem op welk getal de grote wijzer op de klok staat als hij naar bed gaat en dan accepteert hij het wel.

Zo heftig als de eerste tijd was met O. zo makkelijk is hij nu als dreumes/peuter. Een omslag kan dus wel. Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel :')
Hier met ruim 21 maanden nog weinig aanstalten tot doorslapen. Misschien 1 nacht in de 2 weken van 20 tot 5, en dat is al een enorme verbetering. Het naar bed gaan is nu nog weinig problematisch (ritueel afwerken, in bed en na 10-15 minuten slaapt hij meestal wel). Ik hoop dan maar dat het doorslapen verbetert als het inslapen moeilijker wordt :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138165421
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vroeg eerst steeds of hij bananen in zijn oren had. Dan ging hij echt met zijn vinger zijn oren checken :D
Nu zegt hij als hij met zijn dokterskoffertje bezig is en in mijn oren kijkt dat er bananen inzitten en hij ze even uit moet spuiten. Zo leuk vind ik dat. Dat hij nu zelf zo'n grapje maakt.
Dat is wel keischattig :D.

Hier is doorslapen nog steeds niet aan de orde. Behalve bij m'n ouders, daar logeert hij een keer per week (ivm mijn werk) en daar slaapt hij altijd door. 8)7
Heel af en toe slaapt ie van 1930-0500 en komt dan naar ons toe gedribbeld om bij ons verder te slapen. Dat kwalificeert ook als doorslapen inmiddels :+.

Ik zag gisteren toevallig een wit puntje kies doorkomen helemaal achterin, dus misschien dat dat 'm dwars zit op het moment.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:19:30 #202
244125 laziness
pi_138165574
Is I al 21 maanden? :o
Dat gaat ook hard!
Wil hij altijd drinken als hij wakker wordt of laat hij zich ook zo troosten? Slaapt hij in zijn eigen bed wel weer verder of alleen tussen jullie in?

Ik vraag het omdat je het zo te lezen zwaar vindt en er wellicht nog tips vanuit dit topic zijn. Al heb je waarschijnlijk alles al geprobeerd ;)
Mocht je geen tips willen en het zo prima vinden negeer dan mijn vragen ook vooral natuurlijk!
pi_138167104
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef laziness het volgende:
Is I al 21 maanden? :o
Dat gaat ook hard!
Wil hij altijd drinken als hij wakker wordt of laat hij zich ook zo troosten? Slaapt hij in zijn eigen bed wel weer verder of alleen tussen jullie in?

Ik vraag het omdat je het zo te lezen zwaar vindt en er wellicht nog tips vanuit dit topic zijn. Al heb je waarschijnlijk alles al geprobeerd ;)
Mocht je geen tips willen en het zo prima vinden negeer dan mijn vragen ook vooral natuurlijk!
:D ja het gaat heel hard ineens! Hij is in doen en laten al meer peuter dan dreumes volgens mij. Maar met zijn maatje 80-86 nog wel mijn kleine baby :P.

Zwaar... Ja en nee. Slaapgebrek kan ik inmiddels best goed tegen. Maar af en toe ben ik het gespook wel zat en is mijn geduld op. Wat werkt wisselt heel erg. Nu is het verlatingsangst (en/of nare dromen) en wil hij dicht bij ons zijn. Als hij 's nachts wakker wordt, slaapt hij wel in zijn eigen bed zolang een van ons erbij is, maar zodra hij alleen is, wordt hij binnen 15 minuten weer huilend wakker. Ook als hij echt alweer sliep. Ik probeer om hem in zijn eigen bed te laten slapen, maar als hij zo onrustig is, eindigt hij toch geregeld bij ons. Of mijn vriend gaat bij hem slapen op een campomgmatje.

Hij wil meestal wel drinken idd, maar dat is meestal maar kort (ik voed nog maar 2x per dag vaak, dus stelt niet zoveel meer voor) en ik beperk het inmiddels bewust tot max. 1x per nacht.

Vaak is er ook wel een aanwijsbare oorzaak (tanden/kiezen, verkouden, honger (in een periode dat hij geen avondeten wil bijv), nasleep ziekenhuisopname, naar nieuwe groep op het KDV, drukke dag/ week, etc etc), maar zo is er eigenlijk altijd wel wat.

Zelf in slaap vallen lukt dus best aardig (sinds 14 maanden), dat scheelde wel direct in de nachten. Toen nog maar 1-2x wakker ipv 3-6x.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:23:23 #204
244125 laziness
pi_138168718
Dat is ook lastig. Dat het allemaal logische oorzaken zijn maar dat je van de ene in de andere valt ipv dat er wat tijd tussen de verschillende fases zit.

Ik vond zelf het wel makkelijker gaan naar mate er nog meer taalbegrip kwam en hij zelf zich beter verstaanbaar kon maken. Maakte het toch net iets minder een raadspelletje waarbij je alle mogelijke opties afgaat van wat er kan zijn. Ook ging hij door er steeds over te beginnen aangeven wat de momenten van de dag waren hij in zijn hoofd mee bezig bleef. Dat een kindje hem geduwd had bijvoorbeeld. Dan bespreek ik dit met hem voor het slapen gaan en hoop zo dat hij daar niet zo over na blijft denken dat het invloed op zijn slaap/dromen heeft.

Ik realiseer me door jouw post ook dat ik O. dolgraag een eigen kamer wil geven maar dat het ook ontzettend makkelijk is geweest de afgelopen jaren.
Als hij wakker wordt is mijn stem eigenlijk al genoeg. Als het echt moeilijk gaat bij het inslapen ga ik mee vroeg op bed en is mijn aanwezigheid voldoende. Op die manier zijn we vrij makkelijk door sommige fases heen gerold.
pi_138172637
Schiet mij maar lek. Even geleden zei ik hier nog dat peuter niet op het potje wilde. Inmiddels zegt ze steeds vaker dat ze moet plassen. Nu zelfs bij oma. Ze is de hele dag droog geweest!
  woensdag 26 maart 2014 @ 08:53:00 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138183101
Wat goed Tally!

Ik moest gister in de dierentuin naar het toilet. Dus M moest mee het hokje in. Plassen met een peuter die (veel te hard) roept "mama plasje doen", "plasje in de wc" en "dahaaag plasje" :')

En bij het verlaten van het toilet was het ook "dahaaag mama's plasje" en "dahaag plasje doen"

En natuurlijk was het druk.

Dat was echt :X :o :@ :') }:| maar ook wel O+ ;) *;
pi_138183231
Had je nog geluk dat je alleen hoefde te plassen ;) Laatst was ik ongesteld... :X
Maar gelukkig kunnen de meeste mensen veel hebben van peuters O+

Yay Tally! Dat gaat de goede kant op!
Over zindelijk gesproken... voor school is het alleen van belang dat ie overdag zindelijk is he?

Wij hebben morgen hét kennismakingsgesprek op school. Met allerlei praktische uitleg over hoe laat waar en wat meenemen etc etc. Het komt nu toch wel echt dichtbij... :Y
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:28:46 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138183673
Oh ja, dat kan inderdaad ook nog :X

Oeh spannend. Komt dan zeker dichtbij inderdaad.
pi_138184782
Gefeliciteerd Kuuks!!! *O*

Phaidra hier kwam het doorslapen pas rond haar tweede verjaardag zo uit mijn hoofd. Ze heeft hier wel momenten dat ze veel in haar slaap huilt ;( vind ik echt heel sneu

Kyara :D

Tally wat goed O+

Spannend Shan!! wanneer gaat ie voor het eerst wennen?
pi_138186282
Tally wat goed!

Shandaly, hier moeten ze op school inderdaad zindelijk zijn. Ik denk dat de juf nog wel helpt met billen vegen bij de grote boodschap, maar dat heb ik eigenlijk niet nagevraagd.

Phaidra, ik heb helaas geen slaaptips voor je. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat.

Kyara jouw M. O+ ik moet altijd zo lachen om zijn acties en uitspraken.

L. gaat op maandag en vrijdag wennen op de basisschool en is nu 5 keer geweest. Vandaag mocht ze ook komen. Ze gaan met de hele klas naar een voorstelling in het theater hier in het dorp. En omdat L. het zo goed doet met wennen vroeg de juf of ze mee mocht. Ik ben benieuwd wat voor voorstelling ze gaan bekijken. O+ :'( Ik heb het er zelf nog steeds een beetje moeilijk mee om mijn kleine meisje daar achter te laten. Telkens als we weggaan zit ze heel verlegen alleen op haar stoeltje. Maar volgens de juf trekt ze telkens snel bij en ze heeft zelfs in de kring verteld dat ze naar Pluk van de Petteflat is geweest en verder doet ze onwijs goed mee in de klas. Dat doet me dan wel weer goed. Echt OMG wat een emo kip ben ik tegenwoordig, ik moet gewoon al janken als ik eraan denk hoe trots ik op mijn kleine grote meisje ben.

We gaan straks voor het eerst met beide broertjes naar buiten om haar op te halen op school. Dat gaat ze vast helemaal tof vinden. :Y
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:28:38 #211
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138186504
Wat Goed Tally *O*

_O- Kyara

Leuk nikki ! fijn dat de juf het zelf vroeg :) En lekker wandelen straks, heerlijk O+

Mag ik heel even (alweer) negatief zijn...mevrouw wil nog steeds geen luier aan van mij, en geen broek aan, en als dr vader het doet dan wil ze dus wel een luier aan.

zelfde met naar bed gaan, ik wou haar gister naar boven brengen, stop ze halverwege de trap en gaat zitten, probeer dr dan maar eens makkelijk naar boven te krijgen als je maar 1 hand kan gebruiken }:| Daarna deden we een poging tot tandenpoetsen, nou die tandenborstel belandde dus op de overloop, en ze wou daarna ook nog het bed niet in en was alleen maar boos en aan het krijsen om papa.

wordt nog leuk als mn man over 2,5 week een weekend weg is :'(

oh en net heeft ze giga zooi gemaakt hier, want spelletjes zijn natuurlijk erg leuk om uit te pakken.
//klaagpost
pi_138186733
PE wat lastig, zeker nu je maar 1 hand kunt gebruiken. Misschien is het niet jouw 'manier', maar wat ik met L. deed en doe op dat soort momenten is af laten koelen. Geen tandenpoetsen, prima, ga naar even 3 minuten (haar leeftijd in minuten) afkoelen op de traptrede. Lukt dat niet, dan gaat ze even naar haar kamer. Negen van de tien keer zijn de drie minuten op de trap voldoende. Dan is ze weer bijgetrokken en gaat de rest van het ritueel (pyjama aan, plassen etc.) zonder problemen. Het helpt bij L. echt om haar even uit de situatie te halen namelijk. Geen idee of je er iets mee kunt, maar ik wilde het toch even delen. :)
pi_138186844
PE, dat weekend zal best meevallen. Eind januari lag mijn dochter in het zkh en dr papa was begeleiding. Mn zoon sliep 6 vd 7 nachten per week bij papa in bed. Ik had.me dus al voorbereid op enorme krijspartijen nachts, maar geen enkele nacht is het een probleem.geweest. Hij werd wel wakker, maar ging.gewoon lief weer slapen. Als.ik dat probeer als papa wel thuis is, is het huis te klein
Lotte!
Noah!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 maart 2014 @ 11:51:00 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138187133
even een peuterspam in de spoiler O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_138187525
Pe waarom ga je de strijd aan en kan papa het niet doen nu hij er is?
Wij hebben die fase hier ook soms en we gaan er eigenlijk vaak in mee. Op het moment dat het niet kan omdat mijn man er bv niet is, is het hier nooit een probleem.

als ik niet meer reageer is het vanwege de vakantie en zeer beperkt wifi.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:11:40 #216
348178 NotTheSame
pi_138187711
PureEvil wat vervelend zeg. Geen idee wat ermee te doen eigenlijk, hier helpt (tot in den treure) uitleggen meestal wel.

(Bijna)-basisschoolgang(st)ers *O*!

DJMO de ondeugd straalt er vanaf!

Hier net met Draakje door de hagel gefietst :X .
Kind helemaal over d'r toeren achter de fiets want 'Hagel doet mij pijn mama :'( !'
En dan ook nog eens de was buiten hebben hangen tijdens die hagelbui... Mijn dag kan niet meer op }:| ...
pi_138189863
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly, hier moeten ze op school inderdaad zindelijk zijn. Ik denk dat de juf nog wel helpt met billen vegen bij de grote boodschap, maar dat heb ik eigenlijk niet nagevraagd.
Ow ja.. billen vegen... Hij kan dat in principe zelf, maar is vaak nog wel makkelijk aangelegd. Zal vanavond eens vragen of ze hem op het kdv daar nog mee helpen.

Hij gaat op 16 april de eerste van vier ochtenden wennen. En na de meivakantie voor het echie.

Vervelend PE. Maar ik denk dat het reuze mee kan vallen dat weekend. Want als papa er echt niet is, is er geen alternatief... Net als dat hier de dagen dat papa alleen is met de kinderen ook prima gaan, maar zodra ik in de buurt ben, er aan mij geplakt moet worden.
Enneh.. opruimen is ook een spelletje he? Gezellig samen, en net als mama ook met 1 hand... uitdaging!

DJMO O+ Gezellig boodschapjes doen. Hij lijkt helemaal verliefd op die hamster O+
As, wat doe je hier?! Ga eens lekker vakantie vieren ;)

Jak NTS. Hagel doet ook echt pijn.. en zo koud! En die was, ach, die droogt wel weer :*
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:35:19 #218
259886 pessie
pi_138190107
Djmo, hij lijkt echt verliefd op de hamster! Hihi.

As, ga es genieten van tropische temperaturen jij! Al dolfijnen gezien?

PE, dat is erg rot, dat soort fases. Hier doe ik net als Nikki aan time outs. Eerst de trap, anders in bed. Daarna kort praten over wat er was en verder gaan.

Nts, dat zijn de minder mooie momenten. :*

Nikki en shan, dat jullie kindjes al zo dichtbij voor het echt naar school gaan zitten! Ze schelen maar weinig met Nathan voor mijn gevoel maar Nathan gaat nog lang niet naar school ;)
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:02:55 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138192823
Peuter bij de AH O+

Oeh, dat is wel lastig PE, zeker als je maar 1 hand kan gebruiken :X
Hier ook even geen tips helaas. Wat hier werkt in zo'n geval is even wegzetten om af te koelen en alles op voorhand al vertellen en aankondigen (en inderdaad, tot in den treure uitleggen).

Arme draakje. Hagel doet ook pijn.

Fijne vakantie As!

School, wat lijkt dat nog ver weg. Maar als de komende 2 jaar even snel voorbij vliegen als de afgelopen 2 jaar :X
pi_138193406
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:02 schreef Kyara het volgende:
<.>
School, wat lijkt dat nog ver weg. Maar als de komende 2 jaar even snel voorbij vliegen als de afgelopen 2 jaar :X
Met een beetje pech nóg sneller... ;(
Mijn moeder zei het vroeger ook altijd, en ik als eigenwijze zich vervelende puber vond het maar zulk gezeur... Wat nou de tijd vliegt? Het duurt gewoon KEIlang voordat het weer eens weekend is!!
Ik geloof dat ik nu pas snap wat ze bedoelde... :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 maart 2014 @ 15:53:19 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138194289
thnx all O+

mijn verliefde peuter ligt nu ziek op bed .. (c/p van fb)
Net terug van de huisarts met Geert .. hij zit zo vol slijm dat ik hem toch even heb na laten kijken, maar gelukkig is er niets aan de hand. Onderweg terug Jan opgehaald, Geert viel in slaap in de wagen. Ritje nog even gerekt met een rondje speeltuin voor Jan, toen toch maar naar binnen want koud. Geert uit de wagen gehaald, werd wakker, boven gekomen even geknuffeld, schoentjes en jasje uit, en op z'n bed gelegd. En inmiddels ligt hij al weer bijna twintig minuten te slapen het schaap.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:24 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Met een beetje pech nóg sneller... ;(
Mijn moeder zei het vroeger ook altijd, en ik als eigenwijze zich vervelende puber vond het maar zulk gezeur... Wat nou de tijd vliegt? Het duurt gewoon KEIlang voordat het weer eens weekend is!!
Ik geloof dat ik nu pas snap wat ze bedoelde... :@
en daarom is mijn motto ook: je weet pas waar je ouders dankbaar voor moet zijn als je zelf kinderen hebt ;)

woensdag 26 maart 2014 @ 19:27:16 #222
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138201409
Leuke spam DJMO O+

Sorry Kyara, ik moest hardop lachen! _O-

PE :* Als papa er niet is, zal het vast goed gaan.
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:28:15 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138201457
Oh en basisschool.... volgende week donderdag ga ik naar een open dag :X Anouk is pas 2 :{w
pi_138202520
M staat al een jaar ingeschreven :')

Rot PE, maar wat de anderen ook zeggen, het kan zomaar meevallen als papa niet in de buurt is. Misschien een goed gelegenheid om iets gezelligs te doen samen. En kan je er niet even een paar uurtjes uit ofzo? Even het patroon doorbreken?

Nikki, wat knap van je grote meisje! Ik kan me je trots zo goed voorstellen, ik word al week als ik eraan denk dat mijn zoon straks naar school gaat :@

Ik ben onderweg naar huis en naar peuter O+ heb hem echt gemist, gelukkig genoeg foto's om te bekijken en legendarische uitspraken om te quoten :+
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:40:45 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138210758
Fijn CS, lekker weer peuterknuffelen en ik verheug me al op de legendarische uitspraken die je hier vast wel wil delen O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:48:27 #226
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_138211215
Hulloo, weer een update van mij :)
Het gaat erg goed met Larissa, ze is pittig, maar niet meer zo gefrustreerd en ontevreden.We genieten met volle teugen van haar :)

Wel is ze een paar weken geleden met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege een hele heftige luchtweginfectie. Ze was natuurlijk erg verdrietig, maar ik heb haar haast niet gehoord over het feit dat we 3 dagen lang 24 uur per dag in 1 kamer zaten opgesloten. We zijn zooo trots op haar! Een half jaar geleden had ze dit echt niet zo goed aangekund (qua emoties).

Inmiddels is ze weer helemaal de oude, ze krijgt 2x per dag een puffer, en vrijdag gaan we het een en ander met de kinderarts bespreken (vooral over haar allergieën).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_138211616
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:51 schreef Clubsoda het volgende:
M staat al een jaar ingeschreven :')
Dot al 3 :D
pi_138216653
Ik had de hoop dat toen we uit Utrecht weggingen, het wat minder zou zijn met het vroeg inschrijven op kdv en school. Viel tegen :+

Fijn T_T, dat het zo lekker loopt *O* wel heftig van de ziekenhuisopname, niks leuk!
  donderdag 27 maart 2014 @ 08:38:05 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138217399
Heftig TT, maar gelukkig gaat het nu weer goed!

Hier was het gelukkig niet nodig om al in te schrijven, alhoewel ik dat dus wel volgende week ga doen. Er gaat een school in het dorp dicht, dus het zou wel eens drukker kunnen worden. (Wel aan de andere kant van het spoor, maar toch).
pi_138217412
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 06:49 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had de hoop dat toen we uit Utrecht weggingen, het wat minder zou zijn met het vroeg inschrijven op kdv en school. Viel tegen :+

Fijn T_T, dat het zo lekker loopt *O* wel heftig van de ziekenhuisopname, niks leuk!
Uit Utrecht weg :o
Wat een marteling.

En natuurlijk eens over TT. Wat een opluchting moet dat zijn.
pi_138218051
Tja, 't is kiezen of delen ;) maar ik ben er zo, echt ver is het niet gelukkig.
  donderdag 27 maart 2014 @ 10:30:17 #232
259886 pessie
pi_138219678
Tt dat is echt een vooruitgang! Heerlijk zeg!
pi_138228472
Hoe hebben jullie dat inschrijven op de basisschool aangepakt? Gewoon rondom bellen? Van "Hallo mijn kind is overeen jaar 4 en ik wil een informatief gesprek"?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:55:34 #234
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138228550
Ja zo heb ik het wel gedaan :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:41:09 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_138232242
Ik heb ook gebeld. Kreeg toen info thuis gestuurd en een mail met de dagen van de open dagen.
pi_138232402
Ik ben gewoon langs gegaan toen ze net 2 was, ik kreeg een formulier mee om in te vullen. Ik weet nog steeds niet waar ze naar toe gaat want het is een loting..
pi_138233258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:53 schreef danic het volgende:
Hoe hebben jullie dat inschrijven op de basisschool aangepakt? Gewoon rondom bellen? Van "Hallo mijn kind is overeen jaar 4 en ik wil een informatief gesprek"?
Bij Chris zijn we met bijna 2 en bijna 3 jaar naar de open dag geweest. Na die van 3 jaar heb ik een inschrijfformulier van de website ingevuld(2x, ivm verdwenen in de post/zomervakantiedrukte). Daarna werd ik gebeld voor een infomatie/kennismakingsgesprek.
Maar dat is een school zonder wachtlijst (mag niet ivm openbare school). Daan staat ook al ingeschreven, zodat hij straks bij de juf van Chris in de klas kan. Als je heel erg laat inschrijft. Dan kan dat soms niet..
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:25:42 #238
244125 laziness
pi_138233635
Hier zag ik op de website dat ze een info ochtend hadden. Gebeld en me daarvoor ingeschreven.
Eerst een praatje door de directrice met info en daarna per ouder een groep 8 kind die je rondleidt. Olivier was ook mee en het was goed opgezet. Zo heb je maar één ochtend in de maand een onderbreking van de les door de rondleidingen.
pi_138236375
Ik heb op de website gekeken en gemail.
En toen een afspraak gemaakt om te kijken.
Eigenlijk bij 2 scholen, maar vriend wilde de katholieke eigenlijk niet en we hadden een goed gevoel bij de school waar hij heen gaat, dus daar ingeschreven (en de andere rondleiding afgezegd).

Ben wel heel benieuwd! Krijgen nu ook al de maandelijkse nieuwsbrief en het klinkt al allemaal heel leuk.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:51:09 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138239747
Ik heb gemaild naar de dichtstbijzijnde school met de vraag of er wachtlijsten zijn. Die zijn er hier niet. Ik wil me volgend schooljaar verder gaan verdiepen. Er zijn hier best wat scholen in de wijk dus keuze genoeg.
pi_138240443
Hmmm nooit iets gehoord over open dagen, dus ik ga eens kijken of ze een website hebben. We hebben (bijna) in de achtertuin 2 scholen. Een openbare en een katholieke. Ik twijfelde nog heel erg, maar hoorde vorige week dat de openbare school jarenlang een financieel wanbeleid hebben gevoerd en er nu leerkrachten ontslagen worden. Waaronder mijn 2 buren waarvan ik het heel fijn zou vinden als de kinderen daar les van zouden krijgen. Ze gaan het nu met minder leraren doen, dus grotere klassen. Lijkt mij de kwaliteit ook niet ten goede komen.
Dus de weegschaal helt nu over naar de katholieke school.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:28:56 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138241828
Mijn jochie heeft vandaag een "koeiebloem" voor me geplukt O+ O+ O+
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:50:10 #243
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138243080
katholieke scholen zijn ook goed hoor. in limburg (en duitsland) heb je bijna allemaal katholieke scholen, niks mis mee en het gedoe over god valt ook wel mee (wij zijn niet gelovig)

CS, ik zou zo graag ff met cristel naar buiten gaan, gewoon hier op de hof, of naar de speeltuin....Maar ik kan haar moeilijk meenemen in dr blote kont...Dat is ook een beetje het probleem ;(

(ik ben dat binnen zitten nu ook wel zat inmiddels, ik kom echt nooit ergens :r )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 27 maart 2014 @ 22:19:58 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138244887
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:
katholieke scholen zijn ook goed hoor. in limburg (en duitsland) heb je bijna allemaal katholieke scholen, niks mis mee en het gedoe over god valt ook wel mee (wij zijn niet gelovig)

CS, ik zou zo graag ff met cristel naar buiten gaan, gewoon hier op de hof, of naar de speeltuin....Maar ik kan haar moeilijk meenemen in dr blote kont...Dat is ook een beetje het probleem ;(

(ik ben dat binnen zitten nu ook wel zat inmiddels, ik kom echt nooit ergens :r )
ik zei het al eens eerder .. maar nog maar een keer. Gewoon zeggen dat als ze zich nu niet aankleedt dat ze in d'r blote kont meegaat of dat je zonder haar weggaat. Bij dreigement één, haar ook echt een keer mee naam buiten nemen in d´r blote kont zodat ze leert dat wat je belooft ook echt doet! en bij dreigement twee gewoon de deur achter je dicht trekken en na een minuut of twee weer opendoen en vragen of ze zich nu wel wil aankleden. zo nodig herhalen tot ze wel wil luisteren naar wat jij wil ;)

donderdag 27 maart 2014 @ 22:40:57 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138246098
Ja maar zij zit er dus niet mee als ze in dr blote kont naar buiten gaat...vind ze alleen maar leuk volgens mij :P

En ik ga haar dus niet in dr blote kont de straat over lopen of naar de speeltuin oid, beetje raar niet? Ik zou haar idd wel zo in de auto kunnen zetten, dat wel.

de deur dichtdoen en net doen alsof je weggaat hebben we al eens geprobeerd, en dat werkte toen niet iig, maar zaterdag weer een herkansing :P ze heeft gister en vandaag (na een klein 'gevecht' ) wel haar broek aangehad iig
pi_138246500
Oh ik heb ook helemaal niks tegen het katholieke aspect van doe school hoor. Ik ben zelf christelijk opgevoed, maar heel vrij. Onder het mom 'doe ermee wat je wil'. Ik wil dit graag ook voor mijn kinderen. Dat ze de basis van het geloof meekrijgen, maar dat ze uiteindelijk daar wel zelf een visie over mogen vormen. Ik was wat huiverig over de mening van mijn vriend, omdat hij niet christelijk is opgevoed, maar hij vindt het ook prima geloof ik.

Alleen mijn schoonvader is irritant. Die vindt een christelijke school onzin, want "christelijk rekenen bestaat niet"
Echt 8)7

Mijn moeder reageerde toen heel bijdehand met "en openbaar rekenen wel?". Dus die vraag stel ik hem de volgende keer als hij die opmerking maakt >:)
pi_138247074
Hoeveel kinderen mogen eigenlijk wel in een klas zitten? Ik heb de open dag hier in de buurt gemist, bij de PSZ zit een basisschool in het gebouw, maar er zijn ook nog andere in de buurt. Vind het wel moeilijk om te kiezen, bestond er niet ook een eigen topic voor?

gevonden: OUD / Basisschool kiezen deel 3
pi_138252963
Wij hebben hier voor de openbare school gekozen. Ik ben zelf niet christelijk opgevoed, maar heb wel vanalles geleerd over alle verschillende geloven. Dat wil ik mijn kinderen ook weer meegeven in ieder geval. En doen ze dat niet op school, dan zal ik ze het zelf vertellen. In de bibliotheek zijn er vast boekjes over te vinden. En sowieso vind ik dat het pas gaat spelen als kindjes 10-11 jaar zijn. Voor die tijd kunnen ze er denk ik nog niet zoveel mee. Het is denk anders als je echt een specifiek geloof mee wilt geven, dat kan denk ik wel vanaf jongere leeftijd, maar al die geloven door elkaar lijkt me wat verwarrend voor een jong kind. En wie weet vind ik wel dat L. daar wel klaar voor is als ze 7 is, maar dat zien we dan wel weer. :)
pi_138256668
Ik ben zelf protestants en vriend is katholiek.
Mijn voorkeur had eigenlijk een openbare school maar die gaat hier weg uit de wijk. Blijft over de katholieke in de wijk.

djmo mooie spam
t_t wat doet jullie meisje het goed zeg. credits wederom voor jullie.
pe geen tips voor je.

Wij hebben de wie/wat/waarom???? fase ik vind dat nooit zo'n leuke fase.

Hier net een heel klein poepje op de wc *O*. Trekt ze door roept ze dahaaaag poepje.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:04:11 #250
259886 pessie
pi_138258625
FR wat lief! Nathan roept dat nog steeds wel eens :'). En die fase is wel goed. Lekker op tijd wel, Nathan zit er nu pas in.
Wij hebben voor de christelijke school gekozen. We zijn zelf ook christen maar dat is niet zo zeer de reden. Verreweg de meeste kinderen die Nathan kent gaan daar naar school, dus het is vooral leuk dat kinderen die hij op zondag ziet ook de rest van de week ziet.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:29:04 #251
30252 Soempie
Procreating
pi_138259218
Danic, hier heb ik deze week gebeld naar twee scholen en verteld dat ik me aan het oriënteren ben. Gelijk gevraagd naar de wachtlijsten en die waren er nu niet.

Vandaag was er een open dag op een van de scholen (montessori) en daar hebben we een rondleiding van een van de leerlingen gehad. ^O^ Daarnaast wil ik wel nog graag een gesprek aanvragen met de directeur, omdat die toch weer heel andere vragen kan beantwoorden.

quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Mijn jochie heeft vandaag een "koeiebloem" voor me geplukt O+ O+ O+
Wat lief. O+

Hadden we al iets afgesproken? M'n hoofd is een zeef op het moment.
pi_138261523
Ik vind het echt lastig.
Hebben jullie tips waarop ik moet Letten bij het oriënteren?
pi_138261613
Ik heb vooral beroepsmatig gekeken. Hier hebben wij in het dorp eigenlijk geen slechte scholen en toch viel er voor mij 1 al pertinent af.

Je kunt vragen naar het schoolplan en de uitstroom van ll naar het vo. Welk niveau hebben ze gehaald en wat is de cito score gemiddeld van de school.

Ik heb ook gevraagd naar de groepsgrote maar daar konden ze nog niks overzeggen -O- evenals wel of geen instroomgroep dit heeft echt met de aanmeldingen te maken en het geld dat een school vanuit de overheid krijgt.

En vooral ga een keer kijken tijdens schooltijd welke sfeer hangt er? Of loop langs tijdens een pauze dan zie je al heel veel op een schoolplein.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:59:13 #254
244125 laziness
pi_138261713
Wij dachten een plek te hebben bij de montessori hier op twee keer vallen vandaan en ik kom er net vandaag achter dat ze vergeten zijn een brief te sturen dat ze geen plek hebben en hij op de wachtlijst staat :(

Terug naar het tekenbord dus en opnieuw beginnen.
pi_138261771
Dat is ook wel erg lullig laziness. Heb je nog optie over???

ean wil niet slapen en sac ook niet. Ik ben de enige die wel wil slapen maar dat kan dus niet.
pi_138261862
Dat is altijd rottig met die wakkere kinderen.

En lomp lazi. Onzorgvuldig van die school. Dot is aangenomen op ongeveer een km afstand en vierde op de wachtlijst om de hoek. Voorkeur voor de verdere, maar afstand is ook wel belangrijk. Stiekem hoop ik dat ze hier niet erin komt, hoef ik niet te kiezen.
pi_138261920
Ik vind het helemaal niet erg dat ze wakker zijn is erg gezellig. Maar wij hebben vanavond een bruiloft en ik moet nog wel een en ander doen en met 2 kinderen om mij heen lukt dat niet.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:08:46 #258
244125 laziness
pi_138261951
Moest je vier voorkeuren opgeven Vanyel en dan maar afwachten?

