Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef b2py het volgende: @pagina 11 vorige topic, post van James over verbouwingen. Wormerveer is al opgeleverd en over Driebergen-Zeist is nog geen besluit genomen.
Ik haalde het ook maar van die lijst af, dacht dat dat alleen de "hier gaan we wat doen"-lijst was en niet de "en dit hebben we al af"-lijst
Uit het plan valt op te maken dat per december 2014 de Benelux weer 16x/dag gaat rijden, met twee extra stops: Antwerpen-Berchem, Brussel-Nationaal-Luchthaven en Brussel-Noord.
Dan wordt het dus een soort van IR-trein en ben je minstens een kwartier langer onderweg.
De Belgen doen trouwens ook mee met de stationsverbouwingen, ze gaan eindelijk eens station Vilvoorde aanpakken (waar de perronkappen al jaren op instorten staan)! Over 6 jaar denken ze klaar te zijn.
Dan wordt het dus een soort van IR-trein en ben je minstens een kwartier langer onderweg.
Klopt. Dat is denk ik bedoeld om de reizigers alvast voor te bereiden op dienstregeling 2015/2016, wanneer de Benelux via Breda en Noorderkempen zal gaan en daardoor nog een stukje trager gaat worden. Reizigers die een directe trein willen kunnen tenslotte nog altijd de Thalys nemen...
Zucht, reed de Fyra nog maar...
De IR gaat in België overigens verdwijnen. Een deel van de "IR-stations" worden IC-stations en in andere gevallen gaan L-treinen het stokje overnemen. Gevolg is dat een rit van A naar B in sommige gevallen iets langer duurt dan voorheen, maar er zijn wel meer rechtstreekse treinen van A naar B die ook beter over het uur verspreid gaan worden.
Ik denk dat het nieuwe vervoersplan wel een redelijk compromis is tussen aanbod, frequentie, vraag en infrastructuur. Halfuur- of kwartiersdiensten zoals we ze hier in Nederland hebben rijden is gewoon niet haalbaar door de zeer gespreide manier waarop België is ingedeeld (veel lintbebouwing, kleine dorpjes, e.d.).
Klopt. Dat is denk ik bedoeld om de reizigers alvast voor te bereiden op dienstregeling 2015/2016, wanneer de Benelux via Breda en Noorderkempen zal gaan en daardoor nog een stukje trager gaat worden. Reizigers die een directe trein willen kunnen tenslotte nog altijd de Thalys nemen...
Zucht, reed de Fyra nog maar...
Het is ook om Arriva het gras voor de voeten weg te maaien ...
De LLL zou een bescheiden kans op succes hebben gehad als de Fyra nog steeds had gereden met hetzelfde prijsmodel. Als men de Fyra had laten rijden, maar zou zijn afgestapt van de reserveringsplicht en de prijselasticiteit zou de LLL eveneens kansloos zijn geweest.
Laten we eerlijk zijn. Als je bereid bent zoeen ov-kaart te kopen issie best handig. Ipv 10 minuten bezig zijn met een kaartje te kopen even bliepen en instappen. Dat weegt natuurlijk niet op tegenover hetgeen wat die zooi gekost heeft.
Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef einszweiachtung het volgende: Laten we eerlijk zijn. Als je bereid bent zoeen ov-kaart te kopen issie best handig. Ipv 10 minuten bezig zijn met een kaartje te kopen even bliepen en instappen. Dat weegt natuurlijk niet op tegenover hetgeen wat die zooi gekost heeft.
Mijn eerste OV-chipkaart verloopt over 4 maanden, heb er sinds ik hem heb alleen maar gemak van gehad. Natuurlijk, ik heb een paar keer problemen gehad met niet-werkende apparatuur (zoals een bus waarin halverwege de apparatuur uitviel), maar ik heb in alle gevallen zonder al te veel poespas m'n geld teruggehad.
Ook bij NS vind ik het makkelijk: na een vertraging klik ik op "Claim indienen", vul ik een drietal tekstvakken in en heb ik de claim verzonden. Da's wel wat makkelijker dan een formulier halen, 2 minuten kwijt zijn aan al die kutvragen invullen ("wat is uw naam, ..."), m'n vervoerbewijs voor die reis opzoeken (en in het geval van een abonnement een kopie maken) en de boel in de brievenbus gooien.
De IR gaat in België overigens verdwijnen. Een deel van de "IR-stations" worden IC-stations en in andere gevallen gaan L-treinen het stokje overnemen.
In dat opzicht is Antwerpen-Brussel wel een typisch voorbeeld: daar worden wel andere labeltjes geplakt maar ondertussen blijven de treinen gewoon net zo vaak stoppen als nu. De huidige IC's blijven de "IR-stations" overslaan en die ene IR die wordt vervangen door een "GEN-trein" stopte toch al vrijwel overal.
Ik kwam net per toeval www.rome2rio.com tegen, zo te zien een geïntegreerde reisplanner voor vrijwel alle vormen van OV die er zijn. Ik heb wat routes geprobeerd en dat ding komt aan met treinen, vliegtuigen, bussen en zelfs ferries... inclusief een geschatte prijs.
PAPIEREN TREINKAARTJES IT IS HOE VAAK MOET IK DAT NOG VERKONDIGEN
En maar blijven klagen over de OV-Chipkaart. Opzich terecht natuurlijk maar besteed er gewoon geen aandacht aan en reis met fatsoenlijk vervoerbewijs!
Maar de NS wil dit jaar de papieren kaartjes met korting uit het assortiment halen, dus dan wordt treinreizen wel heel erg duur voor me. In principe is het dan dag trein en zal ik de trein alleen nog gebruiken voor internationaal verkeer en reizen richting een luchthaven.
Geen idee of mijn conditie voldoende is om bijvoorbeeld Hurdegaryp-Wassenaar of Amsterdam af te leggen voor in de zomer als ik vrienden daar wil opzoeken. Campings zijn in Nederland schreeuwend duur, dus een tussenstop behoort niet tot de mogelijkheden.
Op woensdag 12 maart 2014 00:31 schreef James1988 het volgende: Ik kwam net per toeval www.rome2rio.com tegen, zo te zien een geïntegreerde reisplanner voor vrijwel alle vormen van OV die er zijn. Ik heb wat routes geprobeerd en dat ding komt aan met treinen, vliegtuigen, bussen en zelfs ferries... inclusief een geschatte prijs.
Maar de NS wil dit jaar de papieren kaartjes met korting uit het assortiment halen, dus dan wordt treinreizen wel heel erg duur voor me. In principe is het dan dag trein en zal ik de trein alleen nog gebruiken voor internationaal verkeer en reizen richting een luchthaven.
Het is maar wat je bedoelt met papieren kaartjes met korting, meereiskaartjes zijn al inmiddels al verchipt, waarschijnlijk kan je straks via ns webshop gewoon een product kopen wat je op de chipper kunt laden of kunt printen en gebruiken met barcode.
Kruidvat / Blokker kaartjes zijn inmiddels ook al een tijdje verchipt op wegwerpkaart
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op woensdag 12 maart 2014 09:25 schreef DriekOplopers het volgende: Hoera. Vanavond na 10 uur minder treinen tussen Rotterdam en Den Haag. "Dringende herstelwerkzaamheden". Het zal eens niet...
Nee natuurlijk niet, er rijdt toch nog iets? Aan de ICd heb je sowieso niet veel, na 20:00 rijdt die nog maar 1x per uur (uit Amsterdam: 20:55, 21:55, 22:55, uit Breda: 20:27, 20:57, 21:27, 22:27).
Ik ben eens aan het kijken de reisplanner, het lijkt erop dat alleen de sprinter Rotterdam - Hoek van Holland nog rijdt tussen Rotterdam en Schiedam. De andere treinen keren in Schiedam, de IC Den Haag - Venlo rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag. en er is geen pijl te trekken op wat er nou wel en niet rijdt...
edit: Wat ik niet snap is waarom er maar 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Schiedam, en "that's it". Na Schiedam liggen er een paar wissels waarmee je vanaf de sporen die richting Hoekselijn gaan alsnog uit kunt komen op de lijn naar Delft. Met een kwartierdienst zou het op papier gewoon mogelijk moeten zijn om in ieder geval twee sprinters Den Haag - Rotterdam te laten rijden. Misschien dat dat niet uitkomt met personeelsomlopen e.d.
[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 12-03-2014 09:55:28 ]
Om 10 uur 's morgens een belrondje, en dan om 10 uur 's avonds wat personeel. Zou moeten (kunnen) lukken.
En dan kunnen ze morgen weer op zoek naar anderen omdat het personeel dat vanavond die treinen rijdt morgenvroeg niet meer mag werken omwille van de rusttijden in de arbowet.
wat staat er nu nog bij de houtrakpolder. als de 1800's weggehaald zijn, en het ddar in Haarlem,dan begint het leeg te raken. wellicht alleen nog een DDZ-6 stel
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef spectrumanalyser het volgende: wat staat er nu nog bij de houtrakpolder. als de 1800's weggehaald zijn, en het ddar in Haarlem,dan begint het leeg te raken. wellicht alleen nog een DDZ-6 stel
nog veel DD-AR, volgens mij 1700-locs en DDZ-tussenbakken die nog niet geplaatst mogen worden.
Nee natuurlijk niet, er rijdt toch nog iets? Aan de ICd heb je sowieso niet veel, na 20:00 rijdt die nog maar 1x per uur (uit Amsterdam: 20:55, 21:55, 22:55, uit Breda: 20:27, 20:57, 21:27, 22:27).
Ik ben eens aan het kijken de reisplanner, het lijkt erop dat alleen de sprinter Rotterdam - Hoek van Holland nog rijdt tussen Rotterdam en Schiedam. De andere treinen keren in Schiedam, de IC Den Haag - Venlo rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag. en er is geen pijl te trekken op wat er nou wel en niet rijdt...
edit: Wat ik niet snap is waarom er maar 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Schiedam, en "that's it". Na Schiedam liggen er een paar wissels waarmee je vanaf de sporen die richting Hoekselijn gaan alsnog uit kunt komen op de lijn naar Delft. Met een kwartierdienst zou het op papier gewoon mogelijk moeten zijn om in ieder geval twee sprinters Den Haag - Rotterdam te laten rijden. Misschien dat dat niet uitkomt met personeelsomlopen e.d.
gezien de recente storingen tussen rotterdam en schiedam denk ik juist dat het probleem bij die wissels/spoorbrug daar ligt.....
Op woensdag 12 maart 2014 10:33 schreef James1988 het volgende: gezien de recente storingen tussen rotterdam en schiedam denk ik juist dat het probleem bij die wissels/spoorbrug daar ligt.....
ik bedoel er verder helemaal niks mee ik heb namelijk geen idee wat ze precies gaan maken. ik weet wel dat de afgelopen tijd bijna wekelijks een storing was waardoor er minder treinen richting hoek van holland gingen omdat de treinen vanuit richting den haag over het spoor moesten dat naar hoek van holland gaat.
kan het alleen maar toejuichen als ze dat nu eens keer goed oppakken ipv pleisters plakken.
Driek je hebt echt niet goed opgelet want James en ik hebben sinds de invoering van IC Defect al meerdere keren geroepen dat het schandalig is dat deze niet meer toeslagvrij is bij verstoringen waar dat bij Fyra wel standaard zo was. Dat is nieuw en bekend beleid en je had een grote slag kunnen slaan door hier veel eerder op in te springen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Driek je hebt echt niet goed opgelet want James en ik hebben sinds de invoering van IC Defect al meerdere keren geroepen dat het schandalig is dat deze niet meer toeslagvrij is bij verstoringen waar dat bij Fyra wel standaard zo was.
Inmiddels is het al wel een aantal keer voorgekomen dat de ICd toch toeslagvrij was (soms tot verrassing van het personeel). Dit lijkt vooral te zijn bij incidenten (aanrijding met een persoon bij Leiden, wisselproblemen bij Den Haag, ...), maar niet bij geplande werkzaamheden.
Inmiddels is het al wel een aantal keer voorgekomen dat de ICd toch toeslagvrij was (soms tot verrassing van het personeel). Dit lijkt vooral te zijn bij incidenten (aanrijding met een persoon bij Leiden, wisselproblemen bij Den Haag, ...), maar niet bij geplande werkzaamheden.
Bericht van de NS nav ons verzoek:
De laatste IC direct 969 (22.54 uur) wordt inderdaad toeslag vrij gemaakt.
De "stuurstroom" kan inderdaad maar in één cabine ingeschakeld worden. In de overige cabines is dat vervolgens niet meer mogelijk. De remkraan is bij het oudere materieel meestal wel te bedienen zonder stuurstroom, tractie e.d. echter niet.
Volgende week met een directe verbinding van Maastricht naar Heerhugowaard. Beetje jammer alleen dat na Amsterdam CS dat ding op ongeveer elk station stopt.
Maarja, boekje en muziek erbij, en laat dat landschap maar voorbij flitsen. Hopelijk werkt het wifi ook een beetje goed en het is wel te overleven
Is het u gelukt uw bestemming te bereiken heeft u erg veel mazzel gehad. Was wel vreemd hoe het item in RTL Late Night gisteren echt aan het eind gepropt werd. Ik had eigenlijk verwacht dat het eerder zou zijn omdat het meer bleef hangen dan.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zoals ik zeg, het is gecommuniceerd maar nog niet bij iedereen doorgekomen. Die mensen kunnen fouten maken maar het proces schrijft voor ICD niet meer toeslagvrij te maken.
Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef b2py het volgende: Zoals ik zeg, het is gecommuniceerd maar nog niet bij iedereen doorgekomen. Die mensen kunnen fouten maken maar het proces schrijft voor ICD niet meer toeslagvrij te maken.
Of het is wel doorgedrongen maar de mensen die erover gaan (bijsturing) denken "Fuck this shit, wij willen reizigers vervoeren"
De capaciteit van de A6 tussen Almere en Lelystad wordt vergroot. Het traject wordt verbreed naar een snelweg met twee keer drie rijstroken.
Dat maakt minister Schultz van Haeagen (infra) bekend. Aanpassing van de weg is noodzakelijk om de luchthaven Lelystad beter bereikbaar te maken. Het vliegveld krijgt daarom een nieuwe aansluiting op de A6. Deze komt ten zuiden van de huidige aansluiting. De kosten van het project zijn 70 miljoen euro. Het geld wordt betaald door de rijksoverheid en de regio. Om de luchthaven verder te kunnen ontwikkelen is een goede bereikbaarheid onontbeerlijk, vindt de bewindsvrouw. Verder komt er een openbaarvervoerverbinding tussen station Lelystad centrum en de luchthaven. “Dit zorgt voor meer bedrijvigheid, een betere doorstroming op de weg en is een belangrijke economische impuls voor Flevoland”, zegt de verantwoordelijke gedeputeerde Jaap Lodders. Hij verwacht dat zowel Flevoland, de Randstad als Noord-Nederland van de ontwikkeling zullen profiteren.
Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet nodig is dat er een nieuwe sprinter gaat rijden tussen station Lelystad Zuid en de luchthaven. De verbreding van de A6 moet in 2022 een feit zijn, aldus de bewindsvrouw. Het voornemen is onderdeel van het project Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA); dit behelst de uitbreiding van het wegennet A9-AA10-A1-A6 tussen Schiphol, Amsterdam en Almere.
Bron: Cobouw.
Eerste zin laatste alinea is enige wat nog enigszins in dit topic hoort, maar wellicht wel interessant voor vervoersstromen van/naar Lelystad.
KPN is ook heel goed in dit soort dingen. Als KPN negatief bij Kassa of Radar was geweest werden hun helpdeskmedewerkers in Amersfoort geïnstrueerd om antwoord te geven op iedere vraag zonder bijkomende kosten ook al was de vraag 'waar ligt mijn moeder begraven'. Het kan wel, met een beetje druk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Als je Interrail hebt zal die meerkosten echt wel meevallen. Basel-Milano een euro of ¤4, Milano-Torino ¤10 & TGV ¤6.
Als je inderdaad voor bovengenoemde verbinding gaat zou ik ook rechtstreeks via Liechtenstein gaan, of misschien zelfs via Klagenfurt proberen te gaan, "als je dan toch de tijd hebt".
Meh, dan zal ik gruwelijk verkeerd gekeken hebben, my bad. Wordt toch via Oostenrijk ditmaal.
In de nieuwe reisplanner hoeft dus nog maar een zoekveld ingevuld te worden. De software die Tjin-Kam-Jet ontwikkelde deelt de zoekopdracht op in stukjes en vult deze automatisch in het juiste zoekveld op de NS website in. De software vertaalt bijvoorbeeld de term 'overmorgen' naar de daadwerkelijke datum en plaatst deze in het juiste veld. De NS evalueert de proef later dit jaar en bepaalt dan of de huidige reisplanner definitief vervangen wordt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja hoi, we inspecteren ons te pletter, we werkzaamheden ons helemaal kleurenblind, en elke week gaat er "zomaar" weer iets stuk waar we nog nooit naar gekeken hebben. Echt hoor!
Welke treinen er rijden, of er treinen rijden, geen idee. Dat kun je het beste aan de treinen zelf vragen he. Want hey als iemand het weet zijn zij het Ze kunnen wel een beetje humeurig worden, want ze hebben tenslotte allemaal een eigen karakter haha ja
Op woensdag 12 maart 2014 18:49 schreef Dr_Flash het volgende: Ja hoi, we inspecteren ons te pletter, we werkzaamheden ons helemaal kleurenblind, en elke week gaat er "zomaar" weer iets stuk waar we nog nooit naar gekeken hebben. Echt hoor!
Welke treinen er rijden, of er treinen rijden, geen idee. Dat kun je het beste aan de treinen zelf vragen he. Want hey als iemand het weet zijn zij het Ze kunnen wel een beetje humeurig worden, want ze hebben tenslotte allemaal een eigen karakter haha ja
Wat stond er vanochtend (rond 08:30) trouwens voor aparte geel/zwarte trein voor de prorail post in Groningen? Kon zo snel geen foto maken maar het leek geen GTW (of de zon vertekende wel heel erg)
Op woensdag 12 maart 2014 19:14 schreef LtnGeorge het volgende: Wat stond er vanochtend (rond 08:30) trouwens voor aparte geel/zwarte trein voor de prorail post in Groningen? Kon zo snel geen foto maken maar het leek geen GTW (of de zon vertekende wel heel erg)
Geel/zwart klinkt als een DM'90 (Buffel), een dieseltreinstel. Zoiets:
Op woensdag 12 maart 2014 18:54 schreef dennistd het volgende: Tja een oneven getal bij een oneven getal levert natuurlijk wel een even getal op, dus je weet maar nooit
Iemand enig idee wat er nou weer catastrophically gefailed heeft bij Schiedam trouwens? Dan kunnen we een poging tot inschatting doen van hoever de werkzaamheden zullen gaan uitlopen
Op woensdag 12 maart 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende: Iemand enig idee wat er nou weer catastrophically gefailed heeft bij Schiedam trouwens? Dan kunnen we een poging tot inschatting doen van hoever de werkzaamheden zullen gaan uitlopen
In principe zullen de werkzaamheden niet uitlopen. Er is een bepaalde hoeveelheid tijd nodig om die werkzaamheden uit te voeren die niet binnen een huidige onderhoudskader (Meestal ~4 uur) afgerond kunnen worden. Dan heb je twee keuze's, of in de ochtend geen treinverkeer of laat in de avond. In >95% van de gevallen wordt gekozen voor geen treinverkeer aan het einde van de avond.
Overigens lijkt het probleem zich niet te Schiedam te bevinden, ook het nachtnet (dat normaal Rotterdam - Gouda - Den Haag doet) wordt vervangen door 'taxibusjes'.
Okee, dus we weten al sinds 10 uur vanochtend dat er "iets dringends" moet gaan gebeuren vanavond, maar niemand weet nog steeds waar, alleen dat het niet gaat uitlopen. Okee
Op woensdag 12 maart 2014 20:07 schreef Dr_Flash het volgende: Okee, dus we weten al sinds 10 uur vanochtend dat er "iets dringends" moet gaan gebeuren vanavond, maar niemand weet nog steeds waar, alleen dat het niet gaat uitlopen. Okee
Er zullen tientallen mensen weten wat er stuk is, maar dat is niet publieke informatie .
Op woensdag 12 maart 2014 20:07 schreef Dr_Flash het volgende: Okee, dus we weten al sinds 10 uur vanochtend dat er "iets dringends" moet gaan gebeuren vanavond, maar niemand weet nog steeds waar, alleen dat het niet gaat uitlopen. Okee
Lijkt me grappig als het uitloopt en Rotterdam Centraal morgen wordt geopend terwijl er nauwelijks treinen rijden.
Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef b2py het volgende: Overigens lijkt het probleem zich niet te Schiedam te bevinden, ook het nachtnet (dat normaal Rotterdam - Gouda - Den Haag doet) wordt vervangen door 'taxibusjes'.
Da's een gescheurd puntstuk in Gouda, wordt vannacht ook vervangen, met alle gevolgen voor de in eerste instantie omgeleide nachttrein...
Er wordt iets aan die spoorbruggen over de Delftse Schie gefikst. Vet kans dat het uitloopt.
Maar dankzij die hint ben ik er wel achter dat het deze moet zijn geweest: [ afbeelding ]
Veel buiten en spul op het dak en een apart front silhouette.
zat ik toch in de goede richting te denken. Weet dat er op dat betreffende spoortje regelmatig schouwtreinen en dergelijke staan als ze even ergens neergezet moeten worden. Zo staan ze niemand in de weg namelijk.
Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef b2py het volgende: Overigens lijkt het probleem zich niet te Schiedam te bevinden, ook het nachtnet (dat normaal Rotterdam - Gouda - Den Haag doet) wordt vervangen door 'taxibusjes'.
Driek schreef eerder dat er ook iets in Gouda moet worden vervangen, vandaar.
Extra werkzaamheden Rotterdam-Schiedam-Den Haag HS na 22.00 uur
Message woensdag 12 maart 2014, 19:16 : Reason: Herstelwerkzaamheden
Na 22.00 uur rijden er veel minder treinen tussen Rotterdam, Schiedam en Den Haag vanwege herstelwerkzaamheden aan het spoor. Houdt u rekening met een langere reisduur en extra overstappen. Ook het nachtnet is aangepast vanwege deze werkzaamheden. Tussen Den Haag en Rotterdam rijden bussen. Ook rijden er taxibusjes in plaats van de nachtnettreinen van Gouda naar Rotterdam en Den Haag v.v. Dit duurt vanaf 22.00 uur de rest van de avond. Plan uw reis kort van tevoren op ns.nl. Plant u een reis tussen Amsterdam en Rotterdam v.v. met het nachtnet, toets dan ook het âviaâ station Delft in voor het actuele reisadvies.
Net op Eindhoven spoor 6 in de IC richting randstad gestapt. Op spoor 5 kwam de trein uit Amsterdam binnen om te keren vanwege een storing richting Weert (normaal spoor 3). Maar goed, twee medereizigers in mijn rijtuig hadden dat niet in de gaten, en hebben gewoon blind hun crossplatform overstap gemaakt, in de veronderstelling dat ze naar Venlo (spoor 4) zouden gaan.
Het gortdroge commentaar van de conducteur: "toch maar even op de bordjes kijken he".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Eindhoven - Weert is volledig gestremd vanwege een gestrande trein. Ofwel, er is een machinist door rood gegaan en nu is het hele circus begonnen om te achterhalen waarom.
Op woensdag 12 maart 2014 22:00 schreef James1988 het volgende: Eindhoven - Weert is volledig gestremd vanwege een gestrande trein. Ofwel, er is een machinist door rood gegaan en nu is het hele circus begonnen om te achterhalen waarom.
en we kunnen VOORAL NIET over het andere spoor nog een beperkte treindienst blijven uitvoeren
Volgens mij had de helft van die trein uit Amsterdam ook niet door wat er gaande was, zag veel mensen blijven zitten terwijl de trein vrij vlot zou moeten keren. In de app werd'ie overigens aangekondigd als trein uit Maastricht met +99 .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 12 maart 2014 19:14 schreef LtnGeorge het volgende: Wat stond er vanochtend (rond 08:30) trouwens voor aparte geel/zwarte trein voor de prorail post in Groningen? Kon zo snel geen foto maken maar het leek geen GTW (of de zon vertekende wel heel erg)
Videoschouwtrein. Stond op spoortje 40. Ik kwam vanavond op 6a binnen vanuit Roodeschool om 21.12 Toen was de meester de boel aan het opstarten. Zal wel in de buurt aan het schouwen zijn vanavond.
Op zich wel begrijpelijk: je wilt een schuldvraag kunnen vaststellen (heeft de machinist een STS-passage veroorzaakt door een technische fout of door een menselijke fout?) en er is tijd nodig om de situatie ter plekke te onderzoeken. Zolang er bewegende delen zijn (rijdende treinen, relais die gebruikt worden, enz) kun je niet garanderen dat er geen cruciale informatie verloren gaat.
Het zou me niet verbazen als het na een STS-passage gaat om een plaats delict, al zal dat vast wel afhankelijk zijn van de plek waar het is gebeurd. Een gemist S-Bord op een rangeerterrein zal een lagere prioriteit hebben dan een reizigerstrein die een STS mist in volle baan.
In Engeland is het wel eens gebeurd dat een monteur een fout had gemaakt waardoor een sein dat rood moest tonen in een zeer specifieke situatie groen toonde. Door de situatie ter plaatse te bevriezen kun je dat ontdekken, niet door de andere treinen te laten rijden.
Vaak wel ellende. Maar niet altijd. Wij hadden van de week een gestrande trein bij Zuidbroek. Vaste remmen. Probeerde het nog 2 keer maar wilde niet. Uiteindelijk moeten kloten en na dik 20 minuten kon hij weer (als leeg mat) vertrekken. Op dat moment wat hij wel gestrand (rijvoorwaarden moesten worden overbrugd),
In Engeland is het wel eens gebeurd dat een monteur een fout had gemaakt waardoor een sein dat rood moest tonen in een zeer specifieke situatie groen toonde. Door de situatie ter plaatse te bevriezen kun je dat ontdekken, niet door de andere treinen te laten rijden.
Doet me denken aan die machinist die de wissel linksleidend moest passeren, maar die rechtsleidend lag , trein met giftige troep. Ging nog net goed door oplettendheid van de meester.
Op woensdag 12 maart 2014 22:11 schreef Monopoly het volgende: Vaak wel ellende. Maar niet altijd. Wij hadden van de week een gestrande trein bij Zuidbroek. Vaste remmen. Probeerde het nog 2 keer maar wilde niet. Uiteindelijk moeten kloten en na dik 20 minuten kon hij weer (als leeg mat) vertrekken. Op dat moment wat hij wel gestrand (rijvoorwaarden moesten worden overbrugd),
Ah, telt dat ook als "gestrande trein"? Ik dacht dat zoiets als "defecte trein" wordt gecommuniceerd.
Op zich wel begrijpelijk: je wilt een schuldvraag kunnen vaststellen (heeft de machinist een STS-passage veroorzaakt door een technische fout of door een menselijke fout?) en er is tijd nodig om de situatie ter plekke te onderzoeken. Zolang er bewegende delen zijn (rijdende treinen, relais die gebruikt worden, enz) kun je niet garanderen dat er geen cruciale informatie verloren gaat.
Het zou me niet verbazen als het na een STS-passage gaat om een plaats delict, al zal dat vast wel afhankelijk zijn van de plek waar het is gebeurd. Een gemist S-Bord op een rangeerterrein zal een lagere prioriteit hebben dan een reizigerstrein die een STS mist in volle baan.
Als je gewoon bijdetijdse systemen gedraaid had, dan had je al je systemen hoogstens 10 seconden hoeven bevriezen om een snapshot te maken en daarna vrolijk weer door kunnen rijden. Maar omdat hier zo nodig alles met Windows 95, VMS/Pascoe, relaiskasten, transistorbuizen en andere Fred Flintstone-age onzin draaiende gehouden moet worden, "MOET" nu weer urenlang het treinverkeer platgelegd worden en duizenden reizigers gedupeerd worden. Achterlijke pestkankerituszooi
Op woensdag 12 maart 2014 22:09 schreef James1988 het volgende: In Engeland is het wel eens gebeurd dat een monteur een fout had gemaakt waardoor een sein dat rood moest tonen in een zeer specifieke situatie groen toonde. Door de situatie ter plaatse te bevriezen kun je dat ontdekken, niet door de andere treinen te laten rijden.
Bijzonder interessant om te lezen, vooral de gelijkenis van de techniek met de Nederlandse. Het rapport geeft een heel goed inzicht waarom we in Nederland bepaalde werkwijzen hebben tav. het wijzigen in treinbeveiligingsinstallaties.
Als je gewoon bijdetijdse systemen gedraaid had, dan had je al je systemen hoogstens 10 seconden hoeven bevriezen om een snapshot te maken en daarna vrolijk weer door kunnen rijden. Maar omdat hier zo nodig alles met Windows 95, VMS/Pascoe, relaiskasten, transistorbuizen en andere Fred Flintstone-age onzin draaiende gehouden moet worden, "MOET" nu weer urenlang het treinverkeer platgelegd worden en duizenden reizigers gedupeerd worden. Achterlijke pestkankerituszooi
Software is één. De situatie ter plaatse is twee.
Als stoorstromen uit één of ander relais ervoor zorgen dat een rood lampje groen wordt moet je dat óók vast kunnen stellen, en dat kan niet als dat specifieke storende relais inmiddels iets anders aan het doen is.
Bijzonder interessant om te lezen, vooral de gelijkenis van de techniek met de Nederlandse. Het rapport geeft een heel goed inzicht waarom we in Nederland bepaalde werkwijzen hebben tav. het wijzigen in treinbeveiligingsinstallaties.
Ik benader nu u, hiervoor heb ik al contact gehad met Veolia en NS hierover
Ik woon in het buitenland, en sinds kort reis ik weer regelmatig in de provincie brabant, en heb daarvoor sinds kort een voordeelprdukt van veolia op mijn kaart staan, deze is een jaar geldig. (Veolia Dalvoordeel Brabant)
Mijn kaart is echter, zoals u kunt zien, geldig tot 14 oktober.
Ik wil ook een NS product van een jaar er op zetten (Dalvoordeel)
NS zegt echter, uw kaart is nog maar korter dan een jaar geldig, hier heeft u (Alvast) een nieuwe. Dat is Fijn, want die kunnen hem naar mijn adres in Frankrijk sturen (Iets wat op deze website niet mogelijk is)
Echt mijn Veolia product kan de NS niet overzetten naar mn nieuwe kaart, daarvoor moet ik bij Veolia zijn.
Veolia Brabant zegt echter (Klantenservice Telefoon) Nee, het is de NS die aan Translink de opdracht moet geven op dit product over te zetten...
en nu ben ik een beetje de weg kwijt
Hoe gaat het nou verder (nu, en na 14 oktober), ga ik in de toekomst met 2 verschillende kaarten op stap moeten? Of is het toch mogelijk om 2 persoonlijke kaarten weer tot 1 te maken?
Vriendelijke groet,
Darkwing Duck
Antwoord
quote:
Geachte heer Duck,
Op 11-03-2014 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat uw OV-chipkaart geldig is tot 14 oktober. U geeft verder aan dat er onduidelijkheid is ontstaan over het verlengen van uw kaart. Ik vind het vervelend voor u om te vernemen dat er onduidelijkheid is ontstaan over het verlengen van uw kaart.
Als uw persoonlijke OV-chipkaart verloopt, dan kunt u deze laten vernieuwen. Dit kan vanaf zes weken voor de einddatum tot een jaar na de einddatum. Eventueel resterend saldo ontvangt u op uw Nederlandse bankrekening, producten en automatisch opladen worden overgezet naar uw nieuwe kaart.
Nieuwe kaart aanvragen Ongeveer zes weken voordat uw persoonlijke OV-chipkaart verloopt, ontvangt u een brief, waarin staat dat u een nieuwe kaart kunt aanvragen en uw oude kaart beëindigen. U doet dit op www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. U heeft een digitale foto nodig en u betaalt met iDEAL. De nieuwe kaart kost ¤ 7,50. U krijgt uw nieuwe kaart binnen zeven werkdagen thuisgestuurd. Uw oude kaart is geldig en bruikbaar tot de einddatum die vermeld staat op uw kaart. U bepaalt zelf of u de oude kaart vernietigt of bewaart. Eventueel Resterend saldo van uw oude kaart wordt binnen 30 dagen na het verlopen van uw OV-chipkaart overgemaakt op uw bankrekening.
Abonnementen of reisproducten Als u een abonnement of reisproduct van een vervoerder op uw oude kaart heeft staan, wordt deze overgezet op uw nieuwe OV-chipkaart door de klantenservice OV-chipkaart.
Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.).
Dit is inderdaad een vrij treurig antwoord, maar je oorspronkelijke mail is veel te lang. Je had het volgende moeten vragen:
quote:
Hallo Veolia,
Ik heb een Dalvoordeel Brabant-product bij u gekocht. Nu heb ik van NS een nieuwe OV-chipkaart gekregen en ik vind het onhandig om twee chipkaarten bij me te hebben.
Graag hoor ik van u hoe ik mijn Dalvoordeelproduct naar mijn tweede OV-chipkaart laat verplaatsen.
Ik zou zeggen, stuur jij m zo eens op naar die Vanish Oxy Action van Dalen, misschien krijg je wel kusjes terug...
Gewoon naar Kassa of Radar of zo.
Al loop je dan wel het risico van "Ja jezus over Translink krijgen we per seconde al zandkorrelduizend klachten, verzin eens wat origineels". QED, dan maar.
Op een OV-chipkaart kunnen meerdere producten worden opgeladen. Bepaalde producten gaan echter niet samen, bijvoorbeeld het studentenreisproduct met een NS-dalurenabonnement. Zijn er meerdere producten geschikt om mee te reizen dan kiest het OV-chipkaartsysteem het product dat het hoogste op de prioriteitenlijst staat. Deze ziet er als volgt uit:[3] Vrij reizen (nultarief) OV-jaarkaart N-sterabonnement en Viziris Sterabonnement in de betrokken zones Kids Vrij, Altijd Vrij Vrij reizen (nultarief) met periodebeperkingen Geactiveerde keuzedag 60+, Studenten Weekend-vrij/Week-vrij Dal Vrij Kortingsproducten Altijd Voordeel Altijd Korting Studenten Weekend-korting / Weekend-Vrijdag / Studenten Week-korting Voordeelurenabonnement Dal Voordeel Ander regionaal kortingsproduct Vol tarief Saldo reizen op vol tarief
Dat product bestond nog niet toen de lijst werd opgesteld.
Wat een tomeloos geklungel zeg. Dat ding is echt als een soort alfa-concept de markt op gegooid, en voor elke situatie waar niet aan gedacht is, en overduidelijk is er letterlijk aan geen enkele situatie gedacht, moet een workaround gekunsteld worden. Mijn god wat een gepruts. Ik krijg er huilbuien van
Deze maand voor het laatst ja. En dan komt er een opvolger, die heet TrajectMaandVrij, en daar schrikt iedereen van, want wat dat dan in werkelijkheid inhoudt daar heeft nog niemand aan gedacht. Dat zien we wel.
Wat een tomeloos geklungel zeg. Dat ding is echt als een soort alfa-concept de markt op gegooid, en voor elke situatie waar niet aan gedacht is, en overduidelijk is er letterlijk aan geen enkele situatie gedacht, moet een workaround gekunsteld worden. Mijn god wat een gepruts. Ik krijg er huilbuien van
Dat wou ik net zeggen, als prepaykaart werd het uitstekend, maargoed, dat deed de chipknip ook, maar er komen steeds meer produktjes...Als ik nu mijn inhoud van mn kaart bekijk heb ik acht (!)niet meer geldige seimenreiskorting-voor-een-dag eropstaan dat ding moet toch eens vol zijn?
Met een papieren ding, of met een chipkaart waar het op geprint stond. Niet met een Traject Vrij-reisproduct
Ik had zo een dubbel mapje, met aan de ene kant een stamkaart, en aan de andere kant 2 kaartjes. 1 voor de trein, de 2e voor een sterabbonement aan beide kanten van het treintrjacet als ik me goed herriner
Deze maand voor het laatst ja. En dan komt er een opvolger, die heet TrajectMaandVrij, en daar schrikt iedereen van, want wat dat dan in werkelijkheid inhoudt daar heeft nog niemand aan gedacht. Dat zien we wel.
Ik heb een half jaar terug aan een proef meegedaan voor Traject Vrij en dat werkte prima.
Achteraf zag ik wel dat er een paar transacties misten (de overzichten van NS en TLS waren het niet altijd met elkaar eens!) maar dat was in 2 van de 200 reizen het geval. Daar is het een proef voor, zullen we maar zeggen.
Dat wou ik net zeggen, als prepaykaart werd het uitstekend, maargoed, dat deed de chipknip ook, maar er komen steeds meer produktjes...Als ik nu mijn inhoud van mn kaart bekijk heb ik acht (!)niet meer geldige seimenreiskorting-voor-een-dag eropstaan dat ding moet toch eens vol zijn?
Oude, verlopen producten worden automatisch verwijderd wanneer nodig.
Ik ga toch maar een tweede kaart kopen hoor. Zelfs al zou het theoretisch foutloos samen kunnen gaan op 1 kaart, ben je in de praktijk ook nog afhankelijk van conducteurs die dat inderdaad inzien en erkennen.
Op woensdag 12 maart 2014 22:56 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ga toch maar een tweede kaart kopen hoor. Zelfs al zou het theoretisch foutloos samen kunnen gaan op 1 kaart, ben je in de praktijk ook nog afhankelijk van conducteurs die dat inderdaad inzien en erkennen.
Ik schok die drie knaken wel tegen al die ellende
Drie knaken? Gewoon meteen kiezen voor 'nieuwe OV-chipkaart' wanneer je Traject Vrij bestelt, dan krijg je 'm gratis.
Ik heb een half jaar terug aan een proef meegedaan voor Traject Vrij en dat werkte prima.
Achteraf zag ik wel dat er een paar transacties misten (de overzichten van NS en TLS waren het niet altijd met elkaar eens!) maar dat was in 2 van de 200 reizen het geval. Daar is het een proef voor, zullen we maar zeggen.
[..]
Oude, verlopen producten worden automatisch verwijderd wanneer nodig.
Wanneer is het nodig? Het word onoverzichtelijk zo...
En waarom kan ik bij de NS automaat er steeds maar samenreiskorting voor slechts een Dag opzetten, en bij de chippaal automaat op busstation Oosterhout er voor 12 maanden aan 1 stuk als ik zou willen?
Wanneer is het nodig? Het word onoverzichtelijk zo...
Wanneer je er een nieuw product op wilt zetten
quote:
En waarom kan ik bij de NS automaat er steeds maar samenreiskorting voor slechts een Dag opzetten, en bij de chippaal automaat op busstation Oosterhout er voor 12 maanden aan 1 stuk als ik zou willen?
Zo was het in ieder geval wel toen ik mijn VDU aanschafte, 4 jaar terug. En bij de abonnementen die NS nu verkoopt staat er nog steeds dat je de benodigde OVC gratis krijgt.
Dat is ook het precies het probleem waar ik tegenaanloop...Als de NS om op mn bestaande ov chipkaart dalvoordeel plaats had ik heel die mailwisseling niet..
Zo was het in ieder geval wel toen ik mijn VDU aanschafte, 4 jaar terug. En bij de abonnementen die NS nu verkoopt staat er nog steeds dat je de benodigde OVC gratis krijgt.
Ik ga het proberen.
Maar het zou me niet verbazen als er ergens iets langskomt van "op deze naam, adres, postcode, DNA-profiel, anything, we weten toch wel alles van je, krijg lekker de klere, is al een OV-Chipkaart geregistreerd. Wilt u koppelen??" Nee natuurlijk wil ik niet koppelen maar het maakt bitter weinig uit wat ik wil
Dat is ook het precies het probleem waar ik tegenaanloop...Als de NS om op mn bestaande ov chipkaart dalvoordeel plaats had ik heel die mailwisseling niet..
Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde.
Maar de opvolgers daarvan lijken dan weer erg op het blauwe ophaalapparaat hierboven. In Twente hebben we in de eerste deel van de Citea's dit soort chipkaartlezers, maar in het tweede deel van de levering het nieuwe soort. En daarin willen mensen dus regelmatig bij het ophaalding uitchecken (die zit ook bij de achterdeur in de buurt). Deze is het:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef James1988 het volgende: Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde.
Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef James1988 het volgende: Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde.
Mij wel. Er is geen enkele reden denkbaar waarom de geldigheid van "de kaart zelf" beperkt zou zijn. Er staan alleen tijdelijke producten op. Prima.
Maar het zou me niet verbazen als er ergens iets langskomt van "op deze naam, adres, postcode, DNA-profiel, anything, we weten toch wel alles van je, krijg lekker de klere, is al een OV-Chipkaart geregistreerd. Wilt u koppelen??" Nee natuurlijk wil ik niet koppelen maar het maakt bitter weinig uit wat ik wil
Nee hoor, da's niet het geval. Één van de eerste vragen in het aankoopproces is de volgende:
quote:
Welke OV-chipkaart wilt u gebruiken?
o Ik heb al een OV-chipkaart die ik wil gebruiken (let op: als u een VDU heeft wordt deze automatisch beëindigd) o Ik wil een nieuwe OV-chipkaart kopen (gratis, ingangsdatum moet minimaal 14 dagen in de toekomst liggen)
Mij wel. Er is geen enkele reden denkbaar waarom de geldigheid van "de kaart zelf" beperkt zou zijn. Er staan alleen tijdelijke producten op. Prima.
Die reden kan ik wel bedenken, je hebt een maximale omlooptijd van 5 jaar, dus over 5 jaar zijn die kraakbare MILFFARE dingen of weet ik hoe het heet, eruit...
Hebben we het over hemellichamen of zo? Nee. Dus die termijn is met de natte vinger in de lucht bepaald door eoa uitkeringstrekkende droplul. En dus verwaarloosbaar.
VEERTIEN DAGEN kkhoeren. En dat terwijl het technisch binnen 14 milliseconden te regelen is. Ik mag wel opschieten.
Ja, want die chipkaart moet nog gefabriceerd, gepersonaliseerd en verstuurd worden. Nou is dat op zich een klusje dat zo'n inhuurIndiër in een kwartiertje heeft gedaan, maar als de posterijen vervolgens traag zijn heb jij je kaart nog niet terwijl je er al wel voor betaalt enzo.
Wil je lachen? Het product "Traject Vrij Maand" is momenteel nog niet te koop.
Hebben we het over hemellichamen of zo? Nee. Dus die termijn is met de natte vinger in de lucht bepaald door eoa uitkeringstrekkende droplul. En dus verwaarloosbaar.
Nee dat niet, maar dat beteken dus wel dat je dus eewig met zo een eerste generatie chipkaart kan doen en dus gratis kan opladen enzo....
Ja, want die chipkaart moet nog gefabriceerd, gepersonaliseerd en verstuurd worden. Nou is dat op zich een klusje dat zo'n inhuurIndiër in een kwartiertje heeft gedaan, maar als de posterijen vervolgens traag zijn heb jij je kaart nog niet terwijl je er al wel voor betaalt enzo.
Wil je lachen? Het product "Traject Vrij Maand" is momenteel nog niet te koop.
Beter zorgen ze dat het per volgend kwartaal op tijd voor elkaar is of ik sla elke dag een concuteur in elkaar
Nee dat niet, maar dat beteken dus wel dat je dus eewig met zo een eerste generatie chipkaart kan doen en dus gratis kan opladen enzo....
Een Oystercard is onbeperkt geldig voor zover ik weet. De enige reden die ik me kan indenken voor het invoeren van een vervaldatum voor die kaart is zodat TLS zeker weet dat een onveilige chip binnen 5 jaar verdwenen is.
Op woensdag 12 maart 2014 23:18 schreef James1988 het volgende: De enige reden die ik me kan indenken voor het invoeren van een vervaldatum voor die kaart is zodat TLS zeker weet dat een onveilige chip binnen 5 jaar verdwenen is.
Precies. "Wij weten ook van God noch zure appelen dus we duwen gewoon een knetterkraakbare MiFare kaart de markt op. Maar hey. We dwingen jullie om elke 5 jaar een nieuwe te kopen en dan noemen we dan "onze maatregelen tegen onveilige kaarten"."
Dat die mensen zich niet massaal van het leven beroven snap ik niet.
Precies. "Wij weten ook van God noch zure appelen dus we duwen gewoon een knetterkraakbare MiFare kaart de markt op. Maar hey. We dwingen jullie om elke 5 jaar een nieuwe te kopen en dan noemen we dan "onze maatregelen tegen onveilige kaarten"."
Dat die mensen zich niet massaal van het leven beroven snap ik niet.
Het is zo heerlijk werken als je nergens voor verantwoordelijk bent en je een monopolie hebt.
Ik heb mijn auto nu een jaar en er geen moment spijt van gehad (nou heb ik hem ook nodig voor het werk, maar goed. Ik ging altijd met de bus naar het station, maar sinds ik zelf die bussen bestuur pak ik altijd de auto )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb mijn auto nu een jaar en er geen moment spijt van gehad (nou heb ik hem ook nodig voor het werk, maar goed. Ik ging altijd met de bus naar het station, maar sinds ik zelf die bussen bestuur pak ik altijd de auto )
Zoiets als wat jij hebt idd Dennis, en dan zou ik er ook nog niet eens heel veel kilometers mee rijden. Wat ben jij er zoal aan kwijt per maand aan verzekering en onderhoud en shit?
Op woensdag 12 maart 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende: Zoiets als wat jij hebt idd Dennis, en dan zou ik er ook nog niet eens heel veel kilometers mee rijden. Wat ben jij er zoal aan kwijt per maand aan verzekering en onderhoud en shit?
Op woensdag 12 maart 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende: Zoiets als wat jij hebt idd Dennis, en dan zou ik er ook nog niet eens heel veel kilometers mee rijden. Wat ben jij er zoal aan kwijt per maand aan verzekering en onderhoud en shit?
Aanschaf: 5000 euro (maart 2013, auto is van januari 2009, had 38000km op de teller, met 6 maanden garantie) Wegenbelasting: 58 euro per kwartaal Verzekering: inclusief doorlopende reisverzekering en rechtsbijstandverzekering iets van 50 euro per maand Onderhoud: buiten de garantie alleen een kapotte bobine gehad, 100 euro. Een beurt heeft ie nog niet gehad. Verbruik: 1:19 als je het een beetje rustig aan doet, anders hooguit 1:17
Aanschaf: 5000 euro (maart 2013, auto is van januari 2009, had 38000km op de teller, met 6 maanden garantie) Wegenbelasting: 58 euro per kwartaal Verzekering: inclusief doorlopende reisverzekering en rechtsbijstandverzekering iets van 50 euro per maand Onderhoud: buiten de garantie alleen een kapotte bobine gehad, 100 euro. Een beurt heeft ie nog niet gehad. Verbruik: 1:19 als je het een beetje rustig aan doet, anders hooguit 1:17
Voor 100 euro per maand heb je misschien net de brandstof.
50 verz, 19 bel. 31 euro over voor brandstof. 31 euro is like 20 liter benzine, diesel nog veel meer, dus jah komt wel uit zo'n beetje. Ik zou er toch weinig anders mee doen dan de boodschappen op dagen dat de bus niet voor de deur komt
50 verz, 19 bel. 31 euro over voor brandstof. 31 euro is like 20 liter benzine, diesel nog veel meer, dus jah komt wel uit zo'n beetje. Ik zou er toch weinig anders mee doen dan de boodschappen op dagen dat de bus niet voor de deur komt
Bijzonder zuinige benzine auto als je daarmee uitkomt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Ik heb er tot nu toe 8000km mee gereden, dus zo'n 650-700km per maand. Dan heb ik 19+50=7969 vaste lasten, en nog een tank brandstof à 35 liter. Ik rij altijd op E10 dat mij ¤1,469 per liter kost, dus dat komt op zo'n 51 euro neer. Voor jou zal dat duurder zijn, aangezien ik in Duitsland tank. Voor mij is het dus 130120 per maand, jij zult een tientje meer kwijt zijn vanwege de benzine bij gelijk aantal kilometers. Hierbij heb ik onderhoud en reparaties nog niet meegerekend, en ook geen afschrijving.
Benzine gaat tegenwoordig voor ¤ 1,77 over de toonbank, daar haal je dus 17,5 liter voor. Met een verbruik van 1:19 kun je dan 330 km rijden.
Op woensdag 12 maart 2014 23:53 schreef Dr_Flash het volgende: Ik blijf wel met treinen reizen. Kan ik tenminste blijven klagen op de vervoerder en alles
Veel leuker dan je opwinden over tuttebellen die 'm zonder nadenken naar links of rechts gooien, over omaatjes die 80 rijden op de linkerbaan of vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen op een tweebaansweg.
En dan vallen Nederlandse chauffeurs nog ontzettend mee in vergelijking met wat Belgen of Britten flikken. In België mogen de ouders rijles geven en mag je op voor een examen zonder ooit een professionele rijles te hebben gehad ook. En daarna mag je zelfstandig gaan rondrijden met een voorlopig rijbewijs in de hoop dat je het leert
Op woensdag 12 maart 2014 23:57 schreef dennistd het volgende: En vervolgens je eigen kinderen weer les geven, terwijl je zelf nooit fatsoenlijk hebt leren rijden...
Het is ook niet zo raar dat de hoeveelheid verkeersdoden in België relatief gezien veel hoger ligt dan in Nederland...
Op woensdag 12 maart 2014 23:57 schreef Dr_Flash het volgende: Als ik in de auto achter het stuur zit heb ik ook altijd ommentaar op alles maar dan ook ALLES wat er om me heen gebeurt
Dat heb ik ook hoor. In de auto zit ik te schelden, achter het stuur van de bus mag ik graag de luchthoorn overuren laten maken
Op woensdag 12 maart 2014 23:57 schreef DriekOplopers het volgende: Nog even terug naar de puinzooi van vanavond. Dacht je alles gehad te hebben. nee hoor. Ook laatste verbindingen blijken per ongeluk geschrapt...
Echt, zowel NS als Prorail weten bij God noch zure appelen waar ze mee bezig zijn. Staan die lui met dat puntstuk voor Gouda al met hun handen in het haar bij Schiedam? Het zou me niets verbazen.
Ik typhoneer ook als ik dingen zat ben hoor. - Gevaarlijke situaties - Mensen die onder de bomen door fietsen - Katten die op de spoorstaaf zitten die ik niet dood wil rijden - Kinderen die te dicht bij het spoor lopen - Seksende stelletjes zomers (geloof me, dat kom je vaker tegen dan je denkt )
Op donderdag 13 maart 2014 00:01 schreef Monopoly het volgende: Ik typhoneer ook als ik dingen zat ben hoor. - Gevaarlijke situaties - Mensen die onder de bomen door fietsen - Katten die op de spoorstaaf zitten die ik niet dood wil rijden - Kinderen die te dicht bij het spoor lopen - Seksende stelletjes zomers (geloof me, dat kom je vaker tegen dan je denkt )
Eigenlijk zou je als VBOV gewoon die spoedwerkzaamhedenkermis moeten kunnen vetoën. Want ga me niet vertellen dat Prorail of een onderaannemer WEL weten waar ze mee bezig zijn als er echt wekelijks dit soort gekneus boven water komt. Nee niks spoed, gewoon oprotten, repareren doe je maar in je eigen tijd. Klaar. En geen gemaar.
Op het spoor heb ik nog niet mee gemaakt, maar ik weet dat het voorkomt bij stamlijntjes in het weekend. Daar waar het spoor wat afgelegen ligt en er niet zoveel gereden wordt Heb trouwens wel bij de vork richting Waalhaven regelmatig een man door een andere man behoorlijk vieze dingen zien doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 00:05:41 ]
In 2012 vielen in Nederland 650 dodelijke slachtoffers in het verkeer (Swov), in België waren er 767 doden te betreuren (Belgische overheid). Op 1-1-2013 had NL 16,8 miljoen inwoners en BE 11,1 miljoen inwoners.
In NL overleed in 2012 0,003% van de bevolking in het verkeer, in BE 0,006%.
Het dubbele dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 13-03-2014 00:14:42 (Oeps.) ]
Ze gaan op en neer op een 14-16 volt motortje en ik heb zojuist het laatste op voorraad zijnde exemplaar besteld.
Hehehehe, maak je d'r een mooi gifje van als je het in huis hebt ? Het nadeel is dat ik altijd vrij rap langs dat soort plekken rijd. Lastig om camera tevoorschijn te toveren. Je moet zomers maar een keertje mee op de bok, dan kan je het met eigen ogen zien
In 2012 vielen in Nederland 650 dodelijke slachtoffers in het verkeer (Swov), in België waren er 767 doden te betreuren (Belgische overheid). Op 1-1-2013 had NL 16,8 miljoen inwoners en BE 11,1 miljoen inwoners.
In NL overleed in 2012 0,3% van de bevolking in het verkeer, in BE 0,6%.
Het dubbele dus.
Tel het nogeens na.
600 op 16 miljoen is 1 op 30.000, dat is 0,003 %
Zou een mooie bak wezen als 1 op elke 300 mensen elk jaar zou overlijden in het verkeer. Het is hier fucking Angola niet of zo. Beetje raar om met cijfers te gooien terwijl je er zelf gewoon een factor honderd naast zit.
Zou een mooie bak wezen als 1 op elke 300 mensen elk jaar zou overlijden in het verkeer. Het is hier fucking Angola niet of zo. Beetje raar om met cijfers te gooien terwijl je er zelf gewoon een factor honderd naast zit.
Het is laat, ik ben moe, ik had een rekenfoutje gemaakt. Maar je hebt inderdaad gelijk.
Hehehehe, maak je d'r een mooi gifje van als je het in huis hebt ? Het nadeel is dat ik altijd vrij rap langs dat soort plekken rijd. Lastig om camera tevoorschijn te toveren. Je moet zomers maar een keertje mee op de bok, dan kan je het met eigen ogen zien
Ik hoor mezelf er al een aanwijzing voor afgeven...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 13 maart 2014 00:03 schreef Dr_Flash het volgende: Eigenlijk zou je als VBOV gewoon die spoedwerkzaamhedenkermis moeten kunnen vetoën. Want ga me niet vertellen dat Prorail of een onderaannemer WEL weten waar ze mee bezig zijn als er echt wekelijks dit soort gekneus boven water komt. Nee niks spoed, gewoon oprotten, repareren doe je maar in je eigen tijd. Klaar. En geen gemaar.
Weet je wat nou het garppige is? Vroeger waren er ook spoedwerkzaamheden. Maar dat hoorde je toen niet als publiek. Ze hadden ook minder impact op de treindienst.
[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 13-03-2014 08:57:51 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vroeger waren er ook spoedwerkzaamheden. (...) Ze hadden ook minder impact op de treindienst.
En juist daarom zijn zowel Rover, VBOV als allerlei andere clubs er inmiddles wel helemaal klaar mee. Het loopt de spuigaten uit, ook al zegt men dat de hoeveelheid onverwachte werkzaamheden niet is toegenomen. Zo ervaart een reiziger dat echt niet
Hoofdpijndossier Er waren al eerder moeilijkheden met het toestel. Het project liep flinke vertraging op, er waren technische gebreken en flinke financiële tegenvallers. Defensie heeft er twintig besteld waarvan er inmiddels elf zijn geleverd. Hennis noemde het project vorig jaar een hoofdpijndossier.
Drie keer raden waar Augusta een zusterbedrijf van is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ze roesten overmatig, ze maken teveel herrie en ze zijn te zwaar
Een marinehelicopter die niet tegen zeezout kan, dat is als een trein die niet in de .. kan rijden, kom op, hoe heet dat spul ook al weer.
Lekker handig: iemand had zn fiets op driebergen zo neergezet, dat een van de overwegbomen niet volledig openkon waardoor de lampen bleven branden. Met veel kracht die fiets losgekregen, maar toen ging de overweg veiligheidshalve helemaal dicht. Na twee minuten was t probleem opgelost.
Voor zekerheid SMC gebeld dat ze niet hoeven te komen voor een non-storing.
Wordt tijd dat er meer fietsenstallingen komen op Driebergen.
Staat nergens dat het niet mag. Heb ooit eens studenten een complete bank met krat bier mee zien nemen in de trein Die zaten op het balkon rustig te zuipen
Staat nergens dat het niet mag. Heb ooit eens studenten een complete bank met krat bier mee zien nemen in de trein Die zaten op het balkon rustig te zuipen
in Delft hebben studenten eens een voordeur in de trein gezet
Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef AverageJoe het volgende: Ik hoorde dat er een behoorlijke sleep 1800 locs naar Nijmegen verplaatst zijn. Weet iemand waarom? Worden deze gesloopt?
Uiteindelijk wel denk ik. Ze stonden eerder op de Dijksgracht, daar zijn ze weggehaald voor de V250's, en zijn ze naar een ongebruikte terminal in de Houtrakpolder gebracht. Inmiddels is er blijkbaar weer zoveel ruimte in Nijmegen dat ze daar neergezet kunnen worden, wat mogelijk goedkoper is dan in Amsterdam.
Het zou me niet verbazen als de V250's uiteindelijk naar de Houtrakpolder wordt gebracht zodat de Watergraafsmeer en Dijksgracht gebruikt kunnen worden voor wel rijdende treinen.
Op donderdag 13 maart 2014 13:05 schreef James1988 het volgende: Het zou me niet verbazen als de V250's uiteindelijk naar de Houtrakpolder wordt gebracht zodat de Watergraafsmeer en Dijksgracht gebruikt kunnen worden voor wel rijdende treinen.
Er staat nu nog genoeg V250 op de Meer waar niet aangekomen mag worden, omdat ze eigendom zijn van Ansaldo. Voor iedere verplaatsing moeten de Italianen toestemming geven. Dat maakt het lastig om capaciteit vrij te maken op de Meer, terwijl de NS en ProRail daar meer opstelsporen willen benutten.
Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef AverageJoe het volgende: Ik hoorde dat er een behoorlijke sleep 1800 locs naar Nijmegen verplaatst zijn. Weet iemand waarom? Worden deze gesloopt?
Ik ga eerdaags ff kijken. Daar stond voorheen ook redelijk wat ICK spul, toch?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
klopt, maar dat is grotendeels verdwenen. Wel staat er nog het DDM-1
Ja 't is al een tijdje weg, verkocht dacht ik. Dat DDM spul staat er al een behoorlijke tijd, ik had er altijd uitzicht op als ik aankwam met de sprintert.
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander heeft donderdagmiddag 13 maart officieel het nieuwe station Rotterdam Centraal geopend. Rotterdam Centraal is de eerste in een reeks van nieuwe en grotere stations in Nederland, die deel uitmaken van de grootste spoor- en stationsvernieuwing sinds het ontstaan van het Nederlandse spoor, 175 jaar geleden.
Zijne Majesteit de Koning opende het station tijdens de openingshow met creatieve bijdragen van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Conny Janssen Danst, Codarts en Mothership. Ruimer
Het nieuwe station is ruimer van opzet, wat wordt versterkt door een groot glazen venster met direct uitzicht op de stad. Ook het dak boven de sporen is van glas. Het station heeft een loopbrug die de 16 sporen verbindt en een nieuwe reizigerspassage van bijna 50 meter breed. Dagelijks passeren 110.000 mensen het stationsgebied, dat 47.000m2 beslaat. Ook is het station toegankelijker geworden met onder meer extra roltrappen, 27 in totaal. Samenwerking
Rotterdam Centraal is het eerste station van een reeks grote treinstations die binnenkort in Nederland wordt opgeleverd waaronder Amsterdam, Den Haag, Delft, Utrecht, Breda en Arnhem. Het station is gerealiseerd door samenwerking tussen het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de gemeente Rotterdam, Stadsregio Rotterdam, ProRail en NS. De bouw van het station is gestart in 2005. Reacties
De partijen zijn blij met de Rotterdamse stationsvernieuwing en de positieve reacties van reizigers. Tijdens de opening is ondermeer het volgende gezegd door de samenwerkende partijen:
Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu: “Elke dag maken meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van één van de 400 stations in ons land. Ruim 100.000 ervan doen dat op Rotterdam Centraal. En dat worden er alleen maar meer. Met dit nieuwe station kan het OV in Rotterdam de toekomst aan. Het biedt meer ruimte en meer comfort: op Rotterdam Centraal staat de reiziger centraal.”
Burgemeester Rotterdam, Ahmed Aboutaleb: "Natuurlijk is het nieuwe station is een cruciaal knooppunt van vervoer, een wereldhaven waardig. Maar bovenal is het nieuwe Rotterdam Centraal de rode loper naar deze geweldige stad. Reizigers en Rotterdammers hebben het nieuwe Rotterdam Centraal nu al in hun hart gesloten. Een groter compliment is er niet."
President-directeur ProRail, Marion Gout-van Sinderen: "Ik ben trots op het resultaat dat we als ProRail hebben neergezet in Rotterdam. De reizigers krijgen met het nieuwe station veel meer comfort en ruimte. En zo gaan we komende tijd nog veel meer nieuwe stations uitbreiden en vernieuwen om treinreizen nog aantrekkelijker te maken."
President-directeur NS, Timo Huges: Dit station representeert de reis van deur-tot-deur zoals vervoerders dat aan de reiziger willen aanbieden. Bus, tram, metro, taxi, trein, fiets én auto komen hier samen. Verbinding is hier het sleutelwoord, verbinding van vervoerders maar meer nog een verbinding van mensen met mensen.
Mooi station, Rotterdam Centraal. Wel prettig dat er een keer een station af is, alle grote stations waren bouwputten.
Ik lees op de site van het station dat Rotterdam Centraal over een dikke 10 jaar (2025) 320,000 reizigers per dag verwacht, terwijl ze er nu 110.000 hebben. Als reden wordt gegeven HSL-Zuid en Randstad-Rail. Is dat niet wat overdreven? Het klinkt een beetje als we doen x3 voor de prognose.
Ik snap ook vooral de reden niet, dankzij de RR-rail wordt het juist aantrekkelijker om niet in Rotterdam Centraal uit te stappen maar van centrum direct naar Den Haag te reizen.
Op donderdag 13 maart 2014 15:05 schreef Panthera. het volgende: Ik snap ook vooral de reden niet, dankzij de RR-rail wordt het juist aantrekkelijker om niet in Rotterdam Centraal uit te stappen maar van centrum direct naar Den Haag te reizen.
Nou nee, want de trein is nog steeds een stukje sneller dan RR. RR is vooral relevant voor mensen die naar Rotterdam komen uit plaatsen als Pijnacker en Berkel en Rodenrijs.
Het is jammer dat er geen RR rijdt rechtstreeks naar Zoetermeer, maar dat je daarvoor moet overstappen (en moet uitchecken bij RET op het perron, en inchecken bij HTM in het voertuig.
Wat meer samenwerking op dat gebied zou handig zijn geweest. Maar ja, RET wilde metro's en HTM trams...
Het zou natuurlijk alsnog kunnen: aftakken in Berkel en Rodenrijs en dan langs de HSL naar Zoetermeer Javalaan. Vanaf daar tot de aansluiting bij Seghwaert ombouwen op RET-perrons en dan doorrijden tot Voorweg Laag met hoge en lage perrons. Dan hoeft de HTM ook de losse tak naar Javalaan niet meer te bedienen en kan gewoon alles links- of rechtsom door de lus heen. Zoiets dus: https://mapsengine.google(...)OznHPzY.k3kQKg-4WicQ
[ Bericht 18% gewijzigd door dennistd op 13-03-2014 15:41:08 ]
Op donderdag 13 maart 2014 15:31 schreef dennistd het volgende: Het zou natuurlijk alsnog kunnen: aftakken in Berkel en Rodenrijs en dan langs de HSL naar Zoetermeer Javalaan. Vanaf daar tot de aansluiting bij Seghwaert ombouwen op RET-perrons en dan doorrijden tot Voorweg Laag met hoge en lage perrons. Dan hoeft de HTM ook de losse tak naar Javalaan niet meer te bedienen en kan gewoon alles links- of rechtsom door de lus heen. Zoiets dus: https://mapsengine.google(...)OznHPzY.k3kQKg-4WicQ
Leuk, hoe doe je dat? Of waar kan ik info over vinden?
Hoe ik die kaartjes teken? Met de Google MapsEngine: https://mapsengine.google.com/map/ Het plan van die metro bedenk ik net zelf adhv de post van James
Klopt, als je bij de Aldi staat (ligt tussen de splitsing richting Dukenburg / Heyendaal) kan je er als niet-personeel zijnde nog een aardige blik van opvangen. Staan nog een aantal ICK rijtuigen, wat sikjes en nog wat ander lang spul dat allang vergaan is
thx, ik heb dat even laten liggen maar zal wel moeten omdat google die oude maps (die ik persoonlijk fijner vind) uitgefaseerd wordt.
Op donderdag 13 maart 2014 15:31 schreef dennistd het volgende: Het zou natuurlijk alsnog kunnen: aftakken in Berkel en Rodenrijs en dan langs de HSL naar Zoetermeer Javalaan. Vanaf daar tot de aansluiting bij Seghwaert ombouwen op RET-perrons en dan doorrijden tot Voorweg Laag met hoge en lage perrons. Dan hoeft de HTM ook de losse tak naar Javalaan niet meer te bedienen en kan gewoon alles links- of rechtsom door de lus heen. Zoiets dus: https://mapsengine.google(...)OznHPzY.k3kQKg-4WicQ
Beetje dat ZoRo plan maar dan met metro toch? Die extra halte bij dat outletcentre wat er niet gaat komen etc?