http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtmlquote:Omdat hij het opnam voor vier jonge gepeste kinderen, is een basisschoolonderwijzer uit Capelle aan den IJssel 1,5 week op non-actief gesteld. De kinderen, in de leeftijd 8 en 9 jaar, waren het schoolgebouw ingevlucht nadat ze werden belaagd door oudere kinderen.
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep. De meester mag maandag weer beginnen, maar pas nadat hij zijn excuses heeft aangeboden aan één van de pestkoppen.
Directeur Jan Noordam van OBS West stelt dat hij de onderwijzer voor de klas vandaan moest houden omdat de politie en het Openbaar Ministerie onderzoek naar de zaak deden. Het voorval deed zich woensdagmiddag 5 maart voor.
'De kinderen, van wie er twee leerlingen zijn van onze school, waren buiten aan het spelen. Ze werden lastiggevallen door een groep van 12 kinderen in de leeftijd van 10 tot 14 jaar. Ik vind het buitengewoon bewonderenswaardig dat hij is opgekomen voor deze kinderen.'
In een brief aan de ouders keurt diezelfde Noordam de actie van de onderwijzer - en dan vooral het beetpakincident - echter af. Voor de politie en het Openbaar Ministerie is de zaak nu afgedaan, omdat de leerkracht de pestkop een excuusbrief heeft geschreven. De Algemene Onderwijsbond is furieus. 'Te gek voor woorden,' zegt woordvoerder Liesbeth Verhegger. 'Ik vind dat alle leerkrachten 100 procent zeker moeten zijn dat de schoolleiding en het bestuur 100 procent achter hen staan in dit soort gevallen'
Dreigden ze zelfmoord te plegen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep. De meester mag maandag weer beginnen, maar pas nadat hij zijn excuses heeft aangeboden aan één van de pestkoppen.
Zou deze pestende kinderen per direct van school verwijderen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:26 schreef arjan1112 het volgende:
Wacht eens even, die ouders van die jongen die die beetpakte hebben aangifte gedaan?
Daar komt het gewoon door ?
Dit gedoe?
Wat een wereld... Ik had al het mogelijke gedaan dit te verbergen voor thuis.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:26 schreef arjan1112 het volgende:
Wacht eens even, die ouders van die jongen die die beetpakte hebben aangifte gedaan?
Dat die ouders zo reageren is belachelijk genoeg, maar dat de directeur meegaat, dat is absoluut bespottelijkquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Janneke141 het volgende:
Zo laat je het als leerkracht wel uit je hoofd om nog wat te doen natuurlijk. Onbegrijpelijke reactie.
Wat zou een onderwijzeres gedaan hebben dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:31 schreef Richestorags het volgende:
De omgekeerde wereld en dat toont precies aan waar het fout gaat in Nederland. Niet voor niets wordt al jaren aan de bel getrokken over de toenemende feminisering van het onderwijs in Nederland en dit is daar weer een lichtend voorbeeld van. Een kordaat optredende docent wordt bestraft voor het bij de vodden pakken van de pestkop, die zelf geen strobreed in de weg wordt gelegd. Hier wordt een uiterst verkeerd signaal mee afgegeven. Het enige wat helpt tegen een pestkop is hem te laten schrikken, naar woorden of smeekbede's luisteren ze toch niet want dat vinden ze toch leuk. Een paar tikken of het bij de kladden grijpen maakt meer indruk op ze.
Kan er verder niet veel over vinden, maar vermoed dat de komende week meer duidelijk gaat worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:31 schreef arjan1112 het volgende:
Het is moeilijk een mening te vormen over deze zaak, omdat er te weinig informatie in het artikel staat, waarom was de politie erbij gekomen enz.
Die bedoel ik inderaad. In ieder geval naar buiten toe hoor je je lerarenteam altijd te steunen als bestuurder. Wat je er dan intern mee doet kun je altijd nog zien. Maar dit gaat nergens over, iedere volgende leerkracht op die school, en misschien ook wel anderen, zal de andere kant op kijken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat die ouders zo reageren is belachelijk genoeg, maar dat de directeur meegaat, dat is absoluut bespottelijk
"Jongens, ophouden". Zoiets? Het gaat niet per se om leraar vs lerares maar het feit dat er geen enkele ruimte is voor daadkrachtig optreden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Wat zou een onderwijzeres gedaan hebben dan?
weggekeken, conflict uit de weg gegaan en nog een moorkop en een pond dove chocolade naar binnengewerktquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)sje-pleegt-zelfmoordquote:Nee he:
Een meisje van slechts twaalf jaar oud heeft zich donderdagmiddag in het Brabantse Maarheeze van het leven beroofd door voor een trein te springen. Het meisje zou jarenlang zijn gepest.Buren en schoolgenoten van het meisje, Simone, reageren geschokt op het nieuws. Volgens een buurtbewoner was Simone al jaren een buitenbeentje. "Al op de lagere school werd ze gepest. Dit speelt al jaren. Ze kon nooit meekomen. Ze heeft dit gedaan omdat ze werd gepest en dit niet langer kon verdragen", zegt de vrouw tegen Omroep Brabant.
Bij volwassenen geloof ik er niet zo in dat iemand een ander 'dood kan pesten' (als volwassene beschik je namelijk over het verstand om daar op een goede manier mee om te gaan), maar als kind is het toch anders. Hun hersenen zijn immers nog niet volgroeid. Daar komt bij dat ze niet voldoende ervaring hebben om dingen van zich af te kunnen schuiven.
Het meest hypocriete van dit verhaal? De school heeft een aparte rouwkamer ingericht waar de kinderen hun verdriet de loop kunnen laten. Dit a) zijn dus dezelfde kinderen die Simone dood hebben gepest, en b) het is dezelfde school die haar dood heeft laten pesten.
In dit soort gevallen moeten er maatregelen genomen worden tegen de school. De directie is er verantwoordelijk voor wat er school gebeurt. Als een specifiek kind vaak wordt gepest weten de docenten en de schoolleiding dat - ze doen er alleen niets aan.
Stel hun aansprakelijk. Zorg ervoor dat ze civilrechtelijk én strafrechtelijk worden vervolgd en voor je het weet behoort het pestprobleem grotendeels tot het verleden.
De regering doet zelf juist elke dag mee aan dit soort laf gedrag.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef hoas het volgende:
Dit is de kans om het tot ongekende hoogte aandacht te geven, kamervragen dus.
Niet alleen deze regeringquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
De regering doet zelf juist elke dag mee aan dit soort laf gedrag.
Is ook echt hetzelfdequote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:46 schreef hoas het volgende:
[..]
Ach ik mag ook niet grof tegen klanten doen, ook al behandelen ze je als een hond.
Is beter te vergelijken met klanten die andere klanten lastigvallen en een beveiliger die ingrijptquote:
Alles wijst erop dat zij niet is gepest.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerder deze week
[..]
http://www.dagelijksestan(...)sje-pleegt-zelfmoord
Mijn gevoel zegt dat het bericht incompleet is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtml
Tja, en als een gepest kind zelfmoord pleegt roept iedereen waarom deed niemand er wat aan.
Ik zou als docent iig geen excuusbrief hebben geschreven.
Precies, de falende ouders die een monstertje hebben gecreëerd zouden gestraft moeten worden, niet die leraar die opkomt voor zijn gepeste leerlingen.quote:
En terechtquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef JaJammerJan het volgende:
'ferm toespreken' en 'beetpakken' kan vrij dreigend overkomen. Zo waren we eens met een groepje van 5 toen we 12 jaar oud waren eens sneeuwballen gaan gooien op willekeurige ruiten in een straat om daarna weg te rennen. Een man was ons achterna gelopen en had uiteindelijk een van ons beetgepakt, nog net niet aan de kraag opgetilt en dingen gezegd in de trend: 'als je dit nog een keer doet, dan vind ik je en sla ik je dood'. Dat laat toch wel een impact achter als 12 jarige O.o
Maargoed ik weet de details hier niet natuurlijk.
Maar je hebt het daarna nooit meer gedaan, dat weet ik zeker.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef JaJammerJan het volgende:
'ferm toespreken' en 'beetpakken' kan vrij dreigend overkomen. Zo waren we eens met een groepje van 5 toen we 12 jaar oud waren eens sneeuwballen gaan gooien op willekeurige ruiten in een straat om daarna weg te rennen. Een man was ons achterna gelopen en had uiteindelijk een van ons beetgepakt, nog net niet aan de kraag opgetilt en dingen gezegd in de trend: 'als je dit nog een keer doet, dan vind ik je en sla ik je dood'. Dat laat toch wel een impact achter als 12 jarige O.o
Ik lees tussen de regels door dat dit incident grote indruk op je heeft gemaakt. Daarna heb je hopelijk geen rottigheid meer uitgehaald. Of ben je nog steeds een etter?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef JaJammerJan het volgende:
Als het OM zich ermee bemoeit heb ik de sterke indruk dat er iets meer is gebeurd dan even vastpakken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:22 schreef Ivy_Mike het volgende:
Tja, dat krijg je nou er van, na jarenlange roze rode beleid terreur van de PvdA op het onderwijs.
De leraren mogen van dit ideologische linkse randdebielen geen autoritair gedrag uitstralen op de tere kinderzieltjes, want dat zou schadelijk voor hen zijn.
Nou zie je het resultaat, het heeft zelf uitwerking op justitie, de leraar moet nota bene van de OM zijn excuus aanbieden op één van die pestkoppen, terwijl de slachtoffers hiermee dubbel gepakt voelen.
Excuusbrief voor wat eigenlijk?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, en als een gepest kind zelfmoord pleegt roept iedereen waarom deed niemand er wat aan.
Ik zou als docent iig geen excuusbrief hebben geschreven.
Precies hetzelfde. Ik wel in ieder geval... Wat een onzin, dit heeft niets te maken met man/vrouw, maar wat voor soort persoon of docent je bent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Van wat ik me kan herinneren hebben we het nog een paar keer gedaan, maar zijn we zo ver mogelijk weggebleven uit die straat en we zijn iedere keer toch wat harder weggerend dan eerst. Maar nee ik ben nu geen etter meer, dat soort gedrag gaat er met de leeftijd uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:24 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ik lees tussen de regels door dat dit incident grote indruk op je heeft gemaakt. Daarna heb je hopelijk geen rottigheid meer uitgehaald. Of ben je nog steeds een etter?
Welnee. Vergeet niet dat we in Nederland leven.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het OM zich ermee bemoeit heb ik de sterke indruk dat er iets meer is gebeurd dan even vastpakken.
Het bericht klinkt gewoon onvolledig.
En zo hoort het ook. Mijn ouders zeiden "dan heb je het vast gewoon verdiend" als ik met zon verhaal thuiskwam. Tegenwoordig gaat men verhaal halen of zelfs aangifte doen blijkbaarquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als mijn zoontje thuiskomt met het verhaal dat een leraar hem bij zijn arm gepakt heeft omdat hij kinderen pestte dan krijgt ie van mij nog een draai om zijn oren er overheen en mag HIJ een excuusbrief schrijven.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en sprak de belagers ferm toe, waarbij hij één van hen stevig bij de arm greep
Tja, zoals het hier staat,
kan het worden uitgelegd als een verkapte vorm van pijnigen,
hetgeen verboden is.
Zou er gestaan hebben:
De onderwijzer van OBS West spoedde zich naar buiten en greep één van hen stevig bij de arm en sprak de belagers ferm toe, dan kan het worden uitgelegd als noodzakelijk vastpakken om te verhinderen dat ie er vandoor ging, voordat ie ferm toegesproken was.
je mag toch zelfs je eigen kinderen niet eens meer slaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als mijn zoontje thuiskomt met het verhaal dat een leraar hem bij zijn arm gepakt heeft omdat hij kinderen pestte dan krijgt ie van mij nog een draai om zijn oren er overheen en mag HIJ een excuusbrief schrijven.
Waarom krijg ik het idee dat die docent waarschijnlijk ontslagen wordt en de ouders van de pestkop een schadevergoeding gaan eisen bij de docent wegens de psychische gevolgen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou deze pestende kinderen per direct van school verwijderen.
Succes ermee, ouders
Toen mijn dochter naar het v.o ging moesten wij een contract tekenen hoe met ekaar om te gaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef mark187 het volgende:
Wat een verwijving van de maatschappij dat er voor de 'slachtoffertjes' wordt gekozen, omdat men weer bang is voor de ouders.
Hetzelfde geldt voor die ouderavonden; vroeger keek ik er echt tegenop als m'n ouders naar een ouderavond gingen aangezien ze altijd weer met een preek thuiskwamen. Tegenwoordig zijn het juist de leraren die met angst naar een preek van de ouders uitkijken.
waarom?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die bedoel ik inderaad. In ieder geval naar buiten toe hoor je je lerarenteam altijd te steunen als bestuurder. Wat je er dan intern mee doet kun je altijd nog zien. Maar dit gaat nergens over, iedere volgende leerkracht op die school, en misschien ook wel anderen, zal de andere kant op kijken.
Dat gaat dan wel heel verquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerder deze week
[..]
Tja, als die pestkop een gekleurde afdruk van de hand waarmee hij is vastgepakt eraan overhoudt,quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het OM zich ermee bemoeit heb ik de sterke indruk dat er iets meer is gebeurd dan even vastpakken.
Het bericht klinkt gewoon onvolledig.
Ik zou niet weten waarom die daarmee moet stoppen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:59 schreef DS4 het volgende:
Nergens lees ik dat de pestkop door mag gaan met pesten...
Inderdaad. Een paar van die laffe mietjes die zich verschuilden achter een leraar kregen er vroeger een dag later wel weer flink van langs.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:00 schreef Montagui het volgende:
Wat zijn we toch een mietjesmaatschappij aan het worden, tjonge jonge.
Ik denk dat deze leraar het lastig gaat krijgen en ook zijn collega's op deze school. Nu de directie een signaal afgeeft dat de leraar niks mag doen tegen het pesten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:59 schreef DS4 het volgende:
Ik lees dat in de posts hierboven:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:59 schreef DS4 het volgende:
en dat allemaal voor een kutsalarisquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:16 schreef Voorschrift het volgende:
Wie wil er nou nog leraar worden, met dit soort onzin.
Kinderen hebben tegenwoordig meer "macht" in de klas dan de kerel die ervoor staat, en als je iets verkeerd doet heb je meteen de directie en ouders ziedend aan je bureau. Ik zou ervoor bedanken, je een beetje laten piepelen door kutkinderen en een zwakke directie bang is en automatisch jou slachtoffert.
Kijk, dit is wat we willen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerder deze week
[..]
De kans is inderdaad erg groot dat je kind dat eerlijk zou zeggen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Daar kom ik dan wel achter als ik de leraar heb gevraagd wat er gebeurd isquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans is inderdaad erg groot dat je kind dat eerlijk zou zeggen.
Dit dus ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom die daarmee moet stoppen?
Integendeel, wij vinden zelfmoord leuk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:00 schreef Montagui het volgende:
Wat zijn we toch een mietjesmaatschappij aan het worden, tjonge jonge.
Nee, want de ouders die gelijk naar de politie rennen om de docent aan te pakken geven een heel goed signaal af dat pesten toch echt not done is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:59 schreef DS4 het volgende:
Jij geloofd een leraar eerder dan je eigen kind?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Daar kom ik dan wel achter als ik de leraar heb gevraagd wat er gebeurd is
Dat de leraar wel probeert die kutkinderen op te voeden waar de ouders in falen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Excuusbrief voor wat eigenlijk?
Of van een witteboordcrimineel zonder geweten die maar blijft roepen dat als het OM er zich mee bemoeit het vast heul erg is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:03 schreef DS4 het volgende:
Dit draadje is weer een mooi voorbeeld van hoe weinig mensen hun hersenen wensen te gebruiken...
Ik vraag mij alleen wel af hoe erg dat "beetpakken" daadwerkelijk is geweest. Misschien was dit ook wel een etterbakje dat zich altijd maar gepakt voelt, en bij het minste gaat klagen dat het niet eerlijk is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
Ik vraag mij alleen wel af hoe erg dat "pesten" daadwerkelijk is geweest. Misschien was dit ook wel een leerkracht die zich overal maar verantwoordelijk over voelt en bij het minste met zijn vingertje gaat wijzen.
En vervolgens zijn ouders weet te mobiliseren die zonder verhaal te halen direct naar de politie stappen om aangifte te doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen wel af hoe erg dat "beetpakken" daadwerkelijk is geweest. Misschien was dit ook wel een etterbakje dat zich altijd maar gepakt voelt, en bij het minste gaat klagen dat het niet eerlijk is.
Alles kan, daarom is het ook allemaal speculatie wat wij hier posten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen wel af hoe erg dat "beetpakken" daadwerkelijk is geweest. Misschien was dit ook wel een etterbakje dat zich altijd maar gepakt voelt, en bij het minste gaat klagen dat het niet eerlijk is.
Diarree opwekkende debiliteit.quote:Voor de politie en het Openbaar Ministerie is de zaak nu afgedaan, omdat de leerkracht de pestkop een excuusbrief heeft geschreven.
En jij weet het natuurlijk welquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:03 schreef DS4 het volgende:
Dit draadje is weer een mooi voorbeeld van hoe weinig mensen hun hersenen wensen te gebruiken...
En dit.... het is niet te geloven, en al die ouders maar zeiken dat er bijna geen mannelijke leerkrachten meer zijn, en dat de juffen meisjesgedrag van jongetjes verwachten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En vervolgens zijn ouders weet te mobiliseren die zonder verhaal te halen direct naar de politie stappen om aangifte te doen.
Volgens ds4 mag je niet speculeren hierover, behalve als je zelf ds4 bent, dan mag je gewoon roeptoeteren dat je denkt dat het bericht niet volledig is enzo, en andere mensen niet kunnen nadenken enzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles kan, daarom is het ook allemaal speculatie wat wij hier posten.
Tja... ds4...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens ds4 mag je niet speculeren hierover, behalve als je zelf ds4 bent, dan mag je gewoon roeptoeteren dat je denkt dat het bericht niet volledig is enzo, en andere mensen niet kunnen nadenken enzo.
Exact, en als de ouders van het door hun gecreëerde monstertje de leraar willen pakken, beschuldigen zij hem van pedofilie. Waarom er nog mensen zijn die in dit land leraar willen worden is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:
Prachtig voorbeeld van de hedendaagse doorgedraaide ouderclub die menen dat hun kinderen nooit iets fout doen en het altijd maar blind op nemen voor hun kind. Mooie maatschappij waar we in leven, je bent als docent die het juiste probeert te doen gewoon vogelvrij.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit.... het is niet te geloven, en al die ouders maar zeiken dat er bijna geen mannelijke leerkrachten meer zijn, en dat de juffen meisjesgedrag van jongetjes verwachten.
Jongetjes zijn jongetjes en die moet je ook als jongetjes aanpakken op hun gedrag, en dat softe een beetje haken en breien en ondertussen met een kopje thee en een koekje bespreken dat het "niet fijn is" dat een kind zoiets doet gaat m niet worden, tenminste niet voor pestende etterbakjes.
trauma, knul?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Want pestende meisjes moet je niet hard aanpakken natuurlijk. Jongens zijn niets vergeleken meisjes qua pesten.
Ik zou niet eens meer bij die school willen werken als iuk die leraar was.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat deze leraar het lastig gaat krijgen en ook zijn collega's op deze school. Nu de directie een signaal afgeeft dat de leraar niks mag doen tegen het pesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |