abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2014 @ 19:53:43 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811768
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:54:53 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811834
CS, dat klinkt wel heel zielig. Gelukkig niks ernstigs aan de hand. Hopelijk knapt hij snel op en kun jij met een gerust gevoel naar de VS.

Auw PE, dat klinkt pijnlijk.... dat gebeurt je vast niet nog een keer.
pi_137812707
Dankjulliewel allemaal, lief O+ Hij is wel vaker ziek, maar nu is hij wel erg zielig. Ik duim heel hard dat hij morgen beter te pas is. Ik vertrouw het wel om hem achter te laten, hij gaat naar mijn ouders en die knuffelen ook gerust de hele dag met hem en ze zijn arts en apotheker, dus genoeg toezicht. :P Maar het is zo'n rotgevoel om weg te gaan als je kind je nodig heeft. Nou ja, we gaan zien hoe het morgen is.

En ik baal natuurlijk ook dat ik Kyara-M's kippenknuffelactie gemist heb -O-

Oeps PE :o Dat was een flinke boze bui!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:07:07 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137816888
Oops PE! :X

Zieke kindjes zijn zo zielig :* Maar zulke ouders zijn wel erg fijn in zulke situaties.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137831485
CS, wat een hoge koorts. Misschien "gewoon" de 6e ziekte. Dan krijgen ze ook opeens belachelijk hoge koorts(Chris tot 39,9 en Daan tot 40,7). Dat weet je wel als er vandaag/morgen vlekjes verschijnen en de koorts weg gaat..
In ieder geval beterschap!

Oei PE, de kast won deze ronde..

Daan zit weer op de psz..
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
pi_137832171
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
En hier op het kdv zijn juist muzieklessen, peutergym, gaan ze naar de kinderboerderij. Ze werken volgens een bepaald pedagogisch plan dan aansluit op de basisschool (kdv is zit onder een basisschool). Ze hebben 3+ groepen waar de oudere kinderen wat meer uitgedaagd worden met knutselen etc. Ook is er aandacht voor in de kring zitten en fruit wordt bijvoorbeeld op dezelfde manier gegeten als op de psz (leren op elkaar wachten etc).

Ook in het contact met ouders: bij de psz krijg ik alleen een mondelinge overdracht. Op het kdv is er een digitaal schriftje waar de hele dag door foto's in geplaatst worden en waar elke keer een stukje in geschreven wordt.

Het zal dus ook wel per psz en per kdv verschillen.
pi_137832230
Dat deden ze op het KDV van Chris ook wel. Die werkten ook met thema's en dan voor alle leeftijden gepaste activiteiten. Ze zijn zelfs eens met de bus naar de bieb geweest met de oudste peuters. Ik bedoelde meer de instelling van de leidsters. Meer juf vs verzorger..
Maar dat verschilt vast ook per leidster en opvang..
pi_137832444
Oh zo, ja ik heb wel de indruk dat ze hier wat meer pedagogisch zijn ingesteld. Maar in de huidige tijd zullen ze ook wel moeten. Psz is goedkoper dan kdv en er worden al zoveel kinderen massaal van de opvang gehaald (net als ik dus).

De psz heeft bijvoorbeeld banden met het naastgelegen kdv. Dan kunnen kindjes een halve dag naar de psz en en halve dag naar de opvang en ze worden gehaald/gebracht. Is je kind een hele dag onder de pannen maar het scheelt wel tov een hele dag kdv. Denk dat kdv's die dat soort banden niet hebben dus op andere manieren eruit moeten springen.
  maandag 17 maart 2014 @ 10:12:59 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137832721
Even wat anders, goedemorgen O+

maandag 17 maart 2014 @ 10:19:22 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137832894
Goedemorgen vrolijkerd O+
Wat een leuke foto! O+

ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
  maandag 17 maart 2014 @ 10:35:16 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137833326
oh kijk nou dan, al een echt groot dametje! Wat een vrolijkerd, heerlijk O+

En ze heeft niet zo'n bolle toet meer (heb al ff geen foto's gezien van dr ;) )

mn hand moet (nou ja moet...) geopereerd worden, want het botje staat meer dan 10 graden scheef ofzo, en dan zou ik er later last van kunnen krijgen had de arts gezegd, maar ook als ik het niet zal doen, dan groeit het vanzelf wel weer aan mekaar. dus...wat zal ik doen :?

operatie is volgens mij nogal een groot woord trouwens, de arts had het over een draadje die ze langs/door mn botje doen zodat het recht staat oid
pi_137833418
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies ;)

PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al :P
  maandag 17 maart 2014 @ 10:43:18 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137833567
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies ;)

PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al :P
t is een spalk, maar onhandig is het zeker :{ ik hou niet van gewroet en gedoe van artsen. bah. }:|
pi_137833722
PE wat een gedoe met je hand. Maar als de arts zegt dat je er later last van kunt krijgen zou ik toch voor de operatie gaan. Stel je voor dat je de rest van je leven bijv. een bepaalde beweging niet kunt maken of continue pijn hebt. Dan toch liever nu een paar weken doorbijten? Succes met het maken van je keuze.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:08:19 #15
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137834325
Jee Susie wat een leuke grote meid al ! O+

Kyara ik denk zeker dat er veel verschil zit tussen de verschillende kinderdagverblijven met een peuterspeelzaalprogramma.
HIer was het verschil dramatisch eigenlijk dus het ligt echt aan de invulling/capaciteiten van de leiding.
Vond het wel jammer want als ik weer eens een baan vind, zou de combinatie van gelijk doorstroom naar kinderdagverblijf wel ideaal zijn.
Maar tsja die baan is er nog niet dus momenteel levert het geen problemen op.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 17 maart 2014 @ 11:09:58 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137834389
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen vrolijkerd O+
Wat een leuke foto! O+

ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
"Vroeger" niet hoor, nu dus daar in de hoek en eigenlijk gaat dat prima. Maar toen ze net kroop en zichzelf op ging trekken....daarom daar in de hoek ;) (en ze staan ook nog eens voor de niks daar, drinken allebei geen wijn en volgens mij kan je die flessen echt niet meer leeglurken :D )

Ik zou geloof ik ook voor de operatie gaan. Heb zelf 2 gebroken pinken gehad, waar niks aan gedaan kon worden en van 1 heb ik wel eens last. (Volleybal)
  maandag 17 maart 2014 @ 11:52:16 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137835781
Susie, dat ziet er inderdaad uit als een gele goedemorgen! O+

PE, ik zou ook voor opereren gaan.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:22:39 #18
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137836961
Moeilijk Kyara, dat je M weg moet halen bij het kvd :* Over psz heb ik niet zo veel te zeggen want geen ervaring. Maar ik heb bij het lezen van de ervaringen hier wel een beetje dubbele gevoelens bij het feit dat alles er al zo op gericht lijkt te zijn om kinderen voor te bereiden op school. Nou is dat vast niet zo "zwaar", maar ik vind al niets dat er bij de kleuters al zoveel nadruk ligt op schoolse activiteiten als werkjes... Laat staan dat ze daar al voor ze naar school gaan op voorbereid moeten worden :{ Ze zijn nog zo klein en er is nog zoveel om spelenderwijs te ontdekken!
Oude (on)bekende.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:22:57 #19
30252 Soempie
Procreating
pi_137836974
Susie, wat een vrolijkerd! En zit er geen hoofd meer op die pop? Of zie ik dat verkeerd? :D

Kyara, jullie kdv klinkt als een fijne plek voor kindjes. Heel jammer dat M. er niet kan blijven, terwijl hij het er zo naar z'n zin heeft en daar nu zo op z'n plek is. -O- Spijtig dat het systeem nu zo in elkaar steekt... Wat je zelf ook al zegt: jullie zijn vast niet de enigen bij wie dit nu zo is.

CS, wat sneu voor M. Hoe gaat het vanmorgen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137837776
Mevrouw mus ik ervaar dat helemaal niet zo. Ze werken hier wel met thema'a en passen hun activiteiten daar op aan maar merk daarin geendruk ofzo. Denk ook niet dat als je niet wil je moet. Maar zien doen is willen doen heb ik het idee. Ze doen de knutselactiviteiten ook individueel of in kleine groepen gedurende de week bv.

Wel kring, fruit, wachten op elkaar, enz. Ik vind de structuur wel een fijne voorbereidng op school. Ook dat hij straks niet ineens vijf hele dagen moet.
Tevens heel veel ruimte tot spelen maar daarbij wel lerend dat je keuzes moet maken en moet delen. Of opkomen voor jezelf op de juiste manier.

Yaro heeft het onwijs naar zijn zin dus dat zit wel goed.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:44:23 #21
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137840546
psz in nl vond ik echt wel goed hoor. ze werkten daar toen met puk (dat poppetje, broertje van pompom ;) ) en dus ook met thema's. en in d kring zitten en liedjes zingen en dansen en verder gewoon lekker spelen. en ook knutselen en tekenen en puzzelen.

hier in dld gingen ze op de kiga wel eens weg, naar de speeltuin, of een ijsje eten, of naar het dierenpark. en elke maand een eltern/kind fruhstuck, wat ik in het begin nogal ongemakkelijk vond, maar uiteindelijk heel gezellig bleek te zijn :s)
  maandag 17 maart 2014 @ 13:52:39 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_137840871
Nog even terugkomen, want ik ben helemaal vergeten Nikki te feliciteren. Ik had even helemaal gemist dat ze er zijn! Gefeliciteerd! Klinkt al als een fijne kraamtijd. En wat boffen ze met zo'n lieve zus. O+ O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 17 maart 2014 @ 13:53:50 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137840914
Dat zie je verkeerd Soempie. Gewoon nog met hoofd :P
  maandag 17 maart 2014 @ 14:04:55 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137841325
Musje ik snap wel een beetje wat je bedoelt maar een vriendin van mij staat voor de klas en zij zien wel kleuters die soms een half jaar nodig hebben om te wennen omdat ze nooit naar een kdv of psz zijn geweest.

Het is echt een hele omslag opeens vijf dagen per week naar school, weg van papa en mama, volgen van een bepaalde structuur, op je beurt wachten, op je stoel blijven zitten, het opeens continue samen zijn met 20 andere leeftijdsgenootjes etc.
Ik denk dat je de voorbereiding dan ook daarin moet zien/zoeken en dat er ook geknutseld wordt is extra leuk.
Tevens is het professioneler geworden zowel bij psz als kdv wegens de voorschoolse educatie systemen die er zijn opgezet voor o.a. de allochtone kindjes. Ik denk dat dit voor deze kinderen heel goed is en er voor zorgt dat een kleuterjuf niet het eerste half jaar alleen maar bezig is met Nederlands aanleren aan deze kinderen.

Bij O. op het kdv werken ze met de Piramide en hij krijgt de plus variant aangeboden om het uitdagend te houden voor hem. Dit vind ik heel fijn omdat hij echt op zoek is naar nieuwe informatie en ik niet wil dat hij nu al de indruk krijgt dat het allemaal wel heel makkelijk is en die houding straks op school overneemt.
Er blijft naast zo'n educatieve activiteit echt voldoende tijd over om helemaal kind te zijn en te spelen, naar de kinderboerderij of de supermarkt te gaan en de slaapkamer op stelten te zetten :P
Werkjes als in een werkblad maken doen ze bij ons niet. Ze knutselen er over en de activiteiten zijn gericht op zintuigen, verhalen, kijkplaten, vragen stellen, verkleden etc

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 17-03-2014 15:21:28 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 maart 2014 @ 14:57:48 #25
30252 Soempie
Procreating
pi_137843641
Ik meen ergens gelezen te hebben dat juist vrij spel bij kleuters heel belangrijk is voor de psychosociale ontwikkeling. Ik geloof dat daar in Groningen onderzoek naar is gedaan. En juist die psychosociale ontwikkeling is voor mij reden om M. naar de psz te laten gaan.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:04:40 #26
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137844004
Gaat jouw M al Soempie? Of ook pas vanaf 2,5?
  maandag 17 maart 2014 @ 15:10:25 #27
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137844236
Ja, het verschilt natuurlijk ook wel per regio. Hier een redelijk elitair kvd ( :') ) waar die extra aandacht voor taal bijv. niet nodig is. Dingen als op je beurt wachten, samen spelen etc. leren kinderen net zo goed op een kvd. In dat opzicht zie ik de meerwaarde van een psz niet zo.

Bij ons kdv werken ze niet met programma's of dingen als "plus varianten". De wat oudere kinderen krijgen meer uitdaging en verantwoordelijkheid doordat ze bijv. mogen helpen met afwassen, koken en het verzorgen van de baby's. En soms mogen ze puzzels of boekjes gaan lenen bij de BSO, dat soort dingen. Voor ons jongetje werkt dat echt heel goed. Al doende ontdekt en leert hij zo ontzettend veel! Voor mij als moeder voelt dit zoveel natuurlijker dan de manier waarop ze bij ons oude kvd uitdaging aanboden (veel projectmatig, zeer gestructureerd geknutsel bijv., bewust leren tellen, vormen leren etc.).
Oude (on)bekende.
pi_137844553
Hier gaat Yaro niet naar een kdv. Als hij wel zou gaan zou ik niet kiezen voor een psz, i.v.m. dubbel op.

Hier leren ze niet bewust tellen maar als je kind er mee bezig is, is dat prima.
wel doen ze met 3 en 4 jaar een observatie voor de toekomstige school.
Hier kan je trouwens starten met 2 jaar.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:20:50 #29
244125 laziness
pi_137844643
Bij ons werken ze wel met een thema maar dat komt dan met een stapeltje papieren voor de ouders met suggesties voor boeken en versjes en liedjes en een bijbehorende woordenlijsten ook in het Arabisch etc. Het is hier in de stad wel nodig ;)
Het knutselen gebeurt nav het thema maar bewust leren tellen, vormen aanleren etc ben ik bij ons nog niet tegen gekomen. Het zijn meer huishoudelijke of natuur thema's die behandeld worden. Ziek zijn, wonen, herfst, lente.
Ik spring er wel op in door boekjes over hetzelfde thema bij de bieb te halen.

Een psz biedt niet heel veel meerwaarde als je kind naar een kdv gaat nee. Maar naar helemaal niks gaan is geen optie wat mij betreft omdat er in samen spelen, op je beurt wachten etc wel een soort voorbereiding voor school zit.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:30:31 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137845007
Als ik het kon betalen zou ik M ook gewoon naar het kdv laten gaan, maar dat is geen optie dus wordt het psz. Maar dubbelop lijkt me ook niet nodig inderdaad. Ik zie de meerwaarde dus ook niet.

Maar niks vind ik ook geen optie want ik vind de "voorbereiding" op de basisschool (het wachten op elkaar, rekening houden met elkaar, in de kring zitten) en het samen spelen met leeftijgdsgenootjes wel heel belangrijk. Knutselen is leuk maar kunnen we thuis ook (okey, hier momenteel ietsje lastiger met 2 dreumesjes en een smijtgrage peuter), net als liedjes zingen en spelen.

Mijn peuter viste gisteravond zijn groente uit zijn eten. Om op te eten :o "mmmm, lekker koersjiet" O+
toen wilde ik een dna test
  maandag 17 maart 2014 @ 18:45:52 #31
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137852264
Mijn peuter is ziek :{ Hij heeft al twee keer flink overgegeven. Alhoewel hij heeft geen koorts en nadat alles eruit is voelt hij zich prima.
En geen idee hoe hij dat ineens heeft opgelopen. Ik hoop dat het morgen over is.
Ben ook niet zo goed in kots opruimen :@ :|W
Rayen 2½ jaar!
pi_137856309
ieuw TJ, Daan (En Chris en ik) had vorige week zijn vlaag. Gelukkig bij de jongens ook vlot over en Daan alleen nog wat dunne luiers erna.

Kyara, lekker groente vissen :)
Daan wilde vanavond alleen komkommer. Bruine bonen/chili is toch echt zijn ding niet..
pi_137856799
Beterschap TJ! Ah ja, dat je de dag na een overgeefavontuur met een cocktailprikker de zure brokjes uit de krochten van je autostoel zit te pulken, terwijl de aanstichter van dit geheel in behulpzame bui eerst je theedoek en dan een keukenrol in het sopje dompelt om te eindigen met micadoën met de prikkers }:| :+

Het gaat een stuk beter, nog wel koorts maar die zakte na een zetpil. Nog wel alleen maar mama-plakken maar inmiddels is hij opgehaald door opa en oma en kruipt hij daar uit zijn schulp. Ik mis hem nu al ;( O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:32:03 #34
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137857808
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
Beterschap TJ! Ah ja, dat je de dag na een overgeefavontuur met een cocktailprikker de zure brokjes uit de krochten van je autostoel zit te pulken, terwijl de aanstichter van dit geheel in behulpzame bui eerst je theedoek en dan een keukenrol in het sopje dompelt om te eindigen met micadoën met de prikkers }:|
:D Whaha, de geneugten van het ouderschap en een behulpzame peuter. Geweldige combinatie *;
Oude (on)bekende.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:33:47 #35
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137857897
Nou Deepfreeze dan hoop ik maar dat het hier net zo snel over is.

Haha Clubsoda dat autostoeltje in combi met die prikkers _O- , helaas was het hier ook vanmiddag een golf in het autostoeltje brrrrr.
Gelukkig gaat het beter met hem, hoe lang moet je eigenlijk weg? Lijkt me ook zeker moeilijke momenten hebben maar zo'n "dienstreisje" lijkt me ook wel weer een uitdaging.
Rayen 2½ jaar!
pi_137874057
Hoe gaat het met de mini's CS en TJ?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:43:24 #37
244125 laziness
pi_137874079
Beterschap voor de kleine heertjes!

Ik haal net de oogpleisters voor O. op bij de apotheek. 100 stuks, ¤90 staat er op de sticker :X Zit er goud in of zo? Gelukkig hebben kinderen geen eigen risico :o
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:50:17 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137874247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef laziness het volgende:
Beterschap voor de kleine heertjes!

Ik haal net de oogpleisters voor O. op bij de apotheek. 100 stuks, ¤90 staat er op de sticker :X Zit er goud in of zo? Gelukkig hebben kinderen geen eigen risico :o
apart... ik kijk net ff uit nieuewsgierigheid naar de oogplakkers van jiordy, maar daar staat geen eens een prijs op .......
pi_137875008
Lekker prijsje. Heel mooie pleisters hoop ik?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:31:48 #40
244125 laziness
pi_137875344
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:21 schreef Vanyel het volgende:
Lekker prijsje. Heel mooie pleisters hoop ik?
Cars :')
Meer keuze is er niet. Ja prinsessen voor meisjes.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:51:10 #41
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137877825
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe gaat het met de mini's CS en TJ?
Wat attent dat je het vraagt. Nou vanmorgen niks aan de hand, de boterham en de banaan en de sinaasappel bleef er mooi in.
Raar he zo'n "kotsdagje" tussendoor. Maar ben blij voor hem en ook voor mij dat het over is. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_137877875
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Cars :')
Meer keuze is er niet. Ja prinsessen voor meisjes.
:r
Ik vind dat altijd zo stom.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137878005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Wat attent dat je het vraagt. Nou vanmorgen niks aan de hand, de boterham en de banaan en de sinaasappel bleef er mooi in.
Raar he zo'n "kotsdagje" tussendoor. Maar ben blij voor hem en ook voor mij dat het over is. ;)
Mini-buikgriepje..
Maar mooi dat het over is inderdaad!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:15:25 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137878632
Ons meisje gaat naar een peuterzaal op antroposofische basis. Vooral omdat het in de school zit waar ze straks naartoe gaat, naast de lokalen van de kleuters. Zo kan ze mooi wennen aan de school en ziet ze die juffies ook al regelmatig. Ze hebben wel een aparte tuin voor de peuters om in te spelen.
Ze gaat met name naar de peuterzaal om te leren in de kring te zitten, om te spelen met andere kinderen (waar ze dan niet de oudste is) en om eraan te wennen om bij mij vandaan te zijn. Vooral dat laatste heeft tijd gekost, ze moest flink huilen de eerste paar keer, maar dat is nu over... Het wurm liep de hele ochtend 'juffie, na het broodje eten komt mama mij weer ophalen he' als een soort mantra...
Maar nu kent ze dr juffie goed en die is super lief en weet ze hoe de ochtend verloopt en gaat ze met veel plezier! Het is ook van 8.00 tot 12.30 uur dus best lang.

Ze hebben vrij veel structuur en veel aandacht voor de kindjes, er zijn 7 kindjes en een vaste leidster met een vrijwilliger. Bij binnenkomst gaan ze even spelen/tekenen, in de kring elkaar welkom heten en dan nog zingen, daarna een bewegingsspel en dan vrij spel. Fruit eten en na het fruit gaan ze naar buiten (altijd, ook bij minder weer) en na het buitenspelen eten ze een boterham, spelen ze nog even binnen en gaan ze naar huis. Ze maken appelmoes samen of ze bakken broodjes. O+
Ze gaan heel veel af op wat de kinderen willen en maken geen standaard werkjes. Ik vind dat reuze fijn, wat mij betreft komt ze daar vooral om te spelen en plezier te hebben, leren doet ze vanzelf wel door te ervaren.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:17:57 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137880937
Dat is lang inderdaad. Klinkt leuk! Fijn.zo kleinschalig. Hier zijn het 13 kinderen met 1 lleidster en 1 assistent leidster.
pi_137882790
Juud wat klinkt dat als een fijne PSZ.
pi_137882876
Juud, welke leeftijd zit er in die groep dan.
Opzich klinkt 7 kinderen wel leuk, maar het is wel fijn als er genoeg kinderen van hun eigen leeftijd zijn.
Bij Daan zijn het max 14 op 2 leidsters en vaak een stagiaire.. Daan heeft nu een jochie van een week jonger in de groep. En nog 2 jochies van 1a2 maand ouder en jonger. Mooi groepje voor hem. Die ene komt waarschijnlijk ook wel bij hem in de kleuterklas. Kunnen ze samen gaan wennen tzt.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:29:44 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137884049
De kindjes zijn tussen 2 en 4 jaar, maar dat werkt volgens mij prima. De oudste helpen de jongste en de jongste leren van de wat oudere kindjes.
Oh en ze volgen natuurlijk wel de seizoenen en de jaarfeesten, dus ze leert nu over zaadjes die in de grond gaan en dan groeien tot mooie bloemen en van de lentefee.
Deze week heeft ze lentefeest en dan nemen alle kindjes een plantje mee voor in de peutertuin en gaan ze dan samen in de grond zetten.

Ow en Susie, wat is je meisje opeens al groot! O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:58:38 #49
259886 pessie
pi_137885129
Fijn dat het spugen weer over lijkt tj.

Hier is psz 14 kinderen met 2 leidsters. Ze hebben hun eigen programma en het is vooral om kinderen samen te laten spelen, leren dat ze moeten blijven zitten als ze eten, knutselen...
pi_137890121
Pe ik zou ook kiezen voor een operatie.
Te fijn dat het spugen weer gestopt is.
Susie mooie foto van Anouk.

Ean is al een hele tijd heel vroeg wakker. Best wel killing met een baby die wel/niet/niet/niet/wel doorslaapt.

Ik kon 3 dingen bedenken waar het aanligt.
-de komst van sac
-ze eet 's avonds amper dus honger 's morgens
-slapen overdag

-een combi van alles.

Ook als sac wel doorslaapt is ean om 05:30 uiterlijk wakker. Wanneer ze overdag niet slaapt idem dito en ze heel de dag chagrijnig. Dus gisteren toch geprobeerd haar lichtelijk te dwingen wat te eten. Dit resulteerde in gekrijs en dat hield ze lang vol. Al met al konden wij er beide slecht tegen want beide heel moe.

Ik heb haar uiteindelijk een rijstewafel gegeven omdat ik wilde dat ze wel wat af om 05:45 was ze wakker.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:30:20 #51
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_137892922
Ik ga hier ook weer eens proberen aan te haken...

F_r wat rot zeg... Geen tips hier.

PE sterkte! Botje in je hand... Schippersbotje/naviculare manus toevallig?
Want dan zeg ik opereren die handel. Manlief heeft maanden met een gebroken en scheef schippersbotje gelopen, hopend dat het vanzelf zou helen, maar dat gebeurde niet. Later is hij geopereerd (dmv stukje heupbeen ertussen te zetten) en heeft er nog vaak last van helaas.

Anouk O+ !

Lazi, wat een geld voor die oogpleisters zeg :o !

Draakje gaat sinds vorige week ook naar de psz, en het gaat super! Onze psz is ook klein (7 kinderen), en zit vast aan de basisschool waar ze eventueel over 2 jaar naartoe kan.

Verder hier weinig te melden. Het gaat gewoon goed, ze heeft behoorlijk wat peuterstreken en d'r oren zitten er momenteel alleen nog maar aan voor eventuele oorbellen ;) .
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:48:52 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137896282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Pe ik zou ook kiezen voor een operatie.
Te fijn dat het spugen weer gestopt is.
Susie mooie foto van Anouk.

Ean is al een hele tijd heel vroeg wakker. Best wel killing met een baby die wel/niet/niet/niet/wel doorslaapt.

Ik kon 3 dingen bedenken waar het aanligt.
-de komst van sac
-ze eet 's avonds amper dus honger 's morgens
-slapen overdag

-een combi van alles.

Ook als sac wel doorslaapt is ean om 05:30 uiterlijk wakker. Wanneer ze overdag niet slaapt idem dito en ze heel de dag chagrijnig. Dus gisteren toch geprobeerd haar lichtelijk te dwingen wat te eten. Dit resulteerde in gekrijs en dat hield ze lang vol. Al met al konden wij er beide slecht tegen want beide heel moe.

Ik heb haar uiteindelijk een rijstewafel gegeven omdat ik wilde dat ze wel wat af om 05:45 was ze wakker.
Ik geef bij een hapje proberen maar niet lekker vinden gerust een boterham pindakaas en 250 ml melk. Bij niet eens proeven krijgt ze alleen nog melk. Toetje doen we niet iedere dag aan, dus dat krijgt ze gewoon af en toe. Een lege maag lijkt me wel een logische oorzaak voor vroeg wakker worden.

Hier sinds een week of 3 om 06.00 wakker ipv 07.00 uur, we waren gebroken na een week, wat hakt dat uurtje erin zeg....
Na eerst proberen, later naar bed, geen middagslaap... wat allemaal niet helpt, laten we haar nu buurman en buurman kijken op de iPhone, heel fout, maar we kunnen zo nog tot half zeven in ieder geval blijven liggen of zoonlief voeden.

Ik heb hoop op de zomertijd, dat het dan weer zal veranderen, hoop dat dat bij jullie ook zo werkt.
pi_137897201
Hier mag ze hoep op de iPad kijken. Maar dat wil ze bij ons in bed en alles wordt benoemd. Mama kijk..... Papa kijk... Kijk nou even!!! En zo staat d'r mond geen seconde stil. Nu gaat doordeweeks mijn wekker om 06:10 dus vroeg opstaan ben ik gewend maar in het weekend en op vrijdag mag het best 1 à 2 uurtjes later zijn. Ik ben 's avonds zo moe dat ik geen energie voor het huishouden heb.

Lazi wauw wat duur die pleisters hier zie ik wel andere varianten voorbij komen maar wellicht is dat maat en leeftijds gebonden. Uit het onderzoek is dus wel iets gekomen?

Juud ik hoop ook dat de zomertijd wat verschil maakt ik heb er zelf wel altijd last van.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:14:01 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137897386
Dank voor de complimenten over mijn peuter O+

Hier al zo lang ik mij kan herinneren 6 uur wakker, soms eerder, soms iets later. Geen tips ook. Bijna alles wel zo'n beetje geprobeerd, later in bed, nog wat eten, korter slapen in de middag, maakt helaas niets uit.
Soms neem ik haar nog even in ons bed en snoozen we nog wat, maar later als kwart voor 7 wordt het niet.
Ach Juud, als je dan idd zelf even rustig wakker kan worden, dan maakt dat toch niet uit.

_O- NTS, die oren hè? Ik vraag haar wel eens of ze ze heeft en dan zegt ze wel ja. Dan wel dus ;)
pi_137897655
FR dat klinkt niet fijn. :*

Hier hebben wij een mega trotse peuter. Al vindt ze het soms ook even genoeg met de broertjes en gaat ze in plaats van helpen iets voor zichzelf doen, helemaal prima dus. :)
We merken wel dat ze ons een beetje aan het uittesten is, maar dat hoort erbij. Gelukkig hebben we nog genoeg momenten waarop L. even aandacht voor zichzelf krijgt, want de jongens zijn tot nu toe heel makkelijk. En van die momenten genieten we beiden enorm. En nu hopen dat het zo soepel blijft lopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 20:52:11 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137899278
hier helpen gewoon consequent terugsturen naar bed en verduisterende rolgordijnen prima om ze iig op hun eigen kamer te houden 's morgens tot ca half acht.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:06:52 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137900236
Hier kan ze haar bed nog niet eens uit DJMO. Ze gaat liggen "huilen" (is het niet echt, beetje jengelig geluid dus).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 21:11:21 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137900546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:06 schreef Susie het volgende:
Hier kan ze haar bed nog niet eens uit DJMO. Ze gaat liggen "huilen" (is het niet echt, beetje jengelig geluid dus).
tuitbeker water naast haar neerzetten als ze slaapt en bv een boekje neerleggen ?? dan heeft ze iets te doen als ze wakker wordt en begint ze wellicht wat later om jullie aandacht te vragen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 18 maart 2014 @ 21:11:26 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137900557
Mja, Lientje ligt begin vd nacht altijd in haar eigen bed en soms ook de hele nacht, maar als ze wakker is komt ze bij ons slapen. O+

Als ze midden in de nacht de boel op stelten zet (wat zelden voorkomt) dan brengen we haar wel eens naar haar eigen kamer. Maar ze kan niet klokkijken, dus als ze wakker is, kan zij daar niets aan doen, dus vind ik het raar om haar dan weg te sturen.

Ze heeft overigens dus twee bedjes. :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Juud79 op 19-03-2014 09:45:57 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:20:43 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137901118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

tuitbeker water naast haar neerzetten als ze slaapt en bv een boekje neerleggen ?? dan heeft ze iets te doen als ze wakker wordt en begint ze wellicht wat later om jullie aandacht te vragen
meestal ga ik naar haar toe, zoek ik dr speen en "knuffie" en zeg haar dat ze nog even moet gaan slapen en stil moet zijn. Soms werkt het, soms niet. Och, ben er redelijk aan gewend inmiddels. Laatst wel een keer echt uitgeslapen tot kwart over 7.... jammer dat ik moest werken en er dus al vroeg uit was. :)

Mooi sprei Juud!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 21:30:19 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137901787
ik snap soms niks meer van mijn peuter ;( vlak voor het naar bed gaan laten plassen , word hij zostraks ineens totaal overstuur wakker en had een klein nat plekje in z'n bed. Dus ik troosten en zeggen, niks aan de hand, kom dan gaan we even naar de wc. Op de wc nog erger overstuur en in plaats van op de wc te gaan plassen piest hij heel de vloer onder :') ik een handdoek pakken om het te drogen .. slaat hij uit m'n handen en is boos. Uit laten huilen en opnieuw getroost. Teruggebracht naar bed en wilde hem tempen (voelde wat warm aan) .. mocht de oorthermometer niet gebruiken. Uiteindelijk de normale thermometer gepakt en dat liet hij zonder mokken toe .. terwijl hij daar juist normaal een bloedhekel aan heeft. Vervolgens wilde hij geen onderbroek aan en ligt nu dus op een handdoek te slapen zonder onderbroek :? schiet mij maar lek ..

pi_137902550
En morgen weet hij er helemaal niks meer van DJMO. Waarschijnlijk sliep hij nu nog half.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:55:40 #63
259886 pessie
pi_137903360
Ziet er gezellig uit juud O+

FR, wij zijn voor de aap-wekker gegaan. Ideaal! Dit slaappatroon heeft een tijd geduurd bij Nathan helaahelaas. Ik weet hoe killing het is zeker met bby. Ik heb afgelopen jaar het absolute minimum aan schoonmaak gedaan. Nu ik weer energie heb lekker een voorjaarsschoonmaak aan het houden.
pi_137903554
Susie wat een Moppie is ze toch O+

Jemig Lazi wat een geld! :o

Ferrari, zou het helpen om haar bij het eten te betrekken? Mee boodschappen doen en dan ook dingen laten kiezen om te eten. Ze had Eva vorige week snijbonen uitgezocht. Toen we het gingen eten wilde ze het niet, totdat ik haar erop wees dat ze het zelf had uitgezocht. Toen ging ze eten.
Of haar betrekken bij het bereiden, voor zover het veilig is uiteraard.
Ook (eigen) bordje en onderzetters op tafel zetten enzo....

Misschien doen jullie dit al hoor. Dan heb ik niks gezegd.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:04:42 #65
259886 pessie
pi_137903911
FR, Nathan nis DOL op pasta met broccoli en spekjes. Dat aten we tijdens het slecht eten en slecht slapen in ieder geval elke week. En elke week een keer pannenkoeken/patat/pizza. Verder combineerde ik dan nog eens groente met gebakken aardappels ipv gekookte en al met al ging er dan toch steeds meer in. Vanavond heeft hij zelfs burrito gegeten :o en hij was boos toen papa een hap van z'n bord nam :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20:39 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137904781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:42 schreef danic het volgende:
En morgen weet hij er helemaal niks meer van DJMO. Waarschijnlijk sliep hij nu nog half.
ik heb geen idee danic, hij leek klaarwakker .. maar goed .. hij was ook zo vertrokken toen ik hem terug op bed legde, dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Was iig blij dat kleuter aan de overkant sliep, want die was geheid wakker geworden van het kabaal :X :')

dinsdag 18 maart 2014 @ 22:59:29 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137906955
Hier gaat AVG het over het algemeen nog het best in, zodra het rijst/pasta oid is dan is het snel 'vinnik niet zo lekker'.

Ik laat haar idd ook tafel dekken en soms helpen met koken. En ze mag van mij proeven en het uitspugen als ze het niet lust, zo wil ze in ieder geval wel bijna alles proeven, daar ben ik al blij mee.

Ik geef haar tot een uur of 16.00 nog dingen te eten en daarna alleen nog wat water evt, we eten om 17.30 uur. Wat ze wel nog mag eten in dat blokje is iets van de maaltijd, bijv komkommer of paprika of tomaat oid.

Ach ja, zo proberen we allemaal maar wat en uiteindelijk doen de ukken toch zoals ze het zelf willen... :+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:32:50 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137908642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:30 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga hier ook weer eens proberen aan te haken...

F_r wat rot zeg... Geen tips hier.

PE sterkte! Botje in je hand... Schippersbotje/naviculare manus toevallig?
Want dan zeg ik opereren die handel. Manlief heeft maanden met een gebroken en scheef schippersbotje gelopen, hopend dat het vanzelf zou helen, maar dat gebeurde niet. Later is hij geopereerd (dmv stukje heupbeen ertussen te zetten) en heeft er nog vaak last van helaas.

middenhandsbeentje (?) van mn pink zegmaar, en ook nog eens rechts, dus ik ben nu tijdelijk gehandicapt ;(

morgen heb ik een afspraak in een nl zh. ben benieuwd...

over eten gesproken...cristel houdt niet van zuurkool, heeft ze vast van dr opa :P (en een beetje van dr moeder :P )
pi_137914980
Hier gaat AVG er juist niet zo goed in. Pasta is toch wel de grote favoriet hier.

Gister 10 minutengesprekje op het kdv gehad. Komt er op neer dat hij daar is zoals hij thuis ook is. Motorisch niet zo sterk, beetje angstig op dat gebied. Praat de hele dag door, fijne motoriek ook prima, knutselt graag maar het is pas klaar als hij vindt dat het klaar is.

Wel grappig als van je net 2 jarige wordt gezegd dat hij ergens te "te speels" voor is :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:17:52 #70
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137917451
Als iemand nog toevallig een loopfiets zoekt, bij de Aldi zijn ze vanaf vandaag. 29.95 euro voor een loopfietsje. In jongens en meisjesvariant.
Wij hadden nog zo'n chillafish loopfietsje wat gewoon nu echt te klein word, dus we hebben er maar één van de aldi gehaald.
En net een rondje gemaakt, nou hij kan er al goed op weg O+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:25:20 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137917675
Dat is ook raar idd Kyara. Hoe kan een peuter te speels zijn? :?
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:46:31 #72
244125 laziness
pi_137918273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Lazi wauw wat duur die pleisters hier zie ik wel andere varianten voorbij komen maar wellicht is dat maat en leeftijds gebonden. Uit het onderzoek is dus wel iets gekomen?
De conclusie is dat door het scheelzien hij een lui oog heeft. En dus niet zoals wij dachten dat een lui oog het scheelzien veroorzaakt. Als ik een rondje google had gedaan had ik dat geweten maar dat heb ik expres niet gedaan van tevoren ;)

Er was geen afwijking te zien in zijn ogen. De sterkte van beiden ogen is goed voor een jongetje van zijn leeftijd.
Het probleem is dat de hersenen het beeld van zijn oog dat scheel ziet uitschakelen om dubbelzien te voorkomen.
Het is een ontwikkelingsprobleem in de hersenen en niet het oog. De hersenen die van invloed zijn op zijn zicht worden niet voldoende gestimuleerd en ontwikkelen zich niet normaal nu. Aan de hand van oogpleisters stimuleer je de hersenen om zich wel te gaan ontwikkelen.
Als je dit niet doet kan het op een gegeven moment zelfs de ontwikkeling op andere gebieden gaan remmen.

Oogpleister hoeft maar één uur per dag. Hele dagen zoals vroeger schijnt zelf averechts te werken blijkt na onderzoek. Met één uur per dag heb je al 80% van het probleem te pakken.

Het scheelzien moet, net zoals het gekomen is, vanzelf weer weg gaan. Als het blijft kan je het cosmetisch middels een operatie laten corrigeren.
We vinden het zelf weer wat minder de laatste weken dus we zien wel. In de mate waarin het een tijdje geleden was zou ik t.z.t. wel voor een operatie gaan.

Het duurde korter dan twee uur ondanks dat we bij de eerste afspraak pas een half uur later naar binnen mochten. De orthoptist heeft ons snel de twee afspraken daarna laten doorlopen. Hele prettige dame die ons het duidelijk uitgelegd heeft.

Wat ik wel wat suf vind is dat we over drie maanden terug moeten komen en dan gaat ze een test doen met de E in allerlei houdingen op zo'n oogkaart. Maar boven, onder, links, rechts is nog te moeilijk natuurlijk dus dan moet O. kaartjes hebben met de E in die houdingen en dan de juiste omhoog houden. Dat moest ik dan zelf maar even van internet printen om daarin te voorzien.
Ik denk nog steeds uhhhh :? Print dat als ziekenhuis zelf even, lamineer die dingen en gebruik ze 1000 keer?
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:14:11 #73
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137921367
Wat omslachtig Lazi... Je zou denken dat ze wel iets beters zouden kunnen bedenken voor kleine kinderen :')

Wij zijn net terug van het CB. Peuter ging even goed door het lint omdat zijn kleren uit moesten: "Nee nee nee! Ik wil niet kleren uit voor de dokter! Dan krijg ik het heel koud!". Daarmee liet het wel mooi zien dan de spraakontwikkeling prima gaat :+ Verder alles prima. Enige puntje is dat we hem minder brood moeten geven want hij zit, jawel, in het bovenste deel van het groene gedeelte van de curve :X Ik denk dat ik hem zo maar een extra boterham met pindakaas geeft :Y) :+
Oude (on)bekende.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:34:04 #74
259886 pessie
pi_137922191
Gezond mannetje mus! Doet zn lengte mee?
pi_137923985
Oh wij gaan straks naar het CB. Zal me benieuwen. Bij de kinderarts was ze zomaar van 5 wk geleden tot gister 1,2 kilo aangekomen. Lijkt me een lichte meetfout.
pi_137924521
Susie, hij loopt soms uit de kring weg als hij het niet meer boeiend vind. En voor de muziekles vond hij het lokaal en het andere speelgoed ook leuker dan het uitvoeren van opdrachtjes. Dus daarvoor was hij te speels. Ja, hij is net 2... _O-

Lazi, wat omslachtig zeg. Wel fijn dat er geen afwijkingen zijn en dat die pleister maar 1 uur per dag hoeft.

Mus, wij moeten over een half jaartje al terugkomen. Ook voor zijn gewicht :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:42:25 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137926709
Heb geen operatie nodig ! *O*

arts heeft mn botje rechtgetrokken ( au, gvd :( }:| )

Lazi, fijn dat het verder allemaal goed is
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:00:10 #78
259886 pessie
pi_137927270
PE :X klinkt pijnlijk. Nu wel iets van spalk/gips?

Vanyel, hoe was het bij het cb?
pi_137928356
Heel gezellig. Er waren wel 3 leuke poppen die ze niet meer los wilde laten. Ze keek niet naar de vormenstoof en probeerde daarom alles in 1 gat te proppen, lijn natekenen werd een groot kunstwerk van door elkaar lopende kriebels, de 'vrachtwagen' van blokjes werd een toren en de ogentestbril, ooglamp en stethoscoop weigerde ze overtuigend. Volgende maand weer..
Geen gezeur over gewicht, alleen dat het goed is om in de gaten te houden of ze teruggaat naar haar lijn. Oh en ze had nauwelijks 3 woorden gezegd of de conclusie was dat ze prima praat. Eisen zijn denk ik niet zo hoog.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:36:14 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137928502
Mini stond vanmorgen zo op;

Gisteravond was er nog niets te zien behalve dan dat ik dacht dat er wat meer waterwratjes op komst waren.
Vanmiddag was haar rug al dubbel zo erg :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:08:20 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137929646
Ik vind waterpokken toch zo zielig!
pi_137929929
Ach wat sneu Saffier. Heeft ze er veel last van?

Ik zie nu al op tegen die waterpokken. Dat komt hier dan waarschijnlijk alledrie tegelijk :X
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:37:34 #83
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137930576
Oi, waterpokken zijn stom :*

En S. was nu bijna 16 kg bij bijna 98 cm. Iets dikker dan lang volgens de curve, maar dus gewoon in het groene gebied :{w
Oude (on)bekende.
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:47:09 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137932749
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:17 schreef Kyara het volgende:
Ach wat sneu Saffier. Heeft ze er veel last van?

Ik zie nu al op tegen die waterpokken. Dat komt hier dan waarschijnlijk alledrie tegelijk :X
Ze is vooral hangerig en niets gaat zoals ze het wil. Net heeft ze even buitengespeeld en staat dan het ene moment te huilen en even later speelt ze. Die kidsclin lijkt hier tnt goed te werken.
Bij de oudste kwam het echte ziek zijn een paar dagen later, ik ben benieuwd. Ze voelt nu wel wat warmer merkte ik....
Ylana
pi_137933791
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
En S. was nu bijna 16 kg bij bijna 98 cm. Iets dikker dan lang volgens de curve, maar dus gewoon in het groene gebied :{w
17,1 bij 100 :D
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:13:11 #86
244125 laziness
pi_137934052
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

17,1 bij 100 :D
Wow! Ze gaat goed! O. haalt net de 15,5 kilo. Met 105cm dus best skinny inmiddels.
pi_137935549
Ja ik denk dat er iets raars gebeurd is. Kind kan toch geen dikke kilo aankomen in een maand 8)7
Maar die meter vind ik wel tof.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:43:55 #88
259886 pessie
pi_137942730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik denk dat er iets raars gebeurd is. Kind kan toch geen dikke kilo aankomen in een maand 8)7
Tuurlijk wel. Gegeten als een bootwerker?

Saffier, zo zielig :*
pi_137942896
Nee dan was t niet zo gek geweest, maar normaal gegeten, niks bijzonders.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:50:20 #90
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137943218
ah, dat ziet er wel sneu uit saffier :{

word er in nl niet geent tegen waterpokken? volgens mij heeft cristel daar wel een inenting voor gehad hier in dld
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 maart 2014 @ 21:54:09 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137943479
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:

word er in nl niet geent tegen waterpokken? volgens mij heeft cristel daar wel een inenting voor gehad hier in dld
nee, het is een ongevaarlijke kinderziekte. in amerika wordt er wel tegen geënt, hier niet. voor zover ik weet in andere eu.landen ook niet.

woensdag 19 maart 2014 @ 21:59:11 #92
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137943880
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee, het is een ongevaarlijke kinderziekte. in amerika wordt er wel tegen geënt, hier niet. voor zover ik weet in andere eu.landen ook niet.
ff gegoogled http://www.impfen-info.de(...)ulticontent_c33115-3
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:09:22 #93
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_137948013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:

Nee wij enten er niet tegen.
Ze is echt wel ziek nu -O- koorts, huilen en kreunen in haar slaap. Ze is sl een paar keer wakker geworden... Ik ga maar van een slechte nacht uit, dan kan het alleen maar meevallen.

Kyara 3 tegelijk lijkt me rampzalig :X gelukkig heeft m'n oudste het al gehad lang voordat z'n zus kwam. Die is er 2,5 week ziek van geweest toen...
Ylana
pi_137967756
ah saffier beterschap
lazi fijn dat hij maar 1 uur per dag een pleister op zijn ook hoeft

@pessie zo'n aapjes wekker hebben wij. Daar is ze bang voor. Tot zo ver ons idee. Nu ga ik morgen nog wel even met haar naar de ha. Ze hoest al tijden maar nu is ze iets verkouden en spuugt er dan meteen bij. Gisterenavond kon ze niet in slaap komen door het hoesten en om 23:00 werd ze hoestend en spugend wakker. En vanmorgen hoestte ze zichzelf ook weer wakker.
pi_137968461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:23 schreef ferrari_rood het volgende:
ah saffier beterschap
lazi fijn dat hij maar 1 uur per dag een pleister op zijn ook hoeft

@pessie zo'n aapjes wekker hebben wij. Daar is ze bang voor. Tot zo ver ons idee. Nu ga ik morgen nog wel even met haar naar de ha. Ze hoest al tijden maar nu is ze iets verkouden en spuugt er dan meteen bij. Gisterenavond kon ze niet in slaap komen door het hoesten en om 23:00 werd ze hoestend en spugend wakker. En vanmorgen hoestte ze zichzelf ook weer wakker.
FR dampo onder de voetjes schijnt te helpen tegen hoesten. Ik snap dat je wilt dat er sowieso even naar gekeken wordt, maar misschien helpt dit voor haar nachtrust.

Ik heb nog eem uittip voor de wat oudere peuters. Mijn L. is helemaal fan van pim en pom en er komt een film. Pathe bioscopen hebben dan een speciale 'kleuterbios'. Het geluid staat zachter en het licht een beetje aan. En voor de ouders is er koffie met iets lekkers bij de prijs inbegrepen en voor de kids een kidspakket. Ik heb het met L. destijds ook met Nijntje gedaan en vond het echt tof. Helaas kunnen wij nu zelf niet want 6 april is ons kraamfeest, maar wie weet is het wat voor jullie. :) http://www.pathe.nl/film/17860/pim-pom-de-film/agenda
pi_137968549
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

FR dampo onder de voetjes schijnt te helpen tegen hoesten. Ik snap dat je wilt dat er sowieso even naar gekeken wordt, maar misschien helpt dit voor haar nachtrust.

Ik heb nog eem uittip voor de wat oudere peuters. Mijn L. is helemaal fan van pim en pom en er komt een film. Pathe bioscopen hebben dan een speciale 'kleuterbios'. Het geluid staat zachter en het licht een beetje aan. En voor de ouders is er koffie met iets lekkers bij de prijs inbegrepen en voor de kids een kidspakket. Ik heb het met L. destijds ook met Nijntje gedaan en vond het echt tof. Helaas kunnen wij nu zelf niet want 6 april is ons kraamfeest, maar wie weet is het wat voor jullie. :) http://www.pathe.nl/film/17860/pim-pom-de-film/agenda
thanks maar dat doen wij al. Tip had ik ooit van de go gekregen en hier ook weleens gedeeld. Ean is eigenlijk nooit echt ziek maar dit vind ik ook niks.
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:23:23 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137971144
_O- Volgens mij heeft Cristel honger... ze ging net aan tafel zitten en riep:

Eteeeeeen, aan tafeeeeeel ! :Y)

Fr, beter ff na laten kijken idd, al is t maar voor je eigen gemoedsrust, en beterschap trouwens
pi_137995640
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Jawel!
Hier precies hetzelfde.
24-2 op cb 11,9 kg. Gisteren thuis (weegschalen geven beide zelfde gewicht dus geen verschil tussen cb en thuis) 12,8 kg :o

Volgens de curve gaat ze dus in een 5 maanden tijd van de (eigen gecreëerde) -3 lijn naar -2 en zit ze nu ineens op -1.
Ze snapt ineens Hoe ze moet groeien geloof ik.
Het middagslaapje eraf doet haar wat dit betreft dus goed.
pi_137995798
Kinderen groeien grillig he. Die kunnen ineens een spurt maken in gewicht of groei. Hier 13,5 kilo op onze baby/peuter weegschaal.

ean heeft oorontsteking. Ik was gisteren langs de ha gegaan om een afspraak te maken. Ik moest van de assistente maar vandaag tijdens het inloopspreekuur van 8 tot 9 komen want ze zaten vol. Wij waren er om 07:50 en het zat ram vol. Om 09:10 waren wij pas thuis compleet nat geregend want ik was lopend gegaan. Ean heeft het super gedaan het wachten ze wilde niet dat de ha in haar oren keek maar liet het uiteindelijk wel toe. Op de terugweg heeft ze door alle plassen gelopen. Dus thuis wilde ze haar schoenen schoonmaken. Had ze de kraan in haar slaapkamer aangezet maar daar stond nog een maatbekertje in dus bijna een overstroming. Want ja haar schoenen en mijn schoenen waren vies en die moesten schoon gemaakt worden.

Laatst had ze een keer niet gezegd dat ze poep had dus toen ik daar achter kwam waren haar billen wat rood. Dus ingesmeerd en wat maïzena gestrooid. Een dag later was ik sac in bed aan het leggen en hoorde ik ean ineens huilen. Toen ik bij haar kwam kreeg ik te horen dat pooh vies was. Ze had een luier van haarzelf gepakt en het pak maïzena want pooh moest een luier aan. Dat ze zelf en de vloer ook wit waren was niet erg.
pi_137995855
Volgende week krijgt Zoë haar drie jaar controle bij het cb. Ik ben ook vooral nieuwsgierig naar het gewicht. Ze was bij schoonmama 13,1 kilo van de week. Dus ik ben benieuwd hoeveel deze weegschaal er naast zit. Dat zou namelijk betekenen dat ze bijna niets in aangekomen de afgelopen maanden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')