4 s'morgens ook hé.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:54 schreef Mord_Sith het volgende:
Meer eten, je bent in de groei en sport en eet maar 3 boterhammen op een dag?
Ja, snap ik. Maar, er kan gewoon wel wat af. Heb gewoon wel een buikje zeg maar. Dan kan het toch niet kwaad?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:18 schreef goed_volk het volgende:
14 en dan zo met je gewicht bezig..? Je groeit nog, neem lekker een boterham extra (beter met gewone jam dan light, want kankerverwekkende zoetstoffen).
'Normaal' eten is idd het beste, niet (te veel) snoepen. Pas ongeveer vanaf je 21-ste kan je eens een keer naar je gewicht/verhouding gaan kijken. Voor die tijd groei je nog gewoon en heb je alle voedingsstoffen nog keihard nodig.
Ik vind het voor een actieve jongen in de groei bar weinig. Veel goeds voor je lichaam zal het niet doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:26 schreef Fokker101 het volgende:
Ik zou mijn eetschema zeg maar posten kunnen jullie een beetje zien.
Maandag tm Vrijdag (Het is niet altijd het zelfde maar het komt wel overeen)
7:45 1 broodje met gezond beleg, met een kop thee of halfvolle melk.
10:00 2 of 1 broodje met gezond beleg met eerder ranja. Maar nu thee/water.
12:00 Zelfde als 10:00 1( of 2) broodjes.
14:30 water, en na een uurtje 2 kopjes thee zonder suiker.
Dan tot 17:00 of 18:00 gewoon normaal mee eten met het avond eten.
en om 19:00 thee/water. En dan om 10:00 slapen.
Oordeel maar.
Tis niet bijster weinig verder, meeste mensen komen niet veel verder dan 4-5 broodjes op een dag.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het voor een actieve jongen in de groei bar weinig. Veel goeds voor je lichaam zal het niet doen.
Hoe lang en zwaar ben je inderdaad? Voor iemand die een keer of zes in de week sport is dit bijzonder weinig, en ja ik weet dat je eerst meer at maar ook al met af en toe een koekje en wat ranja is dit erg weinig. Je hebt toch aardig wat koekjes gehad als je nu een buikje hebt, of je weegt nauwelijks iets (skinnyfat) dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:26 schreef Fokker101 het volgende:
Ik zou mijn eetschema zeg maar posten kunnen jullie een beetje zien.
Maandag tm Vrijdag (Het is niet altijd het zelfde maar het komt wel overeen)
7:45 1 broodje met gezond beleg, met een kop thee of halfvolle melk.
10:00 2 of 1 broodje met gezond beleg met eerder ranja. Maar nu thee/water.
12:00 Zelfde als 10:00 1( of 2) broodjes.
14:30 water, en na een uurtje 2 kopjes thee zonder suiker.
Dan tot 17:00 of 18:00 gewoon normaal mee eten met het avond eten.
en om 19:00 thee/water. En dan om 10:00 slapen.
Oordeel maar.
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef mapima het volgende:
Stop met lightproducten eten. Ten eerste zitten er stoffen in waardoor je juist dik kan wordne, als tweede is het veel fijner om af en toe te genieten van ECHT eten.
Welke stoffen dan?quote:Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef mapima het volgende:
Stop met lightproducten eten. Ten eerste zitten er stoffen in waardoor je juist dik kan wordne, als tweede is het veel fijner om af en toe te genieten van ECHT eten.
google maar eens over informstie. het is smerig her bevat calorien en beinvloed de stofwisseling op een negatieve manierquote:Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.
Wat een onzin. Light producten zijn vreselijk. Vaak zijn de goede vetten eruit gehaald en vervangen door slechte suikers, puur om de kcal omlaag te brengen. En cola light is gezoet met aspartaam, wat niet per se slecht is, maar ook niet denderend goed. Beter eet je gewoon de volle, pure producten in plaats van die light troep. Jij mag trouwens eerder wat meer gaan eten dan wat minder. Probeer eventueel wat meer eiwitten toe te voegen, zoals al eerder is vermeld. Je spieren kunnen wel wat extra's gebruiken.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.
Nee, natuurlijk niet. Er zitten meer calorieën in normale cola dan in light.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:05 schreef Fokker101 het volgende:
Bedankt voor de tips, ben al 1 kilo kwijt. Eet nu wel gewoon wat meer eiwitten. Zoals fruit, vlees etc. Anders groei je ook niet veel in de lengte. Maar het is dus beter om af te vallen om gewoon normale cola te drinken?
Nee, natuurlijk niet. Een glas cola is gewoon een glas suikerklontjes, met veel calorieën. Een glas cola light is een glas kankerverwekkende chemicaliën zonder calorieën. Om af te vallen kies je voor het tweede, om gezond bezig te zijn drink je gewoon beide niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:05 schreef Fokker101 het volgende:
Bedankt voor de tips, ben al 1 kilo kwijt. Eet nu wel gewoon wat meer eiwitten. Zoals fruit, vlees etc. Anders groei je ook niet veel in de lengte. Maar het is dus beter om af te vallen om gewoon normale cola te drinken?
Waarom?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:42 schreef PluisigNijntje het volgende:
Vuistregels:
- Elke twee/drie uur iets kleins eten
- Veel water drinken
Omdat je buik dan rustig de tijd heeft om elke maaltijd te verwerken en omdat je dan minder snel te weinig eet.. Één grote maaltijd eten op een dag lijkt misschien vanuit evolutionair oogpunt best logisch, maar daarmee is de vertering de rest van de dag in rust en schrikt het zich kapot als het ineens een halve kilo stamppot moet verwerken.quote:
Heb ik ook altijd gehad. Lekker boeiend. Wil je zo'n mager scharminkel zijn die een sixpack heeft omdat hij op 7% vet zit of iemand die meer buikspieren heeft maar waar het verborgen zit?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:20 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar, er kan gewoon wel wat af. Heb gewoon wel een buikje zeg maar. Dan kan het toch niet kwaad?
Niet helemaal waar en het is voor de man zelfs beter (marginaal beter) om veel in een keer te eten dan het verspreiden over de dag in verband met je hormonen. Insuline, wat vrijkomt als je eet, heeft een inhiberende werking op de HGH en testosteronspiegels.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Omdat je buik dan rustig de tijd heeft om elke maaltijd te verwerken en omdat je dan minder snel te weinig eet.. Één grote maaltijd eten op een dag lijkt misschien vanuit evolutionair oogpunt best logisch, maar daarmee is de vertering de rest van de dag in rust en schrikt het zich kapot als het ineens een halve kilo stamppot moet verwerken.
En als je metabolisme een beetje op gang komt door meer te eten of veel te sporten krijg je vanzelf elke 2/3 uur honger.
Met dit soort advies blijf je natuurlijk een tientonner.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:42 schreef PluisigNijntje het volgende:
terwijl jij er zeker wel 2500 mag eten. Als je dat gaat doen kom je misschien eerst een kilootje aan, en daarna vliegen ze eraf, dat garandeer ik je.
Het is raar dat je slechts deze mogelijkheden geeft. Waarom niet gespierd met 7% vet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd gehad. Lekker boeiend. Wil je zo'n mager scharminkel zijn die een sixpack heeft omdat hij op 7% vet zit of iemand die meer buikspieren heeft maar waar het verborgen zit?
Zie jij die jochies wel eens van 12-15 die een sixpack hebben. Die hebben ze nagenoeg allemaal omdat ze mager zijn, niet omdat ze gespierd zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:08 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is raar dat je slechts deze mogelijkheden geeft. Waarom niet gespierd met 7% vet?
Klopt, maar je hoort juist te streven naar veel spiermassa en een laag vetpercentage.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie jij die jochies wel eens van 12-15 die een sixpack hebben. Die hebben ze nagenoeg allemaal omdat ze mager zijn, niet omdat ze gespierd zijn.
Je verdraait m'n woorden, er staat 2000-2500.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Met dit soort advies blijf je natuurlijk een tientonner.
Faalhaas.
Ik ken ze niet hoor?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis niet bijster weinig verder, meeste mensen komen niet veel verder dan 4-5 broodjes op een dag.
Snacken, kan. Maar grotere maaltijden wil ook helpen. Ontbijt, lunch en avondeten.quote:Punt is alleen dat er naast brood en avondeten niks op zijn menu staat, hij doet in principe niks verkeerd behalve dat hij gewoon ''niet'' snackt... Ik ben precies hetzelfde als hem, meer snacken!
En daar valt ook een banaan of een appel onder.. maar ook een patatje of een tosti of een kommetje soep, whatever.
Ik lees nu zegmaar een ''baseline'' qua voeding die niet verkeerd is dus eigenlijk.. Maar er moet meer muziek in om het geluid voller te maken.
Mensen die zo weinig eten. De mannen die ik ken vreten aan een stuk door juist.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wie ken je niet?
Wat is dan een correct eetpatroon?
onzin, maar het klinkt wel leukquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Omdat je buik dan rustig de tijd heeft om elke maaltijd te verwerken en omdat je dan minder snel te weinig eet.. Één grote maaltijd eten op een dag lijkt misschien vanuit evolutionair oogpunt best logisch, maar daarmee is de vertering de rest van de dag in rust en schrikt het zich kapot als het ineens een halve kilo stamppot moet verwerken.
En als je metabolisme een beetje op gang komt door meer te eten of veel te sporten krijg je vanzelf elke 2/3 uur honger.
Ja, eet s'morgens ook muesli met melk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:42 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ga alsjeblieft gewoon normaal eten.
Je bent 14, in de groei, man, sport fanatiek. Het lijstje dat je post komt amper over de 1000kcal heen terwijl jij er zeker wel 2000-2500 mag eten. Als je dat gaat doen kom je misschien eerst een kilootje aan, en daarna vliegen ze eraf, dat garandeer ik je.
Een voorbeeldje van wat ik vind dat jij moet eten:
Ontbijt: 3 bruine boterhammen met beleg of kwark/yoghurt met muesli (geen cruesli als je het gezond wilt houden) Allebei mag ook als je trek hebt.
Tussendoor: een stuk fruit en/of een gekookt eitje of een handje nootjes
Lunch: 4 boterhammen met beleg of bijvoorbeeld 3 en een banaan
Tussendoor: fruit/ei/nootjes
Avondeten: normale portie
T: eventueel nog wat kwark/yoghurt
Dit is een heel net, 'clean' lijstje, je mag heus ook nog wel eens een koekje of whatever eten. Maar dit lijkt me een veel gezondere basis dan wat je nu eet. Verdorie jongen, dat hele lijstje eet ik in een paar uur al!
Vuistregels:
- Elke twee/drie uur iets kleins eten
- Veel water drinken
Zoals wat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ja leuk, maar dat is dus niet wat ik je aanraad.
Een beschuitje met een kop thee of een kopje cup a soup doet echt niks voor je, ik zou daar wat gezonders of in ieder geval meer substantieels voor kiezen. En na het eten zou ik nog wel wat eten, want anders eet je dus van een uur of 6/7 's avonds tot 's morgens 7/8 helemaal niets.
Zoals wat ik zei, een gekookt ei, een hand pinda's of hazelnoten, banaan..quote:
Aspartaam is helemaal niet zo gezond. Dat is al één punt. Kijk maar eens wat aspartaam mogelijk veroorzaakt. Er zijn maxiumwaarden maar voor je het weet overschrijdt je die.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Aspartaam is ontzettend goed onderzocht, juist door alle kritieken. De gezondheidsrisico's zijn minimaal. Misschien als je er gevoelig voor bent niet, of als je er op een dag 3 liter cola light doorheen jast, maar verder valt het mee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:30 schreef mapima het volgende:
[..]
Aspartaam is helemaal niet zo gezond. Dat is al één punt. Kijk maar eens wat aspartaam mogelijk veroorzaakt. Er zijn maxiumwaarden maar voor je het weet overschrijdt je die.
Dit, geef die info.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:14 schreef papernote het volgende:
Lengte, gewicht, geslacht. Kom op... geef die info.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |