Op een bepaalde leeftijd wordt nieuwe dingen oppakken wat lastiger hequote:Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef DO2 het volgende:
En ik dacht eindelijk 'n keer iets op te steken van Norrage z'n posts...
niet direct (is geloof ik ook weer uit een Latijns boek ofzo..ohja en Muddy Waters natuurlijkquote:
Nee man. Vernoemd naar een nummer van Muddy Water die an sich weer uit een Engels spreekwoord komt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef Norrage het volgende:
Rolling Stones is ook een toffe naam, gezien het een verbastering is van Rock & Roll
Het komt van deze uitdrukking:quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
niet direct (is geloof ik ook weer uit een Latijns boek ofzo..ohja en Muddy Waters natuurlijk), maar uiteraard is het met een knipoog naar die rock & roll gemaakt. Lijkt me.
Jajaja ik weet het hoor lieve schat. Maar ik ga er toch vanuit dat ze stiekem ook aan Rock & Roll hebben gedacht. Zo maak je goede bandnamen, als er meerdere dingen/betekenissen in voorkomenquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee man. Vernoemd naar een nummer van Muddy Water die an sich weer uit een Engels spreekwoord komt.
joodse vrouwen die de duitse soldaten moesten 'vermaken' dacht ik.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:35 schreef Tchock het volgende:
Hele goede. Komt uit de oorlog van een of ander naar Duits soldatenhoerenhuis.
Nee, de term rock'n'roll is al een jaar of honderd oud geloof ik.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jajaja ik weet het hoor lieve schat. Maar ik ga er toch vanuit dat ze stiekem ook aan Rock & Roll hebben gedacht. Zo maak je goede bandnamen, als er meerdere dingen/betekenissen in voorkomen
Misschien is Rock & Roll zelfs wel op de band gebaseerd (of of Muddy Waters)
Dat wist ik dan weer nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, de term rock'n'roll is al een jaar of honderd oud geloof ik.
lastig, paar jaar geleden bij de album top 100 werd-ie in diverse lijsten genoemd alsquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:20 schreef Gehenna het volgende:
Net weer opnieuw Yankee Foxtrot Hotel van Wilco geprobeerd, op zich wel een aardig album, maar overal wordt hij gezien als een meesterwerk lijkt het. Ik hoor het niet hoorhoe ligt ie hier?
Ohjaquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:23 schreef ranja het volgende:
[..]
lastig, paar jaar geleden bij de album top 100 werd-ie in diverse lijsten genoemd als
Yankee Foxtrot Hotel
Hotel Yankee Foxtrot
Yankee Hotel Foxtrot (en dat is de juiste titel)
Die (Yankee Hotel Foxtrot danquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:20 schreef Gehenna het volgende:
Net weer opnieuw Yankee Foxtrot Hotel van Wilco geprobeerd, op zich wel een aardig album, maar overal wordt hij gezien als een meesterwerk lijkt het. Ik hoor het niet hoorhoe ligt ie hier?
My bad, dacht dat DO2 die postte, was al laat he.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:29 schreef Maxerazzi het volgende:
SBTRKT is tof, ja. Wist niet dat er een nieuwe plaat kwam. En Kerft, hoe jong schat men mij hier dan in? Ik ben 23, hè, indien je me verwart met DO2.
Yes, ik heb er ook een sterke emotionele binding mee, dus dat geeft de plaat nog veel meer glans natuurlijk. Zo'n plaat waar ik me mee identificeer, net als Pink Moon, Kid A en Music For 18 Musicians.quote:
Nee vaporwave dan:quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:52 schreef Gehenna het volgende:
In de witchhouse scene heb j eook veel van die afschuwelijke bandnamen:
• oOoOO
• ///▲▲▲\\\
• ▲⃝ ▲⃝ ▲⃝
• Gr†LLGR†LL
• ~▲†▲~
• ▼□■□■□■
• ❖
• †‡†
• Lol▲
• G.A.N. 665+1
• (((О)))
• ki††y c▲t
• //†▲▲▲▲▲†\\
• ♏◍ɲⓄ ㄚ∑ㄅ ∆ῳ▲ℾξ_!
Hmm misschien moet ik 'm nog eens wat aandachtiger luisteren, ik zie het nu meer als aangenaam behang. Maar wellicht zit er meer in...quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:47 schreef DO2 het volgende:
Jeetje, zo hoog, Max?
Het is niet een album waar ik meteen aan denk bij 'n 'absoluut meesterwerk'.
Wel een album dat mi tot 1 van de beste albums van de laatste 10 jaar gerekend mag worden.
Maar het is zeker geen makkelijk album, nee. De geluiden en ritmes lijken elkaar soms tegen te spreken.
Ze spelen voortdurend met het idee van dissonantie. Maar dat maakt dat album juist zo intrigerend.
ook nicequote:Op woensdag 12 maart 2014 12:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee vaporwave dan:
情報デスクVIRTUAL
회사AUTO
ФДЕЛИО
マクロスMACROSS 82-99
ショッピングワールドjp
DONT/ BE/ 正方形
░▒▓新しいデラックスライフ▓▒░
Welja, nu loop je echt een beetje te stampen op mijn muziekziel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik zie het nu meer als aangenaam behang.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:00 schreef Gehenna het volgende:
ik zie het nu meer als aangenaam behang. Maar wellicht zit er meer in...
quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Welja, nu loop je echt een beetje te stampen op mijn muziekziel.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:09 schreef DO2 het volgende:
Aan...ge...naam be...hang...
Zei ie dat nu echt?
Heb ik nooit begrepen. Ik neem aan dat als een album in je top nogwat staat, je het toch wel zeker 10 keer gehoord hebt. En dus ook Poor Places heb je dan zeker 10 keer gehoord. Als je dat nummer al 3 keer gehoord hebt, doe je die volgorde nooit meer fout.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:23 schreef ranja het volgende:
[..]
lastig, paar jaar geleden bij de album top 100 werd-ie in diverse lijsten genoemd als
Yankee Foxtrot Hotel
Hotel Yankee Foxtrot
Yankee Hotel Foxtrot (en dat is de juiste titel)
Onvoorstelbaar ja. Normaal is het het kutste festival met een verschrikkelijke lineup, en nu...mijn hemelquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:10 schreef BoerBert het volgende:
Pinkpop haalt wel even wat namen binnen, he.
Wat komt er dan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar ja. Normaal is het het kutste festival met een verschrikkelijke lineup, en nu...mijn hemel
Rolling Stones, Arcade Fire, Arctic Monkeys om maar wat te noemen.quote:
Is Rolling Stones dan bevestigd?quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rolling Stones, Arcade Fire, Arctic Monkeys om maar wat te noemen.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:29 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe Joan as Police Woman begint lekker zeg.
Ik moet dat weekend weer de leiding uithangen bij een scoutingkamp. Anders was ik zeker naar één van de beide gegaan...quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:27 schreef Norrage het volgende:
Maar Psych Lab is ook dat weekend, en die lineup is nog vetter. En ik ga al naar AF in Antwerpen
Al een paar keer gedaan met koptelefoon, geef 'm nog een paar kansen, maar het is wel een keer opquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:21 schreef DO2 het volgende:
Misschien eens aandachtig luisteren met koptelefoon, Gehenna. En nog 'n keer. En nog 'n keer.
Net zo lang tot alles op z'n plek valt en de magie van YHF je bij de strot grijpt en nooit meer loslaat.
Nou... heel weinig namen die mij aanspreken eigenlijk. Veel grote namen ja, dat wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef Norrage het volgende:
Onvoorstelbaar ja. Normaal is het het kutste festival met een verschrikkelijke lineup, en nu...mijn hemel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |