Mwa. Ik mag graag een topic van sigme lezen (F&F / sigme's diergaarde deel drie) en heb wel voeling met beesten, maar ben te dom voor boer. Slim genoeg voor ingenieur, makkelijk zat. En varkens vind ik echt leuk. Leuker dan koeien.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mooi!
Het lijkt me trouwens prachtig om met die koeien om te gaan al hoop ik dat het een beetje een fatsoenlijke boederij was qua dierenwelzijn. Ik kom wel eens op een biologische boerderij, ik vind het prachtig om die koeien en varkens te zien. Die koeien hebben intrigerende gedragstrekjes (nieuwsgierigheid, aanhankelijkheid, speelsheid als ze weer voor het eerst de weide in gaan) en varkens door de modder zien rollen is ook wel mooi. Ook bij een biologische boerderij is het natuurlijk verre van ideaal. Hoe normaal is het dat een kip bijna dagelijks een ei legt en dat een koe zulke grote uiers heeft?
Ja, inderdaad.quote:[..]
Dan kom je op Matador zijn stelling uit.
JIj hebt weinig begrepen van mijn reactie. Ik heb het opgegeven om het je wel duidelijk te maken aangezien dit vergeefse moeite zou zijn, als je het nu nog niet hebt begrepen dan ga jij het ook niet begrijpen. Misschien wil Kees of Matador nog een poging wagen maar mij gaat het duidelijk niet lukken aangezien ik dat punt wat voor ons 3 al lang duidelijk is niet nog meer in Jip- en Janneketaal kan uitleggen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergelijkingen zijn gewoon te achterlijk voor woorden.
Pesten is gewoonweg niet te vergelijkingen met zaken als hardlopen.
Ad hominem.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
JIj hebt weinig begrepen van mijn reactie. Ik heb het opgegeven om het je wel duidelijk te maken aangezien dit vergeefse moeite zou zijn, als je het nu nog niet hebt begrepen dan ga jij het ook niet begrijpen. Misschien wil Kees of Matador nog een poging wagen maar mij gaat het duidelijk niet lukken aangezien ik dat punt wat voor ons 3 al lang duidelijk is niet nog meer in Jip- en Janneketaal kan uitleggen.
Dat assertief zijn is iets wat je kunt leren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wanneer een kind zichzelf redt, en dus assertief is kun je niet spreken van pesten.
Het zijn allebei prachtige dieren die naar mijn mening te weinig gewaardeerd worden. Mensen anthropomorphiseren Honden en katten nogal en hebben bij varkens en koeien veel minder die neiging, als je die beesten van dichtbij hebt gezien en een beetje gevoel voor die dieren hebt dan zie je snel in dat dat toch niet helemaal op zijn plaats is. In zo'n koe of varken gaat zeker niet minder om dan in een kat of een hond. Op zich ook logisch natuurlijk.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa. Ik mag graag een topic van sigme lezen (F&F / sigme's diergaarde deel drie) en heb wel voeling met beesten, maar ben te dom voor boer. Slim genoeg voor ingenieur, makkelijk zat. En varkens vind ik echt leuk. Leuker dan koeien.
Ik herinner me mijn gedrag tegenover beesten van vroeger en schaam me soms. De dieren produceren niet alleen veel, maar krijgen ook veel voer en verzorging.
Nee, een eerlijk antwoord. Als ik een ad hominem zou plegen dan zou ik er wat anders bij halen en dan had ik dat al veel eerder gedaan. Ik zeg gewoon eerlijk dat het mij niet lukt om het jou uit te leggen. Ik had wel beter de woorden gebruikt "dan ga jij het niet begrijpen met behulp van mijn uitleg".quote:
Weer een ad hominem.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, een eerlijk antwoord. Als ik een ad hominem zou plegen dan zou ik er wat anders bij halen en dan had ik dat al veel eerder gedaan. Ik zeg gewoon eerlijk dat het mij niet lukt om het jou uit te leggen.
Dat isquote:
ook.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergelijkingen zijn gewoon te achterlijk voor woorden.
Pesten is gewoonweg niet te vergelijkingen met zaken als hardlopen.
Het ligt zo erg in het verlengde dat dat een logisch gevolg is. Het eigenlijke onderwerp is echter belangrijk genoeg en hoe wereldvreemd het voor de meeste van ons ook is dat er aangifte tegen die leraar is gedaan en dat hij gedwongen vakantiedagen moest opgebruiken (waar hij niet bepaald van heeft kunnen genieten, naar ik aanneem), er zijn blijkbaar ook mensen die wel begrip hebben voor die aangifte. Het is daarom misschien wel goed om daar toch nog eens verder over te discussiëren. Wat zijn de gevolgen voor onze samenleving als we voor zoiets aangifte doen? Het is niet omdat iets kan dat je het daarom ook maar moet doen. Ik durf rustig te stellen dat de mensen die deze wet bedachten en wijzigden (mishandeling) bepaald niet dit in gedachte hadden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Overigens is deze discussie wel buiten de orde: zij gaat over de wenselijkheid van het bestrijden van pesten, terwijl deze draad gaat over de docent die ingrijpt.
Ik heb al veel inhoud gebracht en getracht jou mee te krijgen met iets waar de anderen die meededen aan deze discussie al klaar mee waren. Dat dat niet is gelukt kan ik maar beperkt helpen, misschien dat ik met meer geduld en betere didactische vaardigheden er wel in zou slagen maar met die opmerking die Kees net nog citeerde was de grens van mijn geduld bereikt. Ik ben nu eenmaal niet perfect en ik ben de eerste om dat onder ogen te zien en daar vrede mee te hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
Ga je nog iets inhoudelijks brengen of blijf je gewoon trollen?
Ik mag aannemen dat de wet op grond waarvan aangifte is gedaan, gaat over het mishandelen van kinderen. Deze leraar zou dan een kind mishandeld (geknepen) hebben om het pesten te stoppen dan wel een verhoor van een verdachte mogelijk te maken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het ligt zo erg in het verlengde dat dat een logisch gevolg is. Het eigenlijke onderwerp is echter belangrijk genoeg en hoe wereldvreemd het voor de meeste van ons ook is dat er aangifte tegen die leraar is gedaan en dat hij gedwongen vakantiedagen moest opgebruiken (waar hij niet bepaald van heeft kunnen genieten, naar ik aanneem), er zijn blijkbaar ook mensen die wel begrip hebben voor die aangifte. Het is daarom misschien wel goed om daar toch nog eens verder over te discussiëren. Wat zijn de gevolgen voor onze samenleving als we voor zoiets aangifte doen? Het is niet omdat iets kan dat je het daarom ook maar moet doen. Ik durf rustig te stellen dat de mensen die deze wet bedachten en wijzigden (mishandeling) bepaald niet dit in gedachte hadden.
Ik weet niet hoe het juridisch zit maar logisch gezien kan ik deze gedachtegang perfect volgen. Misschien zou justitie het voor de rechter moeten laten komen zodat een rechter eens duidelijk kan verwoorden dat dit geen mishandeling is maar inderdaad een proportioneel middel is om een ander die aan hem is toevertrouwd te verdedigen. Met zo'n precedent kunnen de leraren wat meer speelruimte krijgen dan dat ze nu hebben, of in ieder geval kan duidelijk worden gemaakt voor hen dat ze die speelruimte hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat de wet op grond waarvan aangifte is gedaan, gaat over het mishandelen van kinderen. Deze leraar zou dan een kind mishandeld (geknepen) hebben om het pesten te stoppen dan wel een verhoor van een verdachte mogelijk te maken.
Maar dat is niet waar de wet over de kindermishandeling over ging. Die was bedoeld om mishandeling door de eigen ouders of werkgevers of zo te stoppen.
Ik zou hier meer denken aan het stoppen van een overtreding/misdrijf (namelijk het pesten van iemand = toebrengen van letsel ofwel plegen van (kinder)mishandeling) en het uitvoeren van een burgerarrestatie. Dat is niet strafbaar, maar vast wel aan regels gebonden.
Ook zou gedacht kunnen worden aan verdediging van mensen die aan je toevertrouwd zijn. Dat mag, je mag je eigen veiligheid en die van je naasten verdedigen, al is het aan grenzen gebonden.
Misschien kan DS4 hier iets over zeggen? Het gaat mijn juridische kennis te boven.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het juridisch zit maar logisch gezien kan ik deze gedachtegang perfect volgen. Misschien zou justitie het voor de rechter moeten laten komen zodat een rechter eens duidelijk kan verwoorden dat dit geen mishandeling is maar inderdaad een proportioneel middel is om een ander die aan hem is toevertrouwd te verdedigen. Met zo'n precedent kunnen de leraren wat meer speelruimte krijgen dan dat ze nu hebben, of in ieder geval kan duidelijk worden gemaakt voor hen dat ze die speelruimte hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |