En hier op het kdv zijn juist muzieklessen, peutergym, gaan ze naar de kinderboerderij. Ze werken volgens een bepaald pedagogisch plan dan aansluit op de basisschool (kdv is zit onder een basisschool). Ze hebben 3+ groepen waar de oudere kinderen wat meer uitgedaagd worden met knutselen etc. Ook is er aandacht voor in de kring zitten en fruit wordt bijvoorbeeld op dezelfde manier gegeten als op de psz (leren op elkaar wachten etc).quote:Op maandag 17 maart 2014 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
t is een spalk, maar onhandig is het zekerquote:Op maandag 17 maart 2014 10:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies
PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al
"Vroeger" niet hoor, nu dus daar in de hoek en eigenlijk gaat dat prima. Maar toen ze net kroop en zichzelf op ging trekken....daarom daar in de hoekquote:Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen vrolijkerd
Wat een leuke foto!
ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
quote:Op maandag 17 maart 2014 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
Beterschap TJ! Ah ja, dat je de dag na een overgeefavontuur met een cocktailprikker de zure brokjes uit de krochten van je autostoel zit te pulken, terwijl de aanstichter van dit geheel in behulpzame bui eerst je theedoek en dan een keukenrol in het sopje dompelt om te eindigen met micadoën met de prikkers![]()
apart... ik kijk net ff uit nieuewsgierigheid naar de oogplakkers van jiordy, maar daar staat geen eens een prijs op .......quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef laziness het volgende:
Beterschap voor de kleine heertjes!
Ik haal net de oogpleisters voor O. op bij de apotheek. 100 stuks, ¤90 staat er op de stickerZit er goud in of zo? Gelukkig hebben kinderen geen eigen risico
Carsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:21 schreef Vanyel het volgende:
Lekker prijsje. Heel mooie pleisters hoop ik?
Wat attent dat je het vraagt. Nou vanmorgen niks aan de hand, de boterham en de banaan en de sinaasappel bleef er mooi in.quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:31 schreef laziness het volgende:
[..]
Cars![]()
Meer keuze is er niet. Ja prinsessen voor meisjes.
Mini-buikgriepje..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:51 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Wat attent dat je het vraagt. Nou vanmorgen niks aan de hand, de boterham en de banaan en de sinaasappel bleef er mooi in.
Raar he zo'n "kotsdagje" tussendoor. Maar ben blij voor hem en ook voor mij dat het over is.
Ik geef bij een hapje proberen maar niet lekker vinden gerust een boterham pindakaas en 250 ml melk. Bij niet eens proeven krijgt ze alleen nog melk. Toetje doen we niet iedere dag aan, dus dat krijgt ze gewoon af en toe. Een lege maag lijkt me wel een logische oorzaak voor vroeg wakker worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Pe ik zou ook kiezen voor een operatie.
Te fijn dat het spugen weer gestopt is.
Susie mooie foto van Anouk.
Ean is al een hele tijd heel vroeg wakker. Best wel killing met een baby die wel/niet/niet/niet/wel doorslaapt.
Ik kon 3 dingen bedenken waar het aanligt.
-de komst van sac
-ze eet 's avonds amper dus honger 's morgens
-slapen overdag
-een combi van alles.
Ook als sac wel doorslaapt is ean om 05:30 uiterlijk wakker. Wanneer ze overdag niet slaapt idem dito en ze heel de dag chagrijnig. Dus gisteren toch geprobeerd haar lichtelijk te dwingen wat te eten. Dit resulteerde in gekrijs en dat hield ze lang vol. Al met al konden wij er beide slecht tegen want beide heel moe.
Ik heb haar uiteindelijk een rijstewafel gegeven omdat ik wilde dat ze wel wat af om 05:45 was ze wakker.
tuitbeker water naast haar neerzetten als ze slaapt en bv een boekje neerleggen ?? dan heeft ze iets te doen als ze wakker wordt en begint ze wellicht wat later om jullie aandacht te vragenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:06 schreef Susie het volgende:
Hier kan ze haar bed nog niet eens uit DJMO. Ze gaat liggen "huilen" (is het niet echt, beetje jengelig geluid dus).
meestal ga ik naar haar toe, zoek ik dr speen en "knuffie" en zeg haar dat ze nog even moet gaan slapen en stil moet zijn. Soms werkt het, soms niet. Och, ben er redelijk aan gewend inmiddels. Laatst wel een keer echt uitgeslapen tot kwart over 7.... jammer dat ik moest werken en er dus al vroeg uit was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
tuitbeker water naast haar neerzetten als ze slaapt en bv een boekje neerleggen ?? dan heeft ze iets te doen als ze wakker wordt en begint ze wellicht wat later om jullie aandacht te vragen
ik heb geen idee danic, hij leek klaarwakker .. maar goed .. hij was ook zo vertrokken toen ik hem terug op bed legde, dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Was iig blij dat kleuter aan de overkant sliep, want die was geheid wakker geworden van het kabaalquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:42 schreef danic het volgende:
En morgen weet hij er helemaal niks meer van DJMO. Waarschijnlijk sliep hij nu nog half.
middenhandsbeentje (?) van mn pink zegmaar, en ook nog eens rechts, dus ik ben nu tijdelijk gehandicaptquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:30 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga hier ook weer eens proberen aan te haken...
F_r wat rot zeg... Geen tips hier.
PE sterkte! Botje in je hand... Schippersbotje/naviculare manus toevallig?
Want dan zeg ik opereren die handel. Manlief heeft maanden met een gebroken en scheef schippersbotje gelopen, hopend dat het vanzelf zou helen, maar dat gebeurde niet. Later is hij geopereerd (dmv stukje heupbeen ertussen te zetten) en heeft er nog vaak last van helaas.
De conclusie is dat door het scheelzien hij een lui oog heeft. En dus niet zoals wij dachten dat een lui oog het scheelzien veroorzaakt. Als ik een rondje google had gedaan had ik dat geweten maar dat heb ik expres niet gedaan van tevorenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Lazi wauw wat duur die pleisters hier zie ik wel andere varianten voorbij komen maar wellicht is dat maat en leeftijds gebonden. Uit het onderzoek is dus wel iets gekomen?
Ze is vooral hangerig en niets gaat zoals ze het wil. Net heeft ze even buitengespeeld en staat dan het ene moment te huilen en even later speelt ze. Die kidsclin lijkt hier tnt goed te werken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:17 schreef Kyara het volgende:
Ach wat sneu Saffier. Heeft ze er veel last van?
Ik zie nu al op tegen die waterpokken. Dat komt hier dan waarschijnlijk alledrie tegelijk
17,1 bij 100quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
En S. was nu bijna 16 kg bij bijna 98 cm. Iets dikker dan lang volgens de curve, maar dus gewoon in het groene gebied
Wow! Ze gaat goed! O. haalt net de 15,5 kilo. Met 105cm dus best skinny inmiddels.quote:
Tuurlijk wel. Gegeten als een bootwerker?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik denk dat er iets raars gebeurd is. Kind kan toch geen dikke kilo aankomen in een maand![]()
Maar die meter vind ik wel tof.
nee, het is een ongevaarlijke kinderziekte. in amerika wordt er wel tegen geënt, hier niet. voor zover ik weet in andere eu.landen ook niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:
ah, dat ziet er wel sneu uit saffier![]()
word er in nl niet geent tegen waterpokken? volgens mij heeft cristel daar wel een inenting voor gehad hier in dld
ff gegoogled http://www.impfen-info.de(...)ulticontent_c33115-3quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
nee, het is een ongevaarlijke kinderziekte. in amerika wordt er wel tegen geënt, hier niet. voor zover ik weet in andere eu.landen ook niet.
Nee wij enten er niet tegen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:
ah, dat ziet er wel sneu uit saffier![]()
word er in nl niet geent tegen waterpokken? volgens mij heeft cristel daar wel een inenting voor gehad hier in dld
FR dampo onder de voetjes schijnt te helpen tegen hoesten. Ik snap dat je wilt dat er sowieso even naar gekeken wordt, maar misschien helpt dit voor haar nachtrust.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:
ah saffier beterschap
lazi fijn dat hij maar 1 uur per dag een pleister op zijn ook hoeft
@pessie zo'n aapjes wekker hebben wij. Daar is ze bang voor. Tot zo ver ons idee. Nu ga ik morgen nog wel even met haar naar de ha. Ze hoest al tijden maar nu is ze iets verkouden en spuugt er dan meteen bij. Gisterenavond kon ze niet in slaap komen door het hoesten en om 23:00 werd ze hoestend en spugend wakker. En vanmorgen hoestte ze zichzelf ook weer wakker.
thanks maar dat doen wij al. Tip had ik ooit van de go gekregen en hier ook weleens gedeeld. Ean is eigenlijk nooit echt ziek maar dit vind ik ook niks.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
FR dampo onder de voetjes schijnt te helpen tegen hoesten. Ik snap dat je wilt dat er sowieso even naar gekeken wordt, maar misschien helpt dit voor haar nachtrust.
Ik heb nog eem uittip voor de wat oudere peuters. Mijn L. is helemaal fan van pim en pom en er komt een film. Pathe bioscopen hebben dan een speciale 'kleuterbios'. Het geluid staat zachter en het licht een beetje aan. En voor de ouders is er koffie met iets lekkers bij de prijs inbegrepen en voor de kids een kidspakket. Ik heb het met L. destijds ook met Nijntje gedaan en vond het echt tof. Helaas kunnen wij nu zelf niet want 6 april is ons kraamfeest, maar wie weet is het wat voor jullie.http://www.pathe.nl/film/17860/pim-pom-de-film/agenda
Jawel!quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik denk dat er iets raars gebeurd is. Kind kan toch geen dikke kilo aankomen in een maand![]()
Maar die meter vind ik wel tof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |