Ik ben ook begonnen. Wat een topshowquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
Tosti maken en verder aan House of Cards
Ik ga misschien ook iets kopen. Gewoon een appartementje van 110K. 46 m2. Genoeg voor mij alleen, en je kan er ook met z'n tweeen wonen mocht het weer zo ver zijn. Krijg een schenking van papa verkapte-kijk-mijn-papie-rijk-zijn-post dus de hypotheek is prima te dragen (met 110K ook, maar elke euro minder is mooi meegenomenquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hypotheken zijn echt aids om uit te zoeken.
Is toch wel een risico nu hoor, iets kopen waar je niet in kan blijven zitten/groeien als het moet. 46 m2 is echt klein als er iemand bij komt en zeker als je dan ook aan kinderen gaat denken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga misschien ook iets kopen. Gewoon een appartementje van 110K. 46 m2. Genoeg voor mij alleen, en je kan er ook met z'n tweeen wonen mocht het weer zo ver zijn. Krijg een schenking van papa verkapte-kijk-mijn-papie-rijk-zijn-post dus de hypotheek is prima te dragen (met 110K ook, maar elke euro minder is mooi meegenomen)
Tsja, opzich ook wel. Maar dan verkoop ik het weer. Ik zou dan als ik er 5 jaar zit zo'n 15000 euro besparen tov huren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is toch wel een risico nu hoor, iets kopen waar je niet in kan blijven zitten/groeien als het moet. 46 m2 is echt klein als er iemand bij komt en zeker als je dan ook aan kinderen gaat denken.
Als iemand het wil hebben, dat is precies het punt. Jongen uit mn team heeft na de eerste de kinderwins in de ijskast moeten zetten omdat ie al 3 jaar niet z'n (te) kleine huis verkocht krijgt. Ondanks 1/4e te zijn gezakt in vraagprijs.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, opzich ook wel. Maar dan verkoop ik het weer. Ik zou dan als ik er 5 jaar zit zo'n 15000 euro besparen tov huren.
Sorry dat ik je zo heb laten schrikken man.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hakkuh.
[..]
Oh gelukkig maar. Je had niet eens goedemorgen gezegd.
Nee joh.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is toch wel een risico nu hoor, iets kopen waar je niet in kan blijven zitten/groeien als het moet. 46 m2 is echt klein als er iemand bij komt en zeker als je dan ook aan kinderen gaat denken.
Dat was eigenlijk ook mijn plan. Maja, ik ben nu alleen en hoe lang blijf ik nog alleen? Sowieso heb ik niet echt een kinderwens. Iets groters kopen in mijn eentje wordt moeilijk want meer dan 160K kan ik niet krijgen en daarvoor koop je hier niet zoveelquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als iemand het wil hebben, dat is precies het punt. Jongen uit mn team heeft na de eerste de kinderwins in de ijskast moeten zetten omdat ie al 3 jaar niet z'n (te) kleine huis verkocht krijgt. Ondanks 1/4e te zijn gezakt in vraagprijs.
Wij kopen nu eigenlijk een te groot huis zodat we mocht het nodig zijn een tijdje vooruit kunnen.
Ja, 1 slaapkamer. Weet eigenlijk niet of er een berging bij zit. Zonder berging is het sowieso geen optiequote:Op woensdag 12 maart 2014 09:49 schreef Karina het volgende:
Mogguh.
Heb je dan 1 slaapkamer Kano? 46m2 is voor 1 persoon wel genoeg maar met zijn tweeen wordt het denk ik wel krap hoor. Ik heb elf ca. 58 m2 zoiets voor mij alleen, maar ik denk dat dat zelfs voor 2 te krap zou zijn. Tenzij die persoon geen spullen zou meenemen.
Het kan wel, maar dan is alles wel opgestapeld.
Ok, dat is niet wat de markt zegt. Kleine huisjes markt in Utrecht is ook volledig ingestort. Zo volledig dat ze huizen die ze 5 jaar geleden hebben gesplitst voor appartementen nu weer alles openbreken om te verkopen als gezinswoning.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee joh.
Juist die kleine huisjes zijn erg geliefd bij alleenstaanden. En met al die scheidingen en een chronisch gebrek aan goedkope starterswoningen ben je zoiets in no time kwijt.
Tel daar bij op dat flexwerkers vanaf 2015 ook makkelijker kunnen gaan kopen + een voorzichtig aantrekkende markt en je zit relatief veilig.
Ik heb alleen een zolder, geen box, ook niet zo handig vind ik. En het is geen zolder waar je een kamertje van zou kunnen maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, 1 slaapkamer. Weet eigenlijk niet of er een berging bij zit. Zonder berging is het sowieso geen optie
Ik heb een stadsfiets, racefiets en mtb. Daar heb ik wel wat ruimte voor nodig. En ik sluit een uitbreiding qua fietsen niet uitquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb alleen een zolder, geen box, ook niet zo handig vind ik. En het is geen zolder waar je een kamertje van zou kunnen maken.
Er is landelijk gezien juist sprake een omgekeerde trend in de markt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ok, dat is niet wat de markt zegt. Kleine huisjes markt in Utrecht is ook volledig ingestort. Zo volledig dat ze huizen die ze 5 jaar geleden hebben gesplitst voor appartementen nu weer alles openbreken om te verkopen als gezinswoning.
Ik had met puala 70 m2 en 35 m2 dakterras. Prima oppervlakte, alleen alleen te duurquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij hebben nu ong 50 m2 aan ruimte die je echt gebruikt om te wonen. Keuken, badkamer, toilet tel ik niet mee. Is met zn 2-en wel te doen, maar laatste tijd begint het wel klein te worden.
Dat is niet wat ik hoor & zie, maar ik kan me best voorstellen dat de markt in Utrecht compleet anders is dan de rest van het land.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is landelijk gezien juist sprake een omgekeerde trend in de markt.
Grote panden die worden opgesplitst in kleinere woonunits omdat hypotheken veel minder makkelijk verstrekt worden dan pak em beet 10 jaar geleden.
De inkomenseisen voor een hypotheek door o.a. het DSB-verhaal ook aangescherpt zijn en Koopgarant niet of nauwelijks nog bestaat, minder werkgelegenheid, veel meer aanbod etc.
Dan moet je zeker een box hebben en geen zolder.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een stadsfiets, racefiets en mtb. Daar heb ik wel wat ruimte voor nodig. En ik sluit een uitbreiding qua fietsen niet uit
Lekker man. Al zou een tuin van mij niet meer hoeven, teveel werkquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Anyway, als het lukt in 1 keer bijna 3 keer zo veel ruimte![]()
En een tuin
Op een balkon of een dakterras kan je niet fijn sleutelen aan je fietsen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Lekker man. Al zou een tuin van mij niet meer hoeven, teveel werkLiever een mooi balkon of dakterras.
Gewoon vol laten straten joh, heb je zelfs als je in de polder woont eens in de 5 jaar een beetje onderhoud aanquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Lekker man. Al zou een tuin van mij niet meer hoeven, teveel werkLiever een mooi balkon of dakterras.
Daar heb je dan weer gelijk inquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op een balkon of een dakterras kan je niet fijn sleutelen aan je fietsen.
En bbq-en in je tuin
Ik wil een terras en verder zet ik het vol met dingen die ik kan opeten. Verse kruiden, pepers, druiven, bramen, frambozen, dat soort shit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon vol laten straten joh, heb je zelfs als je in de polder woont eens in de 5 jaar een beetje onderhoud aan.
Tuin lijkt me vreselijk om te missen al heeft zo'n groot dakterras ook wel wat.
Dat is wel chill. Veel verbouwwerk eraan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Anyway, als het lukt in 1 keer bijna 3 keer zo veel ruimte![]()
En een tuin
'Wij' hadden best veel tegels/stenen in de tuin, maar ook dat vergt onderhoud, komt onkruid tussen en de stenen worden groen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon vol laten straten joh, heb je zelfs als je in de polder woont eens in de 5 jaar een beetje onderhoud aan.
Nee, nieuwbouw.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is wel chill. Veel verbouwwerk eraan?
Lekker hoor. Ik heb er een 6 persoons tuintafel staan en je hebt nog ruimte zat. En inderdaad lekker aan je racefiets prutsen enzoquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Relaxt. Heel duur?quote:
Overal grasquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef Karina het volgende:
[..]
'Wij' hadden best veel tegels/stenen in de tuin, maar ook dat vergt onderhoud, komt onkruid tussen en de stenen worden groen.
Ja tuurlijk man is ook heerlijk zeker als je koken leuk vindt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik wil een terras en verder zet ik het vol met dingen die ik kan opeten. Verse kruiden, pepers, druiven, bramen, frambozen, dat soort shit.
Laat je hem toch wieden goed voor zijn sixpack en jij hebt mooi uitzichtquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef Karina het volgende:
[..]
'Wij' hadden best veel tegels/stenen in de tuin, maar ook dat vergt onderhoud, komt onkruid tussen en de stenen worden groen.
Ik vind het meevallen maar ben Utrechtse prijzen gewend. Denk dat we uitkomen op 250 voor 140m2, inclusief parkeerplaats en zonnepanelen.quote:
Als je denkt dat dat weinig werk is kom je bedrogen uit hoorquote:
Krijg je die zonnepanelen van Oksel?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind het meevallen maar ben Utrechtse prijzen gewend. Denk dat we uitkomen op 250 voor 140m2, inclusief parkeerplaats en zonnepanelen.
Nou er is geen hem, tenminste niet eentje die hier woontquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Laat je hem toch wieden goed voor zijn sixpack en jij hebt mooi uitzicht
Mijn ouders hebben een tuin van 35 meter bij 25 meter. De helft was gras. Ik weet hoeveel werk het is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat weinig werk is kom je bedrogen uit hoorTenzij je van heel lang gras houdt.
Ja, maar dat vind ik niks. Dorpjes rond Rotterdam zijn ook gelijk van die pure aids met refo's enzo. Dat trek ik echt niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijg je die zonnepanelen van Oksel?
Voor 250K kan je hier nog wel wat meer kopen, maar dat is natuurlijk niet in de stad. Ik hoef dan ook niet per se in een stad te wonen en ben ook tevreden met een dorp vlakbij een grote stad.
Vriend van mij heeft een recreatiewoning gekocht woont nu voor 350 euro per maand vrijstaand in een soort van bungalow midden in De Biesbosch heeft ook wel iets.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou er is geen hem, tenminste niet eentje die hier woontSowieso zou ik nooit meer kopen, kan ik toch niet betalen
De huizen in de dorpjes rond Amsterdam zijn net zo duur zowat om te kopen dan hier in de stad. Landsmeer en zo. Al zou ik daar echt niet willen wonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik niks. Dorpjes rond Rotterdam zijn ook gelijk van die pure aids met refo's enzo. Dat trek ik echt niet.
Hoeksche Waard is prima wonen hoor, doet uutje niet voor onder.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik niks. Dorpjes rond Rotterdam zijn ook gelijk van die pure aids met refo's enzo. Dat trek ik echt niet.
Dat mag toch meestal niet? Kennisje van mij had ook zoiets, maar dan gehuurd, die moest er op een gegeven moment toch uit omdat ze er niet meer in de winter mocht wonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft een recreatiewoning gekocht woont nu voor 350 euro per maand vrijstaand in een soort van bungalow midden in De Biesbosch heeft ook wel iets.
Enige dat je nodig hebt is een postadres verder kan je er gewoon het hele jaar wonen.
Snap ik wel. Dat is bij ons zeer zeker niet zo. Zit nu op 25 minuten treinen van a'dam centraal af. Ideaal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Landsmeer en Oostzaan zijn de luxere dorpen. Als je meer richting zaandam/assendelft/krommenie gaat gaat wordt het al een stuk goedkoperquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef Karina het volgende:
[..]
De huizen in de dorpjes rond Amsterdam zijn net zo duur zowat om te kopen dan hier in de stad. Landsmeer en zo. Al zou ik daar echt niet willen wonen.
Heb je van die grafiekjes voor. Groter is niet altijd beterquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe zat dat ook alweer met de grootte van de tv en de afstand van de bank.
Mijn zus woont in Assendelft, dat is echtquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Landsmeer en Oostzaan zijn de luxere dorpen. Als je meer richting zaandam/assendelft/krommenie gaat gaat wordt het al een stuk goedkoper
Hoe groter hoe beterquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe zat dat ook alweer met de grootte van de tv en de afstand van de bank.
Ik heb mn hele jeugd al in dorpjes gewoond man. Ik snap best dat sommige mensen het ideaal vinden enzo maar het is gewoon niks voor mij. Die hectiek en altijd maar door van een stad vind ik heerlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeksche Waard is prima wonen hoor, doet uutje niet voor onder.
Refo's vallen wel mee merendeel is gegoede import tegenwoordig. Of je moet in Klaaswaal gaan wonen
Ik ben er ook geen fan van. Al zijn er wel leuke huisjes te vinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn zus woont in Assendelft, dat is echt
Die regels zijn nog niet zo lang geleden aangepast.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat mag toch meestal niet? Kennisje van mij had ook zoiets, maar dan gehuurd, die moest er op een gegeven moment toch uit omdat ze er niet meer in de winter mocht wonen.
Waarom rot je niet op emigreer je niet daarnaartoe? Je bent hartstikke Japan fan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb mn hele jeugd al in dorpjes gewoond man. Ik snap best dat sommige mensen het ideaal vinden enzo maar het is gewoon niks voor mij. Die hectiek en altijd maar door van een stad vind ik heerlijk.
Daarom ookTokyo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |