Curacao is wel degelijk een wespennest van criminaliteit. De Arubanen (veel ontwikkelder eiland), maar ook de mensen uit Curacao zelf zeggen het.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ben een blonde jongen uit Amsterdam. Zijn alle jongens uit Amsterdam blond?
[..]
Het gebruikelijke El-Matadom-gejank.
Je belt hem op, zegt sorry en zegt daarna dat je wel vaker zulke interne grapjes maakt, daar verder niks mee bedoeld, en dat je je even niet had gerealiseerd dat het verkeerd opgevat kon worden en per ongeluk bij hem terecht kwam.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een uitleg/excuus is gegeven? Hoe leg je dit uit? Hoe excuseer je je hiervoor?
Uiteraard moet je wel moeilijk doen, zeker als bedrijf. Wat je in de kantine uitvreet, moet je zelf weten, maar je sollicitanten met een Antilliaanse achtergrond als "boeven" gaan betitelen, dan ben je echt ver heen. Triest dat jij dat niet ziet.
Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een uitleg/excuus is gegeven? Hoe leg je dit uit? Hoe excuseer je je hiervoor?
Uiteraard moet je wel moeilijk doen, zeker als bedrijf. Wat je in de kantine uitvreet, moet je zelf weten, maar je sollicitanten met een Antilliaanse achtergrond als "boeven" gaan betitelen, dan ben je echt ver heen. Triest dat jij dat niet ziet.
Nee. Maar ik zeg ook niet dat ik het allemaal zo'n goed idee vind. Ik vind het alleen overtrokken en als je die medewerker van de ING hierdoor ongeschikt vindt, dan vrees ik dat er erg veel mensen op kantoren in NL werken die ongeschikt zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:34 schreef El_Matador het volgende:
"Aap" dan. Zou jij je het in je hoofd halen dat naar een neger die jouw humor niet kent te sturen?? Of maar enigszins de kans laten bestaan dat dat gebeurt??
Zijn domheid is de afzender niet controleren. Althans: primair.quote:Zwaar onprofessioneel en ben blij dat het zo naar buiten komt. Die gast hoeft ook niet ontslagen, gewoon met naam en toenaam op het prikbord zodat zijn collega's zijn domheid kunnen zien.
Ik ken de mailwisseling niet. Dan nog vind ik het niet professioneel. Niet acceptabel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Curacao is wel degelijk een wespennest van criminaliteit. De Arubanen (veel ontwikkelder eiland), maar ook de mensen uit Curacao zelf zeggen het.
Om iemand alleen op dat punt te weigeren is dom PVV-stijl racisme, maar dat je vooraf een verwachtingspatroon hebt is niet vreemd. In dit geval is het dom racisme, maar ook enorm opgeblazen.
De medewerker heeft direct per telefoon alles uitgelegd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat het naar buiten is gekomen, niet omdat men het intern onacceptabel vond.
Dat weet je pas achteraf. Als die gast komt solliciteren en ERNA reageer je zo, ja logisch.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?
[ afbeelding ]
Deze meneer komt je bank binnenlopen, is het nog steeds een fout mailtje?
Yep. omdat niet professioneel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Maar kennen we het hele verhaal?
[ afbeelding ]
Deze meneer komt je bank binnenlopen, is het nog steeds een fout mailtje?
Nee, maar dan was het ook overduidelijk geweest dat hier boef als in "crimineel" bedoelt is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:38 schreef Leandra het volgende:
Er staat ook niet "het is een boef uit Curaçao, hij past dus uitstekend binnen het profiel van de bank".
Nee, andersom. Zijn primaire domheid is de opmerking uberhaupt in een email zetten. Doe dat via de interne MSN of mondeling, maar niet in een email. Daarnaast het uitlekken, maar dat is niet het primaire. Wel als imagoschade voor het bedrijf, dat toch al niet zo goed bekend staat....quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Maar ik zeg ook niet dat ik het allemaal zo'n goed idee vind. Ik vind het alleen overtrokken en als je die medewerker van de ING hierdoor ongeschikt vindt, dan vrees ik dat er erg veel mensen op kantoren in NL werken die ongeschikt zijn.
Het feit dat hij zo'n interne mail naar buiten heeft laten gaan is natuurlijk wel een probleem. Een groot probleem. Ook banken hebben wel zaken die niet op straat moeten liggen lijkt mij, dus mag je best leren om goed te controleren naar wie je een email stuurt.
[..]
Zijn domheid is de afzender niet controleren. Althans: primair.
Ja, als mensen betrapt worden op iets wat niet hoort hebben ze wel vaker gelijk uitleg....quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
De medewerker heeft direct per telefoon alles uitgelegd.
Sommigen hier zien overal racisme.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar dan was het ook overduidelijk geweest dat hier boef als in "crimineel" bedoelt is.
Nogmaals, ik lees popi-jopi gedrag. Meer niet. Kan meer zijn, maar ik zie het niet.
Ze hebben wellicht drie potentiële kandidaten. Dan is alleen zeggen "die boef" niet heel erg specifiek.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef El_Matador het volgende:
"Die boef uit Curacao" lees ik. Nog erger, bewust zijn afkomst vermelden.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar dan was het ook overduidelijk geweest dat hier boef als in "crimineel" bedoelt is.
Dan nog vind ik het popi-jopi gedrag dat over de grens is.quote:Nogmaals, ik lees popi-jopi gedrag. Meer niet. Kan meer zijn, maar ik zie het niet.
Tatta's be like kan daarintegen prima. En dat KAN het ook gewoon hoor, maar andersom is alles fouter dan Hitler.quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als mensen betrapt worden op iets wat niet hoort hebben ze wel vaker gelijk uitleg....
Soms bieden ze zelfs excuses aan, en dat is nog steeds geen enkele garantie dat die persoon het werkelijk fout vindt en/of niet weer zal doen.
Gezien zijn verdere email (in the housequote:Op woensdag 12 maart 2014 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als mensen betrapt worden op iets wat niet hoort hebben ze wel vaker gelijk uitleg....
Soms bieden ze zelfs excuses aan, en dat is nog steeds geen enkele garantie dat die persoon het werkelijk fout vindt en/of niet weer zal doen.
Mwah, als hij op het Wolvenplein zou wonen zou het waarschijnlijk ook niet lekker landenquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze hebben wellicht drie potentiële kandidaten. Dan is alleen zeggen "die boef" niet heel erg specifiek.
Nogmaals: als er "die boef uit Utrecht" had gestaan was er geen probleem geweest. Tenminste, indien blank en niet uit Kanaleneiland ofzo...
Dat is een hele andere discussie.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
[..]
Dan nog vind ik het popi-jopi gedrag dat over de grens is.
Dan zijn er veel dommen op de wereld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:43 schreef El_Matador het volgende:
Nee, andersom. Zijn primaire domheid is de opmerking uberhaupt in een email zetten. Doe dat via de interne MSN of mondeling, maar niet in een email. Daarnaast het uitlekken, maar dat is niet het primaire. Wel als imagoschade voor het bedrijf, dat toch al niet zo goed bekend staat....
Tjaquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tatta's be like kan daarintegen prima. En dat KAN het ook gewoon hoor, maar andersom is alles fouter dan Hitler.
In dat geval kan je het als een onschuldig geintje opvatten, zie mijn voorbeeld met "aap".quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze hebben wellicht drie potentiële kandidaten. Dan is alleen zeggen "die boef" niet heel erg specifiek.
Nogmaals: als er "die boef uit Utrecht" had gestaan was er geen probleem geweest. Tenminste, indien blank en niet uit Kanaleneiland ofzo...
Tenzij dat "in tha house" ook bedoeld is om de afkomst van de sollicitant te benadrukken....quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
[..]
Gezien zijn verdere email (in the house)..
Lijkt het me HEEL onwaarschijnlijk dat het racistisch bedoeld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |