4 s'morgens ook hé.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:54 schreef Mord_Sith het volgende:
Meer eten, je bent in de groei en sport en eet maar 3 boterhammen op een dag?
Ja, snap ik. Maar, er kan gewoon wel wat af. Heb gewoon wel een buikje zeg maar. Dan kan het toch niet kwaad?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:18 schreef goed_volk het volgende:
14 en dan zo met je gewicht bezig..? Je groeit nog, neem lekker een boterham extra (beter met gewone jam dan light, want kankerverwekkende zoetstoffen).
'Normaal' eten is idd het beste, niet (te veel) snoepen. Pas ongeveer vanaf je 21-ste kan je eens een keer naar je gewicht/verhouding gaan kijken. Voor die tijd groei je nog gewoon en heb je alle voedingsstoffen nog keihard nodig.
Ik vind het voor een actieve jongen in de groei bar weinig. Veel goeds voor je lichaam zal het niet doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:26 schreef Fokker101 het volgende:
Ik zou mijn eetschema zeg maar posten kunnen jullie een beetje zien.
Maandag tm Vrijdag (Het is niet altijd het zelfde maar het komt wel overeen)
7:45 1 broodje met gezond beleg, met een kop thee of halfvolle melk.
10:00 2 of 1 broodje met gezond beleg met eerder ranja. Maar nu thee/water.
12:00 Zelfde als 10:00 1( of 2) broodjes.
14:30 water, en na een uurtje 2 kopjes thee zonder suiker.
Dan tot 17:00 of 18:00 gewoon normaal mee eten met het avond eten.
en om 19:00 thee/water. En dan om 10:00 slapen.
Oordeel maar.
Tis niet bijster weinig verder, meeste mensen komen niet veel verder dan 4-5 broodjes op een dag.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het voor een actieve jongen in de groei bar weinig. Veel goeds voor je lichaam zal het niet doen.
Hoe lang en zwaar ben je inderdaad? Voor iemand die een keer of zes in de week sport is dit bijzonder weinig, en ja ik weet dat je eerst meer at maar ook al met af en toe een koekje en wat ranja is dit erg weinig. Je hebt toch aardig wat koekjes gehad als je nu een buikje hebt, of je weegt nauwelijks iets (skinnyfat) dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:26 schreef Fokker101 het volgende:
Ik zou mijn eetschema zeg maar posten kunnen jullie een beetje zien.
Maandag tm Vrijdag (Het is niet altijd het zelfde maar het komt wel overeen)
7:45 1 broodje met gezond beleg, met een kop thee of halfvolle melk.
10:00 2 of 1 broodje met gezond beleg met eerder ranja. Maar nu thee/water.
12:00 Zelfde als 10:00 1( of 2) broodjes.
14:30 water, en na een uurtje 2 kopjes thee zonder suiker.
Dan tot 17:00 of 18:00 gewoon normaal mee eten met het avond eten.
en om 19:00 thee/water. En dan om 10:00 slapen.
Oordeel maar.
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef mapima het volgende:
Stop met lightproducten eten. Ten eerste zitten er stoffen in waardoor je juist dik kan wordne, als tweede is het veel fijner om af en toe te genieten van ECHT eten.
Welke stoffen dan?quote:Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef mapima het volgende:
Stop met lightproducten eten. Ten eerste zitten er stoffen in waardoor je juist dik kan wordne, als tweede is het veel fijner om af en toe te genieten van ECHT eten.
google maar eens over informstie. het is smerig her bevat calorien en beinvloed de stofwisseling op een negatieve manierquote:Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.
Wat een onzin. Light producten zijn vreselijk. Vaak zijn de goede vetten eruit gehaald en vervangen door slechte suikers, puur om de kcal omlaag te brengen. En cola light is gezoet met aspartaam, wat niet per se slecht is, maar ook niet denderend goed. Beter eet je gewoon de volle, pure producten in plaats van die light troep. Jij mag trouwens eerder wat meer gaan eten dan wat minder. Probeer eventueel wat meer eiwitten toe te voegen, zoals al eerder is vermeld. Je spieren kunnen wel wat extra's gebruiken.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ik drink juist heel veel Light producten. Light Cola in het weekend meestal. Is dat zo slecht? Diëtisten zeggen dat cola-light beter is hoorde ik van een vriend van mij.
Nee, natuurlijk niet. Er zitten meer calorieën in normale cola dan in light.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:05 schreef Fokker101 het volgende:
Bedankt voor de tips, ben al 1 kilo kwijt. Eet nu wel gewoon wat meer eiwitten. Zoals fruit, vlees etc. Anders groei je ook niet veel in de lengte. Maar het is dus beter om af te vallen om gewoon normale cola te drinken?
Nee, natuurlijk niet. Een glas cola is gewoon een glas suikerklontjes, met veel calorieën. Een glas cola light is een glas kankerverwekkende chemicaliën zonder calorieën. Om af te vallen kies je voor het tweede, om gezond bezig te zijn drink je gewoon beide niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:05 schreef Fokker101 het volgende:
Bedankt voor de tips, ben al 1 kilo kwijt. Eet nu wel gewoon wat meer eiwitten. Zoals fruit, vlees etc. Anders groei je ook niet veel in de lengte. Maar het is dus beter om af te vallen om gewoon normale cola te drinken?
Waarom?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:42 schreef PluisigNijntje het volgende:
Vuistregels:
- Elke twee/drie uur iets kleins eten
- Veel water drinken
Omdat je buik dan rustig de tijd heeft om elke maaltijd te verwerken en omdat je dan minder snel te weinig eet.. Één grote maaltijd eten op een dag lijkt misschien vanuit evolutionair oogpunt best logisch, maar daarmee is de vertering de rest van de dag in rust en schrikt het zich kapot als het ineens een halve kilo stamppot moet verwerken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |