abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137747862
Hoi, ik had effe een vraagje. Ik ben 14 jaar en ben niet extreem dik. Maar, er kan gewoon wel 2 of 4 kilo van af. Nu was mijn vraag hoe krijg je dat er een beetje snel van af. Ja, sporten. Ik sport nu 6x per week. ( Aantal keer gym op school en gewoon voetbal). Ik at altijd al niet bijzonder veel. Maar, mijn verbranding is nog al aan de lage kant. Dus het duurt volgens mij wat langer. Maar, ik nam soms wel is 2/3 koekjes uit school tijd wat natuurlijk niet hoeft. Ik heb nu al wel wat aan mijn ''eetpatroon'' gedaan. Drink geen ranja meer, drink nu water en thee zonder suiker. Neem geen koekjes meer uit schooltijd. S'morgens eet ik meestal gewoon een boterham met light jam. En om 10 (pauze) uur weer een broodje met sandwich spread. En dan om 12 uur het zelfde. Dus heb 3 broodjes. Eet gewoon wel aardappels groente vlees ook fruit af en toe. Nu was mijn vraag hebben jullie een tip om sneller af te vallen. En hoe lang zou het dan duren voordat ik het een beetje kwijt ben.
pi_137747926
Meer eten, je bent in de groei en sport en eet maar 3 boterhammen op een dag? -O-
Mokkel met stuntstok
pi_137747964
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:54 schreef Mord_Sith het volgende:
Meer eten, je bent in de groei en sport en eet maar 3 boterhammen op een dag? -O-
4 s'morgens ook hé.
pi_137748007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:54 schreef Fokker101 het volgende:

[..]

4 s'morgens ook hé.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:52 schreef Fokker101 het volgende:
Dus heb 3 broodjes.
Mokkel met stuntstok
pi_137748025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:55 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

[..]

Foutje :$ Maar, 4 dus.
pi_137748413
ff wat anders.

Ik zou een beetje oppassen dat je gewicht geen obsessie wordt, je bent pas 14 dus dat is echt hartstikke jong! Dat is geen leeftijd om je over 2 tot 4 kg (!! :') ) druk te maken. Geen reden om allerlei light producten te gaan nuttigen. Je sport echt extreem vaak b.v. dus daar heb je echt energie voor nodig. Je bent nog in de groei daar heb je ook energie voor nodig maar ook goede bouwstoffen. Dus ik zou wel dingen eten waar niet van alles uitgehaald is zoals bij lightproducten.

En volgens mij is het heel erg knap als je iemand voor de spiegel zet en kunt "zien" dat die persoon 2 kg is afgevallen of bijgekomen. M.a.w. ik ben bang dat het een beetje tussen je oren zit. Ga voor de spiegel staan en niet op de weegschaal, ben blij met je zelf dan is het toch goed?? En please ga je zelf niet vergelijken met mensen die een totaal andere bouw hebben, dat is niet realistisch. Bovendien ben je nog veel te jong dus geef het tijd...

Tis niet slecht bedoelt, maar ik ken iemand die zo de hele tijd bezig is en die persoon neigt soms echt naar anorexia en dat is heulll niet gezond.
pi_137748777
Iets minder snoepen dan komt het vanzelf wel goed. Je bent nog in de groei, geef het wat tijd.
pi_137748962
Maar, als ik zo blijf eten binnen hoeveel tijd ben ik dan dunner?. Want, voor de zomer zou ik natuurlijk wel wat er af willen. Staat me net iets beter zwemmen/kleding etc.
Maar als ik zo eet groei ik toch gewoon wel oke. Of moet ik meer eten? Ik zelf vind dat ik wel oké eet. Eet gewoon altijd wel goed mee met het avondeten.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:18:58 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_137749002
14 en dan zo met je gewicht bezig..? Je groeit nog, neem lekker een boterham extra (beter met gewone jam dan light, want kankerverwekkende zoetstoffen).
'Normaal' eten is idd het beste, niet (te veel) snoepen. Pas ongeveer vanaf je 21-ste kan je eens een keer naar je gewicht/verhouding gaan kijken. Voor die tijd groei je nog gewoon en heb je alle voedingsstoffen nog keihard nodig.

-edit- Een nader ding: als je te weinig eet, gaat je lichaam juist alles vasthouden dat het binnen krijgt. Is een soort van overlevings-modus. Vooral dus goed blijven eten en in die zin val je af door juist te eten (mits gezond).
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_137749062
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:18 schreef goed_volk het volgende:
14 en dan zo met je gewicht bezig..? Je groeit nog, neem lekker een boterham extra (beter met gewone jam dan light, want kankerverwekkende zoetstoffen).
'Normaal' eten is idd het beste, niet (te veel) snoepen. Pas ongeveer vanaf je 21-ste kan je eens een keer naar je gewicht/verhouding gaan kijken. Voor die tijd groei je nog gewoon en heb je alle voedingsstoffen nog keihard nodig.
Ja, snap ik. Maar, er kan gewoon wel wat af. Heb gewoon wel een buikje zeg maar. Dan kan het toch niet kwaad?
pi_137749349
Ik zou mijn eetschema zeg maar posten kunnen jullie een beetje zien.

Maandag tm Vrijdag (Het is niet altijd het zelfde maar het komt wel overeen)

7:45 1 broodje met gezond beleg, met een kop thee of halfvolle melk.

10:00 2 of 1 broodje met gezond beleg met eerder ranja. Maar nu thee/water.

12:00 Zelfde als 10:00 1( of 2) broodjes.

14:30 water, en na een uurtje 2 kopjes thee zonder suiker.

Dan tot 17:00 of 18:00 gewoon normaal mee eten met het avond eten.

en om 19:00 thee/water. En dan om 10:00 slapen.

Oordeel maar.
pi_137749837
Denk dat het vooral zaak is dat je bf omlaag gaat. Probeer eens meer eiwitten te eten. Vervang die jam op je boterham eens door een eitje of vlees (kipfilet).
pi_137749849
Over een poos krijg je toch een groeispurt en dan heb je die energie echt nodig. Ik zou alleen wat fruit eten! En bij voorkeur geen witte broodjes.
pi_137749870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:26 schreef Fokker101 het volgende:

Oordeel maar.
Ik vind het voor een actieve jongen in de groei bar weinig. Veel goeds voor je lichaam zal het niet doen.
pi_137749949
als je groeit gaat dat vanzelf
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_137750005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het voor een actieve jongen in de groei bar weinig. Veel goeds voor je lichaam zal het niet doen.
Tis niet bijster weinig verder, meeste mensen komen niet veel verder dan 4-5 broodjes op een dag.

Punt is alleen dat er naast brood en avondeten niks op zijn menu staat, hij doet in principe niks verkeerd behalve dat hij gewoon ''niet'' snackt... Ik ben precies hetzelfde als hem, meer snacken!

En daar valt ook een banaan of een appel onder.. maar ook een patatje of een tosti of een kommetje soep, whatever.

Ik lees nu zegmaar een ''baseline'' qua voeding die niet verkeerd is dus eigenlijk.. Maar er moet meer muziek in om het geluid voller te maken.
Rustig aan.
pi_137750564
Oke, gewoon na school kan ik best een fruitstuk nemen? . Ik hoorde ook iets. Dat het dan goed is om je verbranding op gang te brengen klopt dit?
pi_138061864
*Minder huilen
*2 liter water per dag
*een uur wandelen in de ochtend voor het ontbijt

Ik wacht op je bedankje
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_138063973
Hoe lang/zwaar ben je?
pi_138106613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:26 schreef Fokker101 het volgende:

Oordeel maar.
Hoe lang en zwaar ben je inderdaad? Voor iemand die een keer of zes in de week sport is dit bijzonder weinig, en ja ik weet dat je eerst meer at maar ook al met af en toe een koekje en wat ranja is dit erg weinig. Je hebt toch aardig wat koekjes gehad als je nu een buikje hebt, of je weegt nauwelijks iets (skinnyfat) dus.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:22:37 #21
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_138109930
14 is wel héél jong man... Dan hoef je daar nog niet zo mee bezig te zijn.. Maar stop gewoon met het drinken van frisdrank. Tuurlijk kan wel een keer een blikje ofzo, maar beperk het. Drink 2 liter water per dag, vermijd producten waar veel koolhydraten inzitten en ga hardlopen.
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 24 maart 2014 @ 13:40:11 #22
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_138112173
Niet zo druk maken om je gewicht. Het is echt niet erg om een paar kilo meer te wegen. Als het maar niet ongezond dik is. :)
pi_138118336
Stop met lightproducten eten. Ten eerste zitten er stoffen in waardoor je juist dik kan wordne, als tweede is het veel fijner om af en toe te genieten van ECHT eten.
pi_138118480
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef mapima het volgende:
Stop met lightproducten eten. Ten eerste zitten er stoffen in waardoor je juist dik kan wordne, als tweede is het veel fijner om af en toe te genieten van ECHT eten.
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.
pi_138118495
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef mapima het volgende:
Welke stoffen dan?
It's not too late to change your hikikomori ways!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')