waarschijnlijk zien ze dan nog steeds dat je je energie afneemt bij essent voor 170 per maand, terwijl ze door je hypotheek weten dat je huis maar 85 m2 groot is. Je krijgt geen kinderbijslag of kindgebonden budget, en zowel voor je vrouw als voor jouzelf komt er salaris binnen. Toch sta je elke maand rood. Een leuke reden om je een aanbieding te doen van een andere energieleverancier, toegespitst op jouw persoonlijke situatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:02 schreef MakkieR het volgende:
Gewoon maar weer alles op gaan nemen thuis in een grote sok doen en alles contant gaan betalen

Of de politie langs te sturen om je wietplantage te ontmantelen.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:14 schreef poemojn het volgende:
[..]
waarschijnlijk zien ze dan nog steeds dat je je energie afneemt bij essent voor 170 per maand, terwijl ze door je hypotheek weten dat je huis maar 85 m2 groot is. Je krijgt geen kinderbijslag of kindgebonden budget, en zowel voor je vrouw als voor jouzelf komt er salaris binnen. Toch sta je elke maand rood. Een leuke reden om je een aanbieding te doen van een andere energieleverancier, toegespitst op jouw persoonlijke situatie.

Ho ho! Niet iedereen….quote:Op maandag 10 maart 2014 10:15 schreef Mystikvm het volgende:
Helemaal eens met mensen die hier vraagtekens bij zetten, maar kom op, hebben we allemaal boter op ons hoofd? Aan de andere kant gaan we vrolijk door met het weggeven van onze persoonlijke info aan Facebook en Twitter. En dan boos zijn als één van die partijen een berichtenservice overneemt, waarin al jaren veel persoonlijkere info wordt gedeeld dan je betalingsverkeer. En daar hebben we dus heel lang niet wakker van gelegen.
Daarnaast vinden we het blijkbaar OK dat we worden afgeluisterd en bekeken door onze overheid. En als de minister erover liegt, dan gaat het niet om wat die leugen verdoezelde, maar om dat hij gelogen heeft.
Niet zo hypocriet doen. Als je hiervoor wegloopt bij ING, sta dan ook even stil bij wat je nog meer weggeeft en waarmee andere bedrijven zich verrijken, zonder dat jij er ene cent voor krijgt.

Ik geloof dus helemaal niks van de valse belofte van zgn. persoonlijke aanbiedingen. Ik lever al jaaaaaaren data aan AH aan (hoe lang bestaan bonuskaart en airmiles kaart nou al?) en heb nog nooit iets gezien daarvan.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:14 schreef poemojn het volgende:
[..]
waarschijnlijk zien ze dan nog steeds dat je je energie afneemt bij essent voor 170 per maand, terwijl ze door je hypotheek weten dat je huis maar 85 m2 groot is. Je krijgt geen kinderbijslag of kindgebonden budget, en zowel voor je vrouw als voor jouzelf komt er salaris binnen. Toch sta je elke maand rood. Een leuke reden om je een aanbieding te doen van een andere energieleverancier, toegespitst op jouw persoonlijke situatie.

Zojuist overstapservice van rabobank gedaan.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:13 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik las een Tweet van een mevrouw die op dit onderwerp reageerde dat ze het niet erg vindt maar juist handig dat ze aanbiedingen krijgt.
In mijn TL is er maar 1 die daadwerkelijk vanmorgen overgestapt is naar een andere bank, het overgrote deel moppert op de ING en zegt direct van bank te veranderen maar je kunt al voorspellen dat er bar weinig zijn die daadwerkelijk over zullen stappen want gedoe enzo en geef het wat tijd en het is algemeen geaccepteerd.

Een beetje teler tapt illegaal af…quote:Op maandag 10 maart 2014 10:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Of de politie langs te sturen om je wietplantage te ontmantelen.

haha!quote:Op maandag 10 maart 2014 10:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Of de politie langs te sturen om je wietplantage te ontmantelen.

Ik ben mij ervan bewust dat ik persoonlijke info lek via Twitter en Facebook. Ik was echter in de veronderstelling dat de ING een bank is die zich bezig houdt met financieel beheer van mijn spaargeld, en blijkbaar is dat dus niet het geval.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:15 schreef Mystikvm het volgende:
Helemaal eens met mensen die hier vraagtekens bij zetten, maar kom op, hebben we allemaal boter op ons hoofd? Aan de andere kant gaan we vrolijk door met het weggeven van onze persoonlijke info aan Facebook en Twitter. En dan boos zijn als één van die partijen een berichtenservice overneemt, waarin al jaren veel persoonlijkere info wordt gedeeld dan je betalingsverkeer. En daar hebben we dus heel lang niet wakker van gelegen.
Daarnaast vinden we het blijkbaar OK dat we worden afgeluisterd en bekeken door onze overheid. En als de minister erover liegt, dan gaat het niet om wat die leugen verdoezelde, maar om dat hij gelogen heeft.
Niet zo hypocriet doen. Als je hiervoor wegloopt bij ING, sta dan ook even stil bij wat je nog meer weggeeft en waarmee andere bedrijven zich verrijken, zonder dat jij er ene cent voor krijgt.

AH doet dat wel, met de nieuwe bonuskaart kun je steeds een mailtje krijgen met persoonlijke aanbiedingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik geloof dus helemaal niks van de valse belofte van zgn. persoonlijke aanbiedingen. Ik lever al jaaaaaaren data aan AH aan (hoe lang bestaan bonuskaart en airmiles kaart nou al?) en heb nog nooit iets gezien daarvan.
Daarnaast vind ik het een enorm magere goedmaker voor het inleveren van al die data.

Ok, nog niks van gehad of gemerkt. Maar misschien doe ik iets niet 'goed' dan.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:17 schreef poemojn het volgende:
[..]
AH doet dat wel, met de nieuwe bonuskaart kun je steeds een mailtje krijgen met persoonlijke aanbiedingen.

Waarom Rabobank?quote:Op maandag 10 maart 2014 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zojuist overstapservice van rabobank gedaan.

Ik heb al 2 andere rekeningen bij de Rabo. Op deze manier heb ik alles ondergebracht bij de Rabo en is het iets makkelijker om alle rekeningen te beheren. Is dan ook gelijk het enige voordeel.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom Rabobank?
Lijkt me echt pain in the ass met gedoe op lokaal niveau (je kunt niet naar elke filiaal en zo).

Precies en het is ook nog eens een betaalde dienst. Dat lijkt de ING te vergeten.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben mij ervan bewust dat ik persoonlijke info lek via Twitter en Facebook. Ik was echter in de veronderstelling dat de ING een bank is die zich bezig houdt met financieel beheer van mijn spaargeld, en blijkbaar is dat dus niet het geval.

Waar het straks op neerkomt is dat je de ING betaalt om hun gebruik te laten maken van jouw betaalgegevens om winst te maken. Hoe krom kan het zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Precies en het is ook nog eens een betaalde dienst. Dat lijkt de ING te vergeten.

Mja, ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik iets bij een filiaal buiten mijn eigen stad hoef te doen….quote:Op maandag 10 maart 2014 10:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom Rabobank?
Lijkt me echt pain in the ass met gedoe op lokaal niveau (je kunt niet naar elke filiaal en zo).

Bij de ING kun je helemaal nergens binnen lopen. Bij de Rabo en ABN wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom Rabobank?

