Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Vanmiddag echt weer lekker weer om te lopen, al was ik heel erg blij dat ik toch longsleeve had aangedaan. Afgelopen weekend helaas niet zoveel gesport als verwacht, dus had er nu extra veel zin in. Vorige keer ging het lekker, nu gelukkig minstens net zo lekker. Ook weer mooi rustig begonnen:
Op maandag 10 maart 2014 19:43 schreef Voccar het volgende: Vanmiddag echt weer lekker weer om te lopen, al was ik heel erg blij dat ik toch longsleeve had aangedaan. Afgelopen weekend helaas niet zoveel gesport als verwacht, dus had er nu extra veel zin in. Vorige keer ging het lekker, nu gelukkig minstens net zo lekker. Ook weer mooi rustig begonnen:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik las het ja, die houd ik ook als escape Vind het alleen een beetje lomp om nu in te schrijven voor de 10km, terwijl ik misschien donderdag hoor dat het niet wijs is.
Ik heb ook gewisseld van afstand, per mail doorgegeven en geen probleem. Wisselen van 10 naar 5 kan zelfs op de dag zelf nog door gewoon het 5 km parcours te lopen
Eindelijk ff thuis sinds de CPC Ik was een beetje huiverig aan het begin, maar het ging echt heel lekker. Het was een training voor de marathon, dus niet voluit gegaan maar juist tempovastheid trainen en een kleine versnelling aan het einde. Ik ging weg op een tijd van 1.40 (vorige week al bedacht ) en kwam over de finish in 1.40.00
Ik heb heel veel mensen zien wandelen, zien vallen ( ) en zien instorten... Veel lopers hadden het echt heel moeilijk op de boulevard, terwijl ik daar juist ging versnellen
Nog meer vertrouwen in de marathon hierdoor! Zware trainingsweek deze week ook nog, met een 35k aanstaande zaterdag wat het totaal zal brengen op 80km deze week
Beetje patsen met mn vlakke tempo, ziet er hetzelfde uit als bij Swets (goed bezig trouwens!!)
Iedereen gefeliciteerd met het uitlopen en eventuele PR's!!! (@Yur, strak gelopen!) En alle uitstappers, sterkte met herstellen en volgende keer beter!
[ Bericht 3% gewijzigd door kepler op 10-03-2014 19:57:31 ]
Nog even als een beetje mosterd na de maaltijd mijn CPC:
Ik had bij voorbaat al geen zin: de treinen deden moeilijk, het zou wel weer extreem druk zijn, en eigenlijk had ik wel iets beters te doen. Afhaken was erg verleidelijk. Maar ik had al betaald voor m'n startnummer, en later op de middag met vrienden in Den Haag afgesproken, dus ik moest wel. Dus op naar Den Haag!
Op het Malieveld YUR en later ook Quoi en mr. Quoi gemeet. Hard zoeken naar GotC die elk moment zou kunnen finishen, maar voordat ze gefinished was moest ik al richting startvak. Daar kwam ik mama Gup tegen, erg toevallig! Die praat lekker veel, en dat is fijn, want dan hoef ik niet zoveel te zeggen. Ik blijf een zolderkamerautist. Ondertussen goed kijken of ik YUR nog kon zien die zou proberen me voor de start te vinden zodat ik GotC haar horloge zou kunnen lenen, maar dat was mislukt.
Dus zonder horloge van start. De eerste kilometers had ik het eigenlijk al wel door: ik loop te lekker en dus waarschijnlijk ook te snel. Dat het ineens zo warm was hielp ook wel goed mee om mezelf de eerste kilometers op te blazen. Ik zou het als training lopen, dus ik heb wel wat geprobeerd te temporiseren. 5km ging in 24:25. Daarna had ik het echt heel warm, en dorst! Ik heb vanaf hier denk ik wel elke 500 meter in mijn hoofd gezeurd over de hitte. De drankpost was meer dan welkom. Dat sponsje in het bekertje was ideaal: drinkt makkelijk en je kunt je voorhoofd en armen even nat maken. Daarna had ik weer even frisse moed, het liep een beetje naar beneden en dat was fijn.
Na 7km kwam de haas van 45 minuten voorbij. Die was een stuk achter mij gestart, maar alsnog waarschijnlijk een vrij aardige negatieve split aan het lopen. Ik heb nog even gedacht aan te sluiten, maar hij liep toch wel erg rap. Na 8km liep het niet meer naar beneden en had ik het echt heel erg warm. M'n benen begonnen ook wat zwaar te worden, en het aftellen naar de finish was wel echt begonnen. En dat duurde lang! Een klein stukje even gas teruggenomen, maar later toch maar gewoon weer door. En toen ein-de-lijk de bocht om en naar de finish. Hoppa, versnellen! Halverwege herinnerde ik me weer dat het eigenlijk nog best een roteind is naar de finish, maar gewoon maar doorgaan. Van een iets te lange eindsprint is nog niemand doodgegaan, en volgens mij heeft het ook 0 invloed op je herstel.
Uiteindelijk met 48:46 over de finish. Dat betekent dat ik de 2e 5km 4 seconden sneller heb gelopen dan de eerste. Dat zou nog wel eens een voor mijn doen behoorlijk vlakke race heb gelopen. Maar we zullen het nooit weten, want data ontbreekt.
moet ik nou serieus al die foto's gaan bekijken om mezelf te vinden? of is daar wat handigs voor?
Ja de meest nucleaire kleuren aantrekken zodat je eruit springt op zo'n overzichtspagina Of gewoon een startnummer van een van die foto's opzoeken in de uitslagen, kijken of die ongeveer jouw tijd had, dan weet je dat je ergens in de buurt erbij zou kunnen staan.Niet in de buurt qua tijd? Doorbladeren dan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Bedankt voor jullie lieve berichten. Heb gewoon hetzelfde gevoel als vorige week. Van dat kan ik toch helemaal niet. Altijd al gehad.. Faalangst bahbah
Op de achtergrond, zie je in ieder geval niet hoe zwaar ik het vond ik vrees voor de officiële in-my-face-foto's
SPOILER: in het felgele hesje achterin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren zijn mijn blaren afgepakt bij de EHBO: op mijn voetzool met de tape direct op de blaar, op mijn teen met een gaasje erop en dan tape. Ik heb er - gelukkig - weinig last van. Wat ik niet heb gevraagd maar wat iemand hier wellicht weet:
Hoe lang moet ik de tape laten zitten of hoe weet ik dat het eraf mag?
[ Bericht 30% gewijzigd door Serinde op 10-03-2014 20:27:03 (vraag toegevoegd) ]
Op maandag 10 maart 2014 20:36 schreef SEMTEX het volgende: Fotootjes van 't Spa loopje druppelen ook langzaam binnen. Deze van het parcours laat een beetje zien hoe gemeen de Eau Rouge was [ afbeelding ]
Ja de meest nucleaire kleuren aantrekken zodat je eruit springt op zo'n overzichtspagina Of gewoon een startnummer van een van die foto's opzoeken in de uitslagen, kijken of die ongeveer jouw tijd had, dan weet je dat je ergens in de buurt erbij zou kunnen staan.Niet in de buurt qua tijd? Doorbladeren dan.
Strak plan voor de volgende keer. wit shirtje helpt niet zo whahahaha.
goede reden om een hysterisch shirt van ink n burn te kopen vond mijn vriendinnetje wel terug nl
Op maandag 10 maart 2014 20:36 schreef SEMTEX het volgende: Fotootjes van 't Spa loopje druppelen ook langzaam binnen. Deze van het parcours laat een beetje zien hoe gemeen de Eau Rouge was [ afbeelding ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'