abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:53:33 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137688851
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:54:15 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137688871
En de laatste post was:

quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:27 schreef Irritatie100 het volgende:
2 ons lichter dan gisteren. Had er wel wat meer van verwacht, heb gisteten niks gesnoept of ongezond avondeten gehad oid en daarnaast fanatiek gefitnesst en naar m'n werk gefietst. Meestal staat dat bij mij garant voor een ons of 7 eraf, maar helaas ;(

Aan de andere kant wel weer lichter, dus dat is prima.

Jij verwacht 6 dagen per week 7 ons af te vallen? Dat gaat misschien de eerste week, maar lang hou je dat niet vol...

quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:06 schreef Barreltje het volgende:
ghheheh de negatieve effecten van afvallen ;)
Dit dus, ik heb een fantastisch mosgroen suede jasje, maar ik verzuip erin en moet nu geld uitgeven aan een nieuw zomerjasje, terwijl ik deze zo leuk vindt -O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_137688886
RIP aan alle onbruikbare leuke jasjes :'( :D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:58:13 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137688992
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
RIP aan alle onbruikbare leuke jasjes :'( :D
Ik zeg: RUILEN! Iemand behoefte aan mosgroen suede jasje in maat XL? Wil ik wel graag een M of een L van iemand anders :)

Deze dus, maar dan in ongeveer deze kleur:
pi_137689576
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zeg: RUILEN! Iemand behoefte aan mosgroen suede jasje in maat XL? Wil ik wel graag een M of een L van iemand anders :)

[ afbeelding ]

Deze dus, maar dan in ongeveer deze kleur:
[ afbeelding ]
Ik heb ook een groene! Bijna precies dezelfde als deze. Ook qua model.

Weet alleen niet of het XL of L is.. dat moet ik even nakijken. Je hoort nog van me. :) Ik heb zaterdag namelijk net een nieuwe jas gekocht aangezien mijn suede jasje ook te groot was.
pi_137689629
Goed idee! Deze is het, van Only maat 38. 75% katoen, 23% polyester, dunne stof.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137689675
Haha hij heeft een beetje mijn vorm aangenomen zie ik, maar hij kan in de was en dan issie weer normaal.
Ik zoek dus denk ik nu maat 36. Maten zijn moeilijk, ik weet het nooit zeker ;(
pi_137690629
Neuh, ik verwacht niet elke dag 7 ons af te vallen, maar wekelijks 2kg zou toch moeten kunnen denk ik.
Mijn sportschema is:

Maandag: uurtje spinning
Dinsdag: uurtje judo
Woensdag: uurtje bodypump
Donderdag: anderhalf uur zwemmen
Vrijdag: uurtje fitness
Zaterdag: uurtje spinning

Daarnaast elke dag op de fiets naar het werk (20-25 minuten enkele reis, dus 40-50 minuten per dag).
pi_137690779
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Neuh, ik verwacht niet elke dag 7 ons af te vallen, maar wekelijks 2kg zou toch moeten kunnen denk ik.
Mijn sportschema is:

Maandag: uurtje spinning
Dinsdag: uurtje judo
Woensdag: uurtje bodypump
Donderdag: anderhalf uur zwemmen
Vrijdag: uurtje fitness
Zaterdag: uurtje spinning

Daarnaast elke dag op de fiets naar het werk (20-25 minuten enkele reis, dus 40-50 minuten per dag).
En je rust? Ook belangrijk.

En 2 kilo per week vind ik heel erg optimistisch..
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:05:30 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137690841
Om een kilo af te vallen moet je ongeveer een tekort van 7000 kcal per week hebben.
Voor 2 kilo dus 14,000.
Dat is per dag een tekort van 2000kcal. :o
Dan kan je dus of niks eten, of je moet HEEL ERG VEEL sporten erbij.

Het is niet echt realistisch dat je dat voor elkaar krijgt en ook nog eens voor langere tijd vol houdt.
Tenzij anorectisch, maar dan hoor je sws niet in dit topic thuis. ;)
pi_137690923
Ohja, en waarom zo snel willen afvallen? Ik neem aan (ik onthoud het niet van iedereen :P) dat je geen 2 kilo per week bent aangekomen.. Neem de tijd!
pi_137691288
Plus minder slap vel als je langzamer afvalt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:22:47 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137691366
ik wil ook 2 kilo per week afvallen..
in 2 maanden op gewicht O+

(oftewel.. Dat gaat em niet helemaal worden :{ )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_137691732
Ik heb voor mezelf een streven van 2kg per maand :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_137691808
Ik heb de fitbit ook maar besteld. Vandaag had ik volgens mijn stappenteller alweer in de min gelopen. Stom ding. :P

En voor de mensen die 'm ook willen. Hier kon ik hem (nieuw) het goedkoopste vinden. + gratis verzenden. (oh, deze vind ik nu pas, een kortingscode (3% eraf, is toch weer wat): KCP3QZB534 )

http://www.fonq.nl/produc(...)0telefoonaccessoires

[ Bericht 28% gewijzigd door Patoshik op 13-03-2014 13:52:34 ]
pi_137691883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:33 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik heb de kg opgegeven en richt me nu op de cm. :')

Wel hendig, ben nu blijkbaar uit de 'ZOMG teveel buikvet'-zone. :+ Nadeel is wel dat voor m'n gevoel m'n reet uit proportie is met de rest. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_137691956
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:08 schreef Patoshik het volgende:
Ohja, en waarom zo snel willen afvallen? Ik neem aan (ik onthoud het niet van iedereen :P) dat je geen 2 kilo per week bent aangekomen.. Neem de tijd!
Eraan eten is sowieso makkelijker dan het afvallen. Ik heb in 5.5 maand 24 kilo eraan weten te eten, ik zie het mezelf niet afvallen in dezelfde tijdspanne. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:43:42 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137691990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:36 schreef Patoshik het volgende:
Ik heb de fitbit ook maar besteld. Vandaag had ik volgens mijn stappenteller alweer in de min gelopen. Stom ding. :P

En voor de mensen die 'm ook willen. Hier kon ik hem (nieuw) het goedkoopste vinden. + gratis verzenden.

http://www.fonq.nl/produc(...)0telefoonaccessoires
:D Welkom bij de club! :+
pi_137692079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Welkom bij de club! :+
Dankje! :D Ik hoop dat het me motiveert om meer met m'n luie reet van de bank af te komen. :P Want gister had ik weer een rondje gelopen (zeker meer dan 5 km) alleen dan ben ik wel benieuwd hoeveel stappen enzo.
pi_137692626
Bestelling bij H&M de deur uit gedaan. Shirts (strakkere) maat L en een broek maat 40 (heb ik nu ook in maat 42 maar word wel wat te groot). En maar weer duimen dat het past. :P
pi_137692831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:03 schreef Patoshik het volgende:
Bestelling bij H&M de deur uit gedaan. Shirts (strakkere) maat L en een broek maat 40 (heb ik nu ook in maat 42 maar word wel wat te groot). En maar weer duimen dat het past. :P
En anders past het over een tijdje wel. *O*
pi_137692901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En anders past het over een tijdje wel. *O*
Daarom! Kopen op de groei krimp! :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Patoshik op 13-03-2014 14:23:53 ]
pi_137694164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Patoshik het volgende:

[..]

En je rust? Ook belangrijk.

En 2 kilo per week vind ik heel erg optimistisch..
Ik vind het gewoon leuk om te sporten, die rust pak ik op zondag wel :D

En is 2kg per week echt zo optimistisch? Zeker in het begin hoop ik dat wel te halen. Ik ben gestopt met alcohol (wat ik eigenlijk elke zaterdag wel dronk), geen fastfood meer (wat ook altijd volgde na de drank), gewoon boterhammen van thuis mee ipv pistoletjes uit de kantine, eierkoek of rijstewafel tussendoor ipv een kitkat uit de automaat, op de fiets naar het werk ipv de bus...

Met dat soort dingen zou 2kg toch - zeker in de beginfase - wel moeten lukken? Dan vergeet ik ook nog dat ik vrij jong ben (24) en het dan sowieso al sneller zou moeten gaan.
pi_137694703
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:57 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

En is 2kg per week echt zo optimistisch? Zeker in het begin hoop ik dat wel te halen. Ik ben gestopt met alcohol (wat ik eigenlijk elke zaterdag wel dronk), geen fastfood meer (wat ook altijd volgde na de drank), gewoon boterhammen van thuis mee ipv pistoletjes uit de kantine, eierkoek of rijstewafel tussendoor ipv een kitkat uit de automaat, op de fiets naar het werk ipv de bus...

Met dat soort dingen zou 2kg toch - zeker in de beginfase - wel moeten lukken? Dan vergeet ik ook nog dat ik vrij jong ben (24) en het dan sowieso al sneller zou moeten gaan.
Zoals BE al zei: het is een tekort van 14000 kcal in de week. Dat is 2000 per dag. Dat is (bijna) onmogelijk.

En ik denk, niet om je te ontmoedigen hoor, dat het zeker niet lukt/gezond is om zoveel af te vallen per week. Ik ben ook jong (19) en bij mij gaat het ook met een slakkentempo. :P

Ik weet niet hoeveel je ook wilt afvallen, maar zoals al was gezegd, denk ook aan het terugveren van je vel. Dat gaat veel mooier als je wat langzamer afvalt en anders blijf je misschien met overtollige huid zitten.
pi_137695068
Bij mij hoeft er 'maar' 12 kilo af, dus dan zou het met dat vel wel mee moeten vallen denk ik?

Mijn moeder kent trouwens iemand die diëtist is, volgens diegene val je met een fatsoenlijke dieet een pond tot een kilo per week af en dat is zonder sporten. Dan zou ik met mijn sportschema toch wel meer dan een kilo moeten verwachten?
pi_137695307
quote:

[..]

Als die dietist via je moeder dit menu voorschrijft en zegt dat je zo veel kunt afvallen, kan je het wel schudden ;)
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 maart 2014 @ 15:51:33 #27
22592 crew  Ole
pi_137695750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:33 schreef Unfckingtitled het volgende:
ik ook!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_137695885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij mij hoeft er 'maar' 12 kilo af, dus dan zou het met dat vel wel mee moeten vallen denk ik?

Mijn moeder kent trouwens iemand die diëtist is, volgens diegene val je met een fatsoenlijke dieet een pond tot een kilo per week af en dat is zonder sporten. Dan zou ik met mijn sportschema toch wel meer dan een kilo moeten verwachten?
Als je nu vanuit niet sporten naar veeeeeel sporten gaat, ga je ook een toename krijgen aan spiermassa. Een kilo spier is in verhouding tot een kilo vet veel minder volume, maar een kilo blijft een kilo.

Dus: focus niet alleen op gewicht; maar ook op centimeters. Omtrek van buik, armen en benen bijvoorbeeld.
pi_137695978
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:51 schreef Ole het volgende:

[..]

ik ook!
Idem. Halve kilo per week (wat nog niet echt lukt, maar het is wel mijn streven). :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:58:10 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137696005
quote:

[..]

Dan schiet je met je spieren er geen reet mee op he. Want die gaan gewoon stuk op den duur. Die herstellen niet voldoende.

quote:

Ik zit in het begin op 3.5 per week. Maar als je veel sport en ook nog KT doen, ga jij in KG echt niet afvallen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:00:15 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137696085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:17 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Zoals BE al zei: het is een tekort van 14000 kcal in de week. Dat is 2000 per dag. Dat is (bijna) onmogelijk.
Onmogelijk is het niet hoor. Ik verbrand met sporten elke dag rond de 1800kcal. Als ik op 2000 kcal per dag ga zitten eet ik 700kcal te weinig. Dus dan zit je al aan een tekort van meer dan 2000kcal.

quote:
En ik denk, niet om je te ontmoedigen hoor, dat het zeker niet lukt/gezond is om zoveel af te vallen per week. Ik ben ook jong (19) en bij mij gaat het ook met een slakkentempo. :P
Agree. Je moet ook niet zoveel zo snel willen afvallen.
pi_137696150
Q, heb je al post? Zakje in 250 ml water btw. Staat geloof ik niet op de zakjes.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:04:07 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137696219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:02 schreef douche-eendje het volgende:
Q, heb je al post? Zakje in 250 ml water btw. Staat geloof ik niet op de zakjes.
Nein, kein post. Zal morgen wel komen.

Water ja? Geen yoghurt? Als ik die huidige in water flikker ga ik over mijn nek _O-

Ik ga morgen weer KT doen (vandaag een uur cardio gedaan en toen ben ik naar huis gestuurd ivm mijn schouder ;( dus morgen weer :9 benen :9 ) en dan kan ik hem gelijk proberen als ie binnen is *O*
pi_137696324
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nein, kein post. Zal morgen wel komen.

Water ja? Geen yoghurt? Als ik die huidige in water flikker ga ik over mijn nek _O-

Ik ga morgen weer KT doen (vandaag een uur cardio gedaan en toen ben ik naar huis gestuurd ivm mijn schouder ;( dus morgen weer :9 benen :9 ) en dan kan ik hem gelijk proberen als ie binnen is *O*
Ik heb nog een klein zakje van choco erbij gedaan. Kun je ff testen of het met water te doen is voor je :* ik heb m nog nooit met iets anders gemixt, haha
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:21:19 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137696827
Het is misschien wel mogelijk om 2 kilo per week af te vallen, maar ik vind het ongezond. Het is niet alleen niet goed voor je spieren om ze tussendoor geen rust te gunnen om te herstellen, maar ook niet goed voor je lichaam om elke dag een tekort van 2000 kcals te hebben om in 6 weken 12 kilo af te vallen. Je eet die 12 kilo ook niet in 6 weken erbij...

Hoe dan ook: Ik maakte smoothies met bevroren aardbeien en eigenlijk was het wel heel lekker :D

Lijstje voor vandaag dus:
O: 3 volkoren. Rookvlees, lv smeerkaas, linerapaté. 200 ml lv yoghurt, 2 el kersen.
T: Pakje crackertjes.
L: 2 wraps met beetje roomkaas, ananas, kaas, sla en wat nootjes. Gisterenavond met kipfilet, maar die was op en de kaas moest op. Was prima oplossing.
T: Smoothie van 1/2 kleine banaan, 5 diepvriesaardbeien, scheut vruchtensap en 100 ml lv yoghurt.
D: Arabische ovenschotel. Zouden eigenlijk kippensoep eten, maar daar heb ik geen zin in, dus heb ovenschotel uit de diepvries geplukt.

Ow, en ik heb m'n haar geknipt. Doe maar even een foto... kan zaterdag niet bij de meet zijn -O-
SPOILER
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:30:20 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137697066
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb nog een klein zakje van choco erbij gedaan. Kun je ff testen of het met water te doen is voor je :* ik heb m nog nooit met iets anders gemixt, haha
:D _O_

I luf you :* thnx babe.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 maart 2014 @ 16:35:31 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137697220
Zo, nog een week wachten en dan mag ik eindelijk weer sporten van de fysio *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:08:43 #38
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137698363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:21 schreef Tink89 het volgende:

Ow, en ik heb m'n haar geknipt. Doe maar even een foto... kan zaterdag niet bij de meet zijn -O-
SPOILER
mooierd O+
pi_137698443
quote:
http://i.fokzine.net/p/1s.gif[/img] Op donderdag 13 maart 2014 15:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als je nu vanuit niet sporten naar veeeeeel sporten gaat, ga je ook een toename krijgen aan spiermassa. Een kilo spier is in verhouding tot een kilo vet veel minder volume, maar een kilo blijft een kilo.

Dus: focus niet alleen op gewicht; maar ook op centimeters. Omtrek van buik, armen en benen bijvoorbeeld.
Dat meten is inderdaad wel een goed idee ja, dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
Overigens ben ik niet vanuit het niets al deze sporten gaan doen. Ik heb eigenlijk mijn hele leven lang al 3-4x per week gesport.
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:13:48 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137698508
ik ga hier zo even wat broodjes maken en dan word er vanavond weer gesport.. ik heb er zowaar zin in! :)

lijstje van vandaag wordt dan:

O: 2 eieren en een glas drink yoghurt
T: 2 pannenkoeken met nutella en banaan
L: rijst met 2 kippenpootjes, spruitjes en een bakje sla
t: 2 stukjes brownies
D: 2 bruine broodjes, 1 met runderrookvlees, 1 met oude kaas
S: 15 mins fietsen, 15-20 mins "hardlopen" (EVY-style) , buik en rug spieren apparaten, 15 mins crosstrainert, stretchen etc
t: half bakje kwark met banaan
en dan ben ik afgezien van de napoleon snoepjes hier en daar O-) best tevreden :) mn suiker spiegel blijft iig constant en daar ben ik vandaag even blij mee :P

op naar de 80 kg! ( en ndan nog een beetje :) )
pi_137699184
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D _O_

I luf you :* thnx babe.
Ja 2 postzegels moesten er toch op. Dus dan kan ik de flop beter tot 50 gram volstouwen he :+

Tink, knap mens O+
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:38:38 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137699262
quote:
17s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja 2 postzegels moesten er toch op. Dus dan kan ik de flop beter tot 50 gram volstouwen he :+

:D O+ :D _O_

Meh, ik heb mijn AC gewricht ontstoken :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:48:42 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137699514
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D O+ :D _O_

Meh, ik heb mijn AC gewricht ontstoken :')
je anticonceptie gewricht? ?!?!
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:11:30 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137700146
Waar zit je ac-gewricht? Si weet ik wel te vinden, die heb ik al zo ontzettend vaak overbelast...

En txs lieverds. Voelde me mooi vandaag. Gebeurt niet elke dag, heb zingend naar huis gereden en heeeel veel nuttige dingen gedaan. Fijn!
pi_137700380
Acromiom en clavicula :P Onderdeel van je schouder.

Tink, heerlijk toch O+
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:10:00 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137702774
Spinazie was in de aanbieding bij de lidl en ik vond die salade van gisteren zo lekker dat ik hem vanavond dus gewoon nog een keer ga maken. :D Samen met twee broodjes een prima avondmaaltijd. :9
pi_137702947
Qua eten heb ik trouwens erg weinig afwisseling. Elke dag 2 boterhammen als ontbijt en 3 als lunch met steeds ongeveer hetzelfde beleg, elke dag een eierkoek ('s middags) en rijstewafel ('s ochtends) als tussendoortje....
Zou het veel verschil maken als ik daarin eens wat varieer?
pi_137702976
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Qua eten heb ik trouwens erg weinig afwisseling. Elke dag 2 boterhammen als ontbijt en 3 als lunch met steeds ongeveer hetzelfde beleg, elke dag een eierkoek ('s middags) en rijstewafel ('s ochtends) als tussendoortje....
Zou het veel verschil maken als ik daarin eens wat varieer?
Doe eens een lijstje?
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:30:06 #49
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_137703837
Tink!! Hottie! :9

Mooi figuurtje Qwea. Jas en broek staan je erg mooi
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_137704084
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Doe eens een lijstje?
Van vandaag:

O: 2 geroosterde bruine boterhammen met een beetje boter (Becel overigens, dus geen roomboter ofzo :P)
T: rijstewafel
L: 3 bruine boterhammen, 1 met Kaas, 2 met gebraden gehakt
T: kleine eierkoek
D: sperziebonen, gekookte aardappels, kippepootje

Morgen is in feite exact hetzelfde en verandert alleen de soort groente en het soort vlees bij D, net zoals gisteren exact hetzelfde was op de groente en vlees na.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:49:44 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137704846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Tink!! Hottie! :9

Mooi figuurtje Qwea. Jas en broek staan je erg mooi
Thnx. Broek was 28, vandaag de bestelde 27 gehaald.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:55:26 #52
467 Creep
Here we go again!
pi_137705140
quote:
O: 2 geroosterde bruine boterhammen met een beetje boter (Becel overigens, dus geen roomboter ofzo :P)
En daar kan je 6 dagen per week op sporten???

O: 2 geroosterde bruine boterhammen met een beetje boter (Becel overigens, dus geen roomboter ofzo :P) = 166 + 32
T: rijstewafel = 19
L: 3 bruine boterhammen, 1 met Kaas, 2 met gebraden gehakt = 250 + 65 + 92
T: kleine eierkoek = 85
D: sperziebonen, gekookte aardappels, kippepootje = 70 + 250 + 300

=> ~1350 kcal / dag

Ik geloof niet eens dat dat lijstje klopt, met zo'n lijstje zou je denken dat 2kg/week bijna mogelijk is.

Probeer eens met een app als fatsecret bij te houden wat je eet. Kans is dat het toch meer is dan je denkt. Probeer er ook op te letten dat je voldoende eiwitten binnen krijgt, dat zijn juist de bouwstof om te herstellen na trainen. En afvallen hangt toch vooral van je voeding af. Sporten is voor een beter conditie. Maar (ok, n=1 proef) voor mij had het echt 0 effect toen ik 1.5 maand niet kon sporten. Ik viel even snel af als de 1.5 maand ervoor en de 1.5 maand erna, met sporten. Sterker nog de 1.5 maand erna ging het langzamer (maar minder gewicht te verliezen, dus ergens logish, niet leuk, wel logish)

---------

Qwea: Je bent een held; Inspirerend om te lezen hoe groot jouw doorzettingsvermogen is! En je resultaat mag er wezen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Creep op 13-03-2014 20:14:50 ]
pi_137709093
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Van vandaag:

Morgen is in feite exact hetzelfde en verandert alleen de soort groente en het soort vlees bij D, net zoals gisteren exact hetzelfde was op de groente en vlees na.
Is nogal een mager lijstje, vooral voor een man. Om af te kunnen vallen moet je ook wel voedzaam gaan en blijven eten, wat meer kan echt geen kwaad. Waarom alleen maar geroosterd brood als ontbijt? Fruit? Tussendoortjes waar je lijf wel wat aan heeft?

Hier was vandaag zoiets als:
O: 2 speltboterhammen pindakaas
T: banaan
L: 3 speltboterhammen kaas, komkommer, cherrytomaatjes
T: appel, handje notenmix
D: pasta met tomatensaus/courgette/knoflook/ui en wat kaas
S: bootcamp
T: wheyshake en straks nog een schaaltje yoghurt met muesli.

Het is niet erg om dagelijks vaste elementen in je voeding te hebben, ik eet ook veel brood bijvoorbeeld (omdat lekker); maar probeer daar toch ook wel variatie in te zoeken. Morgenochtend maar weer eens overnight oats, in het weekend vaak bananapancakes of baked oats. Met de lunch standaard wat rauwkost, soms eens een salade maar je zou ook een leftover van een goede soep de avond ervoor als lunch kunnen doen.

En niks mis met een bescheiden beetje roomboter o|O Gezonde vetjes ipv bewerkte zooi O+
pi_137709562
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit fruit eet, ik ben ook niet echt een liefhebber daarvan eigenlijk :@ Alleen aardbeien en meloen vind ik écht lekker. En elke ochtend maak ik versgeperste jus d'orange, dat is ook prima te doen.

Misschien kan ik inderdaad eens variëren met cornflakes of muesli ofzo. Voor lunch heb ik eigenlijk nooit zo veel inspiratie buiten brood :P
Ik vergeet trouwens te vermelden in mijn lijstje dat ik 's avonds ook vaak nog een Liga Fruitkick ofzo als T neem, maar ja, daar wordt het allemaal niet héél veel meer van :D
pi_137709794
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit fruit eet, ik ben ook niet echt een liefhebber daarvan eigenlijk :@ Alleen aardbeien en meloen vind ik écht lekker. En elke ochtend maak ik versgeperste jus d'orange, dat is ook prima te doen.

Misschien kan ik inderdaad eens variëren met cornflakes of muesli ofzo. Voor lunch heb ik eigenlijk nooit zo veel inspiratie buiten brood :P
Ik vergeet trouwens te vermelden in mijn lijstje dat ik 's avonds ook vaak nog een Liga Fruitkick ofzo als T neem, maar ja, daar wordt het allemaal niet héél veel meer van :D
Sinaasappelsap is prima te doen, maar zorgt wel weer voor een piek in je bloedsuiker en je mist nou net de nuttige vezels door te persen. Net zoals een liga fruitkick die voor meerendeel uit suiker bestaat. Leer jezelf aan om fruit gewoon in je dagelijks patroon op te nemen, je lijf heeft het gewoon nodig en er is zoveel variatie in fruitsoorten.

En och, lunch. Rauwkost erbij, varieer in beleg, neem eens een goede lunchsalade mee ipv brood. Zoveel leuks te verzinnen en genoeg inspiratie te vinden op internet :)
pi_137710157
Misschien dan eens de sinaasappel gewoon gaat eten, als het als sap lekker is zal het ook wel lekker zijn om te eten :D

En appels eens proberen, als taart in dat ook lekker :P
pi_137710521
We gaan er weer een soort van tegenaan. Ik ben vandaag voor het eerst sinds tijden buiten geweest. Man, wat was het heerlijk weer! Dat geeft de burger moed. Als alles goed gaat heb ik morgen een nieuwe fiets, hoera! Een goede vriend is fietsenmaniak (doet ook aan fietsvakantie enzo, gekkigheid!) heeft direct nadat de mijne gestolen was marktplaats afgestruind en nu gaan we als het goed is morgen een superstoere en blijkbaar erg goede (maar dat geloof ik op z'n woord) racefiets halen voor geen geld. Ik heb zojuist een fietscomputertje besteld, zodat ik een wekelijks doel van aantal kilometers kan hebben en halen. Ik moet namelijk écht weer in beweging komen, maar aangezien ik alles wat ik kwijt was weer ben aangekomen (...) laat ik hardlopen nog steeds zitten, ivm de gewrichten. Volgende week ga ik weer lekker naar de sportschool, en ik heb een kettlebell besteld voor thuis oefeningen. Ik wil elke dag persé in beweging zijn geweest, al is het maar een halfuurtje. Kijken of ik dat een week vol hou :'). Het zal iig beter zijn dan de vegeterende staat waar ik me nu in bevind.

De meet gaat dus gewoon door zaterdag, maar ik heb een suf vraagje. Ik ben nog niet he-le-maal lekker (zaterdag wel weer heur!) maar kan nog niet zo heel veel tijd doorbrengen met het maken van hapjes en dingetjes. Er gaat méér dan genoeg in huis zijn (ik blijf Turks he B-)) maar mocht iemand zin hebben om iets lekkers te maken en mee te nemen, sta ik daar niet negatief tegenover :P.
pi_137711077
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien dan eens de sinaasappel gewoon gaat eten, als het als sap lekker is zal het ook wel lekker zijn om te eten :D

Om appeltaart toch een béétje te benaderen; je zou appelpartjes met wat kaneel even in de oven kunnen verwarmen. Misschien is dat wel een aardig alternatief voor de LigaFruitkicks?

En ik ga morgen denk ik dat geitenkaas-sesamzaadjes-appel-spinazie-ding van BE uitproberen. (Even terugzoeken voor de precieze samenstelling... :))
pi_137711313
Go Clums *O*

Voor hapjes maken moet ik even kijken, vriendgeval z'n keuken is niet zo uitgebreid bevoorraad als de mijne. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_137711736
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:25 schreef Irritatie100 het volgende:

Of eens wat kwark als extra bij je ontbijt, of een avond-T? Met sporten moet je ook wel op je eiwit-inname letten, spieren willen ook gevoed worden.

Hapjes voor zaterdag, ik ga eens even nadenken en zoeken. Komt goed :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:58:51 #61
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_137712285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Om een kilo af te vallen moet je ongeveer een tekort van 7000 kcal per week hebben.
Voor 2 kilo dus 14,000.
Dat is per dag een tekort van 2000kcal. :o
Dan kan je dus of niks eten, of je moet HEEL ERG VEEL sporten erbij.

Het is niet echt realistisch dat je dat voor elkaar krijgt en ook nog eens voor langere tijd vol houdt.
Tenzij anorectisch, maar dan hoor je sws niet in dit topic thuis. ;)
Dat horen ongelooflijk slanke dames als Twink en Qwea ook niet, maar die worden toch ook niet weggejaagd?

Ik was vorige week bij Corpus in Leiden. Daar staat zo;n weeg-meet-geval, waar ik uiteraard van mijn kinderen op moest. Nah, dat was niet fijn na 5 dagen voluit carnaval vieren. 82,4 kg... vet% was 24, dat was dan wel weer opmerkelijk en een reden tot optimisme. Nu weer een week braaf geweest en mijn eigen weegschaal zei vanmiddag 77,8.
Daarbij is lief afgelopen week op intake geweest voor running-therapie (weer een ander verhaal). Hij gaat eens per week met en moet 2x per week zonder therapeut hardlopen; laat ik nou ook graag willen maar in mijn eentje niet gaan! Vrijdag dus samen hardloopschoenen shoppen en volgende week beginnen!
Prrrrr
pi_137712393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:58 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dat horen ongelooflijk slanke dames als Twink en Qwea ook niet, maar die worden toch ook niet weggejaagd?

Het ging over de hoeveelheid eten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 maart 2014 @ 22:14:54 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137713200
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het ging over de hoeveelheid eten. :+
Och, op zich horen ze hier ook niet thuis, wel?

Anyway, ik ben weer terug op mijn succesrecept van ongeveer negen jaar geleden. Door de week behoorlijk rigide lijstjes waarbij eigenlijk alleen het avondeten varieert. Veel water en thee drinken, wijn in principe alleen in het weekend (max. 2 dagen per week). En vooral keuzes maken, is iets lekker genoeg om te een. De afgelopen week hadden we drie jarigen op kantoor, die gelukkig op gevulde en roze koeken trakteerden en op appelvlaai met rozijnen in. Het was voor mij heel gemakkelijk om daar nee bedankt tegen te zeggen :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:36:30 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137714438
quote:

[..]

Ik was vorige week bij Corpus in Leiden. Daar staat zo;n weeg-meet-geval, waar ik uiteraard van mijn kinderen op moest. Nah, dat was niet fijn na 5 dagen voluit carnaval vieren. 82,4 kg... vet% was 24, dat was dan wel weer opmerkelijk en een reden tot optimisme. Nu weer een week braaf geweest en mijn eigen weegschaal zei vanmiddag 77,8.
Daarbij is lief afgelopen week op intake geweest voor running-therapie (weer een ander verhaal). Hij gaat eens per week met en moet 2x per week zonder therapeut hardlopen; laat ik nou ook graag willen maar in mijn eentje niet gaan! Vrijdag dus samen hardloopschoenen shoppen en volgende week beginnen!
Het ging wmb idd over het anorectische qua eetgewoontes, niet qua gewicht. ;) En ik doelde ook alleen op die specifieke user (ben zijn naam even kwijt) die 2kg per week af wil vallen. :o Verder echt niet op iemand anders. :o Dat dat even duidelijk mag zijn.

Maar idd, als je het me puur op de man af vraagt vwb Qwea, Tink en sommige anderen, dan horen ze hier niet meer thuis nee. (Waarvoor overigens echt alle respect! _O_ ) Iig niet als je puur kijkt naar 'afvallen', maar het gaat natuurlijk ook om op gewicht blijven.
Weggejaagd worden ze zeker niet (dat zou sws ook niet zomaar kunnen), maar nu je de voorzet geeft tik ik hem maar wel in, ik heb wel moeite met posts als 'wie wil er mijn maatje 38 jasje, hij past niet meer, ik ben op zoek naar een 36'.
En hoewel kudo's voor Qwea en waar ze nu is gezien waar ze vandaan komt heb ik ook moeite met getrut over nog 5% vet kwijt willen raken als je tegelijkertijd post dat je maatje 28 broek al weer te groot is.

Nooit gedacht dat ik het zo zou voelen en ik wil helemaal geen harde grenzen trekken, dat is trws ook niet aan mij alleen, maar toch zou ik het wel fijn vinden als dat soort dingen wat minder 'in your face' gepost worden.
Het contrast is voor mij persoonlijk te groot met de 30 en zelfs 35+ bmi's... Mss dan toch beter de overstap naar slank maken voor dat soort dingen.
(Lijkt mij persoonlijk trws ook leuker dan hier meelezen over de zoveelste faal en binge. :@ )

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 13-03-2014 22:51:14 ]
pi_137714439
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Och, op zich horen ze hier ook niet thuis, wel?

Anyway, ik ben weer terug op mijn succesrecept van ongeveer negen jaar geleden. Door de week behoorlijk rigide lijstjes waarbij eigenlijk alleen het avondeten varieert. Veel water en thee drinken, wijn in principe alleen in het weekend (max. 2 dagen per week). En vooral keuzes maken, is iets lekker genoeg om te een. De afgelopen week hadden we drie jarigen op kantoor, die gelukkig op gevulde en roze koeken trakteerden en op appelvlaai met rozijnen in. Het was voor mij heel gemakkelijk om daar nee bedankt tegen te zeggen :)
Qua gewicht niet nee, maar om daar nou de vergelijking anorectisch naar door te trekken is weer iets heel anders. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_137715068
Ik vind dat ex-zware dames hier nog prima mogen zijn, aangezien die wel weten hoe en wat, en ik denk dat het 'probleem' daarbij hetzelfde is. Niet even 3 weken veel bewegen en niet snoepen, maar gewoon een leven lang letten op alles.

Ik schrik trouwens als ik lees 'misschien maar een x een appel proberen'. Heb je dan echt al jaren geen appel gegeten? Vraag me echt af hoe dat kan :D
pi_137716926
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar idd, als je het me puur op de man af vraagt vwb Qwea, Tink en sommige anderen, dan horen ze hier niet meer thuis nee. (Waarvoor overigens echt alle respect! _O_ ) Iig niet als je puur kijkt naar 'afvallen', maar het gaat natuurlijk ook om op gewicht blijven.
Weggejaagd worden ze zeker niet (dat zou sws ook niet zomaar kunnen), maar nu je de voorzet geeft tik ik hem maar wel in, ik heb wel moeite met posts als 'wie wil er mijn maatje 38 jasje, hij past niet meer, ik ben op zoek naar een 36'.
En hoewel kudo's voor Qwea en waar ze nu is gezien waar ze vandaan komt heb ik ook moeite met getrut over nog 5% vet kwijt willen raken als je tegelijkertijd post dat je maatje 28 broek al weer te groot is.

Ik ben het wel een beetje met je eens, maar ik denk wel dat het vaak ook heel stimulerend kan werken dat ze hier nog posten. En ik snap dat zo'n opmerking over maatje 36 verkeerd kan vallen, maar de reden achter het posten verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik vraag me soms ook af of ik hier wel 'hoor', omdat ik met een maatje 38-40 misschien best tevreden zou moeten zijn. Maar mijn BMI zit wel boven de 27 en ik weet dat er makkelijk 10-15 kg van af kan en eigenlijk ook zou moeten.

Maar iedereen heeft natuurlijk zijn of haar eigen strijd en eigen redenen om hier te zijn. Ik heb geen idee hoe het in slank is, maar ik kan me voorstellen dat het is wat Zeester zegt. Dat daar de onzekere meisjes zitten die eigenlijk een prima gewicht hebben en niet de mensen die al een flinke weg hebben afgelegd en de rest van hun leven rekening moeten houden met eten.
pi_137717570
Ik dacht "nog héél ff wat internetshoppen voor het slapen gaan" maar ja, ik kan net zo goed gaten in vuilniszakken knippen en dat aantrekken :r. Alsof de normale confectiematen voor mannen nog niet groot genoeg waren (XXL is meestal standaard beschikbaar), heeft nu Tommy Hilfiger bijvoorbeeld een 'big and tall' collectie uitgebracht. Bij de vrouwen daarentegen gaat het aan de ene kant van het spectrum wel naar héél klein (xxs) maar je mag in je handjes knijpen als je er een XL te pakken krijgt. XL van hun valt ook nog eens verdomd klein.

Ik snap dat je als modewereld obesitas niet wil promoten, maar ik word ziek van die dubbele standaard :r. Ik wil afvallen, maar ik wil er in de tussentijd niet uitzien als een pittige 50-er met elastiekbroeken en t-shirtjes met inspirerende steekwoorden :r.

Oh en ik vind het motiverend dat hier de afvallers blijven posten. Maar ik ga nooit in een 36 passen en het is wel heel, heel ver weg :').
pi_137717831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik dacht "nog héél ff wat internetshoppen voor het slapen gaan" maar ja, ik kan net zo goed gaten in vuilniszakken knippen en dat aantrekken :r. Alsof de normale confectiematen voor mannen nog niet groot genoeg waren (XXL is meestal standaard beschikbaar), heeft nu Tommy Hilfiger bijvoorbeeld een 'big and tall' collectie uitgebracht. Bij de vrouwen daarentegen gaat het aan de ene kant van het spectrum wel naar héél klein (xxs) maar je mag in je handjes knijpen als je er een XL te pakken krijgt. XL van hun valt ook nog eens verdomd klein.

Ik snap dat je als modewereld obesitas niet wil promoten, maar ik word ziek van die dubbele standaard :r. Ik wil afvallen, maar ik wil er in de tussentijd niet uitzien als een pittige 50-er met elastiekbroeken en t-shirtjes met inspirerende steekwoorden :r.

Oh en ik vind het motiverend dat hier de afvallers blijven posten. Maar ik ga nooit in een 36 passen en het is wel heel, heel ver weg :').
In mei gaat Forever21 eindelijk open. Daar heb je een hele leuke + collectie! Kom in mei maar een x shoppen met me in A'dam!

En je hoeft niet naar 38 voor leuke kleren, ik heb inmiddels 44 en pas in het grootste deel vd H&M bijvoorbeeld!
pi_137717915
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:41 schreef Zeester het volgende:

[..]

In mei gaat Forever21 eindelijk open. Daar heb je een hele leuke + collectie! Kom in mei maar een x shoppen met me in A'dam!
Deal! Daar heb ik toevallig net een bestelling geplaatst, zat inderdaad best tof spul tussen.
pi_137718031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:41 schreef Zeester het volgende:

[..]

En je hoeft niet naar 38 voor leuke kleren, ik heb inmiddels 44 en pas in het grootste deel vd H&M bijvoorbeeld!
Die 44 was hier ook het omslagpunt qua kleren kunnen shoppen inderdaad. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_137718348
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Die 44 was hier ook het omslagpunt qua kleren kunnen shoppen inderdaad. :Y
Ik vind het echt heel fijn. Ik ging shoppen met m'n moeder voor een 'net' jurkje, en ik pas gewoon in vrijwel alle grootste maten van collecties. Ook van duurdere merken inmiddels. Niet van alles, want sommige merken zijn gewoon eikels wat dat betreft en gaan gewoon niet mee, maar bij de Bijenkorf kan ik in ieder geval rondkijken zonder frustratie van 'past toch niet'.
pi_137718704
Ik zit daar helaas nog boven. Maarrrr, Topvintage biedt uitkomst.

Deze en deze besteld. Dit jaar kan iedereen de tering krijgen; ik ga aan de rokjes en jurkjes.

En nu echt slapen en m'n bankpas verstoppen :').
pi_137718774
Ik vind jurkjes ook duizend keer zo charmant op dikkies, dus goede keuze. Denk dat ze een succes worden clums!
pi_137719501
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef clumsy_clown het volgende:

Deze en deze besteld. Dit jaar kan iedereen de tering krijgen; ik ga aan de rokjes en jurkjes.

Leuk! :)
Ik heb vooral altijd moeite met broeken kopen. Heb ook echt te weinig broeken daardoor.. 3 maar :@ en in jurkjes enzo lopen durf ik niet ;( maar in de zomer ga ik t denk ik ook gewoon doen!
pi_137720111
quote:

[..]

Dat was ik. :P Ik wil er best op letten want ik begrijp wel dat dat confronterend/ 'kijk-mij-zielig-zijn-want-38-past-niet' over kan komen :)

Persoonlijk pas ik wellicht ook beter in Slank, maar ik vind het fijn hoe serieus jullie met eten en sport bezig zijn. Slank is meer een slowchat roddeltopic met eetlijstjes. Daar heb ik niet echt behoefte aan, maar wellicht kan ik kijken of dat voor zowel de 'fatties' als voor mij werkt.
pi_137720184
(Oké, heel eerlijk: bij die maatje 36-opmerking een hoop posts geleden dacht ik heel zachtjes: grrr!)

Maar, en dat hoeft niet tussen haakjes: het is toch ook geen kwestie van zoveel kg afvallen, en dan ben je er helemaal klaar mee? Althans, ik probeer nu (met vallen en cheaten en opstaan, maar toch best aardig in vergelijking met vroeger) in het algemeen gezond te leven. Dat heeft me het afgelopen jaar -11 kg opgeleverd; hopelijk komt daar nog wat meer bij (of nou ja, juist niet bíj dus), maar dat gezonder leven is niet iets wat ik bij -21 ga stoppen. Dan lijkt het me nog net zo essentieel om niet te vervallen in oude gewoontes.

En tot die tijd vind ik het wel motiverend om te lezen hoe Qwea en Tink het doen. :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 06:51:31 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137721194
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:11 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dat was ik. :P Ik wil er best op letten want ik begrijp wel dat dat confronterend/ 'kijk-mij-zielig-zijn-want-38-past-niet' over kan komen :)

Persoonlijk pas ik wellicht ook beter in Slank, maar ik vind het fijn hoe serieus jullie met eten en sport bezig zijn. Slank is meer een slowchat roddeltopic met eetlijstjes. Daar heb ik niet echt behoefte aan, maar wellicht kan ik kijken of dat voor zowel de 'fatties' als voor mij werkt.
Dat snap ik ook idd wel, wat je over slank zegt. :Y

Zoals ik al zei, ik wil niemand wegjagen. :N Vind idd de lijstjes etc nog steeds heel leerzaam, daar gaat het mij ook niet om verder. :*
  vrijdag 14 maart 2014 @ 06:58:28 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137721237
quote:

Die tweede! O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 maart 2014 @ 07:26:02 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137721359
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:17 schreef Ruby88 het volgende:
(Oké, heel eerlijk: bij die maatje 36-opmerking een hoop posts geleden dacht ik heel zachtjes: grrr!)

Maar, en dat hoeft niet tussen haakjes: het is toch ook geen kwestie van zoveel kg afvallen, en dan ben je er helemaal klaar mee? Althans, ik probeer nu (met vallen en cheaten en opstaan, maar toch best aardig in vergelijking met vroeger) in het algemeen gezond te leven. Dat heeft me het afgelopen jaar -11 kg opgeleverd; hopelijk komt daar nog wat meer bij (of nou ja, juist niet bíj dus), maar dat gezonder leven is niet iets wat ik bij -21 ga stoppen. Dan lijkt het me nog net zo essentieel om niet te vervallen in oude gewoontes.

En tot die tijd vind ik het wel motiverend om te lezen hoe Qwea en Tink het doen. :)
ik denk dat dat ook nog wel een punt is inderdaad :) Ik vind het een prestatie om flink af te vallen, maar ik weet ook als geen ander hoe moeilijk vasthouden is. Helemaal als je een baan, kinderen en een huishouden erbij hebt, de balans vinden is echt het allermoeilijkst. En maat 36, dat was al niet voor me weggelegd met 18, laat staan nu. Maar goed daar streef ik ook niet naar ;)
pi_137721393
Ik ben dan geen maat 38, laat staan 36, maar maat 42, maar ik voel mezelf nog steeds een fattie en ik betwijfel of dat gevoel ooit echt over gaat. Mijn lichaam draagt ook echt wel sporen van ooit 100+ geweest-zijn. Ik denk ook dat ik daarom nooit aansluiting zal vinden bij een groep mensen die zorgen dat ze maat 36 (wat ze altijd zijn geweest) blijven al een struggle vinden, omdat de zomer er weer aankomt en ze niet willen dat er een miniem randje huid opbolt boven hun bikinirandje.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_137721432
quote:

Die tweede heb ik ook, alleen in een andere kleur! Heerlijk stofje!
pi_137721434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben dan geen maat 38, laat staan 36, maar maat 42, maar ik voel mezelf nog steeds een fattie en ik betwijfel of dat gevoel ooit echt over gaat. Mijn lichaam draagt ook echt wel sporen van ooit 100+ geweest-zijn. Ik denk ook dat ik daarom nooit aansluiting zal vinden bij een groep mensen die zorgen dat ze maat 36 (wat ze altijd zijn geweest) blijven al een struggle vinden, omdat de zomer er weer aankomt en ze niet willen dat er een miniem randje huid opbolt boven hun bikinirandje.
Een miniem randje huid boven hun bikinirandje. Oké dan. Ik heb maat 34/36, maar ik ben wel degelijk dikker geworden sinds ik ben gaan studeren en erg ongelukkig. Ik post dus gewoon mee. :)
pi_137721455
OMG CC die tweeeeeeeeede!! EN NIET DUUUUUUUUUUUUUUUR!!!

En nu moet ik weer 3 maanden opdringerige topvintage adds zien :'( Bedankt beeb!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_137721463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:40 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Een miniem randje huid boven hun bikinirandje. Oké dan. Ik heb maat 34/36, maar ik ben wel degelijk dikker geworden sinds ik ben gaan studeren en erg ongelukkig. Ik post dus gewoon mee. :)
Struggles he? De leven...
pi_137721488
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Neuh, ik vind sowieso niet dat je via een maat kan weten of iemand een beetje overgewicht heeft of niet. Je hebt ook nog zoiets als een figuur/bouw van jezelf. Maar ik ga hier binnenkort dus gewoon mee posten, alleen maar gezellig. :P
pi_137721499
quote:

[..]

:D

Ik heb nog wél jasjes in een 'pietsie' grotere maat. Voor de echte fatties zeg maar! :+

Oh en vanochtend was er bijna 14 kg af. Op mijn officiële weegmomentje maandag hoop ik die 14 toch wel te zien! *O* *O*
pi_137721518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:48 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Neuh, ik vind sowieso niet dat je via een maat kan weten of iemand een beetje overgewicht heeft of niet. Je hebt ook nog zoiets als een figuur/bouw van jezelf. Maar ik ga hier binnenkort dus gewoon mee posten, alleen maar gezellig. :P
Je zal idd een ontzettende fattie zijn met maat 34. Walgelijk :r

_O-
pi_137721530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:48 schreef Fierce. het volgende:

:W Welkom in het Slank de Lente in topic!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137721531
Clums (en andere modieuze (al dan niet ex)fatties), wat moet je nou met zulke jurkjes, als je dus gewoon GEEN hakken kunt dragen?
pi_137721565
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:51 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Je zal idd een ontzettende fattie zijn met maat 34. Walgelijk :r

_O-
Eerder maat 36 inmiddels en af en toe maat 34. En ja, ik ben aangekomen en mollig/dikkig en ik vind het vreselijk. Alleen ik kan niet stoppen met ongezond eten, het is net alsof ik 'verslaafd' ben geworden. Ik heb om 4 uur vannacht weer patat speciaal met een frikandel gehad en geloof me als ik zeg dat ik het gewoon niet kan stoppen. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jaaa bedankt! Nog even kijken wanneer ik echt ga beginnen, maar ik lees al wel mee. :)
pi_137721577
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:57 schreef Fierce. het volgende:
Eerder maat 36 inmiddels en af en toe maat 34. En ja, ik ben aangekomen en mollig/dikkig en ik vind het vreselijk. Alleen ik kan niet stoppen met ongezond eten, het is net alsof ik 'verslaafd' ben geworden. Ik heb om 4 uur vannacht weer patat speciaal met een frikandel gehad en geloof me als ik zeg dat ik het gewoon niet kan stoppen.
Maar wat ga je daar aan doen dan? :o Want op die manier zal je alleen maar aankomen ipv afvallen. Dus, wat is je plan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137721582
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:57 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Eerder maat 36 inmiddels en af en toe maat 34. En ja, ik ben aangekomen en mollig/dikkig en ik vind het vreselijk. Alleen ik kan niet stoppen met ongezond eten, het is net alsof ik 'verslaafd' ben geworden. Ik heb om 4 uur vannacht weer patat speciaal met een frikandel gehad en geloof me als ik zeg dat ik het gewoon niet kan stoppen. :')

[..]

Jaaa bedankt! Nog even kijken wanneer ik echt ga beginnen, maar ik lees al wel mee. :)
Ik zie het ja. Je hebt een reet als een baggerschuit. Dat je het zover hebt laten komen :{w
pi_137721600
PB }:|
pi_137721613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar wat ga je daar aan doen dan? :o Want op die manier zal je alleen maar aankomen ipv afvallen. Dus, wat is je plan?
Ik weet het dus echt niet, ik loop een beetje vast. Het rare is ook dat ik alleen maar verlang naar ongezond eten, dus chocolade enzo. Mijn lichaam is eraan gewend en ik heb er echt behoefte aan.

quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:58 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik zie het ja. Je hebt een reet als een baggerschuit. Dat je het zover hebt laten komen :{w
Toevallig begin ik een puddingkont te krijgen, ja. :6
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:02:46 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137721620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Clums (en andere modieuze (al dan niet ex)fatties), wat moet je nou met zulke jurkjes, als je dus gewoon GEEN hakken kunt dragen?
Dat vind ik idd ook wel een ding hoor. :Y Er moeten wel hakken onder idd.

Ik wilde net die ene in zwart m rood bestellen voor morgen optreden met de band, is hij er niet meer in mijn maat. -O-
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:04:14 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137721635
quote:
OMG CC die tweeeeeeeeede!! EN NIET DUUUUUUUUUUUUUUUR!!!

En nu moet ik weer 3 maanden opdringerige topvintage adds zien :'( Bedankt beeb!
:D Zo zat ik dus ook. Alleen is de band dress code zwart m rood, dus kan ik niet zomaar even doen omdat het moet want mijn maat niet meer. -O-
pi_137721682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
PB }:|
O+

Ik snap dat ze ermee zit hoor, echt waar. Maar al dieet ik de rest van mn leven dan pas ik nevernooitniet in maatje 34 of 36 of 38. Ik heb namelijk gewoon echt zo'n achterwerk :+

Hier een beetje miepen tussen de echte fatties dat je maatje 34 toch echt wel vreselijk dik is, is dan ook wel echt een beetje overdreven.

Maar goed, kusjes, koekjes en kokosmakronen erop heur! :* *;
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 08:10:53 #99
5428 crew  miss_sly
pi_137721694
Ja, die tweede, echt heel erg leuk O+ Vallen ze niet te lang? Hoe lang ben jij, clums?

Hier gaat het afvallen niet best, maar het hardlopen wel. Vandaag na het werk ga ik Renate les 15 lopen. Nog 1 week en dan heb ik de hele Renate gelopen en zou ik 5 km moeten kunnen lopen. WE gaan het zien ;)
Vandaag moet ik 3x 8-2 (8 minuten lopen, 2 minuten wandelen). Vorige week heb ik een duurloop (beginnersduurloop he :P) van 18 minuten gelopen en dat ging gewoon!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137721706
Ik vind 18 minuten inmiddels alweer heel wat, miss sly _O_
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 08:16:56 #101
5428 crew  miss_sly
pi_137721774
Dt vind ik zelf ook :D Nooit gedacht dat ik dat ooit zou kunnen en nog echt heel erg leuk zou vinden!
  Vis een optie? vrijdag 14 maart 2014 @ 08:28:37 #102
70532 loveli
N
pi_137721876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet alle rejects naar slank schoppen dankjewel kusje :*
crap in = crap out
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:45:13 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137722064
gister ging het sporten nog niet zo van harte als ik gehoopt had :o

nouja.. hopelijk gaat het morgen beter ( om de dag sporten)

lijstje van vandaag:
O: porridge met een beetje stroop , 1 ei
t: 1 pannenkoek met nutella en halve banaan, 1/2 banaan
L: vlees, groenten , rijst/aardappelen en salade
t: appel, 1 bruin bolletje met rookvlees
D: vlees en groenten, geen rijst/aardappelen
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:47:09 #104
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137722091
ik vind het prima als de ex-fatties meeposten.. maar ga idd niet huilen over maat 34/36/38...
heb het dan gewoon niet over maten..
en ik kan me echt niet voorstellen dat als je maat 34 hebt dat je bmi boven de 27 is :o ( tenzij je een "klein persoon" bent)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:55:48 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_137722199
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:47 schreef Barreltje het volgende:
ik vind het prima als de ex-fatties meeposten.. maar ga idd niet huilen over maat 34/36/38...
heb het dan gewoon niet over maten..
en ik kan me echt niet voorstellen dat als je maat 34 hebt dat je bmi boven de 27 is :o ( tenzij je een "klein persoon" bent)
Wat maken die maten nou uit?

Als Q post dat een broek maat 28 te groot begint te worden vind ik dat alleen maar tof voor haar! Bij mij gaat maat 28 nooit te groot worden; ik ga er zelfs nooit inpassen. :D

Ik ben een soort plaatsvervangend trots op degenen die een zakje kleding in een maat weg kunnen doen omdat het te groot is geworden. Kudos voor hen! ^O^
A grand adventure has begun.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:03:15 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137722297
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:55 schreef Keshet het volgende:

Ik ben een soort plaatsvervangend trots op degenen die een zakje kleding in een maat weg kunnen doen omdat het te groot is geworden. Kudos voor hen! ^O^
ik ben gewoon jaloers :P
SPOILER
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:05:27 #107
265732 Keshet
pi_137722327
Even een statusupdate:

Ik zit inmiddels op -20. De laatste paar weken heb ik het een beetje moeilijk; door drukte is het moeilijker om mijn maaltijden te plannen en om regelmatig te sporten. Ook heb ik een soort voorjaarsdipje qua sportmotivatie geloof ik. :')
Ik moet mezelf echt even herpakken en er weer voor gaan.

Ploatje bie het proatje:
SPOILER
Nog ongeveer 10kg eraf en/of spieren kweken en het is goed. O+
pi_137722364
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef Keshet het volgende:
Even een statusupdate:

Ik zit inmiddels op -20. De laatste paar weken heb ik het een beetje moeilijk; door drukte is het moeilijker om mijn maaltijden te plannen en om regelmatig te sporten. Ook heb ik een soort voorjaarsdipje qua sportmotivatie geloof ik. :')

Ploatje bie het proatje:

_O_ _O_
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 09:20:05 #109
5428 crew  miss_sly
pi_137722554
quote:
Even een statusupdate:

Ploatje bie het proatje:
SPOILER
Wauw!

Herkenbaar trouwens van druk en moeten herpakken.
Ik heb ook wel het idee dat ik een beetje veel wil: met het nieuwe huis bezig zijn, inpakken, leuke dingen doen met man en kind, beetje tijd voor mezelf, sporten, hardlopen, fietsen, boeken lezen, werken, het huishouden bijhouden...en gezond eten en niet snoepen. Dat gezond eten lukt prima, maar op de een of andere manier is het ineens weer moeilijker om niet ongezond te snacken.

het wordt ook tijd trouwens voor zomer en lekker zomerfruit :9~

O, en ik heb quinoa ontdekt. Dat is lekker!

[ Bericht 19% gewijzigd door miss_sly op 14-03-2014 09:27:08 ]
pi_137722621
quote:
Even een statusupdate:

Ploatje bie het proatje:
SPOILER
Wauw wat goed!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40:57 #111
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_137723011
quote:
Even een statusupdate:

Ploatje bie het proatje:
SPOILER
Wat goed!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:53:35 #112
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137723306
quote:
Even een statusupdate:

Ploatje bie het proatje:
SPOILER
Goed bezig! Altijd een inspiratie, die before and after pica. Ik zou haast denken dat die laatste 10 kg niet meer nodig is. :@
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:01:58 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137723570
quote:
Cowboylaarzen :D Zo dus:

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:49 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

:D

Ik heb nog wél jasjes in een 'pietsie' grotere maat. Voor de echte fatties zeg maar! :+

Oh en vanochtend was er bijna 14 kg af. Op mijn officiële weegmomentje maandag hoop ik die 14 toch wel te zien! *O* *O*
Ik heb mijn grote maten grotendeels al weggegeven. Alles wat boven de 48 is, zegmaar. Heb wel nog een hele mooie groene zwangerschapsjurk hangen, die ik ooit kocht omdat hij mijn buik zo mooi camoufleerde. Nog een zwanger iemand die hem kan gebruiken? Is een XL en hij valt ruim.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit dus, ik voel me net zoals jij. En ja, ik koop soms een broek in 38, maar ook soms een maat 42. Mijn nieuwe jasje is ook 42...

quote:

[..]

Ik vind mezelf allereerst nog niet ongelooflijk slank. Ik woog ooit 120+ kilo en voel me in de verste verte niet thuis in Slank, omdat daar weinig users meeposten die weten wat het is om echt een heel serieus probleem met eten te hebben. Ik heb af en toe een maat 38, maar ook af en toe een maat 42 en mijn gewicht zit maar net in de categorie 'gezond bmi'. Ik voel me niet slank, ik voel me een fattie waar het nu toevallig een tijd goed mee gaat.

quote:

[..]

Het ging wmb idd over het anorectische qua eetgewoontes, niet qua gewicht. ;) En ik doelde ook alleen op die specifieke user (ben zijn naam even kwijt) die 2kg per week af wil vallen. :o Verder echt niet op iemand anders. :o Dat dat even duidelijk mag zijn.

Nooit gedacht dat ik het zo zou voelen en ik wil helemaal geen harde grenzen trekken, dat is trws ook niet aan mij alleen, maar toch zou ik het wel fijn vinden als dat soort dingen wat minder 'in your face' gepost worden.
Het contrast is voor mij persoonlijk te groot met de 30 en zelfs 35+ bmi's... Mss dan toch beter de overstap naar slank maken voor dat soort dingen.
(Lijkt mij persoonlijk trws ook leuker dan hier meelezen over de zoveelste faal en binge. :@ )
Ik snap je punt heel erg goed en ik hoop echt dat ik geen frustratiefactor ben voor sommigen. Laat ik voorop stellen dat wat hierboven staat echt is zoals ik me voel: Nog steeds een fattie, met waardeloze butweken en met goede weken, maar met de sporen (zowel fysiek als mentaal) van echt dik geweest zijn.

Hoe dan ook, lijstje:
O: Portie appelcrumble, 2 volkoren. 1 lv smeerkaas, 1 linerapaté.
T: Portie appelcrumble.
L: 4 volkoren. 2 appelstroop met 30+kaas, 2 lv smeerkaas. 1/3 komkommer
T: Waterijsje.
D: Goede vraag, eet alleen en denk dat het een kom kippensoep met een stukje stokbrood ofzo wordt.
S: Uur paardrijden.
pi_137723834
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, en ik heb quinoa ontdekt. Dat is lekker!
Ik at maandag dit
Beviel prima, ook als lunch de volgende dag.

En Keshet, TOP zeg!! _O_
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 10:10:40 #115
5428 crew  miss_sly
pi_137723864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik at maandag dit
Beviel prima, ook als lunch de volgende dag.

En Keshet, TOP zeg!! _O_
Ja, ik zei al tegen B: het is vast ook erg lekker als salade, dus dat gaan we in de zomer veel eten!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:12:16 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137723915
En ik deed net een topvintagebestelling van honderdduizend euro... Nu maar hopen dat de helft niet past ^^
pi_137723985
Ghu Tink de "het gaat NU goed" gedachte herken ik zo!
pi_137724025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:01 schreef Tink89 het volgende:

Ik snap je punt heel erg goed en ik hoop echt dat ik geen frustratiefactor ben voor sommigen. Laat ik voorop stellen dat wat hierboven staat echt is zoals ik me voel: Nog steeds een fattie, met waardeloze butweken en met goede weken, maar met de sporen (zowel fysiek als mentaal) van echt dik geweest zijn.

Volstrekt niet! En dat meen ik serieus. :* Waar ik vanochtend zo cynisch over was, is iemand die een beetje loopt te miepen dat ze niet (meer) in maatje 34 lijkt te passen zonder ooit echt dik te zijn geweest. Het is écht een hele andere mindset als je van 100+ kg afkomt en dan dunner bent (ik heb ooit 78kg gewogen en voelde me ondanks alle complimenten echt niet slank) dan dat je toevallig een paar pondjes bent aangekomen en niet superstrak in je bikini past.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:18:12 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137724083
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ghu Tink de "het gaat NU goed" gedachte herken ik zo!
:* Diep van binnen ben ik bang dat ik voor altijd een fattie zal blijven... En tuurlijk heb ik overwinningopmezelfmomentjes (in een paardrijwinkel een broek in maat 40 moeten passen, omdat de 42 te groot is), maar ik heb ook zo veel momenten dat het echt niet gaat (zie drie keer appelcrumble in 1 dag...).

Ik bestelde btw https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/50s-sheila-dress-black in het zwart en https://topvintage.nl/nl/(...)atin-bow-swing-dress.

Ben benieuwd of ik er blij van word :D Ze waren iig heul niet duur!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:18:40 #120
265732 Keshet
pi_137724102
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:53 schreef Fera het volgende:

[..]

Goed bezig! Altijd een inspiratie, die before and after pica. Ik zou haast denken dat die laatste 10 kg niet meer nodig is. :@
Dank allen. O+

Ik weeg nog steeds 89 kilo dus die laatste 10 wil ik er echt graag af. ;)

Ik kende Topvintage niet. Nu wel. :'(

En tink, heel herkenbaar wat je omschrijft. Ik heb het afgelopen jaar echt mijn levensstijl aangepast maar ik merk dat terugvallen in het oude patroon ongemerkt nog best snel gaat...helaas.
pi_137724241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:18 schreef Keshet het volgende:

[..]

En tink, heel herkenbaar wat je omschrijft. Ik heb het afgelopen jaar echt mijn levensstijl aangepast maar ik merk dat terugvallen in het oude patroon ongemerkt nog best snel gaat...helaas.
Veel te makkelijk. En ook de gedachte dat het allemaal niet uitmaakt (of als je veel bent afgevallen: Het kan best wel weer) schiet er veel te makkelijk in.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:28:23 #122
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_137724365
Tink, hier ook heel herkenbaar. Goede dagen, slechte dagen. Ze wisselen elkaar af en zolang er nog altijd meer goede dan slechte zijn probeer ik mij daar niet teveel zorgen over te maken.
Het valt mijn omgeving ook meer en meer op dat ik afval, wat echt niet terug is te zien op de weegschaal. Vast spiermassa :+. Sport, slaap genoeg en eet redelijk goed. Binnenkort gaat sport weer stapje zwaarder worden in overleg met trainers; ben er wel aan toe.

Ik heb hier nog mn groene winterjas, maat 42 liggen voor een liefhebber. Voor als het ooit weer eens winter gaat worden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:48:43 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137724940
Wauw Keshet, je ziet er echt goed uit zeg! _O_

En ja, 'waar het NU goed mee gaat' is wel een goeie omschrijving. :Y Dat begrijp en herken ik wel.

Hier dus niet en vanmorgen stomweg 10kg zwaarder dan afgelopen zomer. Ik kan wel janken... :'(
Ben net maar iets anders gaan kopen voor ons optreden morgen, want dat wat ik 3mnd geleden nog makkelijk aan had kan nu echt even niet. Veel te bloot.

Ik baal, baal vreselijk en hoewel ik nu heel veel loop en het qua eten al een heel stuk beter gaat gaat het gewoon echt nog niet goed.

Ik weet dat er mensen zijn die zich kapot ergeren aan die 'damn, het lukt me niet' posts, maar dat is wat dit topic voor mij iig ook is. Even je frustratie kunnen uiten over het feit dat je het gewoon weer niet, of nog steeds niet, onder controle hebt... -O-
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:50:55 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137725001
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw Keshet, je ziet er echt goed uit zeg! _O_

En ja, 'waar het NU goed mee gaat' is wel een goeie omschrijving. :Y Dat begrijp en herken ik wel.

Hier dus niet en vanmorgen stomweg 10kg zwaarder dan afgelopen zomer. Ik kan wel janken... :'(
Ben net maar iets anders gaan kopen voor ons optreden morgen, want dat wat ik 3mnd geleden nog makkelijk aan had kan nu echt even niet. Veel te bloot.

Ik baal, baal vreselijk en hoewel ik nu heel veel loop en het qua eten al een heel stuk beter gaat gaat het gewoon echt nog niet goed.

Ik weet dat er mensen zijn die zich kapot ergeren aan die 'damn, het lukt me niet' posts, maar dat is wat dit topic voor mij iig ook is. Even je frustratie kunnen uiten over het feit dat je het gewoon weer niet, of nog steeds niet, onder controle hebt... -O-
Ik erger me er niet aan, ook voor mij is dit topic met name een manier om emotie te uiten, die dan vaak ook nog eens voorkomt dat ik diezelfde emotie ga zitten weg eten...

En liefje, je weet dat je het kunt. En dat het even niet lukt is kut, maar je wordt er niet een minder mooi mens van. Beperk de schade zo ver je kunt. Daar ben je ook al mee bezig: lekker lopen, eet lekker maar gezond en geniet van de momenten dat het heel lekker gaat. Ik geloof in je, hoe kusjekroel dat misschien ook klinkt :*
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:52:35 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137725048
O+ *;
pi_137725269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die tweede, echt heel erg leuk O+ Vallen ze niet te lang? Hoe lang ben jij, clums?

Hier gaat het afvallen niet best, maar het hardlopen wel. Vandaag na het werk ga ik Renate les 15 lopen. Nog 1 week en dan heb ik de hele Renate gelopen en zou ik 5 km moeten kunnen lopen. WE gaan het zien ;)
Vandaag moet ik 3x 8-2 (8 minuten lopen, 2 minuten wandelen). Vorige week heb ik een duurloop (beginnersduurloop he :P) van 18 minuten gelopen en dat ging gewoon!
Hij valt bij mij halverwege mijn kuiten. Ik ben 1.60 m. Ik kan even kijken of ik een aan-foto zonder hoofd kan fotosoepen?
pi_137725373
Ik erger me niet aan je BE. Eerder vķķr je omdat de frustratie zo herkenbaar is.

:*
pi_137725497
Let niet op de sokken.. :@

SPOILER
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 11:11:31 #129
5428 crew  miss_sly
pi_137725579
Thanks!
ik ben een paar centimeter langer, maar niet heel veel :D Dus een goed beeld wel zo. Ik vind het echt zo'n mooie jurk! Ik heb alleen altijd kortere rokken en jurken aan, net op de knie, en ik ben bang dat ie me wat te....degelijk, burgerlijk, ouwelijk zal staan. Van de andere kant: die dingen ben ik ook allemaal :')

Ik zal het gewoon zelf moeten passen, he?

ik vind je sokken trouwens tof!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:27:47 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137726053
quote:
Even een statusupdate:

Ploatje bie het proatje:
SPOILER
Fucking awesome! _O_
pi_137726340
Onwijs mooi verschil Keshet!

En dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik erger me niet aan je BE. Eerder vķķr je omdat de frustratie zo herkenbaar is.

:*
Ik heb een weekend voor de deur met overdag weinig dingen (dus ruimschoots de tijd om beide dagen naar de sportschool te gaan en meer van zulks), maar drie avonden feestjes en borrels e.d. gepland. (Wel gezellig verder, maar ook met mensen die echt zeuren als je rondjes overslaat of aan de spa rood gaat. }:| :{ .)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:39:41 #132
265732 Keshet
pi_137726355
Ik ga failliet door dit topic!!!!

Niet door het kopen van eten maar door die TopVintage site!
Ik heb al 20 jaar geen jurk meer aangehad maar ik ga er 1 kopen als ik mijn doel bereikt heb.Denk ik. Ik vind mezelf te lomp voor jurkjes. :@
pi_137726472
Voor mij is het hele dieet-aspect ook een psychische. Heb ik mezelf en mijn gemoedstoestand genoeg in de hand om goede keuzes te maken. As we speak heb ik dat ff niet, want niet lekker in mijn vel, en dan is dat het eerste wat misgaat.

Ik heb trouwens de afgelopen 5 jaar continu in knielange jurken, rokken enz gelopen. Ik zei soms grappend tegen vriendinnetjes dat ik soms wel een grevo leek die geen broeken of korte rokken mag dragen. Tegenwoordig is er een soort tegenreactie aan de gang, en als ik een jurkje zie dat tot halverwege mn knieen komt, hoe leuk ook, wil ik hem JUIST niet :D.
pi_137726620
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:37 schreef xuryah het volgende:

[..]

Leuk! :)
Ik heb vooral altijd moeite met broeken kopen. Heb ook echt te weinig broeken daardoor.. 3 maar :@ en in jurkjes enzo lopen durf ik niet ;( maar in de zomer ga ik t denk ik ook gewoon doen!
Ik koop broeken bij Promiss, die heeft wel redelijk degelijke kwaliteit en tenminste niet zo'n ouwewijvenpasvorm. Ze hebben nu 10 euro korting op alle broeken! www. promiss.nl
quote:
Mwehe, ik heb het modegevoel van een stoeptegel en kan ook niet op hakken lopen (het hele nijlpaard op stiletto's-principe) dus zodra ik er achter ben laat ik het je weten :'). Vooral leuk omdat ik maatje kindergraf heb.
pi_137726692
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik vind het totaal niet ergerlijk. Gewoon posten waar je zin in hebt, juist als het wat minder gaat. Daar is dit topic ook voor. Als iedereen zonder slag of stoot op zijn/haar streefgewicht kwam, zou het topic overbodig zijn. :)
pi_137726757
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:48 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik koop broeken bij Promiss, die heeft wel redelijk degelijke kwaliteit en tenminste niet zo'n ouwewijvenpasvorm. Ze hebben nu 10 euro korting op alle broeken! www. promiss.nl

[..]

Mwehe, ik heb het modegevoel van een stoeptegel en kan ook niet op hakken lopen (het hele nijlpaard op stiletto's-principe) dus zodra ik er achter ben laat ik het je weten :'). Vooral leuk omdat ik maatje kindergraf heb.
Daar kocht ik mijn broeken ook altijd, zijn fijne broeken.
pi_137726766
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:39 schreef Keshet het volgende:

Ik heb al 20 jaar geen jurk meer aangehad maar ik ga er 1 kopen als ik mijn doel bereikt heb.Denk ik. Ik vind mezelf te lomp voor jurkjes. :@
Niet met dat lijf van je heur O+. Ik ben een echt écht manwijf en vind jurkjes echt heel eng, maar op zich is het ook wel weer erg leuk en weer eens wat anders dan de eeuwige broek. En als ik mijn logge lijf erin kan proppen zonder er al te raar uit te zien, geldt dat ook zeker voor jou.

Jurkjes moeten wel op de knie vallen voor me want knieholte-bij-dikke-benen-is-lelijk. Met mijn 1.76 vallen de topvintage jurken precies goed O+.
pi_137726783
quote:

Ik zag alleen die goeie toen-nu-foto, dus ik weet niet hoe je er bewegend uitziet (héél misschien heb je gelijk ;), maar dat valt vast mee!). Als je zoiets al twintig jaar niet gedragen hebt en daar een beetje voor vreest kun je misschien beginnen met iets wat niet meteen zo ultravrouwelijk en superopvallend is als sommige TopVintage-creaties? Voor elk type is er denk ik wel wat leuks op jurken- en rokkengebied te vinden. Of misschien transformeer je meteen in volstrekt-niet-lomp op het moment dat je zo'n mooie jurk aantrekt, dat kan ook. :)
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 11:58:10 #139
5428 crew  miss_sly
pi_137726910
quote:

Je bent toch niet lomp?
pi_137727178
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:48 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oeh thanks! Ik heb al een hoop leuke dingen gezien :D niet eens duur ook!
pi_137727257
Ik begin ook echt gefrustreerd te worden nu.
Ben sinds begin januari echt weer goed bezig met eten enzo, maar echt nog NIKS afgevallen.
Het is echt demotiverend, en heb daardoor dus ook sneller de neiging nu om toch maar iets lekkers (slechts) te gaan eten, want ik val toch niet af.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:29:12 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137727688
DE!!! Ik heb je whey! Thnx babe!!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:30:18 #143
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_137727710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:11 schreef xuryah het volgende:
Ben sinds begin januari echt weer goed bezig met eten enzo, maar echt nog NIKS afgevallen.
Het is echt demotiverend, en heb daardoor dus ook sneller de neiging nu om toch maar iets lekkers (slechts) te gaan eten, want ik val toch niet af.
Dat ken ik. Zo je best doen, allemaal dingen laten die je eigenlijk graag zou willen.
En dan 0 resultaat.

Maar hou het vol! Langzaam maar zeker beginnen ook hier de eerste tekenen van afvallen zich af te tekenen.
pi_137727894
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat ken ik. Zo je best doen, allemaal dingen laten die je eigenlijk graag zou willen.
En dan 0 resultaat.

Maar hou het vol! Langzaam maar zeker beginnen ook hier de eerste tekenen van afvallen zich af te tekenen.
Jep.. het is echt niet leuk..
En ik hoor net ook nog eens dat ik niet aangenomen ben waar ik had gesolliciteerd.
Pffff... ben al een jaar bezig. Heb echt op van alles gesolliciteerd, maar heb steeds niet genoeg ervaring. Voel me echt een loser.

Wel super fijn dat je het eindelijk gaat zien! :)
pi_137728335
Ik draag trouwens ook pertinent geen hakken. Ik vind het gewoon niet staan, van die dunne hakken onder zo'n zwaar lijf. Zeker omdat ik bottom-zwaar ben. En het loopt niet lekker. Onder jurkjes draag ik graag mijn zwarte enkellaarsjes

Beetje dit idee, maar dan heel anders ;).

Of gewoon gympies als ik een wat stoerdere outfit heb. Heb eindelijk nieuwe gympen, deze :D

http://www.sidestep-shoes(...)cILQOkAAAAFCqMxbsOCn

En ik krijg over 2 weken weer nieuwe roze allstars die mijn tante meeneemt uit Amerika voor super-cheap uit een outlet :D. Die kunnen ook prima onder een rokje, vind ik.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:10:29 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137728798
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:54 schreef Zeester het volgende:
Ik draag trouwens ook pertinent geen hakken. Ik vind het gewoon niet staan, van die dunne hakken onder zo'n zwaar lijf. Zeker omdat ik bottom-zwaar ben. En het loopt niet lekker. Onder jurkjes draag ik graag mijn zwarte enkellaarsjes

[ afbeelding ]

Beetje dit idee, maar dan heel anders ;).

Of gewoon gympies als ik een wat stoerdere outfit heb. Heb eindelijk nieuwe gympen, deze :D

http://www.sidestep-shoes(...)cILQOkAAAAFCqMxbsOCn

En ik krijg over 2 weken weer nieuwe roze allstars die mijn tante meeneemt uit Amerika voor super-cheap uit een outlet :D. Die kunnen ook prima onder een rokje, vind ik.
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik hoef echt niet op gympen onder een rok aan te komen. Denk dat er dan een goed gesprek gevoerd wordt over representatief zijn enzo... Lijkt me wel heerlijk. Als ik een afspraak-vrije dag heb, kom ik met een wijde rok met m'n wijde laarzen nog wel weg, maar anders is het toch echt lange broek met een hakje eronder of jurkje met strakke enkellaarsjes of lange laarzen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:37 schreef xuryah het volgende:

[..]

En ik hoor net ook nog eens dat ik niet aangenomen ben waar ik had gesolliciteerd.
Pffff... ben al een jaar bezig. Heb echt op van alles gesolliciteerd, maar heb steeds niet genoeg ervaring. Voel me echt een loser.

Werkervaringsplekken? Startersbeurs? Carrierebeurs? Wat doe je om je te onderscheiden van de rest? Schrijf je een 'standaard' nette brief, of doe je meer? DM maar even als je nog tips of tricks nodig hebt.

quote:
Zonder dat ik wil zeggen dat je niet goed bezig bent, vraag ik me af of je bij houdt wat je eet. Soms gaan er ongemerkt een paar zuurtjes in door de dag, of neem je op weg naar het koffie-apparaat toch een paar keer een snoepje uit de pot, eet je net wat minder goed beleg dan je zelf denkt of schep je meer aardappels op dan groente... Doe eens een lijstje?

De ijsjes van vanmiddag gaan niet door, m'n collega's vonden het te koud. Ach, is misschien ook maar beter zo :Y
pi_137728871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar ik hoef echt niet op gympen onder een rok aan te komen. Denk dat er dan een goed gesprek gevoerd wordt over representatief zijn enzo... Lijkt me wel heerlijk. Als ik een afspraak-vrije dag heb, kom ik met een wijde rok met m'n wijde laarzen nog wel weg, maar anders is het toch echt lange broek met een hakje eronder of jurkje met strakke enkellaarsjes of lange laarzen.

[..]

Werkervaringsplekken? Startersbeurs? Carrierebeurs? Wat doe je om je te onderscheiden van de rest? Schrijf je een 'standaard' nette brief, of doe je meer? DM maar even als je nog tips of tricks nodig hebt.

[..]

Zonder dat ik wil zeggen dat je niet goed bezig bent, vraag ik me af of je bij houdt wat je eet. Soms gaan er ongemerkt een paar zuurtjes in door de dag, of neem je op weg naar het koffie-apparaat toch een paar keer een snoepje uit de pot, eet je net wat minder goed beleg dan je zelf denkt of schep je meer aardappels op dan groente... Doe eens een lijstje?

De ijsjes van vanmiddag gaan niet door, m'n collega's vonden het te koud. Ach, is misschien ook maar beter zo :Y
Haha, ja, ik heb wat dat betreft geluk, ik draag gympies onder een spijkerbroek als ik werk want horeca :D.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:46 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137728878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
Let niet op de sokken.. :@

SPOILER
Hij is echt superleuk! Staat je goed! :Y

Ik ben gek op jurkjes, maar vind dan blote benen of zeg maar gewone huidskleur panty's eng. Ik heb echt hele lelijke benen, die blijven het langst dik.

En schoenen zijn sinds mijn zwangerschappen mss wel mijn ergste ergernis, met maat 42-43 is het echt zo kut shoppen. -O- Of het ziet er niet uit, of het kost een godsvermogen...
Zag net bij Scapino zowaar leuk-achtige van hushpuppy die er dus ook nog comfi uit zagen, maar mijn geld is echt even op. Even wachten dus.

[ Bericht 24% gewijzigd door BE op 14-03-2014 13:17:48 ]
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:16:33 #149
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_137728987
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:37 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat is ook zo ontzettend frustrerend :r

Ja, ik zit nu bijna aan de omvang die ik een jaar geleden had.
pi_137729071
quote:
Misschien kun je eens bijhouden wat je allemaal op een dag eet? Wellicht eet je meer/minder dan zou moeten. Ik viel op een gegeven moment 2 weken niet of moeizaam af. Toen ik hier om raad vroeg, opperde Qwea dat ik meer moest gaan eten en thank god heb ik geluisterd want ik vind het afvallen nu soms zelfs te snel gaan :')
pi_137729646
Ik heb fatsecret gedownload en wil daar idd bij gaan houden wat ik eet.

Vanavond zal en ik hier een lijstje geven!
Iig ga ik vanavond weer lekker hardlopen. Dat vind ik wel super fijn :) dat probeer ik nu 3 x per week te gaan doen. Waarschijnlijk zelfs 4x per week. En daarnaast fitness ik ook (2x per week). Tegenwoordig pak ik ook voor alles de fiets of ga ik lopen.
Qua beweging ben ik iig heel erg vooruit gegaan. Alleen lukt het me nog steeds niet om te ontbijten en te lunchen. Ik sla dat gewoon te vaak over.
pi_137730835
Oh ik weet niet hoelaat jullie komen morgen maar ik heb tussendoor een ontbossings-afspraak bij de waxdame :') dus ben vanaf 15.30 thuis :P.
pi_137731007
Wauw Keshet! _O_

En ik klikte het Topvintage-linkje aan, wat een geweldige jurkjes.. En nu ook reclame op de pagina, ben bang dat dat niet goed komt, haha! Ik hou van jurkjes, draag ze veel te weinig. Maar met dit mooie weer moet ik het misschien gewoon vaker aantrekken.

De weegschaal is heel lief voor mij deze week :D Bijna een kilo kwijt sinds vorige week :s)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:22:24 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137731251
Ik had een uur of 17 in gedachte clums. Moet de tijd en aandacht wat verdelen hier. ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:35 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137731966
ik ben geloof ik iets meer van de pencil dresses geloof ik op topvintage :)
volgende meet maar een topvintage meet dan?? ;) :P
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:57:45 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137732445
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef Barreltje het volgende:
Goed plan :D
pi_137732593
Ik heb nu ook de hele tijd al die leuke jurkjes als reclame :p ik denk dat ze voor mij te lang zijn.
en ik vind dat ik te kleine borsten heb voor jurkjes :@
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:50:25 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137734427
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:02 schreef xuryah het volgende:
Ik heb nu ook de hele tijd al die leuke jurkjes als reclame :p ik denk dat ze voor mij te lang zijn.
en ik vind dat ik te kleine borsten heb voor jurkjes :@
Waarom zou je dan niet juist voor een jurkje kiezen dat ze wat groter laat lijken bijvoorbeeld? Van broeken dragen worden je borsten toch niet groter...? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.steps.nl/jersey-dress of deze http://www.steps.nl/mandy-dress-ltd

En ik heb ook heel de tijd die reclames, zucht. Gelukkig is m'n bestelling al gedaan, kan er niet nog 10 dingen bij bestellen.
pi_137734755
Ben ik even blij dat ik een man ben :7 al dat modegedoe :{w
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:59:11 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137734780
worden je borsten groter van die jurkjes?? :o

van wat voor jurkjes worden je borsten kleiner dan?? :)
pi_137734890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom zou je dan niet juist voor een jurkje kiezen dat ze wat groter laat lijken bijvoorbeeld? Van broeken dragen worden je borsten toch niet groter...? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.steps.nl/jersey-dress of deze http://www.steps.nl/mandy-dress-ltd

En ik heb ook heel de tijd die reclames, zucht. Gelukkig is m'n bestelling al gedaan, kan er niet nog 10 dingen bij bestellen.
Haha nee, maar ik vind grote borsten mooier in een jurkje. Vooral als ze een lage v hebben ofzo. Maar jurkjes die borsten groter maken zouden wel fijn zijn :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:25:21 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137737378
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind die pencil dresses echt werelds O+, ook bij curvy vrouwen, maar ik heb daar niet genoeg tiet voor helaas... :{
  Moderator / Miss SHO vrijdag 14 maart 2014 @ 17:32:19 #163
22592 crew  Ole
pi_137737602
Zo eens kijkrn thuis. Maar dan heb ik vast teveel tiet :')
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:33:03 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137737631
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind die pencil dresses echt werelds O+, ook bij curvy vrouwen, maar ik heb daar niet genoeg tiet voor helaas... :{
meer dan genoeg curve en tiet hier ;)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34:42 #165
22592 crew  Ole
pi_137737686
Tetten!!!
pi_137738148
Als we het toch over bestellingen hebben. Ik heb een vintage bikini besteld. O+

Ik wil deze zomer voor het eerst in 8 jaar of zo weer gaan zwemmen.

https://www.etsy.com/transaction/187707554?ref=fb2_tnx_title

Lijkt een beetje op die van topvintage maar dan goedkoper.
pi_137738818
Ik heb wortelwalnoottaart gekregen. Die moet morgen op.

En strawberry, goedzo. Ik ga dit jaar naar het strand met m'n dikke reet. Ik heb een superschattige rode polkadot-badpak, ook een beetje retro. Die kleedde erg af, vorig jaar. Ik heb ook nog een mooie blauwe (ook polkadot) maar om die te passen moet er eerst nog wat af.
pi_137739034
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb wortelwalnoottaart gekregen. Die moet morgen op.

En strawberry, goedzo. Ik ga dit jaar naar het strand met m'n dikke reet. Ik heb een superschattige rode polkadot-badpak, ook een beetje retro. Die kleedde erg af, vorig jaar. Ik heb ook nog een mooie blauwe (ook polkadot) maar om die te passen moet er eerst nog wat af.
Ja ik wilde eigenlijk of een badpak, of een wat hoger model broekje bij bikini (vanwege striae). Dus is dit 'm maar geworden. :) Eigenlijk belachelijk dat ik al zo lang niet gezwommen heb vanwege schaamte. Dit is mijn lijf, ik moet het er maar mee doen. Nooit meer zwemmen of naar het strand gaan op vakantie of in NL is ook zoiets...
pi_137739123
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja ik wilde eigenlijk of een badpak, of een wat hoger model broekje bij bikini (vanwege striae). Dus is dit 'm maar geworden. :) Eigenlijk belachelijk dat ik al zo lang niet gezwommen heb vanwege schaamte. Dit is mijn lijf, ik moet het er maar mee doen. Nooit meer zwemmen of naar het strand gaan op vakantie of in NL is ook zoiets...
Ik heb het vorig jaar voor het eerst gedaan. Eerst hier in het zwembad, want ik vind zwemmen geweldig en hoopte dat ik dat op zou kunnen pakken, maar de angst om bekenden tegen te komen was toch te groot :'). Toen op vakantie, en dat was heerlijk. Ik had een mooie omslagdoekdinges voor als ik op strand lag om toch m'n bovenbenen te bedekken, en in het water zie je het toch niet :P.

Tip: asos,com heeft 20% korting. Heeft ook wel leuke dingen in de curve-collectie.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:30:41 #170
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137739175
Ik ga ook zwemmen, met vriendje, in mn best wel toffe badpak. Volgende week voor t eerst.

Ben overigens Tot nu toe stabiel Tot -0.5 kg sinds ik zwanger ben. Best goed!
Kwak
pi_137740282
Die vintage bikini's en jurken wakkeren mijn zin in de zomer echt aan! :)

Net vrijdagmiddagborrel gehad met één droog wit wijntje. Ik paste bij het rondgaan met bitterballen telkens keurig deze truc toe:

Maar na elk rondje waarna de schaal niet leeg was werden ze wel telkens vlák naast mij op een tafeltje gezet. }:|
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 maart 2014 @ 19:10:59 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137740583
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo jammer dat je je zo voelt, ik hoop dat die toffe bikini dat gevoel weg kan nemen!

Ik trek me er eigenlijk er over het algemeen weinig van aan over hoe anderen zouden kunnen denken. Zelfvertrouwen te over wat dat betreft :@ Vind je me lelijk? Dat mag, dan kijk je maar fijn de andere kant op 8-)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:20:28 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_137741050
met bikini's heb ik dan weer nooit problemen :o
ik heb alleen een badpak aan als ik in een zwembad zwem.. als in baantjes zwemmen..
anders heb ik gewoon een bikini aan.. ook in het zwembad als het voor "spelen"is oid :)
pi_137741303
Het is vooral omdat ik bang ben bekenden tegen te komen. Ik denk dat ik in het buitenland minder problemen zou hebben nu. :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:36:33 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137741810
Op vakantie boeit het me helemaal niks gelukkig. Niemand die me kent, gewoon gaan! *O*
Hier thuis durf ik amper een korte broek of rok aan. :')
pi_137742136
Bohhh.... zwemmen O+ Ik durf me al 15 jaar niet meer in een badpak of bikini te vertonen. Zal er voorlopig ook echt niet inzitten. Maar het lijkt me zo heerlijk!
pi_137742600
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:36 schreef Brighteyes het volgende:
Op vakantie boeit het me helemaal niks gelukkig. Niemand die me kent, gewoon gaan! *O*
Hier thuis durf ik amper een korte broek of rok aan. :')
Even nog een vraagje over de fitbit he. :P Wanneer 'reset' hij? Dus dat hij weet dat je hebt geslapen en dat de volgende dag is begonnen. Is dat gewoon nadat hij een tijd stil heeft gelegen of?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:55:56 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137748015
Hoe zat dat nou precies, teveel eiwitten waren toch niet schadelijk? De plaatsvervangende dietiste loopt te bleren :')

quote:
Niet-sporters hebben een eiwitbehoefte van 0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
Sporters hebben wat meer eiwitten nodig, namelijk 1,2-1,4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
Met jouw huidige gewicht ligt jouw eiwitbehoefte op circa 90-105 gram per dag, met een maximum van 156 gram per dag (dit is de bovengrens waarop eiwitten nog veilig worden geacht, daarboven wordt ten zeerste afgeraden).
Daarom raad ik je aan niet hoger te gaan zitten dan 150 gram eiwit per dag en zou whey poeder niet nodig zijn.
:')

Ik zit op 170 :+
pi_137748213
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:55 schreef Qwea het volgende:
Hoe zat dat nou precies, teveel eiwitten waren toch niet schadelijk? De plaatsvervangende dietiste loopt te bleren :')

[..]

:')

Ik zit op 170 :+
Die 170 is niet schokkend veel. Bij normale nierfunctie moet je je best doen om echt in de problemen te komen, maar in theorie zijn te veel eiwitten en te weinig drinken een slechte combinatie voor je lever en vooral nieren. Ik zoek ff een site op die het redelijk uitlegt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:01:05 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137748272
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Die 170 is niet schokkend veel. Bij normale nierfunctie moet je je best doen om echt in de problemen te komen, maar in theorie zijn te veel eiwitten en te weinig drinken een slechte combinatie voor je lever en vooral nieren. Ik zoek ff een site op die het redelijk uitlegt.
Over het algemeen drink ik genoeg. Op sportdagen zelfs 2 liter in 2u :')

Als je die site kan vinden : graag :Y
pi_137748408
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Over het algemeen drink ik genoeg. Op sportdagen zelfs 2 liter in 2u :')

Als je die site kan vinden : graag :Y
Ik ga het beter doen en ff wat wetenschappelijke artikelen doorpluizen :+. Overigens zit je wel vrij hoog met de 170, en of je het nķdig hebt, is een tweede. Het overschot wordt namelijk omgezet en uitgepist, maar geeft wel 'belasting' op je nieren. En eerlijk is eerlijk, en dit zeg ik uit medisch oogpunt en niet om vervelend te doen, maar of jij (met de bijkomende lichamelijke issues) je nieren een extra tik moet verkopen weet ik niet. Maar ik ga dus ff pubmed na, dat zegt wat meer dan al die sportsites :+.

(Maar die angst van je diëtiste vind ik nog steeds nutteloos hoor :+)
pi_137748439
Ok, :+ is populair vanavond.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:12:15 #183
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137748724
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:04 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ga het beter doen en ff wat wetenschappelijke artikelen doorpluizen :+.
O+

quote:
Overigens zit je wel vrij hoog met de 170, en of je het nķdig hebt, is een tweede. Het overschot wordt namelijk omgezet en uitgepist, maar geeft wel 'belasting' op je nieren. En eerlijk is eerlijk, en dit zeg ik uit medisch oogpunt en niet om vervelend te doen, maar of jij (met de bijkomende lichamelijke issues) je nieren een extra tik moet verkopen weet ik niet.
Ja goed punt op zich. Maar van wat ik begrepen heb was dat het geen kwaad kon als je maar genoeg drinkt.

Maar ik begrijp dus dat dat niet zo is.. Hmm. En dan mag ik wel wat eiwit gaan kutten als 156 max is _O-

quote:
Maar ik ga dus ff pubmed na, dat zegt wat meer dan al die sportsites :+.

(Maar die angst van je diëtiste vind ik nog steeds nutteloos hoor :+)
Ja, die vond ik wel mooi _O- absoluut niet hoger :D
pi_137751304
Mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met goji bessen, kokosvezels, granaatappelpitten
T: 2 dadels
L: mijn opa en oma kwamen langs, en namen (helaas.. maar wel erg lekker natuurlijk, en vooral heel lief) een Bossche bol voor me mee. Totaal niet goed natuurlijk, ben ik me van bewust! :p
S: hardlopen
D: couscoussalade met tonijn, veel groente (o.a. avocado, ui, paprika, komkommer, zongedroogde tomaatjes, citroen, koriander, dille)
T: nog geen honger, dus misschien niks meer nu

Ik vind dat bijhouden in fatsecret wel beetje irritant. Je moet natuurlijk echt élk product die je hebt gegeten toevoegen. Pff, hoop gedoe hoor wel.
pi_137751503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:11 schreef xuryah het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met goji bessen, kokosvezels, granaatappelpitten
T: 2 dadels
L: mijn opa en oma kwamen langs, en namen (helaas.. maar wel erg lekker natuurlijk, en vooral heel lief) een Bossche bol voor me mee. Totaal niet goed natuurlijk, ben ik me van bewust! :p
S: hardlopen
D: couscoussalade met tonijn, veel groente (o.a. avocado, ui, paprika, komkommer, zongedroogde tomaatjes, citroen, koriander, dille)
T: nog geen honger, dus misschien niks meer nu

Ik vind dat bijhouden in fatsecret wel beetje irritant. Je moet natuurlijk echt élk product die je hebt gegeten toevoegen. Pff, hoop gedoe hoor wel.
Ik weet niet hoe het bij fatsecret is, maar mij lijkt dat je op een gegeven moment bepaalde gerechten in het geheugen hebt staan en het daarom makkelijker is om de producten te selecteren. Bepaalde maaltijden kost mij nog geen minuut om toe te voegen bij myfitnesspal, omdat ik ze vaker eet. :) Het is alleen in het begin even irritant.
pi_137751577
Goed, ik betrapte me erop dat ik hele wetenschappelijke artikelen ging uitpluizen en in onderzoeksmode schoot, dus ik doe even een simpele samenvatting van wat ik tegen ben gekomen en stop er dan mee :').

Overall is de meerwaarde van eiwitsupplementatie in de vorm van whey bij veelsporters met redelijke (maar zeker geen absolute) betrouwbaarheid aangetoond op het gebied van het verbeteren van de verhoudingen in je lichaam (dus lager vetpercentage/hogere spierdensity/betere krachtprestaties). Het voordeel van whey op het gebied van het voorkomen van spierpijn en sneller herstel kan ik niet zo gauw vinden.

Dan over eiwitintake in het algemeen:
De grote boosdoener lijkt vooral een laag-koolhydraten-hoog-eiwitten-dieet (dieet in de zin van: wat je dagelijks binnenkrijgt, niet in de zin van een regime) te zijn. Ik dénk (ik ben nog niet zo heel ver in m'n studie he, en had geen zin om m'n boeken erbij te pakken :P) dat dit komt omdat je lichaam hierbij je energie voor algemene behoefte, en dus niet alleen spieropbouw, voornamelijk uit de eiwitten haalt (bij tekort aan KH) en daarbij relatief meer schadelijke stoffen vrijkomen. Zeker in dit geval (dus laag KH, hoog eiwitten), maar ook bij te veel gebruik aan eiwitten (ik kom zo op aantallen) is er een vergroot risico op cardiovasculaire issues. Hierbij is dit risico groter als de eiwitintake meer uit dierlijke dan uit plantaardige eiwitten bestaat. Op hogere leeftijd is dit effect duidelijker zichtbaar dan op lagere leeftijd.

Het verband tussen mortaliteit en hoge eiwitintake is niet definitief vast te stellen, maar er zijn redelijke aanwijzingen om te zeggen dat bij eiwitintake boven 20-23% van je totale energieintake of meer dan 2gr/kg een hoger risico op verminderde nierfunctie en cardivasculaire aandoeningen geeft.

Bij sporters lijkt een effectiever gebruik van eiwitten door het lichaam te zijn. Ik heb een onderzoek voor me wat zegt dat het effect van ongeveer 1.1g eiwit/kg bij zowel moderate als zware activiteit (5+ keer per week sporten) gelijk is, dus dat er bij zware activiteit niet persé meer nodig is.

Als iemand een leuke bron wil, is dit een erg goede review, vind ik. Maar het is een wetenschappelijke lap tekst waar je u tegen zegt, dus ik zou m'n samenvatting hierboven gewoon lekker aanhouden :+.

Zo, nog andere vragen? :').
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:48:58 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137752831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:52 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Even nog een vraagje over de fitbit he. :P Wanneer 'reset' hij? Dus dat hij weet dat je hebt geslapen en dat de volgende dag is begonnen. Is dat gewoon nadat hij een tijd stil heeft gelegen of?
Je geeft de datum en tijd in als je hem installeert en dan gaat hij gewoon om middernacht opnieuw tellen. Dat is je nulpunt zeg maar.

Net trouwens een hele fanatieke oefensessie met de band gehad en die heeft me 3000 stappen opgeleverd. :D Lekker springen op het podium! *O*

Oh, en ze hadden net ineens wél dat zwarte kersenjurkje in mijn gewenste maat! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 14-03-2014 23:55:23 ]
pi_137753261
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

O+

[..]

Ja goed punt op zich. Maar van wat ik begrepen heb was dat het geen kwaad kon als je maar genoeg drinkt.

Maar ik begrijp dus dat dat niet zo is.. Hmm. En dan mag ik wel wat eiwit gaan kutten als 156 max is _O-

[..]

Ja, die vond ik wel mooi _O- absoluut niet hoger :D
Wat ik niet zo goed snap is waarom je persé zo onwijs veel eiwitten wil eten, en dan ook nog whey erbij. Zelfs als je er niet dood aan gaat, het zal ook niet opeens voor heel veel meer spieren zorgen, en waarom zou je het dan doen? Too much of a good thing is wasted!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 maart 2014 @ 08:36:51 #189
22592 crew  Ole
pi_137758190
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:59 schreef Zeester het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap is waarom je persé zo onwijs veel eiwitten wil eten, en dan ook nog whey erbij. Zelfs als je er niet dood aan gaat, het zal ook niet opeens voor heel veel meer spieren zorgen, en waarom zou je het dan doen? Too much of a good thing is wasted!
goeie vraag :Y)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:51:53 #190
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137758336
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[Quote]Dan over eiwitintake in het algemeen:
De grote boosdoener lijkt vooral een laag-koolhydraten-hoog-eiwitten-dieet (dieet in de zin van: wat je dagelijks binnenkrijgt, niet in de zin van een regime) te zijn. Ik dénk (ik ben nog niet zo heel ver in m'n studie he, en had geen zin om m'n boeken erbij te pakken :P) dat dit komt omdat je lichaam hierbij je energie voor algemene behoefte, en dus niet alleen spieropbouw, voornamelijk uit de eiwitten haalt (bij tekort aan KH) en daarbij relatief meer schadelijke stoffen vrijkomen. Zeker in dit geval (dus laag KH, hoog eiwitten), maar ook bij te veel gebruik aan eiwitten (ik kom zo op aantallen) is er een vergroot risico op cardiovasculaire issues. Hierbij is dit risico groter als de eiwitintake meer uit dierlijke dan uit plantaardige eiwitten bestaat. Op hogere leeftijd is dit effect duidelijker zichtbaar dan op lagere leeftijd.
Maar wat is een laag KH gehalte? Ik zit op 300gr per dag ongeveer.

quote:
Het verband tussen mortaliteit en hoge eiwitintake is niet definitief vast te stellen, maar er zijn redelijke aanwijzingen om te zeggen dat bij eiwitintake boven 20-23% van je totale energieintake of meer dan 2gr/kg een hoger risico op verminderde nierfunctie en cardivasculaire aandoeningen geeft.

Bij sporters lijkt een effectiever gebruik van eiwitten door het lichaam te zijn. Ik heb een onderzoek voor me wat zegt dat het effect van ongeveer 1.1g eiwit/kg bij zowel moderate als zware activiteit (5+ keer per week sporten) gelijk is, dus dat er bij zware activiteit niet persé meer nodig is.
Oke, maar dan volgende vraag, die eiwitten moet je natuurlijk wel goed kunnen opnemen. Met een darmziekte neem je je voedingsstoffen niet goed op, dus zou je dan kunnen zeggen dat je meer eiwitten nodig moet hebben om hetzelfde op te willen nemen als iemand zonder darmziekte?

quote:
Als iemand een leuke bron wil, is dit een erg goede review, vind ik. Maar het is een wetenschappelijke lap tekst waar je u tegen zegt, dus ik zou m'n samenvatting hierboven gewoon lekker aanhouden :+.

Zo, nog andere vragen? :').
Oeh ff doorspitten *O* thnx iig :D
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:54:39 #191
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_137758361
Zo, vandaag 2e hardlooples. Heb braaf mijn huiswerk gedaan van de week. Benieuwd of ik vandaag die 4 minuten vol ga houden die er tussen zit. De 3 heb ik ook gered van de week.
pi_137758613
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Zo, vandaag 2e hardlooples. Heb braaf mijn huiswerk gedaan van de week. Benieuwd of ik vandaag die 4 minuten vol ga houden die er tussen zit. De 3 heb ik ook gered van de week.
Dan lukt het vast! *O*

Hier relaxed ontbeten met een omelet, straks uurtje yoga. :)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:21:12 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137758647
Hier ontbeten met 2 eieren met banaan erdoor, 2 broodjes, bak kwark en she sugar free :') 3u slaap zuigt.
pi_137758656
Meet-dames, check even jullie pbbox.
pi_137760530
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je geeft de datum en tijd in als je hem installeert en dan gaat hij gewoon om middernacht opnieuw tellen. Dat is je nulpunt zeg maar.

Net trouwens een hele fanatieke oefensessie met de band gehad en die heeft me 3000 stappen opgeleverd. :D Lekker springen op het podium! *O*

Oh, en ze hadden net ineens wél dat zwarte kersenjurkje in mijn gewenste maat! *O*
Ah oke! Eigenlijk heel logisch. :P

Ik heb m'n 10.000 stappen er alweer opzitten voor vandaag. Ik had niet gedacht dat ik op het werk zoveel zou lopen.. jeetje!

Alleen ik vind m'n actieve minuten wel apart. Ik heb vandaag echt hard geploeterd en gister alleen op de bank gezeten (verjaardag) en toen had ik 2 actieve minuten. Ach ja :P
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:10:20 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137760664
Ik weet niet helemaal goed hoe hij het berekent, maar hij houdt rekening met vlgs mij een combinatie van aantal stappen achter elkaar en de stapfrequentie.
Je moet echt een stukje wandelen wil hij dat als actief zien. Als je op dat cirkeltje klikt dan zie je een grafiekje met je activiteit en vlgs mij tellen alleen de groene als actief.

Of nee, je ziet ze daar links bovenin al. :Y
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:22:12 #197
360012 Shopaholic1984
pi_137760983
Jeej, de 4 minuten makkelijk vol gehouden vanmorgen. Volgende week zit er een 5 tussen . Dat moet zeker lukken!!!!
pi_137761021
Eindelijk beweging in de weegschaal. *O*
pi_137761613
Fijn strawberry! Toch mooi als je resultaat ziet van je harde werk *O*

Ik heb net lekker mango en meloen gehaald :9 als het lekkerder weer wordt krijg ik altijd weer veel zin in fruit O+
My salvation lies in your love..
pi_137761975
Ik ga morgen weer eens een poging wagen tot hardlopen. Kijken of ik mn sportfrequentie naar 3 uur per week kan gaan gooien :+
pi_137762658
IS alles ok met CC?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:47:30 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137763174
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Had van de week nog gesms't, toen ging het wel, maar nu haar telefoon stuk is kan ik ook niet meer stalken. :{
pi_137763972
Gister hardgelopen, morgen weer. Maar die 2 minuten achter elkaar vind ik nog lastig hoor, omdat ik steken krijg ik mijn rechterzij. Heb het tot nu toe wel nog maar 2 keer gedaan trouwens. (woensdag ermee begonnen)
Volgende week wordt het nog lastiger... Ik lees overal dat het andere mensen wel makkelijk afgaat. Had ik dan echt zo'n slechte conditie!? :P Maar goed dat ik er mee begonnen ben dan! Want ik lees wel dat je echt snel vooruit gaat qua conditie :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij fatsecret is, maar mij lijkt dat je op een gegeven moment bepaalde gerechten in het geheugen hebt staan en het daarom makkelijker is om de producten te selecteren. Bepaalde maaltijden kost mij nog geen minuut om toe te voegen bij myfitnesspal, omdat ik ze vaker eet. :) Het is alleen in het begin even irritant.
Ik ga myfitnesspal denk ik ook maar even downloaden, kijken welke ik beter vind werken :)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:55:51 #204
360012 Shopaholic1984
pi_137764920
Ik ben begonnen met hardlopen bij start to run. Je moet echt super langzaam lopen in het begin. Er moet iemand naast kunnen wandelen. Je moet meer dribbelen dan echt hardlopen. Zo bouw je de tijd op. Daarna kun je snelheid op gaan bouwen. Bij het oefenen loop ik dus ook echt te hard. Vandaag ging het makkelijk, omdat je dan met een groep bent en de trainster naast ons kwam lopen om te vertellen dat we eigenlijk nog iets te hard liepen.
pi_137765143
Pfff, 2 ons zwaarder dan gisteren ;(
Heb wel als diner gisteren niet echt gezond gegeten, maar qua calorieën ben ik wel flink onder de 2000 gebleven. Toch jammar, maar ik verwacht morgen wel weer flink wat kwijt te zijn. Zal dan ook wel veel vocht kwijtraken wat ik vastgehouden heb door mijn diner van gisteren.

En ik ga vanavond met de auto naar de kroeg zodat ik sowieso geen alcohol ga drinken. En zonder alcohol heb ik ook nooit behoefte om daarna nog een Turk binnen te gaan, dus dat moet helemaal goed gaan komen.
pi_137765341
Ik zou gewoon met de taxi terug gaan en wel zuipen. Maar goed, daarom ben ik ook nog steeds dik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_137765381
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou gewoon met de taxi terug gaan en wel zuipen. Maar goed, daarom ben ik ook nog steeds dik.
Vorige week was ik de hele week 7 ons per dag afgevallen, toen wel op de fiets gegaan naar de kroeg en aan het bier gegaan, meteen 8 ons erbij :')
Dus voor mij voorlopig geen alcohol meer.
pi_137765468
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:55 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik ben begonnen met hardlopen bij start to run. Je moet echt super langzaam lopen in het begin. Er moet iemand naast kunnen wandelen. Je moet meer dribbelen dan echt hardlopen. Zo bouw je de tijd op. Daarna kun je snelheid op gaan bouwen. Bij het oefenen loop ik dus ook echt te hard. Vandaag ging het makkelijk, omdat je dan met een groep bent en de trainster naast ons kwam lopen om te vertellen dat we eigenlijk nog iets te hard liepen.
Ja dat is wel een voordeel van een groep! :) Mijn ouders hebben dat idd ook gedaan.
Ik denk de hele tijd dat het er zo stom uit zie als ik zo langzaam ga. Daar moet ik gewoon schijt aan hebben eigenlijk. Ik doe het samen met mijn vriend en hij gaat ook veel sneller dan ik . Daardoor krijg ik ook de neiging te hard te gaan. Maar idd, snelheid komt later wel! :)
pi_137765759
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:11 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Vorige week was ik de hele week 7 ons per dag afgevallen, toen wel op de fiets gegaan naar de kroeg en aan het bier gegaan, meteen 8 ons erbij :')
Dus voor mij voorlopig geen alcohol meer.
4.2 kg per week lijkt me echt ontzettend ongezond :X
pi_137765977
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

4.2 kg per week lijkt me echt ontzettend ongezond :X
Deze week ben ik ook een stuk minder kwijt :P
Maar ik zit in de beginfase en ben overgeschakeld van totaal niet opletten naar 5 bruine boterhammen (2 als ontbijt, 3 als lunch), 's avonds groente, aardappelen en vlees en 3 verantwoorde tussendoortjes per dag. Dan gaat het in het begin altijd harder toch?

Overigens was mijn eerste dag goed opletten vorige week woensdag, toen ben ik tot zaterdag ongeveer 2 kilo afgevallen. Toen zaterdag bier gedronken (en een broodje shoarma met kaas gegeten :@ ) en daardoor 8 ons aangekomen en deze week is alleen die 8 ons er weer af gegaan.

Vanavond dus geen alcohol. Alleen het broodje achteraf niet nemen, maar wel bier lijkt me ook geen goed idee, dus maar gewoon helemaal niks.
pi_137766194
Het kán in het begin harder gaan, maar voor 4,2kg in 1 week moet je wel heel erg veel kcal tekort komen. Ik denk eerder dat je zoveel kwijt bent omdat je te weinig eet icm veel sporten, kan beter meer eten en op een gezonde afvallen :) Eerder in dit topic had iemand al de kcal per dag geschat voor je, 1350, wat voor mij als vrouw zonder die 6x sport al te weinig is. Reken je BMR eens uit en wat je eet, en ga niet onder je BMR zitten. Kijk ook eens naar je tussendoortjes, eierkoek, liga fruitkick en rijstwafel zijn imo geen verantwoorde tussendoortjes. De eerste 2 zijn gewoon koeken, de laatste is leuk als vulling maar bevat verder weinig. Kijk eens naar fruit, wat kwark, noten, gekookt eitje, ...
Just my 2 cents :)
pi_137766326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ja dat is wel een voordeel van een groep! :) Mijn ouders hebben dat idd ook gedaan.
Ik denk de hele tijd dat het er zo stom uit zie als ik zo langzaam ga. Daar moet ik gewoon schijt aan hebben eigenlijk. Ik doe het samen met mijn vriend en hij gaat ook veel sneller dan ik . Daardoor krijg ik ook de neiging te hard te gaan. Maar idd, snelheid komt later wel! :)
Snelheid komt wel, met alles. Ik kan met burpees inmiddels de heren in de groep eruit springen :7 Burpeechallenge O+
Maar morgen dus weer lopen, loop wel regelmatig natuurlijk met bootcamp maar nooit langer dan 10 minuten aaneen. Dus ik kijk even welke Evy ik morgen pak, de eerste weken is voor mij iig niet meer realistisch/nuttig om mee te beginnen. Week 6 moet wel lukken (5-7-7-5), gaat dat makkelijk probeer ik volgende week gewoon schema van week 7 (8-10-8) :+

en een nieuwe broek gekocht, W:28. Heb de 29 gewoon over kunnen slaan :o 6 maten gekrompen nu!
pi_137766643
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:41 schreef Holyme het volgende:
Het kán in het begin harder gaan, maar voor 4,2kg in 1 week moet je wel heel erg veel kcal tekort komen. Ik denk eerder dat je zoveel kwijt bent omdat je te weinig eet icm veel sporten, kan beter meer eten en op een gezonde afvallen :) Eerder in dit topic had iemand al de kcal per dag geschat voor je, 1350, wat voor mij als vrouw zonder die 6x sport al te weinig is. Reken je BMR eens uit en wat je eet, en ga niet onder je BMR zitten. Kijk ook eens naar je tussendoortjes, eierkoek, liga fruitkick en rijstwafel zijn imo geen verantwoorde tussendoortjes. De eerste 2 zijn gewoon koeken, de laatste is leuk als vulling maar bevat verder weinig. Kijk eens naar fruit, wat kwark, noten, gekookt eitje, ...
Just my 2 cents :)
Mijn BMR blijkt 1953 calorieën te zijn. Ik zal eens op zoek gaan naar wat extra/andere dingen om te eten dan, maar ik moet bekennen dat ik niet echt makkelijk ben qua eten :P Er is bijvoorbeeld maar erg weinig broodbeleg dat ik lekker vind en fruit vind ik op een paar dingen na ook niet fantastisch om te eten. Noten ben ik overigens allergisch voor, dus dat gaat 'm sowieso niet worden.

Ik zal voor het ontbijt eens gaan afwisselen met iets als cruesli ofzo. Kwark vind ik inderdaad ook wel lekker, dat zal ik eens in huis gaan halen.

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik - ondanks dat ik niet zo heel veel eet - nooit zo veel last van een hongergevoel heb. Ik drink wél veel (op het werk water of thee (zonder suiker uiteraard :+ ) en thuis light frisdranken), wellicht dat dat ook wat vult?

Enige dat ik nu nog moet volhouden is voorlopig geen alcohol in het weekend, dat zal nog wel even flink lastig gaan worden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:02:03 #214
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_137766682
Ouders zijn net langsgeweest. Moeder dacht dat ik was afgevallen.
Laten we het hopen. :)

Straks even lopend boodschappen doen en vanavond lopend de stad in. Alleen oppassen met wat ik drink. :)
pi_137767571
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Mijn BMR blijkt 1953 calorieën te zijn. Ik zal eens op zoek gaan naar wat extra/andere dingen om te eten dan, maar ik moet bekennen dat ik niet echt makkelijk ben qua eten :P Er is bijvoorbeeld maar erg weinig broodbeleg dat ik lekker vind en fruit vind ik op een paar dingen na ook niet fantastisch om te eten. Noten ben ik overigens allergisch voor, dus dat gaat 'm sowieso niet worden.

Ik zal voor het ontbijt eens gaan afwisselen met iets als cruesli ofzo. Kwark vind ik inderdaad ook wel lekker, dat zal ik eens in huis gaan halen.

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik - ondanks dat ik niet zo heel veel eet - nooit zo veel last van een hongergevoel heb. Ik drink wél veel (op het werk water of thee (zonder suiker uiteraard :+ ) en thuis light frisdranken), wellicht dat dat ook wat vult?

Enige dat ik nu nog moet volhouden is voorlopig geen alcohol in het weekend, dat zal nog wel even flink lastig gaan worden.
Het "moeilijke" eter zijn herken ik niet zo, mijn probleem is meer dat ik juist wel heel veel lust :+ (en als ik bv iets romigs eet, dan liefst ook wat hartigs en wat knapperigs en wat zoets etc, en 1 koekje werkt ook niet echt :@ ) Maar goed, je zou eens kunnen kijken naar verschillende bereidingswijzes, misschien kan je daar wat meer mee? Als je, ik noem maar wat, banaan zo niet lekker vindt, zou je 'm kunnen prakken of in plakjes snijden en door de kwark mengen, of in plakjes op brood (werkt met meer fruit) of van die banaan/ei pannenkoekjes (geloof dat ik die hier ook al eens voorbij heb zien komen?). Een appel koud niet je ding? Met wat kaneel of even wat warme compote ervan maken werkt misschien al beter :)

Als je bepaalde dingen wel wil eten maar niet lekker vindt, je smaak kun je zelf trainen, maar een blender werkt anders ook prima. Al ben ik zelf wel voorstander van ook gewoon eten, een smoothie kan ook hartstikke lekker zijn en daar kun je aardig wat in kwijt wat je niet direct proeft als je een overheersende smaak erbij hebt. Hop, toch je vitamientjes binnen :P En je kan er ook dingen zoals havermout in gooien of bevroren fruit. Mocht je daar interesse in hebben, d'r is een smoothie topic in CUL waar vast wel wat ideetjes uit te halen zijn (en er zijn ook gezonde tussendoortjes topics, misschien handig voor inspiratie).

Ook met beleg kan je wel wat extras toevoegen als je wil, zoals wat plakjes komkommer of tomaat bij kaas (al tikken die natuurlijk niet hard aan qua kcal). Je kan ook zelf een tonijnsalade maken voor op brood -maar dan dus niet met dikke klodders mayo er in-, of eiersalade, of gewoon wat vette vis op brood doen. Als een gekookt eitje minder in de smaak valt, een omelet kan ook prima op brood, en ook daar kan je weer mee variëren. Verder zou je ook een goedgevulde salade náást je brood kunnen eten, of een kom zelfgemaakte soep erbij, dat kun je ook prima van tevoren maken en invriezen.

Voor mij vullen dranken overigens niet echt, sterker nog, van suikervrije dranken krijg ik juist trek :P Ik drink meestal ook gewoon thee :) Afijn, hopelijk heb je hier wat aan!
pi_137767718
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Snelheid komt wel, met alles. Ik kan met burpees inmiddels de heren in de groep eruit springen :7 Burpeechallenge O+
Maar morgen dus weer lopen, loop wel regelmatig natuurlijk met bootcamp maar nooit langer dan 10 minuten aaneen. Dus ik kijk even welke Evy ik morgen pak, de eerste weken is voor mij iig niet meer realistisch/nuttig om mee te beginnen. Week 6 moet wel lukken (5-7-7-5), gaat dat makkelijk probeer ik volgende week gewoon schema van week 7 (8-10-8) :+

en een nieuwe broek gekocht, W:28. Heb de 29 gewoon over kunnen slaan :o 6 maten gekrompen nu!
6 maten! _O_
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:41:08 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137767721
d-e! _O_ Goed joh! :Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:21 schreef xuryah het volgende:
Gister hardgelopen, morgen weer. Maar die 2 minuten achter elkaar vind ik nog lastig hoor, omdat ik steken krijg ik mijn rechterzij. Heb het tot nu toe wel nog maar 2 keer gedaan trouwens. (woensdag ermee begonnen)
Volgende week wordt het nog lastiger... Ik lees overal dat het andere mensen wel makkelijk afgaat. Had ik dan echt zo'n slechte conditie!? :P Maar goed dat ik er mee begonnen ben dan! Want ik lees wel dat je echt snel vooruit gaat qua conditie :)

[..]

Ik ga myfitnesspal denk ik ook maar even downloaden, kijken welke ik beter vind werken :)
Ik ging in eerste instantie echt dood hoor, van 1 en 2 mniuten hardlopen. :Y
Maar na een week of 2-3-4 ging het echt veel beter. :Y
Goed dat je begonnen bent, nu lekker volhouden. Het kan echt!

Ik ging dood van 1 minuut en afgelopen november liep ik 10km in 1 uur en 3 minuten. :Y
pi_137767887
Oh ik vind de fitbit echt leuk. Ik kan er in 't echt ook niet over ophouden te praten hoeveel stappen ik al heb gezet enzo. :P Dit motiveert mij echt om meer te lopen, want ik moet natuurlijk wel die 10.000 stappen halen (vandaag al dik erover heen, 10 km *O* )
pi_137768024
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:41 schreef Brighteyes het volgende:
d-e! _O_ Goed joh! :Y

[..]

Ik ging in eerste instantie echt dood hoor, van 1 en 2 mniuten hardlopen. :Y
Maar na een week of 2-3-4 ging het echt veel beter. :Y
Goed dat je begonnen bent, nu lekker volhouden. Het kan echt!

Ik ging dood van 1 minuut en afgelopen november liep ik 10km in 1 uur en 3 minuten. :Y
Ik ging al dood na 30 seconden _O-
pi_137768328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:36 schreef Holyme het volgende:

[..]

Het "moeilijke" eter zijn herken ik niet zo, mijn probleem is meer dat ik juist wel heel veel lust :+ (en als ik bv iets romigs eet, dan liefst ook wat hartigs en wat knapperigs en wat zoets etc, en 1 koekje werkt ook niet echt :@ ) Maar goed, je zou eens kunnen kijken naar verschillende bereidingswijzes, misschien kan je daar wat meer mee? Als je, ik noem maar wat, banaan zo niet lekker vindt, zou je 'm kunnen prakken of in plakjes snijden en door de kwark mengen, of in plakjes op brood (werkt met meer fruit) of van die banaan/ei pannenkoekjes (geloof dat ik die hier ook al eens voorbij heb zien komen?). Een appel koud niet je ding? Met wat kaneel of even wat warme compote ervan maken werkt misschien al beter :)

Als je bepaalde dingen wel wil eten maar niet lekker vindt, je smaak kun je zelf trainen, maar een blender werkt anders ook prima. Al ben ik zelf wel voorstander van ook gewoon eten, een smoothie kan ook hartstikke lekker zijn en daar kun je aardig wat in kwijt wat je niet direct proeft als je een overheersende smaak erbij hebt. Hop, toch je vitamientjes binnen :P En je kan er ook dingen zoals havermout in gooien of bevroren fruit. Mocht je daar interesse in hebben, d'r is een smoothie topic in CUL waar vast wel wat ideetjes uit te halen zijn (en er zijn ook gezonde tussendoortjes topics, misschien handig voor inspiratie).

Ook met beleg kan je wel wat extras toevoegen als je wil, zoals wat plakjes komkommer of tomaat bij kaas (al tikken die natuurlijk niet hard aan qua kcal). Je kan ook zelf een tonijnsalade maken voor op brood -maar dan dus niet met dikke klodders mayo er in-, of eiersalade, of gewoon wat vette vis op brood doen. Als een gekookt eitje minder in de smaak valt, een omelet kan ook prima op brood, en ook daar kan je weer mee variëren. Verder zou je ook een goedgevulde salade náást je brood kunnen eten, of een kom zelfgemaakte soep erbij, dat kun je ook prima van tevoren maken en invriezen.

Voor mij vullen dranken overigens niet echt, sterker nog, van suikervrije dranken krijg ik juist trek :P Ik drink meestal ook gewoon thee :) Afijn, hopelijk heb je hier wat aan!
Ik woon nog bij mijn ouders, dus als ik thuis kom uit mijn werk staat er altijd direct een heerlijk door mijn moeder gekookt bordje eten klaar :@ Ik kook dus zelf in principe nooit en ik neem al helemáál nooit de tijd om dingen als soep ofzo klaar te maken. Dat kan ik waarschijnlijk ook niet eens, maar dat is een ander verhaal _O-

Qua fruit hou ik op zich wel van appel en sinaasappel vind ik als versgeperste sap erg lekker, dus dat zal ook wel lekker zijn om te eten :P Daarnaast hou ik extreem veel van aardbeien en meloen. Kwark vind ik ook wel lekker, zelfs om "los" te eten. Er is ook altijd wel cruesli in huis, dat vind ik op zich ook wel lekker. Anders koop ik een keer een pak cornflakes om erdoorheen te gooien.
Wat ik overigens ook héél erg lekker vind is paprika.

Smoothies vind ik inderdaad ook wel lekker, maar ik neem eigenlijk nooit de tijd om dat klaar te maken. Heel af en toe nemen we het wel eens als toetje op zaterdagavond, maar meer dan dat eigenlijk ook niet.
Qua beleg eet ik nu eigenlijk niet veel meer dan kaas of gebraden gehakt. In het weekend ook vaak filet americain. Ik haal ook wel eens een kopje tomatensoep uit de kantine of neem een zak cup-a-soup mee, maar dat is waarschijnlijk ook niet echt fantastisch spul allemaal.

In ieder geval zal ik eens wat gaan variëren met cornflakes/cruesli en dat soort dingen en een bak kwark gaan halen. Verder zal ik eens gaan nadenken over wat lekker zou zijn bij de lunch.
pi_137770642
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ging al dood na 30 seconden _O-
Lol, ik ook de allereerste keer ook. Nu doe ik een - -O- maar ik wil nog niet stoppen -O- - na een uur intensief sporten. Ik lijk wel gek.
pi_137773060
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:55 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Dat is niet waar. Je moet niet gaan sprinten nee, maar je moet een voor jou (en dat verschilt per persoon) vol te houden rustig hardlooptempo kiezen/vinden. Voor de een is dat 8km/uur, voor een ander 10km/uur. Mijn loopstukken waren in het begin ook 10km/uur. Grof gezegd: voor de gemiddelde mensch is 10km/uur 'hoe het bedoeld is', in Evy: ze leert je namelijk van 0 naar 5km in één keer te rennen, en dat komt neer op 30 minuten rennen met 10km/uur. Dit geldt niet voor iedereen nee, maar wel voor het gros, dus wat je zegt hier is geen absoluut voor iedereen geldende waarheid. Het is eerder andersom, en dat mensen die moeite hebben met zo'n tempo het naar beneden toe aan moeten passen om het wel vol te kunnen houden.
Ja doei.
pi_137778024
Niks prettiger dan lopen in je eigen pace, die van mij is ook nog redelijk wisselend. De eene dag gaat het gewoon beter dan de ander :P Zolang je de afstanden/tijden op een redelijk gelijkmatig tempo uit kunt lopen zit je goed, lijkt mij?
pi_137780317
Even kort berichtje om m'n excuses aan te bieden, langer verhaal komt later wel.

Maar sorry jongens, ik had me er echt op verheugd. M'n koelkast puilt uit van de olijven en gevulde paprika's en weet ik het wat. Het gaat al een tijdje niet lekker, en dat is ietwat geëscaleerd gisternacht. Ik baal er ontzettend van, en beloof dat ik het op korte termijn goed maak.
pi_137780342
Clums, denk jij nou maar eest even aan jezelf ok? :*
pi_137782632
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Even kort berichtje om m'n excuses aan te bieden, langer verhaal komt later wel.

Maar sorry jongens, ik had me er echt op verheugd. M'n koelkast puilt uit van de olijven en gevulde paprika's en weet ik het wat. Het gaat al een tijdje niet lekker, en dat is ietwat geëscaleerd gisternacht. Ik baal er ontzettend van, en beloof dat ik het op korte termijn goed maak.
Het maakt toch niets uit joh, wat DE zegt, denk eerst aan jezelf. Er was niemand halverwege, iedereen wist het op tijd.

En ik had opeens tijd over dus heb een heel boek gelezen. Ook fijn, doe ik niet meer zo vaak :D
pi_137783026
quote:

Ik rij zo wel even langs om je met die koelkast te helpen. En nu had iedereen meer tijd om te sporten. Dus. Opgelost.

:* Sterkte :*
  zondag 16 maart 2014 @ 01:37:48 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137789118
quote:

clumsje toch!
Niet rot over voelen, jij gaat voor! Echt goed voor jezelf gaan zorgen hoor, in alle opzichten! :*

En even in contrast, maar ik moet het even kwijt, ben nog aan het nastuiteren, we wonnen vanavond gewoin de voorronde van de bandcompetitie waar we aan mee doen! :o Rechtstreeks door naar de finale! *O* We lieten vier andere bands achter ons! :D
pi_137791126
quote:

Wat goed (stoer, dapper) van je om zoiets hier neer te zetten!
En sterkte met jezelf :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_137791154
quote:

Eerst voor jezelf zorgen en ik vermoed dat er helemaal niets goed gemaakt hoeft te worden want je hebt niets fout gedaan :* Wees lief voor jezelf!
pi_137791320
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

clumsje toch!
Niet rot over voelen, jij gaat voor! Echt goed voor jezelf gaan zorgen hoor, in alle opzichten! :*

En even in contrast, maar ik moet het even kwijt, ben nog aan het nastuiteren, we wonnen vanavond gewoin de voorronde van de bandcompetitie waar we aan mee doen! :o Rechtstreeks door naar de finale! *O* We lieten vier andere bands achter ons! :D
*O* Goed man!
  zondag 16 maart 2014 @ 10:53:24 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137793023
Sterkte Clumsje! Niet rot voelen, lekker aan jezelf denken en iedereen had tijd voor andere fijne dingen.

Ik had net 4 volkoren bth met aardbeien. Jum! Ik hou zoooo van aardbeien :D Vanavond asperges...ook al zo'n feestje!
  Moderator / Miss SHO zondag 16 maart 2014 @ 10:54:34 #233
22592 crew  Ole
pi_137793039
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Pfff, 2 ons zwaarder dan gisteren ;(
Heb wel als diner gisteren niet echt gezond gegeten, maar qua calorieën ben ik wel flink onder de 2000 gebleven. Toch jammar, maar ik verwacht morgen wel weer flink wat kwijt te zijn. Zal dan ook wel veel vocht kwijtraken wat ik vastgehouden heb door mijn diner van gisteren.

En ik ga vanavond met de auto naar de kroeg zodat ik sowieso geen alcohol ga drinken. En zonder alcohol heb ik ook nooit behoefte om daarna nog een Turk binnen te gaan, dus dat moet helemaal goed gaan komen.
Waarom ga je elke dag op de weegschaal? Is het niet beter om 1 keer per week op een vast moment te wegen?
  zondag 16 maart 2014 @ 11:08:42 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137793313
Elke dag wegen is niet het probleem, niet snappen dat 2 ons erbij (of eraf) niks zegt wel. ;)
Als je dat doet moet je je realiseren dat elk snufje zout meer of minder in je eten, of wat meer of wat minder uitgebreid poepen een schommeling laat zien.

Wil je je werkelijke resultaat weten moet je nog steeds uit gaan van een gemiddelde over 7 dagen, en vaak zie je dan, als het goed is, wél een dalende lijn.

Oftewel Irritatie100: man up a little en stop met zeiken over die onsjes!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 16-03-2014 11:31:33 ]
  Moderator / Miss SHO zondag 16 maart 2014 @ 11:26:55 #235
22592 crew  Ole
pi_137793677
Zo kun je het ook zeggen :)
pi_137793871
Het is eigenlijk puur ter zelfcontrole en om mezelf wat meer in de hand te houden. Vroeger had ik inderdaad een vaste weegdag (op vrijdag), maar dan deed ik op het werk gewoon mee met de snacklunch omdat ik dan 'toch nog 6 dagen heb om het er weer af te krijgen'. Die houding ging vaak door tot en met maandag en dat werkt natuurlijk niet. Dus nu ik elke dag weeg word ik meteen geconfronteerd en dat is iets wat ik wel nodig heb merk ik. Sinds ik dat doe gaat het al een stuk beter en heb ik bijvoorbeeld geen patat meer gehaald bij de lunch vrijdag.
pi_137794047
Nou mooi. Dan alleen nog ophouden met zeiken over onsjes *O*
pi_137794133
:W

Hoi!

Ik wil hier graag vast mee komen lezen en posten omdat ik het nu wel erg zwaar krijg en gewoon nét even dat duwtje in de rug nodig heb maar dat andersom ook graag doe.

Ik ben nu inmiddels 20 kilo afgevallen door gewoon gezond te eten en te sporten maar afentoe eet ik ook gewoon macddonalds.

Mijn BMI meter gaf nog net niet aan *ding ding ding je gaat zo dood* maar het was tijd voor verandering.
Met een lengte van 1.49 wordt het mij erg moeilijk gemaakt want ik zou dan rond de 50 kg moeten wegen.

Ik heb vroeger erg intensief gebokst maar moest dat heel abrupt opgeven. Ik kan nog niet keihard sporten maar wel hardlopen en ik fiets echt alles.

Ik ben van 92 (Na mijn bevalling) nu terug naar 72. dat heb ik echt al járen niet meer gewogen, dus hoewel het nog veel te zwaar is, stiekem toch een beetje trots :)
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_137794232
quote:
10s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:48 schreef UnicornFarts het volgende:

Hoi!

Ik wil hier graag vast mee komen lezen en posten omdat ik het nu wel erg zwaar krijg en gewoon nét even dat duwtje in de rug nodig heb maar dat andersom ook graag doe.

Ik ben nu inmiddels 20 kilo afgevallen door gewoon gezond te eten en te sporten maar afentoe eet ik ook gewoon macddonalds.

Mijn BMI meter gaf nog net niet aan *ding ding ding je gaat zo dood* maar het was tijd voor verandering.
Met een lengte van 1.49 wordt het mij erg moeilijk gemaakt want ik zou dan rond de 50 kg moeten wegen.

Ik heb vroeger erg intensief gebokst maar moest dat heel abrupt opgeven. Ik kan nog niet keihard sporten maar wel hardlopen en ik fiets echt alles.

Ik ben van 92 (Na mijn bevalling) nu terug naar 72. dat heb ik echt al járen niet meer gewogen, dus hoewel het nog veel te zwaar is, stiekem toch een beetje trots :)
Terecht! ^O^
  Moderator / Miss SHO zondag 16 maart 2014 @ 12:14:54 #240
22592 crew  Ole
pi_137794682
Daar mag je zeker trots op zijn :Y
  zondag 16 maart 2014 @ 12:50:56 #241
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_137795719
Clums :*

En gaaf BE. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_137795726
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is eigenlijk puur ter zelfcontrole en om mezelf wat meer in de hand te houden. Vroeger had ik inderdaad een vaste weegdag (op vrijdag), maar dan deed ik op het werk gewoon mee met de snacklunch omdat ik dan 'toch nog 6 dagen heb om het er weer af te krijgen'. Die houding ging vaak door tot en met maandag en dat werkt natuurlijk niet. Dus nu ik elke dag weeg word ik meteen geconfronteerd en dat is iets wat ik wel nodig heb merk ik. Sinds ik dat doe gaat het al een stuk beter en heb ik bijvoorbeeld geen patat meer gehaald bij de lunch vrijdag.
Per dag wegen is ook geen probleem, maar pak dan wel alsnog aan het eind van de week het hele overzicht om de echte vooruitgang te zien. Volgens mij was het iemand van GYM die een tijdje terug een linkje had gepost naar een artikel. Ah, gevonden: http://www.aworkoutroutine.com/weighing-yourself/

Je gaat waarschijnlijk geen kilo's per week af blijven vallen als je het goed doet, en schommelen is normaal. Ik was vanochtend een hele kilo zwaarder dan vrijdag, maar ik heb vrijdagavond iets (lees: veel) te veel alcohol gehad en kon gisteren een zak chips niet weerstaan |:( Dus niet druk maken over een paar onsjes, zolang er gemiddeld een dalende lijn in zit, is er niets aan de hand :)
pi_137796341
quote:

[..]

_O_ _O_ _O_

Goed bezig chick *O*
pi_137797048
quote:

Hoi!

*schopt kont* ga zo door *O* Je kan het!
pi_137797093
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Zo gaat dat bij mij ook. Ik wil geen te zoute (lees: slechte) dingen eten omdat je het dan meteen op de weegschaal ziet. Het gewicht stelt natuurlijk geen ene reet voor, want het is vocht, maar mentaal werkt dat toch op die manier. Patat, ijs, drank, kant-en-klaar maaltijden, bliksoepen, chips en andere dingen laat ik dus staan.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:44:16 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137797402
Unicorn, wat ongelofelijk goed zeg! En gezien je lengte kom je van een gewicht dat relatief gezien voor velen als 'onoverkomelijk' gezien zou worden en je hebt het toch maar wel gedaan, 20 kilo eraf, echt enorm knap! :Y

Ik ben net een uurtje gaan wandelen.
Had gisteren ineens weer heel erg last van mijn longen en ribben :? Dus maar even niet gaan hardlopen. We hebben vrijdag weer een band-battle om te kijken of we met oranjenacht hier op de markt mogen spelen dus maar even zorgen dat ik niet ziek wordt.

En..., maar het is ook einde menstruatie-week, de weegschaal neigt eindelijk weer naar beneden! *O*
pi_137797936
Ik kan weer een paar gezonde maaltijden vooruit. *O*

pi_137798033
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit!! *G*
Met een meidenkwartet
pi_137798123
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[ afbeelding ]
:9~
pi_137798151
quote:

Hoi!

Heel erg netjes! En welkom! ^O^
pi_137798668
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:59 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit!! *G*
Smaakte ook heel goed kan ik je vertellen. :9~
pi_137799401
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Unicorn, wat ongelofelijk goed zeg! En gezien je lengte kom je van een gewicht dat relatief gezien voor velen als 'onoverkomelijk' gezien zou worden en je hebt het toch maar wel gedaan, 20 kilo eraf, echt enorm knap! :Y

Ik ben net een uurtje gaan wandelen.
Had gisteren ineens weer heel erg last van mijn longen en ribben :? Dus maar even niet gaan hardlopen. We hebben vrijdag weer een band-battle om te kijken of we met oranjenacht hier op de markt mogen spelen dus maar even zorgen dat ik niet ziek wordt.

En..., maar het is ook einde menstruatie-week, de weegschaal neigt eindelijk weer naar beneden! *O*
Jep.. en nog helemaal op eigen houtje ook :D toen ik net bevallen was had ik echt zoiets van dit kan écht niet langer.. Ik zal straks eens voor en na foto's zoeken. tenminste, de na maak ik zo wel :D

Ik ging net ook hardlopen maar mijn heupen deden te veel pijn dus ik heb maar een groot stuk gelopen.

quote:

[..]

6 maten! jeetje!! Ik heb 1,5 maand geleden 2 nieuwe broeken gehaald. Alleen die begonnen die nu ook alweer te lubberen en ik heb morgen een zakelijke borrel waar ik een lekker hapje aan de haak wil slaan ( Hij is leuheuk! O+ ) dus ik wilde een mooie broek die goed aansluit.

Ik en mijn moeder zoeken naar mijn maat maar die lag er niet tussen dus mijn moeder pakt een maat kleiner en ik moest toch maar even passen, ik dacht nou daar kom ik toch niet in want te strak vind ik niet mooi en ik sta in de paskamer en hop, ik trek zo in 1 x die broek zonder moeite over mijn billen, prachtige zwarte skinny en dus ook in het lichtblauw meegenomen.

Moet nog heel erg wennen dat ik geen grote maten meer hoef te kopen..

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:53 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte Clumsje! Niet rot voelen, lekker aan jezelf denken en iedereen had tijd voor andere fijne dingen.

Ik had net 4 volkoren bth met aardbeien. Jum! Ik hou zoooo van aardbeien :D Vanavond asperges...ook al zo'n feestje!
Aardbeien O+ O+ O+ O+

Merken jullie trouwens ook dat jullie menstruatie niet meer regelmatig is?
Ik ben 2 weken terug ongesteld geweest (op tijd) maar ik vond hem zo "licht" (weinig buikpijn terwijl ik normaal krom lig, weinig vloei) en idd.. ik ben nu dus weer ongesteld.. Ik heb dat eens in de zoveel maanden, dan ben ik op tijd maar heel licht en dan ineens 2 weken later komt de "echte"

En thanks ladies O+

Strawberry dat ziet er heerlijk uit, heb je ergens recept? Lijkt me héérlijk op kantoor als lunch *O*

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door UnicornFarts op 16-03-2014 17:02:25 ]
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_137803603
Wat een mooi verschil op die foto's, terecht dat je daar trots op bent. :)

En douche-eendje, zes maten, wat goed!
  zondag 16 maart 2014 @ 17:12:18 #254
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_137805093
Dank lieverds O+ Maar je merkt het ook aan andere dingen, dit is gelijk ook een stukje motivatie voor de beginnende lopers.

Ik ben een altijd-falende hardloper geweest. Het ging niet, zat tegen, was er klaar mee. Toen kwam bootcamp op mijn pad, leer leuke mensen kennen en we gaan binnenkort met de vaste groep hier de city run doen, dus ik moet toch echt weer wat aan hardlopen doen.
Dus, zoals goed voornemen was bedoeld: ik begin halverwege Evy, les 16. Dat is 5-7-7-5 met tussendoor 2 minuten wandelen. Nou ja, stukkie cake :9 Volgens runkeeper liep ik nu 4.7 km deze training, in september (met dezelfde les!) 4.02 km. Nog nooit zo lekker gelopen; ik merk dat mijn algehele conditie zoveel beter is geworden.

Volgende week ga ik dus gelijk maar even door naar de volgende les, de 8-10-8 minuten. Heb nog 2 maanden om naar de 5 km te trainen dus dat moet wel lukken :)
pi_137805958
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:33 schreef UnicornFarts het volgende:
Strawberry dat ziet er heerlijk uit, heb je ergens recept? Lijkt me héérlijk op kantoor als lunch *O*
Natuurlijk. :P Het was een beetje een experiment van ons thuis. Je kan ook best ingredienten weglaten of vervangen voor wat anders denk ik. We hebben het alleen niet digitaal.

SPOILER: recept
pi_137806413
O: geen, was laat thuis dus laat uit bed
L: maaltijdsalade en hazelnootmelk
T: 2 volkoren met kipfilet, kokoswater
T: appel en 2 gedroogde vijgen
D: boerenkoolstamppot met rookworst
pi_137830463
Vraagje.
Het gaat heel goed, iedere dag kom ik goed uit met mijn calorieen (FatSecret ^O^ ) en ik voel me goed. Maar toch 1 kilo erbij vanochtend op de weegschaal. 85 :{
Hoe kan dat nou ineens. Zou dat dan vocht zijn?

Normaal gesproken zou ik nu meteen opgeven, maar dit motiveert nu extra!

Gisteren:
O: amandelmelk, havermout, kaneel
T: appel
L: omelet met een berg groenten
T: yoghurt
D: broccolisoep en wrap met kip en groenten
Met een meidenkwartet
pi_137830567
Officieel weegmomentje: -14.1 kg *O* *O*

Ik moet alleen wel vreselijk m'n best doen om mezelf eraan te herinneren dat het er ook niet in een week aanzat en dus niet door te slaan door te weinig te eten of als een bezetene te sporten. Of ontmoedigd te raken omdat het niet hard gaat (want het gaat dus erg goed). Vooral ook omdat m'n omgeving niet heel erg meewerkt, maar goed. Ik ga gewoon op deze weg door! Het wordt nog wel eens wat.. /moed inspreekt.
pi_137830578
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:28 schreef Cathmar het volgende:
Vraagje.
Het gaat heel goed, iedere dag kom ik goed uit met mijn calorieen (FatSecret ^O^ ) en ik voel me goed. Maar toch 1 kilo erbij vanochtend op de weegschaal. 85 :{

Gisteren:
Ik zweer bij Fat Secret (of welke calorieënteller dan ook). Ik stond vorige week bij het station en had ontzettende zin in een Kitkat. 250+ calorieën! :o Toch maar niet gedaan dus.
pi_137830593
quote:

[..]

Well damn! 6 maten! _O_ _O_

Oh en feli, BE! *O* Zomaar naar de finale! w/
  maandag 17 maart 2014 @ 07:51:34 #261
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137830600
Was weer eens een waardeloze weekeind voor de lijn. Vandaag met frisse moed er weer tegenaan. Heb zaterdag bewust niet zoveel aardappels gekocht omdat ik wat lager in mijn koolhydraten wil gaan zitten per dag. In plaats daarvan heb ik een paar zoete aardappels gekocht. Met de aardappels uit mijn voeding zijn volgens mij de echte koolhydraten zo goed als uit mijn eten verdwenen; ik heb alleen bij de lunch nog 4 biologische dubbel donkere boterhammen. Ik weet nog steeds niet wat voor brood het precies is, maar het wordt verwarmd en daarna uitgeserveerd, smaakt in ieder geval uitstekend :)

Mijn ontbijt heb ik sinds een aantal weken ook aangepast. Heb nu magere yoghurt met 4 granen muesli van AH. Aangevuld met een lepel honing en een paar rozijnen. Lekker stevig ontbijt aangevuld met twee volkoren crackers en 150ml optimel drink. :)
ģģ Democracy is so overrated ģģ
  maandag 17 maart 2014 @ 08:12:43 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137830751
Paarsbeestje, -14,1! Goed zeg! :Y

Hier lijkt het redelijk op de rit. Menstruatie voorbij en een tikkie lichter dan vorige week dus prima tevreden. Nu snel van die rare pijn in mijn ribben/longen af en dan weer lekker hardlopen en doorzetten nu. :Y
pi_137831026
Ik begin maar weer van voor af aan.. het lukt me momenteel totaal niet. Word er van... vanmorgen 79,6 maar wwl ongesteld geworden vanmorgen. ..

Paarsbeestje, -14,1!! ^O^
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 maart 2014 @ 08:43:20 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137831096
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:47 schreef PaarsBeestje het volgende:

_O_ sexah :9 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Straks ben je zo'n strak wijf :D

Hier weer sporten *O* Eindelijk. 3 dagen mocht ik niet vanwege mijn AC gewricht, vandaag maar eens weer proberen en wat minder gewicht op mijn dumbells pakken om te beginnen. Vandaag dus ook pas de whey van DE proberen. Ruikt goed iig :D :9
pi_137831154
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:28 schreef Cathmar het volgende:
Vraagje.

Gisteren:
Tenzij je consequent boven je behoefte hebt gegeten (zo'n 7000 kcal) kan dat nooit vet zijn. Vocht dus. :Y
pi_137831736
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:47 schreef PaarsBeestje het volgende:

Ik moet alleen wel vreselijk m'n best doen om mezelf eraan te herinneren dat het er ook niet in een week aanzat en dus niet door te slaan door te weinig te eten of als een bezetene te sporten. Of ontmoedigd te raken omdat het niet hard gaat (want het gaat dus erg goed). Vooral ook omdat m'n omgeving niet heel erg meewerkt, maar goed. Ik ga gewoon op deze weg door! Het wordt nog wel eens wat.. /moed inspreekt.
Waaauw super!!

Ik was vanmorgen 1,4 lichter dan vorige week, ondanks dat ik gisteren uit eten ben geweest.
Vandaag lekker fietsen naar en van het werk, toch weer een uurtje extra beweging :)
pi_137831751
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:38 schreef Vicky het volgende:
Ik begin maar weer van voor af aan.. het lukt me momenteel totaal niet. Word er van... vanmorgen 79,6 maar wwl ongesteld geworden vanmorgen. ..

Je kan het Vicky!
  maandag 17 maart 2014 @ 09:34:15 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137831871
Kom op Vicks! You can do it!
pi_137831889
Vanmorgen eens iets anders gegeten als ontbijt dan mijn eeuwige 2 geroosterde boterhammen. Yoghurt met muesli was het dit keer. Toch wel erg lekker moet ik zeggen.
Ga binnenkort ook kwark in huis halen en misschien cornflakes, maar ik heb het gevoel dat daar te veel suiker in zit en ik het beter bij de muesli kan houden. Maar dat is puur een gevoel, geen idee of het klopt :D
pi_137831906
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:38 schreef Vicky het volgende:

Kom dan gaan we er samen voor! Wat staat er op je eet-planning vandaag?

Ik begon met overnight oats.
Met een meidenkwartet
  maandag 17 maart 2014 @ 09:48:28 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137832175
Nieuwste aanwinst voor op mijn kamer op kantoor.

Leek me handiger dan steeds elke dag een appel mee te nemen.

Lijstje voor vandaag:

O: Brinta
L: 3 boterhammen (2 dubbel m oude kaas, 1 m pindakaas)
T: paprika
T2: appel
D: Broccoli stamppot
T: beetje kwark m homemade granola
  maandag 17 maart 2014 @ 09:53:49 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_137832255
quote:
12s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
Nieuwste aanwinst voor op mijn kamer op kantoor.

[ afbeelding ]

Leek me handiger dan steeds elke dag een appel mee te nemen.

Lijstje voor vandaag:

O: Brinta
L: 3 boterhammen (2 dubbel m oude kaas, 1 m pindakaas)
T: paprika
T2: appel
D: Broccoli stamppot
T: beetje kwark m homemade granola
Zeker handiger :) Ik krijg dat hier niet voor elkaar, flexplekken en zulks...

Lijstje:
O: 3 volkoren bth met aardbeien. 2 tl suiker.
T: banaan
L: 1/2 klein stokbroodje met 30+kaas. 1/3 komkommer.
T: 2 volkoren. 1 linerapaté, 1 lv smeerkaas.
T2: Als ik nog trek heb, neem ik een appel.
D: Asperges met gekookt eitje, 3 plakjes ham en gebakken aardappeltjes.

Wat hou ik toch van het voorjaar :D Zo veel lekkere dingen die ik onbeperkt mag eten, zoals aardbeien en asperges... :Y)
pi_137832685
Oeeeh asperges! Die ga ik binnenkort ook maar eens op de markt halen :9~

Ik heb voor vanavond op het werk een kant en klaar maaltijd gehaald (want niet van tevoren gekookt wegens tijdgebrek en andere opties op het station zijn niet gezond) maar die zag er zo lekker uit! Met stoofperen en aardappelpuree en rundvlees en maar 390 kcal :o.
Daar heb ik nu al zin in :')
pi_137833467
Is het al weer aspergeseizoen? Dat is ook echt mijn favoriete feest-eten. Moet ik even m'n vriendinnen uitnodigen voor een groot asperge feast :D.
pi_137833571
Ik ga ook maar weer lijstjes posten hier, want het wordt er niet beter op als ik dat niet doe!

O: 1e deel van groene smoothie (200 ml sinaasappelsap, een kwart komkommer, 3 handen spinazie, eetlepel lijnzaad, 4 aarbeien, een banaan en een peerhier dus de helft van) en een halve liter water
T: Een grote mok (0,5l) muntthee en een plakje bananenbrood.
L: Flink bakje kwark met havermout, moerbeien, incabessen, cranberries, zonnebloem- en pompoenpitten en een lepel honing. En weer een halve liter water.
T: 2 speltboterhammen met kipfilet + grote mok muntthee.
D: Hutspot met een klein beetje hachee. + halve liter water.
T: Een blokje extra pure choco met een grote mok muntthee.

Moet genoeg zijn denk ik zo.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:10:12 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137834394
Ik was nooit echt van de asperges, maar ik vind ze eigenlijk sinds een paar jaar toch wel lekker, maar ik heb ze nog nooit zelf klaar gemaakt.

Kwestie van kopen, schillen, koken en dan met een eitje en botersaus toch?
pi_137834436
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was nooit echt van de asperges, maar ik vind ze eigenlijk sinds een paar jaar toch wel lekker, maar ik heb ze nog nooit zelf klaar gemaakt.

Kwestie van kopen, schillen, koken en dan met een eitje en botersaus toch?
Of roerbakken. Nom.
Ja doei.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:22:46 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137834793
Gewoon alleen de asperges roerbakken? Of nog iets erbij?
pi_137835153
Weer terug van een weekje vakantie, was heerlijk O+
Zelfs een beetje verbrand :@

Nu tijd om wat korte termijn doelen te stellen voor mijn gewichtsverlies
pi_137836966
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Gewoon alleen de asperges roerbakken? Of nog iets erbij?
Dit is een erg lekker recept BE!

http://www.ah.nl/allerhan(...)asperges-en-garnalen
  maandag 17 maart 2014 @ 12:30:40 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137837260
Ziet er lekker uit! :Y Eens kijken of ik al wat meer durf tov mijn vermeende garnalen allergie.
Met 1 of 2 gaat het nl. wel goed tegenwoordig. ;)
pi_137837457
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ziet er lekker uit! :Y Eens kijken of ik al wat meer durf tov mijn vermeende garnalen allergie.
Met 1 of 2 gaat het nl. wel goed tegenwoordig. ;)
Ik denk dat het ook prima smaakt met kip of beefreepjes hoor!
pi_137838801
Vanmorgen ging ik wegen en was ik 1,5 kilo aangekomen. Ik ben nu zwaarder dan ooit. Ik snap er echt niks van :S

Lijstje van gister:

O: laat opgestaan, geen ontbijt
S: hardlopen en daarna fitness (kracht)
L: 2 pistoletjes met zelfgemaakte kippesto salade
T: smoothie met banaan en mango. Stukjes mango gegeten
D: 2 enchiladas van zelfgemaakte tortilla (tarwebloem), halve kipfilet en verder veel ui tomaat, knoflook en pepertjes er op.

Volgens mij heb ik niets slechts gegeten.
Zou het gewicht misschien spier zijn ipv vet? Al vind ik 1,5 kilo best wel wat.. 3 dagen geleden was ik voor de laatste x op de weegschaal, vanmorgen dus weer.
Echt niet leuk dit.
pi_137838915
Ik was vanmorgen ten opzichte van gister ook +1,3. Maar een uur intensief krachttraining gedaan, dus ik weet zeker dat het vocht is. Wellicht bij jou ook?
pi_137839795
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:09 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik was vanmorgen ten opzichte van gister ook +1,3. Maar een uur intensief krachttraining gedaan, dus ik weet zeker dat het vocht is. Wellicht bij jou ook?
Ja moet haast wel.. al heb ik niet heel intensief krachttraining gedaan gister, maar misschien komt het dan door het hardlopen.
Hoe raak je dat vocht dan weer kwijt?
pi_137839845
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:27 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ja moet haast wel.. al heb ik niet heel intensief krachttraining gedaan gister, maar misschien komt het dan door het hardlopen.
Hoe raak je dat vocht dan weer kwijt?
Bij mij is het meestal na 1 of 2 dagen weer weg. Spierpijn is bij mij een goede indicatie. Vrijdag ook krachttraining gedaan maar geen spierpijn de volgende dag en ook lichter op de weegschaal :')
pi_137839945
Had de aanbieding voor mn stappen/calorie teller al uitgescheurd en toen ik BE zo enthousiast zag over haar apparaatje vrijdag ook 1 besteld. Aan de oplader en dan testen. (Ben gevoelig voor gadgets ;-))

Hij lijkt op die fitbit maar deze is van medisana, de vifit voor 37incl.
Als iemand de kortingscode eil hebben stuur maar een pm.

Gelijk een update.
Half februari 2013 gestart met ww, half november 2013 gestopt en -22 en nog steeds stabiel.

Dat is nog wel ff een ding hoor dat stabiel blijven.

Ondertussen blijf ik meelezen als stimulans en om ideeën op te doen.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:34:41 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137840133
Wauw, knap zeg, -22! _O_

Ik ben nog steeds heel blij met de stappenteller, hij herinnert me er aan dat om voldoende te bewegen er gewoon net even iets meer effort nodig is dan alleen naar het station fietsen.
Net tussen de middag weer een half uurtje gewandeld. :s)
pi_137840162
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:28 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Bij mij is het meestal na 1 of 2 dagen weer weg. Spierpijn is bij mij een goede indicatie. Vrijdag ook krachttraining gedaan maar geen spierpijn de volgende dag en ook lichter op de weegschaal :')
Ik heb geen spierpijn ofzo. Eigenlijk heb ik nooit spierpijn. Misschien maar eens zwaarder trainen
pi_137840198
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:30 schreef het-is-mij het volgende:
Had de aanbieding voor mn stappen/calorie teller al uitgescheurd en toen ik BE zo enthousiast zag over haar apparaatje vrijdag ook 1 besteld. Aan de oplader en dan testen. (Ben gevoelig voor gadgets ;-))

Gelijk een update.
Half februari 2013 gestart met ww, half november 2013 gestopt en -22 en nog steeds stabiel.

Mooie prestatie _O_
pi_137840317
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:30 schreef het-is-mij het volgende:

Gelijk een update.

-22 _O_ wat goed!
pi_137840376
Wow -22 ^O^ _O_
Met een meidenkwartet
pi_137840449
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ik heb geen spierpijn ofzo. Eigenlijk heb ik nooit spierpijn. Misschien maar eens zwaarder trainen
Naja in 3 dagen is het waarschijnlijk niet 1,5 kilo vet of spier, zal voornamelijk vocht zijn. Drink je genoeg op een dag? Waren de enchilladas erg zout? Allemaal dingen die invloed kunnen hebben op je gewicht.

Misschien is je maten opmeten wel een goede voor jou?
pi_137840465
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, knap zeg, -22! _O_

Ik ben nog steeds heel blij met de stappenteller, hij herinnert me er aan dat om voldoende te bewegen er gewoon net even iets meer effort nodig is dan alleen naar het station fietsen.
Net tussen de middag weer een half uurtje gewandeld. :s)
dat dus..........

Dat was met de ww app net zo, dan dacht ik ach zo'n klein koekje dat kan nog wel, of een snoepje, ach dat ene snoepje.
Maar dan ging ik het in mn app zetten en dacht ik oeps.......ben "gevoelig" voor zulk soort dingetjes en dat is idd met die stappenteller net zo, even een extra motivatie of drive
pi_137840900
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:42 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Naja in 3 dagen is het waarschijnlijk niet 1,5 kilo vet of spier, zal voornamelijk vocht zijn. Drink je genoeg op een dag? Waren de enchilladas erg zout? Allemaal dingen die invloed kunnen hebben op je gewicht.

Misschien is je maten opmeten wel een goede voor jou?
Nee ik drink denk ik niet genoeg. En ik gebruik niet veel zout.
Ik vergeet elke x naar de action te gaan, maar ik ga idd zo'n ding kopen om op te meten. Dat zegt meer dan een weegschaal ja.
pi_137843713
wat goed het-is-mij *O*
pi_137846086
-22kg _O_ _O_
pi_137847342
Ik ben sinds kort ook een beetje bezig. En een goede eerste stap is eens een beetje ontbijten ipv 1 glas drinken. Nu neem ik smorgens altijd een schaaltje griekse yoghurt van de lidl.

Is dat een beetje een goed begin van de dag zo? Of zit daar ook nog heel veel suikers? Ik heb weinig tot geen verstand van de voedingswaardes van producten omdat ik daar gewoon nooit opgelet heb.
pi_137847693
Ik ben zelf een groot voorstander van gewoon volvette producten (yoghurt, kaas, boter), en gewoon met mate. Zitten prima dingen in die je lichaam fijn vindt! :) Je moet alleen niet meteen die hele emmer leegeten.

Fijne yoghurt is dat, trouwens, staat hier ook standaard in de koelkast :9
Ja doei.
pi_137847841
Met die yoghurt ontbijt ik ook het liefste :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')