Wij komen nu ook wel op verder weg uit. Montessori heeft de voorkeur dus dan moeten we naar Wassenaar.
De ouderbijdragen liggen daar alleen ook een tikkie hoger :')
pi_138261985
Wij hebben hier geen montessori maar dat heeft dan ook absoluut niet mijn voorkeur.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:26:44 #260
30252 Soempie
Procreating
pi_138262434
Grappig om te lezen dat fr weer deels op andere dingen let. Ik heb aan m'n man gevraagd wat hij belangrijk vond bij de keuze en hij zei precies wat ik dacht: dat ze er een leuke, fijne tijd hebben. Dat leren er leuk is en er ook aandacht is voor dingen als een schooltuin, schoolreisjes, groepsgesprekken, spel, muziek, enz.
Hoe er dan gescoord wordt op rekenen of taal en wat de uitstroomcijfers zijn maakt me wat minder uit.

Ik heb ook wel naar praktische zaken gevraagd. Hoe zijn de groepen verdeeld, hoe verloopt een lesdag in de verschillende groepen, welke materialen bieden ze aan, de uren, eten ze op school, enz.

En omdat we een rondleiding kregen van een leerling konden we ook van haar horen wat ze er fijn vond en wat juist niet zo.

En voor ons specifiek: hoe er met de nadelen of zwakke kanten (in mijn ogen) van montessori wordt omgegaan?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:28:26 #261
259886 pessie
pi_138262486
Nathan mocht van de vader van zijn vriendje mee naar de zorgboerderij, toen kreeg ik net een foto van een andere kennis O+

Danic, wij hebben zelf ook gekeken naar de kinderen die Nathan al kent en/of in de buurt wonen. Hij gaat nu naar een school waar de meeste kinderen van onze kennissen/vrienden die hier in het dorp wonen ook naar toe gaan. Het leek ons leuk dat de kinderen die hij op school ziet hij ook op zondag ziet. Verder bereikbaarheid. Met de auto naar school word echt afgeraden en willen veel scholen zo min mogelijk, dus kun je haar makkelijk lopend/met de fiets brengen? En verder is het gewoon gevoel. Gaat je onderbuik in opstand tegen de schoolse inrichting of vind je het er juist knus en gezellig uitzien?
Bij onze schoolkeuze is het trouwens zo dat er veel aandacht is voor techniek. Hier beginnen ze al mee bij de kleuters. Er is dus een soort bouwhoek in de centrale hal van de kleuterklassen gecreëerd. Wij vinden zelf techniek ook erg belangrijk.
pi_138262525
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb vooral beroepsmatig gekeken. Hier hebben wij in het dorp eigenlijk geen slechte scholen en toch viel er voor mij 1 al pertinent af.

Je kunt vragen naar het schoolplan en de uitstroom van ll naar het vo. Welk niveau hebben ze gehaald en wat is de cito score gemiddeld van de school.

Ik heb ook gevraagd naar de groepsgrote maar daar konden ze nog niks overzeggen -O- evenals wel of geen instroomgroep dit heeft echt met de aanmeldingen te maken en het geld dat een school vanuit de overheid krijgt.

En vooral ga een keer kijken tijdens schooltijd welke sfeer hangt er? Of loop langs tijdens een pauze dan zie je al heel veel op een schoolplein.
waarom viel die ene school voor jou dan af?
En help! Vaktermen. Wat bedoel je met Letten op leerlingen naar het vo? Ik bedoel, waarom moet ik daarop Letten? Dat gebeurt toch als ze groep 8 gehaald hebben? :?
duidelijk: ik snap het niet.
En Letten op cito score....wat is dan goed en wat niet?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:30:22 #263
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138262533
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef ferrari_rood het volgende:
evenals wel of geen instroomgroep dit heeft echt met de aanmeldingen te maken en het geld dat een school vanuit de overheid krijgt.

Het uitbetalen gebeurt op basis van het aantal leerlingen. Het ministerie kijkt daarbij naar het aantal leerlingen dat de school op 1 oktober had. Dus dat kunnen ze nog niet zeggen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:30:44 #264
244125 laziness
pi_138262542
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:26 schreef Soempie het volgende:
Grappig om te lezen dat fr weer deels op andere dingen let. Ik heb aan m'n man gevraagd wat hij belangrijk vond bij de keuze en hij zei precies wat ik dacht: dat ze er een leuke, fijne tijd hebben. Dat leren er leuk is en er ook aandacht is voor dingen als een schooltuin, schoolreisjes, groepsgesprekken, spel, muziek, enz.
Hoe er dan gescoord wordt op rekenen of taal en wat de uitstroomcijfers zijn maakt me wat minder uit.

Ik heb ook wel naar praktische zaken gevraagd. Hoe zijn de groepen verdeeld, hoe verloopt een lesdag in de verschillende groepen, welke materialen bieden ze aan, de uren, eten ze op school, enz.

En omdat we een rondleiding kregen van een leerling konden we ook van haar horen wat ze er fijn vond en wat juist niet zo.

En voor ons specifiek: hoe er met de nadelen of zwakke kanten (in mijn ogen) van montessori wordt omgegaan?
De scores vind ik zelf inderdaad ook wat minder interessant. Dat ligt toch voor een heel groot deel aan mijn kind zelf. Maar ik vind aandacht voor de bovenkant en niet alleen voor de leerlingen aan de onderkant wel een belangrijk punt wat niet op elke school genoeg ruimte krijgt.
Voor de rest vaar ik op mijn gevoel wat inderdaad niet vaart op methodes maar juist de andere soort activiteiten die ze aanbieden.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:32:16 #265
259886 pessie
pi_138262595
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:30 schreef danic het volgende:

[..]

waarom viel die ene school voor jou dan af?
En help! Vaktermen. Wat bedoel je met Letten op leerlingen naar het vo? Ik bedoel, waarom moet ik daarop Letten? Dat gebeurt toch als ze groep 8 gehaald hebben? :?
duidelijk: ik snap het niet.
En Letten op cito score....wat is dan goed en wat niet?
VO is voortgezet onderwijs. Hoe leveren ze hun leerlingen af?
pi_138262613
Soempie geweldige post. Dank je! Daar kan ik heel veel mee.

Pessie, ze kan kruipend naar school als ze zou willen. Onze achterburen kijken op de school :D

ik ga zo inderdaad binnenkort maar eens bellen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:36:01 #267
259886 pessie
pi_138262707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:30 schreef laziness het volgende:

[..]

De scores vind ik zelf inderdaad ook wat minder interessant. Dat ligt toch voor een heel groot deel aan mijn kind zelf. Maar ik vind aandacht voor de bovenkant en niet alleen voor de leerlingen aan de onderkant wel een belangrijk punt wat niet op elke school genoeg ruimte krijgt.
Voor de rest vaar ik op mijn gevoel wat inderdaad niet vaart op methodes maar juist de andere soort activiteiten die ze aanbieden.
Dat aandacht voor de bovenkant is inderdaad een belangrijk punt. Veel leerlingen krijgen nu een rugzakje en moet de leerkracht meer tijd aan besteden, 5 kinderen met een rugzakje in de klas is bijna een fulltime baan. Dan is er dus niet heel veel tijd meer over voor de andere 25.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:36:49 #268
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138262735
Ik heb mij goed vergist in de eerste school waar mijn dochter op zat. -O-
Ik zou ook vragen naar het financiele overzicht wat ze allemaal als budgetten hebben en hoe gezond de school is in combinatie met het materiaal dat ze hebben etc.

De knusse school met de wat verouderde materialen is misschien wel erg gezellig maar wat als er materiaal nodig is hoe gaan ze dan met dat soort dingen om. :)

En ik vond vooral de dingen belangrijk die later komen zoals hoe gaan ze om met taal en rekenen etc
welke boeken gebruiken ze? maar ik had onderschat hoe belangrijk het is dat ze in groep 1 echt alleen maar plezier hebben. :Y en dat veel moeten toch echt niet in het belang van het kind is.

En ik ben ook van mening dat het plezier van naar school gaan valt of staat met de kleuterjuf.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:03:11 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_138263618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:30 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja, goed punt. Bij de school waar we vandaag zijn gaan kijken hebben ze Leonardo-groepen, voltijd onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. En daarnaast is er nog een compactgroep.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:34:35 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138264661
Wij hebben niks rondgebeld of rondgekeken. Wij zijn alleen naar de open dag geweest van de (katholieke) basisschool in ons dorp. Daar hing een prima sfeer, school is op loopafstand, veel kinderen uit de straat en van de psz gaan er naar toe. Keuze was zo gemaakt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:39:34 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138264798
Ik blijf het zo moeilijk vinden, die scholenzoektocht.

Heb ook het idee dat man en ik niet helemaal op 1 lijn zitten. Hij wil degelijk onderwijs terwijl ik de expressievakken en de schoolvorm ook heel belangrijk vind.

Helaas zit er geen Jenaplan, Dalton of Montessori hier in de buurt en ik wil niet naar de andere kant van de stad.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:44:50 #272
259886 pessie
pi_138264939
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:39 schreef Kyara het volgende:
Ik blijf het zo moeilijk vinden, die scholenzoektocht.

Heb ook het idee dat man en ik niet helemaal op 1 lijn zitten. Hij wil degelijk onderwijs terwijl ik de expressievakken en de schoolvorm ook heel belangrijk vind.

Helaas zit er geen Jenaplan, Dalton of Montessori hier in de buurt en ik wil niet naar de andere kant van de stad.
Heb je al eens rondgebeld of gekeken bij een open dag? Onze school is geen echte Dalton maar heeft wel principes van Dalton overgenomen. Eigenlijk zie ik dat steeds meer.

Asy, wij zijn dus eigenlijk ook maar echt bij 1 school geweest, de psz zit in hetzelfde gebouw dus ik kom er nu ook 2x per week onder schooltijd
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:54:20 #273
30252 Soempie
Procreating
pi_138265192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:36 schreef Moppert het volgende:
maar ik had onderschat hoe belangrijk het is dat ze in groep 1 echt alleen maar plezier hebben. :Y en dat veel moeten toch echt niet in het belang van het kind is.

En ik ben ook van mening dat het plezier van naar school gaan valt of staat met de kleuterjuf.
Dat is precies waar ik bij montessori wat twijfels over heb. De nadruk ligt toch vooral op de cognitieve ontwikkeling en dat zag ik vandaag ook bij de kleuters terug. Niet dat er sprake was van 'moeten', juist het spontane leren en de keuzevrijheid staat centraal in een montessorischool, maar toch.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:07:34 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138265597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:44 schreef pessie het volgende:
Heb je al eens rondgebeld of gekeken bij een open dag? Onze school is geen echte Dalton maar heeft wel principes van Dalton overgenomen. Eigenlijk zie ik dat steeds meer.

Klopt. Nu het hier weer over scholen gaat ben ik weer een rondje websites gaan bekijken. 1 school hier valt wmb af omdat het een Christelijke school is waarbij dat ook heel erg wordt uitgedragen. En dat is niet iets wat bij ons past.

De school om de hoek past op papier nog steeds het beste bij wat ik voor ogen heb. Ze hebben ook wel wat Jenaplan invloeden als ik dat zo zie.

(op papier is trouwens obv de website, niet op basis van de rapporten, die waren toch wat minder goed -O- )
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:17:39 #275
244125 laziness
pi_138265926
Grappig hoe iedereen zijn voorkeuren heeft.
Ik heb dan weer niet zo veel met jenaplan onderwijs.
Maar onderling als ouders op één lijn zitten scheelt al een hoop.

Een christelijke school die het kerstverhaal in de plaatselijke kerk opvoert elk jaar viel hier ook direct af. Dat staat gewoon echt te ver af van wat wij thuis aanhouden.

Bij degelijk onderwijs denk ik toch snel aan de oude stempel en vrij klassikaal. Een meer adaptieve vorm van onderwijs geven spreekt mij meer aan omdat een kind dan minder snel tussen wal en het schip valt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:26:26 #276
259886 pessie
pi_138266196
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:17 schreef laziness het volgende:

Een christelijke school die het kerstverhaal in de plaatselijke kerk opvoert elk jaar viel hier ook direct af. Dat staat gewoon echt te ver af van wat wij thuis aanhouden.

Daarom viel de gereformeerde school hier ook af. Op school gaan ze dan leren wat ze m.i. thuis of in de kerk zouden moeten leren. Wat mij betreft hoeft mijn kind geen catechisme te leren op school (of uberhaupt), het gaat te veel wringen met hoe wij geloven. Aan de andere kant viel de plaatselijke jenaplan daarom ook af -O- té vrij wat mij betreft. Maar goed, ik ben blij met onze huidige keuze, blijkt dit op termijn toch niet de juiste keuze voor Nathan te zijn zien we dan wel verder.
pi_138266377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:08 schreef laziness het volgende:
Moest je vier voorkeuren opgeven Vanyel en dan maar afwachten?

Wij komen nu ook wel op verder weg uit. Montessori heeft de voorkeur dus dan moeten we naar Wassenaar.
De ouderbijdragen liggen daar alleen ook een tikkie hoger :')
Nee joh, hier is het ieder voor zich. Bij de 1 inschrijven vanaf de geboorte, bij de ander vanaf 1 of 2. Dot was dus met een paar maanden al aangemeld, vandaar dat we plek hebben midden in de stad op een minischooltje.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:43:09 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138266736
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:17 schreef laziness het volgende:
Grappig hoe iedereen zijn voorkeuren heeft.
Ik heb dan weer niet zo veel met jenaplan onderwijs.
Maar onderling als ouders op één lijn zitten scheelt al een hoop.

Bij degelijk onderwijs denk ik toch snel aan de oude stempel en vrij klassikaal. Een meer adaptieve vorm van onderwijs geven spreekt mij meer aan omdat een kind dan minder snel tussen wal en het schip valt.
Ik dus ook.

Qua Jenaplan kijk ik vooral naar mijn eigen ervaringen. Ik heb me nog niet in het hele idee erachter verdiept eigenlijk. Wat spreekt jou niet aan in Jenaplan?

Ik vind het trouwens niet erg als een school een Christelijke achtergrond heeft, maar ik zie het liever niet teveel in het onderwijs terug. Hier in de wijk zijn 3 scholen: 1 Christelijke, 1 Katholieke en 1 Openbare. De openbare spreekt me het meeste aan (en heel fijn, het is ook meteen de school recht om de hoek).
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:44:01 #279
30252 Soempie
Procreating
pi_138266765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Daarom viel de gereformeerde school hier ook af. Op school gaan ze dan leren wat ze m.i. thuis of in de kerk zouden moeten leren. Wat mij betreft hoeft mijn kind geen catechisme te leren op school (of uberhaupt), het gaat te veel wringen met hoe wij geloven. Aan de andere kant viel de plaatselijke jenaplan daarom ook af -O- té vrij wat mij betreft. Maar goed, ik ben blij met onze huidige keuze, blijkt dit op termijn toch niet de juiste keuze voor Nathan te zijn zien we dan wel verder.
Dat is ook een belangrijk punt: of de school aansluit bij hoe het thuis gaat (en vice versa).

Hier bij mij trouwens wel voorkeur voor Jenaplan (of eigenlijk een combinatie van Jenaplan en Montessori). De Jenaplanschool zit hier alleen best een eindje vandaan. En vandaag bleek dat de Montessorischool toch ook best wat dingen had overgenomen van het Jenaplanonderwijs.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:44:09 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138266771
Dat lijkt me toch best lastig om al een school te moeten kiezen als je kind net geboren is. Je kunt dan echt alleen maar vanuit je eigen ideeën benaderen en niet vanuit je kind.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:45:01 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138266803
ik heb eigenlijk geen idee wat de verschillen tussen montessori, jenaplan en dalton zijn. Ik gooi dat altijd op de grote hoop en omdat het hier niet echt in de buurt zit, heb ik me er dus ook nog niet in verdiept :@
pi_138266806
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:54 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik bij montessori wat twijfels over heb. De nadruk ligt toch vooral op de cognitieve ontwikkeling en dat zag ik vandaag ook bij de kleuters terug. Niet dat er sprake was van 'moeten', juist het spontane leren en de keuzevrijheid staat centraal in een montessorischool, maar toch.
Dat moeten herken ik helemaal niet zo van Chris zijn kleuterklassen. Zeker in groep 1 hadden ze echt veel vrijheid. En dan zijn de werkjes wel vaak educatief verantwoord, maar er is ook een bouwhoek en een huishoek. En elke dag buiten spelen, 4 keer in de week gym/bewegingsonderwijs.
Pas in groep 2 moesten ze eerst een leer-werkje doen. En daarna mochten ze vrij werken. Het ene kind kiest dan weer voor de bouwhoek. Een andere besluit om meer leer-werkjes te doen.
Het enige dat Chris echt moest was het leren van de letters, halverwege groep 2. En dat heeft juf met hem overlegd en ze hebben samen besloten dat hij op de lange dagen eerst een letterwerkje deed en dan een leer-werkje.
Chris heeft ook heel veel ruimte gekregen om hele makkelijke werkjes te doen(of in zo'n bouwhoek), om juist ruimte te krijgen voor zijn sociale ontwikkeling.
Ook begin groep 3 was die ruimte er, dan maar geen hoge cito, maar wel een gelukkig kind ;)

Op Chris zijn school is de uitstroom redelijk hoog, maar dat hangt ook af van de instroom. Er zijn minder kinderen van laag geschoolde ouders, dan is de uitstroom vaak ook hoger. De buurtschool heeft wel een lagere uitstroom, maar ook meer kinderen uit lager geschoolde gezinnen.
En de andere buurtschool heeft beide soorten kinderen, maar een (naar mijn idee) belachelijk hoge "moet-factor" vanaf de kleuters om een hoge uitstroom te krijgen..
Hou daar wel rekening mee.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:51:00 #283
244125 laziness
pi_138267010
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:44 schreef Kyara het volgende:
Dat lijkt me toch best lastig om al een school te moeten kiezen als je kind net geboren is. Je kunt dan echt alleen maar vanuit je eigen ideeën benaderen en niet vanuit je kind.
Dat is dus waarom ik pas vorig jaar er mee aan de slag gegaan ben. Ik wilde zeker weten dat ik een goede keuze zou kunnen maken en juist zoiets als montessori vind ik niet bij elk kind passen.
Maar goed ik had het beter wel zoals Vanyel kunnen doen :')
pi_138267252
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:26 schreef Soempie het volgende:

Ik ben zelf lkr. Dus let ik idd op andere dingen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:55:17 #285
259886 pessie
pi_138271043
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:45 schreef Kyara het volgende:
ik heb eigenlijk geen idee wat de verschillen tussen montessori, jenaplan en dalton zijn. Ik gooi dat altijd op de grote hoop en omdat het hier niet echt in de buurt zit, heb ik me er dus ook nog niet in verdiept :@
Montessori: oorspronkelijk vanuit de ontwikkelingsfasen van een kind redeneren. Daarbij heel veel ruimte voor expressie en zelfontplooiing. Dus dans, theater, natuureducatie, schooltuin.
Jenaplan: Het draait meer om de groep. De oudere kinderen (groep 5) helpen de jongere kinderen (groep 3) met het leren lezen en rekenen. Ook is er aan het einde van de week een viering om te kijken naar wat elke groep geleerd heeft. Ik vind het een prachtige vorm van onderwijs, maar onze jenaplan is meer vrije school achtig.
Dalton: gebaseerd op Montessori maar dan een afgezwakte vorm. Dalton heeft in de ontwikkeling van haar onderwijsmethode volgens mij veel contact gehad met Maria Montessori.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:10:48 #286
30252 Soempie
Procreating
pi_138271583
DF, ik bedoelde ook niet het 'moeten', daar maak ik me bij een Montessorischool geen zorgen om. De Montessorimethode staat juist voor het volgen van en het aansluiten bij de ontwikkeling en interesse van een kind. Waar ik wel benieuwd naar ben is de aandacht voor spel, creativiteit en de fantasiewereld van kinderen. Daar was Montessori zelf niet zo van. :+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:16:00 #287
30252 Soempie
Procreating
pi_138271768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:55 schreef pessie het volgende:

[..]

Montessori: oorspronkelijk vanuit de ontwikkelingsfasen van een kind redeneren. Daarbij heel veel ruimte voor expressie en zelfontplooiing. Dus dans, theater, natuureducatie, schooltuin.
Jenaplan: Het draait meer om de groep. De oudere kinderen (groep 5) helpen de jongere kinderen (groep 3) met het leren lezen en rekenen. Ook is er aan het einde van de week een viering om te kijken naar wat elke groep geleerd heeft. Ik vind het een prachtige vorm van onderwijs, maar onze jenaplan is meer vrije school achtig.
Dalton: gebaseerd op Montessori maar dan een afgezwakte vorm. Dalton heeft in de ontwikkeling van haar onderwijsmethode volgens mij veel contact gehad met Maria Montessori.
Parkhurst. ;) En ze heeft met Montessori samengewerkt. :Y
In het Daltononderwijs staan vrijheid, samenwerking en zelfwerkzaamheid centraal.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:22:10 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138272033
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:40 schreef PureEvil het volgende:
Ja maar zij zit er dus niet mee als ze in dr blote kont naar buiten gaat...vind ze alleen maar leuk volgens mij :P

En ik ga haar dus niet in dr blote kont de straat over lopen of naar de speeltuin oid, beetje raar niet? Ik zou haar idd wel zo in de auto kunnen zetten, dat wel.

de deur dichtdoen en net doen alsof je weggaat hebben we al eens geprobeerd, en dat werkte toen niet iig, maar zaterdag weer een herkansing :P ze heeft gister en vandaag (na een klein 'gevecht' ) wel haar broek aangehad iig
En er speels mee omgaan er een grapje van maken of heel gemeen haar uitlachen als ze met haar blote billen naar buiten Wilt.

ik vind het een lastige,omdat ik zoiets niet ken. ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:40:58 #289
259886 pessie
pi_138272894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

Parkhurst. ;) En ze heeft met Montessori samengewerkt. :Y
In het Daltononderwijs staan vrijheid, samenwerking en zelfwerkzaamheid centraal.
:@ oh ja. Iets met hersenen die verweken als je kinderen krijgt toch O-)
Maar inderdaad is Dalton dus eigenlijk een klein beetje een mengeling tussen Montessori (maar minder over ontwikkelingsfasen) en Jenaplan

P-E, wil ze alleen geen luier aan of wil ze ook geen onderbroek en broek aan?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:51:38 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_138273327
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de kleinste van de drie scholen in onze nieuwbouwwijk. Dat is de montessorischool en die viel dus in eerste instantie af juist vanwege het anders dan doorsnee onderwijs. Maar na een bezoek aan alle scholen was de keuze snel duidelijk en werd het dus toch de montessorischool. Het past perfect bij oudste, hij krijgt er ruimte om te spelen en leert stiekem toch heel veel. Het is wel een moderne vorm van het montessori onderwijs met moderne methoden en boeken etc. Want ' montessori is al 100 jaar geleden en de wereld ziet er nu anders uit'. De school is een voorbeeld voor innovatie voor de onderwijsinspectie en dat is heel mooi en aardig, maar het belangrijkste is de sfeer en het feit dat oudste er zo thuis is. Jongste gaat vanaf juni ook zijn laatste jaar kdv al daar doen.
Je kan je heel erg verdiepen in cijfers en uitstroom, maar uiteindelijk is dat allemaal te manipuleren. Sfeer voel je aan en dat is uiteindelijk ook erg belangrijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_138273829
Ik wilde me fijn in de discussie mengen maar de oplader van mijn laptop is nog vakantie aan het vieren in New York }:|

Anyhow, wij hebben het ook relatief simpel aangepakt. Hier om de hoek zit een school waar M zelf heen kan wandelen en waar veel kinderen uit de straat op zitten naar tevredenheid. Het plein en gebouw zien er prettig uit en de schoolgids sloot aan bij wat we belangrijk vinden. Info-ochtend bezocht en er was een fijne sfeer. Het is Montessori en wat ik denk dat bij M past is dat het leren heel fysiek en interactief is. Het zelf plannen vind ik ook een pre, als M op mij lijkt, dan zal hij dat plezierig vinden en als hij op z'n vader lijkt dan is het goed dat hij het leert ;) (dat klinkt vals maar zo bedoel ik het niet!)

PE, kan je man haar niet aankleden zodat jullie naar buiten kunnen? Binnen zitten lijkt me niet bevorderend voor de stemming?

Mn peuter is zo tof O+ haartjes zijn gegroeid als een dolle en hij gebruikt opeens 'ik' en 'jij' ('hier ben ik!') en hebben. Zo lekker ordi ook 'Mita hep de auto's!' :') toen ik bevestigde dat het stickerboek met 'diggers and dumpers' voor hem was :D (briljant joh, 100 megamachines, van monstertrucks tot hydraulische smashers en nog veel meer :P )
pi_138274131
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:10 schreef Soempie het volgende:
DF, ik bedoelde ook niet het 'moeten', daar maak ik me bij een Montessorischool geen zorgen om. De Montessorimethode staat juist voor het volgen van en het aansluiten bij de ontwikkeling en interesse van een kind. Waar ik wel benieuwd naar ben is de aandacht voor spel, creativiteit en de fantasiewereld van kinderen. Daar was Montessori zelf niet zo van. :+
Dat hangt misschien af van de school, en de invulling daarvan. Chris zijn school is genoeg bezig met creativiteit. En fantaseren komt wel aan bod in de verschillende hoeken. Elke 6-8 weken een nieuw thema. Elk kind kan daarin zijn ei kwijt (tekeningen, spullen mee van huis op de thematafel, opdrachten) en als je er niks mee hebt, dan toch lekker niet..

Ik denk dat ze ook met creatief werken, en fantaserend juist de materialen ontdekken die er staan. Juf toverde zo een doosje dino's tevoorschijn om een kind richting een telwerkje te coachen, ipv met de standaard kralen. En begin december deed ze het met pepernoten of minipakjes.

Montessori blijft wel een beetje spelend leren. Chris noemt ook niet alles een werkje, terwijl hij dan net wel sommetjes heeft geoefend, of bezig is geweest met taal.

Dat zie ik nu ook terug bij Daan op de PSZ. Daar liggen deels dezelfde materialen. Daan werkt dan graag met de roze toren. En hij leert steeds beter om de toren van groot naar klein op te bouwen. Elke keer gaat het met minder fouten, leren sorteren dus. Die toren wordt dan bij de kleuters gebruikt om te laten zien dat ze steeds 1 stapjes groter worden, leren meten en tellen van 1-10. En in de middenbouw om inhoud van een kubus uit te leggen. Zo zit er in veel materiaal een verloop van spel naar leren en zo steeds meer kennis te vergaren..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:48:48 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138276097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:55 schreef pessie het volgende:

[..]

bedankt voor de samenvatting.

Ik kan me in alles wel vinden maar ik heb ook het idee dat de school waar ik nu mijn zinnen op heb gezet ook van al die vormen wat dingen meeneemt. Helaas geen combinatiegroepen (vond ik eigenlijk altijd wel leuk, het was ook een kleine school dus er waren maar 2 middenbouw en 2 bovenbouw klassen. En je mocht daardoor ook 3x op kamp in de bovenbouw en niet alleen in groep 8) maar wel Halfeesten wat ik (op papier) redelijk overeen vond komen met de weeksluiting zoals ik die vanuit Jenaplan ken.

Maar ik denk dat er nog maar weinig scholen zijn die echt alleen maar "degelijk" onderwijs aan bieden. Geen enkele school zal zeggen dat ze lak hebben aan de ontwikkeling van het kind en gewoon de lesstof door willen drammen :+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:49:44 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138276162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:02 schreef Clubsoda het volgende:
Mn peuter is zo tof haartjes zijn gegroeid als een dolle en hij gebruikt opeens 'ik' en 'jij' ('hier ben ik!') en hebben. Zo lekker ordi ook 'Mita hep de auto's!' toen ik bevestigde dat het stickerboek met 'diggers and dumpers' voor hem was (briljant joh, 100 megamachines, van monstertrucks tot hydraulische smashers en nog veel meer )
O+ O+ O+
pi_138276763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:51 schreef laziness het volgende:
Maar goed ik had het beter wel zoals Vanyel kunnen doen :')
Vanyel had geen keus. Hier moet je de stad uit voor school als je niet op tijd inschrijft. Anders had ik gewacht. Andere kant, nu mag ze naar een Dalton en dat kan ze denk ik wel gebruiken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 09:33:06 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138290755
wij boffen ... of juist niet, het is maar hoe je het bekijkt :') ons buurjongetje heeft voor 95% zeker de Bof opgelopen, en laten we nou juist afgelopen week heel erg close zijn geweest met hen (heel veel samen spelen, samen in de auto weg etc) dus als het de bof is, is de kans groot dat Geert het ook krijgt.

zaterdag 29 maart 2014 @ 09:45:05 #297
244125 laziness
pi_138290947
Is het buurjongetje niet ingeënt dan?
:o
Ik zou daar toch wel behoorlijk mee zitten. De bof is niet zomaar een kinderziekte maar kan vervelende complicaties hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 09:59:02 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138291163
ze zijn wel geënt, maar een enting biedt nooit honderd procent bescherming en er zijn verschillende varianten van.

zaterdag 29 maart 2014 @ 13:25:11 #299
259886 pessie
pi_138295534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:33 schreef DJMO het volgende:
wij boffen ... of juist niet, het is maar hoe je het bekijkt :') ons buurjongetje heeft voor 95% zeker de Bof opgelopen, en laten we nou juist afgelopen week heel erg close zijn geweest met hen (heel veel samen spelen, samen in de auto weg etc) dus als het de bof is, is de kans groot dat Geert het ook krijgt.
Als het de bof is zou ik het wel bespreken met de huisarts. Jongens kunnen er onvruchtbaar door worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 maart 2014 @ 13:44:57 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138295939
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:25 schreef pessie het volgende:

[..]

Als het de bof is zou ik het wel bespreken met de huisarts. Jongens kunnen er onvruchtbaar door worden.
die kans is maar héél klein:

quote:
25% van de mannen die na de puberteit de bof krijgen, krijgt last van teelbalontsteking (orchitis). Hierbij kan er onvruchtbaarheid ontstaan, maar dit is uiterst zeldzaam, ook al omdat het doorgaans een eenzijdige orchitis betreft; bij een op de zes patiënten raken beide zaadleiders ontstoken en zelfs dan leidt het zelden tot steriliteit. In grote onderzoeken van steriele mannen komt bof ook nauwelijks als onderliggende oorzaak naar voren. Zowel bij artsen als publiek staat deze onterechte zorg toch vaak voorop en blijkt moeilijk te sussen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bof#Onvruchtbaarheid

zaterdag 29 maart 2014 @ 18:34:33 #301
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_138302966
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

die kans is maar héél klein:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bof#Onvruchtbaarheid
jij leest de 'na de puberteit' ook wel toch? Het is níet onschuldig en ik zou het wél overleggen. Beter een keer te vaak dan dat je de toekomst van je kind al bepaalt voor die uberhaupt begonnen is.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')