Natuurlijk wel. Hun core business is het beheren van je geld. Daarnaast verdienen ze een zakcentje met het verkopen van je data. Albert Heijn verkoopt ook je data, naast dat hun core business het verstrekken van levensmiddelen is. Google gebruikt je persoonlijke data, maar hun core business is het beschikbaar stellen van communicatiemiddelen. KLM verkoopt jouw persoonlijke data, maar hun core business is jou van A naar B vliegen.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben mij ervan bewust dat ik persoonlijke info lek via Twitter en Facebook. Ik was echter in de veronderstelling dat de ING een bank is die zich bezig houdt met financieel beheer van mijn spaargeld, en blijkbaar is dat dus niet het geval.

misschien moet je je profiel volledig invullen?quote:Op maandag 10 maart 2014 10:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ok, nog niks van gehad of gemerkt. Maar misschien doe ik iets niet 'goed' dan.
Maar dan nog. Hoe lang hebben we de oude bonuskaart gehad? Zelfde belofte die toe gedaan werd toch?

Bizarre aannames.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:15 schreef Mystikvm het volgende:

Yups, kennelijk moet je ook je wifi al uitzetten als je naar de Dixons loopt. Erg ingewikkeld wordt het leven zoquote:Op maandag 10 maart 2014 10:22 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien moet je je profiel volledig invullen?
Zolang er voldoende opschudding is worden ontwikkelingen tegengehouden. Bedrijven willen wel verder gaan steeds.
 .
.

Met het verschil dat je daar zelf voor kiest. En je hoeft niet mee te doen, ik heb bv geen Facebook en al dat soort ellende.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:15 schreef Mystikvm het volgende:
Nee, dat vind ik helemaal niet okee.quote:Daarnaast vinden we het blijkbaar OK dat we worden afgeluisterd en bekeken door onze overheid. En als de minister erover liegt, dan gaat het niet om wat die leugen verdoezelde, maar om dat hij gelogen heeft.
Dat doe je zelf.quote:Niet zo hypocriet doen. Als je hiervoor wegloopt bij ING, sta dan ook even stil bij wat je nog meer weggeeft en waarmee andere bedrijven zich verrijken, zonder dat jij er ene cent voor krijgt.

En daar betaal ik ze voor. Lever dan ook gewoon die dienst, zonder storingen en gezeik en extra'tjes.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hun core business is het beheren van je geld.
En dat is dus niet hun core business. Wat mij betreft gaat de ING dan ook keihard op hun muil hiermee.quote:Daarnaast verdienen ze een zakcentje met het verkopen van je data.
AH gebruikt je persoonlijke shopdata voor aanbiedingen die zij zelf beheren. Ze verkopen het niet aan derden zoals de ING dat wil gaan doen, zonder toetsing van de ontvangende partij.quote:Albert Heijn verkoopt ook je data, naast dat hun core business het verstrekken van levensmiddelen is.
Google leeft op gebruikersdata, en weten ook niet hoeveel ik op de spaarrekening heb staan of wat ik waar gekocht heb.quote:Google gebruikt je persoonlijke data, maar hun core business is het beschikbaar stellen van communicatiemiddelen.
Aan wie?quote:KLM verkoopt jouw persoonlijke data, maar hun core business is jou van A naar B vliegen.
Daarom snap ik dan ook niet dat er hier een discussie over zou moeten worden gehouden. Handen af van mijn financiële gegevens.quote:Ik zie niets nieuws onder de zon. Natuurlijk is je betalingsverkeer een persoonlijke aangelegenheid, die niemand wat aan gaat.
Ja, aangezien een bank leeft op vertrouwen van zijn klanten, hun core business is het betalingsverkeer te garanderen van de klant en men daarin al jaren ernstig tekort schiet om vervolgens hun focus te leggen op het doorverkopen van diezelfde gegevens aan eventuele onbetrouwbare derden. No offense, maar Google, KLM en al die andere partijen zijn niet dermate goed op de hoogte van mijn financiële situatie dus vind ik dat een graadje minder erg.quote:Maar dat geldt ook voor wat je koopt, wie je mailt en waar en wanneer je op vakantie gaat. Daar hoor ik zelden iemand over. Is dat minder erg?

Nee hoor, want niemand geeft ene fuck, en begrijpt niet hoe het werkt. Veel mensen stappen over naar een andere dienst. Maar zolang private data niet wettelijk aan jou toebehoort wordt het probleem alleen maar verplaatst.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Bizarre aannames.
Niet iedereen zet alles op facebook en twitter. WhatsApp heeft heel erg nadrukkelijk aangegeven dat de berichten en data die er op staan nooit gedeeld zouden worden met derden tot de verkoop aan facebook. "hebben we ook niet lang over wakker gelegen" vind ik heel apart, gezien een heel erg bijzonder groot deel van de WA gebruikers is overgestapt naar een andere dienst.
Wie zijn "we"? Natuurlijk zijn er mensen die er niets om geven onder het mom van "zo pakken ze pedo's en terroristen, en ik heb niets te verbergen" maar als je zien hoe uitgemeten het in het nieuws was, hoeveel mensen er van over de zeik gingen, dan kan je niet anders dan concluderen dat heeel veel mensen het bijzonder bizar gedrag vinden.
Ik hoop heel erg dat je simpel aan het trollen bent.

Leuk dat je op de bres wil slaan voor de overheidsbemoeienis, maar dat is niet echt relevant in deze situatie waarin ene bank afstapt van hun core business om advertentiedata te gaan verkopen aan derden. Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee hoor, want niemand geeft ene fuck, en begrijpt niet hoe het werkt. Veel mensen stappen over naar een andere dienst. Maar zolang private data niet wettelijk aan jou toebehoort wordt het probleem alleen maar verplaatst.
Daarnaast zijn de mensen die zich druk maken echt wel in de minderheid, getuige hoe weinig mensen het echt iets interesseert dat de overheid alles van ons weet, onder het mom van "veiligheid". Of hoe bedrijven winst maken op onze data zonder ons te betalen. Social media is niet gratis. Je betaalt met je persoonlijke info. Vrijwel niemand weet dat, of haalt zijn schouders er over op. Tot we er over een aantal jaar achter komen dat persoonlijke data meer doelen kan dienen dan jou een mooie advertentie aanbieden op Fok.

Alle negers zijn lui, alle marokkanen jatten, alle FOK!kers zijn puisterige nerdjes en niemand geeft ene fuck. Tuurlijk myst, tuurlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee hoor, want niemand geeft ene fuck, en begrijpt niet hoe het werkt. Veel mensen stappen over naar een andere dienst. Maar zolang private data niet wettelijk aan jou toebehoort wordt het probleem alleen maar verplaatst.
Juist steeds meer mensen maken zich zorgen. Alle berichten die achter elkaar in het nieuws komen maken de mensen nu juist heel erg bewust van het feit dat als iets geen geld kost, dat jij het product bent, en dat er amper een bedrijf te vinden is dat nog een fuck geeft om de privacy van klanten.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
Daarnaast zijn de mensen die zich druk maken echt wel in de minderheid, getuige hoe weinig mensen het echt iets interesseert dat de overheid alles van ons weet, onder het mom van "veiligheid". Of hoe bedrijven winst maken op onze data zonder ons te betalen. Social media is niet gratis. Je betaalt met je persoonlijke info. Vrijwel niemand weet dat, of haalt zijn schouders er over op. Tot we er over een aantal jaar achter komen dat persoonlijke data meer doelen kan dienen dan jou een mooie advertentie aanbieden op Fok.

KLM niet, maar ik denk dat Google een aardig plaatje heeft van hoe jouw financiële situatie er uit ziet. Niet omdat zij weten wat er op je rekening staat, maar omdat ze van heel veel mensen die in internetgedrag op jou lijken data hebben, en zo een mooi profiel kunnen schetsen. Daar hebben ze de gegevens van ING niet voor nodig.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, aangezien een bank leeft op vertrouwen van zijn klanten, hun core business is het betalingsverkeer te garanderen van de klant en men daarin al jaren ernstig tekort schiet om vervolgens hun focus te leggen op het doorverkopen van diezelfde gegevens aan eventuele onbetrouwbare derden. No offense, maar Google, KLM en al die andere partijen zijn niet dermate goed op de hoogte van mijn financiële situatie dus vind ik dat een graadje minder erg.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |